abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2015 @ 01:21:19 #1
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152142919
quote:
In Baltimore, in de Amerikaanse staat Maryland, zijn rellen uitgebroken na de begrafenis van Freddy Gray, een zwarte Amerikaan. Gray stierf na zijn arrestatie aan zijn verwondingen. Dit moet u weten over de rellen.

De dood van Freddy Gray is mysterieus.

De 25-jarige zwarte Amerikaan stierf nadat hij op zondag 12 april door de politie was gearresteerd in het westen van Baltimore, de grootste stad van Maryland. Een half uur na zijn aanhouding, bij aankomst op het politiebureau, kon Gray niet meer ademen of praten, en hij stierf op 19 april vanwege ernstige verwondingen aan zijn ruggengraat.

Wat er precies is gebeurd na de aanhouding van Gray, en waarom hij precies werd aangehouden, is niet duidelijk. Volgens de politie verzette Gray zich niet bij zijn aanhouding, en de betrokken agenten zeggen geen geweld te hebben gebruikt. Toch stierf Gray aan verwondingen die hij na zijn arrestatie opliep.

In Baltimore is de noodtoestand uitgeroepen.

Ook is dinsdag een avondklok ingesteld die zeker een week van kracht is. Tussen 22.00 uur 's avonds en 5.00 uur 's ochtends, mogen inwoners van Baltimore niet de straat op. De Nationale Garde is bovendien opgeroepen: ongeveer 5.000 leden van de garde zullen in de straten van Baltimore patrouilleren.

Betogers gooiden maandagavond stenen naar de politie. Ook roofden ze winkels leeg en op verschillende plekken in Baltimore brak brand uit. Zeker vijftien agenten raakten gewond en 27 mensen werden aangehouden.

De politie in de VS ligt al een tijd onder vuur vanwege geweld.

Op 9 augustus schoot Darren Wilson, een blanke agent, in Ferguson de ongewapende zwarte tiener Michael Brown dood. Rellen braken uit, en net als nu in Baltimore, werd de politiemacht door betogers belaagd.

Op 4 april doodde agent Michael Slager de zwarte Walter Scott in North Charleston. Op een video is te zien dat Scott in zijn rug wordt geschoten terwijl hij wegrent.

En zo zijn er meer gevallen: in november stierf de 12-jarige Tamir Rice nadat hij door een agent in zijn buik was geschoten. In juli kwam de zwarte Eric Garner om in New York, nadat een blanke agent hem in een wurggreep had gehouden.
De burgemeester van Baltimore ligt onder vuur.

Stephanie Rawlings-Blake wachtte uren voor ze de gouverneur vroeg de noodtoestand af te kondigen. De burgemeester stelt dat zij dacht dat de politie van Baltimore de onrust aankon en dat het 'ongepast' zou zijn om de Nationale Garde in te zetten.

Politiecommissaris Anthony Batts moest echter concluderen dat zijn mensen niet waren uitgerust om een einde aan het geweld te maken. "Ze waren met meer dan wij en we waren ingesloten. We hadden meer middelen nodig."

De politie van Baltimore vreest nu dat drie beruchte bendes, de Bloods, de Crips en de Black Guerilla Family, samenwerken om agenten "uit de weg te ruimen". Maandag stelde de politie deze situatie te beschouwen als een "geloofwaardige dreiging".

De familie van Gray keurt de escalatie af

"Ik wil dat jullie streven naar gerechtigheid voor mijn zoon, maar doe het niet op deze manier", sprak de moeder van Gray. "Ik ben van mening dat het geweld fout is", stelde de zus van Gray. "Ik hou er totaal niet van."

De advocaat van de familie, Bill Murphy, zegt dat de familie later deze week een vredesmars wil organiseren.

http://www.nu.nl/dvn/4039(...)en-in-baltimore.html
are we infinite or am I alone
  donderdag 30 april 2015 @ 01:25:06 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152142953
zijn ze weer bezig?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 30 april 2015 @ 01:28:49 #4
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152142995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 01:25 schreef Hathor het volgende:
zijn ze weer bezig?
vroeg ik me ook af, opende nieuw deel in de hoop op updates...
pi_152143025
quote:
Ze noemen het nog steeds een protest maar dat is het al lang niet meer.
pi_152143044
Die protesten zijn terecht, fuck the police.
pi_152143057
cnnbrk twitterde op donderdag 30-04-2015 om 00:34:52 Marchers supporting Baltimore protests take to streets across U.S. http://t.co/IJTG5Zlsyv. reageer retweet
pi_152143141
FoxNews twitterde op donderdag 30-04-2015 om 01:40:35 #NYPD has reportedly arrested protesters at rally in support of #Baltimore. #OnTheRecord @greta http://t.co/D6lRpi21ra reageer retweet

donderdag 30 april 2015 @ 02:05:51 #9
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152143246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 01:47 schreef Houtenbeen het volgende:
FoxNews twitterde op donderdag 30-04-2015 om 01:40:35 #NYPD has reportedly arrested protesters at rally in support of #Baltimore. #OnTheRecord @greta http://t.co/D6lRpi21ra reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fascist Pigs! :(

Bored... :O
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 04:23:17 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152143506
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 23:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En daar ga je weer :)
Ga je weer wat :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 30 april 2015 @ 07:28:35 #11
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152143731
Kan iemand me vertellen waarom een moeder die haar kind gewelddadig aanvalt en hem meerdere malen vol in het gezicht slaat ineens een held is volgens velen?

Volgens mij is dat gewoon mishandeling, waarde mensen
Laffe huichelaar
  donderdag 30 april 2015 @ 07:35:59 #12
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152143762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 07:28 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom een moeder die haar kind gewelddadig aanvalt en hem meerdere malen vol in het gezicht slaat ineens een held is volgens velen?

Haar opvoedmethoden daar gelaten keurde ze participatie van haar zoon aan het vernielen en stelen onder mom van protest in ieder geval af.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 30 april 2015 @ 07:41:33 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152143792
quote:

Hoe had jij t aangepakt dan?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 30 april 2015 @ 08:14:07 #14
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152143945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 07:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Haar opvoedmethoden daar gelaten keurde ze participatie van haar zoon aan het vernielen en stelen onder mom van protest in ieder geval af.
Dus? Er wordt gewoon door de hoogste baas van de politie daar gezegd dat hij zou willen dat meer mensen hun kinderen zo aanpakken!

Heb je gezien hoe die vrouw tekeer ging? Echt vol uithalen, met de ene hand zijn hoofd naar beneden houden, met de andere hand erop losslaat. Zo zouden meer mensen inderdaad met hun kinderen om moeten gaan joh :')
Laffe huichelaar
  donderdag 30 april 2015 @ 08:19:24 #15
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152143973
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 07:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe had jij t aangepakt dan?
Geen idee. ik weet wel dat áls dit al de enige oplossing is, wat ik waag te betwijfelen, het niet toegejuicht dient te worden want het is gewoon kindermishandeling.

Overigens weet ik wel dat wanneer dit de enige oplossing is, die 'heldin' het al 15 jaar verkeerd aangepakt heeft dat het zover gekomen is. Dus ook dan zou ik niet bepaald haar opvoedmethoden aanmoedige
Laffe huichelaar
pi_152144042
Misschien de startpost updaten met wat livestreams?
  donderdag 30 april 2015 @ 09:19:13 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152144629
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 07:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Volgens die verklaring die ze gaf wilde ze niet dat haar zoon ook op een achterbank van de politie zou eindigen, werd vrij weinig gezegd over het wel of niet stelen cq vernielen van goederen.
Wel mooi om te zien dat ze haar falende ouderschap met een paar corrigerende tikken probeert goed te maken.
pi_152145237
quote:

Er is helemaal niets mis met een disciplinaire tik, maar je moet het niet gebruiken om de verkeerde redenen en ook niet stelselmatig. Als een kind daar niet van leert terwijl je hem ook goed verteld hebt waarom hij het heeft gekregen, dan is er waarschijnlijk iets waar de ouders rekenen mee moeten houden. Iig doe je er nu wel erg dramatisch over.

Ouders voeden hun kinderen anders op dan hun voorouders en we zien wat dat allemaal met zich mee brengt bij een deel.

edit: ik ben het er trouwens niet mee eens dat je in het gezicht geslagen wordt ofzo
pi_152145254
quote:
Nou en. Je bent niet eens mod.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 april 2015 @ 09:53:26 #20
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152145266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:52 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Er is helemaal niets mis met een disciplinaire tik, maar je moet het niet gebruiken om de verkeerde redenen en ook niet stelselmatig. Als een kind daar niet van leert terwijl je hem ook goed verteld hebt waarom hij het heeft gekregen, dan is er waarschijnlijk iets waar de ouders rekenen mee moeten houden. Iig doe je er nu wel erg dramatisch over.

Ouders voeden hun kinderen anders op dan hun voorouders en we zien wat dat allemaal met zich mee brengt bij een deel.
Heb je het filmpje wel gezien?
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 08:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je gezien hoe die vrouw tekeer ging? Echt vol uithalen, met de ene hand zijn hoofd naar beneden houden, zodat je er met de andere hand vol op los kan slaan.
Vind ik nou niet bepaald een disciplinaire tik....
Laffe huichelaar
pi_152145280
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:52 schreef waht het volgende:

[..]

Nou en. Je bent niet eens mod.
Alsof hij geen mening mag geven omdat hij geen mod is...
  donderdag 30 april 2015 @ 09:54:08 #22
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152145282
Om op je edit te reageren, dat slaan gebeurde dus vol in het gezicht
Laffe huichelaar
  donderdag 30 april 2015 @ 09:56:14 #23
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152145318
Sommige kinderen hebben gewoon een corrigerende afranseling nodig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_152145344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je het filmpje wel gezien?

[..]

Vind ik nou niet bepaald een disciplinaire tik....
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:54 schreef timmmmm het volgende:
Ja, je hebt een punt. Maar dan nog ik vind zijn gedrag niet acceptabel en het is daar zowat een oorlogszone geworden, die moeder heeft ook emoties die oplopen. Als ze dit systematisch zou doen dan is het niet goed, maar anders houdt hij hieraan niet veel letsel over.

Ik noem haar geen held omdat ze slaat, maar ik vind wel zeker dat iedere ouder in zijn recht staat om hun kinderen bij dit gedrag aan te pakken.
  donderdag 30 april 2015 @ 09:58:15 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_152145349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:54 schreef timmmmm het volgende:
Lekker boeiend. Misschien gooide hij een minuut daarvoor zes autoruiten in.
pi_152145845
Whehehe zie ik daar nou een flying kick van een dude in een rolstoel, recht in de nuts van een agent?
  donderdag 30 april 2015 @ 11:15:05 #27
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152146992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:58 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

Ja, je hebt een punt. Maar dan nog ik vind zijn gedrag niet acceptabel en het is daar zowat een oorlogszone geworden, die moeder heeft ook emoties die oplopen. Als ze dit systematisch zou doen dan is het niet goed, maar anders houdt hij hieraan niet veel letsel over.

Ik noem haar geen held omdat ze slaat, maar ik vind wel zeker dat iedere ouder in zijn recht staat om hun kinderen bij dit gedrag aan te pakken.
Dus mishandeling mag, maar alleen als wij vinden dat het terecht is?
Laffe huichelaar
pi_152147390
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ouders hebben toch het recht hun kind op te voeden naar hun normen en waarden? Ik heb het daarom over een disciplinaire tik/straf, maar dat geeft je geen recht je kind buitensporig geweld op te voeden. Ik ben voor een geweldsloze wereld, maar die heb je niet. Politie pakt je ook aan als je iets fout doet en dan hebben we het nog niet eens over psychische vormen van mishandeling.

Je maakt er een te groot punt van, want jij hebt het over de zware vorm en ik keur die namelijk ook af.
pi_152149614
quote:

Als het nou een niksvermoedend spelend kind zou zijn dat iets over de schreef gaat ja, maar dit is een ordinaire geweldpeger/plunderaar, als dat mijn zoon zou zijn zou ik hem ook afranselen.
pi_152149656
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:19 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wel mooi om te zien dat ze haar falende ouderschap met een paar corrigerende tikken probeert goed te maken.
Hoe kom je hier nou weer hij?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 30 april 2015 @ 15:57:59 #31
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152154253
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:56 schreef OMG het volgende:

[..]

Vrij duidelijk toch? Gefaald in de opvoeding, kind omarmt thuglife, kind is al aan het rellen, moeders weet hoe dat gaat aflopen, bang dat kind ook achter in een politie wagen komt te zitten, zie haar verklaring, en lost dit op door het kind hardhandig te slaan.
pi_152154548
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Vrij duidelijk toch? Gefaald in de opvoeding, kind omarmt thuglife, kind is al aan het rellen, moeders weet hoe dat gaat aflopen, bang dat kind ook achter in een politie wagen komt te zitten, zie haar verklaring, en lost dit op door het kind hardhandig te slaan.
Ah, het is dus vooral weer lekker onderbuiken en je vooroordelen weer van stal halen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 30 april 2015 @ 16:50:31 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152155626
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:10 schreef OMG het volgende:

[..]

Ah, het is dus vooral weer lekker onderbuiken en je vooroordelen weer van stal halen.
_O- :') _O-
  donderdag 30 april 2015 @ 16:55:25 #34
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_152155764
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:56 schreef OMG het volgende:

[..]

Nou als je 15/16-jarige zoon stenen naar de politie gooit, heb je ergens iets niet helemaal goed gedaan als ouder natuurlijk
Laffe huichelaar
pi_152155796
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

_O- :') _O-
Goede onderbouwde post weer.

Maar goed, aangezien je niks weet over de beste mevrouw en haar zoon, en hoe ze die heeft opgevoed slaan je uitspraken eigenlijk nergens op.

Dan probeer ik een beetje de diepte in te duiken; wat bedoel je nou precies met "gefaald in opvoeding" in deze situatie? Je kent de vrouw, haar zoon, en de geschiedenis van de opvoeding niet, dus bedoel je nou dat donkere moeders / ouders falen in het opvoeden van kinderen? In het algemeen of alleen wat betreft mensen die in Baltimore op straat waren? Als het het laatste betreft, hoe zit het dan met alle niet donkere mensen? Ook allemaal het slachtoffer van gefaalde opvoeding?

En het hoe zit het met alle mensen die op straat te vinden waren tijdens al deze gebeurtenissen; http://mic.com/articles/1(...)riots-like-baltimore , ook allemaal een gefaalde opvoeding gehad?
pi_152156588
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou als je 15/16-jarige zoon stenen naar de politie gooit, heb je ergens iets niet helemaal goed gedaan als ouder natuurlijk
Hoe kun je verwachten dat ouders (of 1 ouder) hun kinderen, vooral in zwarte getto buurten een goede opvoeding mee kunnen geven. Je hoopt daar als ouder eigenlijk alleen maar dat je kinderen veilig thuis komen.
pi_152156693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hoe kun je verwachten dat ouders (of 1 ouder) hun kinderen, vooral in zwarte getto buurten een goede opvoeding mee kunnen geven. Je hoopt daar als ouder eigenlijk alleen maar dat je kinderen veilig thuis komen.
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je als alleenstaande moeder/vader dan maar hebt te accepteren dat je zoon/dochter dan maar door het lint kan gaan wanneer het hen uitkomt. Zo'n pak slaag laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan wie de baas is thuis.
pi_152156790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je als alleenstaande moeder/vader dan maar hebt te accepteren dat je zoon/dochter dan maar door het lint kan gaan wanneer het hen uitkomt. Zo'n pak slaag laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan wie de baas is thuis.
Daar heb ik me al over uitgesproken.
pi_152159241
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Komt die jongen uit een ghetto? En kinderen krijgen daar per definitie geen goede opvoeding?

Deze mensen komen ook allemaal uit ghettos neem ik aan; http://mic.com/articles/1(...)riots-like-baltimore
pi_152161680
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:29 schreef OMG het volgende:

[..]

Komt die jongen uit een ghetto? En kinderen krijgen daar per definitie geen goede opvoeding?

Deze mensen komen ook allemaal uit ghettos neem ik aan; http://mic.com/articles/1(...)riots-like-baltimore
Ach het boeit me verder ook geen flikker. Als je vind dat je als ouder in je recht staat doen ze het maar, zolang het binnen de perken blijft. Laat de rechter achteraf maar bepalen of het goed was of niet.

Je mag verdomme je eigen kind niet eens meer op de gang zetten, want zou ook al mishandeling zijn. Knettergek.
pi_152165181
Zou het rustiger zijn vanavond nu beweerd wordt door de Washington Post, inclusief statement van getuige, dat Gray zichzelf opzettelijk heeft verwond in het politiebusje?
  donderdag 30 april 2015 @ 22:52:33 #42
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152166603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Fargo het volgende:
Zou het rustiger zijn vanavond nu beweerd wordt door de Washington Post, inclusief statement van getuige, dat Gray zichzelf opzettelijk heeft verwond in het politiebusje?
Hij deed zulke dingen wel vaker las ik. Proberen schadevergoeding te vangen. Had meerdere zaken lopen.
Your games are death
With every breath
pi_152166699
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

als wij vroeger kattekwaad uit haalden dan gingen we over de knie.
Maar als mijn pa mij zou betrappen op zoiets als rellen met de politie en plunderen dan weet ik wel dat ik met een stuk hout klappen zou krijgen.

Tegenwoordig worden kinderen te slaap aangepakt waardoor je dit krijgt.
pi_152166853
quote:
Denk het eigenlijk niet, als dit een manier is om proberen te laten lijken dat 'ie 't zelf zou hebben gedaan. Botten in je nek breken, je ruggegraat zwaar beschadigen, ik vraag me af hoe hij dat zelf zou hebben gedaan in een busje.
pi_152166959
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef OMG het volgende:

[..]

Denk het eigenlijk niet, als dit een manier is om proberen te laten lijken dat 'ie 't zelf zou hebben gedaan. Botten in je nek breken, je ruggegraat zwaar beschadigen, ik vraag me af hoe hij dat zelf zou hebben gedaan in een busje.
heel hard met je kop tegen de ijzeren wand beuken?
  donderdag 30 april 2015 @ 23:08:06 #46
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152167282
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef OMG het volgende:

[..]

Beide mogelijkheden kunnen. Maar je kunt niet uitsluiten dat hij een snoekduik heeft gemaakt, met inmiddels gebonden handen en voeten, om een verwonding aan zijn gezicht te maken en dat hij daarbij zijn nek geknakt heeft.

Als het klopt wat ik las heeft hij vaker geprobeerd via schadeclaims geld te vangen.
Your games are death
With every breath
  donderdag 30 april 2015 @ 23:10:12 #47
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152167365
mwa, ik wantrouw beweringen die gepost worden zonder bron...
pi_152167635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef hans1985 het volgende:

[..]

heel hard met je kop tegen de ijzeren wand beuken?
Mensen slaan wel vaker zelf met de kop tegen dingen. :')
pi_152168384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:08 schreef Rica het volgende:

[..]

Beide mogelijkheden kunnen. Maar je kunt niet uitsluiten dat hij een snoekduik heeft gemaakt, met inmiddels gebonden handen en voeten, om een verwonding aan zijn gezicht te maken en dat hij daarbij zijn nek geknakt heeft.

Als het klopt wat ik las heeft hij vaker geprobeerd via schadeclaims geld te vangen.
En de "severed spinal cord"? Daarnaast zijn er nogal wat tegenstrijdigheden wat betreft het gebons op de deur vs. dat 't stil was wat al eerder naar buiten was gebracht.
  donderdag 30 april 2015 @ 23:43:40 #50
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152168561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:10 schreef crystal_meth het volgende:
mwa, ik wantrouw beweringen die gepost worden zonder bron...
Zeg dat tegen de lui die hun eigen stad affikken zonder te weten wat er precies is gebeurd.
Your games are death
With every breath
  donderdag 30 april 2015 @ 23:46:47 #51
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152168670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Zeg dat tegen de lui die hun eigen stad affikken zonder te weten wat er precies is gebeurd.
je zou ook een link kunnen plaatsen naar waar je die zaken gelezen hebt, maar blijkbaar is dat te veel.
  donderdag 30 april 2015 @ 23:52:09 #52
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152168842
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:38 schreef OMG het volgende:

[..]

En de "severed spinal cord"? Daarnaast zijn er nogal wat tegenstrijdigheden wat betreft het gebons op de deur vs. dat 't stil was wat al eerder naar buiten was gebracht.
Feit is dat we er niet bij waren en niet weten wat er is gebeurd. Mijn eerste gedachte was dat ze op hem zijn gesprongen tijdens zijn vluchtpoging en de verwonding daar is ontstaan. Het was handig geweest als er een camera in de van had gehangen.
Your games are death
With every breath
  donderdag 30 april 2015 @ 23:56:20 #53
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152168970
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

je zou ook een link kunnen plaatsen naar waar je die zaken gelezen hebt, maar blijkbaar is dat te veel.
Moet ik je veters ook vastmaken of kun je dat wel zelf?

Zoek op gray car accident, gray lead paint, freddie gray settlement etc. :)
Your games are death
With every breath
  donderdag 30 april 2015 @ 23:57:08 #54
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152168990
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:56 schreef Rica het volgende:

[..]

Moet ik je veters ook vastmaken of kun je dat wel zelf?

Zoek op gray car accident, gray lead paint, freddie gray settlement etc. :)
nou nee, ik ga er gewoon vanuit dat je liegt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:01:00 #55
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152169096
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

nou nee, ik ga er gewoon vanuit dat je liegt.
Goedzo. Twijfel is het begin van alle wijsheid.
Your games are death
With every breath
pi_152169375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:52 schreef Rica het volgende:

[..]

Feit is dat we er niet bij waren en niet weten wat er is gebeurd. Mijn eerste gedachte was dat ze op hem zijn gesprongen tijdens zijn vluchtpoging en de verwonding daar is ontstaan. Het was handig geweest als er een camera in de van had gehangen.
Een vluchtpoging? Is daar ook nog een bron voor?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 01:01:49 #57
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152170408
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:12 schreef OMG het volgende:

[..]

Your games are death
With every breath
  vrijdag 1 mei 2015 @ 01:19:41 #58
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152170660
quote:

[..]

als Rica het zegt zou ik het met een korrel zout nemen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 01:52:21 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152171070
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 01:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

als Rica het zegt zou ik het met een korrel zout nemen.
Staat tegenover dat wanneer OMG iets zegt je het meteen als onwaarheid kan bestempelen.
pi_152171123
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 01:52 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Staat tegenover dat wanneer OMG iets zegt je het meteen als onwaarheid kan bestempelen.
Mijn post zijn tenminste nog op de werkelijkheid gebaseerd. Kun je van jouw verwrongen verzinsels niet zeggen, ThirdReichMark.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 02:24:05 #61
441090 crystal_meth
has new fav drug
  vrijdag 1 mei 2015 @ 03:01:33 #62
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152171374
  vrijdag 1 mei 2015 @ 03:09:04 #63
117098 Hathor
Effe niet
pi_152171388
quote:

[..]

Heb je de hele aanleiding van dit incident gemist of zo? De reden waarom hij werd gearresteerd, was omdat hij op de loop ging na oogcontact met een agent. Niet om bronnen gaan lopen vragen terwijl dit allemaal gewoon in de OP te lezen was.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 03:37:21 #64
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152171438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 03:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Heb je de hele aanleiding van dit incident gemist of zo? De reden waarom hij werd gearresteerd, was omdat hij op de loop ging na oogcontact met een agent. Niet om bronnen gaan lopen vragen terwijl dit allemaal gewoon in de OP te lezen was.
Heb je de OP gelezen? Staat niets in over "op de loop gaan".
  vrijdag 1 mei 2015 @ 03:39:33 #65
117098 Hathor
Effe niet
pi_152171441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 03:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Heb je de OP gelezen? Staat niets in over "op de loop gaan".
Dan zal het ergens in een linkje staan verderop in de topicreeks, ik heb het in ieder geval meerdere keren gelezen, zo moeilijk zal dat niet terug te vinden zijn.
pi_152171442
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 03:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ah, ja, my bad, ik las alle "ran offs" niet direct in de zin van vluchten. Maar goed, vluchten of niet, maakt het niet minder erg dat iemands ruggegraat aan diggelen ligt na een arrestatie.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 03:46:37 #67
117098 Hathor
Effe niet
pi_152171459
uit de Baltimore Sun...

http://www.baltimoresun.c(...)-20150425-story.html

Hij had dus een stiletto op zak, of een knipmes oid, maar liep daar niet openlijk mee te zwaaien. Hij had dus eigenlijk ook niet echt een reden om weg te rennen, temeer omdat je jezelf daar onnodig verdacht mee maakt. Misschien reageerde hij instinctief, politie schijnt dat effect te hebben op figuren die het met de wet niet zo nauw nemen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 08:29:03 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152172402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 03:46 schreef Hathor het volgende:
uit de Baltimore Sun...

Hij had dus een stiletto op zak, of een knipmes oid, maar liep daar niet openlijk mee te zwaaien. Hij had dus eigenlijk ook niet echt een reden om weg te rennen, temeer omdat je jezelf daar onnodig verdacht mee maakt. Misschien reageerde hij instinctief, politie schijnt dat effect te hebben op figuren die het met de wet niet zo nauw nemen.
In alle eerlijkheid, ook wel op anderen. Maar je maakt jezelf ten minste nodeloos verdacht.
pi_152174277
Ook demonstraties zag ik in Philidelphia voor betere rechten en bestaan voor mensen.

Wat ik mij afvraag. Mensen willen graag uitzicht op een opleiding en een baan en gaan daar voor de straat op, want dat is de grondslag van rellen zeggen ze. Zijn er wel genoeg banen voor iedereen als ze diegene allemaal aan een baan willen helpen?

Als je kijkt naar Nederland met bijna 700.000 werklozen mensen. Valt een deel echt af omdat ze niet kunnen werken. Stel je houdt 300.000 mensen over. Er zijn echt geen 300.000 vacatures te vullen,als ze al gevuld kunnen worden want je zit ook met de kwalificatie van mensen.

Ik denk dat je dat ook ziet in America. Te veel werklozen, waarvan sommige te laag gekwalificeerd zijn om aan een baan te komen dan nog heb je (ik ken de cijfers niet precies) miljoenen mensen die misschien wel willen werken maar waar geen baan voor hun is. Omdat ze te laag zijn opgeleid,of omdat er juist in die regio weinig banen zijn.

Ik heb even zitten kijken op Wiki en volgens die site leven er alleen al in Baltimore 2,5 miljoen mensen.

Kortom is de wereld niet zo'n beetje overbevolkt aan het raken? En krijgen we daar door steeds vaker in de toekomst grootschalige rellen/demonstraties ?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:29:30 #70
117098 Hathor
Effe niet
pi_152174310
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, ook wel op anderen. Maar je maakt jezelf ten minste nodeloos verdacht.
Krijg jij ooit de neiging om weg te rennen als je zomaar random oog in oog komt te staan met een agent? Ik in ieder geval niet hoor, zou niet weten waarom.
pi_152176032
Berichten dat het nu onrustig is in Philadelphia
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:43:56 #72
93664 waht
Mushir
pi_152176171
Freddie Gray was dus gewoon een typische crimineel. Net zoals de meeste slachtoffers van politiegeweld.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:45:44 #73
93664 waht
Mushir
pi_152176208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 03:46 schreef Hathor het volgende:
uit de Baltimore Sun...

Ach ja, in die getto's moet je sowieso vluchten voor de politie. Ten eerste omdat dat stoer is en je homies dit graag zien, ten tweede omdat je waarschijnlijk iets misdadigs doet of hebt gedaan.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 12:09:08 #74
117098 Hathor
Effe niet
pi_152176726
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:43 schreef waht het volgende:
Freddie Gray was dus gewoon een typische crimineel. Net zoals de meeste slachtoffers van politiegeweld.
Meer een kruimeldief als ik de berichtgeving mag geloven.
pi_152176897
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:43 schreef waht het volgende:
De daders van politiegeweld zijn ook criminelen. Alleen worden die nauwelijks aangepakt.
pi_152176987
quote:
De getuige spreekt het tegen, zegt dat de politie zijn worden verdraaid...
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:00:44 #77
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152179770
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Krijg jij ooit de neiging om weg te rennen als je zomaar random oog in oog komt te staan met een agent? Ik in ieder geval niet hoor, zou niet weten waarom.
Nee. Maar feit is dat je in Nederland wel een andere cultuur hebt dan in de meeste ghetto's daar.
pi_152185979
Aanklager gaat uit van doodslag op arrestant Baltimore

quote:
De openbaar aanklager van Baltimore ziet genoeg grond om een zaak aan te spannen tegen de politie vanwege de dood van de 25-jarige Freddy Gray, die stierf na te zijn gearresteerd.
Dat meldt persbureau AP. Zes agenten die bij de arrestatie betrokken waren, zullen worden vervolgd. Een van die agenten wordt doodslag ten laste gelegd.

De aanklager zegt zich te baseren op de conclusies van de lijkschouwer. Gray zou na zijn arrestatie, op 12 april, tot twee keer toe tevergeefs hebben gevraagd om medische hulp. Een week later stierf hij aan zijn verwondingen aan zijn ruggegraat.

Volgens de aanklager, Marilyn Mosby, is Gray bovendien op illegale gronden gearresteerd.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 18:07:00 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:53:15 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152187244
quote:
dat worden pas rellen, wanneer ze vrijgesproken worden.
pi_152188379
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat ligt aan de samenstelling van de jury :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_152188473
Voor mij is het wel duidelijk. De politie is nalatig geweest met het verlenen van medische assistentie in de dagen na zijn arrestatie. Maar voordat hij het busje instapte had hij nog geen gebroken ruggenwervel of iets dergelijks. Anders kun je onmogelijk nog met één been op een trede gaan staan om jezelf het busje in te helpen.
pi_152188905
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:34 schreef Fargo het volgende:
Voor mij is het wel duidelijk. De politie is nalatig geweest met het verlenen van medische assistentie in de dagen na zijn arrestatie. Maar voordat hij het busje instapte had hij nog geen gebroken ruggenwervel of iets dergelijks. Anders kun je onmogelijk nog met één been op een trede gaan staan om jezelf het busje in te helpen.
Dat zie ik niet in de video. Ik zie iemand die met slappe ben naar het busje wordt gesleept en dan het busje in wordt geduwd/tild. Zeker niet iemand die zichzelf het busje in helpt. Bovendien kun je je nek breken zonder een (volledige) dwarslaesie, maar om dan ook echt geen dwarslaesie op te lopen moet je ruggengraat wel gefixeerd worden anders gaat het bij beweging alsnog helemaal mis.
pi_152189001
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

de hele stad gaat branden
pi_152189113
Video waarin een getuige vertelt dat er al bij de arrestatie iets mis was met zijn nek.
pi_152189246
"I wonder why he can't use his legs"

pi_152189266
Allemaal nog vóór het transport in het busje, wat nogal in tegenspraak is met de verklaring van de patholoog-anatoom:

quote:
Freddy Gray is in Baltimore overleden aan verwondingen die hij opliep in de politieauto waarmee hij werd afgevoerd.
Dat stelt een patholoog anatoom die het lichaam van de zwarte man uit de Amerikaanse stad heeft onderzocht, volgens de zender ABC.

Hij zou zijn nek hebben gebroken toen hij tegen de achterkant van de politiewagen werd geklapt. Ook liep hij een hoofdwond op die te herleiden is naar een bout in de auto.

Eerste onderzoeksresultaten wijzen er niet op dat hij de verwondingen opliep toen hij werd gearresteerd.
bron
Overigens vind ik het heel apart dat een patholoog-anatoom niet alleen een uitspraak doet over de doodsoorzaak (nek gebroken) maar ook over het scenario (tegen achterkant politieauto geklapt) dat verklaart hoe die nek dan gebroken is.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 20:07:07 ]
pi_152191313
quote:
De politievakbond van Baltimore heeft het opgenomen voor de agenten die zijn aangeklaagd voor de dood van arrestant Freddie Gray. ,,Hoe tragisch de situatie ook is, geen agent was verantwoordelijk voor de dood van Gray. Integendeel, de agenten hebben de hele tijd nauwgezet het midden gezocht tussen hun verplichtingen om Gray te beschermen en hun plicht om het publiek te beschermen'', schreef de Fraternal Order of Police in een open brief.
En het dan gek vinden dat men woedend is / er rellen uitbreken. Hoopgevend voor de toekomst ook.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:21:59 #88
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152192299
quote:
FOP calls on prosecutor to recuse herself, defends officers

A Fraternal Order of Police lodge is asking Baltimore State's Attorney Marilyn Mosby to appoint a special prosecutor to the Freddie Gray investigation because of her personal connection to the Gray family's attorney, William H. "Billy" Murphy Jr., and her marriage to a city councilman.
http://www.baltimoresun.c(...)-20150501-story.html
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:35:15 #89
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152192946
quote:
Ah slim! Gaat Baltimore al branden voordat de uitspraak is.
pi_152198893
rConflictNews twitterde op zaterdag 02-05-2015 om 00:20:25 One of the largest #Baltimore protests so far happening right now http://t.co/GGEhTGRO8E reageer retweet
  zaterdag 2 mei 2015 @ 00:39:41 #91
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152199103
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat zie ik niet in de video. Ik zie iemand die met slappe ben naar het busje wordt gesleept en dan het busje in wordt geduwd/tild. Zeker niet iemand die zichzelf het busje in helpt. Bovendien kun je je nek breken zonder een (volledige) dwarslaesie, maar om dan ook echt geen dwarslaesie op te lopen moet je ruggengraat wel gefixeerd worden anders gaat het bij beweging alsnog helemaal mis.
Alles nog eens bekeken te hebben denk ik dat het de knie in de nek was.
Je ziet het vaker bij arrestatie filmpjes, agenten die iemand op de grond vastpinnen met hun knie op de nek. Met het volle gewicht op iemand nek gaan drukken, en diegene ligt ook maar net hoe hij is neergekomen, een wonder dat het niet veel vaker misgaat eigenlijk.

"None of the officers described any use of force". Force is erg relatief kennelijk.

Dan volgt de situatie wat je schrijft. Hij is in het busje gedeponeerd met een gebroken wervel en de eerste schade aan zijn ruggenmerg en dat is tijdens de rit uitgelopen op een bijna volledige dwarsleasie.

Beide partijen hebben fouten gemaakt. Freddie die wegrent en de politie die te grof te werk gaat. Uiteindelijk is het de heersende cultuur icm criminaliteit en maatschappelijke ellende. Het risicovolle kat en muis spelletje met de politie dat daar heel gewoon is, is een gevolg.
Your games are death
With every breath
pi_152199290
rConflictNews twitterde op zaterdag 02-05-2015 om 00:42:21 BREAKING: The officer charged with second-degree murder is black: http://t.co/BAMe0MPjun #FreddieGray - CNN http://t.co/8VTM3GrfMC reageer retweet
Nou, is dat gezeik over racistische blanke agenten ook gelijk weer verholpen.
pi_152199463
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:46 schreef Infection het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 02-05-2015 om 00:42:21 BREAKING: The officer charged with second-degree murder is black: http://t.co/BAMe0MPjun #FreddieGray - CNN http://t.co/8VTM3GrfMC reageer retweet
Dat is in Baltimore sowieso nooit echt aan de orde geweest.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 02:14:11 #94
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_152200634
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:46 schreef Infection het volgende:
Typisch weer, zwarte agent kan zwaarste straf krijgen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152200655
rConflictNews twitterde op zaterdag 02-05-2015 om 01:35:13 Bloods and the Crips celebrate together after news of charges filed against police #Baltimore - @edwintorresphoto http://t.co/g3LhRtWjSw reageer retweet
pi_152200713
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 02:16 schreef Infection het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 02-05-2015 om 01:35:13 Bloods and the Crips celebrate together after news of charges filed against police #Baltimore - @edwintorresphoto http://t.co/g3LhRtWjSw reageer retweet
[ afbeelding ]

Dat zijn pas mensen die het beste voor hebben met Baltimore. Eerlijke, hardwerkende jongens.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 02:56:21 #97
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_152200927
De agenten en waar ze voor aangeklaagd zijn:

Officer Caesar R. Goodson Jr.
1. Second-degree depraved heart murder (30 years)
2. Manslaughter (involuntary) (10 years)
3. Assault/second-degree murder (10 years)
4. Manslaughter by vehicle (gross negligence) (10 years)
5. Manslaughter by vehicle (criminal negligence) (3 years)
6. Misconduct in office (Eighth Amendment*)

Officer William G. Porter
1. Manslaughter (involuntary) (10 years)
2. Assault/second-degree murder (10 years)
3. Misconduct in office (Eighth Amendment*)

Lt. Brian W. Rice
3. Assault/second-degree murder (10 years)
4. Misconduct in office (Eighth Amendment*)
5. Misconduct in office (Eighth Amendment*)
6. False imprisonment (Eighth Amendment*)

Officer Edward M. Nero
1. Assault/second-degree murder (10 years)
5. False imprisonment (Eighth Amendment*)

Officer Garrett E. Miller
1. Assault/second-degree murder (10 years)
5. False imprisonment (Eighth Amendment*)

Sgt. Alicia D. White

*Any sentence that does not constitute cruel and unusual punishment.
Your games are death
With every breath
pi_152201006
Dat er nou eindelijk eens agenten de bak in mogen en er niet weer alleen met een schorsing van af komen.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 03:27:10 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_152201036
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 02:16 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]

Ja leuk, volgende week word je in die buurt weer neergeschoten als je de verkeerde kleur kleding draagt.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 17:31:55 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152211645
quote:
quote:
Only weeks before Freddie Gray’s death while in custody of Baltimore police, cops from around the state filled a committee hearing room in Annapolis to aggressively lobby against a wave of reform bills aimed at increasing police accountability in Maryland. The police won: every bill to make it easier to investigate and prosecute police misconduct went down to defeat, leaving the state’s extraordinarily cop-friendly laws in place. (It’s a measure of the egregious circumstances of Gray’s death and the public outcry afterward that six police officers have nevertheless been indicted.)
quote:
"Our people said that the committee leadership was worried about the police reaction," explained Thomas Nephew, an activist with the Montgomery County Civil Rights Coalition, who was present at the March 12th hearing. "One of the legislative leaders said something like, if these bills go through, the cops will riot in the streets, which really tells you something."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')