Hoe druk denk je dat het is qua mensen in de ruimte eigenlijk?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:52 schreef Izzy73 het volgende:
En ik blijf het bizar vinden dat er geen foto's te vinden zijn van satellieten.
Nul, maar we hebben toch ook foto's van de maan.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe druk denk je dat het is qua mensen in de ruimte eigenlijk?.
Sorry off topic.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe druk denk je dat het is qua mensen in de ruimte eigenlijk?.
Waar zijn die veel meer en veel hogere zendmasten dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het lijkt me veel plausibeler dat de verbetering in telecommunications komt door hogere en veel meer zendmasten en niet door 20,000 satelliten en 'n space station.
En ze claimt dat er 'n multi-miljoen dollar telescoop ook daarboven ergens is.
En geen echte fotos,alleen maar schilderijtjes....ondanks alle 'space' technologie.
Volgens mij niet; de ruimte is niet zwart, maar gevuld met sterren.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:05 schreef jogy het volgende:
Volgens mij is dit trouwens een echte foto
[ afbeelding ]
The Nasa satellite-duo 'Stereo', pictured in 2006, orbit ahead and behind on Earth's orbit. They created the first three-dimensional photos of the Sun
http://www.dailymail.co.u(...)star-FIRST-TIME.html
Veelgehoord misverstand. Als dit aan de zonkant is, dan zie je net zo min sterren daar als dat je ze hier overdag ziet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij niet; de ruimte is niet zwart, maar gevuld met sterren.
Waar zijn de GPS/telecomm sats dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:19 schreef nikao het volgende:
[..]
Waar zijn die veel meer en veel hogere zendmasten dan?
En je bedoelt 'schilderijtjes' als deze?
[ afbeelding ]
Op zo'n afbeelding? Nergens. Het is niet handig om zo'n ding vele lichtjaren verderop te hebben hangen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waar zijn de GPS/telecomm sats dan?
Nee - ik bedoel NASA schilderijtjes.
'Images' courtesy of NASA..dan gaan ze mensen gewoon laten denken dat 't echte fotos zijn.
In space, waar anders?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waar zijn de GPS/telecomm sats dan?
Nee - ik bedoel NASA schilderijtjes.
'Images' courtesy of NASA..dan gaan ze mensen gewoon laten denken dat 't echte fotos zijn.
Nee,dus is off-topic - dit gaat over GPS satellieten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op zo'n afbeelding? Nergens. Het is niet handig om zo'n ding vele lichtjaren verderop te hebben hangen.
Als je ook maar iets van radio golven en hoe verschillende frequenties zich in de ionosfeer gedragen wist... Wat jij zegt is simpelweg onmogelijk. Je moet de bron kunnen zien bij die frequenties. Daar komt nog bij dat het hele gps systeem niet via reflectie kan werken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het lijkt me veel plausibeler dat de verbetering in telecommunications komt door hogere en veel meer zendmasten en niet door 20,000 satelliten en 'n space station.
En ze claimt dat er 'n multi-miljoen dollar telescoop ook daarboven ergens is.
En geen echte fotos,alleen maar schilderijtjes....ondanks alle 'space' technologie.
We hadden 't toch over fotos van satellieten en niet van de cosmos or whatever?quote:
Ah yes - de gewone 'ik ben wetenschapper en ik weet 't beter' condescending BS van je.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je ook maar iets van radio golven en hoe verschillende frequenties zich in de ionosfeer gedragen wist... Wat jij zegt is simpelweg onmogelijk. Je moet de bron kunnen zien bij die frequenties. Daar komt nog bij dat het hele gps systeem niet via reflectie kan werken.
Veelgehoord tegenargument.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:22 schreef nikao het volgende:
[..]
Veelgehoord misverstand. Als dit aan de zonkant is, dan zie je net zo min sterren daar als dat je ze hier overdag ziet.
whut?.. mag je mij fotos laten zien waarop je sterren ziet terwijl de zon boven de horizon is.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veelgehoord tegenargument.
Zelfs bij zonsondergang zie je veel sterren in het gebied op Aarde dat het dichtste bij de ruimte komt; de Atacamawoestijn in Chili.
De ruimte kán op foto's daar zogenaamd genomen niet pikzwart zijn.
Ja en dankje voor de filmpje.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja wie weet hebben ze een aantal oude navigatiesystemen vernieuwd in combinatie met wat jij schrijft. Zie ook deze post van mij eerder vandaag. BNW / Space fakery sidespin topic: GPS
Navigeren met radiofrequenties op zee werkte ook al ver voor GPS bestond.
En ik blijf het bizar vinden dat er geen foto's te vinden zijn van satellieten.
Hoe kan je nou 'geen twijfel hebben' over iets waarvan je niet weet dan wat het moet zijn en hoe het werkt?! Dat terwijl er een prima verklaring voor is?!quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja en dankje voor de filmpje.
Ik heb zelf geen twijfel dat GPS is 'gewoon' 'n moderne versie van iets van bijna 100 jaar terug.
We weten niet precies wat voor technieken in combinatie met wat precies,zijn in gebruik.
Waarom zou jij 't beter weten wat voor technologie is in gebruik?quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:13 schreef nikao het volgende:
[..]
Hoe kan je nou 'geen twijfel hebben' over iets waarvan je niet weet dan wat het moet zijn en hoe het werkt?! Dat terwijl er een prima verklaring voor is?!
Dit is werkelijk absurd, lol.
Je zegt het toch zelf al? Jij hebt geen idee wat er gebruikt wordt of hoe het werkt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:50 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarom zou jij 't beter weten wat voor technologie is in gebruik?
Heel goed, en tis ook heel goed uitgelegd voor je dat er zijn andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:55 schreef nikao het volgende:
[..]
Je zegt het toch zelf al? Jij hebt geen idee wat er gebruikt wordt of hoe het werkt.
Ik zeg dat het GPS is en hoe het werkt is hier uitgelegd;
http://www.physics.org/article-questions.asp?id=55
Wat begrijp je niet aan dit verhaal of waar zitten je vraagtekens?
Ja dat blijf je nu maar herhalen. Maar wat zegt mij dit?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heel goed, en tis ook heel goed uitgelegd voor je dat er zijn andere mogelijkheden.
GPS zijn radiogolven.
Heb je 'n NASA app of zo?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:03 schreef nikao het volgende:
[..]
Ja dat blijf je nu maar herhalen. Maar wat zegt mij dit?
Leg me het volgende eens uit;
Ik kan met een telefoon in m'n hand precies zien welke satellieten ik bereik heb. Ik hou een metalen plaat omhoog, en ik zie dat ik contact verlies met 1 satelliet. Na een tijdje is het signaal weer hersteld.
Leg me dit eens uit met je torens en ballonnen?
Nee.. ga naar gps.gov en bouw je eigen app zou ik zeggen.quote:
Jawel dat weet ik wel. Ik heb in het verleden ooit een zendammateur licentie gehaald. Dan moet je dat soort dingen weten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ah yes - de gewone 'ik ben wetenschapper en ik weet 't beter' condescending BS van je.
GPS zijn radiogolven.
Jij weet 't ook niet wat voor technologie/technieken in gebruik zijn.
Ik weet 't niet. Ik heb links geplaats over waarom ik 'n mening over heb.Ik plaats info dat misschien is interessant voor sommige hier.Ik kom niet voor wetenschappelijk discussie/argument.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:10 schreef nikao het volgende:
[..]
Nee.. ga naar gps.gov en bouw je eigen app zou ik zeggen.
Maar leg me eens uit hoe dit werkt met torens en ballonnen?
Eh, sorry dat ik het zo zeg maar je hebt echt geen flauw benul van electronica.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen twijfel dat GPS is 'gewoon' 'n moderne versie van iets van bijna 100 jaar terug.
We weten niet precies wat voor technieken in combinatie met wat precies,zijn in gebruik.
Je weet 't niet. Maar als er uitgelegd wordt dat dit niet kan dan geloof je het niet en je blijft er toch aan vast houden. Vind je dat zelf ook niet een beetje raar?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik weet 't niet. Ik heb links geplaats over waarom ik 'n mening over heb.Ik plaats info dat misschien is interessant voor sommige hier.Ik kom niet voor wetenschappelijk discussie/argument.
Waarom kom je dan wel hier?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik weet 't niet. Ik heb links geplaats over waarom ik 'n mening over heb.Ik plaats info dat misschien is interessant voor sommige hier.Ik kom niet voor wetenschappelijk discussie/argument.
Ja maar dit specifieke topic is wel bedoelt om het zo overtuigend en kloppend mogelijk te verklaren dus als je alleen maar 'brainfarts' gebruikt om je geloof te bevestigen en verder niet wil controleren of je methode klopt heeft het weinig nut.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
MAW je bent een meeuwquote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Neh, Tingo vind ik niet echt meeuwerig doen eerlijk gezegd.quote:
Geen 'sorry' hoor!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh, sorry dat ik het zo zeg maar je hebt echt geen flauw benul van electronica.
Als je beetje kennis hebt van Electronica dan merk je dat een gps ontvanger duidelijk anders in elkaar zit als een gewone radio, en die bestaat zelfs maar net 100 jaar.
Wat is dit dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Neh, Tingo vind ik niet echt meeuwerig doen eerlijk gezegd.
Dat was niet mijn mening maar een technisch FEIT!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:47 schreef Tingo het volgende:
[..]
Geen 'sorry' hoor!
Je mening interesseert me niet.
Tussen jullie twee zit gewoon een soort haat relatie die elk moment om kan slaan in pure liefde. Als ik maar wel uitgenodigd wordt voor de receptie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat is dit dan?
[..]
Dat was niet mijn mening maar een technisch FEIT!
Nee hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Tussen jullie twee zit gewoon een soort haat relatie die elk moment om kan slaan in pure liefde. Als ik maar wel uitgenodigd wordt voor de receptie.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Tussen jullie twee zit gewoon een soort haat relatie die elk moment om kan slaan in pure liefde. Als ik maar wel uitgenodigd wordt voor de receptie.
Dat is misschien ook wel wijs ook, zooitje ongeregeld hierquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:03 schreef theguyver het volgende:
[..]Ik ga al trouwen!
En half BNW wil die wedding al crashen dus ga lekker niet vertellen waar ik het houd!![]()
Eens hoor, zekerquote:Maar goed, wat ik wou zeggen is dat de techniek inmense sprongen maakt en dat het totaal niet te vergelijken valt met 100 jaar geleden!
GPS bestaat nog niet zo lang eind jaren 60 vorige eeuw en werd eerst door het amerikaanse leger gebruikt.
En dan een alluhoedje ipv corsage voor de BNW'ers ...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:03 schreef theguyver het volgende:
Ik ga al trouwen!
En half BNW wil die wedding al crashen dus ga lekker niet vertellen waar ik het houd!
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:09 schreef nikao het volgende:
[..]
En dan een alluhoedje ipv corsage voor de BNW'ers ...
Ik heb al een paar rollen in huis gehaald. Maak ik er voor alle crashers één.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:09 schreef nikao het volgende:
[..]
En dan een alluhoedje ipv corsage voor de BNW'ers ...
Radiogolven en zendmasten dus.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:16 schreef jogy het volgende:
Leuk uitstapje inderdaad, nu weer terug op koers, geregeld door de GPS.
Terwijl we nog steeds wachten op uitleg van je hoe dat dan toch zo precies werkt.quote:
Maak die optie maar enigszins realistisch zou ik zeggen.quote:
Ik denk dat Izzy heeft 'n paar interessant links gepost.Ik heb genoeg gelezen om te zien dat er 'n andere mogelijkheid behalve van satellieten voor GPS is.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:56 schreef nikao het volgende:
[..]
Terwijl we nog steeds wachten op uitleg van je hoe dat dan toch zo precies werkt.
En hoe het kan dat als ik de golven blokkeer met bijv. een metalen plaat, het na verloop van tijd toch weer signaal krijgt? Hoe leg je dat uit bij een zendmast die een vaste plek heeft?
Dat is onmogelijk. En nee, dat is geen mening.quote:
Dat denk jij.Ik niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. En nee, dat is geen mening.
Besef je je nou echt niet dat je dit soort dingen vrij simpel kan testen? Als ik op een lage radio frequentie luister ontvang ik signalen van de andere kant van de wereld (via reflectie in de ionosfeer). Wissel naar hogere frequenties en je hoort alleen nog lokale zenders. Dat is geen mening, dat is gewoon zo...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat denk jij.Ik niet.
Maar naar al de jaren hier,je denkt nog steeds dat de officiele verhalen van wat-dan-ook zijn allemaal waar. Dat zegt ook wat.
Komt zeker weer 'n patronising opmerking over 'geen verstand van natuurkunde'of zo.
Who fcking cares. Change the record.
Dan kan je het me toch ook wel uitleggen? Ik ben wel te overtuigen hoor, maar dan moet je wel met iets meer komen dan 'ik weet niet hoe het werkt, maar ben wel overtuigd dat het iets is met radio en zendmasten'.. ...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:08 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat Izzy heeft 'n paar interessant links gepost.Ik heb genoeg gelezen om te zien dat er 'n andere mogelijkheid behalve van satellieten voor GPS is.
Waarom zou ik tijd verspillen om 't uit te leggen voor je. Je heb toch iets met 'wetenschap' te maken,je ben blij en gelukkig met de Apollo/spaceship verhalen.
Ik ga je niet overtuigen en vice versa.
Waarom onze tijd verspillen met punteloze argumenten?
Ik wil niet erg veel in discussie gaan met mensen die geloven in bepaalde official stories van wat dan ook. Niks persoonlijk hoor(of misschien wel 'n klein beetje dan)
Dit vat het mooi samen. Lol.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat denk jij.Ik niet.
Maar naar al de jaren hier,je denkt nog steeds dat de officiele verhalen van wat-dan-ook zijn allemaal waar. Dat zegt ook wat.
Komt zeker weer 'n patronising opmerking over 'geen verstand van natuurkunde'of zo.
Nogmaals, hoe denk je dat te doen op zee, met je zendmasten?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat denk jij.Ik niet.
Je doet net alsof alleen de Hoge Heren van de NASA weten hoe zendmasten, radio's, satelieten en GPS werken. Lees een website voor een paar uur, bestel wat onderdelen, maak zelf je ding. Test vervolgens je hypothese.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat denk jij.Ik niet.
Dit inderdaad. gps.gov Tingo, staat alles wat je nodig hebt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Je doet net alsof alleen de Hoge Heren van de NASA weten hoe zendmasten, radio's, satelieten en GPS werken. Lees een website voor een paar uur, bestel wat onderdelen, maak zelf je ding. Test vervolgens je hypothese.
Dat is een overheidssite, dat kan natuurlijk nooit kloppen wat daar staat!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:37 schreef nikao het volgende:
[..]
Dit inderdaad. gps.gov Tingo, staat alles wat je nodig hebt.
Nee,dat doe ik niet.Ik weet goed dat er heel veel radio hams zijn en tis niet moeillijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Je doet net alsof alleen de Hoge Heren van de NASA weten hoe zendmasten, radio's, satelieten en GPS werken. Lees een website voor een paar uur, bestel wat onderdelen, maak zelf je ding. Test vervolgens je hypothese.
En jij denkt dat al die ham radio operators in het complot zitten of zo?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee,dat doe ik niet.Ik weet goed dat er heel veel radio hams zijn en tis niet moeillijk.
Ik heb 't over de mogelijkheid van geadvanceerd radiogolven techniek gebruikt door militaire enz.
We hadden 't over andere methoden voor GPS te werken.
I just think that modern telecommunications technology is a bit simpler than sending radio waves to metal things 10,000 kms away in 'space'(of whatever-it doesn't really matter)
Dat heb ik helemaal niet gezegd en dit soort opmerkingen zijn goede reden/exemplaen om niet te ver in discussie met je te gaan.We horen 't al jaren van je en ik ben niet de enige die 'n beetje zat met je is.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die ham radio operators in het complot zitten of zo?Thats the thing, people will notice if things were as you say they are.
Het is een logisch gevolg uit de dingen die je denkt. Dat daar iets absurds uit komt zou je juist aan het denken moeten zetten.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd en dit soort opmerkingen zijn goede reden/exemplaen om niet te ver in discussie met je te gaan.We horen 't al jaren van je en ik ben niet de enigste die 'n beetje zat met je is.
De aarde lijkt inderdaad heel erg plat in Holland. Maar nee,ik ben geen 'flat-earther'.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:22 schreef nikao het volgende:
[..]
Dit vat het mooi samen. Lol.
Jij vindt (kennis van) natuurkunde niet belangrijk en haalt continu feiten en meningen door elkaar.
Even uit interesse; Ben jij ook overtuigd dat de aarde plat is? (ik zie namelijk de meeste discussie over GPS alternatieven zonder satellieten bij de 'flat-earthers')
Oh.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is een logisch gevolg uit de dingen die je denkt. Dat daar iets absurds uit komt zou je juist aan het denken moeten zetten.
En waarom niet als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
De aarde lijkt inderdaad heel erg plat in Holland. Maar nee,ik ben geen 'flat-earther'.
Sorry to disappoint.
Waarom vraagt je 't aan mij als je met je eigen antwoorden al tevreden bent?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:47 schreef nikao het volgende:
[..]
En waarom niet als ik vragen mag?
overigens wachten we nog steeds op je uitleg hoe GPS met radio en zendmasten gaat werken. Waarom ik een signaal verlies en even later weer terugkrijg als ik een metalen plaat omhoog hou en niet beweeg.
Omdat jij aangeeft dat er een alternatieve manier bestaat om GPS te verklaren met zendmasten en radio. Ik ben dan heel erg benieuwd hoe dat zou moeten werken. Enlighten me!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarom vraagt je 't aan mij als je met je eigen antwoorden al tevreden bent?
Hoe zal ik dat weten?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:08 schreef nikao het volgende:
[..]
Omdat jij aangeeft dat er een alternatieve manier bestaat om GPS te verklaren met zendmasten en radio. Ik ben dan heel erg benieuwd hoe dat zou moeten werken. Enlighten me!
Je beseft je dat we het in dit topic specifiek over GPS hebben? En dat het mogelijk zijn of niet van GPS zonder satellieten weinig met 'meningen' te maken hebben maar gewoon met feiten en natuurkunde?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:15 schreef Tingo het volgende:
Hoe zal ik dat weten?
Ik ben van mening dat er simpler telecommunications methoden dan satelliten.
Sorry nikao,maar ik denk dat er genoeg informatie over al geposte is.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:18 schreef nikao het volgende:
[..]
Je beseft je dat we het in dit topic specifiek over GPS hebben? En dat het mogelijk zijn of niet van GPS zonder satellieten weinig met 'meningen' te maken hebben maar gewoon met feiten en natuurkunde?
Als je niet weet hoe het werkt of naar een beschrijving kunt linken, hoe kan het dan dat je dit dan gelooft en iets wat aantoonbaar werkt dismissed?
Genoeg informatie? Het enige wat we te horen krijgen is 'radio en zendmasten', en dat kan GPS niet verklaren.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:38 schreef Tingo het volgende:
[..]
Sorry nikao,maar ik denk dat er genoeg informatie over al geposte is.
Izzy heeft goede links over geposte ...en hij schrijft ook wat beter Nederlands als ik.
Ik kan goed begrijpen dat amateur radio is wel spannend.
Is 't niet mogelijk dat er bestaat een of ander technologie(in de handen van miliitaire e.a. organisaties) dat jij e.a. space enthusiasts weten helemaal niks van?
You are very welcome sirquote:Op donderdag 7 mei 2015 23:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heerlijke reactie.quote:
Met een ander complex actief meetsysteemquote:Op maandag 4 mei 2015 20:41 schreef Wombcat het volgende:
Maar ff serieus: als de ionosfeer niet elke keer op dezelfde manier reflecteert, maar elke keer net iets anders, dan kun je daar op geen enkele manier op corrigeren.
op Android is er gpstest. Ga bij een flatgebouw staan start het programma en zie welke sattelieten uit het zicht verdwijnen op het moment dat je een rondje om dat grote gebouw loopt.quote:
Heb jij eigenlijk nog wat nuttigs te melden over dit onderwerp?quote:
Dit dus. En verklaar dat vervolgens met zendmasten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
op Android is er gpstest. Ga bij een flatgebouw staan start het programma en zie welke sattelieten uit het zicht verdwijnen op het moment dat je een rondje om dat grote gebouw loopt.
Kijk ik heb een app van Mario, dan moet ie wel echt zijnquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
op Android is er gpstest. Ga bij een flatgebouw staan start het programma en zie welke sattelieten uit het zicht verdwijnen op het moment dat je een rondje om dat grote gebouw loopt.
Die app dan hoe hij de juiste bliepjes op de juiste momenten uit moet zetten. Best knap voor een hoaxquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:50 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Kijk ik heb een app van Mario, dan moet ie wel echt zijn![]()
[ afbeelding ]
Wat een grappig plaatje!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:50 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het probleem is dat je denkt dat tango, matador en izzy naar de waarheid zoeken. Ze kiezen er heel bewust voor om dit soort tastbare dingen niet uit te voeren. ISS door een verrekijker bekijken? Nah te veel moeite. GPS satellieten volgen? Geen zin in. Ze zijn gelukkig in hun wereldje waar ze het gevoel hebben dat ze weten van een groot complot.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:02 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Wat een grappig plaatje!![]()
![]()
Weet je wat je zou kunnen doen ? Een paar richtantennes kopen (of als je dat niet vertrouwt, zelf bouwen) en het zelf testen ?
Basp1 geeft aan dat er een applicatie is die dit doet (en ik neem voor het gemak aan dat al HEEL veel mensen die applicatie hebben en betrouwbare resultaten krijgen, over de hele planeet), jij vertrouwt het niet. dan moet JIJ met argumenten komen waarom die app niet zou werken, niet andersom.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:56 schreef Erasmo het volgende:
Man dat jullie er nog moeite in stekenMan man man alsof iemand het bestaan van Finland ontkent omdat ie er nog nooit geweest is.
Ik heb al een aantal argumenten aangehaald. Dus.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:02 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Wat een grappig plaatje!![]()
![]()
Weet je wat je zou kunnen doen ? Een paar richtantennes kopen (of als je dat niet vertrouwt, zelf bouwen) en het zelf testen ?
Basp1 geeft aan dat er een applicatie is die dit doet (en ik neem voor het gemak aan dat al HEEL veel mensen die applicatie hebben en betrouwbare resultaten krijgen, over de hele planeet), jij vertrouwt het niet. dan moet JIJ met argumenten komen waarom die app niet zou werken, niet andersom.
Klopt. Het is de mentale variant van een get-rich-quick scheme. Een hoge psychologische beloning voor een minimale geestelijke en lichamelijke inspanning. Daarbij is dit topic ook een schoolvoorbeeld van de maxime: hoe minder je van de wereld en de dingen die erin gebeuren begrijpt, hoe aantrekkelijk het wordt om naar het complot als verklaring te grijpen. Vervang complot door God en dit soort complotdenken verschilt eigenlijk niet van religie.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Het probleem is dat je denkt dat tango, matador en izzy naar de waarheid zoeken. Ze kiezen er heel bewust voor om dit soort tastbare dingen niet uit te voeren. ISS door een verrekijker bekijken? Nah te veel moeite. GPS satellieten volgen? Geen zin in. Ze zijn gelukkig in hun wereldje waar ze het gevoel hebben dat ze weten van een groot complot.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Het probleem is dat je denkt dat tango, matador en izzy naar de waarheid zoeken. Ze kiezen er heel bewust voor om dit soort tastbare dingen niet uit te voeren. ISS door een verrekijker bekijken? Nah te veel moeite. GPS satellieten volgen? Geen zin in. Ze zijn gelukkig in hun wereldje waar ze het gevoel hebben dat ze weten van een groot complot.
Gelul.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Klopt. Het is de mentale variant van een get-rich-quick scheme. Een hoge psychologische beloning voor een minimale geestelijke en lichamelijke inspanning. Daarbij is dit topic ook een schoolvoorbeeld van de maxime: hoe minder je van de wereld en de dingen die erin gebeuren begrijpt, hoe aantrekkelijk het wordt om naar het complot als verklaring te grijpen. Vervang complot door God en dit soort complotdenken verschilt eigenlijk niet van religie.
Je bedoeld die dingen die een totaal andere frequentie gebruiken als gps?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:36 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal argumenten aangehaald. Dus.
BNW / Space fakery sidespin topic: GPS
Die worden voor het gemak genegeerd, en men gaat maar door met dezelfde vragen.
Hoe kan het dan op zee werken? (voor GPS bestond konden schepen ook al hun positie bepalen op zee) en kijk ik heb een appje met een animatie van GPS.Als een animatie van satellieten voldoende bewijs voor je is ben je een soort van gelovige.
We hebben 't niet over 't 'niet bestaan' van GPS.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Het niet bestaan van GPS betekent dus automatisch ook dat alle google maps
beelden van je eigen achtertuin (dus te verifieren) allemaal fake zijn of gemaakt zijn met vliegtuigjes. Dat zou een pokkewerk zijn geweest.
Zijn deze echte beelden of weer animatie?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:50 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee. Conspiracy by anomaly == God of the Gaps. Het is logisch equivalent. Je denkwijze verschilt niet met die van een oermens die de donder en de bliksem toeschreef aan het werk van een God met een hamer. Verder is het voor iedere lezer vrij opzichtig dat de complotters hier geen enkele moeite willen doen om hun hypothese op de proef te stellen, terwijl er in deze draad meermaals vrij eenvoudig te realiseren proefjes zijn voorgesteld. Die onwelwillendheid zie je overal in BNW terug. Ieder pad dat tot uitsluitsel van een idee kan lijden wordt angstig vermeden door complotters. Vandaar ook dat er geen enkel complotterargument ooit uitsterft, en een eeuwig leven als zombieargument beschoren zijn. Hurr durr, jet fuel cant melt steel beams, durr. De motivatie van complotdenkers is om de complottheorie levend te houden, niet om zaken op te lossen. Net zoals een gelovige eropuit is om zijn Godsbeeld in stand te houden en niet om daadwerkelijk uit te vogelen hoe de wereld in elkaar zit (zie intelligent design bijv, dat is een argument wat je helemaal niets leert, en dat is de hele bedoeling van dat argument).quote:
Gelul en offtopic.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:02 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee. Conspiracy by anomaly == God of the Gaps. Het is logisch equivalent. Je denkwijze verschilt niet met die van een oermens die de donder en de bliksem toeschreef aan het werk van een God met een hamer. Verder is het voor iedere lezer vrij opzichtig dat de complotters hier geen enkele moeite willen doen om hun hypothese op de proef te stellen, terwijl er in deze draad meermaals vrij eenvoudig te realiseren proefjes zijn voorgesteld. Die onwelwillendheid zie je overal in BNW terug. Ieder pad dat tot uitsluitsel van een idee kan lijden wordt angstig vermeden door complotters. Vandaar ook dat er geen enkel complotterargument ooit uitsterft, en een eeuwig leven als zombieargument beschoren zijn. Hurr durr, jet fuel cant melt steel beams, durr. De motivatie van complotdenkers is om de complottheorie levend te houden, niet om zaken op te lossen. Net zoals een gelovige eropuit is om zijn Godsbeeld in stand te houden en niet om daadwerkelijk uit te vogelen hoe de wereld in elkaar zit (zie intelligent design bijv, dat is een argument wat je helemaal niets leert, en dat is de hele bedoeling van dat argument).
Je wilt het niet begrijpen zo lijkt het.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:36 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan op zee werken? (voor GPS bestond konden schepen ook al hun positie bepalen op zee) en kijk ik heb een appje met een animatie van GPS.Als een animatie van satellieten voldoende bewijs voor je is ben je een soort van gelovige.
Nee en nee. Het verklaart waarom dit uberhaupt besproken wordt, namelijk omdat degenen die ervan overtuigd zijn dat GPS niet bestaat dit 1) doen vanuit een argument berustend op ongeloof en 2) hun beweringen niet op de proef willen stellen, zodat ze 3) hun argument berustend op ongeloof kunnen blijven volhouden. Het een vicieuze cirkel die deze complottheorie in stand houdt.quote:
Nee hoor je generaliseert, ik wil best geloven dat GPS bestaat maar ben niet overtuigd op basis van app-jes, animaties en 3D plaatjes van satellieten. En als je even terug leest zie je dat ik wel open sta voor andere meningen en ook toegeef wanneer ik iets niet begrijp en of verkeerd zie. Dus.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee en nee. Het verklaart waarom dit uberhaupt besproken wordt, namelijk omdat degenen die ervan overtuigd zijn dat GPS niet bestaat dit 1) doen vanuit een argument berustend op ongeloof en 2) hun beweringen niet op de proef willen stellen, zodat ze 3) hun argument berustend op ongeloof kunnen blijven volhouden. Het een vicieuze cirkel die deze complottheorie in stand houdt.
Er zijn meerdere proefjes voorgesteld die je zelf vrij eenvoudig kunt doen om te testen of GPS bestaat, als je je niet laat overtuigen door app-jes, animaties en 3D plaatjes. De vraag is dan, waarom doe jij niet zo'n proefje?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:39 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nee hoor je generaliseert, ik wil best geloven dat GPS bestaat maar ben niet overtuigd op basis van app-jes, animaties en 3D plaatjes van satellieten. En als je even terug leest zie je dat ik wel open sta voor andere meningen en ook toegeef wanneer ik iets niet begrijp en of verkeerd zie. Dus.
Je hebt daar van mij gewoon een reactie op gehadquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:36 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |