Ik heb me ook geen moment verveeld, wel is de paniek van de studio wat meer voelbaar waardoor sommige delen van het verhaal niet helemaal lekker lopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:03 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik vond de film geweldig.Geen moment verveeld.
Studios hebben vaak geen idee waar goed aan gedaan wordt. Als trailer x goede reacties krijgt dan hobbelt menig studio die specifieke richting in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:22 schreef Komakie het volgende:
Wat is het toch met films van DC die niet lekker lopen en waarom wordt er dan ook zo veel geknipt in de films?
Of is het dan echt zo dat de films voor de fans zijn weg gelegd?
Er schijnt veel (tijds)druk achter te zitten vanuit WB en vanuit datzelfde WB is er de nodige bemoeienis met het creatieve proces.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:22 schreef Komakie het volgende:
Wat is het toch met films van DC die niet lekker lopen en waarom wordt er dan ook zo veel geknipt in de films?
De blinde fanboys vinden alles goed, dat zie je bij iedere grote franchise (star wars, star trek, F&F, marvel etc). Dus of het argument "De films zijn alleen voor de fans weggelegd" een objectieve graadmeter is...quote:Of is het dan echt zo dat de films voor de fans zijn weg gelegd?
Ik wilde hier linken naar een artikel, maar dat is blijkbaar inmiddels verwijderd. Hier is nog wel de tweet die ernaar verwijst:quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:22 schreef Komakie het volgende:
Het suggereert dat Ayer eindcontrole had over de film.twitter:heroichollywood twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 11:07:55David Ayer Says Theatrical Cut Of ‘Suicide Squad’ Is His Cut https://t.co/ElbUDqADOE https://t.co/l9Ln79l4MB reageer retweet
Hetzelfde geldt voor elke studiofilm ever, dus doe nou niet alsof dat ineens zo desastreus en ongebruikelijk is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:11 schreef KingRadler het volgende:
heb nu liever dat WB met de poten van volgende DC films afblijven.
Maar ben toch bang dat WW onder een groot vergrootglas word gezet zelfde geld voor JL.
Disney heeft James Gunn regisseur van Guardians of the Galaxy alle vrijheid gegeven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor elke studiofilm ever, dus doe nou niet alsof dat ineens zo desastreus en ongebruikelijk is.
Als jouw script gewoon goed is, de dailies die terugkomen zijn goed, de trailer wordt goed ontvangen en de eerste cut van de film bevalt... tja, dan hoef je niet als studio in te stappen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Disney heeft James Gunn regisseur van Guardians of the Galaxy alle vrijheid gegeven.
Dat heeft wel goed uitgepakt. Het kan dus wel.
Disney weet dat Kevin Feige een fucking mastermind is, en reken maar dat Feige een dikke vinger in de pap heeft bij elke film die hij uitbrengt. Ja, Gunn heeft vrijheid, maar alleen in zoverre die vrijheid niet de grenzen van de visie van Feige overschrijdt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Disney heeft James Gunn regisseur van Guardians of the Galaxy alle vrijheid gegeven.
Dat heeft wel goed uitgepakt. Het kan dus wel.
Marvel Studios heeft een geschiedenis van in zee gaan met een regisseur, lang samenwerken, en dan toch uit elkaar gaan omdat ze het niet eens kunnen worden. Marvel is veel meer een machine dan mensen door hebben. Niet dat dat per sé slecht is, want ze leveren prima films op, maar het begint wel een beetje eenheidsworst te worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:07 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens heb ik sowieso het idee dat Marvel alleen met een regisseur in zee gaan zodra ze 101% het idee hebben dat ze op 1 lijn zitten
Klopt helemaal. Maar ze hebben hun formule onder controle en omdat ze zo'n uitgebreid universum hebben uitgedacht lagen ze veel minder onder een vergrootglas. DC probeert ze nu te gehaast in te halen en dat gaat faliekant mis zo blijkt nu...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Marvel Studios heeft een geschiedenis van in zee gaan met een regisseur, lang samenwerken, en dan toch uit elkaar gaan omdat ze het niet eens kunnen worden. Marvel is veel meer een machine dan mensen door hebben. Niet dat dat per sé slecht is, want ze leveren prima films op, maar het begint wel een beetje eenheidsworst te worden.
Jouw zin bevat twee dingen die op zichzelf misschien niet onwaar zijn, maar ik vind niet dat je na twee films, waarvan de tweede nog niet eens door het eerste weekend heen is, al kunt concluderen dat het bouwen van een universum niet lukt. De films vallen misschien tegen in de ogen van semi-objectieve recensenten, en misschien zijn ze een slechte start van het DCEU, maar na twee (of eigenlijk drie) films kun je er nog niet zo veel over zeggen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:23 schreef MikeyMo het volgende:
DC probeert ze nu te gehaast in te halen en dat gaat faliekant mis zo blijkt nu...
Iron Man was natuurlijk een onverwacht succes, en ik vond persoonlijk dat die Hulk film ook zoveel beter was dan zijn voorganger. Ik heb hem een tijd geleden nog eens gekeken en me er prima mee vermaakt. Hij werd destijds ook redelijk ontvangen en op dat moment was er nog niet echt sprake van een overkoepelend universum in de ogen van het publiek afgezien van die 2 minuten post-credits scene waarin RDJ even op draaft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:34 schreef Breuls het volgende:
[..]
Jouw zin bevat twee dingen die op zichzelf misschien niet onwaar zijn, maar ik vind niet dat je na twee films, waarvan de tweede nog niet eens door het eerste weekend heen is, al kunt concluderen dat het bouwen van een universum niet lukt. De films vallen misschien tegen in de ogen van semi-objectieve recensenten, en misschien zijn ze een slechte start van het DCEU, maar na twee (of eigenlijk drie) films kun je er nog niet zo veel over zeggen.
Immers, The Incredible Hulk en Iron Man 2, respectievelijk de tweede en derde film in het MCU, waren ook niet geweldig, maar Marvel heeft daarna hun vorm gevonden. Zoiets kost tijd.
Ik gun ze die tijd wel: ik heb me prima vermaakt met BvS (en heb hier de ultimate edition liggen waar ik morgen een mooie zaterdagavond mee ga vullen) en ik begrijp uit de geluiden dat Suicide Squad toch niet is wat het leek, maar ik verwacht er, ook al zijn er minpunten aan, nog wel plezier aan te hebben.
Ik denk ook dat dat nu is wat deze films zijn (ik moet SS nog zien, dus misschien zit ik er wel naast): leuke, interessante of mooie weergaven van wat DC op papier heeft gepubliceerd die misschien niet ideaal zijn als 'fatsoenlijke speelfilm', maar de kijker wel plezier kunnen geven.
Natuurlijk hoop ik dat er wel een opgaande lijn in zit, want een slechte film is nog steeds een slechte film (hoewel ik blijf bij de 7 die ik BvS gaf), maar wellicht is er tot die tijd toch nog genoeg leuks uit te halen.
Het enige wat Batman redden in BvS wat het geweldige acteerwerk van Ben Affleck, Als personage leek hij in niets op de Batman zoals hij bedoeld is.quote:alleen moet er nog wel onderstreept worden dat dit niet dezelfde Batman is. Iets dat Snyder prima heeft gedaan in BvS
Niet waar. Ondanks alle kritiek leveren de films nog gewoon voldoende op. Schijnbaar is er dus wel een publiek voor en ik geloof dat het niet allemaal DC-fans zijn die in de zaal zitten. Immers, negatieve publiciteit is ook publiciteit: sommige mensen zullen dan alsnog gaan om zelf te beoordelen of de film dan écht zo slecht is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:34 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Het enige wat Batman redden in BvS wat het geweldige acteerwerk van Ben Affleck, Als personage leek hij in niets op de Batman zoals hij bedoeld is.
DC heeft momenteel echt een serieus probleem. Critici zijn klaar met de rommelige films (Man of Steel was ook niet best) en de doorsnee bioscoop bezoeker zit niet te wachten op het universum wat Zack geschapen heeft. Ze kunnen niet die mega blockbusters blijven maken als de omzet tegenvalt.
Dan kunnen DC fans wel sites als Rotten tomatoes de schuld geven en zeggen dat Disney iedereen omkoopt maar in de kern zijn DC/WB verantwoordelijk.
Ik denk niet dat dat verband bestaat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
Bovendien heeft ook Marvel er last van als DC slechte superhelden films blijft uitbrengen.
Ten eerste concurreren ze niet direct want Deadpool (overigens van Fox) en Civil War kwamen niet tegelijkertijd uit met BvS. Marvel heeft pas in oktober Dr Strange op het schema staan.
Ten tweede zorgt de slechte kwaliteit van films als MoS/BvS/Fan4stic en ook enigzins de laatste X-Men film dat superheldenfilms een slechte reputatie krijgen. Als bedrijf X succes heeft met een film, dan drijft bedrijf Y mee op dat succes omdat het publiek het genre in zijn geheel als iets positiefs ziet.
Ik vraag me eigenlijk af wat men nou graag wil zien bij een villain?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoe dan ook slaagt DC er momenteel niet in om Marvel te pakken op hun zwakste plek, namelijk hun erbarmelijke villains, terwijl dat eigenlijk best wel haalbaar zou moeten zijn als je ziet wat voor catalogus ze hebben om uit te kiezen.
Trouwens niet alleen Marvel en DC, bij Fox en Sony lijken ze ook doorgaans nergens op. De laatste decennia had je de Joker van Ledger en de Magneto van McKellen/Fassbender en dat heb je 't min of meer gehad. Loki hinkt daar nog wat half achter (maar toch al op respectable achterstand) en dan beland je al bij vertolkingen die niet meer dan degelijk of "niet storend" waren, maar waar je toch al een pak opmerkingen bij kan zetten.
Batman V Superman hoort makkelijk de 1 miljard dollar te kunnen halen alleen al vanwege de titel. Je kunt onmogelijk beweren dat de film voldoende heeft opgebracht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:11 schreef Unites het volgende:
[..]
Niet waar. Ondanks alle kritiek leveren de films nog gewoon voldoende op. Schijnbaar is er dus wel een publiek voor en ik geloof dat het niet allemaal DC-fans zijn die in de zaal zitten. Immers, negatieve publiciteit is ook publiciteit: sommige mensen zullen dan alsnog gaan om zelf te beoordelen of de film dan écht zo slecht is.
De omzet is niet megasterk, maar wel meer dan prima om verder te kunnen gaan met de uitbreiding van de DC-filmwereld. Er is nou eenmaal genoeg publiek! Als mensen het écht niks vinden en écht niet willen, dan moeten ze niet gaan. Dan valt Snyder's DC-kaartenhuis zo in elkaar...
Overigens: Suicide Squad heeft op donderdag (gisteren dus) al $20.5 miljoen opgebracht, bijna het dubbele van Guardians of the Galaxy.
Bron: http://www.boxofficemojo.com/news/?id=4213&p=.htm
Ja, maar het is niet alleen bioscoopopbrengst. Wat denk je van de verkoop van merchandise, streams en blu-ray schijfjes? De film heeft het redelijk gedaan en zijn productiebudget terugverdiend. Dus de film heeft voldoende opgebracht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:35 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Batman V Superman hoort makkelijk de 1 miljard dollar te kunnen halen alleen al vanwege de titel. Je kunt onmogelijk beweren dat de film voldoende heeft opgebracht.
SS had de beste trailers van de afgelopen tijd. Het is interessant om te kijken hoe de film het volgende week doet als de mond tot mond reclame opgang komt.
Nee, films moeten geloof ik 3-4x hun productiebudget opbrengen in bioscoopomzet wil een filmmaatschappij ze als geslaagd beschouwen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:14 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet alleen bioscoopopbrengst. Wat denk je van de verkoop van merchandise, streams en blu-ray schijfjes? De film heeft het redelijk gedaan en zijn productiebudget terugverdiend. Dus de film heeft voldoende opgebracht.
Uhm, okay.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
En dat is juist wat ik bedoel. Ontwikkeling is prima, maar Harley haar karakter is dus niet meer zoals hij was terwijl haar origin eigenlijk juist niet past bij de ontwikkeling. of andersom.
Een film met de titel Batman V Superman had 10 jaar terug het hele blockbusterseizoen ontregeld. Een film met deze titel had in deze periode makkelijk 1,5 - 1,8 miljard moeten ombrengen maar is blijven steken op een schamele 800-900 miljoen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:14 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet alleen bioscoopopbrengst. Wat denk je van de verkoop van merchandise, streams en blu-ray schijfjes? De film heeft het redelijk gedaan en zijn productiebudget terugverdiend. Dus de film heeft voldoende opgebracht.
Ik ben nog nooit 2x naar dezelfde film geweest in de bioscoopquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
David Ayer is gewoon niet de meest briljante regisseur voor dit soort dingen, maar zet toch een prima film neer als je het mij vraagt.
Het probleem van dit soort films is de laatste jaren vooral dat er een zak geld tegenaan gesmeten wordt en dat het dan magisch een goede film moet zijn.
Daarnaast is het risico met bestaande franchises nogal groot dat de uitvoering subjectief is. Ik vind de DCEU werken maar das vooral omdat ik het niet zie als voortzetting van de TDK trilogie maar als een verse bende aan tekenaars en schrijvers. Dan kan meezitten en enorm tegenvallen. Maar ik denk wel dat het overkoepelende geheel straks beter te beschouwen is dan nu aan het begin.
Edit: gisteren overigens tweede keer geweest, beviel prima...
De voordelen van een pathe-kaart en meerdere mensen die heb willen zien. Doe het wel vaker...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit 2x naar dezelfde film geweest in de bioscoop
Wat eigenlijk slecht nieuws is dus want het geeft aan dat een film nog zo slecht kan zijn, als je marketing maar snor zitquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:55 schreef Unites het volgende:
Vrijdag heeft ie $65 miljoen opgebracht. Men gokt nu op een weekendrecette van $145 - $150 miljoen. Nog hoger dan de allereerste verwachtingen dus!
Of mensen nemen ineens graag risico, en laten we wel wezen: die marketing liegt nergens.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Wat eigenlijk slecht nieuws is dus want het geeft aan dat een film nog zo slecht kan zijn, als je marketing maar snor zit
Marketing is alleen relevant voor het openingsweekend. Daarna gaat de film verder op eigen merite.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Wat eigenlijk slecht nieuws is dus want het geeft aan dat een film nog zo slecht kan zijn, als je marketing maar snor zit
Ben het wel eens met je en keek ook uit naar je review, ik was bang dat je hier ook laaiend enthousiast over wasquote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
lf vond ik goed werken, die hadden goede chemistry. Vooral Harley Quinn, Deadshot, El Diablo en Captain Boomerang vond ik erg geslaagd. Van het moment dat het team samen komt, werkt de film veel beter dan daarvoor. Amanda Waller kon me ook wel bekoren.
Dat heb ik soms ook, maar daarom vond ik die vechtscene met General Zod wel tof. Dat was nog een leuke battle die iets langer duurde. Ook vond ik hoe Apocalypse verslagen werd satisfying. Maar de vraag is ook.. hoe doe je het wel goed?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:24 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af wat men nou graag wil zien bij een villain?
Want eigenlijk is mijn grootste kritiekpunt op superheldenfilms het gebrek aan grote, gevoelige en waarneembare consequenties.
Dat mis ik dan ook aan een gemiddelde villain. Hoeveel schade ze ook aanrichten en hoeveel slachtoffers er vallen als er weer eens een stad naar beneden komt donderen, ... allemaal heel leuk en aardig, maar nergens zijn de gevolgen voelbaar. De slechterikken zijn allemaal zo gemakkelijk te verslaan, allemaal zo slap.
Leto deed me aan iemand denken, maar ik wist niet wie. Toen las ik ergens dat iemand vond dat hij Johnny Depp nadeed en toen ik de film vandaag opnieuw zag (een vriend wilde hem absoluut zien), vond ik dat daar wel iets voor te zeggen viel. Bij herziening moet ik wel toegeven dat ik Joker hier en daar toch wel vrij scary vond, maar deze keer stoorde me het dan weer dat hij eigenlijk gewoon relatief humorloos is. Zelfs Killer Croc is grappiger. Ik weet het niet goed, soms krijg ik het gevoel dat Leto all over the place is omdat hij niet goed geregisseerd werd, want slecht acteerwerk is het niet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:39 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ben het wel eens met je en keek ook uit naar je review, ik was bang dat je hier ook laaiend enthousiast over was![]()
Will Smith verbaasde mij enorm, ik dacht die gaat niet passen in de film maar ik vond hem prima.
Maar Leto.. ik weet niet, misschien ook een slachtoffer van de hype? Hij probeerde volgens mij een beetje een mix van Nickelson+Ledger te doen.. dat rare gehijg soms, wat Ledger deed pastte niet bij hem. Pluspunt was wel dat ik Leto er niet in zag, dus dat is goed, maar het was een heel raar karakter.. en hij pastte inderdaad niet in de warboel wat deze film was.
HQ vond ik leuk.. en sexy![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Leto deed me aan iemand denken, maar ik wist niet wie. Toen las ik ergens dat iemand vond dat hij Johnny Depp nadeed en toen ik de film vandaag opnieuw zag (een vriend wilde hem absoluut zien), vond ik dat daar wel iets voor te zeggen viel. Bij herziening moet ik wel toegeven dat ik Joker hier en daar toch wel vrij scary vond, maar deze keer stoorde me het dan weer dat hij eigenlijk gewoon relatief humorloos is. Zelfs Killer Croc is grappiger. Ik weet het niet goed, soms krijg ik het gevoel dat Leto all over the place is omdat hij niet goed geregisseerd werd, want slecht acteerwerk is het niet.
Half gerelateerd vond ik de volgende scene wel belachelijk:Ja! Ik zei tegen mijn vriendin! Ik had het idee dat het Johnny Depp was. Hij had dat zelfde vage fluisterende en beetje warrige stukje wat Depp heeft. Beetje binnenmonds brabbelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ook moeite met zijn karakter, zelfde als jij niet omdat hij persee slecht acteerde maar omdat het leek dat ze geen idee hadden wat ze met hem moesten.. Of een slachtoffer is geworden door vele cuts? Ook denk ik wat geleden onder de hype..
Maar ook zijn co-acteurs waren super lovend over hem, maar dat was niet echt te voelen in de films.
Ik stoorde mij ook enorm aan zijn tanden.. en hij was niet gek genoeg, als een maniac met lachen en grappen inderdaad..
En wat betreft die spoiler, in eerste instantie dacht ik oke.. begrijpelijk.. maar toen dacht ik.. nee, dit past helemaal niet bij het karakter van beide..![]()
WB is niet zo goed met 'droom' scenes.![]()
http://me.ign.com/en/m/mo(...)ney-in-suicide-squadquote:We also asked Leto if he was upset about any of his scenes getting cut – as previously reported – to which he responded.
“Were there any that didn’t get cut? I’m asking you, were there any that didn’t get cut? There were so many scenes that got cut from the movie, I couldn’t even start. I think that the Joker… we did a lot of experimentation on the set, we explored a lot. There’s so much that we shot that’s not in the film.
“If I die anytime soon, it’s probably likely that it’ll surface somewhere. That’s the good news about the death of an actor is all that stuff seems to come out.”
Beetje rare opmerking van hem dat laatste.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:27 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
http://me.ign.com/en/m/mo(...)ney-in-suicide-squad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart om te zien dat ze dan wel weer Marvel nadoen in de credits, waar ze eerst werden verweten te ver af te staan van wat Marvel doet. Want op deze manier werd juist dat ook weer een opzichtige kopie. Dus hoe DC het wel aan moet pakken weet ik niet, maar tot nu toe lukt het ze nog niet om iets vernieuwends te doen.
Iets anders doen pakt niet goed uit, dus gaan ze nu langzaam meer de Marvel-kant op in het kader van 'beter goed gejat dan slecht verzonnen.'quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:33 schreef Operc het volgende:
Apart om te zien dat ze dan wel weer Marvel nadoen in de credits, waar ze eerst werden verweten te ver af te staan van wat Marvel doet. Want op deze manier werd juist dat ook weer een opzichtige kopie. Dus hoe DC het wel aan moet pakken weet ik niet, maar tot nu toe lukt het ze nog niet om iets vernieuwends te doen.
Om er een te doen wel inderdaad, maar het was iets teveel a la Nick Fury vond ik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:32 schreef Komakie het volgende:
Waar Marvel doet met credits is al 100x ervoor ook gedaan.
Interessant stukje trouwens over scenes die eruit geknipt zouden zijn. Zou de film dan veel beter zijn geworden?
Staan aardig wat spoilers in dus niet op klikken als je geen spoilers wilt
http://www.screengeek.net(...)al-much-darker-film/
"Ha-ha-ha-ha-huuuuu"quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:33 schreef Operc het volgende:
Inmiddels de film ook gezien en hoewel het een stuk beter was dan BvS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 70% gewijzigd door Skull-splitter op 08-08-2016 00:30:51 ]I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Ja. Die zat steviger in elkaar en had meer gewicht. Maar daar vallen wel meer mensen over. Ik vond dit een krappe 7, BvS een prima 8.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Jij vond SQ minder goed dan BvS? Dat kan natuurlijk, smaken verschillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |