abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152289831
Vieze kamperhoer :')
pi_152289975
Kans is alleen aanwezig dat ze n lagere/geen straf krijgt omdat ze al genoeg gestraft is door de media. O, en een rachella franke haatpagina op FB, gaat wmb vrij ver... :{
compact en kleverig.
pi_152289983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mjah, ik snap je overweging, maar ik ben het niet met je eens. Dat het (met naam en toenaam) verspreiden van dit soort filmpjes preventief zou werken voor jongeren die niet gezegend zijn met al te veel hersencellen is een wat optimistische stelling die de nadelige gevolgen voor deze dame wat mij betreft niet rechtvaardigen. Het lijkt me wel vrij zeker dat zij de gevolgen zeker niet heeft overzien.
Dus als je zogenaamd te dom zou zijn om de gevolgen van het mishandelen van anderen in te zien moet je beschermd worden, maar als je - om maar eens wat te noemen - door financiële experts verleid wordt tot het afsluiten van een rommelhypotheek mag je daar wél de rest van je leven door achtervolgd worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_152290359
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of het is gewoon goed Nederlands, maar denken mensen dat het fout is omdat ze hun eigen beperkingen tot norm verheffen.
Ze heeft al toegegeven dat het primitief hoorde te zijn, ei :')

*mompelt iets over eigen beperking van Weltschmerz*
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:30:07 #155
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152290445
Raggel en cameraman zijn opgepakt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_152290704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:27 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ze heeft al toegegeven dat het primitief hoorde te zijn, ei :')
Ik had ook al gezien dat ze in verwarring was gebracht door de stelligheid die zo vaak gepaard gaat met onwetendheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:42:54 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152290775
POL_Haarlem twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:37:14 Ivm mishandeling meisje in #Haarlem zijn maandagavond 2 verdachten; de vermoedelijke filmer en -dader, aangehouden. Verder onderzoek volgt. reageer retweet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152290786
Floyd ‘Money’ Mayweather vs Rachella

5 euro op Rachella!
pi_152291058
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
Kans is alleen aanwezig dat ze n lagere/geen straf krijgt omdat ze al genoeg gestraft is door de media. O, en een rachella franke haatpagina op FB, gaat wmb vrij ver... :{
Dat gaat veel te ver.
pi_152291278
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:53 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat gaat veel te ver.
Ja, dat dus ;)

Sowieso is het bij dit soort dingen dan misschien wel 'leuk' om mensen op internet zwart te maken, maar het gevolg is in het geval van strafrechtelijke vervolging dus wel dat er vaak een lagere strafmaat uit voortkomt.
En vervolgens gaan dezelfde mensen die zo hard hebben lopen roepen over die persoon, janken over de te lage straf...
Dit meisje is zwaar fout, klopt helemaal, maar dit is én niet handig voor de slachtoffers, én zij heeft de gevolgen hiervan niet overzien (zo werken de hersenen van pubers nou eenmaal) en verdient het niet dat ze hier de rest van haar leven op aangekeken gaat worden.
Maar dat zal hopelijk wel meevallen.
compact en kleverig.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:09:50 #161
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152291430
Oei, zal lastig worden voor Rachella Franke om straks een stageplaats/baan te krijgen. Ben trouwens ook benieuwd hoe het gaat met Brent Leysen......of Kuba Konicki.

De digitale onuitwisbare schandpaal die Google heet _O_
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:11:03 #162
88259 7of9
Tertiary adjunct of Unimatrix
pi_152291458
Als het niet online was gezet, was er waarschijnlijk vanuit justitie niets gebeurd. Nu zijn ze het min of meer verplicht omdat het halve internet het gezien heeft.
Wordt de dader aan de publieke schandpaal genageld? Ja, en terecht! Moet je maar eerst nadenken voordat je iets doet. We hebben het hier niet over kattekwaad. Ga maar eens 3 maanden slachtoffers van zinloos geweld verzorgen. Ouders ook gelijk meenemen, want er is wel degelijk iets in de opvoeding misgegaan.....
To boldly go were no one has gone before.
pi_152291516
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zegt dat het tengere kind iets te verwijten valt? Voor hetzelfde geld word zij gewoon iedere keer geplaagd op school en kan ze niks terugdoen. Er was in ieder geval geen enkele dreiging van haar uit.

Wat ik nog veel erger vind is dat het ook voorkomt dat iemand op zo'n manier doodgeslagen wordt. Dan roept de advocaat van de dader dat "er vast een zwakke plek in de hersenen was", of wanneer het slachtoffer met het hoofd op een stoeprand valt "De dader heeft deze stoep toch niet aangelegd". En loze termen als "Waar er twee vechten, hebben er twee schuld". Op dit filmpje kun je zien dat de agressie van één kant kwam en dat er echt zo hard mogelijk uitgehaald werd.

Was dit nu niet gefilmd en was het tengere meisje gewoon doodgeslagen, dan had de dader en de omstanders vast een heel ander verloop gezworen en was dit meisje gezien haar minderjarige leeftijd er relatief soepel vanaf gekomen. Daarom is naming and shaming goed, al voorkomt het maar één dode bij dit soort incidenten.
Inderdaad, want nu kan op internet iedereen Rachella Franke op gaan zoeken en met een beetje pech de verkeerde vinden en die lastig gaan vallen. Helemaal top. ^O^

Daarbij natuurlijk ook erg leuk voor een middelbare scholier dat er door de hele school filmpjes gaan van hoe je wordt neergeslagen. En vanuit de daders komt het natuurlijk ook niet voor dat ze het vooral heel stoer vinden dat zo'n filmpje heel Nederland rondgaat.

Nee joh, hartstikke mooi dat naming & shaming. Daar gaan we verder mee komen. ^O^
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:14:59 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152291543
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:13 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Inderdaad, want nu kan op internet iedereen Rachella Franke op gaan zoeken en met een beetje pech de verkeerde vinden en die lastig gaan vallen. Helemaal top. ^O^

Daarbij natuurlijk ook erg leuk voor een middelbare scholier dat er door de hele school filmpjes gaan van hoe je wordt neergeslagen. En vanuit de daders komt het natuurlijk ook niet voor dat ze het vooral heel stoer vinden dat zo'n filmpje heel Nederland rondgaat.

Nee joh, hartstikke mooi dat naming & shaming. Daar gaan we verder mee komen. ^O^
En dan denk je dat je er wel vanaf bent als je straks naar het MBO gaat. Oh nee, toch niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:20:10 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_152291645
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:13 schreef TorroFernandes het volgende:

Ik heb op die naam gezocht op FB maar ik vond alleen ene hoogblonde pasgetrouwde zeer gezellige troela, dat zal 'r wel niet zijn. ;(
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_152291871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, dat dus ;)

Sowieso is het bij dit soort dingen dan misschien wel 'leuk' om mensen op internet zwart te maken, maar het gevolg is in het geval van strafrechtelijke vervolging dus wel dat er vaak een lagere strafmaat uit voortkomt.
En vervolgens gaan dezelfde mensen die zo hard hebben lopen roepen over die persoon, janken over de te lage straf...
Dit meisje is zwaar fout, klopt helemaal, maar dit is én niet handig voor de slachtoffers, én zij heeft de gevolgen hiervan niet overzien (zo werken de hersenen van pubers nou eenmaal) en verdient het niet dat ze hier de rest van haar leven op aangekeken gaat worden.
Maar dat zal hopelijk wel meevallen.
Die strafmaat stelt toch al niet veel voor, dus die digitale schandpaal.............
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:28:50 #167
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152291878
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb op die naam gezocht op FB maar ik vond alleen ene hoogblonde pasgetrouwde zeer gezellige troela, dat zal 'r wel niet zijn. ;(
je hebt haar voor de zekerheid toch wel een doodsbedreiging gestuurd, of niet dan???
pi_152292135
Je leven kapot door een schoolpleinruzie..

Naming&shaming :')_!
pi_152292176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:38 schreef bamibij het volgende:
Je leven kapot door een schoolpleinruzie..

Naming&shaming :')_!
Bezint eer ge begint.
Make my day!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:42:20 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152292206
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:41 schreef agter het volgende:

[..]

Bezint eer ge begint.
Kunnen pubers nog niet. Lang niet iedere volwassene kan dat, zelfs.

Voor mishandeling hebben we strafrecht. Publieke schandpalen staan daar, voor zover ik weet, niet in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152292217
Ik vraag me af hoe die ouders van de ' dader ' reageerden toen ze dat filmpje onder ogen kregen?

Gepaste trots of toch een ernstig gesprek met mevrouw Rachella ?
U MAD?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:43:55 #172
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152292246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:11 schreef venomsnake het volgende:
Die kneus die aan het filmen is dan, hoe triest. :r
Echt he, dat er nog mensen zijn die verticaal filmen :r
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:44:08 #173
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152292250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mjah, ik snap je overweging, maar ik ben het niet met je eens. Dat het (met naam en toenaam) verspreiden van dit soort filmpjes preventief zou werken voor jongeren die niet gezegend zijn met al te veel hersencellen is een wat optimistische stelling die de nadelige gevolgen voor deze dame wat mij betreft niet rechtvaardigen. Het lijkt me wel vrij zeker dat zij de gevolgen zeker niet heeft overzien.
En daarom zijn er in de verschillende leeftijden verschillende strafmaten.
Goed dat de politie ze ter ondervraging meegenomen heeft. En het nu lekker bij justitie laten liggen.
Carry on...
pi_152292262
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:42 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vraag me af hoe die ouders van de ' dader ' reageerden toen ze dat filmpje onder ogen kregen?

Gepaste trots of toch een ernstig gesprek met mevrouw Rachella ?
Ik zou het wel weten als het mijn dochter was.
Samen naar het huis van het slachtoffer, en bied je nederige excuses maar aan. En bedenk maar een manier om het te proberen goed te maken.
Make my day!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:48:57 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_152292367
Ze ging wel cartoonwaardig neer, dat kind.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')