Nee, dat is niet de suggestie. Er waren daar in Huizen ineens 2 gezinnen die op jihad wilden gaan, volgens mij. En ja dat trekt de aandacht, dat is opmerkelijk. Meestal zijn jihadgangers dolende eenlingen, jongemannen of kinderen vaak. Vraag is an sich gerechtigd of het hier toch een tweetal uitzonderingen betreft of dat meer gezinnen in een soort islamitische sekte misschien van plan zijn om te gaan. Ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wat de achtergrond nou precies was, jij wel?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ten tweede kan volgen mijn iedereen wel bedenken dat een dergelijke slogan door velen kan en zal worden opgevat als: misschien is het moslimgezin naast u ook wel z'n jihadgezin.
Ze halen wel inspiratie uit hetzelfde boekjequote:Op donderdag 30 april 2015 18:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want elke klagende moslim is een Syriëganger?
De logica hier ontgaat me even.
Zo'n documentaire waarin men de feiten verteld heb ik ook totaal geen moeite mee, dat is de issue hier ook niet. Het gaat mij puur om de poster waarin men omwille van reclamedoeleinden opeens wel die suggestie wektquote:Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de suggestie. Er waren daar in Huizen ineens 2 gezinnen die op jihad wilden gaan, volgens mij. En ja dat trekt de aandacht, dat is opmerkelijk. Meestal zijn jihadgangers dolende eenlingen, jongemannen of kinderen vaak. Vraag is an sich gerechtigd of het hier toch een tweetal uitzonderingen betreft of dat meer gezinnen in een soort islamitische sekte misschien van plan zijn om te gaan. Ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wat de achtergrond nou precies was, jij wel?
En je dit plaatsen op een poster is idd... nogal provocatief ergens.
Ja en? Heleboel westerse gebruiken en daaruit voortvloeiende wet- en regelgeving is ook gebaseerd op voorschriften uit de bijbel. Het gaat om hoe men regels interpreteert en hoe men er in de praktijk mee omgaat.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze halen wel inspiratie uit hetzelfde boekje
Septmeber? Dat is niet hoe je die maand spelt.quote:
Het gaat om waarheid. Jihad enkel zien in zijn negatieve vorm is fout. Dat de journalistiek hier anders mee omgaat is bekend, maar als beschaafd mens moet je beter weten.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de jihad is hier constant negatief in het nieuws. Dan is het toch logisch dat het zo beschouwd wordt. Dat zou voor moslims net zo moeten zijn, tenzij je extreem religieus bent, en wat blijkt. Dat is toch een behoorlijke groep dan.
Vervang jihad door kruisvaart en geen enkele christen zal het een moer kunnen schelen. zelfs in de biblebelt niet. We zijn inmiddels toch zo ver ontzuild dat we niet overal religie bij betrekken. ik mag hopen dat de gemiddelde moslim dat ook kan, anders gaan we inderdaad ver terug in de tijd.
Als je de achtergrond kent, maar goed niet iedereen kent die, dan niet. Ik weet niet wat het doel was van deze poster op deze manier. Het zorgt iig voor publiciteit, maar of dat dan weer goed is op deze manier.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo'n documentaire waarin men de feiten verteld heb ik ook totaal geen moeite mee, dat is de issue hier ook niet. Het gaat mij puur om de poster waarin men omwille van reclamedoeleinden opeens wel die suggestie wekt
Heb je moeite met de realiteit?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Septmeber? Dat is niet hoe je die maand spelt.
Verder zie ik al het 'niet mijn Islam' platform. Is al door de mand gevallen als een blank initiatief waar vrijwel geen moslims aan meededen...
Zet je expres al die GIFjes zo snel dat mensen het nauwelijks kunnen volgen en zich niet realiseren wat een bullshit het is?
Klagen doe je maar bij professor Olivier Roy (gifje is van zijn artikel afkomstig).quote:Op donderdag 30 april 2015 18:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Septmeber? Dat is niet hoe je die maand spelt.
Verder zie ik al het 'niet mijn Islam' platform. Is al door de mand gevallen als een blank initiatief waar vrijwel geen moslims aan meededen...
Zet je expres al die GIFjes zo snel dat mensen het nauwelijks kunnen volgen en zich niet realiseren wat een bullshit het is?
que? Het is een kwestie van cultuur. in nederland hebben we onze normen en waarden die niet vanuit de islam komen. Waarom houden ze daar geen rekening mee? je mag best je eigen religie hebben en doen wat je wil, maar een meerderheid hier heeft daar niets mee. Prima, als je daar begrip voor hebt, toch?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het gaat om waarheid. Jihad enkel zien in zijn negatieve vorm is fout. Dat de journalistiek hier anders mee omgaat is bekend, maar als beschaafd mens moet je beter weten.
Islam is ook voor moslims een heel moeilijk religieus concept eigenlijk. Ze weten ook niet wat de koran/Allah/vzmh eigenlijk van hen verwacht. Dat dan dolende zielen idd trappen in het verhaaltje van IS, is eigenlijk niet eens verwonderlijk. Ook veel moslims waarvan je het niet verwacht zien IS, of iig hun opvatting van islam, eigenlijk als een ideaal. Ze zijn de laatste godsdienst, hun heilige boek (wordt hen voorgehouden) is perfect. Hee, hallo, als je dat van jongs af aan wordt bijgebracht, en verder geen context oid...... ook als westerling zonder godsdienst is het al moeilijk om volkomen objectief de wereld te aanschouwen.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar wanneer ISIS roept is het opeens wel makkelijk om naar Syrië af te reizen..
Hoezo ? Normale moslims hebben toch niets te maken met jihadgangers ? Dus wie beledigt de poster ?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef Ceberut het volgende:
On topic: wat een onsmakelijke en opruiende posters.
quote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ? Normale moslims hebben toch niets te maken met jihadgangers ? Dus wie beledigt de poster ?
Als er pedofielen, moordenaars, nazis of whatever had gestaan - was de poster dan ook "onsmakelijk en opruiend" geweest ? Of zijn het gewoon valide vragen ?
quote:Op donderdag 30 april 2015 18:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ten eerste is het misselijk de journalistieke verantwoordelijkheid op een dergelijke manier te misbruiken of eigenlijk, los te laten, voor reclame doeleinden.
Ten tweede kan volgen mijn iedereen wel bedenken dat een dergelijke slogan door velen kan en zal worden opgevat als: misschien is het moslimgezin naast u ook wel z'n jihadgezin.
quote:Op donderdag 30 april 2015 18:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij de vraag: hoeveel jihadgzinnen... zullen velen meteen naar de moslimgezinnen in de omgeving kijken. De vraag op de poster kan daarom goed vergeleken worden met een vraag als:
"Is uw buurman misschien ook een pedo?" puur om meer kijkers/lezers te trekken...
Het is ophitsend en te triest voor woorden dat een zogenaamd serieuze journalistieke partij op zo'n belabberde manier met hun journalistieke verantwoordelijkheid omgaat.
huizen er nog incestgezinnen in 't Gooi? Denk inderdaad dat men dit onsmakelijk had gevonden...quote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ? Normale moslims hebben toch niets te maken met jihadgangers ? Dus wie beledigt de poster ?
Als er pedofielen, moordenaars, nazis of whatever had gestaan - was de poster dan ook "onsmakelijk en opruiend" geweest ? Of zijn het gewoon valide vragen ?
Exact.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
huizen er nog incestgezinnen in 't Gooi? Denk inderdaad dat men dit onsmakelijk had gevonden...
Zo ken ik er ook nog wel één; de islam is een onsmakelijke opruiende religie.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef Ceberut het volgende:
On topic: wat een onsmakelijke en opruiende posters.
Als je had verwezen naar een specifieke opruiende tekst, oké...quote:Op donderdag 30 april 2015 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel één; de islam is een onsmakelijke opruiende religie.
Maar, denk je niet dat laat ik zeggen heel veel moslims niet weten wat islam/Allah/Mohammed eigenlijk niet precies weten wat hun religie van hen verwacht? Zou ook kunnen dat alle moslims idd in congruentie met de claims van IS zich moeten spoeden naar het Midden-Oosten, want daar gaat weldra de eindstrijd plaatsvinden. Toch? Zeg jij maar dat het niet zo is. Misschien ben je wel afvallige.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als je had verwezen naar een specifieke opruiende tekst, oké...
Maar dit slaat nergens op. Je vergelijkt nu een gehele religie met een zeer specifieke tekst op een advertentiebanner
Opruiend omdat het een suggestieve vraagstelling is. Er wordt geen context geboden. Wie wordt er in de nek aangekeken naar aanleiding van deze vraag? De moslim, waaronder ook de "normale moslim", zeg maar 99,9% van de moslimpopulatie welke geen jihadganger is. Kortom wie heeft er last van deze poster? De normale moslim.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |