Mata, ik heb er nog eens even je scenario bijgepakt:quote:Op zondag 29 maart 2015 22:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die mogelijkheid komt van Domnivoor, maar dan beter een flash flood die Lisanne "achterliet" bij de schoenplek en de rugzak ~1 km verder afzette?
Een groot zwak punt lijkt dat Sinaproc de flitslichten in het zuiden op de berg/langs de Q2 niet hebben opgemerkt.
Maar met het "zicht" vanuit Casa Sinaproc op waar Kris en Lisanne die nacht gebaseerd op gesteente en vegetatie gezeten en afgedaald zouden moeten hebben wordt het logischer (790 m vs ~1300+ meter) met een uitzichtbedervende bergkam ertussen.
[ afbeelding ]
Het is een flinke afstand, maar in de pikdonkere nacht zou je het tussen de bergen door moeten kunnen zien. Misschien gingen de Sinaproccers juist om 01:40 slapen en misten Kris en Lisanne met hun geflits precies hun aandacht...?
Kris en Lisanne zagen Casa Sinaproc beter dan dat Casa Sinaproc de bergkam kon zien. De meiden probeerden die nacht in het donker richting Casa SInaproc te komen, denkend dat het veel dichterbij zou zijn dan het in werkelijkheid was. Een bekende fout in de bergen, 's nachts nog eens extra versterkt...
Op het moment dat Kris en Lisanne eindelijk bij de 2e kabelbrug en dus vlakbij Casa Sinaproc waren, viel Kris in de rivier. Lisanne kan ook gedacht hebben; Sinaproc is hier niet meer, misschien moet ik verder stroomafwaarts om mensen te vinden...
Maar dan moet die voet in schoen door roofdieren stroomopwaarts 1 km verplaatst en achter een boom (!) neergelegd zijn en dat lijkt me sterk.
Omdat er geen bewijzen zijn dat er een kloof is en omdat de gevonden resten wel een heel eind, en dan een heel eind verder zijn terecht gekomenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hi idolen,
Waarom zou ik moeten twijfelen aan het verhaal wat nu verteld wordt door de autoriteiten en familie?
Ja het spijt mij dat ik geen 600 postings probeer te lezen, ik open dit topic wel regelmatig
Je moet niks. editquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom zou ik moeten twijfelen aan het verhaal wat nu verteld wordt door de autoriteiten en familie?
Het Frank van der G-scenario gaat uit van "in een kloof vallen [prima verklaring] en daar 10+ dagen in vast zitten [het belgedrag wijst daar niet op] en daar hun dood afwachten [psychologisch onzin] en dan hun resten ~15 km naar de vindplaatsen laten spoelen door enorm bochtige rivieren [m.i. onmogelijk gezien de staat van de resten]"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hi idolen,
Ja het spijt mij dat ik geen 600 postings probeer te lezen, ik open dit topic wel regelmatig
Ik ga niet op de rest in, want ik weet daar gewoon te weinig over, maar weet wel dat mensen die totaal uitgeput zijn gedrag kunnen vertonen dat moeilijk voor ons voor te stellen is in onze goed doorvoede, uitgeslapen staat. Er zijn veel voorbeelden bekend van mensen die rustig de dood op wachten of zelfs de dood opzoeken in dat soort extreme omstandigheden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het Frank van der G-scenario gaat uit van "in een kloof vallen [prima verklaring] en daar 10+ dagen in vast zitten [het belgedrag wijst daar niet op] en daar hun dood afwachten [psychologisch onzin] en dan hun resten ~15 km naar de vindplaatsen laten spoelen door enorm bochtige rivieren [m.i. onmogelijk gezien de staat van de resten]"
Daarom is het raar dat de resten zover weg lagen. En ze na 11 dagen de telefoon nog hebben aangezet en deze na een uur weer in de tas hebben gestopt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ga niet op de rest in, want ik weet daar gewoon te weinig over, maar weet wel dat mensen die totaal uitgeput zijn gedrag kunnen vertonen dat moeilijk voor ons voor te stellen is in onze goed doorvoede, uitgeslapen staat. Er zijn veel voorbeelden bekend van mensen die rustig de dood op wachten of zelfs de dood opzoeken in dat soort extreme omstandigheden.
Eén is sowieso Duits.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:39 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Tot en met de kleur van de shirts lijken ze op elkaar. Op deze video in ieder geval. Ik meen dat er ook een getuige is geweest die het over drie jong vrouwen heeft gehad die ze(?) had zien lopen.
Deze dames praten trouwens Engels/Amerikaans. Dan kun je best ook duitse namen hebben.
bedankt voor je info!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:09 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Eén is sowieso Duits.
Zij heeft ( met 2 vriendinnen) in Hostel Refugio Del Rio (vlakbij Habla Ye) geslapen; 2 nachten. De 29e kwamen ze aan, vanuit David, op de 31e weer verder gereisd met de bus.
30 maart hebben ze een zgn Combo tour gedaan: Hiking/Bird Watching, Waterfall Cascada el tatica, en Finca Lerida.
De getuigen die Kris en Lisanne 31 mrt of 1 april hebben gezien, hebben hen dus niet verward met 2 van deze vrouwen.
Ja daar komen normaal ook geen toeristen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er bij zo'n "simpel" watervalletje ernaast al een trap is gemaakt dan vraag ik me af waarom die niet is gemaakt in de bedding waar Kris en Lisanne niet uit konden met 2 watervallen aan weerszijde.
quote:De bron viel je op?
The land is very close to a beautiful spring
Oke dat is een hoop goede info, heb je hier een bron van?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:09 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Eén is sowieso Duits.
Zij heeft ( met 2 vriendinnen) in Hostel Refugio Del Rio (vlakbij Habla Ye) geslapen; 2 nachten. De 29e kwamen ze aan, vanuit David, op de 31e weer verder gereisd met de bus.
30 maart hebben ze een zgn Combo tour gedaan: Hiking/Bird Watching, Waterfall Cascada el tatica, en Finca Lerida.
De getuigen die Kris en Lisanne 31 mrt of 1 april hebben gezien, hebben hen dus niet verward met 2 van deze vrouwen.
Ja, een paar mailtjes.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:23 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Oke dat is een hoop goede info, heb je hier een bron van?
Ja, de standaard vertaling. Mooie tent toch en vrij hoog gezien de wolken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:18 schreef Lutalo het volgende:
Het land is zeer dicht bij een prachtige lente zonder onzuiverheden
dit is een slechte vertaling, zie
[..]
Ik ben niet Mata.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mata, ik heb er nog eens even je scenario bijgepakt:
Hoe hebben K&L die lichten kunnen zien, door al die bomen heen?
Je gaat ervan uit dat ze dus tot 8 april op de CD naar boven hebben proberen te komen, ga jij dan ervan uit dat ze geen beschutting hebben gezocht voor de nacht invalt? Dus of ze zaten op een redelijk open plek aan de noordzijde, gezien de dichte begroeiing en de bomen op de CD.
Om bij de zoekteams te komen moesten ze gaan dalen, tenminste als ze op de CD zaten.
Dan waren ze nog minder goed zichtbaar. Met alle gevaren van dien, proberen midden in de nacht bij het zoekteam te komen en uit het zicht te verdwijnen. Zou het niet veel logischer zijn als ze op dezelfde plaats zijn gebleven en vanuit daar die nachtfoto's hebben gemaakt? Om de volgende dag te trip met meer kans van slagen te maken?
Dat zou dus ook betekenen dat zij op 7 april bij daglicht goed uitzicht zouden hebben op het gebied achter de CD. Tenzij het daar altijd bewolkt is.
Nog even een vraag:
Hoe bewolkt was het toen (of algemeen is het daar 's nachts?), zo te zien is het daar op die berg er bewolkt, ook nabij de locatie van de zoekteams was het bewolkt op de foto's. Hoe ver zouden die lampen van de zoekteams door de nevel dragen? Dat zou toch alleen kunnen bij helder weer?
Ik bedoel een bron die je op het forum kan delen, maar dat zal dan wel niet.quote:
Ik ga mijn en haar ( van 1 vd vrouwen uit die video's) mailtjes niet op het forum zetten, dus als je wilt moet je idd geloven wat ik heb geschreven.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:43 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik bedoel een bron die je op het forum kan delen, maar dat zal dan wel niet.
Ik wil het graag geloven daar niet van
"spring" is hier geen lente maar "bron".quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, de standaard vertaling. Mooie tent toch en vrij hoog gezien de wolken.
o ja: en dat is aan de Boquete zijde, kun je nagaan hoe dik die wolken zijn aan de noordzijde.
Ja , dat weet ze :-)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
"spring" is hier geen lente maar "bron".
Het land is zeer dicht bij een prachtige lente zonder onzuiverhedenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:38 schreef Lutalo het volgende:
De bron viel je op?
The land is very close to a beautiful spring
Ja dat begrijp ik dat dat hier niet geplaatst kan worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik ga mijn en haar ( van 1 vd vrouwen uit die video's) mailtjes niet op het forum zetten, dus als je wilt moet je idd geloven wat ik heb geschreven.
Ze heeft Kris en Lisanne niet gezien in de paar dagen dat ze daar was en heeft hen ook niet op haar foto's staan.
Ze had er ook niet over gehoord of gelezen, tot ik haar vandaag mailde.
Dat is waar, toch vind ik controleerbare bronnen van cruciaal belang.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:55 schreef Lutalo het volgende:
Ik heb er geen moeite mee de mailtjes door te sturen naar een paar fokkers die ik op de mail heb, maar ook hen zul je dan moeten geloven als zij zeggen dat ze het gecheckt hebben.
(BTW ik ben natuurlijk niet zo'n ééndagsvlieg als die vreemde gast ;-) )
Zoals je weet denk ik aan betrokkenheid van derden, van alle andere mogelijkheden zie ik ze eerder bij de tweede kabelbrug fotograferen op 8 april dan op de CD.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:43 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik ben niet Mata.maar . .
Het is niet zeker dat ze lichten hebben gezien. Het flitsen begon na het verdwijnen van de maan.
Ik denk niet dat ze hoog zaten. Het verschil tussen CD en 2e kabelbrug is ca. 1000 meter. Dat zijn ca 7 graden Celcius, een beslissend verschil om te overleven volgens mij.
Hetzelfde zal gelden voor de bewolking. Hoog is er regelmatig mist en regen, een microklimaat. Verder naar beneden is er een meer algemeen weerbeeld. In mijn tijdlijn heb ik ook de algemene weersgesteldheid opgenomen qua bewolking:
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=18
Volgens die gegevens was er eigenlijk weinig neerslag - in tijd gezien.
Als er achter de Pianista een plek was met 2 watervallen dan zouden ze daar al lang een toeristische attractie van gemaakt hebben (denk ik)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:11 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ja daar komen normaal ook geen toeristen.Bij de Lost waterfalls is dat wel de bedoeling. Maar over 5 jaar kan dat anders zijn.
Nee, dat snap ik, dan zul je het er mee moeten doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:57 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat is waar, toch vind ik controleerbare bronnen van cruciaal belang.
Alleen dan weet je zeker dat niemand de discussie "stuurt"
En nee, ik hoef geen bevestiging van andere users, das ook geen controleerbare bron![]()
Hier een waterval bij Boquete die hikers bij toeval ondekten. Het ziet er naar uit dat dat geen onderhouden trail is, ik heb geen idee waar het is jammer genoeg.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er achter de Pianista een plek was met 2 watervallen dan zouden ze daar al lang een toeristische attractie van gemaakt hebben (denk ik)
Al zou die uitkomen in een bedding waar je niet uit kunt komen dan hadden ze, net als bij deze helemaal niet spectaculaire waterval, er wel een trappetje naast gebouwd.
Ik geloof niet in die locatie.
Ik moet natuurlijk niets. Denk alleen dat het de discussie niet ten goede komt als iedereen zo informatie gaat plaatsen hier. Dan is er eigenlijk geen lijn meer te volgen, ik denk dat jij oprecht bent maar wie volgt met info die niet te controleren is in het topic en waar houdt dat op dan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, dan zul je het er mee moeten doen.
Gezien het feit dat er voor haar geen enkele reden was, mijn mail überhaupt te beantwoorden en dan ook nog te vertellen waar ze gelogeerd hebben en wat ze gedaan hebben, geloof ik haar wel.
In elk geval is het contact hiermee voor mij beëindigd, zal haar nog wel even bedanken.
Het is de 2e Quebrada. Niets mee mis. Vreemd is dat ze daar geen foto mee gemaakt hebben en ook niet bij de paddock. Terwijl ze eerder regelmatig foto's maakten van mooie plekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:45 schreef 11en30 het volgende:
Ik zag bij onze vrienden dat stukje bij mogelijk een soort waterval weer en heb even gecheckt, ze zijn wsl bij Q2 daar. Als dat idd een waterval is en dat was hun doel en motief om door te lopen op de mirador, dan hebben ze dat getipt gekregen of er was iemand mee.
[ afbeelding ]
Geen idee waar het ophoudt. Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat hij/zij wel /niet aan info voor waar houdt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:11 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik moet natuurlijk niets. Denk alleen dat het de discussie niet ten goede komt als iedereen zo informatie gaat plaatsen hier. Dan is er eigenlijk geen lijn meer te volgen, ik denk dat jij oprecht bent maar wie volgt met info die niet te controleren is in het topic en waar houdt dat op dan.
het zijn in ieder geval mooie filmpjes, bijzonder. Zij zijn met z'n tweeën en in video 2 huppelt mevrouw een flink eindje weg.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:07 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hier een waterval bij Boquete die hikers bij toeval ondekten. Het ziet er naar uit dat dat geen onderhouden trail is, ik heb geen idee waar het is jammer genoeg.
Bedankt voor deze actie. In zekere zin is het jammer dat ze op 1 april al ruim weg waren. Mogelijk hebben getuigen zich toch vergist, maar dat weten we dus niet. De uitspraak van PM dat die meiden allemaal op elkaar lijken kan ik nu wat beter begrijpen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, dan zul je het er mee moeten doen.
Gezien het feit dat er voor haar geen enkele reden was, mijn mail überhaupt te beantwoorden en dan ook nog te vertellen waar ze gelogeerd hebben en wat ze gedaan hebben, geloof ik haar wel.
In elk geval is het contact hiermee voor mij beëindigd, zal haar nog wel even bedanken.
In Panama is nog veel te ontdekken en te ontginnen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er achter de Pianista een plek was met 2 watervallen dan zouden ze daar al lang een toeristische attractie van gemaakt hebben (denk ik)
Al zou die uitkomen in een bedding waar je niet uit kunt komen dan hadden ze, net als bij deze helemaal niet spectaculaire waterval, er wel een trappetje naast gebouwd.
Ik geloof niet in die locatie.
Er loopt al een duidelijk pad, dus ik denk dat het een privé-ontdekking is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:07 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hier een waterval bij Boquete die hikers bij toeval ondekten. Het ziet er naar uit dat dat geen onderhouden trail is, ik heb geen idee waar het is jammer genoeg.
Published on Nov 2, 2012
Discovering a waterfall while hiking near Boquete, Panama
naast het pad, ik zie ook hekjes en een bruggetje.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er loopt al een duidelijk pad, dus ik denk dat het een privé-ontdekking is.
Het huis van de sinaproccers ligt veel te hoog om vlak bij de 2e kabelbrug te liggen. Kijk goed op de foto's hoe diep en ver het is naar het dal! De huizen bij de 2e kabelbrug liggen hoogstens enkele tientallen meters boven de rivier. M.i. ligt het huis van de sinaproccers enkele honderden meters boven het dal. Mijn locatie: huis 12, op de paddock. Of een vergelijkbare plaats.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:20 schreef jackie12 het volgende:
Ik hoop Matteo dat de steen bij de kabelbrug ligt.
Als de foto bij deze kabelbrug gemaakt is en DE steen daar te vinden is dan weet ik zeker dat noch Kris noch Lisanne deze foto's gemaakt hebben (tenzij op de vlucht)
De kabelbrug ligt 100 meter vanaf de plek waar de Sinaproccers werden gefotografeerd te zien op Plinio zijn FB.
Hadden ze die op zeker gevonden.
Moet er wel een heel raar scenario bedacht worden dat Kris en Lisanne bivakkeren bij de kabelbrug op 8 april maar dan nog teken van leven geven op 11 april.
Als de steen idd bij die kabelbrug ligt dan houd ik de optie open dat 1 van de Sinaproccers die in die nacht zelf gemaakt hebben.
Zou dan ook (denk ik) de sigarettenpakjes verklaren. (wat je rechts ziet is denk ik een verfrommeld pakje sigaretten van een Panamees merk)
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/fy7342E.jpg
Ik hoop dat je gelijk hebt (maar ik denk het niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |