Ik ken het niet, maar het is best een leuk stuk. Herken mezelf min of meer wel in het volgende stuk:quote:Op donderdag 23 april 2015 10:27 schreef Sirfundalot het volgende:
Volgt er iemand Jan Rotmans?
zo niet, bijgaand 2 aardige publicaties:
http://www.ftm.nl/exclusive/banken-zijn-uitgekeken-op-het-mkb/
en
http://www.ftm.nl/column/de-noodzakelijke-transitie-van-de-financiele-sector/
Ik heb hem gedaan. Geloof wel dat er genoeg ruimte in de markt is voor kleiner spelers die inspelen op het MKBquote:Op donderdag 23 april 2015 10:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Cemag ik ook niet,maar blijkbaar genoeg anderen wel,de 30000 is bijna vol!
quote:Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ook nieuwe KOM; https://www.kapitaalopmaat.nl/Geenen-Schoenen (60 mnd / C+ / 8%)
Die worden hier niet automatisch geplaatst denk ik?
de eerste generatie bouwt de tent op, de tweede bouwt hem uit,... en de derde breekt hem af????quote:De derde generatie in deze onderneming is inmiddels aangetreden. - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.RRWBeyQO.dpuf
Dat vond ik ook al een gemiste kans ja, plus de schoenen staan niet eens geheel op de fotoquote:Op donderdag 23 april 2015 10:48 schreef Sirfundalot het volgende:
Wel een nieuwe website, maar geen online webshop laten bouwen,... gemiste kans.
Ach maar goed dat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft anders kwamen sommige projecten nooit vol. Uiteindelijk is het voor een deel toch koffiedik kijken. Over drie jaar weten we het. Dit ict project is in iedergeval beter als retail schoenenquote:Op donderdag 23 april 2015 10:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik heb hem gedaan. Geloof wel dat er genoeg ruimte in de markt is voor kleiner spelers die inspelen op het MKB
Ik snap de reden/het voordeel van de aangevraagde lening niet.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ook nieuwe KOM; https://www.kapitaalopmaat.nl/Geenen-Schoenen (60 mnd / C+ / 8%)
Precies, drie jaar lang niet dus en daarna krijg je ook de rente en aflossing maar eens per jaar (achteraf). Er blijft dan weinig over van dat rente voordeel waarover je spreekt, nog los van de lange looptijd.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar dat kan hierbij ook. Alleen pas vanaf de 2018, als de eerste termijn wordt voldaan.
Waren er redenen om daaraan te twijfelen dan?quote:Op donderdag 23 april 2015 11:00 schreef Camogli het volgende:
FEBO heeft vandaag keurig de maandelijkse aflossing gedaan; niets aan de hand dus.
Ook ingestapt en wel met het hoogste bedrag voor mij ooit in CFquote:Op donderdag 23 april 2015 11:31 schreef CRWD het volgende:
Ook een nieuwe op Colin he
https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/gRUBIz8KIIxk-13318
100K
7,5%
60 mnd
Toch een mooi project met een lager risico. Ik blijf alleen terughouden voor mijn eerste investering daar door de hoge jaarlijkse fee.
Nice, mooi project. Ik had mijzelf ook zo ver om maar eens te beginnen bij Collin. Maargoed, moet ik na die sms bevestiging gelijk het geld paraat hebben om over te boeken. Dat bedrag had ik alleen even niet op mijn betaal rekening. Moest van mijn spaarrekening komen. Nu kon ik niet mee doen omdat de investering direct wordt geannuleerd -_-quote:Op donderdag 23 april 2015 11:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ook ingestapt en wel met het hoogste bedrag voor mij ooit in CF![]()
Ik zie dat project niet eens meer staan. Is er 100k opgehaald binnen een uur? Dat is wel rap dan.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:31 schreef CRWD het volgende:
Ook een nieuwe op Colin he
https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/gRUBIz8KIIxk-13318
100K
7,5%
60 mnd
Toch een mooi project met een lager risico. Ik blijf alleen terughouden voor mijn eerste investering daar door de hoge jaarlijkse fee.
Ja, Collin gaat echt hard de laatste tijd. Iedere aanvraag is echt zo ingevuld. Ik kijk al vanaf het begin naar dat platform en ik moet zeggen dat de kwaliteit ook echt veel beter is dan GVE. Dat trekt blijkbaar toch meer de grote investeerders.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:16 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik zie dat project niet eens meer staan. Is er 100k opgehaald binnen een uur? Dat is wel rap dan.
Waarop baseer je dat de kwaliteit beter is ?quote:Op donderdag 23 april 2015 12:19 schreef CRWD het volgende:
[..]
Ja, Collin gaat echt hard de laatste tijd. Iedere aanvraag is echt zo ingevuld. Ik kijk al vanaf het begin naar dat platform en ik moet zeggen dat de kwaliteit ook echt veel beter is dan GVE. Dat trekt blijkbaar toch meer de grote investeerders.
quote:Op donderdag 23 april 2015 10:31 schreef bleyenburg het volgende:
Cemag een 100% NEE!!!
echt ronduit dramatisch
Geld wegsmijten!quote:Voor de komende periode hebben wij het volgende in de planning:
1. Er wordt een direct mailing campagne opgestart, gericht op MKB bedrijven in de regio
(om te beginnen Noord-Limburg en Noord-Brabant). Hiervoor moeten er een informatieve
flyer worden gemaakt. Dit wordt opgevolgd door wekelijkse nieuwsbrieven met
verschillende thema’s.
2. Wij gaan gericht een aantal ondernemersnetwerkevenementen sponsoren. Het zijn
evenementen met een thema. Denk aan thema’s als “Werken in de Cloud”, “Internet
Beveiliging” of “Hosted Telefonie”. Per evenement krijgt CEMAG 30 minuten de tijd om zich
te presenteren.
3. Er wordt een doorlopende Google Add-Words en LinkedIN campagne opgestart voor het
promoten van CEMAG producten.
Niets wordt automatisch hier gepostquote:Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Is het mogelijk om Collin toe te voegen aan de tracker?quote:Op donderdag 23 april 2015 13:31 schreef µ het volgende:
[..]
Niets wordt automatisch hier gepost.
Is best lastig om te doen namelijk...
en dit is 12 jaar oud op eikenhout gerijpt water uit het Andesgebergtequote:
Nee, zeker niet vandaar dat we momenteel vooral naar de kosten kunnen kijken.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:44 schreef obligataire het volgende:
True. Maar hebben de anderen dat al wél bewezen? En daaronder versta ik niet het (tijdelijk) uit eigen zak bijpassen van de tekorten
o excuus, dat dacht ikquote:Op donderdag 23 april 2015 13:31 schreef µ het volgende:
[..]
Niets wordt automatisch hier gepost.
Is best lastig om te doen namelijk...
Kan dat? Dat zou fijn zijn inderdaad, Collin zit altijd erg snel vol. Zo snel dat de e-mail van hen zelf ' er is een nieuw project ' niet eens verstuurd hoeft te worden.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is het mogelijk om Collin toe te voegen aan de tracker?
Welke garantie geeft Collin dan dat dit bij hun projecten niet kan gebeuren? Bijvoorbeeld het tegen zitten van de markt kan toch altijd gebeuren?quote:Op donderdag 23 april 2015 16:51 schreef CRWD het volgende:
Ik vind 0,85% ook eigenlijk te hoog, maar goed. Als er projecten via Collin komen die veel meer zekerheden bevatten en lager risico, dan is dat die extra fee wel waard. Niemand zit te wachten op een ondernemer die geld leent, de markt vervolgens tegen zit (of de ondernemer alleen een droomondernemer is) en dat er volgens niets meer wordt betaald.
Ik zit het proces net een beetje te bekijken en zo'n rekening lijkt mij ook totaal onhandig. Maar ik begrijp iets verderop uit de tekst bij collin dat je ook direct met ideal kunt betalen. Dan heb je die hele rekening dus niet nodig, of wordt er ook op die rekening maandelijks uitbetaald?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:02 schreef bleyenburg het volgende:
Dat geld op een aparte rekening zetten bevalt mij ook niet bij Collin.
Of overdrijf ik hier nu mee?
Ieder platform heeft natuurlijk zijn voor en nadelen. Bij KoM baal ik er altijd van dat je de lening overeenkomst pas krijgt weken nadat je het geld hebt overgemaakt en dat je de fee ook apart moet betalen.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:02 schreef bleyenburg het volgende:
Dat geld op een aparte rekening zetten bevalt mij ook niet bij Collin.
Of overdrijf ik hier nu mee?
Wil je nu inversteren in 1 persoon met een classificatie CCC.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:24 schreef crowd-fundi het volgende:
De vraag was trouwens: wilt u uw toegezegde investering in stand houden?
Oke, dat is mooi (van die open communicatie dan). 2 van de 3, dat is nogal wat. Ik zag het zo wie zo al niet zitten, dus ik hoef denk ik niet te zeggen wat ik zou doen.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:24 schreef crowd-fundi het volgende:
GVE heeft toch wel een probleem met Dutch Dragon: 2 van de 3 vennoten hebben zich teruggetrokken. Ik denk dan: zouden die 2 ook verantwoordelijk zijn voor die enorme bedragen? Je mag niet in je eigen project storten. Maar als je je terugtrekt, kan het dan wel? 't Is slechts een veronderstelling.
De vraag was trouwens: wilt u uw toegezegde investering in stand houden?
He he, gelukkig kan ik weer eens wat positiefs zeggen over GVE.Zomaar ongevraagd open communicatie!
Nooit geweten. Ik kreeg de indruk, dat bij GVE gold: goedgekeurd = goedgekeurd. Nu blijkt dus, dat de Graydonrating naar beneden bijgesteld is: van B naar CCC.quote:Alvorens wij overgaan tot verdere administratieve afhandeling voeren wij altijd nog een additionele laatste screening uit over het project.
quote:Op donderdag 23 april 2015 17:35 schreef crowd-fundi het volgende:
Wat ik ook opmerkelijk vond:
[..]
Nooit geweten. Ik kreeg de indruk, dat bij GVE gold: goedgekeurd = goedgekeurd. Nu blijkt dus, dat de Graydonrating naar beneden bijgesteld is: van B naar CCC.
Geen verkeerde ontwikkeling bij GVE!
CCC: mij is verteld dat GvE niet lager zou gaan dan B (telefonische mededeling nav die ene propositie die een C-rating had). Dus toch weer wel?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:35 schreef crowd-fundi het volgende:
Wat ik ook opmerkelijk vond:
[..]
Nooit geweten. Ik kreeg de indruk, dat bij GVE gold: goedgekeurd = goedgekeurd. Nu blijkt dus, dat de Graydonrating naar beneden bijgesteld is: van B naar CCC.
Geen verkeerde ontwikkeling bij GVE!
Dutch Dragon is dan ook niet zomaar een project! Heeft nagenoeg de volle 120 dagen nodig gehad. Begonnen in december, liep als een speer. Na januari was er kennelijk geen behoefte aan vuurwerk.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:40 schreef Camogli het volgende:
[..]
CCC: mij is verteld dat GvE niet lager zou gaan dan B (telefonische mededeling nav die ene propositie die een C-rating had). Dus toch weer wel?
Verder nooit geweten dat er een laatste check was. Volstrekt belachelijk, als er bij die check iets anders uit zou komen dan eerder bepaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |