GRRM heeft het nu wel enigszins bevestigd ja.. Kan niet anders.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:24 schreef DO2 het volgende:
Het is wel iets meer dan een gerucht of 'gewoon een theorie'. Alles lijkt die kant op te wijzen.
Volgens mij is iedereen het er inmiddels ook wel over eens dat de waarschijnlijkheid tegen absolute zekerheid aanschuurt.
Ja, die wilde volgens mij gewoon weer voor een schaduwmannetje gaanquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Melisandre wil ook alleen neuken met mensen die koningsbloed hebben.
Maar het is toch helemaal niet duidelijk of zeker dat het door dat gedoe van Melisandre komt?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, die wilde volgens mij gewoon weer voor een schaduwmannetje gaan
Ze heft e rnog een paar op t bloedzuigerlijstje staan toch?
Death to the usurper Robb Stark... done
Death to the usurper Joffrey Lannister.... done
Volgens mij stond Balon Greyjoy ook op de lijst. Maar t is aardig stil rondom hem en z'n familie.
Neequote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet duidelijk of zeker dat het door dat gedoe van Melisandre komt?
Nee, maar een Westeros detective zou het op z'n minst opmerkelijk noemenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet duidelijk of zeker dat het door dat gedoe van Melisandre komt?
Precies. De priesteres van the White God heeft er het volgende over te zeggen:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, maar een Westeros detective zou het op z'n minst opmerkelijk noemen
Het is alleen de vraag wanneer en hoe Jon erachter gaat komenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:24 schreef DO2 het volgende:
Het is wel iets meer dan een gerucht of 'gewoon een theorie'. Alles lijkt die kant op te wijzen.
Volgens mij is iedereen het er inmiddels ook wel over eens dat de waarschijnlijkheid tegen absolute zekerheid aanschuurt.
Vanaf nu lopen we weer allemaal gelijkquote:
Ja heel erg chill. Ik kwam hier na aflevering 2. Een of andere geep zei toen dat hij het niet erg vond dat Barristan en misschien Grey worm dood waren gegaan. Vervolgens mocht ik ook niet zeuren, want het stond in spoiler tags... Godver wat was ik chagerijnig toen.quote:
Bron? De televisie-serie lijkt die kant op te gaan, maar het zou goed kunnen dat de boeken iets anders doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de twee van elkaar afwijken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
GRRM heeft het nu wel enigszins bevestigd ja.. Kan niet anders.
Ik denk niet dat GRRM er akkoord mee zou gaan als D&D z'n grootste theorie willen onthullen. Dat moet wel met instemming zijn geweest.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Bron? De televisie-serie lijkt die kant op te gaan, maar het zou goed kunnen dat de boeken iets anders doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de twee van elkaar afwijken.
Dat hij geraadpleegd is over deze eventuele wending lijkt me voor de hand liggend, maar of dat ook is wat hij met de boeken wil doen is verre van zeker.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat GRRM er akkoord mee zou gaan als D&D z'n grootste theorie willen onthullen. Dat moet wel met instemming zijn geweest.
Wil hij überhaupt nog iets met de boeken doen? Het schiet niet bepaald op.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat hij geraadpleegd is over deze eventuele wending lijkt me voor de hand liggend, maar of dat ook is wat hij met de boeken wil doen is verre van zeker.
Dat hoeft ook niet persé, zolang GRRM zélf maar weet wat de waarheid is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat hij geraadpleegd is over deze eventuele wending lijkt me voor de hand liggend, maar of dat ook is wat hij met de boeken wil doen is verre van zeker.
quote:
Spoilers zijn er voor een reden, maar het is idd nogal zuur om dat hier zomaar even te postenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:52 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ja heel erg chill. Ik kwam hier na aflevering 2. Een of andere geep zei toen dat hij het niet erg vond dat Barristan en misschien Grey worm dood waren gegaan. Vervolgens mocht ik ook niet zeuren, want het stond in spoiler tags... Godver wat was ik chagerijnig toen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga iets héél geks zeggen misschienMaar ik heb net een nieuwere show van Herman Finkers gekeken (Na de Pauze) en had steeds het gevoel dat ik naar een iets oudere Jamie Lannister zat te kijken
Jaaaajaquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga iets héél geks zeggen misschienMaar ik heb net een nieuwere show van Herman Finkers gekeken (Na de Pauze) en had steeds het gevoel dat ik naar een iets oudere Jamie Lannister zat te kijken
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in King's Landing is altijd wat te doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Jaaaaja![]()
Zei hij ook iets in de trant van "goh, Cersei... ik hier?"
Drizz vindt dit leukquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in King's Landing is altijd wat te doen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in King's Landing is altijd wat te doen.
[..]
[..]
De koningsvaandel kleurt rood(Lannisters), en dan opeens weer groen (Tyrell), in King's Landing is altijd wat te doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoi Stannisquote:Op woensdag 6 mei 2015 02:35 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Finkers![]()
Maar ja, ik lach letterlijk nergens om, dus let maar niet op mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Grey Worm ga ik niet missen, met die softe relatiestruggles van hem. Nou zijn alle Dany scenes al pijnlijk om naar te kijken, maar toch.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
Sowieso was de laatste aflevering een prima voorbeeld van hoe de Unsullied eigenlijk helemaal niet werken. Vond het maar een zwakke scene waarin barry en wormpie werden uitgeschakeld.
Maar ik kan mensen wel aan het lachen maken.quote:
Ik vond het ronduit irritant hoe ze omvergschoffeld werden door een paar gekkies met maskers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
Sowieso was de laatste aflevering een prima voorbeeld van hoe de Unsullied eigenlijk helemaal niet werken. Vond het maar een zwakke scene waarin barry en wormpie werden uitgeschakeld.
Exact. Eerst 2 seizoenen aanhoren hoe geweldig ze zijn, dan vervolgens afgeslacht worden in de straten door een (evengrote) groep idioten met maskers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vond het ronduit irritant hoe ze omvergschoffeld werden door een paar gekkies met maskers.
Even grote groep?? Het leek mij toch dat er veel meer sons of harpy waren dan unsullied...quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Exact. Eerst 2 seizoenen aanhoren hoe geweldig ze zijn, dan vervolgens afgeslacht worden in de straten door een (evengrote) groep idioten met maskers.
Natuurlijk zijn steegjes niet de "beste" manier om unsullied in te zetten, maar laat ze dan in ieder geval strijdend ten onder gaan tegen een flinke overmacht.
Maargoed, dit is weer zo'n typisch ding wat ze dan wel uit de boeken hebben willen overnemen maar waar niet genoeg tijd voor is om het goed uit te werken. Doch lijkt het me nou ook weer niet zo lastig om wat extra figuranten met maskers in te zetten.
Ze had er 10.000 gekocht, dus we kunnen nog evenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Exact. Eerst 2 seizoenen aanhoren hoe geweldig ze zijn, dan vervolgens afgeslacht worden in de straten door een (evengrote) groep idioten met maskers.
Natuurlijk zijn steegjes niet de "beste" manier om unsullied in te zetten, maar laat ze dan in ieder geval strijdend ten onder gaan tegen een flinke overmacht.
Maargoed, dit is weer zo'n typisch ding wat ze dan wel uit de boeken hebben willen overnemen maar waar niet genoeg tijd voor is om het goed uit te werken. Doch lijkt het me nou ook weer niet zo lastig om wat extra figuranten met maskers in te zetten.
maar ook meryn trant die op de dodenlijst van Arya staat omdat ze haar zwaardleraar heeft vermoord. en laat Arya nu net ook in Braavos zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef Ang3l het volgende:
Cersei die Papa Margaery naar Bravos stuurt en haar broer naar de cel.....
That bitch is messing with my fav gal!!!Off with her head.
Als ze oma ook nog wat aandoet dan zwaait er wat.
Ja daar zat ik idd ook al aan te denken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar ook meryn trant die op de dodenlijst van Arya staat omdat ze haar zwaardleraar heeft vermoord. en laat Arya nu net ook in Braavos zijn.
kan haast niet anders dan dat ze elkaar gaan ontmoeten
Ik denk dat dat een mengeling is. In Mereen zullen ook wel soldaten geweest zijn voor Dany kwam. En daar zal ook wel een een deel van ontevreden zijn met Dany. Sons of Harpy's zijn de voormalig Masters. Dus die hebben geen uitgebreide militaire training gehad. Maar na het afschaffen van de fighting pits zullen er meer dan genoeg krijgers zijn die niks te doen hebben en niks anders kunnen dan vechten. Lijkt me makkelijk die in te huren als rijke elite. Of andere huurzwaarden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:51 schreef gazhims3lv het volgende:
Maar even een vraag hè.. Die Sons of Harpy, die zijn toch totaal ongetraind?
En voor iedereen een gouden masker maken. Aardig wat centjes hebben die mannen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een mengeling is. In Mereen zullen ook wel soldaten geweest zijn voor Dany kwam. En daar zal ook wel een een deel van ontevreden zijn met Dany. Sons of Harpy's zijn de voormalig Masters. Dus die hebben geen uitgebreide militaire training gehad. Maar na het afschaffen van de fighting pits zullen er meer dan genoeg krijgers zijn die niks te doen hebben en niks anders kunnen dan vechten. Lijkt me makkelijk die in te huren als rijke elite. Of andere huurzwaarden.
In ieder geval genoeg plausibele opties waardoor er goede vechtersbazen bij de SoH's zitten. Bedenk wel dat het kleine missies zijn, geen grootschalige oorlog. Vergelijk het met Vietnam of Afghanistan, als je een guerillaoorlog voert, maakt het geen reet uit dat je tegen beter getrainde en bewapende eenheden vecht. én ze waren met meer én ze hadden de verrassing én in kleine ruimtes lijken die speren me niet zo heel handig, de gekozen locatie voor de hinderlaag speelt ook mee.
Dit natuurlijk met mijn simpele verstand beredeneerd, niet dat ik er verstand van heb ofzo
Aan geld geen gebrek inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En voor iedereen een gouden masker maken. Aardig wat centjes hebben die mannen.
quote:
Ziek mooi! Ik wou dat ik kon tekenen! Je zou eens een populair boek moeten lezen en dan personages naar je eigen interpretatie tekenen, dat is misschien nog leuker (moeilijker?) dan mensen natekenen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Even wat GoT fanart gemaakt
Heb ik gedaan welquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:21 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ziek mooi! Ik wou dat ik kon tekenen! Je zou eens een populair boek moeten lezen en dan personages naar je eigen interpretatie tekenen, dat is misschien nog leuker (moeilijker?) dan mensen natekenen.
Tweet het eens naar Maisie
De tekenmaestroquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Oh tof JRquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De tekenmaestro. Nogmaals bedankt voor van der Sar.
Thanksquote:
Dit inderdaad... in close combat waar je tegenstander een meter van je afstaat heb je geen reet aan zo'n speer. Raar dat ze niet nog een extra zwaard hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Romanus het volgende:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom die unsullied de (kleine) straten patrouilleren met 3 meter lange speren. Korte zwaarden lijkt me veel effectiever vechten als je maar beperkte ruimte hebt.
what makes you say that?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:51 schreef gazhims3lv het volgende:
Maar even een vraag hè.. Die Sons of Harpy, die zijn toch totaal ongetraind?
gewoon bij ep 1 beginnen, het is één groot uber verhaal!quote:Op donderdag 7 mei 2015 01:26 schreef MakkieR het volgende:
Even een vraag, ik hoor goede verhalen over GoT. Nu heb ik nog geen afleveringen gezien. Sinds kort heb ik HBO genomen en ik vroeg mij af of het nou verstandig is halverwege de serie te beginnen of is het verstandiger te beginnen bij de eerste seizoen van GoT.
Ik bedoel is elke aflevering een serie op zich of is het een doorlopend verhaal wat moeilijk te begrijpen is als je het begin nog niet kent.
Sowieso ep 1. Anders begrijp je er geen fuck van.quote:Op donderdag 7 mei 2015 01:26 schreef MakkieR het volgende:
Even een vraag, ik hoor goede verhalen over GoT. Nu heb ik nog geen afleveringen gezien. Sinds kort heb ik HBO genomen en ik vroeg mij af of het nou verstandig is halverwege de serie te beginnen of is het verstandiger te beginnen bij de eerste seizoen van GoT.
Ik bedoel is elke aflevering een serie op zich of is het een doorlopend verhaal wat moeilijk te begrijpen is als je het begin nog niet kent.
what dream?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
In het boek was het nog toffer gedaan. Hij zei eerst tegen Edd dat hij hem moest ophangen. Slynt zeggen dat hij dat niet zou durven, dat hij vrienden in hoge plekken had. Waarop Jon tegen Edd zei dat hij moest stoppen. Slynt hem uitlachen omdat hij een watje is en dan ineens 'Edd, go fetch me a block.'quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:00 schreef BaasBanaan het volgende:
De executie van Slynt blijft tof, ik was even bang dat Jon Snow hem zou sparen. Zelfs Thorne zag in dat Slynt de moeite niet waard was.
Yep, had ook gehoopt dat ze het zo zouden doen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 07:17 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
In het boek was het nog toffer gedaan. Hij zei eerst tegen Edd dat hij hem moest ophangen. Slynt zeggen dat hij dat niet zou durven, dat hij vrienden in hoge plekken had. Waarop Jon tegen Edd zei dat hij moest stoppen. Slynt hem uitlachen omdat hij een watje is en dan ineens 'Edd, go fetch me a block.'
Story as old as time. Soldaten zijn geen politieagenten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
wow... jij neemt deze shit wel erg serieusquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef Ang3l het volgende:
Cersei die Papa Margaery naar Bravos stuurt en haar broer naar de cel.....
That bitch is messing with my fav gal!!!Off with her head.
Als ze oma ook nog wat aandoet dan zwaait er wat.
Had je 'm moeten zien bij de red wedding ...quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wow... jij neemt deze shit wel erg serieus
mooie wending was dat, eindelijk van dat zeikwijf en die irritante zoon van haar af.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Had je 'm moeten zien bij de red wedding ...
Dat wou ze toch fixen met Jon Snuuu afgelopen episode?quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje he,
Stannis (vzmh) gaat het nu opnemen tegen Roose Bolton en Melisandre lijkt mee te gaan.
Nou heeft Stannis een heel leger enzo, maar waarom doet Melisandre niet gewoon bij Roose (en Ramsay) wat ze ook bij Renly Baratheon heeft gedaan? Lijkt me een stuk makkelijker.
ah zo...quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat wou ze toch fixen met Jon Snuuu afgelopen episode?
Eigenlijk weet niemand dat hij een Targaryen is.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah zo...
kan ze (een stand-in voor) Aemon niet doen dan? ook gelijk een manier om hem uit de serie te schrijven; hartstilstand tijdens de seks...
Mellisandre heeft er een neus voor om Targaryens op te sporenquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:43 schreef megamandy het volgende:
[..]
Eigenlijk weet niemand dat hij een Targaryen is.
Uh. Nee.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wow... jij neemt deze shit wel erg serieus
Hoezo? Eerder om koningsbloed op te sporen, zoals Gendry.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mellisandre heeft er een neus voor om Targaryens op te sporen
Okéquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoezo? Eerder om koningsbloed op te sporen, zoals Gendry.
Ik vind Aemon echt een kick ass karakter (laat zich lekker niks wijsmaken) en ik hoop dat het gegeven dat hij Targaeryan is nog een keer van pas gaat komen. T is nu al een paar keer tussen neus en lippen door vermeld,maar verder is e rnog niets mee gedaan.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Ik dacht trouwens dat de acteur die Aemon speelde was overleden, maar blijkbaar ben ik in de war met iemand anders.
Ik moest afgelopen aflevering wel weer denken "ik snap dat ze een NL actrice voor Melissandre gevraagd hebben". Aangezien iedere NL film ook wel blote tieten heeft doet een NL actrice daar misschien wat minder moeilijk overquote:
Je mag gerust jetsertjes zeggen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik moest afgelopen aflevering wel weer denken "ik snap dat ze een NL actrice voor Melissandre gevraagd hebben". Aangezien iedere NL film ook wel blote tieten heeft doet een NL actrice daar misschien wat minder moeilijk overMelissandra heeft echt garderobe-problemen namelijk. Die jetsers floepen er bij iedere gelegenheid uit!
Eind aan breien?quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar seizoen 7. Heb daar een vraag over die iemand vast wel kan beantwoorden:
Wellicht dat boek 6 wel klaar is op het moment dat ze seizoen 6 gaan opnemen (mag ervan uitgaan dat seizoen 6 vooral gaat over boek 6, aangezien dit seizoen 5 over boeken 4 en 5 lijkt te gaan), dus dat moet wellicht niet zo'n probleem zijn.
Echter, boek 7 zal volgens mij nooit klaar zijn op het moment dat ze seizoen 7 willen gaan opnemen. Zullen ze dat seizoen gaan uitstellen, of breien ze er zelf een eind aan op aanwijzingen van Martin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |