SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingenquote:Update 12:05 uur
Er zijn inmiddels in verschillende delen van het land forse regen- en onweersbuien ontstaan.
In Zeeland zit een complex van buien dat naar het noordoosten trekt. Hierbij is veel regen in korte tijd gemeld en ook hagel. De provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland krijgen hier vooral mee te maken. De festivals in Rottterdam, Amsterdam, Utrecht en Almere moeten zich voorbereiden op de buien.
Ook op de Veluwe en ten noordoosten en oosten daarvan, zijn een aantal stevige buien ontstaan. Hierbij is ook onweer gemeld. Deze buien trekken over Overijssel, Drenthe en Groningen. De festivals in Zwolle en Assen hebben op dit moment de meeste kans op een zware bui* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Inderdaad. Camera ligt klaar voor het geval dat.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het lijkt op Assen af te stevenen. Ben benieuwd!
Wilde even vlot zijn met de ontwikkelingen. Topictitel is alleen knudde.quote:
quote:Mesoscale Discussion
Valid: Tue 05 May 2015 10:00 to Tue 05 May 2015 14:00 UTC
Severe wind gust and tornado threat increasing over the next few hours over Netherlands, N Belgium and NW Germany ...
DISCUSSION
Thunderstorm activity is increasing over the region, while part of it being outside the denoted Lvl 1 area. Satellite loops reveal that ahead of the developing storms, surface heating will continue to destabise the lower troposphere with several hundreds J/kg of MLCAPE available. Models are consistent in showing strong low level shear given over 20 - 25 m/s of 850 hPa flow. Nordholz wind profiler is also showing strengthening of the low-level wind field with 20 m/s observed already at 1 km. However, wind profiles are rather unidirectional, limiting SREH values.
Several high resolution models show development of both linear and cellular convective structures in the next few hours, so both severe wind gust and tornado threats will be present. Severe wind gust threat could become especially pronounced if developing convective system oriented itself perpendicular to the low-level flow, which is not the case atm.
Alle weersites zagen deze niet aankomen. Temperatuur toch harder opgelopen dan verwacht misschien?quote:
Toch met een recordaantal punten gepromoveerd. *edit* ohnee dat is nijmegenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Word sowieso niks in Arnhem. Zoals altijd.
Ja, schampschot. Hoor nog wel steeds gedonder in de verte maar veel meer is het niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
De eerste bui gaat langs Assen lijkt het..
haarlem valt mee dus?quote:De festivals in Rottterdam, Amsterdam, Utrecht en Almere moeten zich voorbereiden op de buien.
Die krijg je nog. Zijn net hier geweest. Ze komen er zo aanquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
De eerste bui gaat langs Assen lijkt het..
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ooh, het regent nu! En ik hoor rommels!Maar nog niets tofs of hards!
Hopelijk wordt die tweede bui wat.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Die krijg je nog. Zijn net hier geweest. Ze komen er zo aan![]()
twitter:vid twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 12:36:07Arme motorrijder langs de #A50 bij Heerde. Flinke buien met onweer, lokaal ook hagel #codegeel http://t.co/M6nN8k7iSf reageer retweet
Die heeft de 90% kans op neerslag niet zien staan bij de 23 graden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:vid twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 12:36:07Arme motorrijder langs de #A50 bij Heerde. Flinke buien met onweer, lokaal ook hagel #codegeel http://t.co/M6nN8k7iSf reageer retweet
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 12:38:40Op de losse #buien in het midden en noordoosten van het land wordt op steeds meer plaatsen ook hagel gemeld, soms met grootte van 1 a 2 cm. reageer retweet
Hier een beetje zachte regen. Miezer.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
Tot dusver alleen wat geplens...hmm, hoop op meer
Nu welquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:35 schreef Bienelientjee het volgende:
Ooh, het regent nu! En ik hoor rommels!Maar nog niets tofs of hards!
Ik wou ook nog heen, maar vertrouw het weer idd nietquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoor de eerste donder in Assen. Ik zit hemelsbreed 500 meter bij het bevrijdingsfestival vandaan, dus als ik de buienradar zo zie hebben die er goed aan gedaan om de start uit te stellen.
Ik heb helaas nog altijd niets tofs gehoordquote:
Dat puntje schuin onder Flevoland woon ik. Ga alvast de schuilkelder opzoeken.quote:
Daar woon ik ook vlak in de buurt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat puntje schuin onder Flevoland woon ik. Ga alvast de schuilkelder opzoeken.
Tamelijk donkere wolken hier nu.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Daar woon ik ook vlak in de buurt.![]()
Als alles goed gaat krijgen we de volle laag van de bui die nu boven het westen hangt.
10 km naar het (westen) ik bedoel oosten alleen in de verte gedonder. En zon!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Donder, wind en regen hier in Eindhoven...
En 20 km naar het oosten van Eindhoven begint het nu langzaam wat donkerder te worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:52 schreef d.k. het volgende:
[..]
10 km naar het westen alleen in de verte gedonder. En zon!
Hier zon, veel wind en daarnet een klein beetje regen uit een bui die ten noorden van Eindhoven langs trekt. De wind waait naar de bui toe.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Donder, wind en regen hier in Eindhoven...
Een hele grote bloemkool boven Eindhoven nu, vanaf Oirschotquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier zon, veel wind en daarnet een klein beetje regen uit een bui die ten noorden van Eindhoven langs trekt. De wind waait naar de bui toe.
Hehe.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:00 schreef DemonRage het volgende:
Als ik het kaartje van Europa bekijk qua onweersactiviteit dan valt Nederland in de prijzen:
[ afbeelding ]
Ja vanuit de Jupiler Leaguequote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Toch met een recordaantal punten gepromoveerd. *edit* ohnee dat is nijmegen
Ik heb niks gehoord, bewolking wordt wel dikkerquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:06 schreef CyberCow het volgende:
Nijmegen vanuit het niets met stralende zon een onweersKLAP. Windkracht 4 maar wel heel vlagerig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn bestequote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Hagelstenen in Gasselte Drenthe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ik even geluk dus dat alles langs me heen gaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie ijsblokjes uit je vriezer...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]\SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
holy shitquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]\SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel even uitgelachen?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Maver24 het volgende:
Vriendin komt net kletsnat binnen van het boodschappen doen op de fiets, helemaal doorweekt. Flinke regenbui zojuist met veel wind
Doe eens foto's van de auto's bij jou in de straatquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Liever daar dan hierquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |