quote:Moslims kwaad om reclameposter RTVNH
Een reclameposter van RTV Noord-Holland die in Huizen en Hilversum in bushokjes hangt heeft tot woedende reacties geleid.
Met name bij moslims valt de poster met de tekst 'Huizen er nog andere jihadgezinnen in 't Gooi?' slecht.
Het Huizense PvdA-raadslid Kerem Gencer noemt de posteractie tegenover het AD 'onacceptabel en respectloos'.
Desbetreffende poster:twitter:MoslimsID twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:34:38Met ons belastinggeld zit @RTVNH via buitenreclame angst & haat te zaaien jegens de moslims! #bizar #schande http://t.co/sFNhuTGiWF reageer retweet
of dat de SP het gaat afplakkenquote:Op donderdag 30 april 2015 20:38 schreef Dingflofbips het volgende:
O dit kunnen ze wel ineens afkeuren. Maar een afslachting in parijs of waar dan ook is de grootste moeite.
quote:Op donderdag 30 april 2015 20:38 schreef Dingflofbips het volgende:
O dit kunnen ze wel ineens afkeuren. Maar een afslachting in parijs of waar dan ook is de grootste moeite.
Er wonen jihadgezinnen in het Gooi en RTV NH doet daar verslag van. Wie wil weten hoe gevaarlijk het in het Gooi is moet naar RTV NH kijken, zij hebben de vinger aan de pols.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap die reclame trouwens helemaal niet. Wat is de clou nou?
Oh... thx...quote:Op donderdag 30 april 2015 20:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Er wonen jihadgezinnen in het Gooi en RTV NH doet daar verslag van. Wie wil weten hoe gevaarlijk het in het Gooi is moet naar RTV NH kijken, zij hebben de vinger aan de pols.
Met kwetsen heeft het allemaal niet zo veel te doen, wel met het implementeren van de sharia.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:57 schreef eddehaas het volgende:
ahhhhh ik ben gekwest!!!! wie geeft jou het recht mij te kwetsen!!! ahhhhh
Inderdaad, sharia. Alle 'gekwetsten' reageren niet voor niets allemaal op dezelfde manier, dat is geen toeval.quote:
quote:Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef eddehaas het volgende:
Vindt de poster niet heel sterk.
Alsof ik naar hun zender moet kijken om erachter te komen of er jihadgezinnen zijn in het gooi ?
Want als dat zo is dan kan ik er iets aan doen ?
En als dat niet zo is dan slaap ik beter ofzo ?
En moet ik naar een andere zender kijken voor jihadgezinnen in limburg ?
Sws geen hond die ernaar kijkt wrs.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef eddehaas het volgende:
Vindt de poster niet heel sterk.
Alsof ik naar hun zender moet kijken om erachter te komen of er jihadgezinnen zijn in het gooi ?
Want als dat zo is dan kan ik er iets aan doen ?
En als dat niet zo is dan slaap ik beter ofzo ?
En moet ik naar een andere zender kijken voor jihadgezinnen in limburg ?
Alleen al als we kijken naar de onderlinge haat en/of onenigheid tussen verschillende moslimgroeperingen zien we dat er een hoop verschillende interpretaties zijn met per groepering weer een hoop volgelingen. Interpretaties die ook nog eens verkondigd worden door voor de gemeenschap autoritaire personen.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar, denk je niet dat laat ik zeggen heel veel moslims niet weten wat islam/Allah/Mohammed eigenlijk niet precies weten wat hun religie van hen verwacht? Zou ook kunnen dat alle moslims idd in congruentie met de claims van IS zich moeten spoeden naar het Midden-Oosten, want daar gaat weldra de eindstrijd plaatsvinden. Toch? Zeg jij maar dat het niet zo is. Misschien ben je wel afvallige.
Het wordt pas echt leuk als er gezinnen gaan verkassen omdat het er gevaarlijk zou zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Er wonen jihadgezinnen in het Gooi en RTV NH doet daar verslag van. Wie wil weten hoe gevaarlijk het in het Gooi is moet naar RTV NH kijken, zij hebben de vinger aan de pols.
Misschien... maar in ieder geval buitengewoon gastvrij, dat is een ding wat zeker is.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Moslims zijn altijd kwaad. Op alles en iedereen.
quote:Op donderdag 30 april 2015 17:18 schreef Isvara het volgende:
[..]
Je bevestigt eigenlijk wat ik zeg. Op je laatste alinea na, daar zal ik niet op reageren want daar heb ik nu even te weinig info over.
Verder was het een reactie op een quasi-lollige opmerking van de user die ik had gequote.
Tegenwoordig hebben ze een shiny glossy waar de belangrijkste dingen worden vermeld, hoef je die tering dikke saaie koran niet helemaal door te spitten.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze halen wel inspiratie uit hetzelfde boekje
Dabiq?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Tegenwoordig hebben ze een shiny glossy waar de belangrijkste dingen worden vermeld, hoef je die tering dikke saaie koran niet helemaal door te spitten.
Qua stijl doet die glossy niet onder voor de de Vogue.
Alsof de gereformeerden zo gastvrij zijn hier. Vergeet de excessen. Denk aan de gewone mensen! Reis eens naar Turkije, je weet niet wat je meemaakt, zo vriendelijk. Echt.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zulks een vriendelijk geloof.
Denk het niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:10 schreef Toga het volgende:
Als er nu had gestaan: "Huizen er nog pedofielen in 't Gooi?", zouden ze dan klachten hebben gehad van niet-pedo's?
Het geeft me te denken wie de klagers zijn..
Waarom denk jij dat hele gezinnen naar de kalifaat afreizen?quote:Op donderdag 30 april 2015 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het wordt pas echt leuk als er gezinnen gaan verkassen omdat het er gevaarlijk zou zijn.
Eén van de weinigen die zijn ideeën onderbouwd heeft met daadwerkelijk inhoudelijke kennis van de islam.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alleen al als we kijken naar de onderlinge haat en/of onenigheid tussen verschillende moslimgroeperingen zien we dat er een hoop verschillende interpretaties zijn met per groepering weer een hoop volgelingen. Interpretaties die ook nog eens verkondigd worden door voor de gemeenschap autoritaire personen.
Daarnaast nog het feit dat elk individu, zelfs datgene wat hem wordt voorgeschreven door een autoritair persoon, doorgaans op eigen manier interpreteert, aan verschillende aspecten meer of minder waarde zal hechten, etc. Dat tezamen maakt dat het nogal achterlijk is om 'de islam in het algemeen' te zien als onsmakelijke opruiende religie.
Dat is maar hoe je het bekijkt, er zijn zelfs verzen uit de Koran die zeggen dat je op bepaalde data geen aanslagen mag plegen, en in die maand (Rajab) zitten we nu bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar, denk je niet dat laat ik zeggen heel veel moslims niet weten wat islam/Allah/Mohammed eigenlijk niet precies weten wat hun religie van hen verwacht? Zou ook kunnen dat alle moslims idd in congruentie met de claims van IS zich moeten spoeden naar het Midden-Oosten, want daar gaat weldra de eindstrijd plaatsvinden. Toch? Zeg jij maar dat het niet zo is. Misschien ben je wel afvallige.
Essentieel verschil is dat je als niet-pedo, niet zo heel snel zal hebben dat men bij zo'n vraag automatisch jou voor ogen krijgt.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:10 schreef Toga het volgende:
Als er nu had gestaan: "Huizen er nog pedofielen in 't Gooi?", zouden ze dan klachten hebben gehad van niet-pedo's?
Ja ik snap je redenering wel, maar er kunnen ook weleens wat stevige geluiden uit de gematigde hoek komen toch ipv haatimams voor een riante vergoeding hierheen te halen om nog meer haat te prediken.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Essentieel verschil is dat je als niet-pedo, niet zo heel snel zal hebben dat men bij zo'n vraag automatisch jou voor ogen krijgt.
Bij de opmerking over jihadgezinnen zullen veel mensen automatisch aan een moslimgezin denken, ongeacht of dit nu wel/geen jihadgezin is.
Dat heeft verder alleen weinig te maken met of deze poster wel/niet oké is.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja ik snap je redenering wel, maar er kunnen ook weleens wat stevige geluiden uit de gematigde hoek komen toch ipv haatimams voor een riante vergoeding hierheen te halen om nog meer haat te prediken.
Eens,quote:Op donderdag 30 april 2015 18:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij de vraag: hoeveel jihadgzinnen... zullen velen meteen naar de moslimgezinnen in de omgeving kijken. De vraag op de poster kan daarom goed vergeleken worden met een vraag als:
"Is uw buurman misschien ook een pedo?" puur om meer kijkers/lezers te trekken...
Het is ophitsend en te triest voor woorden dat een zogenaamd serieuze journalistieke partij op zo'n belabberde manier met hun journalistieke verantwoordelijkheid omgaat.
maar hier staat dus heel iets anders:quote:Op donderdag 30 april 2015 12:32 schreef NotYou het volgende:
Verder vind ik het - opmerkelijk genoeg- smakeloze, misschien zelfs angst- en/of haatzaaiende posters.
quote:Op donderdag 30 april 2015 13:55 schreef paddy het volgende:
Zal wel aan mij liggen, maar ik snap de boosheid wel. Wanneer er had gestaan Huizen er nog meer blanke pedoseksuelen in het Gooi zou ik boze reacties ook kunnen begrijpen. Je hoeft niet erg slim te zijn om te beseffen dat Jihad in combinatie met islam gebracht kan worden door de bevolking. Dan snap ik best dat wanneer dit op een poster naar voren gebracht gaat worden, jij daar boos om bent.
[..]
quote:Op donderdag 30 april 2015 15:39 schreef paddy het volgende:
Maar ik heb mijn punt wel gemaakt nu.
Nee, het is niet waar dat elke blanke man een pedoseksueel is, en nee, het is niet waar dat elke moslim een jihadganger is zoals de mensen die nu seriemoorden plegen onder leiding van IS.
Ik begrijp dus wel degelijk de mensen die boos zijn op het plaatsen van die poster.
Had er gestaan "opnieuw gezinnen uit Gooi vertrokken om seriemoordenaars in Syrië te steunen" had ik begrip voor gehad (misschien was de tt niet helemaal lieflijk) . Dat zijn feiten. In deze poster ben je naar mijn gevoel een beetje aan het oproepen. Alsof iedere moslim een verdachte is (dat zie ik er tenminste in en die mening hoef je niet te delen)
En terecht in dit geval.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:10 schreef Toga het volgende:
Dit is zeker niet zomaar een twitteraar maar een "projectgroep" die aanschurkt tegen jihadi's en de genocide door IS openlijk vergoeilijkt.quote:Radicale moslims uit Den Haag ontvluchten Nederland
Nederlandse moslims die bekend staan als radicaal zijn op de vlucht geslagen na de verijdelde aanslag in België en de terreurdaden in Frankrijk. Alleen al uit de regio Den Haag hebben de laatste dagen elf van hen de benen genomen. Vier van hen werden aangehouden in Turkije. Zij wilden naar Syrië.
Het wordt jongeren te heet onder de voeten in Den Haag
Het viertal liep al langer rond met plannen om naar Syrië te gaan, bevestigen bronnen aan het AD, maar pakte versneld zijn biezen. Volgens het Haagse raadslid Arnoud van Doorn van de Partij van de Eenheid werd het de groep te heet onder de voeten, na de aanslagen in Frankrijk en de verijdelde plannen van een terreurcel in België. ,,Er leeft angst voor arrestaties in Nederland.''
Dat geldt ook voor andere jongeren, die inderhaast Den Haag hebben verlaten. Een aantal heeft onderdak gevonden in Marokko of is ondergedoken bij familie.
Ook de jonge Haagse moslim 'Abe Zakaria' was van plan de Hofstad voor Syrië te verruilen, in de nasleep van de gebeurtenissen in Frankrijk en België. Eenmaal onderweg zou hij echter spijt hebben gekregen en met hulp van familie zijn teruggekeerd naar Nederland.
Paspoort inleveren
Terug in Den Haag moest hij zich meteen melden op het politiebureau. 'Abe Zakaria' zit momenteel niet vast, maar heeft wel zijn paspoort moeten inleveren.
De vier jongeren met wie hij naar Syrië vertrok, zijn op hun beurt in Turkije opgepakt. Mogelijk is dat gebeurd op aanwijzingen van inlichtingendienst AIVD, die een lijst met namen van radicale moslims uit Nederland aan de Turkse autoriteiten zou hebben overlegd.
De groep Hagenaars werd volgens een Haagse bron al langer door de dienst in de gaten gehouden. ,,Nu blijkt dat de namenlijst die aan Turkije is doorgegeven heel goed werkt.'' Op die lijst staan vermoedelijk enkele honderden namen. Het overgrote deel van deze personen is nog wel in Nederland.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hten-Nederland.dhtml
Je zou je een ongeluk lachen als het niet zo immens triest zou zijn.quote:Verwijderd
Duits twitterde onder meer over de schorsing van een ambtenaar die zich positief over IS had uitgelaten. Hij noemde die schorsing vanzelfsprekend en de ophef terecht. Verder gaf hij commentaar op interviews en twitterde hij over onderzoeken naar jihadisme.
Een deel van de gewraakte tweets is inmiddels verwijderd. De organisatie Moslims in Dialoog heeft ze wel opgeslagen in een online-publicatie.
http://nos.nl/artikel/203(...)jihadzaak-halen.html
Grappig eigenlijk. Met de eerste ben je het eens. Kan je toelichten waarom? Ik zeg nl niet zoveel anders. De user plakt er een mogelijke reden bij aan waarom, waar jij niet veel verder komt dan mensen dom noemen die het niet met je eens zijn. (heeft niets met discussie te maken) Ik vind nl (ook al gemeld maar heb je niet onderstreept) dat dit een beetje een oproep is en ik dus om die reden ook kan begrijpen dat er moslims zijn die zich om die reden aan die poster storen.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Eens,
[..]
maar hier staat dus heel iets anders:
[..]
[..]![]()
quote:zullen velen meteen naar de moslimgezinnen in de omgeving kijken. De vraag op de poster kan daarom goed vergeleken worden met een vraag als:
"Is uw buurman misschien ook een pedo?" puur om meer kijkers/lezers te trekken...
Het is ophitsend en te triest voor woorden dat een zogenaamd serieuze journalistieke partij op zo'n belabberde manier met hun journalistieke verantwoordelijkheid omgaat.
quote:In deze poster ben je naar mijn gevoel een beetje aan het oproepen. Alsof iedere moslim een verdachte is (dat zie ik er tenminste in en die mening hoef je niet te delen)
Volgens mij heb ik mijn probleem met hetgeen jij postte al uitvoerig kenbaar gemaakt en ook nog eens duidelijk onderstreept in de quotes.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 04:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Grappig eigenlijk. Met de eerste ben je het eens. Kan je toelichten waarom? Ik zeg nl niet zoveel anders. De user plakt er een mogelijke reden bij aan waarom, waar jij niet veel verder komt dan mensen dom noemen die het niet met je eens zijn. (heeft niets met discussie te maken) Ik vind nl (ook al gemeld maar heb je niet onderstreept) dat dit een beetje een oproep is en ik dus om die reden ook kan begrijpen dat er moslims zijn die zich om die reden aan die poster storen.
[..]
[..]
quote:Op donderdag 30 april 2015 14:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
is pedoseksualiteit onderdeel van het blank zijn zoals jihad onderdeel is van islam? Zijn alle pedoseksuelen blank? Zijn alle jihadisten islamitisch?
quote:Op donderdag 30 april 2015 14:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vergelijkbaar zou zijn: "Huizen er nog andere pedoseksuelen in 't Gooi?", die zijn er overigens in alle kleuren, van alle leeftijden en (iig) de voornaamste twee geslachten.
Extra verduidelijking: Dat niet gezegd zou mogen worden dat het hier jihadisten betreft vind ik een stellingname zo absurd dat ik 'm niet eens adequaat weet te labelen. Ik zou me bijna zorgen gaan maken over je geestelijke gezondheid.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh ja? Volgens mij zijn jihadisten er ook in alle kleuren hoor. Het is natuurlijk geen kwestie van ras maar van geloof/ideologie. Jihad, voorspraak, martelaarschap. Allemaal islamitische concepten. Wat jij hier probeert te doen is een volstrekt irrelevant uiterlijk kenmerk gelijkstellen aan een theologische basis voor een bepaald handelen.
Ik verdedig geen pedo's, ik verdedig 3/4 van de blanke mannen die xa1pt uitmaakt voor pedo's.quote:
Even bedenken hoe hypocriet deze reactie is. Hoeveel subsidie er wel niet naar exclusieve en segregerende moslimprojectjes gaat..twitter:MoslimsID twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:34:38Met ons belastinggeld zit @RTVNH via buitenreclame angst & haat te zaaien jegens de moslims! #bizar #schande http://t.co/sFNhuTGiWF reageer retweet
Tja. wat verwacht je wanneer dit is hoe deze mensen schrijven over de genocide door IS:quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:52 schreef Red_85 het volgende:
Even bedenken hoe hypocriet deze reactie is. Hoeveel subsidie er wel niet naar exclusieve en segregerende moslimprojectjes gaat..twitter:MoslimsID twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:34:38Met ons belastinggeld zit @RTVNH via buitenreclame angst & haat te zaaien jegens de moslims! #bizar #schande http://t.co/sFNhuTGiWF reageer retweet
Die bedoel ik inderdaad. Bizar.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja. wat verwacht je wanneer dit is hoe deze mensen schrijven over de genocide door IS:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Steeds meer posters worden afgeplakt:
http://www.gooieneemlande(...)hadposters-afgeplakt
In Hilversum is de SP daarvoor verantwoordelijk. Vrijheid van meningsuiting wordt steeds meer aan banden gelegd in Nederland.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting wordt steeds meer aan banden gelegd in Nederland.
5%.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik verdedig geen pedo's, ik verdedig 3/4 van de blanke mannen die xa1pt uitmaakt voor pedo's.
Wat een zielig zooitjequote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Steeds meer posters worden afgeplakt:
http://www.gooieneemlande(...)hadposters-afgeplakt
In Hilversum is de SP daarvoor verantwoordelijk. Vrijheid van meningsuiting wordt steeds meer aan banden gelegd in Nederland.
Ik kan hetzelfde zeggen maar dan andersom.quote:Op zondag 3 mei 2015 08:46 schreef betyar het volgende:
Ik werk graag bij moslims, lekker volle tafels tussen de middag met heerlijke gerechten, veel beter dan bij niet-moslims die liever hebben dat ik mijn lunch met oude koffie in mijn bus ga nuttigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |