Als de ophef hier nou eens om te doen was. Ik had graag iets gehoord als: 'Wij als moslims pikken het niet dat een twitter die zich Moslims in Dialoog noemt, vol goedkeuring praat over IS en aanverwanten.'quote:Op donderdag 30 april 2015 12:32 schreef NotYou het volgende:
Jongens als jullie nou even verder kijken:
[ afbeelding ]
(https://twitter.com/moslimsid/status/500206961695399937)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(over deze zaak/verdachten: http://nos.nl/artikel/202(...)ags-jihadproces.html )
[..]
Dit is zeker niet zomaar een twitteraar maar een "projectgroep" die aanschurkt tegen jihadi's en de genocide door IS openlijk vergoeilijkt.
Grappig ook hoe de prutsers bij de NOS dit oppikken/benoemen: (Geheel niet, dus.)
[..]
Je zou je een ongeluk lachen als het niet zo immens triest zou zijn.![]()
Verder vind ik het - opmerkelijk genoeg- smakeloze, misschien zelfs angst- en/of haatzaaiende posters.
Twitterusers veroordelenquote:Op donderdag 30 april 2015 17:20 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Als de ophef hier nou eens om te doen was. Ik had graag iets gehoord als: 'Wij als moslims pikken het niet dat een twitter die zich Moslims in Dialoog noemt, vol goedkeuring praat over IS en aanverwanten.'
Maar nee hoor..dan hoor je ze niet.
Moslims die het niet pikken dat men vol goedkeuring praat over IS zijn veel minder interessant natuurlijk. Dat laat dit topic ook wel zien. E.o.a. organisatie die een paar bedenkelijke tweets plaatst wat weer wordt uitvergroot naar moslims in Nederland.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:20 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Als de ophef hier nou eens om te doen was. Ik had graag iets gehoord als: 'Wij als moslims pikken het niet dat een twitter die zich Moslims in Dialoog noemt, vol goedkeuring praat over IS en aanverwanten.'
Maar nee hoor..dan hoor je ze niet.
Het gaat in dezen niet om een random Twitter-user, maar om een groep die op zowel Twitter als Facebook een aardig wat volgers kent.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:22 schreef Irakees het volgende:
[..]
Twitterusers veroordelendan blijf je bezig.
[ afbeelding ]
Ik denk juist zeer interessant, mocht je een nieuwsbericht hebben over 'Moslims die het niet pikken dat men vol goedkeuring praat over IS' maak er dan een topic over en we zullen zien in wat voor discussie het resulteert. Echter zijn deze nieuwsberichten er niet tot betrekkelijk weinig.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moslims die het niet pikken dat men vol goedkeuring praat over IS zijn veel minder interessant natuurlijk. Dat laat dit topic ook wel zien. E.o.a. organisatie die een paar bedenkelijke tweets plaatst wat weer wordt uitvergroot naar moslims in Nederland.
Het zijn maar een handjevol activisten. Totaal niet vergelijkbaar met de haatzaaiers aan de andere kant: Telegraaf, Geenstijl, PVV etc.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:25 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Het gaat in dezen niet om een random Twitter-user, maar om een groep die op zowel Twitter als Facebook een aardig wat volgers kent.
http://azazelsvisie.blogs(...)geen-dialoog-en.html
Goed, maar hoor je ze wel wanneer d'r onthoofdingsfilmpjes van IS op het internet verschijnen? Of als er jihadisten worden opgepakt die een aanslag beraamden? Ik zou me namelijk flink boos maken als iemand uit naam van mijn vredelievende geloof (stel ik zou het hebben) geweld zou gebruiken.. Althans veel bozer dan om zo'n onbenullige reclameposter.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Het zijn maar een handjevol activisten. Totaal niet vergelijkbaar met de haatzaaiers aan de andere kant: Telegraaf, Geenstijl, PVV etc.
Yep.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:37 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Goed, maar hoor je ze wel wanneer d'r onthoofdingsfilmpjes van IS op het internet verschijnen? Of als er jihadisten worden opgepakt die een aanslag beraamden?
Of je nou de triggerman bent of niet, als je een extremistische ideologie aanhangt zit je sowieso fout. Die ideologische motieven zijn juist het probleem. Dat het er voor hen rooskleurig uitziet komt juist vanuit hun overtuigingen gebaseerd op, jawel, hun geloof.quote:Op donderdag 30 april 2015 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind de Charlie Hebdo-moordenaars eerlijk gezegd nog wel een stap verder gegaan zijn dan IS. Veel gasten die daarheen gaan hebben een bepaald geromantiseerd beeld en doen dat vanuit een of meerdere ideologische motieven. Een chauffeur is weer een ander verhaal dan iemand die daadwerkelijk kinderen vermoord en vrouwen verkracht voor de ogen van hun echtgenoot.
De moordenaars van de redactie van Charlie Hebdo hebben ook daadwerkelijk en eigenhandig mensen vermoord. Ongetwijfeld ook vanuit ideologische motieven, maar ook met het doel om angst te creëren in de Franse samenleving.
Non-sequitur. Het begint daar, het eindigt niet.quote:Als de radicalisering begint met of bij de koran zou de omvang van radicale moslims al veel groter zijn.
Dit is hun land, maar ze mogen wel wat meer dingen langs zich heen laten glijden, want ze hebben echt een incasseringsniveau van 0.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:08 schreef DrDentz het volgende:
Ze moeten niet zeuren vind ik, anders moeten ze maar teruggaan naar moslimibad.
Ja, maar jihad is een woord wat wij als erg negatief opvatten en moslims niet. Jihad betekend namelijk ook innerlijk strijd, dus niet alleen maar strijden tegen gevaren van islam, maar ook alle verleidingen in het leven etc waar alle religies voor waarschuwen. kortom de weg en moeite om een vrome moslims te kunnen zijn is jihad.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:26 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom zou je hier kwaad op zijn? De gewone moslim is toch ook tegen isis en jihad, zoals ieder weldenkend mens?
Ten eerste is het misselijk de journalistieke verantwoordelijkheid op een dergelijke manier te misbruiken of eigenlijk, los te laten, voor reclame doeleinden.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:26 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom zou je hier kwaad op zijn? De gewone moslim is toch ook tegen isis en jihad, zoals ieder weldenkend mens?
Oh vertel, hoe is de vraag van de poster op die manier wel beantwoord volgens jou?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:28 schreef Bensel het volgende:
euhm, als je hier kwaad om kan worden, dan is de vraag van de poster lijkt me wel beantwoordt..
Bij de vraag: hoeveel jihadgzinnen... zullen velen meteen naar de moslimgezinnen in de omgeving kijken. De vraag op de poster kan daarom goed vergeleken worden met een vraag als:quote:Op donderdag 30 april 2015 15:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat jihadisten mogen niet meer jihadisten genoemd worden omdat we dan misschien aan andere moslims denken? Je zult het vast goed bedoelen maar lees alsjeblieft je posts nog een keer en realiseer je hoe krom je hier aan het lullen bent.
de jihad is hier constant negatief in het nieuws. Dan is het toch logisch dat het zo beschouwd wordt. Dat zou voor moslims net zo moeten zijn, tenzij je extreem religieus bent, en wat blijkt. Dat is toch een behoorlijke groep dan.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:32 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, maar jihad is een woord wat wij als erg negatief opvatten en moslims niet. Jihad betekend namelijk ook innerlijk strijd, dus niet alleen maar strijden tegen gevaren van islam, maar ook alle verleidingen in het leven etc waar alle religies voor waarschuwen. kortom de weg en moeite om een vrome moslims te kunnen zijn is jihad.
Omdat remigreren heel moeilijk is.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:20 schreef hans1985 het volgende:
Waarom gaan ze noet naar een islamitisch land als alles hier zo verschrikkelijk is.
Want jij hebt nog nooit geklaagd over zaken in NL?quote:Op donderdag 30 april 2015 17:20 schreef hans1985 het volgende:
Waarom gaan ze noet naar een islamitisch land als alles hier zo verschrikkelijk is.
Want elke klagende moslim is een Syriëganger?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar wanneer ISIS roept is het opeens wel makkelijk om naar Syrië af te reizen..
Er ontgaat jou helemaal niets. Er zit geen logica achter dat statement.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want elke klagende moslim is een Syriëganger?
De logica hier ontgaat me even.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |