Het smeltpunt van goud/zilver ligt toch veel lager dan 2000 °C, en hoe beschermen ze die zonnepanelen dan?quote:Op maandag 4 mei 2015 22:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een satelliet die de ruimte in wordt geschoten heeft een veel lagere snelheid dan een meteoriet die de dampkring binnendringt. Dus dat is inderdaad relatief laag.
Satellieten in een baan rond de Aarde bevinden zich buiten de atmosfeer, daar is geen wrijving van de lucht. De warmte die ze ontvangen is stralingswarmte van de zon, dat is makkelijker te isoleren met een relatief dun laagje goud/zilver (reflecterend metaal). Om de wrijving van de lucht te weerstaan heb je andere materialen nodig. De Spaceshuttle was betegeld met keramieken tegeltjes, die als ik me niet vergis, na elke landing moesten worden vervangen (en dan was de re-enrty speed van de spaceshuttle nog laag t.o.v. de entryspeed van een meteoriet).
Ah leuk een spacestofzuiger, maar die gaat pas over een aantal jaar de ruimte inquote:Op maandag 4 mei 2015 22:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ah yes Izzy maar er is 'n leuke space satelliet voor de taak:
http://www.cnet.com/news/(...)clean-up-space-junk/
De motivatie van complotdenkers is om de complottheorie levend te houden, niet om zaken op te lossen.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niettemin is het wel triest dat juist de scepticus dat moet doen en de complotdenkers het laten afweten
Jij zit gewoon in het complotquote:Op maandag 4 mei 2015 23:18 schreef Terecht het volgende:
Overigens werk ik nu bij een bedrijf dat o.m. onderdelen maakt voor satellieten en raketten. Al dat geld wat er mee gemoeid is, al die manuren, die zijn dus allemaal om een illusie in stand te houden? Een werkverschaffingsproject om werkloosheid tegen te gaan? Voor de lulz? Dan bestelt de Kwade Genius bij ons een hele hoop poepdure onderdelen om ze daarna kapot te stampen want: "ik heb er toch voor betaald?LOLLEREINZ!!!!!!111
![]()
". Oh wacht, dat kan hij natuurlijk helemaal niet zeggen want dan verklapt hij het complot.
Waar haal je die 2000°C vandaan?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:10 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het smeltpunt van goud/zilver ligt toch veel lager dan 2000 °C, en hoe beschermen ze die zonnepanelen dan?
Daar kan je toch geen laagje overheen plakken. Of zijn dat hele domme vragen?
http://www.herebeanswers.(...)stronauts-space.htmlquote:As the Sun’s rays fall on the satellite the temperature rises to 122◦ Celsius. But when the satellite passes from the sunny side of the Earth to the dark side where there are no sunrays the temperature plummets to 180◦ Celsius below the freezing-point! In short, there is a swing of 302◦ Celsius between cold and heat in the space.
https://www.physicsforums(...)es-stay-warm.457400/quote:Space doesn't really have a temperature. The oft-cited temperature of ~2K is the black body temprerature of the radiation traveling through it.
Temperaturen thermosfeer http://en.wikipedia.org/wiki/Thermospherequote:Op maandag 4 mei 2015 23:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar haal je die 2000°C vandaan?
Ik vind dit over temperatuur in de ruimte:
[..]
http://www.herebeanswers.(...)stronauts-space.html
En:
[..]
https://www.physicsforums(...)es-stay-warm.457400/
Het temperatuurverschil tussen -180 en +102 is natuurlijk al een stuk makkelijker te behappen dan een temperatuur van 2000°C.
Meer over de temperatuur in de ruimte: http://www.wisegeek.org/what-is-the-temperature-in-space.htm
En: http://www.nasa.gov/pdf/379068main_Temperature_of_Space.pdf (maar die is NASA, dus zul je wel niet geloven).
Wel goed lezen:quote:Op maandag 4 mei 2015 23:35 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Temperaturen thermosfeer http://en.wikipedia.org/wiki/Thermosphere
Klopt een thermometer geeft 0 graden aan maar de stralingshitte schijnt tot 2000 te gaan.
Oftewel: de sterk verdunde gassen kunnen een temperatuur bereiken van 2500 graden, maar als je er mee in contact zou komen voel je het effect er niet van, omdat er zo weinig atomen zijn.quote:The highly diluted gas in this layer can reach 2,500 °C (4,530 °F) during the day. Even though the temperature is so high, one would not feel warm in the thermosphere, because it is so near vacuum that there is not enough contact with the few atoms of gas to transfer much heat. A normal thermometer would be significantly below 0 °C (32 °F), because the energy lost by thermal radiation would exceed the energy acquired from the atmospheric gas by direct contact.
(Die 2.725 Kevin is amerikaanse notatie, dus wij zouden dat schrijven als 2,725 Kelvin, wat net boven het absolute nulpunt is).quote:Measuring the temperature in space is more complicated than just using a thermometer, since temperature is only a meaningful figure when heat can be efficiently transferred from one body to another. In space, while the temperature of particles can be very high, their density is very low so the ability to transfer heat is minimal. They could be at millions of degrees in the Kelvin range, but since they so rarely collide with one another, the actual phenomenon of temperature or heat exchange doesn't take place. The temperature in space therefore has to do with the movement and concentration of the molecules, which in turn determines how often they collide with one another to gain or lose energy.
Due to this, the temperature must be determined using Planck's law, which says that every object in the universe emits radiation according to its temperature. By looking at the radiation emitted from space and using this formula, scientists have found that the temperature is about 2.725 K.
Oké, duidelijk. Bedankt voor de linkjes. Ik zat net een filmpje te kijken waarin ze zeiden dat de hitte van de zon wel voelbaar is in de ruimte, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Of in ieder geval minder heet dan die 2000. En niet zo heet dat satellieten er van zouden gaan gloeien en of smelten.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel goed lezen:
[..]
Oftewel: de sterk verdunde gassen kunnen een temperatuur bereiken van 2500 graden, maar als je er mee in contact zou komen voel je het effect er niet van, omdat er zo weinig atomen zijn.
Zie ook in één van mijn links:
[..]
(Die 2.725 Kevin is amerikaanse notatie, dus wij zouden dat schrijven als 2,725 Kelvin, wat net boven het absolute nulpunt is).
Temperatuur op dergelijke grote hoogte is een beetje een vreemd concept. Simpel gesteld is temperatuur de gemiddelde kinetische energie van de moleculen, hoe hard ze bewegen. Een object kan hierdoor op worden gewarmd doordat al deze moleculen tegen het object botsen en hun energie overdragen. Op de hoogte van de thermosfeer bewegen ze zo hard dat de temperatuur in principe erg hoog is. Echter, er zijn maar zo weinig moleculen (nog net geen vacuum) dat je maar een paar botsingen hebt, en er praktisch geen energie over wordt gedragen. Ze vliegen hard, maar het zijn er maar een paar.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:10 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het smeltpunt van goud/zilver ligt toch veel lager dan 2000 °C, en hoe beschermen ze die zonnepanelen dan?
Daar kan je toch geen laagje overheen plakken. Of zijn dat hele domme vragen?
Oh misschien had ik eerst wat verder moeten lezenquote:Op maandag 4 mei 2015 23:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Oké, duidelijk. Bedankt voor de linkjes. Ik zat net een filmpje te kijken waarin ze zeiden dat de hitte van de zon wel voelbaar is in de ruimte, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Of in ieder geval minder heet dan die 2000. En niet zo heet dat satellieten er van zouden gaan gloeien en of smelten.Weer wat geleerd.
Was al vrij duidelijk ja maar bedankt voor de toevoeging. Zo zie je maar weer hoe misleidend sommige filmpjes kunnen zijn. Het enige voordeel is dat je vragen gaat stellen en je er uiteindelijk iets wijzer van wordt (of dom gehouden)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh misschien had ik eerst wat verder moeten lezenWombat had ook al een uitleg gepost. Ik hoop in ieder geval dat je er wat aan hebt.
Jazeker!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Was al vrij duidelijk ja maar bedankt voor de toevoeging. Zo zie je maar weer hoe misleidend sommige filmpjes kunnen zijn. Het enige voordeel is dat je vragen gaat stellen en je er uiteindelijk iets wijzer van wordt (of dom gehouden)
Elke apperatuur maakt gebruik van een apparte frequentie, ik heb dat even geleden al eens gepost in het andere fakery space topic..quote:Op maandag 4 mei 2015 21:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En de radioammateurs van de wereld zitten allemaal in dit complot? En dan bedoel ik niet eens de bouwers en gebruikers van ammateur satellieten. Alleen de relatief lage radiofrequenties worden door de ionosfeer gereflecteerd, en zelfs dan maakt het bijvoorbeeld nog uit of het dag of nacht is. Vanaf een bepaalde grens gebeurt dat bij normale omstandigheden niet meer. Alleen bij een sterke zonnestorm krijg je dan reflectie. Zo heb ik ooit bij de radioclub tijdens een zonnestorm op de 2m band (die normaal niet veel verder komt dan 100km) naar radioammateurs in noord amerika zitten luisteren. De frequentie van het GPS signaal ligt weer veel hoger dan dat.
Ja maar het kan verstoringen opleveren, je moet 3 signalen oppikken en door de vele statische electronen in een wolk kan het iets verstoren! Niet veel maar kan zijn dat je navi wel eens tript!quote:Op maandag 4 mei 2015 21:06 schreef jogy het volgende:
Werkt GPS trouwens ook tijdens natuurgeweld zoals een bliksemstorm oid?
Er gaat geregeld wel iets stuk,quote:Op maandag 4 mei 2015 22:27 schreef Izzy73 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat satellieten gemaakt van titanium, goud, aluminium en carbon fibers bestand zijn tegen de hitte tot 2000 °C in de thermosfeer. En waarom kometen verbranden wanneer ze onze atmosfeer binnendringen terwijl satelieten niet verbranden wanneer ze de ruimte in geschoten worden?
MIsschien ten overvloede, maar je lijkt te denken dat de satellite zelf door alle atmosferische lagen moet bij een lancering. Echter, een satellite wordt naar z'n plek 'gebracht' door een launch rocket. Dus die satellite heeft alleen te maken met de temperaturen die buiten de dampkring aan de orde zijn. (wat hier verder al is uitgelegdquote:Op maandag 4 mei 2015 23:12 schreef Izzy73 het volgende:
Bedankt voor de uitleg DeMolay, ik denk dat ik het snap.
Daarvoor zul je toch even bij het buurtopic aan moeten kloppen: BNW / Fakery in Space #2quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:01 schreef DeMolay het volgende:
is die russische raket al teruggevallen naar de aarde ?
Misschien is het dan een zaak van verstrikt raken in je eigen leugen. Ze kunnen nu natuurlijk niet meer terugkrabbelen hé (quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:04 schreef ATuin-hek het volgende:
Brainfart van vandaag: Als het prima mogelijk is om via radiobakens op aarde een systeem met GPS nauwkeurigheid te maken, waarom dan uberhaupt zeggen dat het een satellietsysteem is?
quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:04 schreef ATuin-hek het volgende:
Brainfart van vandaag: Als het prima mogelijk is om via radiobakens op aarde een systeem met GPS nauwkeurigheid te maken, waarom dan uberhaupt zeggen dat het een satellietsysteem is?
Foto's van een GPS satelliet in orbit ga je ook niet vinden, simpelweg omdat je daarvoor nog een ruimtevaartuig nodig hebt om de foto te makenquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:10 schreef Izzy73 het volgende:
Interessant filmpje,
Volgens dit filmpje bestaat GPS niet, maar zou er gebruik gemaakt worden van oude technieken die ook door de scheepvaart gebruikt werden voor GPS bestond zoals:
- LORAN http://nl.wikipedia.org/wiki/LORAN
- DECCA Navigator system http://en.wikipedia.org/wiki/Decca_Navigator_System
- en Triangulation http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulation
Mocht GPS een hoax zijn is het natuurlijk wel een goede manier om het uitgeven van belastinggeld goed te praten. Wat me ook opvalt is dat ik eigenlijk geen foto's kan vinden op internet van satellieten. Alleen dit soort 3D plaatjes
[ afbeelding ]
Daar heb ik juist het grootste probleem mee, het ruimtevaartbudget is vergeleken met andere veel makkelijker te verbloemen onderwerpen een lachertje. Als ze geld weg willen moffelen doen ze het wel via ontwikkelingssamenwerking of een soort 'black budget' in defensie oid.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:10 schreef Izzy73 het volgende:
Interessant filmpje,
Volgens dit filmpje bestaat GPS niet, maar zou er gebruik gemaakt worden van oude technieken die ook door de scheepvaart gebruikt werden voor GPS bestond zoals:
Mocht GPS een hoax zijn is het natuurlijk wel een goede manier om het uitgeven van belastinggeld goed te praten. Wat me ook opvalt is dat ik eigenlijk geen foto's kan vinden op internet van satellieten. Alleen dit soort 3D plaatjes
[ afbeelding ]
Dat argument over het belastinggeld was maar een extraatje. De technische mogelijkheden om via oude technologie positie te bepalen (ook op zee en in de woestijn) weliswaar een verbeterde versie van die systemen klinkt vrij plausibel. We hebben toch zo'n mooi ISS in de ruimte hangen waarmee ze foto's kunnen maken? Ook van het ISS zijn "foto's" dus moet daar toch iets rondzweven met de capaciteit om foto's te maken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Foto's van een GPS satelliet in orbit ga je ook niet vinden, simpelweg omdat je daarvoor nog een ruimtevaartuig nodig hebt om de foto te makenMaar denk nog maar eens na over dat geld wegmoffelen argument. De satellieten worden nog steeds gemaakt, raketten worden gemaakt en gelanceerd. Al die kosten ben je alsnog kwijt, wat het leeuwendeel is van de totale kosten. Dat lijkt mij een veel te ingewikkelde manier om een paar miljoen weg te moffelen.
Misschien via de Hubble telescoop.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat argument over het belastinggeld was maar een extraatje. De technische mogelijkheden om via oude technologie positie te bepalen (ook op zee en in de woestijn) weliswaar een verbeterde versie van die systemen klinkt vrij plausibel. We hebben toch zo'n mooi ISS in de ruimte hangen waarmee ze foto's kunnen maken? Ook van het ISS zijn "foto's" dus moet daar toch iets rondzweven met de capaciteit om foto's te maken.
De meeste ramen staan naar de aarde gericht.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat argument over het belastinggeld was maar een extraatje. De technische mogelijkheden om via oude technologie positie te bepalen (ook op zee en in de woestijn) weliswaar een verbeterde versie van die systemen klinkt vrij plausibel. We hebben toch zo'n mooi ISS in de ruimte hangen waarmee ze foto's kunnen maken? Ook van het ISS zijn "foto's" dus moet daar toch iets rondzweven met de capaciteit om foto's te maken.
Er hangen daar zogezegd 3 GPS systemen, dus moet toch wat kosten lijkt me. In ieder geval enkele miljarden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar heb ik juist het grootste probleem mee, het ruimtevaartbudget is vergeleken met andere veel makkelijker te verbloemen onderwerpen een lachertje. Als ze geld weg willen moffelen doen ze het wel via ontwikkelingssamenwerking of een soort 'black budget' in defensie oid.
Ze houden niet veel over als ze er ook nog voor moeten zorgen dat hobbyisten met een telescoop het ISS op elk moment van de dag en nacht op kunnen zoeken met de telescoop, ze GPS, satelliet TV en nog een zooi andere zaken moeten faken (inclusief genepte telemetrie gegevens van bijvoorbeeld het GPS signaal), en daar komt dan nog het wereldwijd internationaal volgehouden complot bovenop die zo diep gaat dat zelfs Noord-Korea mee doet met de grap.
Nee, voor die relatieve grijpstuivers wat ze dan overhouden (als ze überhaupt wat over zouden houden) zal het niet gedaan worden lijkt me.
Dan moet er iets anders zijn.
Dat is niet te vergelijken. Bij het ISS komen regelmatig andere ruimtevaartuigen op bezoek, een deel daarvan bemand. Verder heb je nog de ruimtewandelingen die ze maken voor onderhoud, constructie werkzaamheden etc. Een GPS satelliet zit in een veeel hogere baan, en dus ook op veel grotere afstand. je gaat op 20.000 km afstand niet even een foto maken, zoals je dat op 200m afstand wel kan doen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Wat is dan het keiharde ondebunkbare bewijs dat er GPS satelieten in space hangen?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken. Bij het ISS komen regelmatig andere ruimtevaartuigen op bezoek, een deel daarvan bemand. Verder heb je nog de ruimtewandelingen die ze maken voor onderhoud, constructie werkzaamheden etc. Een GPS satelliet zit in een veeel hogere baan, en dus ook op veel grotere afstand. je gaat op 20.000 km afstand niet even een foto maken, zoals je dat op 200m afstand wel kan doen.
niet moeilijk..quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Wat is dan het keiharde ondebunkbare bewijs dat er GPS satelieten in space hangen?
Animaties? 3D foto's en computergraphics moeten we het mee doen?
Volgens mij heb je deze post van mij niet gezien dan.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
niet moeilijk..
Pak een roeiboot neem een telefoon mee.
En kijk ff hoeveel je mobiel bereik hebt en hoeveel GPS bereik hebt..
Als je merkt dat je GPSontvangst hebt en je zit in je 1tje in de machtige oceaan!
Ga dan even zoeken naar waar dat signaal vandaan komt ..
Jij neemt genoegen met de lettertjes GPS op je GSM als bewijs dat er GPS satellieten zijn?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:10 schreef Izzy73 het volgende:
Interessant filmpje,
Het signaal wat van boven komtquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Wat is dan het keiharde ondebunkbare bewijs dat er GPS satelieten in space hangen?
Zoals ik het nu begrijp krijg je met je GPS locatie ook gegevens van jouw relatieve afstand tussen de gebruikte satellieten die jouw locatie helpen bepalen. Dus moeten ze teruggegeven signaalgegevens ook faken bij elke ontvanger.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja nou simpel als jij me kan vertellen .. als je ver in die plomp zit en je ziet water, water water en water en waten en water en water.. waar dan dat signaal vandaan komt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je deze post van mij niet gezien dan.
Ook voor GPS konden schepen al navigeren op zee.
[..]
Jij neemt genoegen met de lettertjes GPS op je GSM als bewijs dat er GPS satellieten zijn?
Die relatieve afstanden is juist waar GPS de locatiebepaling op baseertquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoals ik het nu begrijp krijg je met je GPS locatie ook gegevens van jouw relatieve afstand tussen de gebruikte satellieten die jouw locatie helpen bepalen. Dus moeten ze teruggegeven signaalgegevens ook faken bij elke ontvanger.
Daar kan je makkelijk een computerprogrammetje voor schrijven lijkt me.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoals ik het nu begrijp krijg je met je GPS locatie ook gegevens van jouw relatieve afstand tussen de gebruikte satellieten die jouw locatie helpen bepalen. Dus moeten ze teruggegeven signaalgegevens ook faken bij elke ontvanger.
In ieder geval fijn dat iemand wat ideetjes oppert voor alternatieven, dat is het hele punt van dit topicquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:48 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Daar kan je makkelijk een computerprogrammetje voor schrijven lijkt me.
Tot nu toe ben ik niet overtuigd, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk![]()
De technieken die ik heb aangegeven werkten gewoon goed, en ik vind het niet logisch dat ze die technieken niet gewoon verder ontwikkeld hebben, maar in plaats daarvan satellieten op 20.000 km van de aarde hebben gehangen om onze locatie te bepalen. Nogmaals het kan aan mijn onwetendheid liggen, maar heb nog geen overtuigende argumenten gezien die die oude systemen ontkrachten. Ik ga eerst nog wel eens verder zoeken voordat ik misschien hele domme dingen ga schrijven.
Heb je wel eens gezien hoe simpel een GPS ontvanger is?quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:48 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De technieken die ik heb aangegeven werkten gewoon goed, en ik vind het niet logisch dat ze die technieken niet gewoon verder ontwikkeld hebben, maar in plaats daarvan satellieten op 20.000 km van de aarde hebben gehangen om onze locatie te bepalen. Nogmaals het kan aan mijn onwetendheid liggen, maar heb nog geen overtuigende argumenten gezien die die oude systemen ontkrachten. Ik ga eerst nog wel eens verder zoeken voordat ik misschien hele domme dingen ga schrijven.
Gaat niet zozeer om navigeren als wel om het feit dat je 'een' signaal ontvangt. Dat kan je makkelijk zelf met componenten nabouwen en checken. Hoef je het signaal nog niet eens te interpreteren of omzetten in een locatie of wat dan ook. Waar komt dat signaal vandaan als je midden op de oceaan bent?quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je deze post van mij niet gezien dan.
Ook voor GPS konden schepen al navigeren op zee.
[..]
Jij neemt genoegen met de lettertjes GPS op je GSM als bewijs dat er GPS satellieten zijn?
Of heel veel zendmasten en gebruik van de ionosphere?quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:15 schreef jogy het volgende:
[..]
De gebruikte golflengtes zijn line of sightquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:21 schreef Tingo het volgende:
[..]
Of heel veel zendmasten en gebruik van de ionosphere?
The military waren aan 't testen bijna 60 jaar geleden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:48 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tingo, voor de zoveelste keer; er wordt hier niet ontkent dat je radio(wat iets anders is dan gps, maar ok)golven zou kunnen weerkaatsen. Maar ook al is dat mogelijk, dat kan nooit met de vereiste nauwkeurigheid om je positie te bepalen. DAT is nu net de crux.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
The military waren aan 't testen bijna 60 jaar geleden.
Waarschijnlijk zijn er veel effectiever en goedkoper methoden/tecnologie/hardware om dit soort dingen nu te doen om de goede burgers van de wereld gelukkig te maken met die fantastische sat-tech.
Rocket to Free Gas
Operation Smoke Puff.1957. !
"Sometime in July,a laboratory announcement said,an Aerobee rocket will
be fired from Holloman air development center ar
Alamogarde,N.M.,carrying gas to form the cloud.
At the top of its flight,about 70miles up,the rocket will spew the gas
into the air.The gas will react with its high altitude surroundings to
form a nebulous mass of electrified particles capable of reflecting TV
and radar waves.
Radio hams within a 700 mile radius will follow the countdown through
their ear [phones.A few seconds after firing time they will begin
communicating with each other by bouncing their short transmission
signals off the cloud.
Enig idee wat de luchtdruk is op 70 mijl hoogte?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er veel effectiever en goedkoper methoden/tecnologie/hardware om dit soort dingen nu te doen om de goede burgers van de wereld gelukkig te maken met die fantastische sat-tech.
Rocket to Free Gas
and radar waves.
signals off the cloud.
Ja wie weet hebben ze een aantal oude navigatiesystemen vernieuwd in combinatie met wat jij schrijft. Zie ook deze post van mij eerder vandaag. BNW / Space fakery sidespin topic: GPSquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Rocket to Free Gas
and radar waves.
signals off the cloud.
Het lijkt me veel plausibeler dat de verbetering in telecommunications komt door hogere en veel meer zendmasten en niet door 20,000 satelliten en 'n space station.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:40 schreef nikao het volgende:
[..]
Tingo, voor de zoveelste keer; er wordt hier niet ontkent dat je radio(wat iets anders is dan gps, maar ok)golven zou kunnen weerkaatsen. Maar ook al is dat mogelijk, dat kan nooit met de vereiste nauwkeurigheid om je positie te bepalen. DAT is nu net de crux.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja wie weet hebben ze een aantal oude navigatiesystemen vernieuwd in combinatie met wat jij schrijft. Zie ook deze post van mij eerder vandaag. BNW / Space fakery sidespin topic: GPS
Navigeren met radiofrequenties op zee werkte ook al ver voor GPS bestond.
En ik blijf het bizar vinden dat er geen foto's te vinden zijn van satellieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |