quote:In Baltimore, in de Amerikaanse staat Maryland, zijn rellen uitgebroken na de begrafenis van Freddy Gray, een zwarte Amerikaan. Gray stierf na zijn arrestatie aan zijn verwondingen. Dit moet u weten over de rellen.
De dood van Freddy Gray is mysterieus.
De 25-jarige zwarte Amerikaan stierf nadat hij op zondag 12 april door de politie was gearresteerd in het westen van Baltimore, de grootste stad van Maryland. Een half uur na zijn aanhouding, bij aankomst op het politiebureau, kon Gray niet meer ademen of praten, en hij stierf op 19 april vanwege ernstige verwondingen aan zijn ruggengraat.
Wat er precies is gebeurd na de aanhouding van Gray, en waarom hij precies werd aangehouden, is niet duidelijk. Volgens de politie verzette Gray zich niet bij zijn aanhouding, en de betrokken agenten zeggen geen geweld te hebben gebruikt. Toch stierf Gray aan verwondingen die hij na zijn arrestatie opliep.
In Baltimore is de noodtoestand uitgeroepen.
Ook is dinsdag een avondklok ingesteld die zeker een week van kracht is. Tussen 22.00 uur 's avonds en 5.00 uur 's ochtends, mogen inwoners van Baltimore niet de straat op. De Nationale Garde is bovendien opgeroepen: ongeveer 5.000 leden van de garde zullen in de straten van Baltimore patrouilleren.
Betogers gooiden maandagavond stenen naar de politie. Ook roofden ze winkels leeg en op verschillende plekken in Baltimore brak brand uit. Zeker vijftien agenten raakten gewond en 27 mensen werden aangehouden.
De politie in de VS ligt al een tijd onder vuur vanwege geweld.
Op 9 augustus schoot Darren Wilson, een blanke agent, in Ferguson de ongewapende zwarte tiener Michael Brown dood. Rellen braken uit, en net als nu in Baltimore, werd de politiemacht door betogers belaagd.
Op 4 april doodde agent Michael Slager de zwarte Walter Scott in North Charleston. Op een video is te zien dat Scott in zijn rug wordt geschoten terwijl hij wegrent.
En zo zijn er meer gevallen: in november stierf de 12-jarige Tamir Rice nadat hij door een agent in zijn buik was geschoten. In juli kwam de zwarte Eric Garner om in New York, nadat een blanke agent hem in een wurggreep had gehouden.
De burgemeester van Baltimore ligt onder vuur.
Stephanie Rawlings-Blake wachtte uren voor ze de gouverneur vroeg de noodtoestand af te kondigen. De burgemeester stelt dat zij dacht dat de politie van Baltimore de onrust aankon en dat het 'ongepast' zou zijn om de Nationale Garde in te zetten.
Politiecommissaris Anthony Batts moest echter concluderen dat zijn mensen niet waren uitgerust om een einde aan het geweld te maken. "Ze waren met meer dan wij en we waren ingesloten. We hadden meer middelen nodig."
De politie van Baltimore vreest nu dat drie beruchte bendes, de Bloods, de Crips en de Black Guerilla Family, samenwerken om agenten "uit de weg te ruimen". Maandag stelde de politie deze situatie te beschouwen als een "geloofwaardige dreiging".
De familie van Gray keurt de escalatie af
"Ik wil dat jullie streven naar gerechtigheid voor mijn zoon, maar doe het niet op deze manier", sprak de moeder van Gray. "Ik ben van mening dat het geweld fout is", stelde de zus van Gray. "Ik hou er totaal niet van."
De advocaat van de familie, Bill Murphy, zegt dat de familie later deze week een vredesmars wil organiseren.
http://www.nu.nl/dvn/4039(...)en-in-baltimore.html
Gisteren:quote:Op woensdag 29 april 2015 23:29 schreef Infection het volgende:
Hier een stream: http://www.baqiworld.com/2011/10/watch-cnn-usa-live/
Ze noemen het nog steeds een protest maar dat is het al lang niet meer.quote:
twitter:SputnikInt twitterde op donderdag 30-04-2015 om 01:18:30LIVE UPDATE: Protests spread to #Detroit and #Mineapolis http://t.co/0jVBBoaIi3 #BaltimoreProtest http://t.co/VLMR5UuSaZ reageer retweet
twitter:cnnbrk twitterde op donderdag 30-04-2015 om 00:34:52Marchers supporting Baltimore protests take to streets across U.S. http://t.co/IJTG5Zlsyv. reageer retweet
twitter:SputnikInt twitterde op donderdag 30-04-2015 om 01:21:35LIVE UPDATE: Protestors gather in #NYC's #UnionSquare http://t.co/0jVBBoaIi3 #BaltimoreProtest via @HelloAlexCL http://t.co/iwrNxW9b0E reageer retweet
twitter:FoxNews twitterde op donderdag 30-04-2015 om 01:40:35#NYPD has reportedly arrested protesters at rally in support of #Baltimore. #OnTheRecord @greta http://t.co/D6lRpi21ra reageer retweet
Fascist Pigs!quote:Op donderdag 30 april 2015 01:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FoxNews twitterde op donderdag 30-04-2015 om 01:40:35#NYPD has reportedly arrested protesters at rally in support of #Baltimore. #OnTheRecord @greta http://t.co/D6lRpi21ra reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga je weer watquote:
Haar opvoedmethoden daar gelaten keurde ze participatie van haar zoon aan het vernielen en stelen onder mom van protest in ieder geval af.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:28 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom een moeder die haar kind gewelddadig aanvalt en hem meerdere malen vol in het gezicht slaat ineens een held is volgens velen?
Volgens mij is dat gewoon mishandeling, waarde mensen
Hoe had jij t aangepakt dan?quote:Op donderdag 30 april 2015 07:28 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom een moeder die haar kind gewelddadig aanvalt en hem meerdere malen vol in het gezicht slaat ineens een held is volgens velen?
Dus? Er wordt gewoon door de hoogste baas van de politie daar gezegd dat hij zou willen dat meer mensen hun kinderen zo aanpakken!quote:Op donderdag 30 april 2015 07:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Haar opvoedmethoden daar gelaten keurde ze participatie van haar zoon aan het vernielen en stelen onder mom van protest in ieder geval af.
Geen idee. ik weet wel dat áls dit al de enige oplossing is, wat ik waag te betwijfelen, het niet toegejuicht dient te worden want het is gewoon kindermishandeling.quote:
Volgens die verklaring die ze gaf wilde ze niet dat haar zoon ook op een achterbank van de politie zou eindigen, werd vrij weinig gezegd over het wel of niet stelen cq vernielen van goederen.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Haar opvoedmethoden daar gelaten keurde ze participatie van haar zoon aan het vernielen en stelen onder mom van protest in ieder geval af.
Er is helemaal niets mis met een disciplinaire tik, maar je moet het niet gebruiken om de verkeerde redenen en ook niet stelselmatig. Als een kind daar niet van leert terwijl je hem ook goed verteld hebt waarom hij het heeft gekregen, dan is er waarschijnlijk iets waar de ouders rekenen mee moeten houden. Iig doe je er nu wel erg dramatisch over.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:28 schreef timmmmm het volgende:
Nou en. Je bent niet eens mod.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:28 schreef timmmmm het volgende:
Heb je het filmpje wel gezien?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:52 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met een disciplinaire tik, maar je moet het niet gebruiken om de verkeerde redenen en ook niet stelselmatig. Als een kind daar niet van leert terwijl je hem ook goed verteld hebt waarom hij het heeft gekregen, dan is er waarschijnlijk iets waar de ouders rekenen mee moeten houden. Iig doe je er nu wel erg dramatisch over.
Ouders voeden hun kinderen anders op dan hun voorouders en we zien wat dat allemaal met zich mee brengt bij een deel.
Vind ik nou niet bepaald een disciplinaire tik....quote:Op donderdag 30 april 2015 08:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe die vrouw tekeer ging? Echt vol uithalen, met de ene hand zijn hoofd naar beneden houden, zodat je er met de andere hand vol op los kan slaan.
quote:Op donderdag 30 april 2015 09:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je het filmpje wel gezien?
[..]
Vind ik nou niet bepaald een disciplinaire tik....
Ja, je hebt een punt. Maar dan nog ik vind zijn gedrag niet acceptabel en het is daar zowat een oorlogszone geworden, die moeder heeft ook emoties die oplopen. Als ze dit systematisch zou doen dan is het niet goed, maar anders houdt hij hieraan niet veel letsel over.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:54 schreef timmmmm het volgende:
Om op je edit te reageren, dat slaan gebeurde dus vol in het gezicht
Lekker boeiend. Misschien gooide hij een minuut daarvoor zes autoruiten in.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:54 schreef timmmmm het volgende:
Om op je edit te reageren, dat slaan gebeurde dus vol in het gezicht
Dus mishandeling mag, maar alleen als wij vinden dat het terecht is?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
[..]
Ja, je hebt een punt. Maar dan nog ik vind zijn gedrag niet acceptabel en het is daar zowat een oorlogszone geworden, die moeder heeft ook emoties die oplopen. Als ze dit systematisch zou doen dan is het niet goed, maar anders houdt hij hieraan niet veel letsel over.
Ik noem haar geen held omdat ze slaat, maar ik vind wel zeker dat iedere ouder in zijn recht staat om hun kinderen bij dit gedrag aan te pakken.
Ouders hebben toch het recht hun kind op te voeden naar hun normen en waarden? Ik heb het daarom over een disciplinaire tik/straf, maar dat geeft je geen recht je kind buitensporig geweld op te voeden. Ik ben voor een geweldsloze wereld, maar die heb je niet. Politie pakt je ook aan als je iets fout doet en dan hebben we het nog niet eens over psychische vormen van mishandeling.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus mishandeling mag, maar alleen als wij vinden dat het terecht is?
Als het nou een niksvermoedend spelend kind zou zijn dat iets over de schreef gaat ja, maar dit is een ordinaire geweldpeger/plunderaar, als dat mijn zoon zou zijn zou ik hem ook afranselen.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:28 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kom je hier nou weer hij?quote:Op donderdag 30 april 2015 09:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wel mooi om te zien dat ze haar falende ouderschap met een paar corrigerende tikken probeert goed te maken.
Vrij duidelijk toch? Gefaald in de opvoeding, kind omarmt thuglife, kind is al aan het rellen, moeders weet hoe dat gaat aflopen, bang dat kind ook achter in een politie wagen komt te zitten, zie haar verklaring, en lost dit op door het kind hardhandig te slaan.quote:
Ah, het is dus vooral weer lekker onderbuiken en je vooroordelen weer van stal halen.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Vrij duidelijk toch? Gefaald in de opvoeding, kind omarmt thuglife, kind is al aan het rellen, moeders weet hoe dat gaat aflopen, bang dat kind ook achter in een politie wagen komt te zitten, zie haar verklaring, en lost dit op door het kind hardhandig te slaan.
quote:Op donderdag 30 april 2015 16:10 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, het is dus vooral weer lekker onderbuiken en je vooroordelen weer van stal halen.
Nou als je 15/16-jarige zoon stenen naar de politie gooit, heb je ergens iets niet helemaal goed gedaan als ouder natuurlijkquote:
Goede onderbouwde post weer.quote:
Hoe kun je verwachten dat ouders (of 1 ouder) hun kinderen, vooral in zwarte getto buurten een goede opvoeding mee kunnen geven. Je hoopt daar als ouder eigenlijk alleen maar dat je kinderen veilig thuis komen.quote:Op donderdag 30 april 2015 16:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou als je 15/16-jarige zoon stenen naar de politie gooit, heb je ergens iets niet helemaal goed gedaan als ouder natuurlijk
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je als alleenstaande moeder/vader dan maar hebt te accepteren dat je zoon/dochter dan maar door het lint kan gaan wanneer het hen uitkomt. Zo'n pak slaag laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan wie de baas is thuis.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hoe kun je verwachten dat ouders (of 1 ouder) hun kinderen, vooral in zwarte getto buurten een goede opvoeding mee kunnen geven. Je hoopt daar als ouder eigenlijk alleen maar dat je kinderen veilig thuis komen.
Daar heb ik me al over uitgesproken.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je als alleenstaande moeder/vader dan maar hebt te accepteren dat je zoon/dochter dan maar door het lint kan gaan wanneer het hen uitkomt. Zo'n pak slaag laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan wie de baas is thuis.
Komt die jongen uit een ghetto? En kinderen krijgen daar per definitie geen goede opvoeding?quote:Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hoe kun je verwachten dat ouders (of 1 ouder) hun kinderen, vooral in zwarte getto buurten een goede opvoeding mee kunnen geven. Je hoopt daar als ouder eigenlijk alleen maar dat je kinderen veilig thuis komen.
Ach het boeit me verder ook geen flikker. Als je vind dat je als ouder in je recht staat doen ze het maar, zolang het binnen de perken blijft. Laat de rechter achteraf maar bepalen of het goed was of niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:29 schreef OMG het volgende:
[..]
Komt die jongen uit een ghetto? En kinderen krijgen daar per definitie geen goede opvoeding?
Deze mensen komen ook allemaal uit ghettos neem ik aan; http://mic.com/articles/1(...)riots-like-baltimore
Hij deed zulke dingen wel vaker las ik. Proberen schadevergoeding te vangen. Had meerdere zaken lopen.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Fargo het volgende:
Zou het rustiger zijn vanavond nu beweerd wordt door de Washington Post, inclusief statement van getuige, dat Gray zichzelf opzettelijk heeft verwond in het politiebusje?
als wij vroeger kattekwaad uit haalden dan gingen we over de knie.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus mishandeling mag, maar alleen als wij vinden dat het terecht is?
Denk het eigenlijk niet, als dit een manier is om proberen te laten lijken dat 'ie 't zelf zou hebben gedaan. Botten in je nek breken, je ruggegraat zwaar beschadigen, ik vraag me af hoe hij dat zelf zou hebben gedaan in een busje.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Fargo het volgende:
Zou het rustiger zijn vanavond nu beweerd wordt door de Washington Post, inclusief statement van getuige, dat Gray zichzelf opzettelijk heeft verwond in het politiebusje?
heel hard met je kop tegen de ijzeren wand beuken?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef OMG het volgende:
[..]
Denk het eigenlijk niet, als dit een manier is om proberen te laten lijken dat 'ie 't zelf zou hebben gedaan. Botten in je nek breken, je ruggegraat zwaar beschadigen, ik vraag me af hoe hij dat zelf zou hebben gedaan in een busje.
Beide mogelijkheden kunnen. Maar je kunt niet uitsluiten dat hij een snoekduik heeft gemaakt, met inmiddels gebonden handen en voeten, om een verwonding aan zijn gezicht te maken en dat hij daarbij zijn nek geknakt heeft.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef OMG het volgende:
[..]
Denk het eigenlijk niet, als dit een manier is om proberen te laten lijken dat 'ie 't zelf zou hebben gedaan. Botten in je nek breken, je ruggegraat zwaar beschadigen, ik vraag me af hoe hij dat zelf zou hebben gedaan in een busje.
Mensen slaan wel vaker zelf met de kop tegen dingen.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef hans1985 het volgende:
[..]
heel hard met je kop tegen de ijzeren wand beuken?
En de "severed spinal cord"? Daarnaast zijn er nogal wat tegenstrijdigheden wat betreft het gebons op de deur vs. dat 't stil was wat al eerder naar buiten was gebracht.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:08 schreef Rica het volgende:
[..]
Beide mogelijkheden kunnen. Maar je kunt niet uitsluiten dat hij een snoekduik heeft gemaakt, met inmiddels gebonden handen en voeten, om een verwonding aan zijn gezicht te maken en dat hij daarbij zijn nek geknakt heeft.
Als het klopt wat ik las heeft hij vaker geprobeerd via schadeclaims geld te vangen.
Zeg dat tegen de lui die hun eigen stad affikken zonder te weten wat er precies is gebeurd.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:10 schreef crystal_meth het volgende:
mwa, ik wantrouw beweringen die gepost worden zonder bron...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |