quote:Moslims kwaad om reclameposter RTVNH
Een reclameposter van RTV Noord-Holland die in Huizen en Hilversum in bushokjes hangt heeft tot woedende reacties geleid.
Met name bij moslims valt de poster met de tekst 'Huizen er nog andere jihadgezinnen in 't Gooi?' slecht.
Het Huizense PvdA-raadslid Kerem Gencer noemt de posteractie tegenover het AD 'onacceptabel en respectloos'.
Desbetreffende poster:twitter:MoslimsID twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:34:38Met ons belastinggeld zit @RTVNH via buitenreclame angst & haat te zaaien jegens de moslims! #bizar #schande http://t.co/sFNhuTGiWF reageer retweet
Gaat hierom:quote:Op donderdag 30 april 2015 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Nu snap ik ook niet wat de bedoeling van die poster had moeten zijn.
Scherp, prikkelend, expres provocerend? Ik zie het allemaal niet.
Dus ik snap wel een beetje dat dit gezien wordt als expres wantrouwen kweken.quote:Politie pakt paspoorten af van potentiėle Jihad-strijders uit Huizen
De politie heeft paspoorten van tien Huizers in beslag genomen omdat zij van plan waren naar het Midden-Oosten te reizen om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering IS.
Het gaat om vier volwassenen en zes kinderen. De tien Huizers horen bij twee gezinnen die op zeer korte termijn wilden vertrekken. Dat is bekendgemaakt tijdens een persconferentie van de gemeente Huizen, naar aanleiding van een ambtsbericht van de AIVD.
Bij de persconferentie zijn naast de burgemeester van Huizen, Fons Hertog, ook de politie en de kinderbescherming aanwezig. De inbeslagname van de paspoorten sluit aan bij het beleid van de overheid om strenger op te treden tegen Nederlanders die dreigen te radicaliseren. IS in onder meer actief in Irak en Syriė. De groep wil daar een islamitisch kalifaat vestigen.
Scherp.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Maar het had niks met de islam te maken toch? Dus waarom boos?
Wellicht kan de terrorismedeskundige van de overheid Yasmina Halfie, een PvdA'er, hier haar licht over laten schijnen.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
PvdA en links zijn wel vaker boos als er vragen gesteld worden.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
PvdA en stemvee boos om een poster. Geslaagde actie.
Ze roepen het ook wel over zichzelf af hč, vind je ook niet? Ze zijn werkelijk overal boos over. Kennelijk zitten lange tenen bij die mensen in de genen of zo.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Awww yiss! Een moslim topic!
Duurde al wat lang voordat er weer eentje gemaakt werd, begon me al zorgen te maken.
Dat vinden ze geweldig. Nog meer domme vragen?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:08 schreef Perrin het volgende:
Maar wat zouden de klagers vinden van het feit dįt er in ons land jihadgezinnen zijn die, al dan niet potentiėle, zelfmoordterroristen en koppensnellers produceren?
En zoals gewoonlijk op anderen, want het is altijd een ander z'n schuld dat de perceptie over moslims niet al te best is.quote:
Dat krijg je er van als je van jongs af aan gevoed wordt met haat.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:54 schreef Perrin het volgende:
Altijd boos, gekwetst, beledigd. Worden ze daar zelf niet moe van, zo'n ontzettend negatieve levenshouding?
Zelf ook moslim zeker?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als je van jongs af aan gevoed wordt met haat.
Nee hoor. Ik ben zeer vredelievend tegen iedere cultuur / religie die mij ook respecteert.quote:
Dat eerste lijkt idd zo te zijn. Kun je toelichten waarom jij denkt dat dit een domme vraag is?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat vinden ze geweldig. Nog meer domme vragen?
Nou, ze beginnen dus blijkbaar gelijk te pavlovven over "haatzaaierij" en "stemmingmakerij" als je het maar durft aan te snijden met één enkel regeltje op een abriposter. Ik ben ook benieuwd, maar een zinnig antwoord lijkt me niet in de lijn der verwachting te liggen.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:08 schreef Perrin het volgende:
Maar wat zouden de klagers vinden van het feit dįt er in ons land jihadgezinnen zijn die, al dan niet potentiėle, zelfmoordterroristen en koppensnellers produceren?
Waarom meen jij in elk topic namens Moslims te kunnen spreken?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat vinden ze geweldig. Nog meer domme vragen?
Wat is er dan precies mis met die poster?quote:Op donderdag 30 april 2015 10:03 schreef Odaiba het volgende:
Wie bedenkt dit dan ook en geeft het akkoord? xD
En dat lijkt zo te zijn omdat ze bang zijn voor een verdenking? Heb je meerdere moslims op de man af gevraagd wat ze nu precies van IS vinden? Of lijkt dat zo te zijn omdat Twitter?quote:
Misschien dat het een zeker wantrouwen in de hand werkt?quote:Op donderdag 30 april 2015 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat is er dan precies mis met die poster?
grotendeels is het een kwestie van smaak, dus daar valt niet over de discussiėren.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat is er dan precies mis met die poster?
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)strijders+uit+Huizenquote:HUIZEN De politie heeft paspoorten van tien Huizers in beslag genomen omdat zij van plan waren naar het Midden-Oosten te reizen om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering IS.
Het gaat om vier volwassenen en zes kinderen. De tien Huizers horen bij twee gezinnen die op zeer korte termijn wilden vertrekken. Dat is bekendgemaakt tijdens een persconferentie van de gemeente Huizen, naar aanleiding van een ambtsbericht van de AIVD.
Bij de persconferentie zijn naast de burgemeester van Huizen, Fons Hertog, ook de politie en de kinderbescherming aanwezig. De inbeslagname van de paspoorten sluit aan bij het beleid van de overheid om strenger op te treden tegen Nederlanders die dreigen te radicaliseren. IS in onder meer actief in Irak en Syriė. De groep wil daar een islamitisch kalifaat vestigen.
Google dan maar eens op RTV NH en 'jihadgezin'.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Leuke poster, maar rtv nh heeft het nooit over jihad e.d. dus ik ben benieuwd.
Omdat het wantrouwen bewerkstelligt. En sinds wanneer werkt RTV voor de AIVD?quote:Op donderdag 30 april 2015 10:10 schreef Montagui het volgende:
Deze poster is een vervolg op de berichtgeving van RTV NH eind 2014 over 2 jihadgezinnen in Huizen. De paspoorten van 10 gezinsleden zijn toen afgepakt.
[..]
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)strijders+uit+Huizen
Is nu gewoon een vervolgonderzoek. Waarom zou je daar boos om worden?
Dat is ook geen goede vergelijking. Wat is de Joodse equivalent van jihad? Bestaat die überhaupt?quote:Op donderdag 30 april 2015 10:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Had er gestaan 'Huizen er nog joodse gezinnen in 't Gooi'.
Ja, dan waren de rapen gaar.
Orthodoxe joden.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is ook geen goede vergelijking. Wat is de Joodse equivalent van jihad? Bestaat die überhaupt?
Huizen er nog kruisvaardersgezinnen in 't Gooi?quote:Op donderdag 30 april 2015 10:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Huizen als werkwoord in de betekenis van "van het huis afgooien"?quote:Op donderdag 30 april 2015 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
Huizen er nog homo's in het gooi?
Dat had wel gekund denk ik.
Dat dus.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:40 schreef BaardaapAd het volgende:
De poster suggereert dat die lokale omroep een beetje ONDERZOEKSJOURNALISTIEK doet - dat ze die vraag beantwoorden. En van de lokale omroepen die ik ken kan veel gezegd worden, maar niet dat ze wel eens iets echt (diepgaand) onderzoeken.
Een reclameposter is ervoor bedoeld klanten te werven; je moet ver heen zijn als je een poster uitbrengt waarvan ieder weldenkend mens zal begrijpen dat er bepaalde groepen onprettig door geraakt zullen worden (tenzij dat nu juist je bedoeling is natuurlijk, maar dat kan en mag nooit de bedoeling zijn bij een lokale uit de staatsruif gefinancieėrde omroep).
Wel makkelijk dit. We weten allemaal dat het grootste gedeelte van de bevolking het wél als onderdeel van de islam ziet. Daarom zullen die moslims hier ook onder lijden.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Ja want nieuws en actualiteitenprogramma's zouden als doel moeten hebben mensen te provoceren i.p.v. gewoon het nieuws te verslaan!quote:Op donderdag 30 april 2015 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
PvdA en stemvee boos om een poster. Geslaagde actie.
vooroordeel, uhu, zoals gewoonlijk.quote:
Maar ze roepen het wel op zichzelf af!quote:Op donderdag 30 april 2015 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Huizen er nog normale moslims in het Gooi?
Dįt was pas beledigend geweest.
Volgens mij begrijp je de issue niet helemaal.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:41 schreef Loekie1 het volgende:
Als 'jihadgezinnen' ook al niet mag, wat mag er dan nog wel?
Dat is geen vooroordeel, je bent in ieder topic over de islam of buitenlanders wel aan het bashen op andersdenkenden.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
vooroordeel, uhu, zoals gewoonlijk.
Als er stond: al drie jihadgezinnen in Huizen! Worden het er nog meer? Volg het op onze zender.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de issue niet helemaal.
Men mag best tijdens een nieuwsitem spreken over jihadgezinnen*. Men mag best de realiteit verslaan. Maar wanneer men dergelijk nieuws gaat gebruiken tijdens een reclamecampagne om meer leden te werven vinden ik en met mij meerdere mensen het smakeloos.
Zelfde als dat ik het smakeloos had gevonden wanneer men m.b.t. de aardbeving in Nepal had groot op een poster had staan: "Al 5000 doden! Worden het er nog meer? Volg het nu, op onze zender!
*(Al ben ik sowieso niet echt fan van dat soort 'pakkende' termen als kopschopper, waxinelichthoudergooier, etc. Maar goed het is soms misschien ook wel het meest praktisch).
1 Tweet? Is dat alles op een bevolking van 1.000.000 Moslims in Nederland?quote:Op donderdag 30 april 2015 00:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]Desbetreffende poster:twitter:MoslimsID twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:34:38Met ons belastinggeld zit @RTVNH via buitenreclame angst & haat te zaaien jegens de moslims! #bizar #schande http://t.co/sFNhuTGiWF reageer retweet
[ afbeelding ]
Afgezien dat de zin gewoon echt niet catchy of grappig is, is het wel grappig dat de mensen met de langste tenen weer gekwetst zijn.
Sh*t! hoe weet ze dat??quote:Op donderdag 30 april 2015 00:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wellicht kan de terrorismedeskundige van de overheid Yasmina Halfie, een PvdA'er, hier haar licht over laten schijnen.![]()
[ afbeelding ]
Hoe kun je nou weer vredelievend zijn tegen een cultuur of religie? Een cultuur/religie is geen persoon.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben zeer vredelievend tegen iedere cultuur / religie die mij ook respecteert.
Klopt. Omdat dat 99/100 keer over moslims gaat. Maareh, ga het maar niet hebben over iemand anders' vooroordelen.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is geen vooroordeel, je bent in ieder topic over de islam of buitenlanders wel aan het vasten op andersdenkenden.
De strekking is exact hetzelfde plus dat het in beide gevallen gaat om het misbruiken van een toch wel gevoelig liggend nieuwsonderwerp in reclame om meer leden te werven.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als er stond: al drie jihadgezinnen in Huizen! Worden het er nog meer? Volg het op onze zender.
Maar dat staat er niet.
Provocerenquote:Op donderdag 30 april 2015 10:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want nieuws en actualiteitenprogramma's zouden als doel moeten hebben mensen te provoceren i.p.v. gewoon het nieuws te verslaan!
Behalve als het gaat over kelen doorsnijden en hersenpannen inrammen, dat kunnen ze goed hebben.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Provoceren
Dat was duidelijk niet de insteek. En wat dan nog. Moslims zijn sowieso altijd beledigd om het minst of geringste. Normale mensen ontwikkelen daar een schild voor.
Lekker makkelijk als je niet in die positie zit inderdaad.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Provoceren
Dat was duidelijk niet de insteek. En wat dan nog. Moslims zijn sowieso altijd beledigd om het minst of geringste. Normale mensen ontwikkelen daar een schild voor.
Lekker makkelijk om altijd maar huilie huilie te doen als iemands opvatting je niet aanstaat.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lekker makkelijk als je niet in die positie zit inderdaad.
Dus dan had het zoiets moeten zijn als: 'Huizen, u weet wel, was laatst in het nieuws. Weet u nog waarover? Luister naar radio Noord-Holland.'quote:Op donderdag 30 april 2015 10:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De strekking is exact hetzelfde plus dat het in beide gevallen gaat om het misbruiken van een toch wel gevoelig liggend nieuwsonderwerp in reclame om meer leden te werven.
Of er nou "Zijn er nog meer doden in Nepal gevallen, hoor zie volg" of "Al 5000 doden! Worden het er nog meer? Volg het nu, op onze zender!" maakt m.b.t. het punt dat ik maakte geen verschil. Het komt qua strekking exact op hetzelfde neer. Het tweede is alleen explicieter verwoord.
Ze klagen de Staat aan.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:08 schreef Perrin het volgende:
Je ziet mij nergens zeggen dat dit provocatie is (Tenzij je niet bekend bent met ironie en dequote:
Dat ze snel beledigd zijn wil niet zeggen dat ze nooit een punt kunnen hebben.quote:Dat was duidelijk niet de insteek. En wat dan nog. Moslims zijn sowieso altijd beledigd om het minst of geringste. Normale mensen ontwikkelen daar een schild voor.
Ik raad je in ieder geval sterk af de reclamesector in te gaan. Erg creatief ben je in ieder geval niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:00 schreef Loekie1 het volgende:
Du
[..]
Dus dan had het zoiets moeten zijn als: 'Huizen, u weet wel, was laatst in het nieuws. Weet u nog waarover? Luister naar radio Noord-Holland.'
Daar wordt genoeg over bericht en het heeft niet met Noord-Holland specifiek te maken. Het goeie van deze poster is dat er dieper is nagedacht. Wat wil de Noord-Hollander weten? Waarover wordt weinig meer bericht? Een van die dingen is of er nog meer jihadgezinnen zijn in het Gooi. Dat willen vast veel mensen weten. Slimme slogan dus. Het zegt ook: radio Noord-Holland praat met mensen en komt op die manier veel te weten. En dat klopt want ik luister vaak naar deze zender en ze interviewen alles en iedereen.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik raad je in ieder geval sterk af de reclamesector in te gaan. Erg creatief ben je in ieder geval niet.
Maar jij schijnt dus te denken dat nieuws en actualiteiten zenders bij het werven van leden tot nu toe altijd hebben geadverteerd met dergelijke slogans (maar dan bijv. niet m.b.t. moslims maar m.b.t. andere gevoelige nieuwsitems)?
En had je "Zijn er nog meer doden in Nepal gevallen, hoor zie volg" ook doodnormaal gevonden als middel om meer leden te werven?
Je vergeet nog even in je redenatie dat tenslotte politiek correct Nederland weer de rode trui met de opdruk "ik ben een marokkaan" uit de kast haalt.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Een Twitter-account plaatst een verontwaardigde reactie en direct zijn 'moslims' boos waarna FOK! weer boos is op moslims.
Oké, jij begrijpt mijn punt dus echt niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar wordt genoeg over bericht en het heeft niet met Noord-Holland specifiek te maken. Het goeie van deze poster is dat er dieper is nagedacht. Wat wil de Noord-Hollander weten? Waarover wordt weinig meer bericht? Een van die dingen is of er nog meer jihadgezinnen zijn in het Gooi. Dat willen vast veel mensen weten. Slimme slogan dus. Het zegt ook: radio Noord-Holland praat met mensen en komt op die manier veel te weten. En dat klopt want ik luister vaak naar deze zender en ze interviewen alles en iedereen.
Groepen als de Islamitische Staat (ISIS/IS) zijn radicale islamitische groeperingen. Het is dus zeker een onderdeel van de islam.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:38 schreef Isvara het volgende:
[..]
Wel makkelijk dit. We weten allemaal dat het grootste gedeelte van de bevolking het wél als onderdeel van de islam ziet. Daarom zullen die moslims hier ook onder lijden.
Of wilde je zeggen dat de IS en alles wat daarmee te maken heeft, totaal geen invloed heeft gehad op hoe men naar moslims/de islam kijkt?
Vind de poster smakeloos.
Die laatste zin ook, ze hebben wel een punt.quote:Ophef over reclamecampagne
Op sociale media wordt veel gereageerd op een reclamecampagne van RTV NH. Het gaat om een poster in Huizen met de tekst: 'Huizen er nog andere jihadgezinnen in 't Gooi?'. Hieronder een reactie namens RTV NH.
Vanuit onze wettelijke verantwoordelijkheid heeft regionale omroep RTV NH een signaleringsfunctie in de samenleving om maatschappelijke vraagstukken en onderwerpen zichtbaar te maken die leven onder de bevolking en waar RTV NH al lang aandacht aan besteedt. Daarbij hoort dat wij als vrije pers kritische vragen stellen aan mensen en organisaties met uiteenlopende belangen.
Voor onze reclamecampagne hebben wij per Noord-Hollandse regio gekeken naar vraagstukken die leven. In 't Gooi is dat onder meer de kwestie van de Jihadgezinnen. Een lastig dossier met tegengestelde belangen en visies bij autoriteiten (AIVD, Openbaar Ministerie, gemeente Huizen, de Moslimgemeenschap in Huizen). Dit onderstreept het maatschappelijk belang voor alle bewoners, ongeacht hun afkomst.
Als de poster tot onrust leidt, is RTV NH van mening dat het juist goed is om hier meer in plaats van minder over te communiceren.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)clamecampagne-rtv-nh
twitter:MoslimsID twitterde op donderdag 30-04-2015 om 11:24:24Als er onrust en woede bij moslims ontstaat, dan moeten we juist hiermee doorgaan, aldus @RTVNH #Islamofobiehttp://t.co/N6vLi0dwhd reageer retweet
Hoe kom je er bij dat het redelijk stil is? Laatste AIVD rapport niet gelezen?quote:Op donderdag 30 april 2015 11:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Groepen als de Islamitische Staat (ISIS/IS) zijn radicale islamitische groeperingen. Het is dus zeker een onderdeel van de islam.
Ze misbruiken de koran om hun terreur te rechtvaardigen en als het even kan stonden ze ook al in dit land om ons de keel door te snijden en in plaats van op behoorlijke schaal tegenwicht te bieden zoals bepaalde landen in het Midden Oosten dit wel (proberen te) doen.
Nee wat is in Nederland de stand van zaken? Moskeeėn worden steeds vaker gekaapt door salafistische groepen en nodigen radicale imams uit het buitenland uit om nog even de tegenstellingen te vergroten.
Vind je het dan gek dat mensen verontwaardigd reageren als ze zien dat een belangenorganisatie voor moslims in Nederland hier ophef over maakt maar anderzijds redelijk stil is als het aankomt om radicale elementen binnen de islam sterk te veroordelen?
Dit is zeker niet zomaar een twitteraar maar een "projectgroep" die aanschurkt tegen jihadi's en de genocide door IS openlijk vergoeilijkt.quote:Radicale moslims uit Den Haag ontvluchten Nederland
Nederlandse moslims die bekend staan als radicaal zijn op de vlucht geslagen na de verijdelde aanslag in Belgiė en de terreurdaden in Frankrijk. Alleen al uit de regio Den Haag hebben de laatste dagen elf van hen de benen genomen. Vier van hen werden aangehouden in Turkije. Zij wilden naar Syriė.
Het wordt jongeren te heet onder de voeten in Den Haag
Het viertal liep al langer rond met plannen om naar Syriė te gaan, bevestigen bronnen aan het AD, maar pakte versneld zijn biezen. Volgens het Haagse raadslid Arnoud van Doorn van de Partij van de Eenheid werd het de groep te heet onder de voeten, na de aanslagen in Frankrijk en de verijdelde plannen van een terreurcel in Belgiė. ,,Er leeft angst voor arrestaties in Nederland.''
Dat geldt ook voor andere jongeren, die inderhaast Den Haag hebben verlaten. Een aantal heeft onderdak gevonden in Marokko of is ondergedoken bij familie.
Ook de jonge Haagse moslim 'Abe Zakaria' was van plan de Hofstad voor Syriė te verruilen, in de nasleep van de gebeurtenissen in Frankrijk en Belgiė. Eenmaal onderweg zou hij echter spijt hebben gekregen en met hulp van familie zijn teruggekeerd naar Nederland.
Paspoort inleveren
Terug in Den Haag moest hij zich meteen melden op het politiebureau. 'Abe Zakaria' zit momenteel niet vast, maar heeft wel zijn paspoort moeten inleveren.
De vier jongeren met wie hij naar Syriė vertrok, zijn op hun beurt in Turkije opgepakt. Mogelijk is dat gebeurd op aanwijzingen van inlichtingendienst AIVD, die een lijst met namen van radicale moslims uit Nederland aan de Turkse autoriteiten zou hebben overlegd.
De groep Hagenaars werd volgens een Haagse bron al langer door de dienst in de gaten gehouden. ,,Nu blijkt dat de namenlijst die aan Turkije is doorgegeven heel goed werkt.'' Op die lijst staan vermoedelijk enkele honderden namen. Het overgrote deel van deze personen is nog wel in Nederland.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hten-Nederland.dhtml
Je zou je een ongeluk lachen als het niet zo immens triest zou zijn.quote:Verwijderd
Duits twitterde onder meer over de schorsing van een ambtenaar die zich positief over IS had uitgelaten. Hij noemde die schorsing vanzelfsprekend en de ophef terecht. Verder gaf hij commentaar op interviews en twitterde hij over onderzoeken naar jihadisme.
Een deel van de gewraakte tweets is inmiddels verwijderd. De organisatie Moslims in Dialoog heeft ze wel opgeslagen in een online-publicatie.
http://nos.nl/artikel/203(...)jihadzaak-halen.html
Het bericht van RTV NH is zo schijnheilig als het maar kan.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:57 schreef Smack10 het volgende:
Inmiddels een reactie van RtvNH:
[..]
Die laatste zin ook, ze hebben wel een punt.
Ook weer een reactie van Moslims In Dialoog natuurlijk:twitter:MoslimsID twitterde op donderdag 30-04-2015 om 11:24:24Als er onrust en woede bij moslims ontstaat, dan moeten we juist hiermee doorgaan, aldus @RTVNH #Islamofobiehttp://t.co/N6vLi0dwhd reageer retweet
Het is natuurlijk opmerkelijk om te zien dat dergelijke twitteraars de media net zo hard misbruiken voor hun eigen agenda als diegenen waar ze naar wijzen. Maar goed, het verbaast me verder niks, aangezien je dat wel vaker ziet bij dit soort groepjes.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:32 schreef NotYou het volgende:
Jongens als jullie nou even verder kijken:
[ afbeelding ]
(https://twitter.com/moslimsid/status/500206961695399937)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(over deze zaak/verdachten: http://nos.nl/artikel/202(...)ags-jihadproces.html )
[..]
Dit is zeker niet zomaar een twitteraar maar een "projectgroep" die aanschurkt tegen jihadi's en de genocide door IS openlijk vergoeilijkt.
Grappig ook hoe de prutsers bij de NOS dit oppikken/benoemen: (Geheel niet, dus.)
[..]
Je zou je een ongeluk lachen als het niet zo immens triest zou zijn.![]()
Verder vind ik het - opmerkelijk genoeg- smakeloze, misschien zelfs angst- en/of haatzaaiende posters.
Ledenwerven? Sinds wanneer kun je lid worden van een regionale tv- en radiozender?quote:Op donderdag 30 april 2015 12:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het bericht van RTV NH is zo schijnheilig als het maar kan.
Ze hebben een verantwoordelijkheids en signaleringsfunctie. Ik vind het daarom hartstikke goed dat ze het nieuws verslaan. Maar onderdeel de verantwoordeijkheidsfunctie is dat het dus ook op gebalanceerde wijze gebeurt. Hoor-en-wederhoor, een artikel niet laten bestaan uit alleen een pakkende slogan, etc.
Tijdens de reguliere zendtijd heeft men hier de tijd voor. Gaat men zeer beperkte nieuwsinhoud echter ook gebruiken (of eigenlijk misbruiken) als slogan tijden een reclame campagne om meer leden te werven, dan slaat men in mijn ogen de gevaarlijke kant op.
Het schijnheilige van de reactie is de signaleringsfunctie gebruikt als excuus terwijl het hier niet gaat om de zendtijd bedoeld om de kijkers te informeren. Situatie en doeleinde is hier namelijk totaal anders. Doel is hier het werven van nieuwe leden en hierbij wordt gebruik gemaakt van een pakkende tekst die potentiele nieuwe klanten nieuwsgierig maakt. Dat heeft geen zak te maken met de signaleringsfunctie en verantwoordelijkheid. Dat is puur en alleen een commercieel doeleinde.
Leden werven of meer kijkers krijgen. In ieder geval een puur commerciėle doelstelling i.p.v. een informatieve.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ledenwerven? Sinds wanneer kun je lid worden van een regionale tv- en radiozender?
En wederom laat je zien het punt niet te (willen) begrijpen. Wellicht door jouw extreme fixatie op moslims.quote:Ik verbaas me er niet meer over dat zoveel journalisten worden opgepakt in moslimlanden. Men wil liever alles doodzwijgen.
quote:
FOK!kers ook. We hebben hier zelfs een speciaal forumgedeelte om te klagen.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze willen/mogen(/kunnen) ook niet gek veel
Goeie vraag.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Hier mag gerust even voor geapplaudisseerd worden.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Omdat men zich er van bewust is dat het gros van de mensen het (terecht) wel linkt aan de Islam misschien?quote:
Zo scherp is die opmerking niet hoor. Zelf een kind van 12 zal de term linken aan de Islam. Dus of je nu wel of niet van mening bent dat het te maken heeft met de Islam, feit blijft, het gros van de mensen zal het sowieso aan de Islam linken. En dat weet elke persoon die de link ontkent natuurlijk ook.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:27 schreef Downwards het volgende:
[..]
Hier mag gerust even voor geapplaudisseerd worden.
Dat weel de poster ook wel, maar het gaat om het voorspelbare gekanker dat het vervolgens oplevert.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:32 schreef KreKkeR het volgende:
Zo scherp is die opmerking niet hoor. Zelf een kind van 12 zal de term linken aan de Islam. Dus of je nu wel of niet van mening bent dat het te maken heeft met de Islam, feit blijft, het gros van de mensen zal het sowieso aan de Islam linken. En dat weet elke persoon die de link ontkent natuurlijk ook.
Plus dat er ook nog zoiets is als: wie de schoen past en zo....quote:Op donderdag 30 april 2015 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar wordt genoeg over bericht en het heeft niet met Noord-Holland specifiek te maken. Het goeie van deze poster is dat er dieper is nagedacht. Wat wil de Noord-Hollander weten? Waarover wordt weinig meer bericht? Een van die dingen is of er nog meer jihadgezinnen zijn in het Gooi. Dat willen vast veel mensen weten. Slimme slogan dus. Het zegt ook: radio Noord-Holland praat met mensen en komt op die manier veel te weten. En dat klopt want ik luister vaak naar deze zender en ze interviewen alles en iedereen.
mijn ogen zijn geopendquote:Op donderdag 30 april 2015 10:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
De mogelijkheid dat RTV NH óók de moslimgemeenschap wil prikkelen om mee te doen aan het debat, bijv. door hun geluid via de zender te laten horen of door te luisteren andere meningen/standpunten te vernemen is werkelijk niet bij je opgekomen?quote:Op donderdag 30 april 2015 12:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het bericht van RTV NH is zo schijnheilig als het maar kan.
Ze hebben een verantwoordelijkheids en signaleringsfunctie. Ik vind het daarom hartstikke goed dat ze het nieuws verslaan. Maar onderdeel de verantwoordeijkheidsfunctie is dat het dus ook op gebalanceerde wijze gebeurt. Hoor-en-wederhoor, een artikel niet laten bestaan uit alleen een pakkende slogan, etc.
Tijdens de reguliere zendtijd heeft men hier de tijd voor. Gaat men zeer beperkte nieuwsinhoud echter ook gebruiken (of eigenlijk misbruiken) als slogan tijden een reclame campagne om meer leden te werven, dan slaat men in mijn ogen de gevaarlijke kant op.
Het schijnheilige van de reactie is de signaleringsfunctie gebruikt als excuus terwijl het hier niet gaat om de zendtijd bedoeld om de kijkers te informeren. Situatie en doeleinde is hier namelijk totaal anders. Doel is hier het werven van nieuwe leden en hierbij wordt gebruik gemaakt van een pakkende tekst die potentiele nieuwe klanten nieuwsgierig maakt. Dat heeft geen zak te maken met de signaleringsfunctie en verantwoordelijkheid. Dat is puur en alleen een commercieel doeleinde.
Want jihadisten = moslimsquote:Op donderdag 30 april 2015 10:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |