Tot en met de kleur van de shirts lijken ze op elkaar. Op deze video in ieder geval. Ik meen dat er ook een getuige is geweest die het over drie jong vrouwen heeft gehad die ze(?) had zien lopen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:28 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ja, die gelijkenis vind ik ook opvallend
Ik heb wel een zeer oude beschrijving (19e eeuw) en tekening gevonden van 2 trails die vanuit Boquete naar Bocas leiden:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
In de reacties van expats is te lezen dat de Lost Waterfalls Trail grenst aan een pad dat helemaal naar Bocas del Toro gaat. Ik had dat al veel eerder gelezen, alleen toen ging ik er van uit dat er nog een pad naar Bocas loopt.
Er zijn dus 2 mogelijkheden,
of er is een 2e trail die naar Bocas loopt en aan de Lost waterfalls grenst
of er wordt het Pianista pad achter de cd bedoeld
Met kaarten kom je er niet achter, wat ik nu doe is video verslagen bekijken, blogs en reviews lezen van mensen die de Lost Waterfalls trail gelopen hebben in de hoop een aanwijzing te vinden.
Ik vraag me dus af of die expats, die zeiden op 5 april de trail naar Bocas, die grenst aan Wendy's trail (The Lost Waterfalls Trail) te gaan afzoeken, gestart zijn bij El Pianista of gestart zijn op de Lost Waterfalls Trail. In dat laatste geval is er een connectie tussen die 2 trails.
Kijk goed: Lisanne draagt dezelfde gestreepte top of BH die later in de rugzak is gevonden. Dat betekent dat er ná het maken van die foto, een handeling is verricht: top/BH uit en in rugzak geplaatst. Ongeacht of het gestreepte topje, een BH of een bikinitop is, Lisanne had'm aan op't tijdstip dat de foto op Mirador gemaakt werd.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik denk ook dat L op de Mirador een bh draagt. Zo ook K, als ik het goed heb bekeken. En in de gevonden rugzak zitten volgens mij de bikini-topjes.
Raar voor mij is, dat als je naar de foto van L kijkt dan zie je voor ons rechts één smal donker bh-bandje, terwijl ik links zeg maar twee bandjes constateer. Dat is natuurlijk onzin maar zo ziet het eruit.
Dat klopt, het was Uzza.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 06:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Volgens mij kwam Uzza_Sparta op WS daarmee. Er was verder niemand die dat verhaal kon bevestigen.
Nou, dat maakt wel uit in zoverre dat als in geval van een bikini er een plan was dat de shirts uit zouden gaan (zonnen/zwemmen). Vandaar ook de vraag waar de droge broekjes zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:33 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier zie je dus duidelijk de gestreepte top/BH, die later in de rugzak werd gevonden. Ongeacht of het een bikinitop of BH is, het is op een later moment uitgetrokken en in de rugzak geplaatst!
Op die fiets. Volgens mij zijn BH's gevonden in de rugzak (geen bikinitopjes) en dus heeft Lisanne een BH aan op de mirador. Die BH is op een later tijdstip uitgetrokken en in de rugzak geplaatst.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou, dat maakt wel uit in zoverre dat als in geval van een bikini er een plan was dat de shirts uit zouden gaan (zonnen/zwemmen). Vandaar ook de vraag waar de droge broekjes zijn.
Maar ik denk dat ze helemaal geen badkleding bij zich hadden.
Denk ik ook en de rugzak is (op basis van de inhoud) minstens 10 dagen in het bezit van de meiden geweest; in die tijd doe je natuurlijk die knellende bh uit, zeker als je moederziel alleen door een keivochtige wildernis aan het klauteren bent.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Op die fiets. Volgens mij zijn BH's gevonden in de rugzak (geen bikinitopjes) en dus heeft Lisanne een BH aan op de mirador. Die BH is op een later tijdstip uitgetrokken en in de rugzak geplaatst.
Vraag is: waarom? Omdat ze ergens gingen badderen? Hadden ze (extra) bikinitopje mee in rugzak? Hebben ze zelf uitgetrokken en in rugzak gedaan?
Met de machete in de hand kom je door het ganse land.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:46 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik heb wel een zeer oude beschrijving (19e eeuw) en tekening gevonden van 2 trails die vanuit Boquete naar Bocas leiden:
http://i.imgur.com/It1mfTW.jpg?1
Warszewicz=bioloog in de 19e eeuw
(Ik kan me voorstellen dat de 2 trails met elkaar in verbinding staan, bijvoorbeeld ter hoogte van de CD.)
Op answersforkris staan foto's van K&L waar je bij L duidelijk ook dezelfde bandjes ziet onder andere kleding.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk ik ook en de rugzak is (op basis van de inhoud) minstens 10 dagen in het bezit van de meiden geweest; in die tijd doe je natuurlijk die knellende bh uit, zeker als je moederziel alleen door een keivochtige wildernis aan het klauteren bent.
Beide paden uit deze bron waren reeds bestaande paden. Ze waren reeds in gebruik door de locals. Het is niet zo dat deze bioloog zich een weg moest banen door de rimboe.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:32 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Met de machete in de hand kom je door het ganse land.
Deze tekening heb ik ook al eens gevonden. Vraag is waar de paden precies lopen en of ze als zodanig nog bestaan. Er zijn meer beschrijvingen van dit soort historische paden. Een lijkt via de opgang achter de Tree trek te gaan via huis 13 en dan door naar het noorwesten/ bocas.
Daar ben ik het ook mee eens, zeker als dat ding niet droog te krijgen is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk ik ook en de rugzak is (op basis van de inhoud) minstens 10 dagen in het bezit van de meiden geweest; in die tijd doe je natuurlijk die knellende bh uit, zeker als je moederziel alleen door een keivochtige wildernis aan het klauteren bent.
Op die foto van voorovergebogen Kris meen ik links een houten toren constructie (of huis 13?) door de bladeren te zien, die lijkt op die torens van de Boquete tree trek. En waarin mensen naar boven naar een platform klauteren om van daaraf de volgende kabel 'trek' start te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:32 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Met de machete in de hand kom je door het ganse land.
Deze tekening heb ik ook al eens gevonden. Vraag is waar de paden precies lopen en of ze als zodanig nog bestaan. Er zijn meer beschrijvingen van dit soort historische paden. Een lijkt via de opgang achter de Tree trek te gaan via huis 13 en dan door naar het noorwesten/ bocas.
Daar heb je het al eerder over gehad maar ik zie geen houten torenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:02 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Op die foto van voorovergebogen Kris meen ik links een houten toren constructie (of huis 13?) door de bladeren te zien, die lijkt op die torens van de Boquete tree trek. En waarin mensen naar boven naar een platform klauteren om van daaraf de volgende kabel 'trek' start te maken.
het lijkt wel alsof er een soort net gespannen isquote:
Ik denk wel te zien dat daar kabels lopenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof er een soort net gespannen is
konden ze niet verder of terug ?
[ afbeelding ]
Ja ik snap het. Een en ander bijgeleerd van al je posts. Ben een leek op dat gebied.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 02:33 schreef Perico het volgende:
Het punt is: 'onze' versie van 499 ziet er exact hetzelfde uit als de grotere foto van MF's Facebook, die wat bewerkingsdata heeft van Apple profielen.
Alleen, mocht 'onze' 499 bewerkt zijn, is hiervan niets terug te vinden in de metadata die er nu bijstaan. In dat geval, weet je dan zeker dat die niet kloppen en kunnen ze ook voor alle foto's in de prullenmand.
Dat is het kardinale punt.
Zouden zij rechtsaf richting Bocas gelopen zijn, in de veronderstelling bij de lost waterfalls uit te komen? Dus dat ze linksaf hadden gemoeten? Dat verklaart waarom ze zouden zijn doorgelopen in plaats van terugkeren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:32 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat er een dergelijke wandelmogelijkheid is. Dat is niet zeker.
De route is dan wel complex. Iemand moet die omstandig uitgelegd hebben en uitgetekend. Er staan geen bordjes, paaltjes of beschilderde stenen. Het zou vreemd zijn als iemand die dat uitgebreid heeft uitgelegd, dat dan niet aan de zoekenden zou hebben verteld.
Kennelijk zijn ze daar niet heengelopen na aankomst op de Mirador. Als ze later in die richting zouden zijn verdwaald is dat ook niet de plek waar ze zijn gebleven want van daaruit komen de resten niet of alleen met veel fantasie uit waar ze zijn gevonden. Het is daar ook te koud, want die route ligt vrijwel geheel op 1700 - 1800 meter en er is meer wind, mist en regen.
Overigens, op basis van de Sinapric zoekkaart zou je daar ook een driehoekje kunnen lopen en weer ongeveer op de paddock uit kunnen komen. Ik vermoed echter dat ze wel snel bemerkt zouden hebben dat ze op onbekend terrein waren en zouden zijn gekeerd.
Wat de Bh's betreft - als man heb ik daar maar beperkte praktijkkennis - ik zie op de foto's op de mirador dat beide een BH dragen. De bandjes zijn smal en donker. Dat komt overeen met de BH's uit de rugzak. Verder lijken beide Bh's ook vorm te geven; ook dat klopt. Er zitten roesjes of kantjes aan de Bh's op de foto van de rugzak etc. Dit zijn echter 'platte' kantjes. Je ziet ze niet door de kleding heen, ze blijven dicht tegen het lichaam. Ten slotte vind ik de vormgeving meer van lingerie dan van bikinitops. Mijn beide dochters hebben ook wel dit soort BH's.
Op de strandfoto's uit Bocas zijn deze Bh's niet als bikinitops gebruikt.
Dat maakt het idee van een uitstapje naar een waterval waar je ook kunt zwemmen tamelijk speculatief en onwaarschijnlijk m.i.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
In de reacties van expats is te lezen dat de Lost Waterfalls Trail grenst aan een pad dat helemaal naar Bocas del Toro gaat. Ik had dat al veel eerder gelezen, alleen toen ging ik er van uit dat er nog een pad naar Bocas loopt.
Met kaarten kom je er niet achter, wat ik nu doe is video verslagen bekijken, blogs en reviews lezen van mensen die de Lost Waterfalls trail gelopen hebben in de hoop een aanwijzing te vinden.
Ik vraag me dus af of die expats, die zeiden op 5 april de trail naar Bocas, die grenst aan Wendy's trail (The Lost Waterfalls Trail) te gaan afzoeken, gestart zijn bij El Pianista of gestart zijn op de Lost Waterfalls Trail. In dat laatste geval is er een connectie tussen die 2 trails.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:01 schreef StaceySinger het volgende:
dit is een mooi oefen rekje voor wie daar de jungle in wil
Dag Bladwijzer. Ik vraag me vanaf vorig jaar april hetzelfde af. Heb veel blogs gelezen, maar nog steeds niet het bewijs voor de mogelijke verbinding. Maar blijf ook lezen en zoeken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik vond wel een sterke aanwijzing die ik eerder plaatste over de trail van Wendy, de Lost Waterfalls Trailquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:17 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dag Bladwijzer. Ik vraag me vanaf vorig jaar april hetzelfde af. Heb veel blogs gelezen, maar nog steeds niet het bewijs voor de mogelijke verbinding. Maar blijf ook lezen en zoeken.
Klopt, waar Kris nu staat zou je als een soort einde kunnen zien op deze foto maar naar links gaande loop je verder door de geul naar Q1 etc.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:44 schreef Lutalo het volgende:
dinsdag 5 mei 2015 @ 16:22:15 #168
Van die foto hadden we toch al eens bedacht met welk punt en welke minuut 'ie overeen kwam op de 'Edwin and friends' video?
Ja inderdaad een sterke aanwijzing.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:24 schreef bladwijzer het volgende:
Ik vond wel een sterke aanwijzing die ik eerder plaatste over de trail van Wendy, de Lost Waterfalls Trail
Alleen is het heel erg onwaarschijnlijk dat er iets bij de watervallen gebeurd is, want dat is aan de verkeerde kant van de berg.
Succes met je zoektocht. Zou wel een openbaring zijn als de 2 trails via een (onbekend) pad in verbinding staan.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:01 schreef StaceySinger het volgende:
dit is een mooi oefen rekje voor wie daar de jungle in wil![]()
[ afbeelding ]
Ja eerder werd er gewezen, op, de lichtinvallen die dan takken een blauwachtige of zwarte kleur zouden geven. Of de afstand en lage resolutie, die dichte takkenverstrengeling in zoom er als kabels of spijlen uit liet zien.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:22 schreef StaceySinger het volgende:
het lijkt wel alsof er een soort net gespannen is
konden ze niet verder of terug ?
[ afbeelding ]
En waar zouden die kabels voor zijn? Om de takken en bomen niet in het pad te laten hangen (XXL variant)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja eerder werd er gewezen, op, de lichtinvallen die dan takken een blauwachtige of zwarte kleur zouden geven. Of de afstand en lage resolutie, die dichte takkenverstrengeling in zoom er als kabels of spijlen uit liet zien.
Maar deze onbewerkte gezoomde uitsnede, is net als jouw afbeelding toch vrij duidelijk, over foto 505:
[ afbeelding ]
het lijkt wel een soort klimnet als ik het flink uitvergrootquote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja eerder werd er gewezen, op, de lichtinvallen die dan takken een blauwachtige of zwarte kleur zouden geven. Of de afstand en lage resolutie, die dichte takkenverstrengeling in zoom er als kabels of spijlen uit liet zien.
Maar deze onbewerkte gezoomde uitsnede, is net als jouw afbeelding toch vrij duidelijk, over foto 505:
[ afbeelding ]
In dit licht heb ik nog wel een webpagina voor iedereen. Je kunt hier een foto uploaden, waarna op een goede manier vrijwel alle EXIF Data worden weergegeven.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:46 schreef StaceySinger het volgende:
het lijkt wel een soort klimnet als ik het flink uitvergroot
probleem foto > brakke resolutie
http://s1371.photobucket.(...)zpsfbae6222.jpg.htmlquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:22 schreef vronie het volgende:
[..]
Daar heb je het al eerder over gehad maar ik zie geen houten toren
Precies in wat je hebt omcirkelt zie ik 3 bruine bladeren boven elkaar met donkere nerven.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:00 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
http://s1371.photobucket.(...)zpsfbae6222.jpg.html
ik zie duidelijk een lichtbruin torenachtig bouwwerk en een dakrand
vraag voor de expeditieleden is:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Precies in wat je hebt omcirkelt zie ik 3 bruine bladeren boven elkaar met donkere nerven.
ok, ik heb de foto geopend, en het gedeelte eerst vergroot op mijn iPad, dmv. "swipen" met de vingers.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Precies in wat je hebt omcirkelt zie ik 3 bruine bladeren boven elkaar met donkere nerven.
Het zijn geen kabels, maar stengels. Er bestaat een hele familie van planten met dergelijke stengels en aansluitende bloemen (ook te zien op de foto).quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En waar zouden die kabels voor zijn? Om de takken en bomen niet in het pad te laten hangen (XXL variant)
Daarnaast is hier zijn hier 2 duikers (afwateringsbuizen) gepost ook in de jungle, waar me de logica ook van ontbreekt.
Baru heeft aangegeven dat er de 1e en 2e Quebrada zijn en dan de 1e kabelbrug. Verder geen water of watervallen. Verborgen in het woud kunnen natuurlijk ook watervallen zijn. Hij heeft ook aangegeven dat er dergelijke bijzondere watervallen zouden moeten zijn, maar die zijn tamelijk onbekend en veraf.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:22 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
vraag voor de expeditieleden is:
- willen jullie alle fotomomenten/plaatsen van de dames nalopen op de Pianista?
- kunnen jullie foto's maken op dezelfde manier / vanuit zelfde camera standpunten.
- en de tijden opschrijven (bv van die 6 seconden verspringing bij t "poseren" op de mirador)
- is de tijdlijn vanaf het hostel idd. in 1 uur 45 minuten te lopen..
En dan opbv. van een groter totaalbeeld een mening vormen.
Andere vraag is: ipv. naar die mogelijke watervallen 'toe te redeneren' met te zoeken paden,
waarom dat vraagstuk niet omgedraaid:
welke watervallen zijn er (voor en achter de CD) en welke paden lopen er vandaan?
O, das interessant. Welke plant houdt zich aan een vierkant patroon? Het ziet er op de foto van stacey:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:25 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het zijn geen kabels, maar stengels. Er bestaat een hele familie van planten met dergelijke stengels en aansluitende bloemen (ook te zien op de foto).
Hier een paar bescheiden exemplaren (flink bloempotformaat) aan de Boquetekant.:
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=47
Mooi hè, drie toevallig parallel lopende stengels! Plekje moeten zij ook als bijzonder ervaren hebben. Prachtig natuurlijk baldakijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O, das interessant. Welke plant houdt zich aan een vierkant patroon? Het ziet er op de foto van stacey:
[ afbeelding ]
uit als deze constructie zonder zeil:
[ afbeelding ]
Als er bij zo'n "simpel" watervalletje ernaast al een trap is gemaakt dan vraag ik me af waarom die niet is gemaakt in de bedding waar Kris en Lisanne niet uit konden met 2 watervallen aan weerszijde.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:50 schreef StaceySinger het volgende:
Caminando por Sendero Culebra, Boquete, Chiriquí
Mooi is het zeker, met name de symmetrie van de zijtakken!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:02 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Mooi hè, drie toevallig parallel lopende stengels! Plekje moeten zij ook als bijzonder ervaren hebben. Prachtig natuurlijk baldakijn.
Lijkenpikkers?quote:
Mata, ik heb er nog eens even je scenario bijgepakt:quote:Op zondag 29 maart 2015 22:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die mogelijkheid komt van Domnivoor, maar dan beter een flash flood die Lisanne "achterliet" bij de schoenplek en de rugzak ~1 km verder afzette?
Een groot zwak punt lijkt dat Sinaproc de flitslichten in het zuiden op de berg/langs de Q2 niet hebben opgemerkt.
Maar met het "zicht" vanuit Casa Sinaproc op waar Kris en Lisanne die nacht gebaseerd op gesteente en vegetatie gezeten en afgedaald zouden moeten hebben wordt het logischer (790 m vs ~1300+ meter) met een uitzichtbedervende bergkam ertussen.
[ afbeelding ]
Het is een flinke afstand, maar in de pikdonkere nacht zou je het tussen de bergen door moeten kunnen zien. Misschien gingen de Sinaproccers juist om 01:40 slapen en misten Kris en Lisanne met hun geflits precies hun aandacht...?
Kris en Lisanne zagen Casa Sinaproc beter dan dat Casa Sinaproc de bergkam kon zien. De meiden probeerden die nacht in het donker richting Casa SInaproc te komen, denkend dat het veel dichterbij zou zijn dan het in werkelijkheid was. Een bekende fout in de bergen, 's nachts nog eens extra versterkt...
Op het moment dat Kris en Lisanne eindelijk bij de 2e kabelbrug en dus vlakbij Casa Sinaproc waren, viel Kris in de rivier. Lisanne kan ook gedacht hebben; Sinaproc is hier niet meer, misschien moet ik verder stroomafwaarts om mensen te vinden...
Maar dan moet die voet in schoen door roofdieren stroomopwaarts 1 km verplaatst en achter een boom (!) neergelegd zijn en dat lijkt me sterk.
Omdat er geen bewijzen zijn dat er een kloof is en omdat de gevonden resten wel een heel eind, en dan een heel eind verder zijn terecht gekomenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hi idolen,
Waarom zou ik moeten twijfelen aan het verhaal wat nu verteld wordt door de autoriteiten en familie?
Ja het spijt mij dat ik geen 600 postings probeer te lezen, ik open dit topic wel regelmatig
Je moet niks. editquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom zou ik moeten twijfelen aan het verhaal wat nu verteld wordt door de autoriteiten en familie?
Het Frank van der G-scenario gaat uit van "in een kloof vallen [prima verklaring] en daar 10+ dagen in vast zitten [het belgedrag wijst daar niet op] en daar hun dood afwachten [psychologisch onzin] en dan hun resten ~15 km naar de vindplaatsen laten spoelen door enorm bochtige rivieren [m.i. onmogelijk gezien de staat van de resten]"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hi idolen,
Ja het spijt mij dat ik geen 600 postings probeer te lezen, ik open dit topic wel regelmatig
Ik ga niet op de rest in, want ik weet daar gewoon te weinig over, maar weet wel dat mensen die totaal uitgeput zijn gedrag kunnen vertonen dat moeilijk voor ons voor te stellen is in onze goed doorvoede, uitgeslapen staat. Er zijn veel voorbeelden bekend van mensen die rustig de dood op wachten of zelfs de dood opzoeken in dat soort extreme omstandigheden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het Frank van der G-scenario gaat uit van "in een kloof vallen [prima verklaring] en daar 10+ dagen in vast zitten [het belgedrag wijst daar niet op] en daar hun dood afwachten [psychologisch onzin] en dan hun resten ~15 km naar de vindplaatsen laten spoelen door enorm bochtige rivieren [m.i. onmogelijk gezien de staat van de resten]"
Daarom is het raar dat de resten zover weg lagen. En ze na 11 dagen de telefoon nog hebben aangezet en deze na een uur weer in de tas hebben gestopt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ga niet op de rest in, want ik weet daar gewoon te weinig over, maar weet wel dat mensen die totaal uitgeput zijn gedrag kunnen vertonen dat moeilijk voor ons voor te stellen is in onze goed doorvoede, uitgeslapen staat. Er zijn veel voorbeelden bekend van mensen die rustig de dood op wachten of zelfs de dood opzoeken in dat soort extreme omstandigheden.
Eén is sowieso Duits.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:39 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Tot en met de kleur van de shirts lijken ze op elkaar. Op deze video in ieder geval. Ik meen dat er ook een getuige is geweest die het over drie jong vrouwen heeft gehad die ze(?) had zien lopen.
Deze dames praten trouwens Engels/Amerikaans. Dan kun je best ook duitse namen hebben.
bedankt voor je info!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:09 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Eén is sowieso Duits.
Zij heeft ( met 2 vriendinnen) in Hostel Refugio Del Rio (vlakbij Habla Ye) geslapen; 2 nachten. De 29e kwamen ze aan, vanuit David, op de 31e weer verder gereisd met de bus.
30 maart hebben ze een zgn Combo tour gedaan: Hiking/Bird Watching, Waterfall Cascada el tatica, en Finca Lerida.
De getuigen die Kris en Lisanne 31 mrt of 1 april hebben gezien, hebben hen dus niet verward met 2 van deze vrouwen.
Ja daar komen normaal ook geen toeristen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er bij zo'n "simpel" watervalletje ernaast al een trap is gemaakt dan vraag ik me af waarom die niet is gemaakt in de bedding waar Kris en Lisanne niet uit konden met 2 watervallen aan weerszijde.
quote:De bron viel je op?
The land is very close to a beautiful spring
Oke dat is een hoop goede info, heb je hier een bron van?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:09 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Eén is sowieso Duits.
Zij heeft ( met 2 vriendinnen) in Hostel Refugio Del Rio (vlakbij Habla Ye) geslapen; 2 nachten. De 29e kwamen ze aan, vanuit David, op de 31e weer verder gereisd met de bus.
30 maart hebben ze een zgn Combo tour gedaan: Hiking/Bird Watching, Waterfall Cascada el tatica, en Finca Lerida.
De getuigen die Kris en Lisanne 31 mrt of 1 april hebben gezien, hebben hen dus niet verward met 2 van deze vrouwen.
Ja, een paar mailtjes.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:23 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Oke dat is een hoop goede info, heb je hier een bron van?
Ja, de standaard vertaling. Mooie tent toch en vrij hoog gezien de wolken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:18 schreef Lutalo het volgende:
Het land is zeer dicht bij een prachtige lente zonder onzuiverheden
dit is een slechte vertaling, zie
[..]
Ik ben niet Mata.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mata, ik heb er nog eens even je scenario bijgepakt:
Hoe hebben K&L die lichten kunnen zien, door al die bomen heen?
Je gaat ervan uit dat ze dus tot 8 april op de CD naar boven hebben proberen te komen, ga jij dan ervan uit dat ze geen beschutting hebben gezocht voor de nacht invalt? Dus of ze zaten op een redelijk open plek aan de noordzijde, gezien de dichte begroeiing en de bomen op de CD.
Om bij de zoekteams te komen moesten ze gaan dalen, tenminste als ze op de CD zaten.
Dan waren ze nog minder goed zichtbaar. Met alle gevaren van dien, proberen midden in de nacht bij het zoekteam te komen en uit het zicht te verdwijnen. Zou het niet veel logischer zijn als ze op dezelfde plaats zijn gebleven en vanuit daar die nachtfoto's hebben gemaakt? Om de volgende dag te trip met meer kans van slagen te maken?
Dat zou dus ook betekenen dat zij op 7 april bij daglicht goed uitzicht zouden hebben op het gebied achter de CD. Tenzij het daar altijd bewolkt is.
Nog even een vraag:
Hoe bewolkt was het toen (of algemeen is het daar 's nachts?), zo te zien is het daar op die berg er bewolkt, ook nabij de locatie van de zoekteams was het bewolkt op de foto's. Hoe ver zouden die lampen van de zoekteams door de nevel dragen? Dat zou toch alleen kunnen bij helder weer?
Ik bedoel een bron die je op het forum kan delen, maar dat zal dan wel niet.quote:
Ik ga mijn en haar ( van 1 vd vrouwen uit die video's) mailtjes niet op het forum zetten, dus als je wilt moet je idd geloven wat ik heb geschreven.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:43 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik bedoel een bron die je op het forum kan delen, maar dat zal dan wel niet.
Ik wil het graag geloven daar niet van
"spring" is hier geen lente maar "bron".quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, de standaard vertaling. Mooie tent toch en vrij hoog gezien de wolken.
o ja: en dat is aan de Boquete zijde, kun je nagaan hoe dik die wolken zijn aan de noordzijde.
Ja , dat weet ze :-)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
"spring" is hier geen lente maar "bron".
Het land is zeer dicht bij een prachtige lente zonder onzuiverhedenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:38 schreef Lutalo het volgende:
De bron viel je op?
The land is very close to a beautiful spring
Ja dat begrijp ik dat dat hier niet geplaatst kan worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik ga mijn en haar ( van 1 vd vrouwen uit die video's) mailtjes niet op het forum zetten, dus als je wilt moet je idd geloven wat ik heb geschreven.
Ze heeft Kris en Lisanne niet gezien in de paar dagen dat ze daar was en heeft hen ook niet op haar foto's staan.
Ze had er ook niet over gehoord of gelezen, tot ik haar vandaag mailde.
Dat is waar, toch vind ik controleerbare bronnen van cruciaal belang.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:55 schreef Lutalo het volgende:
Ik heb er geen moeite mee de mailtjes door te sturen naar een paar fokkers die ik op de mail heb, maar ook hen zul je dan moeten geloven als zij zeggen dat ze het gecheckt hebben.
(BTW ik ben natuurlijk niet zo'n ééndagsvlieg als die vreemde gast ;-) )
Zoals je weet denk ik aan betrokkenheid van derden, van alle andere mogelijkheden zie ik ze eerder bij de tweede kabelbrug fotograferen op 8 april dan op de CD.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik ben niet Mata.maar . .
Het is niet zeker dat ze lichten hebben gezien. Het flitsen begon na het verdwijnen van de maan.
Ik denk niet dat ze hoog zaten. Het verschil tussen CD en 2e kabelbrug is ca. 1000 meter. Dat zijn ca 7 graden Celcius, een beslissend verschil om te overleven volgens mij.
Hetzelfde zal gelden voor de bewolking. Hoog is er regelmatig mist en regen, een microklimaat. Verder naar beneden is er een meer algemeen weerbeeld. In mijn tijdlijn heb ik ook de algemene weersgesteldheid opgenomen qua bewolking:
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=18
Volgens die gegevens was er eigenlijk weinig neerslag - in tijd gezien.
Als er achter de Pianista een plek was met 2 watervallen dan zouden ze daar al lang een toeristische attractie van gemaakt hebben (denk ik)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:11 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ja daar komen normaal ook geen toeristen.Bij de Lost waterfalls is dat wel de bedoeling. Maar over 5 jaar kan dat anders zijn.
Nee, dat snap ik, dan zul je het er mee moeten doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:57 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat is waar, toch vind ik controleerbare bronnen van cruciaal belang.
Alleen dan weet je zeker dat niemand de discussie "stuurt"
En nee, ik hoef geen bevestiging van andere users, das ook geen controleerbare bron![]()
Hier een waterval bij Boquete die hikers bij toeval ondekten. Het ziet er naar uit dat dat geen onderhouden trail is, ik heb geen idee waar het is jammer genoeg.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er achter de Pianista een plek was met 2 watervallen dan zouden ze daar al lang een toeristische attractie van gemaakt hebben (denk ik)
Al zou die uitkomen in een bedding waar je niet uit kunt komen dan hadden ze, net als bij deze helemaal niet spectaculaire waterval, er wel een trappetje naast gebouwd.
Ik geloof niet in die locatie.
Ik moet natuurlijk niets. Denk alleen dat het de discussie niet ten goede komt als iedereen zo informatie gaat plaatsen hier. Dan is er eigenlijk geen lijn meer te volgen, ik denk dat jij oprecht bent maar wie volgt met info die niet te controleren is in het topic en waar houdt dat op dan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, dan zul je het er mee moeten doen.
Gezien het feit dat er voor haar geen enkele reden was, mijn mail überhaupt te beantwoorden en dan ook nog te vertellen waar ze gelogeerd hebben en wat ze gedaan hebben, geloof ik haar wel.
In elk geval is het contact hiermee voor mij beëindigd, zal haar nog wel even bedanken.
Het is de 2e Quebrada. Niets mee mis. Vreemd is dat ze daar geen foto mee gemaakt hebben en ook niet bij de paddock. Terwijl ze eerder regelmatig foto's maakten van mooie plekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:45 schreef 11en30 het volgende:
Ik zag bij onze vrienden dat stukje bij mogelijk een soort waterval weer en heb even gecheckt, ze zijn wsl bij Q2 daar. Als dat idd een waterval is en dat was hun doel en motief om door te lopen op de mirador, dan hebben ze dat getipt gekregen of er was iemand mee.
[ afbeelding ]
Geen idee waar het ophoudt. Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat hij/zij wel /niet aan info voor waar houdt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:11 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik moet natuurlijk niets. Denk alleen dat het de discussie niet ten goede komt als iedereen zo informatie gaat plaatsen hier. Dan is er eigenlijk geen lijn meer te volgen, ik denk dat jij oprecht bent maar wie volgt met info die niet te controleren is in het topic en waar houdt dat op dan.
het zijn in ieder geval mooie filmpjes, bijzonder. Zij zijn met z'n tweeën en in video 2 huppelt mevrouw een flink eindje weg.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:07 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hier een waterval bij Boquete die hikers bij toeval ondekten. Het ziet er naar uit dat dat geen onderhouden trail is, ik heb geen idee waar het is jammer genoeg.
Bedankt voor deze actie. In zekere zin is het jammer dat ze op 1 april al ruim weg waren. Mogelijk hebben getuigen zich toch vergist, maar dat weten we dus niet. De uitspraak van PM dat die meiden allemaal op elkaar lijken kan ik nu wat beter begrijpen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, dan zul je het er mee moeten doen.
Gezien het feit dat er voor haar geen enkele reden was, mijn mail überhaupt te beantwoorden en dan ook nog te vertellen waar ze gelogeerd hebben en wat ze gedaan hebben, geloof ik haar wel.
In elk geval is het contact hiermee voor mij beëindigd, zal haar nog wel even bedanken.
In Panama is nog veel te ontdekken en te ontginnen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er achter de Pianista een plek was met 2 watervallen dan zouden ze daar al lang een toeristische attractie van gemaakt hebben (denk ik)
Al zou die uitkomen in een bedding waar je niet uit kunt komen dan hadden ze, net als bij deze helemaal niet spectaculaire waterval, er wel een trappetje naast gebouwd.
Ik geloof niet in die locatie.
Er loopt al een duidelijk pad, dus ik denk dat het een privé-ontdekking is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:07 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hier een waterval bij Boquete die hikers bij toeval ondekten. Het ziet er naar uit dat dat geen onderhouden trail is, ik heb geen idee waar het is jammer genoeg.
Published on Nov 2, 2012
Discovering a waterfall while hiking near Boquete, Panama
naast het pad, ik zie ook hekjes en een bruggetje.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er loopt al een duidelijk pad, dus ik denk dat het een privé-ontdekking is.
Het huis van de sinaproccers ligt veel te hoog om vlak bij de 2e kabelbrug te liggen. Kijk goed op de foto's hoe diep en ver het is naar het dal! De huizen bij de 2e kabelbrug liggen hoogstens enkele tientallen meters boven de rivier. M.i. ligt het huis van de sinaproccers enkele honderden meters boven het dal. Mijn locatie: huis 12, op de paddock. Of een vergelijkbare plaats.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:20 schreef jackie12 het volgende:
Ik hoop Matteo dat de steen bij de kabelbrug ligt.
Als de foto bij deze kabelbrug gemaakt is en DE steen daar te vinden is dan weet ik zeker dat noch Kris noch Lisanne deze foto's gemaakt hebben (tenzij op de vlucht)
De kabelbrug ligt 100 meter vanaf de plek waar de Sinaproccers werden gefotografeerd te zien op Plinio zijn FB.
Hadden ze die op zeker gevonden.
Moet er wel een heel raar scenario bedacht worden dat Kris en Lisanne bivakkeren bij de kabelbrug op 8 april maar dan nog teken van leven geven op 11 april.
Als de steen idd bij die kabelbrug ligt dan houd ik de optie open dat 1 van de Sinaproccers die in die nacht zelf gemaakt hebben.
Zou dan ook (denk ik) de sigarettenpakjes verklaren. (wat je rechts ziet is denk ik een verfrommeld pakje sigaretten van een Panamees merk)
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/fy7342E.jpg
Ik hoop dat je gelijk hebt (maar ik denk het niet)
Om van kabelbrug 1 naar kabelbrug 2 te komen loop je dwars door hun huisje heenquote:Op woensdag 6 mei 2015 00:41 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het huis van de sinaproccers ligt veel te hoog om vlak bij de 2e kabelbrug te liggen. Kijk goed op de foto's hoe diep en ver het is naar het dal! De huizen bij de 2e kabelbrug liggen hoogstens enkele tientallen meters boven de rivier. M.i. ligt het huis van de sinaproccers enkele honderden meters boven het dal. Mijn locatie: huis 12, op de paddock. Of een vergelijkbare plaats.
Het kan goed zijn dat de nachtfoto's niet bij de 2e kabelbrug blijken te zijn genomen. Ik verwacht wel dat ze op een dergelijke plek zijn genomen: aan water, bij een plateau boven het water en mogelijk bij een kabel over het water.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:15 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Geen idee waar het ophoudt. Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat hij/zij wel /niet aan info voor waar houdt.
Zo heel belangrijk is mijn info ook weer niet.
Nee dat denk ik niet. Het ziet er naar uit dat het een vergeten waterval is, en nogal gevaarlijk te bereiken. Kijk naar dat bruggetje op 01:04 het lijkt me geen waterval op een toeristische trail.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er loopt al een duidelijk pad, dus ik denk dat het een privé-ontdekking is.
Doe je zelf niet te kort wij zijn hierdoor wijzer geworden, dat deze drie dames niet verward kunnen worden met Kris en Lisannequote:Op woensdag 6 mei 2015 00:15 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Geen idee waar het ophoudt. Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat hij/zij wel /niet aan info voor waar houdt.
Zo heel belangrijk is mijn info ook weer niet.
Inderdaad! dikke streep door een vraag! en bladwijzer ook lekker bezig!quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Doe je zelf niet te kort wij zijn hierdoor wijzer geworden, dat deze drie dames niet verward kunnen worden met Kris en Lisanne
Het enige huisje dat mij bekend is tussen de 1e en de 2e kabelbrug is de ingestorte refugio, vlak bij de 1e kabelbrug.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Om van kabelbrug 1 naar kabelbrug 2 te komen loop je dwars door hun huisje heen
Dat bedoel ik met een privé-ontdekking: De waterval is er en bekend, maar niet bij het grote publiek.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:49 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Het ziet er naar uit dat het een vergeten waterval is, en nogal gevaarlijk te bereiken. Kijk naar dat bruggetje op 01:04 het lijkt me geen waterval op een toeristische trail.
Eerder langs zo'n Indianenpad
Dat bedoelde ik ook, daarom plaatste ik de video.quote:Op woensdag 6 mei 2015 01:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met een privé-ontdekking: De waterval is er en bekend, maar niet bij het grote publiek.
Een persoon die ze dat verteld zou hebben, zal ook een gids hebben aanbevolen. Meest waarschijnlijk is dat er helemaal geen pad is naar zo'n verborgen waterval achter de CD, maar dat je die door de bush moet vinden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 01:15 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook, daarom plaatste ik de video.
Een dergelijke "onbekende" waterval zoeken we op langs het Pianista pad, of eigenlijk een zijpad daarvan
Als KenL er over hebben horen praten of het is ze verteld, dan zou dat een reden kunnen zijn om van het pad af te gaan.
Of er was iemand bij ze
Een peroon die ze dat verteld zou hebben hoeft ze helemaal geen gids aangeraden te hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 01:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Een persoon die ze dat verteld zou hebben, zal ook een gids hebben aanbevolen. Meest waarschijnlijk is da er helemaal geen pad is naar zo'n verborgen waterval achter de CD, maar dat je die door de bush moet vinden.
Maar het hele idee dat KenL op zoek waren naar en waterval achter de CD is natuurlijk geheel speculatief.
Net zo als Ingrid.L dacht dat Kris en Lisanne de Quetzal trail zou zijn gaan lopen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 01:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Een persoon die ze dat verteld zou hebben, zal ook een gids hebben aanbevolen. Meest waarschijnlijk is da er helemaal geen pad is naar zo'n verborgen waterval achter de CD, maar dat je die door de bush moet vinden.
Maar het hele idee dat KenL op zoek waren naar en waterval achter de CD is natuurlijk geheel speculatief.
Theoretisch kan dat inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik blijf de verbazing van verscheidene users hier (en ook de initiële van Hans K.) maar niet begrijpen "dat er geen foto's bij/na/achter de 2e quebrada gemaakt zijn".
Het punt is nu net dat we dat niet weten.
Hoewel de registratie van _509 niet <DELETED> zegt, maar gewoon een witregel in een screenshot is, is het in theorie mogelijk dat er vele foto's gemaakt zijn, alleen dat die gewist zijn. Tot het moment van de nachtfoto's (en daarna de foto _509 gewist) kunnen er makkelijk foto's gemaakt zijn en dan overschreven met die nieuwe foto's onder hetzelfde nummer; de nachtfoto's.
Uitspraken als "ze hebben geen foto's gemaakt" kunnen wij gewoonweg niet doen.
Waarom die genomen foto's verwijderd zouden zijn voor het maken van de eerste nachtfoto (_510) kunnen we alleen over speculeren, maar dát ze gemaakt kúnnen zijn, is gewoon een feit.
quote:Should I worry about using a slower, older memory card? Most of the time for general photography, a slower, older memory card will not cause any problems. If you're shooting HD video or using a continuous-shot mode, however, a slower memory card may be unable to record the data quickly enough, causing video to be cut off or photos to be lost. Try to use a fast memory card for HD video.
Wij ?quote:Op woensdag 6 mei 2015 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik blijf de verbazing van verscheidene users hier (en ook de initiële van Hans K.) maar niet begrijpen "dat er geen foto's bij/na/achter de 2e quebrada gemaakt zijn".
Hoewel de registratie van _509 niet <DELETED> zegt, maar gewoon een witregel in een screenshot is, is het in theorie mogelijk dat er vele foto's gemaakt zijn, alleen dat die gewist zijn. Tot het moment van de nachtfoto's (en daarna de foto _509 gewist) kunnen er makkelijk foto's gemaakt zijn en dan overschreven met die nieuwe foto's onder hetzelfde nummer; de nachtfoto's.
Waarom die genomen foto's verwijderd zouden zijn voor het maken van de eerste nachtfoto (_510) kunnen we alleen over speculeren, maar dát ze gemaakt kúnnen zijn, is gewoon een feit.
De logica blijft me ontgaan, dan ze foto's gemaakt hebben en deze gewist.quote:Op woensdag 6 mei 2015 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Mee eens.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De logica blijft me ontgaan, dan ze foto's gemaakt hebben en deze gewist.
De logica blijft me ook ontgaan, dat ze geen foto's hebben gemaakt tussen 1 en 8 april.
En dus niets hebben gewist.
Ik denk dat dat huis (met schedel) voorbíj de kabelbruggen (iig 2e kabelbrug) staat, omdat ze (telemetro) vanaf dat punt terugkijken naar de route die afgelegd is. Men kijkt naar het zuiden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:41 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het huis van de sinaproccers ligt veel te hoog om vlak bij de 2e kabelbrug te liggen. Kijk goed op de foto's hoe diep en ver het is naar het dal! De huizen bij de 2e kabelbrug liggen hoogstens enkele tientallen meters boven de rivier. M.i. ligt het huis van de sinaproccers enkele honderden meters boven het dal. Mijn locatie: huis 12, op de paddock. Of een vergelijkbare plaats.
Het kan goed zijn dat de nachtfoto's niet bij de 2e kabelbrug blijken te zijn genomen. Ik verwacht wel dat ze op een dergelijke plek zijn genomen: aan water, bij een plateau boven het water en mogelijk bij een kabel over het water.
Hier ben ik het mee eens. Er zijn:quote:Op woensdag 6 mei 2015 03:19 schreef El_Matador het volgende:
- óf data is corrupt geraakt, waardoor de foto's op het moment zelf nog wel zichtbaar waren, maar bij het uitlezen van de SD-kaart niet meer. Zoals er wel eens vaker een 'gat' is bij het uitlezen van een corrupte SD-kaart.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:54 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Er zijn:
- óf foto's gewist na 508/509 (ik hypothiseer, door iemand anders dan K&L). Op 508 staat Kris gericht op pad richting paddocks. Degene die gewist heeft, wil laten zien dat ze toch echt wel verder zijn gelopen, alleen, daar zijn nou net geen foto's van! Sporen zijn uitgewist waar ze in werkelijkheid hebben gelopen. Vergeet niet dat op moment van de vondst, de theorie bestond, dat ze bij de kabelbrug af waren gevallen.
- óf geen foto's gemaakt na de 1eQ en dan plotseling na een week, diep in de nacht, rare foto's maken (deze kans acht ik kleiner dan bovenste, tenzij: 1. ze toch terugliepen of 2. ze zeer snel na de 1eQ kwamen te overlijden)
Nou, dan zouden de ID nummers / volgnummers toch niet meer kloppen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
- óf data is corrupt geraakt, waardoor de foto's op het moment zelf nog wel zichtbaar waren, maar bij het uitlezen van de SD-kaart niet meer. Zoals er wel eens vaker een 'gat' is bij het uitlezen van een corrupte SD-kaart.
Ik weet het niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:59 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nou, dan zouden de ID nummers / volgnummers toch niet meer kloppen?
Ik denk dat het missen van foto 509, samen met Pericos bevinding, goed kan worden verklaard door mijn eerste post van vanmorgen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:54 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Er zijn:
- óf foto's gewist na 508/509 (ik hypothiseer, door iemand anders dan K&L). Op 508 staat Kris gericht op pad richting paddocks. Degene die gewist heeft, wil laten zien dat ze toch echt wel verder zijn gelopen, alleen, daar zijn nou net geen foto's van! Sporen zijn uitgewist waar ze in werkelijkheid hebben gelopen. Vergeet niet dat op moment van de vondst, de theorie bestond, dat ze bij de kabelbrug af waren gevallen.
- óf geen foto's gemaakt na de 1eQ en dan plotseling na een week, diep in de nacht, rare foto's maken (deze kans acht ik kleiner dan bovenste, tenzij: 1. ze toch terugliepen of 2. ze zeer snel na de 1eQ kwamen te overlijden)
220 ? ligt ook aan de opslag er zijn geheugen kaartjes met veel mb's te koopquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat het missen van foto 509, samen met Pericos bevinding, goed kan worden verklaard door mijn eerste post van vanmorgen.
Maar dan vind ik het inderdaad ook erg vreemd dat er zoveel dagen geen foto's meer zijn gemaakt. Met een volle accu van deze camera kan gemiddeld zo'n 200 foto's worden gemaakt, dus ik kan me enigsinds voorstellen dat ze ook van de camera de accu wilden besparen. Dat is alleen dan weer in tegenspraak met die hele reeks nachtfoto's (met flits).
quote:Op woensdag 6 mei 2015 06:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat inderdaad.
Toch geloof ik niet dat als er veel foto's verwijderd zouden zijn, dat er dan van geen enkele foto iets is teruggevonden bij het recoveren van de SD-kaart.
Ze zouden lang op reis zijn en hadden waarschijnlijk geen laptop bij, dus dan zullen ze wel een SD-kaart met veel geheugen hebben meegenomen.
Indien er foto's na 509 zijn gewist, dan zijn ze later overschreven door 510 en volgende. Dat verklaart waarom ze niet meer retrievable zijn, toch?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat het missen van foto 509, samen met Pericos bevinding, goed kan worden verklaard door mijn eerste post van vanmorgen.
Maar dan vind ik het inderdaad ook erg vreemd dat er zoveel dagen geen foto's meer zijn gemaakt. Met een volle accu van deze camera kan gemiddeld zo'n 200 foto's worden gemaakt, dus ik kan me enigsinds voorstellen dat ze ook van de camera de accu wilden besparen. Dat is alleen dan weer in tegenspraak met die hele reeks nachtfoto's (met flits).
Wat vind jij van de mogelijkheid dat de camera tijdelijk onbruikbaar is geweest, bv als degene die de camera in handen had na foto 508/509 in het water viel?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lees mijn post anders nog een keer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
220 ? ligt ook aan de opslag er zijn geheugen kaartjes met veel mb's te koop
Kijk ze hadden een camera bij zich + een extra geheugenkaartje ,daaruit maak ik op dat ze van plan waren Veel foto's te maken. Dus er moeten er nog een aantal zijn
Ik heb veel moeite te geloven dat er dan van geen enkele foto, geen enkele data is teruggevonden. Geen tijd, datum, deel van de foto.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:52 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Indien er foto's na 509 zijn gewist, dan zijn ze later overschreven door 510 en volgende. Dat verklaart waarom ze niet meer retrievable zijn, toch?
En 509 is daarna nog gewist, op zo'n manier dat-ie (ook) niet meer terug te halen is.![]()
(Volgens mij is dit ook op WS besproken.)
Als die camera uren/dagen zonder bescherming in het water heeft gelegen, dan denk ik niet dat deze daarna nog in staat is geweest foto's te maken. Bovendien, hoe is de camera dan teruggekomen bij de tas?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:53 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Wat vind jij van de mogelijkheid dat de camera tijdelijk onbruikbaar is geweest, bv als degene die de camera in handen had na foto 508/509 in het water viel?
Kan dat ding opdrogen in die vochtige omgeving?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als die camera uren/dagen zonder bescherming in het water heeft gelegen, dan denk ik niet dat deze daarna nog in staat is geweest foto's te maken. Bovendien, hoe is de camera dan teruggekomen bij de tas?
Oh wait, je bedoelt misschien dat de camera heel even in het water is geweest en pas weer foto's kon maken toen hij was opgedroogd?
Nee, lijkt me niet. Ook plotselinge temperatuursverandering moeten worden voorkomen, omdat hierdoor condens in de camera kan ontstaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan dat ding opdrogen in die vochtige omgeving?
nabij q1 zien we Kris in de zon, ik vermoed dus wel wat mogelijkheden daarvoor.
Ja dat bedoel ik. Dat er ten tijde van foto 508/509 een ongeluk(je) gebeurd is met degene die de camera bij zich had en dat hun situatie later door pech op pech steeds beroerder werd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als die camera uren/dagen zonder bescherming in het water heeft gelegen, dan denk ik niet dat deze daarna nog in staat is geweest foto's te maken. Bovendien, hoe is de camera dan teruggekomen bij de tas?
Oh wait, je bedoelt misschien dat de camera heel even in het water is geweest en pas weer foto's kon maken toen hij was opgedroogd?
in de zaak Jodi Ariasquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:35 schreef Physsic het volgende:
Ik herinner me nu dat we thuis in december ook zoiets hebben gehad met onze camera. Op drie verschillende dagen zijn foto's gemaakt. Ergens na de derde dag werd ontdekt dat de foto's van de middelste dag waren verdwenen.
Deze foto's waren niet handmatig verwijderd, want dat zou dan een-voor-een gebeurd moeten zijn en het waren wel wat foto's (meer dan 10?).
Data recovery programmas geprobeerd, maar dat hielp niet. Er werd wel oudere data van andere handelingen gevonden, maar geen spoor van de foto's van de betreffende dag...
Heel bizar, ik weet nog steeds niet hoe dit gebeurd kan zijn.
[Hoe het met de fotonummer zat weet ik zo niet.]
Volgens het NFI is er helemaal niets teruggevonden [dat tussen moment van 508/509 en 510, dus tussen 1 en 8 april, zou moeten passen]quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:06 schreef Physsic het volgende:
Ik heb veel moeite te geloven dat er dan van geen enkele foto, geen enkele data is teruggevonden. Geen tijd, datum, deel van de foto.
Het is zeker niet vreemd als de foto niet in perfecte en herkenbare staat wordt gerecovered, maar dat er helemaal niks is teruggevonden...
Een onschuldige maar bizarre gebeurtenis zoals bij jou is gebeurd, gecombineerd met zeer bizarre nachtfoto's een week erna, maakt mij achterdochtig en doet mij vermoeden dat het toch niet zo onschuldig kan zijn geweest. [Bv: Jij hebt op de 3e dag weer gewoon foto's kunnen maken]quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:35 schreef Physsic het volgende:
Data recovery programmas geprobeerd, maar dat hielp niet. Er werd wel oudere data van andere handelingen gevonden, maar geen spoor van de foto's van de betreffende dag...
Heel bizar, ik weet nog steeds niet hoe dit gebeurd kan zijn.
wat een gedoe,quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
in de zaak Jodi Arias
Die had haar ex vriend vermoord en net daarvoor ook foto's gemaakt.
Die dacht slim te zijn door het complete fototoestel in de wasmachine (lange was) te doen en
zo alle beelden wissen. Toestel werd gevonden en alle foto's stonden er gewoon nog op![]()
nu zit ze levenslang
Onbegrijpelijk. Sloop dan gewoon het SD-kaartje. xDquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
in de zaak Jodi Arias
Die had haar ex vriend vermoord en net daarvoor ook foto's gemaakt.
Die dacht slim te zijn door het complete fototoestel in de wasmachine (lange was) te doen en
zo alle beelden wissen. Toestel werd gevonden en alle foto's stonden er gewoon nog op![]()
nu zit ze levenslang
Ja, precies, dat zeg ik. Ik vind dat heel vreemd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:46 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Volgens het NFI is er helemaal niets teruggevonden [dat tussen moment van 508/509 en 510, dus tussen 1 en 8 april, zou moeten passen]
[..]
Een onschuldige maar bizarre gebeurtenis zoals bij jou is gebeurd, gecombineerd met zeer bizarre nachtfoto's een week erna, maakt mij achterdochtig en doet mij vermoeden dat het toch niet zo onschuldig kan zijn geweest. [Bv: Jij hebt op de 3e dag weer gewoon foto's kunnen maken]
Ja, das ook verdacht.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Sloop dan gewoon het SD-kaartje. xD
Deze twee situaties zijn verder niet echt te vergelijken.
Je zegt handmatig wissen. Welke andere manier kun jij beschrijven?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:53 schreef Physsic het volgende:
Ja, precies, dat zeg ik. Ik vind dat heel vreemd.
Daardoor denk ik ook niet dat de foto('s) handmatig zijn gewist, omdat er anders wel iets was teruggevonden. Ik denk eerder aan iets van corrupte data.
Als je formatteert, raakt de héle kaart ogenschijnlijk leeg. Ook foto's t/m 508 zijn dan ogenschijnlijk verdwenen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:03 schreef StaceySinger het volgende:
Kijk je kan een foto die op het geheugen kaartje staat en die je niet bevalt verwijderen >nr de prullenbak
dan is de foto nog niet weg > je kan dan proberen de sd kaart te formatteren
je kan bijv een foto vanuit de sd kaart importeren ,dan bewerken en dan terug zetten op de sd kaartquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als je formatteert, raakt de héle kaart ogenschijnlijk leeg. Ook foto's t/m 508 zijn dan ogenschijnlijk verdwenen.
Mijn vraag aan Physsic en aan jou als je het weet, is: welke andere manier is er, behalve handmatig?
Verkeerde woordkeuze, denk ik.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:58 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Je zegt handmatig wissen. Welke andere manier kun jij beschrijven?
Maar hoe combineer je dan je stelling dat je "foto's altijd nog wel kan terughalen [en daarom geen tientallen foto's gemaakt]" met "_509 is blijvend verwijderd geworden"?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Verkeerde woordkeuze, denk ik.
Ik bedoelde dat ik niet denk dat ze met opzet is/zijn verwijderd.
Okee, dat begrijp ik. Maar is het technisch mogelijk om een selectief aantal foto's permanent te wissen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Verkeerde woordkeuze, denk ik.
Ik bedoelde dat ik niet denk dat ze met opzet is/zijn verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |