Ja, daar komt het wel op neer inderdaad.quote:Op zondag 26 april 2015 10:05 schreef ekmef123 het volgende:
Je lichaam zegt nee. Dus welke verplichting het ook is deze kan niet doorgaan.
Heb je een goed kussen? En verder helpt bij mij massage en goed warm houden (heb zo'n elektrisch warmtekussen voor mijn nek en rug)quote:Op zondag 26 april 2015 11:30 schreef soapie het volgende:
Ik slaap al weken heel slecht door nekpijn, iemand tips om weer eens een nacht lekker door te slapen....
ik snap heel erg hoe je je voelt! bij mij zie je ook helemaal niks. gelukkig ben ik alleen behoorlijk moe op het moment. ik heb ook een tijdje bij een physch gelopen. heeft enorm geholpen!quote:Op zondag 26 april 2015 13:15 schreef caroro het volgende:
Denk ook niet dat t echt went, t is meer een soort gelaten gedogen ofzo. Veel(stond eerst sommige)dingen doe ik ook gewoon maar niet meer.Bij mij zie je op het eerste gezicht niks aan me, tot ik moet opstaan en ga lopen, linkerbeen doet niet lekker mee. En het medelijden als ik mijn verhaal heb verteld, daar kan ik gewoon niks mee. Het is wat het is, pech, iedereen heeft zijn eigen beperking in het leven en dit is de mijne, tuurlijk ben ik er weleens boos enverdrietig om en is het *** maar daar kan ik en wil ik niet in blijven hangen. Niet voor mijzelf en ook niet voor de mensen om mij heen. Heb wel wat sessies bij de psycholoog nodig gehad om hier te komen hoor!
Ja, goed kussen, slaap regelmatig met een sjaal omquote:Op zondag 26 april 2015 13:11 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat je dit topic geopend hebt!
[..]
Heb je een goed kussen? En verder helpt bij mij massage en goed warm houden (heb zo'n elektrisch warmtekussen voor mijn nek en rug)
Misschien went het inderdaad nooit, maar een soort aanvaarding zou wel fijn zijn wat mij betreft.quote:Op zondag 26 april 2015 13:15 schreef caroro het volgende:
Denk ook niet dat t echt went, t is meer een soort gelaten gedogen ofzo. Veel(stond eerst sommige)dingen doe ik ook gewoon maar niet meer.Bij mij zie je op het eerste gezicht niks aan me, tot ik moet opstaan en ga lopen, linkerbeen doet niet lekker mee. En het medelijden als ik mijn verhaal heb verteld, daar kan ik gewoon niks mee. Het is wat het is, pech, iedereen heeft zijn eigen beperking in het leven en dit is de mijne, tuurlijk ben ik er weleens boos enverdrietig om en is het *** maar daar kan ik en wil ik niet in blijven hangen. Niet voor mijzelf en ook niet voor de mensen om mij heen. Heb wel wat sessies bij de psycholoog nodig gehad om hier te komen hoor!
Sara, dit topic is voor mensen met een chronische ziekte. Waar ze hun hele leven last van hebben.quote:Op zondag 26 april 2015 13:20 schreef sararaats het volgende:
Ik ben heel ziek geweest en eigenlijk is het nog niet beter.
Ik had/heb vocht op de longen en kon mijn slijmen niet ophouden plus geen stem
Antibiotica gehad (3 pillen) maar kriebel in de keel blijft.
Goed dat ik dit even eruitgegooid heb
Is een chronische ziekte dus dat lijkt me wel.quote:Op zondag 26 april 2015 14:54 schreef summer2bird het volgende:
Mag iemand met prikkelbare darm syndroom hier posten?
Goede tip!quote:Op zondag 26 april 2015 10:53 schreef Biancavia het volgende:
Je kunt het ook nu alvast laten weten, dat je hoopt dat het morgen wel gaat lukken, maar dat je dat nog niet zeker weet. Dan dek je jezelf vast in en dan kun je morgen beslissen zonder dat je op het laatste moment 'plotseling' moet afbellen.
Scheelt je vandaag ook een hoop stress.
Ja, dat is wel herkenbaar. Niet per se met ziek melden, maar wel met andere afspraken. Hopen dat het de volgende dag wel beter zal gaan, maar dan de rest van de dag daarover gaan zitten stressen, waardoor je je alleen maar ellendiger gaat voelen. En dan op het laatste moment toch af moeten bellen, wat weer irritatie bij de ander opwekt.quote:Op zondag 26 april 2015 15:57 schreef Ole het volgende:
[..]
Goede tip!
Krijg geen begrip van mijn leidinggevende. Die vindt me maar een aansteller. Terwijl ik me helemaal niet zo vaak ziekmeld. Had laatst een keelontsteking , meld netjes om 8 uur maandagochtend dat ik ziek ben en bij de huisarts zit. Wordt ze weer boos omdat ik het dan zondagavond ook wel had kunnen melden
Ik hoopte dat een nachtje slaap zou helpen. Het werd alleen maar erger, maar kon niet slapen omdat ik streste vanwege we/niet ziekmelden. Pfffff
Heb diabetes 2. Daarom moet ik er vroeg bijzijn. Ook kan ik soms ineens beroerd worden.
Bedrijfsarts toont ook niet echt begrip...
Niet doen, hoor, zelf uren inleveren. (Zegt zij die dat ook heeft gedaan...quote:Op zondag 26 april 2015 16:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hier 3/4 keer migraine per week en daarnaast CU en nog wat andere kwalen. De vermoeidheid vind ik nog het ergste. Ik werk wel (fulltime zelfs) maar overweeg minder te gaan werken omdat ik eigenlijk altijd gesloopt ben. Dat minder werken heeft dan weer invloed op je salaris enzo dus ik vind het maar lastig. Maar in gebroken weken zoals deze waar je maar 4 of 3 dagen hoef te werken omdat er feestdagen zijn, valt me altijd op hoe heerlijk dat isOp m'n werk doen ze niet zo moeilijk omdat ze weten dat ik me alleen afmeld als het echt niet meer gaat.
Omdat ik eigenlijk niet beter weet heb ik het geaccepteerd, de reumatoloog vond het raar dat ik het niet nodig vond om er met iemand over te praten. Ik zei toen, wat veranderd er dan? het heeft alleen een naam, verder veranderd er niks dus heb ik er geen behoefte aan om et praten ofzo...quote:Op zondag 26 april 2015 16:19 schreef Sylvana het volgende:
Hoe gaan jullie daar mee om dat je toekomst die je in gedachten had er heel anders uit ziet? Kunnen jullie het (al) accepteren of hebben jullie er ook moeite mee? En hoe ga je er dan mee om?
Dat is eigenlijk altijdquote:Op zondag 26 april 2015 16:20 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Niet doen, hoor, zelf uren inleveren. (Zegt zij die dat ook heeft gedaan...)
Misschien kun je een afspraak met de bedrijfsarts plannen en je voor een tijdje bijvoorbeeld 20% ziek melden wanneer je merkt dat het je eigenlijk weer te veel wordt.
Dat is idd wel anders dan ja. Wat voor vorm dacht je dan dat je had en wat bleek je te hebben?quote:Op zondag 26 april 2015 16:30 schreef soapie het volgende:
[..]
Omdat ik eigenlijk niet beter weet heb ik het geaccepteerd, de reumatoloog vond het raar dat ik het niet nodig vond om er met iemand over te praten. Ik zei toen, wat veranderd er dan? het heeft alleen een naam, verder veranderd er niks dus heb ik er geen behoefte aan om et praten ofzo...
Ik heb altijd al geweten dat ik reuma heb, een gevoel ofzo. Ik heb wel een andere vorm dan ik dacht....
Ik heb pijnstillers en bekijk het van dag tot dag, als ik iets plan hou ik altijd een slag om de arm en zie wel hoe het komt.....
En feestje geven, maar niet te lang want we moeten wel op tijd naar bed. Geen geen dingen met alcohol, suiker, vet, zout of andere dingen die het maar enigszins lekker zouden kunnen maken, neerzettenquote:
Ik dacht dat het in mijn gewrichten zit, maar bleken mijn spieren/pezen te zijn. Voordeel er gaat niks kapot, pijn blijft wel helaas...quote:Op zondag 26 april 2015 17:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is idd wel anders dan ja. Wat voor vorm dacht je dan dat je had en wat bleek je te hebben?
Ik kreeg pas op mijn 24e diabetes type1, dus dat is een heel ander verhaal.
Ik weet hoe het is om er nog geen rekening mee te hoeven houden, nog niet bij alles wat je eet/drinkt na te hoeven denken etc. Dus dan is het heel anders dan wanneer je het altijd al hebt gehad.
Fibromyalgie toevallig? Ik had het zelfde, jarenlang het idee gehad dat mijn gewrichten pijn deden, maar geen enkele arts kon wat vinden. Zelf had ik ook het vermoeden van reuma, dus net zo lang gezeurd bij de huisarts totdat ik een verwijzing kreeg. Daar bleek het fibromyalgie te zijn.quote:Op zondag 26 april 2015 18:08 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik dacht dat het in mijn gewrichten zit, maar bleken mijn spieren/pezen te zijn. Voordeel er gaat niks kapot, pijn blijft wel helaas...
Yep fibro it is, Dat onbegrip is echt ongelofelijk ja!! Maar gelukkig heb ik er in mijn familie en werk geen last van, ik ben er ook vrij open in, dus iedereen weet het en heeft er begrip voor! En de rest kan me gestolen worden, geloof je het niet dan ben ik er wel klaar mee...Ook mijn vrienden ( die zelf ook het een en ander mankeren) maken er geen probleem van als ik op het laatst een afspraak afzeg, dat is the deal tussen ons, voel je je niet goed dan kan je zonder problemen afbellen.... Super is dat!quote:Op zondag 26 april 2015 18:34 schreef Lizan het volgende:
[..]
Fibromyalgie toevallig? Ik had het zelfde, jarenlang het idee gehad dat mijn gewrichten pijn deden, maar geen enkele arts kon wat vinden. Zelf had ik ook het vermoeden van reuma, dus net zo lang gezeurd bij de huisarts totdat ik een verwijzing kreeg. Daar bleek het fibromyalgie te zijn.
Ondanks dat ik al wel wist dat ik het had, ben ik toch flink in de war geweest van de diagnose. Ergens fijn dat het beestje nu een naam heeft na 6 jaar pijn, maar aan de andere kant: het verandert niks omdat er niks aan gedaan kan worden en op begrip van de omgeving kan ik ook niet rekenen, want je ziet gewoon niks aan mij.
Dieptepunt is 2 weken geleden gekomen. Vriend ging naar een verjaardag van iemand uit zijn vriendengroep. Vrouw van diegene had tegen hem gezegd: 'goh, ben je alleen? Ik had ook niet anders verwacht' met nog wat rotopmerkingen er achteraan. Achteraf zei vriend dat hij zich om had moeten draaien en naar huis had moeten gaan, maar hij was te overdonderd.
Buiten het onbegrip vind ik het zelf ook heel lastig. Ik wil graag veel doen op een dag maar dat lukt gewoon niet waardoor ik mijzelf lui voel. En doe ik het wel, heb ik het die avond, nacht en de volgende dag te verduren. Diclofenac slikken haalt de ruwe kantjes er wel vanaf maar ik heb het idee dat mijn maag/darmen/watdanook dat niet zo fijn vinden.
De laatste alinea is voor mij zeer herkenbaar. Je moet altijd passen, meten en plannen en spontaan iets ondernemen is er niet bij. En als er niets te zien is en je verbaal goed bent, is het voor anderen moeilijk inschatten wat je wel of niet kunt. Al vind ik wel dat het aan jezelf is om je grenzen duidelijk te maken.quote:Op zondag 26 april 2015 15:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier ook chronisch 'ziek' (meer een chronische aandoening).
(Veel) te vroeg geboren met zuurstoftekort waaraan ik een hersenbeschadiging heb overgehouden.
Hierdoor gediagnosticeerd met cerebrale parese, men dacht dat ik in een rolstoel terecht zou komen en verstandelijk beperkt.
Gelukkig heb ik wat dat betreft alle verwachtingen overtroffen, maar heb ik er wel neurogene incontinentie, een slechte motoriek, en enkele cognitieve problemen aan overgehouden (zoals moeite met plannen, bewaren van overzicht bij complexe situaties dat soort zaken).
Maar met name mijn incontinentie heeft wel een behoorlijk zware ziektelast waar schijnbaar (nog) weinig aan te doen valt. Er bestaan tegenwoordig apparaten als neurostimulatoren enz. maar mijn uroloog ziet daarin geen oplossing in mijn situatie.
Wat mij het meest frustreert in het leven met een chronische aandoening is dat je in de eerste plaats overal rekening mee moet houden, spontaniteit wordt een stuk minder, in de tweede plaats brengt het een hoop extra onkosten met zich mee waar tegenwoordig steeds minder compensatie voor bestaat, en in de derde plaats wordt ik snel overschat doordat ik verbaal erg goed ben en men mijn 'beperking' van buitenaf niet ziet, waardoor ik vaak wordt afgerekend op mijn moeite met plannen, of het bewaren van overzicht (bijvoorbeeld op het werk).
Op het werk begrijpen wat collega's het wel maar degenen boven mij niet. En aangezien ik fysiek zwaar werk doe is dat ontzettend lastig. Een tijdje geleden heb ik een gesprek met mijn baas. Het ging niet meer. Ik werkte 30-35 uur in de week en de reumaverpleegkundige vond dat ik mij ziek moest melden. Dat was ik niet van plan (want ziek zijn is in bed liggen en zo erg is het niet) en heb 3 weken vakantie opgenomen (die vakantieuren moesten toch op, had 3 maanden staan). Ik heb gezegd dat ik na mijn vakantie 2 dagen wilde werken en er minstens 1 dag tussen de werkdagen moest zitten om bij te komen. Eerstvolgende rooster na mijn vakantie: woensdag, vrijdag en zaterdag werken. Trek je conclusie. Overigens was dat afgelopen week en daarom kon ik vandaag nog geen prei snijdenquote:Op zondag 26 april 2015 18:49 schreef soapie het volgende:
[..]
Yep fibro it is, Dat onbegrip is echt ongelofelijk ja!! Maar gelukkig heb ik er in mijn familie en werk geen last van, ik ben er ook vrij open in, dus iedereen weet het en heeft er begrip voor! En de rest kan me gestolen worden, geloof je het niet dan ben ik er wel klaar mee...Ook mijn vrienden ( die zelf ook het een en ander mankeren) maken er geen probleem van als ik op het laatst een afspraak afzeg, dat is the deal tussen ons, voel je je niet goed dan kan je zonder problemen afbellen.... Super is dat!
Fijn dat je collega's en die vriendin je wel begrijpen. Maar wat lastig dat degenen daarboven het niet doen en je dan nog 3 dagen inplannen waarvan 2 achter elkaarquote:Op zondag 26 april 2015 19:02 schreef Lizan het volgende:
[..]
Op het werk begrijpen wat collega's het wel maar degenen boven mij niet. En aangezien ik fysiek zwaar werk doe is dat ontzettend lastig. Een tijdje geleden heb ik een gesprek met mijn baas. Het ging niet meer. Ik werkte 30-35 uur in de week en de reumaverpleegkundige vond dat ik mij ziek moest melden. Dat was ik niet van plan (want ziek zijn is in bed liggen en zo erg is het niet) en heb 3 weken vakantie opgenomen (die vakantieuren moesten toch op, had 3 maanden staan). Ik heb gezegd dat ik na mijn vakantie 2 dagen wilde werken en er minstens 1 dag tussen de werkdagen moest zitten om bij te komen. Eerstvolgende rooster na mijn vakantie: woensdag, vrijdag en zaterdag werken. Trek je conclusie. Overigens was dat afgelopen week en daarom kon ik vandaag nog geen prei snijden
Een vriendin van mij heeft het zelfde en begrijpt mij dus wel goed, dat is erg fijn. Verder vertel ik het zo min mogelijk, ze snappen toch niet waarom ik de ene dag iets wel kan en de andere niet.
Ik ben nog veel te hard voor mijzelf. Ik ben jong en iedereen werkt veel, dus moet ik dat ook kunnen. Iedereen doet daarnaast het huishouden, dus moet ik dat ook kunnen. Ik moet leren dingen te spreiden, iets hoeft ook niet in één keer af.
Dat is idd het grootste goed, je grenzen leren bewaken, en dat is juist iets wat anderen helemaal niet snappen.quote:Op zondag 26 april 2015 20:04 schreef LPFAN het volgende:
Dat merk ik ook wel ja dat ik dat nog erg moet leren dat ik niet over mijn grenzen heen ga, gebeurd nog vaak genoeg en dan lig ik de volgende dag de hele dag uitgeteld op de bank...
Ja idd! Ik lig nu dus in bed, omdat ik gisteren een leuke dag wilde hebben. En waarschijnlijk heb ik de hele week last van die ene leuke zaterdag.quote:Op zondag 26 april 2015 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd het grootste goed, je grenzen leren bewaken, en dat is juist iets wat anderen helemaal niet snappen.
Gisteren deed je dit en dit (wat zij ook deden), en dan kun je vandaag helemaal niks meer?! (terwijl zij alleen een beetje brak zijn, of helemaal nergens last van hebben).
Daarbij is ons altijd geleerd dat we juist sterker worden door net over je grens te gaan, want daarmee verruim je je grenzen, terwijl je dat met bijvoorbeeld fibromyalgie niet doet, maar juist het tegenovergestelde bereikt.
Dat is lastig voor een hoop mensen.
Lief zo'n vader!! De mijne is ook zo! Moeder trouwens ook!!quote:Op zondag 26 april 2015 20:47 schreef Lizan het volgende:
Ik kreeg in februari dit jaar de diagnose en toen ik dit vertelde aan mijn ouders was de eerste reactie van mijn vader: wat zou je er van vinden als we de sauna bij ons uit elkaar halen en bij jou neer zetten?mijn ouders hebben dus een infraroodsauna die meer gebruikt werd als kast. Een week later stond dat ding bij ons. Echt super lief, samen met mijn broertje heeft hij na een zware werkdag dat ding uit elkaar gehaald en hierheem gebracht. En fijn dat dat is! Een half uur in de sauna is gewoon minstens een half uur zonder pijn. Een en al ontspanning.
Het is inderdaad lastig om je grenzen te bewaken, ik zorg ook wel dat ik op intensieve dagen de dag erna echt vrij plan. Morgen wil ik eerst met mijn ouders naar een rommelmarkt en daarna met een vriendin het dorp in. Als ik dinsdag had moeten werken, had ik dat echt niet gedaan.
jah zeker!quote:Op zondag 26 april 2015 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd het grootste goed, je grenzen leren bewaken, en dat is juist iets wat anderen helemaal niet snappen.
Gisteren deed je dit en dit (wat zij ook deden), en dan kun je vandaag helemaal niks meer?! (terwijl zij alleen een beetje brak zijn, of helemaal nergens last van hebben).
Daarbij is ons altijd geleerd dat we juist sterker worden door net over je grens te gaan, want daarmee verruim je je grenzen, terwijl je dat met bijvoorbeeld fibromyalgie niet doet, maar juist het tegenovergestelde bereikt.
Dat is lastig voor een hoop mensen.
ja mijn moeder is ook echt een schat. Altijd bezorgd of het wel gaat, of ik niet te veel gedaan heb etc. Dat doet mijn vriend trouwens ook. Dat hij na zijn werk thuis komt en vraagt wat ik gedaan heb en als het te veel is dan kijkt hij mij ook echt boos aanquote:Op zondag 26 april 2015 20:51 schreef soapie het volgende:
[..]
Lief zo'n vader!! De mijne is ook zo! Moeder trouwens ook!!![]()
![]()
![]()
En dat laatste inderdaad, ik plan na een intensieve dag ook altijd een rustdag in...
Fijn dat je zulke fijne ouders en lieve vriend hebt. Dat van die sauna klinkt ook wel erg goed idd!quote:Op zondag 26 april 2015 21:35 schreef Lizan het volgende:
[..]
ja mijn moeder is ook echt een schat. Altijd bezorgd of het wel gaat, of ik niet te veel gedaan heb etc. Dat doet mijn vriend trouwens ook. Dat hij na zijn werk thuis komt en vraagt wat ik gedaan heb en als het te veel is dan kijkt hij mij ook echt boos aan
En wees je bloedonderzoek ook uit dat je dosering omlaag moest?quote:Op zondag 26 april 2015 22:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hashimoto heb ik, onder andere, ook. Was ik eindelijk goed ingesteld, kreeg ik mijn medicatie ineens niet meer in een potje, maar uit doordrukstrips. Een half jaar daarna kreeg ik m`n medicatie in baxter.
Het was pas vorige maand ofzo dat het kwartje viel na een aflevering op tv, waarom ik me ineens zo vreselijk slecht was gaan voelen. Een hoop mensen schenen daar toch wel last van te hebben.
dat heb ik ook vaker gehoord.quote:Op zondag 26 april 2015 22:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hashimoto heb ik, onder andere, ook. Was ik eindelijk goed ingesteld, kreeg ik mijn medicatie ineens niet meer in een potje, maar uit doordrukstrips. Een half jaar daarna kreeg ik m`n medicatie in baxter.
Het was pas vorige maand ofzo dat het kwartje viel na een aflevering op tv, waarom ik me ineens zo vreselijk slecht was gaan voelen. Een hoop mensen schenen daar toch wel last van te hebben.
Bij mij viel dat samen met het andere merk dat ik van de apotheek kreeg dus ik heb van die wissel niet direct iets gemerkt. Gek is dat, dat het wisselen van een verpakking dus blijkbaar effect kan hebben op de werking.quote:Op zondag 26 april 2015 22:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Die problemen komen specifiek voor bij het medicijn Thyrax.quote:Op zondag 26 april 2015 22:27 schreef Ole het volgende:
[..]
dat heb ik ook vaker gehoord.
Ik heb 'gewoon' Een trage schildklier maar was vrij snel goed ingesteld. Nooit iets anders dan euthyrax gehad. Wel eens last gehad van andere medicijnen toen ik een ander merk kreeg.
Ja dat heb ik ook begrepen. Maar euthyrax is (bijna) hetzelfde dacht ik. Ik ga het eens opzoeken.quote:Op zondag 26 april 2015 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die problemen komen specifiek voor bij het medicijn Thyrax.
Euthyrox. Is daar de verpakking ook veranderd?quote:Op zondag 26 april 2015 22:30 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook begrepen. Maar euthyrax is (bijna) hetzelfde dacht ik. Ik ga het eens opzoeken.
Is ook zo. Hetzelfde medicijn maar een andere producent die de verpakkingen niet heeft verandert. Qua hoeveelheden is het ook hetzelfde volgens mij. Mijn 337,5 mcg Thyrax zou eenzelfde hoeveelheid Euthyrox zijn. Alleen zitten er andere vulstoffen in dus kan je er net anders op reageren.quote:Op zondag 26 april 2015 22:30 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook begrepen. Maar euthyrax is (bijna) hetzelfde dacht ik. Ik ga het eens opzoeken.
nope.quote:Op zondag 26 april 2015 22:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Euthyrox. Is daar de verpakking ook veranderd?
De problemen met thyrax zouden te maken hebben met de overgang van verpakking in potjes naar blister. Er zou aan de samenstelling niks veranderd zijn. Maar door minder blootstelling aan zuurstof zou dezelfde dosering uit blister beter werken dan uit een potje en er dus overdosering ontstaan.quote:Op zondag 26 april 2015 22:36 schreef Ole het volgende:
[..]
nope.
Dat zei ik. Heb in al die jaren nooit andere verpakking/merk gehad.
Thanks.quote:Op zondag 26 april 2015 22:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Baxter is dat je je medicijnen in plastic zakjes op een rol krijgt voorgepakt zeg maar. Op de zakjes staat dan de tijd waarop je het moet innemen en wat er in zit en hoe dat eruit ziet
[ afbeelding ]
o vandaar.quote:Op zondag 26 april 2015 22:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De problemen met thyrax zouden te maken hebben met de overgang van verpakking in potjes naar blister. Er zou aan de samenstelling niks veranderd zijn. Maar door minder blootstelling aan zuurstof zou dezelfde dosering uit blister beter werken dan uit een potje en er dus overdosering ontstaan.
Nope, alle waarden waren prima. Maar blijkbaar luistert het gewoon nogal nauw.quote:Op zondag 26 april 2015 22:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wees je bloedonderzoek ook uit dat je dosering omlaag moest?
En wat is baxter?
Je zei eerder dat het kwartje viel bij het zien van de uitzending over de veranderde verpakking. Maar begrijp ik dan nu dat er niks aan je dosering is veranderd? En je klachten er misschien niet mee te maken hebben?quote:Op zondag 26 april 2015 23:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nope, alle waarden waren prima. Maar blijkbaar luistert het gewoon nogal nauw.
Ik merk trouwens niet gek veel van m`n schildkliershizzle trouwens. Moet er wel voor zorgen dat ik elke dag rond dezelfde tijd mn thyrax neem anders ben ik de hele dag niet vooruit te branden.
Maar verder heb ik nog wat handicaps en kwalen die ervoor zorgen dat ik slecht in m`n energie zit. Dus of de moeheid nou van links of van rechts komt...geen idee..
Ik ben weer lekker warrig geloof ik he?quote:Op zondag 26 april 2015 23:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zei eerder dat het kwartje viel bij het zien van de uitzending over de veranderde verpakking. Maar begrijp ik dan nu dat er niks aan je dosering is veranderd? En je klachten er misschien niet mee te maken hebben?
Ik ben gewoon benieuwd hoe het is opgelost. Dat wordt me niet duidelijk.quote:Op zondag 26 april 2015 23:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik ben weer lekker warrig geloof ik he?
Ik voelde me al een hele tijd slecht. Had opvliegers, gejaagd gevoel, dan ineens weer ijskoud vanuit het niets. Bloedonderzoeken gehad, dat bleek gewoon in orde te zijn.
Was al in onderzoeken naar POTS, kwam niets uit.
Toen keek ik dat programma en leerde ik dat meer mensen die klachten hadden en bleek het verband te houden met verandering van verpakking.
Ik gooi m`n pillen uit de baxter in een medicijndoos en laat ze daar een week uitwasemen.quote:Op zondag 26 april 2015 23:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd hoe het is opgelost. Dat wordt me niet duidelijk.
quote:Op zondag 26 april 2015 23:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik gooi m`n pillen uit de baxter in een medicijndoos en laat ze daar een week uitwasemen.
Probleem opgelost
quote:Op zondag 26 april 2015 23:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik gooi m`n pillen uit de baxter in een medicijndoos en laat ze daar een week uitwasemen.
Probleem opgelost
20 uurquote:Op zondag 26 april 2015 23:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben in een bizar slechte conditie door andere oorzaken, dus dan maakt het denk ik weinig verschil meer. Als je voorheen in goede doen was zal de klap harder aankomen.
Ik lig 20 uur per dag plat, dus wat extra vermoeidheid maakt niet zoveel verschil
Geen leed met leed vergelijken. Ik leef met het mijne, jij met het jouwe.quote:Op zondag 26 april 2015 23:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
20 uurShit zeg. Kom ik aan met mn gepiep.
Je hebt gelijk inderdaad. Ik kan het ook wel relativeren. Ik ben best een dramaqueen dus ik zal mezelf nooit wegcijferen. Maar ik besef heel goed dat er veel dingen zijn die veel erger zouden kunnen zijn.quote:Op zondag 26 april 2015 23:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Geen leed met leed vergelijken. Ik leef met het mijne, jij met het jouwe.
Als je een ontstoken teennagel hebt doet het toch niet minder pijn omdat je buurman z`n been heeft gebroken?
Wij zitten daar echt heel erg over te twijfelen momenteel. We wonen in een 2-kamerappartement en als ik het goed spreid kan ik het wel alleen af. Maar soms blijven dingen toch wel lang liggen omdat het niet lukt. Op zich kunnen we er nu door het ongeluk van mn vriend vergoeding voor krijgen. Maar ik vind het echt lastig om het uit handen te geven, dat een vreemd iemand dan aan je spullen zit en het op haar manier doet. En gewoon weer iets wat je dan opgeeft voor mn gevoel. Maar aan de andere kant heb ik altijd gezegd dat ik het graag zou willen...quote:Op maandag 27 april 2015 00:08 schreef Leandra het volgende:
Een schoonmaakster is sowieso een aanrader....
Laatste tijd even geen schoonmaakster. Als ik uit mijn werk kom duik ik eerst paar uur in bed. Daarna geen puf meer. Heb nu paar dagen vrij en heb weer beetje controle. Maar is nog steeds een rommel hier.quote:Op maandag 27 april 2015 00:08 schreef Leandra het volgende:
Een schoonmaakster is sowieso een aanrader....
Hier een behoorlijk grote tweekapper met twee volwassenen en een kind van 4... ik ben al blij als ik die 4-jarige 's morgens op school heb.quote:Op maandag 27 april 2015 00:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wij zitten daar echt heel erg over te twijfelen momenteel. We wonen in een 2-kamerappartement en als ik het goed spreid kan ik het wel alleen af. Maar soms blijven dingen toch wel lang liggen omdat het niet lukt. Op zich kunnen we er nu door het ongeluk van mn vriend vergoeding voor krijgen. Maar ik vind het echt lastig om het uit handen te geven, dat een vreemd iemand dan aan je spullen zit en het op haar manier doet. En gewoon weer iets wat je dan opgeeft voor mn gevoel. Maar aan de andere kant heb ik altijd gezegd dat ik het graag zou willen...
Hmm ja zo kun je het idd ook bekijken ja. Mijn vriend werkte normaal fulltime en deed dan in het weekend stofzuigen, badkamer schoonmaken etc. Nu kan hij niks meer doen, maar ik red dat soort zware dingen ook niet zonder goed te plannen. En omdat ik maar 1.58m ben zijn dingen voor mij ook lastiger, kan ik niet overal bij.quote:Op maandag 27 april 2015 00:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie het juist andersom Sylvana. Door het schoonmaken uit handen te geven, heb ik juist meer tijd en energie om in leuke dingen te stoppen. Ik zie het dus niet als iets opgeven maar als er heel veel voor terugkrijgenEn het ontlast mijn vriend ook heel erg. Die werkt 80 uur per week en stond in het weekend nog te stofzuigen, dweilen, strijken en badkamer te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |