abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152099668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leuk om te zeggen, maar dat veegt van geen kanten natuurlijk hè. :').
Het was niet bepaald 3 laags nee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_152099689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het was niet bepaald 3 laags nee.
Beter de euroshopper dan maar weer pakken, toch?
I´m back.
pi_152099704
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beter de euroshopper dan maar weer pakken, toch?
Ik laat me wel rimmen door een ruige tong, veel goedkoper.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_152099730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar de juiste interpretatie behelst bij moslims de integrale koran.
Bij christenen niet
Jawel, juist wel! Die talloze afscheidingen zijn juist ontstaan vanwege gelul in de marge! Groep 1 die vindt dat groep 2 dwaalt en grove fouten begaat! Waar denk je waar al die verschillende kerkverbanden uit zijn ontstaan? Omdat ze dat leuk vinden ofzo?
pi_152099759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik laat me wel rimmen door een ruige tong, veel goedkoper.
:{.
I´m back.
pi_152099773
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helaas, foute vergelijking. Stephen King is fictie. De koran niet, althans niet volgens de gelovigen.
Bepaalde delen wel; Openbaringen is fictie, Psalmen is fictie. Maar goed, de verantwoordelijkheid om iets wel of niet te letterlijk interpreteren en daarbij naar omstandigheden en factoren bij het ligt nog altijd bij het individu. Dat het zo geschreven is betekent nog niet dat iedereen die daarin gelooft stiekem niet gematigd is.
pi_152099859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook; ten opzichte van alle moslims wereldwijd.

[..]

Nee, want met die redenering zou je ook kunnen stellen dat mensen die een boek van Stephen King lezen waarin vrij gedetailleerd wordt beschreven hoe de hoofdpersoon stemmen in zijn hoofd heeft die hem gebieden om zijn buurman te vermoorden, ook maar de buurman in kwestie vermoorden. Dat lijkt me niet.
Haha goeie vergelijking man, een boek van Stephan King :'(

Of nee, toch niet. Want zijn er mensen die hun leven inrichten naar een boek van Stephan King? Nee. Naar de Koran wel misschien? Geef daar zelf maar antwoord op. Inkoppertje.
pi_152099891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:36 schreef Warsaw het volgende:

[..]

Haha goeie vergelijking man, een boek van Stephan King :'(

Of nee, toch niet. Want zijn er mensen die hun leven inrichten naar een boek van Stephan King? Nee. Naar de Koran wel misschien? Geef daar zelf maar antwoord op. Inkoppertje.
Ja, en? Maakt dat de verantwoording ineens anders? Worden gelovigen ineens willoze slachtoffers van hun denkbeelden en zijn ze niet meer in staat om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij?
pi_152099933
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, juist wel! Die talloze afscheidingen zijn juist ontstaan vanwege gelul in de marge! Groep 1 die vindt dat groep 2 dwaalt en grove fouten begaat! Waar denk je waar al die verschillende kerkverbanden uit zijn ontstaan? Omdat ze dat leuk vinden ofzo?
Er zal heus één denominatie te vinden zijn die van de bijbel vindt wat de moslims vinden van hun koran. Zoals in een post hierboven staat. Er zijn denominaties, die elke lettergreep letterlijk nemen.
Maar bij de gemiddelde ch(g)risten bestaat een soort meervoudig uit te leggen gevoel van menselijk met elkaar omgaan, elkaar vergeven, niet willen wat bij een ander gebeurt dat je ook niet wil gebeuren bij je zelf, je niet laten verleiden... enfin het riedeltje uit de bergrede.
Dat dat eeuwen geleden nog wel anders lag af en toe (ook niet helemaal, maar vooruit), heb ik al toegegeven.
I´m back.
pi_152099939
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Maakt dat de verantwoording ineens anders? Worden gelovigen ineens willoze slachtoffers van hun denkbeelden en zijn ze niet meer in staat om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij?
Ehh, niet allemaal, maar veel gelovigen hebben inderdaad de grootste moeite 'om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij.' Volg je geen nieuws?
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:41:57 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152099957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bepaalde delen wel; Openbaringen is fictie, Psalmen is fictie. Maar goed, de verantwoordelijkheid om iets wel of niet te letterlijk interpreteren en daarbij naar omstandigheden en factoren bij het ligt nog altijd bij het individu. Dat het zo geschreven is betekent nog niet dat iedereen die daarin gelooft stiekem niet gematigd is.
Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik wel zeg is dat een letterlijke interpretatie net zo makkelijk kan worden beargumenteerd als een niet-letterlijke. Sterker nog, als je de koran leest kom je tot de conclusie dat al die gematigde moslims simpelweg niet in het paradijs komen. Dat is een probleem waar de extremisten van profiteren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152100093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zal heus één denominatie te vinden zijn die van de bijbel vindt wat de moslims vinden van hun koran.
Eén? Alles wat zich onder de PKN bevindt.
pi_152100111
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik wel zeg is dat een letterlijke interpretatie net zo makkelijk kan worden beargumenteerd als een niet-letterlijke. Sterker nog, als je de koran leest kom je tot de conclusie dat al die gematigde moslims simpelweg niet in het paradijs komen.
Dat ligt er dus maar net aan met welke bril je leest.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:50:39 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152100156
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt er dus maar net aan met welke bril je leest.
En er zijn nogal wat brillen. Een aantal daarvan is een directe aanval op onze normen en waarden. Exact hoeveel mensen die bril ophebben op dit moment is minder relevant dan het feit dat men vrij simpel van bril kan veranderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152100194
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eén? Alles wat zich onder de PKN bevindt.
Die zich tegenwoordig als één gezellige familie zien hier in NL, volgens mij.
Kijk, in Haarlem had je in de 17de eeuw geloof ik iets van 165 kerken (ooit gelezen bij Bomans) en daar zal heel wat muggenzifterij tussen hebben gezeten. Maar we hebben het nu niet meer over de 17de eeuw, maar over de 21ste eeuw natuurlijk. Het heeft de westerse wereld echt wat bloed, zweet en tranen gekost om enigszins los te komen van hun religies, en nog is dat niet helemaal gelukt. We hebben ze wel in een kot gekregen, gelukkig, na eeuwen uiteindelijk. En de echt erbarmelijke uitwassen zijn eigenlijk nog maar vrij kort geleden ten einde gekomen. Neem hoe vrouwen werden behandeld bijv. Nog niet zo lang geleden dat vrouwen ook wilsonbekwaam waren in NL. Door die religie.
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:58:35 #241
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152100331
Ben ze helaas niet tegengekomen, terwijl ze in deze stad wel schenen te staan. Had er best eentje mee willen nemen om eens doorheen te bladeren.
pi_152100355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:58 schreef De_Kaas het volgende:
Ben ze helaas niet tegengekomen, terwijl ze in deze stad wel schenen te staan. Had er best eentje mee willen nemen om eens doorheen te bladeren.
Waren al los, denk?
I´m back.
pi_152100550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die zich tegenwoordig als één gezellige familie zien hier in NL, volgens mij.
Je hebt geen idee.
pi_152100637
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt geen idee.
Valt wel mee.
Gaat erom dat we natuurlijk tot een islam komen die dezelfde weg op gaat als al die christelijk denominaties, en zodoende uiteindelijk in staat zijn allerlei inhumane praktijken uit te bannen. Of niet?
Uiteindelijk gaat het om humanisme, het naleven van menselijke waarden zonder tussenkomst van metafysica.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')