Het is niet anders.quote:Op zondag 26 april 2015 17:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En daarom zal het een trieste klotebende blijven dat geloof....
De blaam treft imo voornamelijk de mensheid. Zelfinvulling/zelfinterpertatie kan in sommige gevallen gevaarlijk zijn en leiden tot extremisme en het verliezen van het balans tussen wereld en religie.quote:Op zondag 26 april 2015 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar de TV aan te zetten om te weten dat het een levensgevaarlijke religie is.
En een jaar later kijk je terug op deze post, terwijl je in de moskee naast Abdel en Youssef zit, en zeg je tegen hen "ik ben zo dankbaar dat ik toen op koningsdag die koran heb aangenomen, nu, ja nu voel ik mij pas echt vrij"quote:Op zondag 26 april 2015 17:10 schreef -Hakuna- het volgende:
Zie dat ze in ook Heerlen uitgedeeld gaan worden, wil er best wel eentje scoren. Alleen maar om uit te zoeken of er inderdaad citaten instaan zoals in de omstreden Wilders film Fitna die terrorisme en vrouwen onderdrukking verheerlijken.
Zoals?quote:Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Vandaag de dag worden er nare dingen gedaan in de naam van het christendom ondanks het NT
“I do not permit a woman to teach or to have authority over a man; she must be silent.” (1 Timothy 2:12)quote:Op zondag 26 april 2015 13:51 schreef Marlan het volgende:
Met de Koran kweek je geen tolerantie. Een boek dat volstaat met beschrijven van martelingen in hel die je als ongelovige moet ondergaan, oproepen tot haat en moord, geweldverheerlijking, intolerantie, vrouwenhaat, slavernij enz. zal precies het tegenovergestelde bereiken. Namelijk dat de mensen die voorheen misschien wel de islam voor een liefdevolle godsdienst aanzagen, het licht ineens zien over de vijandige denkbeelden die dit geloof genereert ten opzichte van alles dat niet-moslim is.
Is een gedrocht, om te lezen en qua inhoud. Totaal niet door heen te komen. 4 a 5 pagina's per uur zo'n beetje.quote:Op zondag 26 april 2015 14:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mein Kampf schijnt ook zo'n gedrocht te zijn.
Jij weet zo te zien niet wie Hakuna is...quote:Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En een jaar later kijk je terug op deze post, terwijl je in de moskee naast Abdel en Youssef zit, en zeg je tegen hen "ik ben zo dankbaar dat ik toen op koningsdag die koran heb aangenomen, nu, ja nu voel ik mij pas echt vrij"
Iedereen weet toch inmiddels wel dat de bijbel vol staat met dat soort passages? Volgens mij ontkennen zelfs gelovige christenen dat niet. Alleen geesteszieke fundamentalistische christenen bij wie overduidelijk een schroefje los zit of die een gaatje in hun hoofd hebben, zullen dit soort passages als leidraad voor hun leven zien of ook maar de bijbel letterlijk nemen, volgens mij. Ik begrijp dus je punt niet helemaal.quote:Op zondag 26 april 2015 17:29 schreef PeteSampras het volgende:
Lekker hè, vergoeilijken. Pak jij nu even een paar passende soewar erbij? Dan hebben we weer een héél intelligent gesprek gehad.
Gewoon deze versie gebruiken:quote:Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Odaiba het volgende:
Niet doorheen te komen en zonder voorkennis van de vele Hadith ook niet te begrijpen.
Die paar duizenden religekkies in Amerika vergelijken met miljoenen moslims.quote:Op zondag 26 april 2015 17:28 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
“I do not permit a woman to teach or to have authority over a man; she must be silent.” (1 Timothy 2:12)
“This is what the Lord Almighty says... ‘Now go and strike Amalek and devote to destruction all that they have. Do not spare them, but kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.’” (1 Samuel 15:3)
“Do not allow a sorceress to live.” (Exodus 22:18)
“Happy is he who repays you for what you have done to us – he who seizes your infants and dashes them against the rocks.” (Psalm 137:9)
“So the man took his concubine and sent her outside to them, and they raped her and abused her throughout the night, and at dawn they let her go. At daybreak the woman went back to the house where her master was staying, fell down at the door and lay there until daylight. When her master got up in the morning and opened the door of the house and stepped out to continue on his way, there lay his concubine, fallen in the doorway of the house, with her hands on the threshold. He said to her, ‘Get up; let’s go.’ But there was no answer. Then the man put her on his donkey and set out for home.” (Judges 19:25-28)
“In the same way also the men, giving up natural intercourse with women, were consumed with passion for one another. Men committed shameless acts with men and received in their own persons the due penalty for their error.” (Romans 1:27)
“And Jephthah made a vow to the Lord, and said, ‘If you will give the Ammonites into my hand, then whoever comes out of the doors of my house to meet me, when I return victorious from the Ammonites, shall be the Lord’s, to be offered up by me as a burnt-offering.’ Then Jephthah came to his home at Mizpah; and there was his daughter coming out to meet him with timbrels and with dancing. She was his only child; he had no son or daughter except her. When he saw her, he tore his clothes, and said, ‘Alas, my daughter! You have brought me very low; you have become the cause of great trouble to me. For I have opened my mouth to the Lord, and I cannot take back my vow.’” (Judges 11:30-1, 34-5)
‘Take your son, your only son Isaac, whom you love, and go to the land of Moriah, and offer him there as a burnt-offering on one of the mountains that I shall show you.’ (Genesis 22:2)
“Wives, submit to your husbands as to the Lord.” (Ephesians 5:22)
“Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to the good and gentle but also to the cruel.” (1 Peter 2:18)
Volgens mij zie ik niet dat iemand bang is.quote:Op zondag 26 april 2015 17:46 schreef LXIV het volgende:
Als je bang wordt wanneer moslims Korans gaan uitdelen dan is je systeem wel heel erg zwak.
Wat is dan het probleem? Dan hoeft er toch ook geen topic over geopend te worden? Dan kun je ze rustig hun gang laten gaan.quote:Op zondag 26 april 2015 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik niet dat iemand bang is.
Ik hoop dat ze morgen rondlopen in Scheveningen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik niet dat iemand bang is.
Juist.quote:Op zondag 26 april 2015 17:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En daarom zal het een trieste klotebende blijven dat geloof....
Het is sws wel nieuws, maar kijk bijv. wat die gast in de telegraaf laat optekenen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem? Dan hoeft er toch ook geen topic over geopend te worden? Dan kun je ze rustig hun gang laten gaan.
Boeiuh toch?quote:Op zondag 26 april 2015 17:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze morgen rondlopen in Scheveningen.
Verheug me er nu al op.
Of wel natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2015 17:58 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Fout, wellicht bedoelden ze het niet zo.
Hoe zouden ze het dan nog meer kunnen bedoelen? En vind je het niettemin nog een "mooi initiatief"?quote:Op zondag 26 april 2015 17:58 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Fout, wellicht bedoelden ze het niet zo.
Dan komt er wel weer andere ellende voor in de plaats joh.. het is de aard van het menselijk beestjequote:Op zondag 26 april 2015 18:02 schreef hans1985 het volgende:
Elke vorm van religie verbieden zou goed zijn. Niks dan ellende.
Dat kun je niet doen natuurlijk, als mensen een religie volgen dan moeten ze dat zelf weten imo. Vrijheid van geweten. Groot goed. Ongelovigen worden in islamitische landen gewoon zwaar gestraft t/m doodstraf, dit kan natuurlijk niet, andersom ook niet.quote:Op zondag 26 april 2015 18:02 schreef hans1985 het volgende:
Elke vorm van religie verbieden zou goed zijn. Niks dan ellende.
Wellicht dat je geen jihadist hoeft te zijn om je geloof op een normale manier te belijden.quote:Op zondag 26 april 2015 18:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoe zouden ze het dan nog meer kunnen bedoelen? En vind je het niettemin nog een "mooi initiatief"?
ik vind het bizar, prima hoor, maar wat een haat, op het internet dat dan weer welquote:Op zondag 26 april 2015 17:46 schreef LXIV het volgende:
Als je bang wordt wanneer moslims Korans gaan uitdelen dan is je systeem wel heel erg zwak.
Dit is het begin en het eindigt met de verbanning van het koningshuis, want niks en niemand is groter dan Allah.quote:Op zondag 26 april 2015 18:18 schreef hans1985 het volgende:
Maar waarom met feestdagen als deze. Laat dit soort dagen feestdagen.
Wat voor haat dan?quote:Op zondag 26 april 2015 18:12 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het bizar, prima hoor, maar wat een haat, op het internet dat dan weer wel
Het doet jou niet sterk aan dawa-salafisme denken?quote:Op zondag 26 april 2015 18:10 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Wellicht dat je geen jihadist hoeft te zijn om je geloof op een normale manier te belijden.
Ja ik vind het een mooi initiatief
"Zij willen los van de media zelf hun oordeel vellen over wat de islam heeft te bieden"
Dit kan ik alleen maar toejuichen.
Groter nog dan Willie? Wauw. En hoe groot precies?quote:Op zondag 26 april 2015 18:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dit is het begin en het eindigt met de verbanning van het koningshuis, want niks en niemand is groter dan Allah.
Ach, mensen moeten hun frustratie even de loop kunnen laten gaan, slaat geen deuk in een pakje boter.quote:
nou, het is gewoon pure haat, maar ach, dat is wat ons levend houdt, niet?quote:Op zondag 26 april 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, mensen moeten hun frustratie even de loop kunnen laten gaan, slaat geen deuk in een pakje boter.
Zo gaat dat hier toch, je loopt hier al langer rond dan ik nota bene. Maar de eerste gevaarlijk FOK!ker moet ik nog tegenkomen.quote:Op zondag 26 april 2015 18:27 schreef Re het volgende:
[..]
nou, het is gewoon pure haat, maar ach, dat is wat ons levend houdt, niet?
Lijkt me ietwat overtrokken.quote:Op zondag 26 april 2015 18:27 schreef Re het volgende:
[..]
nou, het is gewoon pure haat, maar ach, dat is wat ons levend houdt, niet?
Afval gooi je in de prullenbak dus ik zou ook boos worden!quote:Op zondag 26 april 2015 18:01 schreef tralalala het volgende:
En dan zeker helemaal MAD worden als een dronken idioot dat ding de gracht in gooit ofzo.
Haat hoeft niet per se gevaarlijk te zijn of omgezet te worden in handelen. Los daarvan lijkt 't me voor dit, hoe compleet respectloos sommige reacties hier ook zijn, een groot woord.quote:Op zondag 26 april 2015 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo gaat dat hier toch, je loopt hier al langer rond dan ik nota bene. Maar de eerste gevaarlijk FOK!ker moet ik nog tegenkomen.
Nee.quote:Op zondag 26 april 2015 18:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het doet jou niet sterk aan dawa-salafisme denken?
In feite mee eens idd, een samenleving waarin het geweten niet gecontroleerd wordt door één totalitaire doctrine zal overkomen als enigszins chaotisch en soms ook behoorlijk grof en beledigend, echter de agressie en frustratie speelt zich er wel af in woorden en ideeën en niet in geweld en onderdrukking.quote:Op zondag 26 april 2015 18:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Haat hoeft niet per se gevaarlijk te zijn of omgezet te worden in handelen. Los daarvan lijkt 't me voor dit, hoe compleet respectloos sommige reacties hier ook zijn, een groot woord.
Gaat toch niet helpen joh, of ben je al te naïef?quote:Op zondag 26 april 2015 18:34 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nee.
"Met de actie willen de gelovigen vooral een tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming over de islam door onder meer acties van de Islamitische staat (IS)
en aanslagen van extremisten."
Ik blijf erbij, mooi initiatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |