abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152280889
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik het meest opmerkelijk vind is dat de meiden nooit een poging gedaan hebben om een bericht naar huis te sturen.
Wat we niet weten is welke contactpersonen er in de telefoon zaten.
De ouders, vriendje? of toch gewist, bewust of per ongeluk...nog buiten het wel of niet bereik hebben.

Wel houd ik rekening met onleesbare schermpjes, blokkades...of kapotte handen/vingers...
pi_152280919
Welkom dolfinarium!
pi_152281034
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:15 schreef Perico het volgende:
Detecteert de camera echter geen gezicht of persoon in beeld, gaat hij over op Single Point of MultiPoint Autofocus. Wat dus bij 499 is gebeurd, terwijl Lisanne in mijn optiek moeilijk te missen is.
Wie weet wordt het nog ooit helder of de foto voor de herdenkingsdienst is bewerkt door M.F., wat ik zeker wel geloof. Alleen hoe zag de originele foto eruit en welke data had het voordat dit evt. plaatsvond.
pi_152283651
Op deze dag van herdenking: een kaarsje voor Kris en Lisanne om het voor vandaag af te sluiten.
pi_152284452
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:07 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, dat was mij ook opgevallen.
Wel een lokatie om te checken. Sterker: absoluut gelijkenissen..lokatie om breed na te gaan.
Welke video is dit :)
pi_152286494
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:59 schreef vronie het volgende:

[..]

Welke video is dit :)
Deze:

http://s8.photobucket.com(...)mp4.html?sort=3&o=60

Maar de overeenkomst met deze takken zie ik nog niet.
pi_152286707
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:47 schreef bladwijzer het volgende:

Heb je trouwens een link van die uitspraak van experts, die zeggen dat de foto's in het hooggebergte gemaakt zijn? Ik kan me zoiets niet herinneren. Alleen iets over locals die bepaalde rotsen meenden te herkennen.
Er zijn -tig plekken waar de foto's gemaakt kunnen zijn en kan me die link ook niet herinneren.
pi_152286759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:18 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Deze:

http://s8.photobucket.com(...)mp4.html?sort=3&o=60

Maar de overeenkomst met deze takken zie ik nog niet.
Nee ik ook niet.
Ik vind trouwens dat deze foto http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=59.
Wel in OP geplaatst mag worden :)
pi_152286851
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:28 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Als foto 550 vanaf een steen aan een rivier is genomen (wat ik wel denk), kun je aan de hand van de vermoedelijke breedte van die rivier zien waar in het terrein dit geweest kan zijn. Dat geeft geen harde scheiding, maar wel ongeveer.
De 2e CB past m.i. De 1e CB lijkt me te smal en tegelijk nog te hoog in het terrein, te weinig gepolijste stenen. De derde zou ook kunnen als de 2e kan, maar ik weet niet zeker wat de derde is.
Die grote ronde kei van 550 heeft al heel wat erosie ondergaan om zo mooi rond te worden. Rond de 2eCB liggen diverse van dat soort keien met en vergelijkbare graad van erosie, zonder dat ik bij één een = teken kan zetten. Vergelijk:

http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=15

http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=14

Als je de kaart trekt dat Frank de plek bedoelde van het gebied van de kabelbrug dan trek je ook de kaart dat K en L de situatie verkeerd inschatte en na Q1 te ver zijn doorgelopen en uiteindelijk dus verdwaald waren (of i.i.g te ver doorliepen)
Dan is de situatie dus:
-- te ver doorlopen--geen foto's maken--wel mobiel zijn maar van 1 naar 2 april in 14 uur tijd slechts 2 keer je bereik checken--verdwalen--bij de kabelbrug bivakkeren--niet gevonden worden door de gids die begin april al naar Bocas liep--enz

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 05-05-2015 01:49:54 ]
pi_152287023
Naar Rapa en Bladwijzer;
Kris en Lisanne hadden 2 dingen die ze al in NL per se wilden doen in Boquete
1- de vulkaan
2- de watervallen

Vulkaan boekten ze maar heel raar de watervallen niet (terwijl hun vrijwilligerswerk een week later zou beginnen dus dan afgezien vd weekenden daar geen tijd voor)
Waarom niet de watervallen??

Ik denk dan ook al heel lang dat Kris en Lisanne dus WEL watervallen zouden gaan zien die dag.
Misschien "geheime" achter de top van de Pianista of idd misschien wel de lost waterfalls richting het westen.

De gedachte van Bladwijzer dat er misschien een pad loopt vanaf de Pianista naar de Lost Waterfalls (ook al is dat 4 km ver en aan de zuidkant van de CD) vind ik iig het onderzoeken waard of dat kan over bv een pad die wij niet kennen (bv de rode lijn op de zoekkaart van de Sianproc die over de CD loopt of de steeparea"
En ook de mogelijke bikini's van Rapa is zeker het onderzoeken waard.

Mijn vraag blijft namelijk: waarom niet de watervallen geboekt??
pi_152287119
Vraagje:

Iemand zei een keer dat "takjes met zulke zakjes" gebruikt worden door locals als zij in het donker wandelen om vliegen van zich af te houden.
Klopt dit?
pi_152287219
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:41 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik blijf het ook maar typisch vinden dat foto 500 die volgens de gegevens 6 sec. later is genomen dan foto 499 een geheel bedekte lucht laat zien en dat Lisanne haar haren naar de andere kant heeft gedaan. Vreemd.
6 seconden is bizar.
Als je van A naar B loopt en je haar de andere kant op gooit, je shirt glad strijkt en...poseert (duurt ALTIJD een paar seconden) dan is 6 seconden bizar snel.
Heb dit -tig keer nagespeeld en kom alleen op 6 seconden als je direct een foto maakt zonder te poseren
pi_152287249
hola,

voordat de eerste botten werden gevonden,ging verhaal over dat een van de meiden uit een zeer rijke familie komt
vreemd genoeg heeft dat de eigenaar van een hostel in Boquete verteld (ga zijn naam niet hier noemen)
of is dit (ir)relevant en ,of dat klopte?
wel is vreemd dat :A) de eigenaar van dit hostel dat heeft gezegd, B) waarom heeft die dat gezegd?

´Critica´ cover

kapperszaak

theater

makelaarshuis

buenas noches
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_152287258
Jackie12, Er heeft inderdaad ergens gestaan dat locals zoiets gebruiken tegen ongedierte, mij lijkt het logischer dat die tak gebruikt is om mee te zwaaien om aandacht te trekken van overvliegend luchtverkeer. Ik ben het helemaal eens met je Jackie12, ik denk ook dat ze die watervallen zouden bezoeken, dat dat het doel van de wandeling was (ik denk onder begeleiding van een derde persoon die de weg wist). Bikini's aan, droge bh's in de tas.

[ Bericht 1% gewijzigd door needle op 05-05-2015 02:17:07 (Naam toevoegen) ]
  dinsdag 5 mei 2015 @ 02:33:12 #115
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152287359
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:36 schreef doorgaan het volgende:

Wie weet wordt het nog ooit helder of de foto voor de herdenkingsdienst is bewerkt door M.F., wat ik zeker wel geloof. Alleen hoe zag de originele foto eruit en welke data had het voordat dit evt. plaatsvond.
Het punt is: 'onze' versie van 499 ziet er exact hetzelfde uit als de grotere foto van MF's Facebook, die wat bewerkingsdata heeft van Apple profielen.

Alleen, mocht 'onze' 499 bewerkt zijn, is hiervan niets terug te vinden in de metadata die er nu bijstaan. In dat geval, weet je dan zeker dat die niet kloppen en kunnen ze ook voor alle foto's in de prullenmand.

Dat is het kardinale punt.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 06:44:51 #116
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152287808
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:54 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje:

Iemand zei een keer dat "takjes met zulke zakjes" gebruikt worden door locals als zij in het donker wandelen om vliegen van zich af te houden.
Klopt dit?
Volgens mij kwam Uzza_Sparta op WS daarmee. Er was verder niemand die dat verhaal kon bevestigen.
pi_152288160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:47 schreef jackie12 het volgende:
Naar Rapa en Bladwijzer;
1- de vulkaan
2- de watervallen

Vulkaan boekten ze maar heel raar de watervallen niet (terwijl hun vrijwilligerswerk een week later zou beginnen dus dan afgezien vd weekenden daar geen tijd voor)

Ik denk dan ook al heel lang dat Kris en Lisanne dus WEL watervallen zouden gaan zien die dag.
Misschien "geheime" achter de top van de Pianista of idd misschien wel de lost waterfalls richting het westen.

De gedachte van Bladwijzer dat er misschien een pad loopt vanaf de Pianista naar de Lost Waterfalls (ook al is dat 4 km ver en aan de zuidkant van de CD) vind ik iig het onderzoeken waard of dat kan over bv een pad die wij niet kennen (bv de rode lijn op de zoekkaart van de Sianproc die over de CD loopt of de steeparea"

Verhaal bh’s/bikini’s en de wens van K en L watervallen te willen bezoeken, doen dus inderdaad vermoeden dat dit de bedoeling op 1 april is geweest.

Er zijn meerdere locaties met watervallen heb ik gelezen en niet te vergeten dus de Lost Waterfalls.

Er zullen wel paden zijn die daar naar toe leiden vanaf het Pianista gebied, dus de mogelijkheid dat dit de bedoeling is geweest is heel goed mogelijk.

Of zij er ook daadwerkelijk zijn geweest is een tweede, foto’s zien we er in ieder geval niet van...............
pi_152290519
ALLES samenvattend, het blijft één groot mysterie. Maar dat wisten we al.

Ik ontkom er niet aan te veronderstellen dat derden erbij betrokken zijn geweest.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:32:54 #119
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152290527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 08:07 schreef gynaika het volgende:

[..]

Verhaal bh’s/bikini’s en de wens van K en L watervallen te willen bezoeken, doen dus inderdaad vermoeden dat dit de bedoeling op 1 april is geweest.

Er zijn meerdere locaties met watervallen heb ik gelezen en niet te vergeten dus de Lost Waterfalls.

Er zullen wel paden zijn die daar naar toe leiden vanaf het Pianista gebied, dus de mogelijkheid dat dit de bedoeling is geweest is heel goed mogelijk.

Of zij er ook daadwerkelijk zijn geweest is een tweede, foto’s zien we er in ieder geval niet van...............
Maar waarom alleen bh's en geen slipjes? Bleven de bikinibroekjes nat aan?
Wie dit leest is gek
pi_152290785
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar waarom alleen bh's en geen slipjes? Bleven de bikinibroekjes nat aan?
Uiteraard heb ik daar ook over nagedacht, heb er geen antwoord op.

Je kunt er van alles bij bedenken.

Zullen we het maar onder de noemer brengen van het mysterie?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:59:39 #121
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152291195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:43 schreef gynaika het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik daar ook over nagedacht, heb er geen antwoord op.

Je kunt er van alles bij bedenken.

Zullen we het maar onder de noemer brengen van het mysterie?
Dat sowieso, maar ik dacht eigenlijk dat L op de Mirador een bh draagt. Of is dat toch een bikinitopje?
Wie dit leest is gek
pi_152291312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je de kaart trekt dat Frank de plek bedoelde van het gebied van de kabelbrug dan trek je ook de kaart dat K en L de situatie verkeerd inschatte en na Q1 te ver zijn doorgelopen en uiteindelijk dus verdwaald waren (of i.i.g te ver doorliepen)
Dan is de situatie dus:
-- te ver doorlopen--geen foto's maken--wel mobiel zijn maar van 1 naar 2 april in 14 uur tijd slechts 2 keer je bereik checken--verdwalen--bij de kabelbrug bivakkeren--niet gevonden worden door de gids die begin april al naar Bocas liep--enz
Dat is en van de vele varianten, inderdaad.
pi_152291342
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:59 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik dacht eigenlijk dat L op de Mirador een bh draagt. Of is dat toch een bikinitopje?
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat L op de Mirador een bh draagt. Zo ook K, als ik het goed heb bekeken. En in de gevonden rugzak zitten volgens mij de bikini-topjes.

Raar voor mij is, dat als je naar de foto van L kijkt dan zie je voor ons rechts één smal donker bh-bandje, terwijl ik links zeg maar twee bandjes constateer. Dat is natuurlijk onzin maar zo ziet het eruit.

[ Bericht 12% gewijzigd door gynaika op 05-05-2015 11:18:48 ]
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:18:49 #124
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_152291618
De menselijke resten die kort geleden
werden gevonden op de Nieuw-Zeelandse
landtong Farewell Spit zijn van de
Nederlandse backpacker Ken Boogers.Dat
melden de autoriteiten.Zijn familie is
inmiddels ingelicht.

Boogers (26) werd sinds 21 maart
vermist.Er werd een grote zoekactie op
touw gezet,maar toen er een week later
nog niets was gevonden,werd het zoeken
gestaakt.Een week geleden werden in het
uiterste noorden van het Zuidereiland
menselijke resten gevonden.Die blijken
dus van Ken Boogers te zijn.

Over de toedracht van zijn dood is nog
niets duidelijk.

(NOS Teletekst)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_152291985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:47 schreef jackie12 het volgende:
Naar Rapa en Bladwijzer;
1- de vulkaan
2- de watervallen

Het kan zijn dat er een dergelijke wandelmogelijkheid is. Dat is niet zeker.
De route is dan wel complex. Iemand moet die omstandig uitgelegd hebben en uitgetekend. Er staan geen bordjes, paaltjes of beschilderde stenen. Het zou vreemd zijn als iemand die dat uitgebreid heeft uitgelegd, dat dan niet aan de zoekenden zou hebben verteld.

Kennelijk zijn ze daar niet heengelopen na aankomst op de Mirador. Als ze later in die richting zouden zijn verdwaald is dat ook niet de plek waar ze zijn gebleven want van daaruit komen de resten niet of alleen met veel fantasie uit waar ze zijn gevonden. Het is daar ook te koud, want die route ligt vrijwel geheel op 1700 - 1800 meter en er is meer wind, mist en regen.
Overigens, op basis van de Sinapric zoekkaart zou je daar ook een driehoekje kunnen lopen en weer ongeveer op de paddock uit kunnen komen. Ik vermoed echter dat ze wel snel bemerkt zouden hebben dat ze op onbekend terrein waren en zouden zijn gekeerd.

Wat de Bh's betreft - als man heb ik daar maar beperkte praktijkkennis - ik zie op de foto's op de mirador dat beide een BH dragen. De bandjes zijn smal en donker. Dat komt overeen met de BH's uit de rugzak. Verder lijken beide Bh's ook vorm te geven; ook dat klopt. Er zitten roesjes of kantjes aan de Bh's op de foto van de rugzak etc. Dit zijn echter 'platte' kantjes. Je ziet ze niet door de kleding heen, ze blijven dicht tegen het lichaam. Ten slotte vind ik de vormgeving meer van lingerie dan van bikinitops. Mijn beide dochters hebben ook wel dit soort BH's.
Op de strandfoto's uit Bocas zijn deze Bh's niet als bikinitops gebruikt.

Dat maakt het idee van een uitstapje naar een waterval waar je ook kunt zwemmen tamelijk speculatief en onwaarschijnlijk m.i.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')