Ik maak de overheidsstatistieken niet. Wel weet ik dat je dmv schuiven met definities de werkelijkheid er op papier heel anders uit kunt laten zien. In ieder geval is wel duidelijk dat de aandacht voor en gesignaleerde problemen met asielzoekers groter is dan op grond van het eerdergenoemde getal verwacht zou kunnen worden, en dat roept bij mij gerede twijfel op over wat er nu precies geadministreerd wordt door de overheid.quote:
Ok, dus alleen Turken en Marokkanen 'ontwrichten de samenleving'?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schreef ook niet dat Turken en Marokkanen nog steeds een groot deel van de asielzoekers zijn. Ik wees op de huidige problemen die we hebben, omdat we ze tussen de jaren 60 en 80 (grofweg) massaal hebben laten komen, zonder eisen te stellen aan integratie.
Uiteraard moet dat probleem bij de verantwoordelijke partij worden gelegd. Maar dat laat nog steeds onverlet dat duizenden asielzoekers die voorrang krijgen op de woningmarkt het probleem nog verder verergeren. Mensen die al jaren op een wachtlijst staan, moeten daardoor nog veel langer wachten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:17 schreef Xa1pt het volgende:
De schaarste op de woningmarkt lijkt me overigens een probleem waar asielzoekers niets mee van doen hebben. Dat probleem zullen we toch echt bij de verantwoordelijke partij moeten neerleggen.
Of het geeft aan dat de aandacht voor het "probleem" onevenredig groot is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik maak de overheidsstatistieken niet. Wel weet ik dat je dmv schuiven met definities de werkelijkheid er op papier heel anders uit kunt laten zien. In ieder geval is wel duidelijk dat de aandacht voor en gesignaleerde problemen met asielzoekers groter is dan op grond van het eerdergenoemde getal verwacht zou kunnen worden, en dat roept bij mij gerede twijfel op over wat er nu precies geadministreerd wordt door de overheid.
Daar kunnen asielzoekers verder weinig aan doen lijkt me. Bovendien ga je het schaarsteprobleem niet oplossen door 20.000 minder vergunninghouders te huisvesten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat probleem bij de verantwoordelijke partij worden gelegd. Maar dat laat nog steeds onverlet dat duizenden asielzoekers die voorrang krijgen op de woningmarkt het probleem nog verder verergeren. Mensen die al jaren op een wachtlijst staan, moeten daardoor nog veel langer wachten.
Die 5% neemt het risico om via welke weg dan ook op zoek te gaan naar een nieuw leven in een ander land.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dan kunnen die 5% dus daar ook blijven.
Hoe wil je het verantwoorden dat 5% een toegangskaart tot het "paradijs" krijgen en de 95% daar blijft zitten.
Ik snap het niet helemaal, CBS zegt dat 49% van de Somaliërs in de bijstand zitten terwijl 37% werkeloos is?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kijk ook liever naar de groepen die wel werk vinden.
Zelfs onder de Somaliers komt 67% blijkbaar wel aan het werk.
De overheid zou zich dus meer moeten concentreren op die groepen die niet meedoen.
Waarom niet? Gebrek aan opleiding? Kennis van taal? Motivatie? Luiheid?
De overheid doet er weinig aan...
Vluchtelingen krijgen doorgaans alleen een vergunning toegewezen als ze niet vanwege economische motieven zijn gevlucht dus dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:27 schreef luxerobots het volgende:
De term asielzoeker vind ik vreemd gekozen. Het zijn in de eerste plaats economische gelukszoekers.
Er zijn ook Somaliërs die op school zitten, een WW-uitkering krijgen, een AOW-uitkering of in de gevangenis zitten. Niet alle werklozen krijgen bijstand.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, CBS zegt dat 49% van de Somaliërs in de bijstand zitten terwijl 37% werkeloos is?
[ afbeelding ]
En stichting vluchteling helpt deze mensen met een vluchtverhaal.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vluchtelingen krijgen doorgaans alleen een vergunning toegewezen als ze niet vanwege economische motieven zijn gevlucht dus dat zal wel meevallen.
ja, de pioniers van amerika/canada en australie kun je hiermee vergelijken jaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die 5% neemt het risico om via welke weg dan ook op zoek te gaan naar een nieuw leven in een ander land.
Dat is niet iets nieuws.
Kijk naar Australië, Canada, USA... Vrijwel de gehele bevolking bestaat uit de nakomelingen van gelukszoekers uit... West Europa...
Als ik in Syrie woonde met mijn gezin, wat bezittingen had die ik kon verkopen en dan moest kiezen tussen een tentenkamp in een buurland of de kans op een nieuwe start in een veilig land dan zou ik ook die stap zetten en proberen asiel aan te vragen.
Is dat "gelukszoeken"? Of is het gewoon heel menselijk om het beste voor je gezin en jezelf te willen in het leven? Zijn hun dromen anders dan die van ons?
Ik ben me er overigens bewust van dat we niet de ellende van de hele wereld op ons kunnen nemen maar ik zou er geen problemen mee hebben als we een limiet van 10,000 asielzoekers per jaar aanhielden.
Overigens, die 20.000 die asiel-aanvragen blijven niet allemaal; asiel wordt ook wel afgewezen.
Daarom heeft het ook meer zin om naar de netto immigratie te kijken, van alle landen bijelkaar, waar ook een hoop westerse allochtonen onder vallen.
Alright. Nou ja, zelfs als je gaat kijken naar andere (recente) vluchtelinggroepen doen de Somaliërs het dus dramatisch slecht.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn ook Somaliërs die op school zitten, een WW-uitkering krijgen, een AOW-uitkering of in de gevangenis zitten. Niet alle werklozen krijgen bijstand.
Zonder documenten die e.e.a. aantonen of ondersteunen is de kans dat je aanvraag wordt toegekend nihil.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En stichting vluchteling helpt deze mensen met een vluchtverhaal.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vluchtelingen krijgen doorgaans alleen een vergunning toegewezen als ze niet vanwege economische motieven zijn gevlucht dus dat zal wel meevallen.
Er worden in deze discussie spookverhalen verteld dat bijvoorbeeld een stad als Amsterdam 30.000 asielzoekers te huisvesten heeft (dat getal komt steeds terug) Er moeten asielzoekers met verblijfsvergunning worden gehuisvest, maar het aantal haalt de 30.000 bij lange na niet. Om precies te gaan is de taakstelling voor Amsterdam in de eerste helft van dit jaar om 667 mensen. Gemiddeld gaat het om een woning per ongeveer 2 personen. Het gaat voor Amsterdam voor de eerste helft van dit jaar om ruim 300 woningen. Als je kijkt naar de achterstand die Amsterdam heeft stond de teller op 1 april op 1058 personen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Feitelijk valt het niet mee, het aantal sociale huurwoningen dat per jaar beschikbaar komt neemt al jaren af.
opnieuw procederen en snel kinderen fokken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zonder documenten die e.e.a. aantonen of ondersteunen is de kans dat je aanvraag wordt toegekend nihil.
Dat denk ik niet. De druk die op de woningmarkt wordt gesignaleerd of de problemen rond huisvesting in azc's in de provincie zijn heel reëel. En het is ook niet alsof deze discussie pas net loopt, er wordt al een eeuwigheid over allerhande problemen in dit dossier gesteggeld.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of het geeft aan dat de aandacht voor het "probleem" onevenredig groot is.
Vast niet iedereen maar dan loopt je verblijf hier natuurlijk wel gevaar.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]en zo'n asielzoeker zal vast eerlijk zijn.
Als jij de oneerlijkheid kan bewijzen kan zo'n ambtenaar die er honderden per maand ziet dat vast ook welquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]en zo'n asielzoeker zal vast eerlijk zijn.
Te lange procedures, wederom oorzaak: overheid te traag.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:34 schreef hans1985 het volgende:
[..]
opnieuw procederen en snel kinderen fokken.
Absoluut, maar dat betekent niet dat de cijfers m.b.t. het aantal vluchtelingen niet kloppen. Wel is de beeldvorming in de afgelopen tijd zwaar overtrokken en deden er cijfers de ronde in dagbladen die uit de duim gezogen waren.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De druk die op de woningmarkt wordt gesignaleerd of de problemen rond huisvesting in azc's in de provincie zijn heel reëel.
Oh, maar daar twijfel ik niet aan. Die cijfers zijn zo extreem niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er worden in deze discussie spookverhalen verteld dat bijvoorbeeld een stad als Amsterdam 30.000 asielzoekers te huisvesten heeft (dat getal komt steeds terug) Er moeten asielzoekers met verblijfsvergunning worden gehuisvest, maar het aantal haalt de 30.000 bij lange na niet. Om precies te gaan is de taakstelling voor Amsterdam in de eerste helft van dit jaar om 667 mensen. Gemiddeld gaat het om een woning per ongeveer 2 personen. Het gaat voor Amsterdam voor de eerste helft van dit jaar om ruim 300 woningen. Als je kijkt naar de achterstand die Amsterdam heeft stond de teller op 1 april op 1058 personen.
Deze zogenaamde vergunninghouders worden over alle Nederlandse gemeenten verdeeld naar rato van het inwoneraantal. Wie ergens anders wil wonen mag dat doen, maar moet dan zelf voor huisvesting zorgen.
Nalezen kan hier
Dit. Als je 20.000 vluchtelingen als land zijnde niet kunt begeleiden naar een betere toekomst faal je als samenleving.quote:
en ze vielen bij bosjes huhquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:32 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, de pioniers van amerika/canada en australie kun je hiermee vergelijken ja
die mensen vertrokken naar een ruw land zonder dat daar iets was, nee het land was gevaarlijker en harder dan land dat ze achter lieten. Alleen wouden ze hard werken aan een beter leven, zelf iets opbouwen.
Jij doet een claim dat dagbladen cijfers uit hun duim zuigen. Toon dat eens aan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat betekent niet dat de cijfers m.b.t. het aantal vluchtelingen niet kloppen. Wel is de beeldvorming in de afgelopen tijd zwaar overtrokken en deden er cijfers de ronde in dagbladen die uit de duim gezogen waren.
Het ging me er vooral om om aan te tonen dat het ergens anders een leven opbouwen niet zo'n vreemd iets is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:32 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, de pioniers van amerika/canada en australie kun je hiermee vergelijken ja
die mensen vertrokken naar een ruw land zonder dat daar iets was, nee het land was gevaarlijker en harder dan land dat ze achter lieten. Alleen wouden ze hard werken aan een beter leven, zelf iets opbouwen.
Dit is dus onzin want iedereen die Nederland binnen komt wandelen krijgt hooguit binnen een jaar een beslissing, vaak al binnen 3-4 maanden. Maar wat krijg je als iemand wordt afgewezen?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Te lange procedures, wederom oorzaak: overheid te traag.
En de enige die deze procedure kan aanpassen is... de overheid...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is dus onzin want iedereen die Nederland binnen komt wandelen krijgt hooguit binnen een jaar een beslissing, vaak al binnen 3-4 maanden. Maar wat krijg je als iemand wordt afgewezen?
Organisaties als Vluchtelingenwerk en advocatuur die met nieuwe feiten en omstandigheden komen, zoals een bekering of homoseksualiteit en hoppa, men kan weer een nieuwe procedure starten. Vluchtelingenwerk heeft er een sport van gemaakt om samen met afgewezen asielzoekers op zoek te gaan naar nieuwe asielgronden.
Overigens moet je die gehoorambtenaren niet al te serieus nemen, dat zijn een stel prutsers eerste klas. Zelfs HBO-stagiaires mogen die gehoren afnemen. Met name wanneer het om bekering of homoseksualiteit gaat mogen ze eigenlijk niets vragen omdat het dan te intiem wordt volgens dat linkse Europees Hof.
De asielprocedure is een grote gatenkaas.
ja, maar op gegevent moment kan een samenleving het niet meer aan. Een green card krijgen voor de VS is ook moeilijk terwijl je vroeger met open armen werd ontvangen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het ging me er vooral om om aan te tonen dat het ergens anders een leven opbouwen niet zo'n vreemd iets is.
De samenleving kan het prima aan zolang de overheid z'n werk blijft doen:quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:42 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, maar op gegevent moment kan een samenleving het niet meer aan. Een green card krijgen voor de VS is ook moeilijk terwijl je vroeger met open armen werd ontvangen.
Dat kan niet want we zijn gebonden aan internationale verdragen. De enige oplossing is het opzeggen van het EVRM maar dat zal men nooit doen want ja, 'mensenrechten' klinkt zo mooi. Daar mogen we blijkbaar nooit vraagtekens bij zetten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En de enige die deze procedure kan aanpassen is... de overheid...
Nou, als het niet kan dan zitten we in een kringetje nietwaar?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat kan niet want we zijn gebonden aan internationale verdragen. De enige oplossing is het opzeggen van het EVRM maar dat zal men nooit doen want ja, 'mensenrechten' klinkt zo mooi. Daar mogen we blijkbaar nooit vraagtekens bij zetten.
Het is dat die asielzoekers niet hoog opgeleid zijn en de zwakke plekken in het systeem niet kennen anders waren we helemaal het haasje.
Ik zal binnenkort eens een stukje schrijven hoe ze hier omgaan met zogenaamde bekeerlingen en LHBT'ers. Het is echt lachwekkend hoe makkelijk je daarmee een vergunning kunt krijgen.
wel benieuwd daarnaarquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat kan niet want we zijn gebonden aan internationale verdragen. De enige oplossing is het opzeggen van het EVRM maar dat zal men nooit doen want ja, 'mensenrechten' klinkt zo mooi. Daar mogen we blijkbaar nooit vraagtekens bij zetten.
Het is dat die asielzoekers niet hoog opgeleid zijn en de zwakke plekken in het systeem niet kennen anders waren we helemaal het haasje.
Ik zal binnenkort eens een stukje schrijven hoe ze hier omgaan met zogenaamde bekeerlingen en LHBT'ers. Het is echt lachwekkend hoe makkelijk je daarmee een vergunning kunt krijgen.
Ook dat.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:48 schreef Re het volgende:
stabilisatie in de regio lijkt me het meest constructieve trouwens, maar ja dat wil men niet echt
Wie wil dat niet echt?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:48 schreef Re het volgende:
stabilisatie in de regio lijkt me het meest constructieve trouwens, maar ja dat wil men niet echt
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De samenleving kan het prima aan zolang de overheid z'n werk blijft doen:
- procedures en het rekken daarvan verkorten
- sociale huurwoningen mee laten groeien met de vraag
- minder vrijblijvendheid voor nieuwkomers, die overigens ook voor de autochtone bankzitter geen overbode luxe zou zijn: taal leren, studeren (leenstelsel?) of werken
Dat zou men ook moeten doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:48 schreef Re het volgende:
Godskolere zeg, we komen uit een jarenlange economische crisis waar de financiele sector een van de grote veroorzakers van was. Je kunt asielzoekers wel overal de schuld van geven, maar dat is dan ook niet meteen de waarheid he.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?
Dus er zijn geen problemen in nederland zeg je?
De gezondheidszorg die voor veel mensen geen zekerheid meer is. De zorg voor ouderen? Mensen die naar de voedselbank moeten, werkeloosheid. Problemen met immigranten en asielzoekers, etc.
Wonen wij in hetzelfde land?
de regio en wij, inmenging op het verkeerde niveau, investeren in chaos ipv welvaart, maar ja kankeren kunnen we wel goedquote:
immers wederopbouw is geen ontwikkeling...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:51 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dat zou men ook moeten doen.
Ontwikkelingshulp stoppen en grenzen dicht.
Investeer in het leger die je kunt inzetten als vredesmacht en wederopbouw macht.
Help mensen ter plekke met de basisbehoeften.
Hoho...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?
Dus er zijn geen problemen in nederland zeg je?
De gezondheidszorg die voor veel mensen geen zekerheid meer is. De zorg voor ouderen? Mensen die naar de voedselbank moeten, werkeloosheid. Problemen met immigranten en asielzoekers, etc.
Wonen wij in hetzelfde land?
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoho...
Gezondheidszorg? Ik had het over mee laten doen... Als je er voor zorgt dat allochtonen meedoen, betalen ze net zo hard mee en maakt het niet uit of je voor 10 of 20 miljoen mensen zorg moet verzorgen... De gezondheidszorg wordt voornamelijk onbetaalbaar door vergrijzing, juist jonge werkende allochtonen kunnen er in bijdragen om de verhouding jongeren/ouderen gunstig te beinvloeden...
Voedselbanken en werkloosheid? Wordt dat veroorzaakt door nieuwkomers?
Problemen met immigranten? Ja... En dat is juist een taak die de overheid heeft laten liggen zoals ik bepleitte... Als mensen aan het werk zijn of studeren hebben ze amper redenen om problemen te veroorzaken...
En veel problemen komen niet uit de nieuwe groepen maar juist uit 2e of 3e generatie Marokkanen die hier al sinds de 60's zijn.
Dat kan prima tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.
Nee maar ik zou dan liever zien dat het leger veiligheid en stabiliteit brengt.quote:
Nederland is een van de top 10 best georganiseerde landen ter wereld. Als ergens op de wereld "intern de huishouding" goed geregeld is, dan wel in Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.
dat is jouw mening maar de feiten tonen aan dat wij intern grote problemen hebben.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat kan prima tegelijkertijd.
De overheid gaat niets doen: dat baart me veel grotere zorgen dan die groep van 20.000 mensen die er jaarlijks bijkomt.
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:57 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat is jouw mening maar de feiten tonen aan dat wij intern grote problemen hebben.
Met nieuwkomers versterk je die problemen alleen maar.
Ik heb er 2 jaar geleden bovenop gezeten. Het is zo dat je niet hoeft te bewijzen dat je een vluchteling bent maar slechts aannemelijk hoeft te maken.quote:
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is een van de top 10 best georganiseerde landen ter wereld. Als ergens op de wereld "intern de huishouding" goed geregeld is, dan wel in Nederland.
Of vind je dat zielige mensen uit oorlogsgebied maar moeten creperen zolang niet elke Nederlander gouden kranen in de badkamer heeft?
ontwikkelingshulp dusquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Nee maar ik zou dan liever zien dat het leger veiligheid en stabiliteit brengt.
En dan eenheden die helpt bouwen, infrastructuur aanlegt, basale samenleving inricht en de mensen onderwijst.
Het leger is er al en kost toch al geld, waarom niet nuttig inzetten.
Heb je daar ook bronnen voor, ik vind dit wel een erg boude stelling. Daarnaast bespeur ik een ondertoon van koloniaal denken, waarom is dat?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
de regio en wij, inmenging op het verkeerde niveau, investeren in chaos ipv welvaart, maar ja kankeren kunnen we wel goed
Maar dat wordt niet veroorzaakt door 20k nieuwkomers die 2,5 Euro per maand kosten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.
Ja als je bij modaal+ hoort heb je een goed leven.
Heb je de ontwikkeling van de belastingdruk door de jaren heen gevolgd, en wat je daar effectief voor terugkrijgt?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?
520 miljoen per jaar...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dat wordt niet veroorzaakt door 20k nieuwkomers die 2,5 Euro per maand kosten.
als je pretendeert geen economische vluchtelingen te wensen zul je wellicht de economische welvaart daar moeten brengen...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je daar ook bronnen voor, ik vind dit wel een erg boude stelling. Daarnaast bespeur ik een ondertoon van koloniaal denken, waarom is dat?
-integratieproblemen met kansloze allochtonen/asielzoekers.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |