Het was niet bepaald 3 laags nee.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Leuk om te zeggen, maar dat veegt van geen kanten natuurlijk hè..
Ik laat me wel rimmen door een ruige tong, veel goedkoper.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter de euroshopper dan maar weer pakken, toch?
Jawel, juist wel! Die talloze afscheidingen zijn juist ontstaan vanwege gelul in de marge! Groep 1 die vindt dat groep 2 dwaalt en grove fouten begaat! Waar denk je waar al die verschillende kerkverbanden uit zijn ontstaan? Omdat ze dat leuk vinden ofzo?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de juiste interpretatie behelst bij moslims de integrale koran.
Bij christenen niet
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik laat me wel rimmen door een ruige tong, veel goedkoper.
Bepaalde delen wel; Openbaringen is fictie, Psalmen is fictie. Maar goed, de verantwoordelijkheid om iets wel of niet te letterlijk interpreteren en daarbij naar omstandigheden en factoren bij het ligt nog altijd bij het individu. Dat het zo geschreven is betekent nog niet dat iedereen die daarin gelooft stiekem niet gematigd is.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas, foute vergelijking. Stephen King is fictie. De koran niet, althans niet volgens de gelovigen.
Haha goeie vergelijking man, een boek van Stephan Kingquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook; ten opzichte van alle moslims wereldwijd.
[..]
Nee, want met die redenering zou je ook kunnen stellen dat mensen die een boek van Stephen King lezen waarin vrij gedetailleerd wordt beschreven hoe de hoofdpersoon stemmen in zijn hoofd heeft die hem gebieden om zijn buurman te vermoorden, ook maar de buurman in kwestie vermoorden. Dat lijkt me niet.
Ja, en? Maakt dat de verantwoording ineens anders? Worden gelovigen ineens willoze slachtoffers van hun denkbeelden en zijn ze niet meer in staat om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:36 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Haha goeie vergelijking man, een boek van Stephan King![]()
Of nee, toch niet. Want zijn er mensen die hun leven inrichten naar een boek van Stephan King? Nee. Naar de Koran wel misschien? Geef daar zelf maar antwoord op. Inkoppertje.
Er zal heus één denominatie te vinden zijn die van de bijbel vindt wat de moslims vinden van hun koran. Zoals in een post hierboven staat. Er zijn denominaties, die elke lettergreep letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, juist wel! Die talloze afscheidingen zijn juist ontstaan vanwege gelul in de marge! Groep 1 die vindt dat groep 2 dwaalt en grove fouten begaat! Waar denk je waar al die verschillende kerkverbanden uit zijn ontstaan? Omdat ze dat leuk vinden ofzo?
Ehh, niet allemaal, maar veel gelovigen hebben inderdaad de grootste moeite 'om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij.' Volg je geen nieuws?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Maakt dat de verantwoording ineens anders? Worden gelovigen ineens willoze slachtoffers van hun denkbeelden en zijn ze niet meer in staat om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij?
Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik wel zeg is dat een letterlijke interpretatie net zo makkelijk kan worden beargumenteerd als een niet-letterlijke. Sterker nog, als je de koran leest kom je tot de conclusie dat al die gematigde moslims simpelweg niet in het paradijs komen. Dat is een probleem waar de extremisten van profiteren.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bepaalde delen wel; Openbaringen is fictie, Psalmen is fictie. Maar goed, de verantwoordelijkheid om iets wel of niet te letterlijk interpreteren en daarbij naar omstandigheden en factoren bij het ligt nog altijd bij het individu. Dat het zo geschreven is betekent nog niet dat iedereen die daarin gelooft stiekem niet gematigd is.
Eén? Alles wat zich onder de PKN bevindt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zal heus één denominatie te vinden zijn die van de bijbel vindt wat de moslims vinden van hun koran.
Dat ligt er dus maar net aan met welke bril je leest.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik wel zeg is dat een letterlijke interpretatie net zo makkelijk kan worden beargumenteerd als een niet-letterlijke. Sterker nog, als je de koran leest kom je tot de conclusie dat al die gematigde moslims simpelweg niet in het paradijs komen.
En er zijn nogal wat brillen. Een aantal daarvan is een directe aanval op onze normen en waarden. Exact hoeveel mensen die bril ophebben op dit moment is minder relevant dan het feit dat men vrij simpel van bril kan veranderen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er dus maar net aan met welke bril je leest.
Die zich tegenwoordig als één gezellige familie zien hier in NL, volgens mij.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eén? Alles wat zich onder de PKN bevindt.
Waren al los, denk?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:58 schreef De_Kaas het volgende:
Ben ze helaas niet tegengekomen, terwijl ze in deze stad wel schenen te staan. Had er best eentje mee willen nemen om eens doorheen te bladeren.
Je hebt geen idee.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die zich tegenwoordig als één gezellige familie zien hier in NL, volgens mij.
Valt wel mee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |