Ik durf het mensen dus nooit toe te wensen. Zeg altijd dat ik het niemand gun. Maar dat is meer omdat ik vind dat ik dat niet mag vinden, dan dat ik het echt niet vind.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
En aangezien hij er zo luchtig over deed heb ik hem hetzelfde gewenst als dat ik heb, misschien dat hij het dan wel snapt.
Ik gun het idd bijna niemand. Bijna.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:25 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik durf het mensen dus nooit toe te wensen. Zeg altijd dat ik het niemand gun. Maar dat is meer omdat ik vind dat ik dat niet mag vinden, dan dat ik het echt niet vind.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:25 schreef Aspergermeisje het volgende:
Laatst zat iemand die heel vaak over mijn grenzen gaat bijvoorbeeld te zeuren over dat ze al een week lang hoofdpijn had en toen dacht ik stiekem wel: karma's a bitch...
Dat is een stuk betere manier, fijn dat het ook zo kan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:58 schreef caroro het volgende:
Ik had de "mazzel" dat mijn baas zelf weleens een hernia heeft gehad, en dus zichzelf enigzins kon indenken hoe het voor mij moest zijn. Hebben samen het hele WIA traject doorlopen en hij heeft me echt gesteund in het proces, ga nog steeds weleens een bakkie bij ze doen. Ik ben erg blij dat dat in ieder geval soepel gegaan is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ooit wel een twitter account gehad, maar nu al jaren niet meerquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:22 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ben jij toevallig ook actief op Twitter?
Ik ben sinds woensdag aan de ijzerpillen en ben nu 3x per dag een uur misselijk (moet die pillen 3x per dag innemen).Gelukkig heb ik het schema nu ongeveer door, dus dat scheelt (fijn, voorspelbaarheid).![]()
Ik zou mijn migraine-aanvallen ook een stuk beter kunnen handelen als ik zou weten wanneer ze op komen zetten, maarja, zo werkt het helaas niet...
Er ook net achter gekomen dat ik in een week 5 kilo zwaarder geworden ben, heb nu een plofkop en vochtzakjes op mijn knieeen. Mag nog van geluk spreken dat ik nu pas aangekomen ben, ik slik al twee maanden prednison en ben aan het afbouwen. Hopelijk raak ik dat vocht nu ook snel kwijt..quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt heel irritant! Prednison is nou een medicijn dat ik nooit hoop te gaan slikken, je hoort er alleen maar horrorverhalen over.
[..]
Oh, omdat ik iemand volg die ook Asperger en Crohn heeft. Maar dat ben jij dus niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:23 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb ooit wel een twitter account gehad, maar nu al jaren niet meer![]()
Hoezo?
Voorspelbaarheid is idd fijn
Ah ok, nee dat ben ik nietquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:50 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Oh, omdat ik iemand volg die ook Asperger en Crohn heeft. Maar dat ben jij dus niet.
thanks! Tja het is wat t is, sinds deze week doet dus 1 lead het niet meer, dus mag dinsdag langs mn pijnverpleegkundige en dan volgende week een afspraak met mn professor. Hopelijk geen nieuwe operatie maar ik hou alle opties open op het moment.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:21 schreef vannelle het volgende:
Mhhh........volgens mij mag ik nog niet klagen....
Mijn pijn beperkt zich tot de rug, zowel links als recht in het midden, linkerbeen en linkervoet.
Gelukkig kan ik heel vaak zonder oxy ook al heb ik pijn. Bijt liever ff op m'n tandjes zeg maar.
Vergelijken is niet handig, ik weet het. Maar een feit is dat mijn situatie minder erg is dan die van jou.
En ik heb er al veel ongemak van, kan me moeilijk voorstellen hoe het voor jou moet zijn.
Bedankt voor de uitleg, mag ik je een virtuele knuffel geven?
Wat zijn eigenlijk je perspectieven?
Wow, 5 kilo in een weekquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:25 schreef Windigo het volgende:
[..]
Er ook net achter gekomen dat ik in een week 5 kilo zwaarder geworden ben, heb nu een plofkop en vochtzakjes op mijn knieeen. Mag nog van geluk spreken dat ik nu pas aangekomen ben, ik slik al twee maanden prednison en ben aan het afbouwen. Hopelijk raak ik dat vocht nu ook snel kwijt..
mag ik vragen wat voor operatie je dan gehad hebtr, en wat de restklachten zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:26 schreef caroro het volgende:
Ik heb zelf fbss ofwel: failled back surgery syndrome. Nu heb ik een neurostimulator tegen de neuropatische zenuwpijnen die ik heb door alles wat er beschadigd is geraakt, en ik heb behoorlijk last van lidtekenweefsel. Heb ook uitvalsverschijnselen in beide benen en voeten.
Als ik het goed begrijp heb je nu vooral last van zenuwschade, net als ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:57 schreef caroro het volgende:
[..]
thanks! Tja het is wat t is, sinds deze week doet dus 1 lead het niet meer, dus mag dinsdag langs mn pijnverpleegkundige en dan volgende week een afspraak met mn professor. Hopelijk geen nieuwe operatie maar ik hou alle opties open op het moment.
Beter gaat het in ieder geval niet meer worden, maar ik werk hard met mn fysio in de sportschool om mijn mobiliteit in ieder geval op dit niveau proberen te houden.
Heb een puberdochter, tienerzoon en nog onze kindersurprise, een peuter van 2. Ben van nature gelukkig erg positief ingesteld, dat is mijn redding denk ik. Als er ergens wat leuks te doen is probeer ik daar bij te zijn!
Niks mis met optimisme, ik vind dat je dat goed doet!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:40 schreef caroro het volgende:
Volgens mij kan dat idd, maar ik heb ook nog dat lidtekenweefsel dat vrolijk rond woekert. Ben ook een sucker voor optimisme, vandaar dat ik elke nieuwe behandeling die ze me aanbieden toch maar probeer.
hoe ziet dat er uit, steken er echt aansluitpunten uit je huid?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:13 schreef caroro het volgende:
Dat is dus wel het lastige met die NS, er waren 3 operaties nodig om dat systeem te plaatsen, en als vd week blijkt dat die ene lead idd stuk is staat nr 4 op de planning(binnen 2jaar). Tel daar in 2012 nog een keizersnede en nog 2 eerdere sectio's, een galblaas verwijdering, 2 kijkoperaties voor eierstokcystes en een grote buikoperatie om die linkereierstok + eileider te verwijderen,en mn rugoperaties bij op, dan vind ik dat er al genoeg chirurgen mijn binnenkant gezien hebben. In de VS zou ik mn ouders kunnen aanklagen wegens het leveren van slechte kwaliteit denk ik ,)
aaah, ok!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:35 schreef caroro het volgende:
Nee goddank niet!! Ik heb een soort pacemaker in mijn buik, daarvandaan gaat onderhuids een draadje naar een soort verdeelstation in mijn linkerbil. Alles zit binnenwaarts dus. Vanuit dat verdeelpunt gaan 4 leads met electroden naar de beschadigde zenuwen. De eerder genoemde pacemaker kan contact maken met een afstandsbediening die ik altijd bij me heb. Daar kan ik de 4 leads onafhankelijk van elkaar mee aansturen. Het hele systeem zit dus inwendig!!
Voor mij gelden dezelfde restricties als voor hartpatiënten met een pacemaker, geen MRI, niet door beveiligingspoortjes e.d. Ik heb ook een patiënten id.kaart die ik bij me moet hebben.
Het is lastig uit te leggen, maar ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
Ik doe hetzelfde maar niemand lijkt dat erg te vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:15 schreef caroro het volgende:
Excuus voor het kapen van dit topic btw! Ben niet gewend zoveel over mijzelf te vertellen, en nu ga ik in 1x helemaal los. Sorry!!
nouja, ff he?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde maar niemand lijkt dat erg te vinden.
Het is wmb juist fijn om eens je hart te luchten en ervaringen te bespreken met mensen die wél weten wat er speelt.
Zoals je ongetwijfeld al hebt gemerkt heeft de buitenwereld vaak een stuk minder begrip voor je situatie.
Zoals ik zelf al zei: Er zijn maar weinigen die het écht begrijpen.
Denk dat dit een soort "lotgenotentopic" is ook al lopen de kwalen nogal uiteen.
Persoonlijk vind ik dit topic een stuk beter, er zijn wel specifieke fora voor ziektes/aandoeningen/handicaps maar het viel me op dat het daar meer klagen dan constructief is.
Constructief vind ik ervaringen, behandelmethodes en dat soort dingen delen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:39 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
nouja, ff he?
Wat voor construtiefs kun je halen uit topics voor mensen die een aandoening voor het leven hebben, en eventueel uitbehandeld zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een toptopic, maar in andere topics zie ik toch ook wel veel medeleven en tips naar elkaar toe, interesse.
Beetje latere reactie maar dat bedoel ik idd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:56 schreef caroro het volgende:
Dit is in tegenstelling tot veel topics op andere fora, geen huilerige boel ofzo. Heb daar wel vaak meegelezen, maar nooit de behoefte gehad mijzelf kenbaar te maken. In mijn beleving zijn die mensen vaak hun aandoeningen, terwijl ik mijzelf wil zien als caroro die toevallig (en wie heeft ze niet;)) wat mankementen heeft.
O en om nog ff op die NS terug te komen, ik ben er inmiddels aan gewend dat mijn benen bruisen alsof er spa marie henriette doorloopt : )
Ik heb je al eerder gequote maar na verder nadenken toch een ander antwoord dan ik al eerder gaf.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:39 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
nouja, ff he?
Wat voor construtiefs kun je halen uit topics voor mensen die een aandoening voor het leven hebben, en eventueel uitbehandeld zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een toptopic, maar in andere topics zie ik toch ook wel veel medeleven en tips naar elkaar toe, interesse.
Heb je verhaal gelezen en wens je alle succes!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:56 schreef LPFAN het volgende:
bluuuh ging het de laatste tijd allemaal goed, ging aanprikken vandaag lekker k*thopelijk maandag beter.
* knokkels heeft een conversiestoornis, mijn nek knalt dan keihard een kant op en overstrekt .. Eigenlijk is het enige wat mij helpt, een joint. Roken hoeft natuurlijk niet, je kan er thee van zetten, brownies van maken enzo..quote:Op zondag 26 april 2015 11:30 schreef soapie het volgende:
Ik slaap al weken heel slecht door nekpijn, iemand tips om weer eens een nacht lekker door te slapen....
Bah dat is ook niet leuk!! Succes maandag!!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:56 schreef LPFAN het volgende:
bluuuh ging het de laatste tijd allemaal goed, ging aanprikken vandaag lekker k*thopelijk maandag beter.
Ik denk wel dat het vocht is, in een week kan ik er echt geen 5 kilo bij eten, vooral niet omdat ik al twee jaar een stabiel gewicht heb. Hoop alleen wel dat het bij die 5 kilo blijftquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wow, 5 kilo in een weekIk ben toen mijn schildklier er net mee ophield 15 kilo in 3 maanden aangekomen en nog 15 in de maanden daarna. Dat was echt verschrikkelijk. Het is zo raar om langs een etalageruit ofzo te lopen en een compleet ander persoon te zien. Die gratis 30 kilo zit er nog steeds aan trouwens. Afvallen blijkt niet zo makkelijk als aankomen
Ik hoop voor je dat het bij jou slechts vocht is wat straks weer verdwijnt.
Brr, dat kan zo pijnlijk zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:56 schreef LPFAN het volgende:
Anders vat je mijn post even totaaaaaal verkeerd opquote:Op zaterdag 2 mei 2015 02:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Beetje latere reactie maar dat bedoel ik idd.
Ik leg er zelf ook liever niet de nadruk op, ik ben gewoon wie ik ben. Heeft mijn aandoening/handicap/beperking niks mee te maken.
Maar juist op die specifieke fora gaat het alleen maar daar over, het lijkt wel een wedstrijdje of zo. Wie is het zieligst?
Als je een neerwaartse spiraal wil moet je idd zoiets opzoeken. Ik hou meer van mededelingen en ervaringen delen. Constructief dus.
Tuurlijk heb ik mijn baalmomenten wel eens, nu al een dikke week.
Maar ik weet ook hoe dat komt: Ik heb veel en veel te veel gedaan de afgelopen tijd maar dat was voor mijn maatje. Die laat je toch niet stikken?
Hij staat altijd voor me klaar en nu heeft hij hulp nodig. Dan ben ik er toch gewoon?
Andere mensen lieten het afweten dus voor mijn gevoel kan ik geen nee zeggen. Dan maar au.
Ik dwaal af.
Ik vind dit topic juist positief, ik vraag me oprecht af waarom Mord_Sith oid daaraan twijfelt.
Zal haar nog een keer quoten en direct antwoorden.
[..]
Ik heb je al eerder gequote maar na verder nadenken toch een ander antwoord dan ik al eerder gaf.
Ten 1e: Ben jij zo'n doemdenker dat je geen positieve dingen uit bepaalde posts kan halen?
Ten 2e: Ik ben ook verdoemd helaas, ik heb ook een aandoening voor het leven. Heb je kunnen lezen en nee, ik vind dat ook niet tof
Ten 3e: Wat is je probleem met positief ingestelde mensen?
En ten 4e: Staat er een kruisje achter mijn naam die alleen de crew hier kan lezen of zo?
Het aantal lullige en onterechte reacties vanuit de mods kan ik onderhand niet meer op 2 handen tellen en volgens mij ligt dat echt niet aan mij.
Ben ik onredelijk? Typ ik wartaal? Nee toch?
Mag ik mijn eigen mening hebben? Ja toch?
Begin je post richting mij dus niet met: "nouja, ff he?"
Of ik vat het verkeerd op, dat kan natuurlijk ook. Maar nu komt het nogal belerend over terwijl ik verrek van de pijn (tevens de reden dat ik nog wakker ben) en alle recht heb om op een fatsoenlijke manier te posten wat ik wil.
Ik hoop dat je volgende post richting mij iets neutraler is, het is al moeilijk genoeg zonder gezeur van buitenaf.
thnxxxquote:Op zaterdag 2 mei 2015 02:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je verhaal gelezen en wens je alle succes!
Ook voor jou een virtuele knuffel.
thnxx!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:06 schreef caroro het volgende:
[..]
Bah dat is ook niet leuk!! Succes maandag!!
Hmm idd, ik ben ook heel moeilijk te prikken, helaas word ik nu 3 keer in de week geprikt. ben dialyse patient. laatste tijd ging het wel goed behalve gister dusquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:33 schreef Windigo het volgende:
[..]
Brr, dat kan zo pijnlijk zijnSterkte
Ik ben ook lastig te prikken, infuus zetten is bij mij altijd een drama en doet flink zeer.. Maar goed dat ik niet bang voor naalden ben.
Moet nu even weg dus zal em later nog eens lezen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:55 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Anders vat je mijn post even totaaaaaal verkeerd op
heb zelf dik 5jr thuisdialyse gedaan. zelf aanprikken dmv buttonhole-techniek. pijnloos en bijna foolproof.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:26 schreef LPFAN het volgende:
hoe gaat het met iedereen hier?
hier gaat het wel goed alleen tijdens dialyse gister is er een spiertje geraakt tijdens aanprikken waardoor ik nu behoorlijke spierpijn in mijn arm heb.
ik ben nu ook bezig met de buttonhole aanleg. maar ik blijf liever in het ziekenhuis. ik woon alleen en vertrouw het dan niet helemaalquote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:46 schreef perro. het volgende:
[..]
heb zelf dik 5jr thuisdialyse gedaan. zelf aanprikken dmv buttonhole-techniek. pijnloos en bijna foolproof.
al eens aan gedacht? http://www.dianet.nl. kun je meestal ook vaker dus minder klachten en ruimer dieet, je bent ook flexibeler vwb planning enzo.
je bent dan niet alleen, er komt een dialyseverpleegkundige naar je toe tijdens de dialyse. uiteraard.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:50 schreef LPFAN het volgende:
[..]
ik ben nu ook bezig met de buttonhole aanleg. maar ik blijf liever in het ziekenhuis. ik woon alleen en vertrouw het dan niet helemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |