Officieel is mijn motor niet in beslag genomen. Dit ging specifiek over de eventuele inbeslagname van het uitlaatsysteem in het geval dat het niet aan de norm zou voldoen.quote:Op zondag 26 april 2015 12:47 schreef DDDJJ het volgende:
[..]
Als ik het zo lees is je inbeslagname onterecht. Men kan hier niet redelijkerwijs aannemen dat herstel niet mogelijk is. En ook van reparatiekosten die de waarde van het voertuig of onderdeel overstijgen is geen sprake.
Maar is dit het juiste artikel? Gaat het hierbij om technisch onderzoek? (gewoon voor de zekerheid)
Dan heeft het bovenstaande artikel ook geen betrekking op dit geval. Het gaat hier over artikel 160 wvw lid 4.quote:Op zondag 26 april 2015 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Officieel is mijn motor niet in beslag genomen. Dit ging specifiek over de eventuele inbeslagname van het uitlaatsysteem in het geval dat het niet aan de norm zou voldoen.
De motor is in afwachting van het technisch onderzoek (in dit geval een simpele geluidsmeting) "uit het verkeer onttrokken" zoals ze dat blijkbaar noemen.
Maar dit is wel van toepassing:quote:Op zondag 26 april 2015 13:08 schreef DDDJJ het volgende:
[..]
Dan heeft het bovenstaande artikel ook geen betrekking op dit geval. Het gaat hier over artikel 160 wvw lid 4.
De in artikel 159 bedoelde personen zijn bevoegd zich te vergewissen van de naleving van de bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften en zo nodig een voertuig ten aanzien waarvan zij een onderzoek wensen in te stellen, naar een nabij gelegen plaats te voeren of te doen voeren. De bestuurder van het voertuig ten aanzien waarvan dit onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, en de bestuurder van het voertuig waardoor een aanhangwagen wordt voortbewogen ten aanzien waarvan zodanig onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, zijn verplicht desgevorderd hun tot het onderzoek noodzakelijke medewerking te verlenen en desverlangd de in artikel 159 bedoelde personen in hun voertuig te vervoeren.
Een troost. Als er verder niks aan je voertuig te vinden zal hij niet in beslag kunnen worden genomen.
Daarvan is dan weer het vorige artikel op van toepassing.
n.b.: ik ben weinig kennis hiervan! Dus ik kan je verder ook niet zo goed helpen.
Het staat in ieder geval niet zo omschreven in het lid.quote:Op zondag 26 april 2015 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dit is wel van toepassing:
2. Verhouding inbeslagneming en tijdelijk uit de beschikkingsmacht van de eigenaar nemen
Op basis van art. 160, lid 4, WVW 1994 kunnen de in art. 159 WVW 1994 genoemde opsporingsambtenaren een voertuig tijdelijk uit de macht van de bestuurder of eigenaar/houder nemen voor nader technisch onderzoek, zonder dat tot inbeslagneming van het voertuig wordt overgegaan. Bedoeld technisch onderzoek dient plaats te vinden onmiddellijk, of korte tijd nadat het voertuig uit het verkeer is genomen. In principe wordt een termijn van 24 uur gehanteerd. Indien in gecompliceerde gevallen een langere termijn noodzakelijk is dan heeft het de voorkeur om het voertuig in belang van het onderzoek in beslag te nemen.
Daarnaast is er een uitspraak van de ombudsman die stelt dat een termijn van 24 uur redelijk is maar dat 3 dagen zeker te lang is.
Je wordt niet zomaar staande gehouden.quote:Op zondag 26 april 2015 12:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarnaast wil ik nogmaals benadrukken dat er helemaal niet bewezen is dat mijn uitlaat te veel geluid produceert.
nog zo een die geen brommer mag van zn vrouwquote:Op zondag 26 april 2015 09:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Ah nog zo'n figuur die denkt dat alles maar mag zodra je een motor hebt.
Er zijn niet voor niks regels waar je je aan hebt te houden, maar zodra de motortokkies een motor kopen lijken ze dat op slag te vergeten
En als ie dus op t circuit rijdt, waarom dan zonder dbkiller op straat rondrijden? Omdat je 10 pk mist? Poehpoeh dat is echt een wereld van verschil
TS had dit gewoon kunnen voorkomen door in 1 minuut z'n dbkiller erin te schroeven
knmi.nlquote:Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe zou die verscherpte controle op motorrijders nu toch komen?
Deze opmerking slaat echt nergens op.quote:Op zondag 26 april 2015 15:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
nog zo een die geen brommer mag van zn vrouw
2013 ktm 690 enduro in de schuur droeftoeterquote:Op zondag 26 april 2015 15:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
nog zo een die geen brommer mag van zn vrouw
nou, staat ie vast mooi, in de schuurquote:Op zondag 26 april 2015 15:49 schreef fathank het volgende:
[..]
2013 ktm 690 enduro in de schuur droeftoeter.
Zonder aftermarket herriepijp.
Net als ál jouw posts in dit topic, wat een hypocrisiequote:Op zondag 26 april 2015 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze opmerking slaat echt nergens op.
Idd gewoon zonder demperquote:Op zondag 26 april 2015 15:49 schreef fathank het volgende:
[..]
2013 ktm 690 enduro in de schuur droeftoeter.
Zonder aftermarket herriepijp.
Zeg heb jij het asfalt eigenlijk al eens gekust of rijd je als een bang meisje op die motorped van je?quote:
ik kus iedere circuitdag het heilige asfalt om de petrolgoden te plezierenquote:Op zondag 26 april 2015 16:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zeg heb jij het asfalt eigenlijk al eens gekust of rijd je als een bang meisje op die motorped van je?
[ afbeelding ]
Ja best wel.quote:
Waarom laat je je motor dan niet origineel? Scheelt je een hoop trammelant.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Daarom zal inbeslagname van de pijp ook zeker niet aan de orde zijn. Mochten ze wel tot inbeslagname overgaan dan zal mijn bezwaar met 99.999% kans gegrond worden verklaard.
En daarom is het uit het verkeer onttrekken voor een dusdanige duur ook buiten proporties, gezien het feit dat het uitlaatsysteem binnen redelijke tijd en kosten aan alle normen zal voldoen.
Overigens rijd ik ook met een andere motor op het circuit, en de geluidsnormen zijn daar al helemaal bizar. Ik ben al eens met een uitlaatsysteem dat MINDER geluid produceert dan het fabriekssysteem van de baan gehaald. Het aanzuiggeluid was te sterk.. man man man.
ik heb met dat hok gereden toen het origineel was, huilen met de pet op en gevaarlijk vanwege "milieu mapping". Ding deed niks met vol gas tot het opeens wegschoot om weer te gaan bokken, best gevaarlijk. Na andere pijp en mapping liep 'ie vloeiend zoals het hoort.quote:Op maandag 27 april 2015 18:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Waarom laat je je motor dan niet origineel? Scheelt je een hoop trammelant.
de enige hypocriet in dit topic ben jij :0quote:Op zondag 26 april 2015 16:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Net als ál jouw posts in dit topic, wat een hypocrisie.
waarom laat jij een cv niet origineelquote:Op maandag 27 april 2015 18:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Waarom laat je je motor dan niet origineel? Scheelt je een hoop trammelant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |