abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152041489
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Och het oude testament zet ook aan tot geweld en onverdraagzaamheid. de koran is vast niet beter.... Dat is het probleem niet.
Verschil alleen met de Bijbel, is dat de Bijbel 2300+ pagina's heeft, waarvan een deel óók wreed is, maar een ander deel ook niet; juist meer gericht op verlossing, vergeving en liefde. De Koran (iets meer dan 700 pagina's, waarvan vele pagina's met een slechts een paar regels tekst) echter legt het accent er voortdurend op, en je leest zowat niet anders. Lees je al ergens een 'mooi' stuk, wordt het aan het einde wel weer om zeep geholpen met wéér een dreiging m.b.t. hel & verdoemenis; een soort sluit af met een hekje#...
Daarbij is de Koran een leer van één profeet, en de bijbel van 66 'losse' profeten met ieder min of meer hun eigen verhaal. De Bijbel loopt wat minder achter een soort dictator aan zeg maar...
pi_152041492
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:16 schreef Marlan het volgende:

[..]

Van een vertaling word je idd niet veel wijzer van. Sowieso is de Koran vaak vaag, rommelig, saai, repetitief, inconsistent en lijkt het lukraak snel in elkaar te zijn gezet.
Het beste is om een exegese erbij te pakken. Ik heb zelf een deel van ibn Kathir in het Engels gelezen en daar word je bepaald niet vrolijk van. De verwensingen en vervloekingen naar bijvoorbeeld de Joden zijn niet van de lucht.
Daarom is het dus prima dat Nederlanders zelf de Koran lezen. Ik vind het een goede actie. Dan kan de Nederlander zelf oordelen of het wel of geen onverdraagzaam boek is zonder op het (onderbuik)oordeel van Pechtold of Wilders hoeven af te gaan.
pi_152041555
quote:
13s.gif Op zondag 26 april 2015 15:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat überhaupt die klotebijbel daar al ligt.

Dat is echt niet meer van deze tijd. En om dan als doel te stellen om daar dan ook nog een koran naast te leggen slaat helemaal nergens op.

}:|
Tsja als een boek van de ene zandbakideologie in de hotelkamers ligt kan je moeilijk het boek van de andere zandbakideologie weigeren. Wat dat betreft hebben ze gelijk. Helemaal beter is natuurlijk geen enkel religieus boek in hotelkamers.
pi_152041608
quote:
Thanks, ben nu effe aan het doorlezen.
pi_152041643
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:32 schreef Gewas het volgende:

[..]

Thanks, ben nu effe aan het doorlezen.
Tel je de dreigementen even mee?
pi_152041747
quote:
5s.gif Op zondag 26 april 2015 15:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

Euh, wat? :?
Ze was met een Moslim getrouwd die dacht haar eronder te kunnen houden door met de koran te zwaaien, maar dat kon zij beter. En uit dat huwelijk stappen was dus iets positiefs. Kun je je dat niet voorstellen?

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik gebruik een hele andere tactiek om met gelovigen om te gaan, ik draai me om en wandel weg.
Gaat meer om bv discussies op fora. ;)
pi_152041813
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er is niks mis mee om je evt te verdiepen in de koran of welke andere religieuze stroming dan ook. Algemene ontwikkeling heet dat.
Tja.. daar begint het mee. Over 20 jaar leven we in Eurabie :'(
pi_152041847
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tel je de dreigementen even mee?
Ik heb 4 willekeurige pagina's gelezen en het is nog veel ernstiger dan ik dacht.
pi_152041863
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:36 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Gaat meer om bv discussies op fora. ;)
pi_152041870
Koraantje boven, koraantje boven, leve de koningin.
pi_152041941
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb 4 willekeurige pagina's gelezen en het is nog veel ernstiger dan ik dacht.
Het is een vrij onvriendelijke religie inderdaad.
pi_152041994
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 15:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tsja als een boek van de ene zandbakideologie in de hotelkamers ligt kan je moeilijk het boek van de andere zandbakideologie weigeren. Wat dat betreft hebben ze gelijk. Helemaal beter is natuurlijk geen enkel religieus boek in hotelkamers.
Ten eerste vind je ze haast niet meer in hotelkamers, ten tweede gaat welk boek er ligt mee met het heersende geloof in het land/de regio. Dus niet logish om dan boeken van alle andere geloven erbij te gaan leggen. Overigens kunnen die bij een beetje hotel gewoon geleverd als je er om vraagt.
pi_152042021
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:42 schreef Jigzoz het volgende:
Het is een vrij onvriendelijke religie inderdaad.
De Koran neemt het leven in ieder geval ernstig! En met God/Allah valt zeker niet te spotten.
Echt veel humor zou er ook wel niet zijn in Islamitische landen.
pi_152042145
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:44 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

De Koran neemt het leven in ieder geval ernstig! En met God/Allah valt zeker niet te spotten.
Echt veel humor zou er ook wel niet zijn in Islamitische landen.
Hoe anders dan bij de Joden dan weer hè.
I´m back.
pi_152042211
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, dat is ook weer zo, Maar al doen zij er niks mee, mensen die meelezen hebben dan tenminste meerdere kanten en kunnen misschien zelf een oordeel vormen ipv klakkeloos overnemen wat pa en ma roepen...
pi_152042281
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe anders dan bij de Joden dan weer hè.
Of de christenen.

De Bijbel is een bijzonder vuig boek, zeker waar, maar de Koran is veel rijker aan bedreigingen.
pi_152042303
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:51 schreef Marlan het volgende:
Met de Koran kweek je geen tolerantie. Een boek dat volstaat met beschrijven van martelingen in hel die je als ongelovige moet ondergaan, oproepen tot haat en moord, geweldverheerlijking, intolerantie, vrouwenhaat, slavernij enz. zal precies het tegenovergestelde bereiken. Namelijk dat de mensen die voorheen misschien wel de islam voor een liefdevolle godsdienst aanzagen, het licht ineens zien over de vijandige denkbeelden die dit geloof genereert ten opzichte van alles dat niet-moslim is.
Jij hebt 'm gelezen?
pi_152042503
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:50 schreef Jigzoz het volgende:
De Bijbel is een bijzonder vuig boek, zeker waar, maar de Koran is veel rijker aan bedreigingen.
Zeker. Het Nieuwe Testament is sowieso stukken milder. En dat is toch het belangrijkste boek voor het Christendom (de Christus-leer).
Verder hoeft van mij in een religieus boek echt niet alleen maar te staan wat men graag wil horen. Een God - als die bestaat - zou de waarheid aan de mensheid openbaren. En als er zo'n waarheid is, is dat vast niet alleen maar leuk en lief en politiek correct. Maar het moet wel proportioneel en redelijk zijn. Daarvan is m.i. in de Koran gaan sprake. Het mist alle proportionaliteit en redelijk.
pi_152042588
Mooi initiatief! _O_
En voor de mensen die weer moeten zeuren, het is voor de geïnteresseerden.
pi_152042696
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 15:59 schreef Inspireme het volgende:
Mooi initiatief! _O_
En voor de mensen die weer moeten zeuren, het is voor de geïnteresseerden.
Maar die hebben dan al lang een koran, toch?
I´m back.
  zondag 26 april 2015 @ 16:05:47 #121
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152042823
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:28 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Verschil alleen met de Bijbel, is dat de Bijbel 2300+ pagina's heeft, waarvan een deel óók wreed is, maar een ander deel ook niet; juist meer gericht op verlossing, vergeving en liefde. De Koran (iets meer dan 700 pagina's, waarvan vele pagina's met een slechts een paar regels tekst) echter legt het accent er voortdurend op, en je leest zowat niet anders. Lees je al ergens een 'mooi' stuk, wordt het aan het einde wel weer om zeep geholpen met wéér een dreiging m.b.t. hel & verdoemenis; een soort sluit af met een hekje#...
Daarbij is de Koran een leer van één profeet, en de bijbel van 66 'losse' profeten met ieder min of meer hun eigen verhaal. De Bijbel loopt wat minder achter een soort dictator aan zeg maar...
Wat ik bedoelde is dat je als je dat wilt ( en zoals in het verleden ook gebeurde ) je uit het OT dingen kunt halen die tot het bedrijven van wrede zaken lijken aan te zetten. Dat is tegenwoordig niet meer zo de gewoonte van de christenen. De moslims hebben meer moeite met * verlichting * die houden liever vast aan ouderwetse manieren en ideeën.
Ik vind dus de koran niet zozeer de boosdoener als wel de moslim die weigert in te zien dat je je niet moet vasthouden aan allang achterhaalde zaken. Tenzij je de koran ziet als middel tot indoctrinatie.
Ik heb 'm niet gelezen en ben dat ook niet van plan. Kan echt geen respect opbrengen voor dat boek en de islam gezien de afschuwelijke dingen die er uit zijn voorgekomen.

Aan de vruchten kent men de boom. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152042894
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar die hebben dan al lang een koran, toch?
Tja vele mensen roeptoeteren wel wat maar hebben de koran niet of maar deels gelezen.
pi_152042960
Over een paar jaar dit soort taferelen op de Coolsingel, de Dam en het Binnenhof?

pi_152042982
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Over een paar jaar dit soort taferelen op de Coolsingel, de Dam en het Binnenhof?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Door het uitdelen van een paar Korans? Nee, ik denk het niet.
pi_152042984
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:08 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Tja vele mensen roeptoeteren wel wat maar hebben de koran niet of maar deels gelezen.
Je hoeft alleen maar de TV aan te zetten om te weten dat het een levensgevaarlijke religie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')