Ik heb veel met land- en tuinbouw te maken gehad. Er zijn daar erg veel factoren waaronder het weer, ziekten, milieuwetgeving en wereldmarktprijzen, waar je als ondernemer weinig invloed op hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:58 schreef Goesten het volgende:
[..]
Waarom schat je het risico van de freelancefactoring zo laag in. Volgens mij is dat een veel gevaarlijkere markt als de fruitteelt.
Dit schetst mooi het probleem wat ik toch zie in het selecteren van de projecten. Eens, als je veilige projecten kunt selecteren dan kun je daar goed veel geld in stoppen, maar dat is allemaal leuk in theorie. In de praktijk is het, mijns inziens, veel lastiger om de projecten met een echt laag risico te selecteren. Je moet daar vertrouwen op de selectie van het platform, deels in ieder geval. De hele branch is nog vrij jong en moet zich nog wat bewijzen. Hoe gaat het met de faillissementen en de hoofdelijk aansprakelijkheid bijvoorbeeld? Ik spreid daarom dus liever wat meer, er komen genoeg projecten langs om telkens wat in te stoppen, deels is dat ook de sport.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:58 schreef Goesten het volgende:
[..]
Waarom schat je het risico van de freelancefactoring zo laag in. Volgens mij is dat een veel gevaarlijkere markt als de fruitteelt.
Eens, daar zat ik toen ook van te kijken, dat zijn wel mooie cijfers. Toch heb ik hem niet meegenomen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Samenvattend:
Rentabiliteit: Goed
Solvabiliteit: Goed
Liquiditeit: Excellent
Overall: Goed[/i]
Of het safe is weet ik niet. Alleen wel hulde voor de site en dan vooral voor de informatie verschaffingquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:58 schreef Camogli het volgende:
nieuw platform in de bouwsector, werkt via crowdaboutnow.
Looptijd slechts 9 maanden (6% op jaarbasis, kosten slechts 77 cent voor iDEAL).
Eerste hypotheek.
Lijkt mij vrij safe. Toch?
http://bouwaandeel.nl/projecten/wonen-in-een-stadsparadijs/
Ik lees dat er nog geen omgevingsvergunning is afgegeven. Daarin schuilt denk ik het voornaamste risico. Persoonlijk vind ik het heel weinig rendement t.o.v. het risico wat je loopt. Zonder omgevingsvergunning zal de grond weinig waarde hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:10 schreef Goesten het volgende:
[..]
Of het safe is weet ik niet. Alleen wel hulde voor de site en dan vooral voor de informatie verschaffing![]()
Leenovereenkomst is vooraf in te zien. En dan nog een zeer uitgebreide memorendum. Daar kunnen de rest van de platformen nog een puntje aan zuigen
Als je iets verder leest zie je dat de lening pas vrij wordt gegeven wanneer de bouwvergunning rond is. Dat risico loop je dan dus al niet meer.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:15 schreef Justme7005 het volgende:
Ik lees dat er nog geen omgevingsvergunning is afgegeven. Daarin schuilt denk ik het voornaamste risico. Persoonlijk vind ik het heel weinig rendement t.o.v. het risico wat je loopt. Zonder omgevingsvergunning zal de grond weinig waarde hebben
ik schat in dat kortlopende financiering van een projectontwikkelaar met een eerste hypotheek en hoofdelijke aansprakelijkheid in de markt zo'n 6-6,5% doet mits het project goed in elkaar zit. Probleem is hier dat banken veel te veel in vastgoedfinancieringen zitten en dit in de regelgeving voor tier 1 vermogen van de bank als extreem risicovol gezien wordt. Daarom moeten de meeste banken dit soort financiering van de balans kwijtquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:30 schreef Camogli het volgende:
inderdaad is er nog geen omgevingsvergunning. En de score hoort bij een rente van ongeveer 8%.
Maar wat een prachtige informatie wordt hier gegeven. Een nieuwe standaard is gezet, wat mij betreft: zo helder en (voor zover ik kan beoordelen) betrouwbaar.
Wat maakt deze opportunity aantrekkelijker dan bijvoorbeeld een Rabocertificaat? De Rabo lijkt me een stuk minder risicovol. 8% had ik realistischer gevonden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:14 schreef komrad het volgende:
Op donderdag 7 mei 2015 16:30 schreef Camogli het volgende:
inderdaad is er nog geen omgevingsvergunning. En de score hoort bij een rente van ongeveer 8%.
Maar wat een prachtige informatie wordt hier gegeven. Een nieuwe standaard is gezet, wat mij betreft: zo helder en (voor zover ik kan beoordelen) betrouwbaar.
ik zeg toch helemaal niet dat je in moet stappen, zeg alleen iets over de markt voor dit soort financieringen. Het draait helemaal om de kwaliteit van het project. En die Rabo ledencertificaten zijn extreem achtergesteld en dus nogal risicovol terwijl je hier een hypotheekrecht hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:23 schreef zoekie het volgende:
[..]
Wat maakt deze opportunity aantrekkelijker dan bijvoorbeeld een Rabocertificaat? De Rabo lijkt me een stuk minder risicovol. 8% had ik realistischer gevonden.
Eens, je weet ook niet wat voor klanten die factoring heeft. Wat gebeurt er als zijn grootste 2 klanten vertrekken?quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:58 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik heb Aurora toevallig vandaag ontvangen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:15 schreef Camogli het volgende:
bij mij zijn Aurora en de ledverlichting nog niet gestart met betalen.
Suf hoor.
Lijkt me ook ja, want hier geen probleem dus. Beide projecten van KoM gewoon ontvangen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:01 schreef Camogli het volgende:
dan zal het te maken hebben met banken die niet binnen een dag iets kunnen overmaken.
Prutsers.
Blijft staan dat KoM te laat is want de betaaldatum was gister, 6 mei.
Ik heb nog 4 andere projecten bij KoM lopen die ik wel ontvangen heb. Kijk er is geen haast mee maar het is wel raar dat blijkbaar niet iedereen tegelijk krijgt uitbetaald en dat ligt in dit geval niet aan de banken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja, want hier geen probleem dus. Beide projecten van KoM gewoon ontvangen.
Hier zit ik ook in met een klein bedrag. Heb niet zo zeer vertrouwen in de app maar des te meer in de personen achter de app.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:54 schreef peter070 het volgende:
Ik lees eigenlijk al een hele tijd mee, puur uit interesse. Ik ben zojuist met 2 projecten begonnen:
Via Symbid --> Firm 2 Find App
Via KoM --> Scheepvaart onderneming Admiraal.
De 1e is nog niet volgeschreven. De 2e was heel snel volgeschreven. Kan iemand mij vertellen wanneer je hiervan de eerste betalingen gaat krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |