abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 juni 2015 @ 16:31:42 #101
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153669854
Is het mogelijk om elkaar op respectvolle manieren te blijven behandelen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:32:26 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153865933
Vorige week onderstaande mail gestuurd:

quote:
Beste,

Gisteren en vandaag heb ik telefonisch contact gehad met het Parket Midden-Nederland en het verzoek was mijn vraag per mail te sturen. Bij dezen.

Een kort chronologisch overzicht van de gebeurtenissen:

20 april - Staande gehouden, motorfiets uit het verkeer onttrokken in afwachting technisch onderzoek
28 april - Technisch onderzoek uitgevoerd (geluidsmeting), overtreding geconstateerd en uitlaat in beslag genomen
15 mei - Strafbeschikking overtreding ontvangen
02 juni - Sepotbrief ontvangen (zie bijlage)

De sepotbrief stelt: "Er is besloten deze zaak in te trekken en u niet verder te vervolgen. De zaak is hiermee afgedaan tenzij op grond van nieuwe feiten of omstandigheden de beslissing moet worden herzien of het gerechtshof vervolging beveelt. Het gerechtshof kan hiertoe besluiten als een rechtstreeks belanghebbende zich beklaagt over de beslissing u niet te vervolgen."

Deze sepotbrief laat weinig ruimte voor interpretaties: de zaak is afgedaan en ik word niet verder vervolgd. Vervolgens probeerde ik het in beslag genomen goed (de uitlaat) te lokaliseren. Daarbij kreeg ik te horen dat er op 12 juni besloten is mij alsnog te dagvaarden.

Dit snap ik niet en lijkt mij dan ook een vreemde gang van zaken. Wie heeft dit besluit genomen, en waarom? Welke nieuwe feiten of omstandigheden hebben zich aangediend ná 28 april?

Ik wacht deze dagvaarding niet af aangezien ik voor mijn afstudeerscriptie een lange tijd in een onherbergzaam gebied in de Pyreneeën veldonderzoek uitvoer. Hierdoor ben ik niet in staat om deze dagvaarding te ontvangen, mocht het daadwerkelijk zo ver komen.

(Wellicht) relevante kenmerken:
CJIB-nummer: [knip]
Zaaknummer opsporingsinstantie (verkeerspolitie Utrecht): [knip]
Parketnummer: [knip]

In elk geval alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,
En daar nu dit weinig verhelderende antwoord op ontvangen:

Huilen dan.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:43:13 #103
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153868065
Duidelijk toch?

Jouw uitlaat voldeed niet aan de eisen.
Uitlaat is ingenomen.
Afstandsverklaring wel of niet gekregen?
Zo ja, geweigerd dan logisch dat je een dagvaarding krijgt.
Zo nee, dan had de politie dit moeten doen dunkt me?

Is het dan niet logisch dat je dan je spul niet terug krijgt? Het voldeed niet aan de eisen. En waarom zou na het teruggeven wel weer aan de eisen voldoen?

Politie zal niet op je blauwe ogen geloven dat je er weer een dB killer in zal doen.

Of denk ik krom?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:47:09 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153868190
Ja.
Huilen dan.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:52:19 #105
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153868351
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:47 schreef Isdatzo het volgende:
Ja.
En wat is er krom aan?

De politie laat een dronkelap toch ook niet verder rijden? Of een auto die zodanig beschadigd is of in gebreke is niet meer aan de eisen voldoet.

Je hebt als motorrijder al weinig eisen. Maar geluid is er één van.

Niet meer dan geheel terecht dat je 'm kwijt bent. Dat doet er niet toe, maar ik snap de politie ook wel.

No way dat jij er weer een dB killer in die mooie uitlaat gaat stoppen. Dat durf ik wel hard op te zeggen.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:59:15 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153868557
Inbeslagname is geen strafmaatregel (uitlaat is met een kleine ingreep te herstellen), maar belangrijker nog: je gaat voorbij aan de sepotbrief.
Huilen dan.
pi_153868671
Ok, dus TS haalt de demping uit zijn uitlaat, wordt gepakt en gaat zitten zeiken? Beetje triest.

Natuurlijk hoort men het recht netjes uit te voeren en hoor je die uitlaat ook terug te krijgen, echter de rest is dik terecht en het zou je sieren als je gewoon slikt en weer doorgaat. Je weet dat je fout zat, dus klaar. En daarnaast kom je hier over als een ontzettende eikel met een meerderwaardigheidscomplex. Kan me goed voorstellen dat zo'n uitlaat 'kwijtraakt' en ze die zeikstraal toch maar eens gaan dagvaarden.

Tip voor de volgende keer: gewoon gedrag, dan krijg je wellicht ook wat je toekomt, een normalere behandeling.

Uiteindelijk hoot natuurlijk voor iedereen hetzelfde te gelden, dus wat de willekeur en chaos mbt briedven heb je wel een punt. Ik vind alleen wel dat de administratieve zooi die (zoals je terecht zegt) onterecht in jouw nadeel werkt neit zou moeten kunnen. Echter ik vind het ook 'karma' dat dit nu juist precies geberut bij iemand die geluidsoverlast veroorzaakt.
Whatever...
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:10:43 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153868836
Welke geluidsoverlast?

quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
Daarnaast, om het e.e.a. in wat perspectief te plaatsen:

Het is overschrijding tov de typegoedkeuring voor de betreffende motorfiets. Nu ligt die belachelijk laag, de meting kwam uit op 97dB. Geen extreme waarde.

Ik heb hiernaast onder andere nog een yamaha R6 uit 2007 (m'n circuitmotor) en die heeft een typegoedkeuring van 97dB. Met die motor had ik gewoon 99dB mogen produceren voordat ik in overtreding was. Maar dat is in dit geval allemaal off-topic.
Huilen dan.
pi_153869177
Nouja, je weet dat 3dB 2x zoveel geluid betekent? en 10 dB is dus 10x zoveel... Het scheelt dus nogal.

Overigens is het niet relevant of een andere motor meer geluid mag maken (wat mij betreft maken ze er voor alle motoren <90dB van trouwens)
Whatever...
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:35:36 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153869445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:26 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, je weet dat 3dB 2x zoveel geluid betekent? en 10 dB is dus 10x zoveel... Het scheelt dus nogal.

Overigens is het niet relevant of een andere motor meer geluid mag maken (wat mij betreft maken ze er voor alle motoren <90dB van trouwens)
Juist wél relevant. Omdat die KTM zo'n lage typegoedkeuring heeft lijkt het alsof het heel veel lawaai is. Motoren waarbij geen gegevens bekend zijn mogen zelfs tot 106(!) dB produceren.

Dit is natuurlijk allemaal off-topic, maar wilde even aangeven dat het niet absurd veel is. Verder stel ik voor om het grote "boehoe TS maakt zo veel lawaai wat een vieze aso"-verhaal hierbij te laten.
Huilen dan.
pi_153869492
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Juist wél relevant. Omdat die KTM zo'n lage typegoedkeuring heeft lijkt het alsof het heel veel lawaai is. Motoren waarbij geen gegevens bekend zijn mogen zelfs tot 106(!) dB produceren.

Dit is natuurlijk allemaal off-topic, maar wilde even aangeven dat het niet absurd veel is. Verder stel ik voor om het grote "boehoe TS maakt zo veel lawaai wat een vieze aso"-verhaal hierbij te laten.
Niet relevant om je af te vragen of de regels wel terecht zijn, ze zijn zoals ze zijn. Je wordt gestraft omdat je een niet toegestane aanpassing hebt gedaan aan je voertuig. Daar gaat het om. En dat je dan niet wordt behandeld zoals hoort is niet leuk en ook onterecht., Maar dat je in eerste instantie wordt gestraft voor die aanpassing aan je uitlaat is dik terecht.
Whatever...
pi_153869669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:37 schreef Spanky78 het volgende:
Maar dat je in eerste instantie wordt gestraft voor die aanpassing aan je uitlaat is dik terecht.
Leuk en aardig maar TS heeft voor die instantie een sepotbeslissing.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:44:53 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153869707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet relevant om je af te vragen of de regels wel terecht zijn, ze zijn zoals ze zijn. Je wordt gestraft omdat je een niet toegestane aanpassing hebt gedaan aan je voertuig. Daar gaat het om. En dat je dan niet wordt behandeld zoals hoort is niet leuk en ook onterecht., Maar dat je in eerste instantie wordt gestraft voor die aanpassing aan je uitlaat is dik terecht.
Maar wél relevant om hier wat nuancering tegenover te stellen. Iedereen roept de hele tijd dat 't zo asociaal is terwijl dat best meevalt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:03 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, dus TS haalt de demping uit zijn uitlaat, wordt gepakt en gaat zitten zeiken? Beetje triest.
En relevant voor de proportionaliteit van de straf. Boete 420 euro, uitlaat tvw 500 euro vernietigd (die met kleine aanpassing volledig aan de eisen voldoet), inname kentekenbewijs (dus herkeuring RDW), motor week kwijt voor "onderzoek" + 2 weken wachten op keuring. Dat allemaal voor een geluidsproductie die voor veel motoren gewoon binnen de norm valt.
Huilen dan.
pi_153870422
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar wél relevant om hier wat nuancering tegenover te stellen. Iedereen roept de hele tijd dat 't zo asociaal is terwijl dat best meevalt.

[..]

En relevant voor de proportionaliteit van de straf. Boete 420 euro, uitlaat tvw 500 euro vernietigd (die met kleine aanpassing volledig aan de eisen voldoet), inname kentekenbewijs (dus herkeuring RDW), motor week kwijt voor "onderzoek" + 2 weken wachten op keuring. Dat allemaal voor een geluidsproductie die voor veel motoren gewoon binnen de norm valt.
Dat doen ze om liefhebbers van kruisraketten schrik aan te jagen. Omdat het vaak lastig is ze op een andere manier te pakken, dusdus dan maar pesten.

Ongetwijfeld zul jij je fantastisch gedragen in het verkeer... Dus je hebt het te danken aan van die clubjes iets te oude pubers met brommers voor volwassenen.

Ik ben het wel eens met jouw argument mbt willekeur. Alsnog snap je donders goed dat je fout zat en je zonder die aanpassing aan je uitlaat dit nu ook niet had gehad.
Whatever...
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:14:47 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_153870544
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:44 schreef Isdatzo het volgende:
Dat allemaal voor een geluidsproductie die voor veel motoren gewoon binnen de norm valt.
Het gaat niet om andere motoren maar om jouw motoren. Er zijn ook genoeg veel stillere motoren met nog veel lagere normen.
censuur :O
pi_153872297
Kom eens hier in mijn woonkamer zitten als ik de balkondeur open heb en de plaatselijke randdebiel komt weer eens langsrijden op zijn quad waar ie die demper blijkbaar heeft uitgehaald.........ja trommelvliezen doen er pijn van.Eens kijken of je er dan nog zo ver denkt.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:39:10 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_153872837
TS waarom zoek je geen professionele rechtsbijstand in plaats van hier te komen vertellen hoe het OM zijn werk moet doen volgens jou? Als je niet komt opdagen op die zitting ben je zeker je uitlaat kwijt, dus ik zou maar iets verzinnen daarvoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:51:05 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153873105
Heb dan ook een advocaat in de arm genomen.

En als je een reden hebt waarom je niet op een zitting kan verschijnen dan wordt daar rekening mee gehouden, als 't goed is. Het probleem is een beetje dat ik de dagvaarding niet kan ontvangen én ook niet op de hoogte kan worden gesteld wanneer 'ie binnenkomt. Ik werk vanuit een berghut zonder mobiel bereik (heb een satelliettelefoon voor noodgevallen).

[ Bericht 81% gewijzigd door Isdatzo op 27-06-2015 01:01:38 ]
Huilen dan.
pi_153873366
Wat een moraal ridders hier allemaal zeg. Uit een motor moet geluid komen, boehoe als je even 10 seconden iets lawaai hoort omdat er een motor voorbij komt rijden. Echt waar waar sommige mensen zich druk om kunnen maken.

Had zelf een Kawasaki KLX 650 met open uitlaat en dat was gewoon mooi geluid. Hoor je me tenminste aankomen als je weer niet aan het opletten ben in je koekblik. Nu een Harley en uiteraard ook met open uitlaten want een Harley zonder geluid is geen Harley. Leven en laten leven mensen.

TS: Succes met je zaak. Mijn beurt komt ook nog wel een keer dus hou het topic in de gaten zodat ik weet wat er me te wachten staan...
pi_153874913
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:44 schreef Isdatzo het volgende:
Maar wél relevant om hier wat nuancering tegenover te stellen. Iedereen roept de hele tijd dat 't zo asociaal is terwijl dat best meevalt.
Hoe rijm je dat dan met je staandehouding? Ik begrijp uit het verhaal dat de herrie de (enige) reden was om je staande te houden. Kennelijk produceerde je dus toch wel opvallend veel lawaai.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 08:57:22 #121
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153876149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:01 schreef Wisheh het volgende:
Wat een moraal ridders hier allemaal zeg. Uit een motor moet geluid komen, boehoe als je even 10 seconden iets lawaai hoort omdat er een motor voorbij komt rijden. Echt waar waar sommige mensen zich druk om kunnen maken.

Had zelf een Kawasaki KLX 650 met open uitlaat en dat was gewoon mooi geluid. Hoor je me tenminste aankomen als je weer niet aan het opletten ben in je koekblik. Nu een Harley en uiteraard ook met open uitlaten want een Harley zonder geluid is geen Harley. Leven en laten leven mensen.

TS: Succes met je zaak. Mijn beurt komt ook nog wel een keer dus hou het topic in de gaten zodat ik weet wat er me te wachten staan...
Er zijn niet voor niets geluidsregels inzake motoren. Daar dien je ook aan te houden.

Wees blij dat nu nog weinig regels hebt.

P.S. een fluor helm werkt beter dan een luide, harde uitlaat wat vaak meer schrik reacties op brengt. Geeft niet, je bent denk ik hardleers, kom je nog wel een keer achter.
pi_153877699
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Inbeslagname is geen strafmaatregel (uitlaat is met een kleine ingreep te herstellen), maar belangrijker nog: je gaat voorbij aan de sepotbrief.
Staat toch duidelijk dat een belanghebbende bezwaar kan maken hiertegen, politie die je staande heeft gehouden kan dit dus ook doen.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:10:06 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153879379
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:34 schreef klipper het volgende:

[..]

Staat toch duidelijk dat een belanghebbende bezwaar kan maken hiertegen, politie die je staande heeft gehouden kan dit dus ook doen.
Via het gerechtshof, ja. Nu heeft de OvJ eigenhandig besloten mij een dagvaarding te sturen. Daarnaast betwijfel ik of die agenten als "rechtstreeks belanghebbende" aangemerkt kunnen worden.
Huilen dan.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:11:00 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_153879394
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 02:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe rijm je dat dan met je staandehouding? Ik begrijp uit het verhaal dat de herrie de (enige) reden was om je staande te houden. Kennelijk produceerde je dus toch wel opvallend veel lawaai.
In Utrecht rijden bepaalde groepen motorrijders als malloten door de stad. Die proberen ze hard aan te pakken en daarom is zo'n beetje elke motorrijder die in de stad rijdt bij voorbaat al verdacht.
Huilen dan.
pi_153880926
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 08:57 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Er zijn niet voor niets geluidsregels inzake motoren. Daar dien je ook aan te houden.

Wees blij dat nu nog weinig regels hebt.

P.S. een fluor helm werkt beter dan een luide, harde uitlaat wat vaak meer schrik reacties op brengt. Geeft niet, je bent denk ik hardleers, kom je nog wel een keer achter.
Een fluor helm, kom op zeg :'( Leuk voor de politie maar zeg nou zelf, die dingen zien er echt niet uit. Hardleers en eigenwijs dan ben ik zeker ja, net zo als dat ik een hekel aan regels en politie heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')