dan kunnen die 5% dus daar ook blijven.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
~95% wordt al in de regio opgevangen. Moet de regio opdraaien voor alles?
Vrijwel alle vluchtelingen worden al in de regio opgevangen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:14 schreef hans1985 het volgende:
[..]
VN, unicef, etc.
daar ergens in de regio opvangen. waarom in het westen?
die asielzoekers komen er alleen aan land en rennen dan als een gek naar de landen met goede sociale voorzieningen (die er in italie niet zijn).quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:16 schreef Confetti het volgende:
Mooi ook hoe die spaghettivreters het hardst schreeuwen maar veel minder asielzoekers opvangen dan de Noord-Europese landen. Daarnaast hebben ze schandalig slechte opvang voor de asielzoekers die ze wel opvangen. Zo mogen gezinnen met kinderen jonger dan 5 jaar niet teruggestuurd worden naar Italië als er een dublin-claim ligt.
Wat een kutland ook.
Ja dûh, Oost-Europeanen mogen hierheen komen om te werken, vluchtelingen mogen hierheen komen omdat ze zielig zijn maar mogen dan in principe juist niet werken. Logisch dat er dan verschillen zijn!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:41 schreef imikethat het volgende:
Oost-europeanen werken vele malen harder dan die unicefkindjes, maar daar mag je dan weer niks over zeggen
Feitelijk valt het niet mee, het aantal sociale huurwoningen dat per jaar beschikbaar komt neemt al jaren af.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Weet je om hoeveel woningen dat gaat? Dat valt reuze mee.
Ligt er maar net aan waar je kijkt natuurlijk. Genoeg vluchtelingen die hier studeren of ondernemen en Rutte's natte participatiedroom bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:17 schreef Twiitch het volgende:
Het gaat er niet zozeer over of die 20.000 nou veel of weinig is, het gaat over de inpassing van deze mensen in een gezonde samenleving. Iets dat we al decennia niet voor elkaar weten te krijgen.
Ik schreef ook niet dat Turken en Marokkanen nog steeds een groot deel van de asielzoekers zijn. Ik wees op de huidige problemen die we hebben, omdat we ze tussen de jaren 60 en 80 (grofweg) massaal hebben laten komen, zonder eisen te stellen aan integratie.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Turken en Marokkanen staan al jaren niet meer garant voor een significant aandeel asielzoekers. Maar goed, dat het karakter van het land wordt aangetast en de samenleving wordt ontwricht valt verder ook niet echt te concretiseren natuurlijk.
Ik kijk ook liever naar de groepen die wel werk vinden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je kijkt natuurlijk. Genoeg vluchtelingen die hier studeren of ondernemen en Rutte's natte participatiedroom bewerkstelligen.
Ik maak de overheidsstatistieken niet. Wel weet ik dat je dmv schuiven met definities de werkelijkheid er op papier heel anders uit kunt laten zien. In ieder geval is wel duidelijk dat de aandacht voor en gesignaleerde problemen met asielzoekers groter is dan op grond van het eerdergenoemde getal verwacht zou kunnen worden, en dat roept bij mij gerede twijfel op over wat er nu precies geadministreerd wordt door de overheid.quote:
Ok, dus alleen Turken en Marokkanen 'ontwrichten de samenleving'?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schreef ook niet dat Turken en Marokkanen nog steeds een groot deel van de asielzoekers zijn. Ik wees op de huidige problemen die we hebben, omdat we ze tussen de jaren 60 en 80 (grofweg) massaal hebben laten komen, zonder eisen te stellen aan integratie.
Uiteraard moet dat probleem bij de verantwoordelijke partij worden gelegd. Maar dat laat nog steeds onverlet dat duizenden asielzoekers die voorrang krijgen op de woningmarkt het probleem nog verder verergeren. Mensen die al jaren op een wachtlijst staan, moeten daardoor nog veel langer wachten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:17 schreef Xa1pt het volgende:
De schaarste op de woningmarkt lijkt me overigens een probleem waar asielzoekers niets mee van doen hebben. Dat probleem zullen we toch echt bij de verantwoordelijke partij moeten neerleggen.
Of het geeft aan dat de aandacht voor het "probleem" onevenredig groot is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik maak de overheidsstatistieken niet. Wel weet ik dat je dmv schuiven met definities de werkelijkheid er op papier heel anders uit kunt laten zien. In ieder geval is wel duidelijk dat de aandacht voor en gesignaleerde problemen met asielzoekers groter is dan op grond van het eerdergenoemde getal verwacht zou kunnen worden, en dat roept bij mij gerede twijfel op over wat er nu precies geadministreerd wordt door de overheid.
Daar kunnen asielzoekers verder weinig aan doen lijkt me. Bovendien ga je het schaarsteprobleem niet oplossen door 20.000 minder vergunninghouders te huisvesten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat probleem bij de verantwoordelijke partij worden gelegd. Maar dat laat nog steeds onverlet dat duizenden asielzoekers die voorrang krijgen op de woningmarkt het probleem nog verder verergeren. Mensen die al jaren op een wachtlijst staan, moeten daardoor nog veel langer wachten.
Die 5% neemt het risico om via welke weg dan ook op zoek te gaan naar een nieuw leven in een ander land.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dan kunnen die 5% dus daar ook blijven.
Hoe wil je het verantwoorden dat 5% een toegangskaart tot het "paradijs" krijgen en de 95% daar blijft zitten.
Ik snap het niet helemaal, CBS zegt dat 49% van de Somaliërs in de bijstand zitten terwijl 37% werkeloos is?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kijk ook liever naar de groepen die wel werk vinden.
Zelfs onder de Somaliers komt 67% blijkbaar wel aan het werk.
De overheid zou zich dus meer moeten concentreren op die groepen die niet meedoen.
Waarom niet? Gebrek aan opleiding? Kennis van taal? Motivatie? Luiheid?
De overheid doet er weinig aan...
Vluchtelingen krijgen doorgaans alleen een vergunning toegewezen als ze niet vanwege economische motieven zijn gevlucht dus dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:27 schreef luxerobots het volgende:
De term asielzoeker vind ik vreemd gekozen. Het zijn in de eerste plaats economische gelukszoekers.
Er zijn ook Somaliërs die op school zitten, een WW-uitkering krijgen, een AOW-uitkering of in de gevangenis zitten. Niet alle werklozen krijgen bijstand.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, CBS zegt dat 49% van de Somaliërs in de bijstand zitten terwijl 37% werkeloos is?
[ afbeelding ]
En stichting vluchteling helpt deze mensen met een vluchtverhaal.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vluchtelingen krijgen doorgaans alleen een vergunning toegewezen als ze niet vanwege economische motieven zijn gevlucht dus dat zal wel meevallen.
ja, de pioniers van amerika/canada en australie kun je hiermee vergelijken jaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die 5% neemt het risico om via welke weg dan ook op zoek te gaan naar een nieuw leven in een ander land.
Dat is niet iets nieuws.
Kijk naar Australië, Canada, USA... Vrijwel de gehele bevolking bestaat uit de nakomelingen van gelukszoekers uit... West Europa...
Als ik in Syrie woonde met mijn gezin, wat bezittingen had die ik kon verkopen en dan moest kiezen tussen een tentenkamp in een buurland of de kans op een nieuwe start in een veilig land dan zou ik ook die stap zetten en proberen asiel aan te vragen.
Is dat "gelukszoeken"? Of is het gewoon heel menselijk om het beste voor je gezin en jezelf te willen in het leven? Zijn hun dromen anders dan die van ons?
Ik ben me er overigens bewust van dat we niet de ellende van de hele wereld op ons kunnen nemen maar ik zou er geen problemen mee hebben als we een limiet van 10,000 asielzoekers per jaar aanhielden.
Overigens, die 20.000 die asiel-aanvragen blijven niet allemaal; asiel wordt ook wel afgewezen.
Daarom heeft het ook meer zin om naar de netto immigratie te kijken, van alle landen bijelkaar, waar ook een hoop westerse allochtonen onder vallen.
Alright. Nou ja, zelfs als je gaat kijken naar andere (recente) vluchtelinggroepen doen de Somaliërs het dus dramatisch slecht.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn ook Somaliërs die op school zitten, een WW-uitkering krijgen, een AOW-uitkering of in de gevangenis zitten. Niet alle werklozen krijgen bijstand.
Zonder documenten die e.e.a. aantonen of ondersteunen is de kans dat je aanvraag wordt toegekend nihil.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En stichting vluchteling helpt deze mensen met een vluchtverhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |