abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:15:48 #154
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_164240633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 00:03 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik vond de film geweldig.Geen moment verveeld.
Ik heb me ook geen moment verveeld, wel is de paniek van de studio wat meer voelbaar waardoor sommige delen van het verhaal niet helemaal lekker lopen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_164240643
Ik ga er van de week wel een keer heen, afgaande op de trailers kijk ik het meest uit naar Harley Quinn en Boomerang.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:22:07 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164240754
Wat is het toch met films van DC die niet lekker lopen en waarom wordt er dan ook zo veel geknipt in de films?

Of is het dan echt zo dat de films voor de fans zijn weg gelegd?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:47:47 #157
12888 Skull-splitter
pi_164241303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:22 schreef Komakie het volgende:
Wat is het toch met films van DC die niet lekker lopen en waarom wordt er dan ook zo veel geknipt in de films?

Studios hebben vaak geen idee waar goed aan gedaan wordt. Als trailer x goede reacties krijgt dan hobbelt menig studio die specifieke richting in.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:56:53 #158
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_164242678
quote:
Er schijnt veel (tijds)druk achter te zitten vanuit WB en vanuit datzelfde WB is er de nodige bemoeienis met het creatieve proces.
Dat Youtube filmpje een aantal reacties hierboven legt de situatie wel aardig uit.
quote:
De blinde fanboys vinden alles goed, dat zie je bij iedere grote franchise (star wars, star trek, F&F, marvel etc). Dus of het argument "De films zijn alleen voor de fans weggelegd" een objectieve graadmeter is...
Bovendien is het streven van iedere filmstudio juist om een film aantrekkelijk te maken voor een groot publiek.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:11:05 #159
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164242991
heb nu liever dat WB met de poten van volgende DC films afblijven.
Maar ben toch bang dat WW onder een groot vergrootglas word gezet zelfde geld voor JL.
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:29:18 #160
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164243358
quote:
Ik wilde hier linken naar een artikel, maar dat is blijkbaar inmiddels verwijderd. Hier is nog wel de tweet die ernaar verwijst:
heroichollywood twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 11:07:55 David Ayer Says Theatrical Cut Of ‘Suicide Squad’ Is His Cut https://t.co/ElbUDqADOE https://t.co/l9Ln79l4MB reageer retweet
Het suggereert dat Ayer eindcontrole had over de film.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:31:16 #161
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164243399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:11 schreef KingRadler het volgende:
heb nu liever dat WB met de poten van volgende DC films afblijven.
Maar ben toch bang dat WW onder een groot vergrootglas word gezet zelfde geld voor JL.
Hetzelfde geldt voor elke studiofilm ever, dus doe nou niet alsof dat ineens zo desastreus en ongebruikelijk is. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:42:40 #162
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164243617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:31 schreef Breuls het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor elke studiofilm ever, dus doe nou niet alsof dat ineens zo desastreus en ongebruikelijk is. :)
Disney heeft James Gunn regisseur van Guardians of the Galaxy alle vrijheid gegeven.
Dat heeft wel goed uitgepakt. Het kan dus wel.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:07:23 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164244094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:42 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Disney heeft James Gunn regisseur van Guardians of the Galaxy alle vrijheid gegeven.
Als jouw script gewoon goed is, de dailies die terugkomen zijn goed, de trailer wordt goed ontvangen en de eerste cut van de film bevalt... tja, dan hoef je niet als studio in te stappen.

Overigens heb ik sowieso het idee dat Marvel alleen met een regisseur in zee gaan zodra ze 101% het idee hebben dat ze op 1 lijn zitten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:08:36 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164244121
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:42 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Disney weet dat Kevin Feige een fucking mastermind is, en reken maar dat Feige een dikke vinger in de pap heeft bij elke film die hij uitbrengt. Ja, Gunn heeft vrijheid, maar alleen in zoverre die vrijheid niet de grenzen van de visie van Feige overschrijdt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:12:05 #165
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164244199
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:07 schreef MikeyMo het volgende:

Overigens heb ik sowieso het idee dat Marvel alleen met een regisseur in zee gaan zodra ze 101% het idee hebben dat ze op 1 lijn zitten
Marvel Studios heeft een geschiedenis van in zee gaan met een regisseur, lang samenwerken, en dan toch uit elkaar gaan omdat ze het niet eens kunnen worden. Marvel is veel meer een machine dan mensen door hebben. Niet dat dat per sé slecht is, want ze leveren prima films op, maar het begint wel een beetje eenheidsworst te worden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:23:57 #166
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164244431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:12 schreef Breuls het volgende:

[..]

Marvel Studios heeft een geschiedenis van in zee gaan met een regisseur, lang samenwerken, en dan toch uit elkaar gaan omdat ze het niet eens kunnen worden. Marvel is veel meer een machine dan mensen door hebben. Niet dat dat per sé slecht is, want ze leveren prima films op, maar het begint wel een beetje eenheidsworst te worden.
Klopt helemaal. Maar ze hebben hun formule onder controle en omdat ze zo'n uitgebreid universum hebben uitgedacht lagen ze veel minder onder een vergrootglas. DC probeert ze nu te gehaast in te halen en dat gaat faliekant mis zo blijkt nu...

En niemand die er wat aan heeft als er kutfilms uitgebracht worden :(
[..]
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:34:57 #167
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164244705
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:23 schreef MikeyMo het volgende:

DC probeert ze nu te gehaast in te halen en dat gaat faliekant mis zo blijkt nu...
Jouw zin bevat twee dingen die op zichzelf misschien niet onwaar zijn, maar ik vind niet dat je na twee films, waarvan de tweede nog niet eens door het eerste weekend heen is, al kunt concluderen dat het bouwen van een universum niet lukt. De films vallen misschien tegen in de ogen van semi-objectieve recensenten, en misschien zijn ze een slechte start van het DCEU, maar na twee (of eigenlijk drie) films kun je er nog niet zo veel over zeggen.

Immers, The Incredible Hulk en Iron Man 2, respectievelijk de tweede en derde film in het MCU, waren ook niet geweldig, maar Marvel heeft daarna hun vorm gevonden. Zoiets kost tijd.

Ik gun ze die tijd wel: ik heb me prima vermaakt met BvS (en heb hier de ultimate edition liggen waar ik morgen een mooie zaterdagavond mee ga vullen) en ik begrijp uit de geluiden dat Suicide Squad toch niet is wat het leek, maar ik verwacht er, ook al zijn er minpunten aan, nog wel plezier aan te hebben.

Ik denk ook dat dat nu is wat deze films zijn (ik moet SS nog zien, dus misschien zit ik er wel naast): leuke, interessante of mooie weergaven van wat DC op papier heeft gepubliceerd die misschien niet ideaal zijn als 'fatsoenlijke speelfilm', maar de kijker wel plezier kunnen geven.

Natuurlijk hoop ik dat er wel een opgaande lijn in zit, want een slechte film is nog steeds een slechte film (hoewel ik blijf bij de 7 die ik BvS gaf), maar wellicht is er tot die tijd toch nog genoeg leuks uit te halen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:21:47 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164245708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:34 schreef Breuls het volgende:

[..]

Jouw zin bevat twee dingen die op zichzelf misschien niet onwaar zijn, maar ik vind niet dat je na twee films, waarvan de tweede nog niet eens door het eerste weekend heen is, al kunt concluderen dat het bouwen van een universum niet lukt. De films vallen misschien tegen in de ogen van semi-objectieve recensenten, en misschien zijn ze een slechte start van het DCEU, maar na twee (of eigenlijk drie) films kun je er nog niet zo veel over zeggen.

Immers, The Incredible Hulk en Iron Man 2, respectievelijk de tweede en derde film in het MCU, waren ook niet geweldig, maar Marvel heeft daarna hun vorm gevonden. Zoiets kost tijd.

Ik gun ze die tijd wel: ik heb me prima vermaakt met BvS (en heb hier de ultimate edition liggen waar ik morgen een mooie zaterdagavond mee ga vullen) en ik begrijp uit de geluiden dat Suicide Squad toch niet is wat het leek, maar ik verwacht er, ook al zijn er minpunten aan, nog wel plezier aan te hebben.

Ik denk ook dat dat nu is wat deze films zijn (ik moet SS nog zien, dus misschien zit ik er wel naast): leuke, interessante of mooie weergaven van wat DC op papier heeft gepubliceerd die misschien niet ideaal zijn als 'fatsoenlijke speelfilm', maar de kijker wel plezier kunnen geven.

Natuurlijk hoop ik dat er wel een opgaande lijn in zit, want een slechte film is nog steeds een slechte film (hoewel ik blijf bij de 7 die ik BvS gaf), maar wellicht is er tot die tijd toch nog genoeg leuks uit te halen.
Iron Man was natuurlijk een onverwacht succes, en ik vond persoonlijk dat die Hulk film ook zoveel beter was dan zijn voorganger. Ik heb hem een tijd geleden nog eens gekeken en me er prima mee vermaakt. Hij werd destijds ook redelijk ontvangen en op dat moment was er nog niet echt sprake van een overkoepelend universum in de ogen van het publiek afgezien van die 2 minuten post-credits scene waarin RDJ even op draaft.

Iron Man 2 fungeerde wel als film die juist dat universum moest gaan smeden en er werd daardoor een redelijk onevenwichtige film gecreëerd.

Toen kregen we nog de solo-films voor Thor en Cap die wel redelijk waren voordat we The Avengers kregen. Op dat moment waren bij het publiek alle karakters en hun backstories bekend.

Dat is wat ik nu mis bij de DCEU: eerst rebooten ze Superman met weer hetzelfde origine verhaal die we 30 jaar geleden al hebben gezien. Dan krijgen we daar een sequel op met Batman en een klein rolletje voor Wonder Woman. Waardoor Batman zijn identiteit dient te vinden in een film met iemand anders in de hoofdrol, want dit is immers niet de Nolan Batman.
Dan komt The Suicide Squad die slechts zijdelings met de rest van het DCEU heeft te maken.

Wat staat er nog in de planning: een Wonder Woman film gevolgd door The Justice League.

Ik ben bang dat ik op basis hiervan alvast kan voorspellen dat we weer een film krijgt die uit balans aanvoelt omdat zowel The Flash, Aqua Man en Cyborg als nieuwe karakters geïntroduceerd moeten worden.

Beter hadden ze een andere volgorde gebruikt bijvoorbeeld:

Man of Steel
Batman
Batman v Superman
Wonder Woman
The Flash
Aquaman
Justice League

en dan Suicide Squad en sequels...
[..]
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:53:46 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164246340
Ik denk dat de keuze voor niet allerlei losse introductiefilms een bewuste is geweest, om enerzijds niet Marvel na te apen, en anderzijds te respecteren dat het publiek al heel wat van deze helden weet. Batman heeft vier jaar geleden nog een film gehad; het is geen probleem om hem nu gewoon als een gegeven te beschouwen, alleen moet er nog wel onderstreept worden dat dit niet dezelfde Batman is. Iets dat Snyder prima heeft gedaan in BvS. Wonder Woman is minder bekend, dus die krijgt een eigen film.

BvS is, toegegeven, wel een beetje een vreemd beest. Het is eigenlijk Man of Steel 2, waarbij ze hebben bedacht "wat als we Batman hier meteen in meenemen?" en vervolgens "hee, en wat dacht je van Wonder Woman?". En vervolgens was het geen Superman-film meer.

Ik weet niet in hoeverre Justice League een rondje moet maken om introducties te doen. We hebben alle leden al een keer gezien, en ik denk dat we uit de recente trailer (of wat was het, een SDCC-preview) kunnen opmaken dat een 'introductie' natuurlijk verwoven is in het verhaal, omdat Bruce Wayne het team gaat samenstellen en ze dus logischerwijs één voor één opzoekt.

Maar tegelijkertijd hebben we vier van de leden van de Justice League al in twee eerdere films gezien, dus op zich valt het ook wel mee. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_164247081
quote:
alleen moet er nog wel onderstreept worden dat dit niet dezelfde Batman is. Iets dat Snyder prima heeft gedaan in BvS
Het enige wat Batman redden in BvS wat het geweldige acteerwerk van Ben Affleck, Als personage leek hij in niets op de Batman zoals hij bedoeld is.

DC heeft momenteel echt een serieus probleem. Critici zijn klaar met de rommelige films (Man of Steel was ook niet best) en de doorsnee bioscoop bezoeker zit niet te wachten op het universum wat Zack geschapen heeft. Ze kunnen niet die mega blockbusters blijven maken als de omzet tegenvalt.

Dan kunnen DC fans wel sites als Rotten tomatoes de schuld geven en zeggen dat Disney iedereen omkoopt maar in de kern zijn DC/WB verantwoordelijk.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:50:41 #171
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164247337
Bovendien heeft ook Marvel er last van als DC slechte superhelden films blijft uitbrengen.

Ten eerste concurreren ze niet direct want Deadpool (overigens van Fox) en Civil War kwamen niet tegelijkertijd uit met BvS. Marvel heeft pas in oktober Dr Strange op het schema staan.

Ten tweede zorgt de slechte kwaliteit van films als MoS/BvS/Fan4stic en ook enigzins de laatste X-Men film dat superheldenfilms een slechte reputatie krijgen. Als bedrijf X succes heeft met een film, dan drijft bedrijf Y mee op dat succes omdat het publiek het genre in zijn geheel als iets positiefs ziet.
[..]
pi_164247696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:34 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Het enige wat Batman redden in BvS wat het geweldige acteerwerk van Ben Affleck, Als personage leek hij in niets op de Batman zoals hij bedoeld is.

DC heeft momenteel echt een serieus probleem. Critici zijn klaar met de rommelige films (Man of Steel was ook niet best) en de doorsnee bioscoop bezoeker zit niet te wachten op het universum wat Zack geschapen heeft. Ze kunnen niet die mega blockbusters blijven maken als de omzet tegenvalt.

Dan kunnen DC fans wel sites als Rotten tomatoes de schuld geven en zeggen dat Disney iedereen omkoopt maar in de kern zijn DC/WB verantwoordelijk.
Niet waar. Ondanks alle kritiek leveren de films nog gewoon voldoende op. Schijnbaar is er dus wel een publiek voor en ik geloof dat het niet allemaal DC-fans zijn die in de zaal zitten. Immers, negatieve publiciteit is ook publiciteit: sommige mensen zullen dan alsnog gaan om zelf te beoordelen of de film dan écht zo slecht is.

De omzet is niet megasterk, maar wel meer dan prima om verder te kunnen gaan met de uitbreiding van de DC-filmwereld. Er is nou eenmaal genoeg publiek! Als mensen het écht niks vinden en écht niet willen, dan moeten ze niet gaan. Dan valt Snyder's DC-kaartenhuis zo in elkaar...

Overigens: Suicide Squad heeft op donderdag (gisteren dus) al $20.5 miljoen opgebracht, bijna het dubbele van Guardians of the Galaxy.

Bron: http://www.boxofficemojo.com/news/?id=4213&p=.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 17:12:25 ]
pi_164247733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
Bovendien heeft ook Marvel er last van als DC slechte superhelden films blijft uitbrengen.

Ten eerste concurreren ze niet direct want Deadpool (overigens van Fox) en Civil War kwamen niet tegelijkertijd uit met BvS. Marvel heeft pas in oktober Dr Strange op het schema staan.

Ten tweede zorgt de slechte kwaliteit van films als MoS/BvS/Fan4stic en ook enigzins de laatste X-Men film dat superheldenfilms een slechte reputatie krijgen. Als bedrijf X succes heeft met een film, dan drijft bedrijf Y mee op dat succes omdat het publiek het genre in zijn geheel als iets positiefs ziet.
Ik denk niet dat dat verband bestaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 17:14:04 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:17:34 #174
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_164247788
Hoe dan ook slaagt DC er momenteel niet in om Marvel te pakken op hun zwakste plek, namelijk hun erbarmelijke villains, terwijl dat eigenlijk best wel haalbaar zou moeten zijn als je ziet wat voor catalogus ze hebben om uit te kiezen.

Trouwens niet alleen Marvel en DC, bij Fox en Sony lijken ze ook doorgaans nergens op. De laatste decennia had je de Joker van Ledger en de Magneto van McKellen/Fassbender en dat heb je 't min of meer gehad. Loki hinkt daar nog wat half achter (maar toch al op respectable achterstand) en dan beland je al bij vertolkingen die niet meer dan degelijk of "niet storend" waren, maar waar je toch al een pak opmerkingen bij kan zetten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_164247884
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoe dan ook slaagt DC er momenteel niet in om Marvel te pakken op hun zwakste plek, namelijk hun erbarmelijke villains, terwijl dat eigenlijk best wel haalbaar zou moeten zijn als je ziet wat voor catalogus ze hebben om uit te kiezen.

Trouwens niet alleen Marvel en DC, bij Fox en Sony lijken ze ook doorgaans nergens op. De laatste decennia had je de Joker van Ledger en de Magneto van McKellen/Fassbender en dat heb je 't min of meer gehad. Loki hinkt daar nog wat half achter (maar toch al op respectable achterstand) en dan beland je al bij vertolkingen die niet meer dan degelijk of "niet storend" waren, maar waar je toch al een pak opmerkingen bij kan zetten.
Ik vraag me eigenlijk af wat men nou graag wil zien bij een villain?

Want eigenlijk is mijn grootste kritiekpunt op superheldenfilms het gebrek aan grote, gevoelige en waarneembare consequenties.

Dat mis ik dan ook aan een gemiddelde villain. Hoeveel schade ze ook aanrichten en hoeveel slachtoffers er vallen als er weer eens een stad naar beneden komt donderen, ... allemaal heel leuk en aardig, maar nergens zijn de gevolgen voelbaar. De slechterikken zijn allemaal zo gemakkelijk te verslaan, allemaal zo slap.

Hetzelfde geldt voor Civil War: het hele plot draait om niks als het ware. Ook Suicide Squad [LICHTE SPOILERS!]: geen enkel noemenswaardig lid sneuvelt in de strijd. Daar hebben de filmstudios de ballen niet voor, maar het zou een film - én villain - wel een stuk geloofwaardiger en krachtiger maken in mijn ogen.
pi_164248028
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:11 schreef Unites het volgende:

[..]

Niet waar. Ondanks alle kritiek leveren de films nog gewoon voldoende op. Schijnbaar is er dus wel een publiek voor en ik geloof dat het niet allemaal DC-fans zijn die in de zaal zitten. Immers, negatieve publiciteit is ook publiciteit: sommige mensen zullen dan alsnog gaan om zelf te beoordelen of de film dan écht zo slecht is.

De omzet is niet megasterk, maar wel meer dan prima om verder te kunnen gaan met de uitbreiding van de DC-filmwereld. Er is nou eenmaal genoeg publiek! Als mensen het écht niks vinden en écht niet willen, dan moeten ze niet gaan. Dan valt Snyder's DC-kaartenhuis zo in elkaar...

Overigens: Suicide Squad heeft op donderdag (gisteren dus) al $20.5 miljoen opgebracht, bijna het dubbele van Guardians of the Galaxy.

Bron: http://www.boxofficemojo.com/news/?id=4213&p=.htm
Batman V Superman hoort makkelijk de 1 miljard dollar te kunnen halen alleen al vanwege de titel. Je kunt onmogelijk beweren dat de film voldoende heeft opgebracht.

SS had de beste trailers van de afgelopen tijd. Het is interessant om te kijken hoe de film het volgende week doet als de mond tot mond reclame opgang komt.
pi_164248586
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:35 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Batman V Superman hoort makkelijk de 1 miljard dollar te kunnen halen alleen al vanwege de titel. Je kunt onmogelijk beweren dat de film voldoende heeft opgebracht.

SS had de beste trailers van de afgelopen tijd. Het is interessant om te kijken hoe de film het volgende week doet als de mond tot mond reclame opgang komt.
Ja, maar het is niet alleen bioscoopopbrengst. Wat denk je van de verkoop van merchandise, streams en blu-ray schijfjes? De film heeft het redelijk gedaan en zijn productiebudget terugverdiend. Dus de film heeft voldoende opgebracht.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:08:41 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164249500
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:14 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, maar het is niet alleen bioscoopopbrengst. Wat denk je van de verkoop van merchandise, streams en blu-ray schijfjes? De film heeft het redelijk gedaan en zijn productiebudget terugverdiend. Dus de film heeft voldoende opgebracht.
Nee, films moeten geloof ik 3-4x hun productiebudget opbrengen in bioscoopomzet wil een filmmaatschappij ze als geslaagd beschouwen.

Streaming/Blu-ray e.d. zijn slechts een kleine gedeelte van de opbrengst en komen pas veel later om de hoek kijken. Dan is de balans al opgemaakt.

edit: volgens dit artikel minimaal 2x: http://io9.gizmodo.com/57(...)ake-to-be-profitable
[..]
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 00:29:27 #179
339227 losingmymind
I always speak the truth
pi_164257319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

En dat is juist wat ik bedoel. Ontwikkeling is prima, maar Harley haar karakter is dus niet meer zoals hij was terwijl haar origin eigenlijk juist niet past bij de ontwikkeling. of andersom.
Uhm, okay. :')
Science, spirituality
Will have to meet along the way and
We need new drifts, another view
Expand our grip on the cryptic soul
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 6 augustus 2016 @ 01:07:16 #180
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_164258352
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:14 schreef Unites het volgende:

[..]

Een film met de titel Batman V Superman had 10 jaar terug het hele blockbusterseizoen ontregeld. Een film met deze titel had in deze periode makkelijk 1,5 - 1,8 miljard moeten ombrengen maar is blijven steken op een schamele 800-900 miljoen.

Vergeet niet dat Marvel héél veel films nodig had om de box-office van DC voorbij te streven.

Bij DC hebben een heleboel mensen liggen slapen in de zeroes, maar The Dark Knight trilogy liep zo goed dat ze dat maar hun gang hebben laten gaan.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 11:48:11 #181
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164265106
SQ gaat last krijgen van mond op mond reclame daar hebben recensenten geen invloed op 2de week gaat de film flink zakken boxoffice
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 12:40:15 #182
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164265894
hier een mooi artikel over grote problemen in Hollywood.
Niemand het meer weet hoe een Blockbuster gemaakt kan worden waarbij de recensies ook goed zijn.

Trouble in Hollywood: who has the formula for blockbuster success?
https://www.theguardian.c(...)rectors-star-wars-dc
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 13:12:03 #183
12888 Skull-splitter
pi_164266346
David Ayer is gewoon niet de meest briljante regisseur voor dit soort dingen, maar zet toch een prima film neer als je het mij vraagt.

Het probleem van dit soort films is de laatste jaren vooral dat er een zak geld tegenaan gesmeten wordt en dat het dan magisch een goede film moet zijn.

Daarnaast is het risico met bestaande franchises nogal groot dat de uitvoering subjectief is. Ik vind de DCEU werken maar das vooral omdat ik het niet zie als voortzetting van de TDK trilogie maar als een verse bende aan tekenaars en schrijvers. Dan kan meezitten en enorm tegenvallen. Maar ik denk wel dat het overkoepelende geheel straks beter te beschouwen is dan nu aan het begin.

Edit: gisteren overigens tweede keer geweest, beviel prima...

[ Bericht 4% gewijzigd door Skull-splitter op 06-08-2016 16:07:19 ]
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:12:28 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164274180
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
David Ayer is gewoon niet de meest briljante regisseur voor dit soort dingen, maar zet toch een prima film neer als je het mij vraagt.

Het probleem van dit soort films is de laatste jaren vooral dat er een zak geld tegenaan gesmeten wordt en dat het dan magisch een goede film moet zijn.

Daarnaast is het risico met bestaande franchises nogal groot dat de uitvoering subjectief is. Ik vind de DCEU werken maar das vooral omdat ik het niet zie als voortzetting van de TDK trilogie maar als een verse bende aan tekenaars en schrijvers. Dan kan meezitten en enorm tegenvallen. Maar ik denk wel dat het overkoepelende geheel straks beter te beschouwen is dan nu aan het begin.

Edit: gisteren overigens tweede keer geweest, beviel prima...
Ik ben nog nooit 2x naar dezelfde film geweest in de bioscoop
[..]
pi_164275313
Vrijdag heeft ie $65 miljoen opgebracht. Men gokt nu op een weekendrecette van $145 - $150 miljoen. Nog hoger dan de allereerste verwachtingen dus!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 19:59:40 #186
12888 Skull-splitter
pi_164277238
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit 2x naar dezelfde film geweest in de bioscoop
De voordelen van een pathe-kaart en meerdere mensen die heb willen zien. Doe het wel vaker...
Star Wars dubbel gezien, BvS dubbel...
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:18:57 #187
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_164277914
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:55 schreef Unites het volgende:
Vrijdag heeft ie $65 miljoen opgebracht. Men gokt nu op een weekendrecette van $145 - $150 miljoen. Nog hoger dan de allereerste verwachtingen dus!
Wat eigenlijk slecht nieuws is dus want het geeft aan dat een film nog zo slecht kan zijn, als je marketing maar snor zit
[..]
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:25:07 #188
12888 Skull-splitter
pi_164278118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Wat eigenlijk slecht nieuws is dus want het geeft aan dat een film nog zo slecht kan zijn, als je marketing maar snor zit
Of mensen nemen ineens graag risico, en laten we wel wezen: die marketing liegt nergens.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:11:34 #189
67640 SaintOfKillers
pi_164282003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Marketing is alleen relevant voor het openingsweekend. Daarna gaat de film verder op eigen merite.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:54:30 #190
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164283448
wat ik niet begrijp is dat Studio's zo'n film durven uit te brengen die zo slecht gemonteerd is.
Ze hopen gewoon dat mensen er doorheen prikken en het niet zo belangrijk vinden.
pi_164305583
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 23:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
lf vond ik goed werken, die hadden goede chemistry. Vooral Harley Quinn, Deadshot, El Diablo en Captain Boomerang vond ik erg geslaagd. Van het moment dat het team samen komt, werkt de film veel beter dan daarvoor. Amanda Waller kon me ook wel bekoren.
Ben het wel eens met je en keek ook uit naar je review, ik was bang dat je hier ook laaiend enthousiast over was :D

Will Smith verbaasde mij enorm, ik dacht die gaat niet passen in de film maar ik vond hem prima.
Maar Leto.. ik weet niet, misschien ook een slachtoffer van de hype? Hij probeerde volgens mij een beetje een mix van Nickelson+Ledger te doen.. dat rare gehijg soms, wat Ledger deed pastte niet bij hem. Pluspunt was wel dat ik Leto er niet in zag, dus dat is goed, maar het was een heel raar karakter.. en hij pastte inderdaad niet in de warboel wat deze film was.

HQ vond ik leuk.. en sexy :@ :9
pi_164306052
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:24 schreef Unites het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af wat men nou graag wil zien bij een villain?

Want eigenlijk is mijn grootste kritiekpunt op superheldenfilms het gebrek aan grote, gevoelige en waarneembare consequenties.

Dat mis ik dan ook aan een gemiddelde villain. Hoeveel schade ze ook aanrichten en hoeveel slachtoffers er vallen als er weer eens een stad naar beneden komt donderen, ... allemaal heel leuk en aardig, maar nergens zijn de gevolgen voelbaar. De slechterikken zijn allemaal zo gemakkelijk te verslaan, allemaal zo slap.

Dat heb ik soms ook, maar daarom vond ik die vechtscene met General Zod wel tof. Dat was nog een leuke battle die iets langer duurde. Ook vond ik hoe Apocalypse verslagen werd satisfying. Maar de vraag is ook.. hoe doe je het wel goed?

Het nadeel wat je hebt met superheroes/meta-humans is dat ze vaak het heel makkelijk kunnen oplossen. "Uhm.. als Flash gewoon hem optilt en in een vulkaan gooit.. klaar!".. Dus hoe maak je het dan plausibel, toch een gevecht en satisfying..

Daarnaast denk ik ook dat wij niet meer zo snel onder de indruk zijn van destructie in en van steden omdat we het zo ontzettend vaak zien, grotendeels hebben we daar meneer Bay aan te danken.. Als dan een grote villain komt en een stad sloopt of Superman door een flat gooit dan voelt dat niet meer als "wow" aan.

Want je ziet in zowat elke blockbuster tegenwoordig auto's vliegen en een gebouw instorten..
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:55:07 #193
67640 SaintOfKillers
pi_164306288
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:39 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ben het wel eens met je en keek ook uit naar je review, ik was bang dat je hier ook laaiend enthousiast over was :D

Will Smith verbaasde mij enorm, ik dacht die gaat niet passen in de film maar ik vond hem prima.
Maar Leto.. ik weet niet, misschien ook een slachtoffer van de hype? Hij probeerde volgens mij een beetje een mix van Nickelson+Ledger te doen.. dat rare gehijg soms, wat Ledger deed pastte niet bij hem. Pluspunt was wel dat ik Leto er niet in zag, dus dat is goed, maar het was een heel raar karakter.. en hij pastte inderdaad niet in de warboel wat deze film was.

HQ vond ik leuk.. en sexy :@ :9
Leto deed me aan iemand denken, maar ik wist niet wie. Toen las ik ergens dat iemand vond dat hij Johnny Depp nadeed en toen ik de film vandaag opnieuw zag (een vriend wilde hem absoluut zien), vond ik dat daar wel iets voor te zeggen viel. Bij herziening moet ik wel toegeven dat ik Joker hier en daar toch wel vrij scary vond, maar deze keer stoorde me het dan weer dat hij eigenlijk gewoon relatief humorloos is. Zelfs Killer Croc is grappiger. Ik weet het niet goed, soms krijg ik het gevoel dat Leto all over the place is omdat hij niet goed geregisseerd werd, want slecht acteerwerk is het niet.

Half gerelateerd vond ik de volgende scene wel belachelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164306533
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Leto deed me aan iemand denken, maar ik wist niet wie. Toen las ik ergens dat iemand vond dat hij Johnny Depp nadeed en toen ik de film vandaag opnieuw zag (een vriend wilde hem absoluut zien), vond ik dat daar wel iets voor te zeggen viel. Bij herziening moet ik wel toegeven dat ik Joker hier en daar toch wel vrij scary vond, maar deze keer stoorde me het dan weer dat hij eigenlijk gewoon relatief humorloos is. Zelfs Killer Croc is grappiger. Ik weet het niet goed, soms krijg ik het gevoel dat Leto all over the place is omdat hij niet goed geregisseerd werd, want slecht acteerwerk is het niet.

Half gerelateerd vond ik de volgende scene wel belachelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Ik zei tegen mijn vriendin! Ik had het idee dat het Johnny Depp was. Hij had dat zelfde vage fluisterende en beetje warrige stukje wat Depp heeft. Beetje binnenmonds brabbelen.

Ik had ook moeite met zijn karakter, zelfde als jij niet omdat hij persee slecht acteerde maar omdat het leek dat ze geen idee hadden wat ze met hem moesten.. Of een slachtoffer is geworden door vele cuts? Ook denk ik wat geleden onder de hype..
Maar ook zijn co-acteurs waren super lovend over hem, maar dat was niet echt te voelen in de films.

Ik stoorde mij ook enorm aan zijn tanden :') .. en hij was niet gek genoeg, als een maniac met lachen en grappen inderdaad..

En wat betreft die spoiler, in eerste instantie dacht ik oke.. begrijpelijk.. maar toen dacht ik.. nee, dit past helemaal niet bij het karakter van beide.. :')

WB is niet zo goed met 'droom' scenes. :P
pi_164307435
quote:
We also asked Leto if he was upset about any of his scenes getting cut – as previously reported – to which he responded.

“Were there any that didn’t get cut? I’m asking you, were there any that didn’t get cut? There were so many scenes that got cut from the movie, I couldn’t even start. I think that the Joker… we did a lot of experimentation on the set, we explored a lot. There’s so much that we shot that’s not in the film.

“If I die anytime soon, it’s probably likely that it’ll surface somewhere. That’s the good news about the death of an actor is all that stuff seems to come out.”
http://me.ign.com/en/m/mo(...)ney-in-suicide-squad
pi_164308541
Wat mijn vriendin zei, was ik het ook wel mee eens.. het voelde een beetje alsof je aan het kijken/aan het spelen was van een videogame..

Dat je dan naar een karakter toe loopt en dat diegene je uitlegt wie HQ is of Deathshot en af en toe een keer een flashback en dan loop je naar het volgende punt toe, daar moet je dan karakter X unlocken en dan ga je met z'n alleen naar de baddie die met hele rare energie stromen de aarde verneukt waarvan je denkt.. oh sure :') .. en dan op het juiste moment moet je wat gooien en kapot schieten en hurray!
  zondag 7 augustus 2016 @ 21:37:13 #197
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_164310778
quote:
Beetje rare opmerking van hem dat laatste.
Wat ik ervan begrijp kan DC beter even nokken en het over een paar jaar met de zoveelste remake proberen ik was teleurgesteld in Man of Steel, Batman vs Superman en van deze hoor ik ook slechte verhalen denk maar niet dat ik nu al uitkijk naar de première van Justice League.

Series maken kunnen ze wel redelijk altans The Flash en Arrow is niet altijd geweldig maar wel vermakelijk.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_164313033
Inmiddels de film ook gezien en hoewel het een stuk beter was dan BvS, was ook dit het nog niet helemaal eerlijk gezegd. Deadshot en HQ kwam prima uit de verf, evenals de flashbacks over hoe iedereen is opgepakt etcetera, maar dat was het dan ook wel. Veel (alle?) iconische shots zaten al in de trailers waardoor er weinig verrassingen waren. Verder nog wat puntjes in spoilertags:

SPOILER
Apart om te zien dat ze dan wel weer Marvel nadoen in de credits, waar ze eerst werden verweten te ver af te staan van wat Marvel doet. Want op deze manier werd juist dat ook weer een opzichtige kopie. Dus hoe DC het wel aan moet pakken weet ik niet, maar tot nu toe lukt het ze nog niet om iets vernieuwends te doen.
  Public Relations / Redactie Film zondag 7 augustus 2016 @ 23:18:46 #199
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_164315265
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:33 schreef Operc het volgende:

Apart om te zien dat ze dan wel weer Marvel nadoen in de credits, waar ze eerst werden verweten te ver af te staan van wat Marvel doet. Want op deze manier werd juist dat ook weer een opzichtige kopie. Dus hoe DC het wel aan moet pakken weet ik niet, maar tot nu toe lukt het ze nog niet om iets vernieuwends te doen.
Iets anders doen pakt niet goed uit, dus gaan ze nu langzaam meer de Marvel-kant op in het kader van 'beter goed gejat dan slecht verzonnen.'

En ja, Leto deed mij ook denken aan Depp. Eerste indruk was idem.
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:32:01 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164315849
Waar Marvel doet met credits is al 100x ervoor ook gedaan.

Interessant stukje trouwens over scenes die eruit geknipt zouden zijn. Zou de film dan veel beter zijn geworden?

Staan aardig wat spoilers in dus niet op klikken als je geen spoilers wilt :P

http://www.screengeek.net(...)al-much-darker-film/
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_164317132
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:32 schreef Komakie het volgende:
Waar Marvel doet met credits is al 100x ervoor ook gedaan.

Interessant stukje trouwens over scenes die eruit geknipt zouden zijn. Zou de film dan veel beter zijn geworden?

Staan aardig wat spoilers in dus niet op klikken als je geen spoilers wilt :P

http://www.screengeek.net(...)al-much-darker-film/
Om er een te doen wel inderdaad, maar het was iets teveel a la Nick Fury vond ik.
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:22:13 #202
12888 Skull-splitter
pi_164317661
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:33 schreef Operc het volgende:
Inmiddels de film ook gezien en hoewel het een stuk beter was dan BvS
"Ha-ha-ha-ha-huuuuu"

GTFO.

SPOILER

[ Bericht 70% gewijzigd door Skull-splitter op 08-08-2016 00:30:51 ]
pi_164317686
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:22 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

"Ha-ha-ha-ha-huuuuu"

GTFO.
Jij vond SQ minder goed dan BvS? Dat kan natuurlijk, smaken verschillen. :)
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:32:04 #204
12888 Skull-splitter
pi_164317938
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Jij vond SQ minder goed dan BvS? Dat kan natuurlijk, smaken verschillen. :)
Ja. Die zat steviger in elkaar en had meer gewicht. Maar daar vallen wel meer mensen over. Ik vond dit een krappe 7, BvS een prima 8.

Maar dat rommelige van Ayer ben ik wel gewend, alleen pakte het hier niet gunstig uit in mijn ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')