Of die uitlaat met dB-killer voldoet weet ik niet. Zonder klaarblijkelijk niet als z'n motor bij 'rustig door het centrum rijden' al opvalt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
OK, milieuovetreding had ik mij niet gerealiseerd. Verder ben ik met je eens. Politie mag dan wel eens wat consequenter optreden. Ze kunnen vrijwel alle H-D's zo van de weg plukken met hun 'Loud pipes save lives'geneuzel.
Heeft de uitlaat van TS, E-keur(als de killer Is gemonteerd)?
Yep. Daarom zal inbeslagname van de pijp ook zeker niet aan de orde zijn. Mochten ze wel tot inbeslagname overgaan dan zal mijn bezwaar met 99.999% kans gegrond worden verklaard.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft de uitlaat van TS, E-keur(als de killer Is gemonteerd)?
Hun uitgangspunt is dan ook niet het op te lossen maar vast te stellen wat allemaal fout is.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:24 schreef Isdatzo het volgende:
Ik vind het buiten alle redelijkheid dat ik nu m'n motor kwijt ben in afwachting van dat technisch onderzoek (en niemand weet hoe lang) terwijl ik binnen één minuut de motorfiets kan laten voldoen aan alle gestelde eisen door die dB-killer er weer in te schroeven.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:19 schreef quinoahipster het volgende:
[ afbeelding ]
The backfire force is strong in the thread
Helaas, die keur geldt voor de uitlaat met dB-killer.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Daarom zal inbeslagname van de pijp ook zeker niet aan de orde zijn. Mochten ze wel tot inbeslagname overgaan dan zal mijn bezwaar met 99.999% kans gegrond worden verklaard.
En daarom is het uit het verkeer onttrekken voor een dusdanige duur ook buiten proporties, gezien het feit dat het uitlaatsysteem binnen redelijke tijd en kosten aan alle normen zal voldoen.
Overigens rijd ik ook met een andere motor op het circuit, en de geluidsnormen zijn daar al helemaal bizar. Ik ben al eens met een uitlaatsysteem dat MINDER geluid produceert dan het fabriekssysteem van de baan gehaald. Het aanzuiggeluid was te sterk.. man man man.
Precies, en dat is niet zo veel dus is het ook niet geoorloofd om mijn motor zo lang uit het verkeer te onttrekken.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hun uitgangspunt is dan ook niet het op te lossen maar vast te stellen wat allemaal fout is.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:23 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Helaas die keur geldt voor de uitlaat met dB-killer.
Geloof mij, ook origineel wordt men van de baan getrokken omdat er te veel geluid geproduceerd wordt. Vooral Zolder is ernstig. Daarnaast scheelt het behoorlijk in vermogen of je met een open systeem en open luchtfilter racet of zonder.quote:Geluidseisen zijn inderdaad erg streng, en toch voldoe ik er met mijn motor (en de vorigen die ik heb gehad) wel aan. Gewoon origineel laten zo'n apparaat en verder op het circuit gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.
Jij kunt beweren dat het niet veel is maar dat zullen zij moeten onderzoeken, met knutselaars weet je nooit wat ze allemaal uitgespookt hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies, en dat is niet zo veel dus is het ook niet geoorloofd om mijn motor zo lang uit het verkeer te onttrekken.
bron?quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies, en dat is niet zo veel dus is het ook niet geoorloofd om mijn motor zo lang uit het verkeer te onttrekken.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij kunt beweren dat het niet veel is maar dat zullen zij moeten onderzoeken, met knutselaars weet je nooit wat ze allemaal uitgespookt hebben.
Het uitvoeren van een geluidsmeting is duidelijk geen gecompliceerd geval.quote:Op basis van art. 160, lid 4, WVW 1994 kunnen de in art. 159 WVW 1994 genoemde opsporingsambtenaren een voertuig tijdelijk uit de macht van de bestuurder of eigenaar/houder nemen voor nader technisch onderzoek, zonder dat tot inbeslagneming van het voertuig wordt overgegaan. Bedoeld technisch onderzoek dient plaats te vinden onmiddellijk, of korte tijd nadat het voertuig uit het verkeer is genomen. In principe wordt een termijn van 24 uur gehanteerd.1 Indien in gecompliceerde gevallen een langere termijn noodzakelijk is dan heeft het de voorkeur om het voertuig in belang van het onderzoek in beslag te nemen.
Stoere internetheldquote:Op zaterdag 25 april 2015 18:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ooit sla ik er nog weleens eentje van zijn motor af.
Waarom zouden ze het beperken tot geluidsmeting, de technische staat is anders dan ooit volgens RDW type keuring is goedgekeurd, met zal het hele ding goed bekijken. Wie weet wat er allemaal uitkomt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Het uitvoeren van een geluidsmeting is duidelijk geen gecompliceerd geval.
Niks, en daar is ook helemaal geen aanleiding toe. Het gaat ook enkel om een geluidsmeting aldus de dienstdoende verbalisant.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het beperken tot geluidsmeting, de technische staat is anders dan ooit volgens RDW type keuring is goedgekeurd, met zal het hele ding goed bekijken. Wie weet wat er allemaal uitkomt.
Je schrijft zelf dat het om een technische keuring gaat omdat er onderdelen missen en niet vanwege het geluid.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niks, en daar is ook helemaal geen aanleiding toe. Het gaat ook enkel om een geluidsmeting aldus de dienstdoende verbalisant.
De technische keuring bestaat in dit geval uit een geluidsmeting. Kon je dat zelf niet verzinnen?quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je schrijft zelf dat het om een technische keuring gaat omdat er onderdelen missen en niet vanwege het geluid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |