abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151961655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:35 schreef crowd-fundi het volgende:
Wat ik ook opmerkelijk vond:

[..]

Nooit geweten. Ik kreeg de indruk, dat bij GVE gold: goedgekeurd = goedgekeurd. Nu blijkt dus, dat de Graydonrating naar beneden bijgesteld is: van B naar CCC.
Geen verkeerde ontwikkeling bij GVE!
^O^
pi_151961706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:35 schreef crowd-fundi het volgende:
Wat ik ook opmerkelijk vond:

[..]

Nooit geweten. Ik kreeg de indruk, dat bij GVE gold: goedgekeurd = goedgekeurd. Nu blijkt dus, dat de Graydonrating naar beneden bijgesteld is: van B naar CCC.
Geen verkeerde ontwikkeling bij GVE!
CCC: mij is verteld dat GvE niet lager zou gaan dan B (telefonische mededeling nav die ene propositie die een C-rating had). Dus toch weer wel?

Verder nooit geweten dat er een laatste check was. Volstrekt belachelijk, als er bij die check iets anders uit zou komen dan eerder bepaald.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:47:08 #153
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151961880
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:40 schreef Camogli het volgende:

[..]

CCC: mij is verteld dat GvE niet lager zou gaan dan B (telefonische mededeling nav die ene propositie die een C-rating had). Dus toch weer wel?

Verder nooit geweten dat er een laatste check was. Volstrekt belachelijk, als er bij die check iets anders uit zou komen dan eerder bepaald.
Dutch Dragon is dan ook niet zomaar een project! Heeft nagenoeg de volle 120 dagen nodig gehad. Begonnen in december, liep als een speer. Na januari was er kennelijk geen behoefte aan vuurwerk.
GVE gaat inderdaad niet lager dan B. Behalve op 22 december 2014. Maar volgens GVE kwam dat omdat Graydon strenger was gaan meten. Dutch Dragon heeft waarschijnlijk de mazzel gehad om net voor de strengere berekening door Graydon een goedkeuring van GVE te krijgen. En zit nu alsnog op de blaren.
Hoe dan ook: kennelijk is er een kwartje gevallen bij GVE en wil men wat meer transparantie wil betrachten.
pi_151961925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:47 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dutch Dragon is dan ook niet zomaar een project! Heeft nagenoeg de volle 120 dagen nodig gehad. Begonnen in december, liep als een speer. Na januari was er kennelijk geen behoefte aan vuurwerk.
GVE gaat inderdaad niet lager dan B. Behalve op 22 december 2014. Maar volgens GVE kwam dat omdat Graydon strenger was gaan meten. Dutch Dragon heeft waarschijnlijk de mazzel gehad om net voor de strengere berekening door Graydon een goedkeuring van GVE te krijgen. En zit nu alsnog op de blaren.
Hoe dan ook: kennelijk is er een kwartje gevallen bij GVE en wil men wat meer transparantie wil betrachten.
Ik vond het wel heel erg fijn om nog even ingelicht te worden voordat alles definitief werd. Ik had tegen beter weten in wel geinvesteerd maar nu trek ik me ook mooi terug.
pi_151962328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:47 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

GvE had DD moeten terugtrekken als de Graydon-rating nu lager is, of tenminste die lagere rating moeten communiceren weken terug.
Ik vraag me ook af waarom het nu CCC is? Komt dat echt door Graydon?
pi_151962391
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:08 schreef Camogli het volgende:

[..]

GvE had DD moeten terugtrekken als de Graydon-rating nu lager is, of tenminste die lagere rating moeten communiceren weken terug.
Ik vraag me ook af waarom het nu CCC is? Komt dat echt door Graydon?
Ja, Graydon geeft die rating af. GvE zal hem wel opnieuw hebben laten toetsen.
pi_151962595
Is het niet zo dat Graydon laatst de ratings aaangepast heeft?

Ik weet alleen niet meer op welke termijn dat was
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151962725
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:19 schreef CaLeX het volgende:
Is het niet zo dat Graydon laatst de ratings aaangepast heeft?

Ik weet alleen niet meer op welke termijn dat was
Ja, klopt. Is maanden terug maar ik weet ook niet meer per wanneer maar dat klopt wel zo ongeveer.
pi_151962799
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, klopt. Is maanden terug maar ik weet ook niet meer per wanneer maar dat klopt wel zo ongeveer.
In mijn beleving was dat na de start van DD, zou ook wel het eea kunnen verklaren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151963519
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:26 schreef CaLeX het volgende:

[..]

In mijn beleving was dat na de start van DD, zou ook wel het eea kunnen verklaren
mee eens
  donderdag 23 april 2015 @ 18:57:48 #161
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151963782
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:26 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Klopt. Het was bij dit project, dat GVE zich (in mijn optiek) vergaloppeerde en ik zeer wantrouwend werd.
De website is trouwens nog altijd niet aangepast. Vooralsnog heeft GVE besloten geen ratings lager dan B te publiceren. Het is de verwachting dat het tzt wel zal gaan gebeuren. Onder het mom van: de investeerder bepaalt zelf wel of hij/zij instapt of niet. Tsja, waar heb je dan een risk manager voor nodig?
pi_151964039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:04 schreef Goesten het volgende:
Denk dat HorecaCrowdfunding gewonnen heeft met verstrekken van informatie over Talamani, of hebben mensen bij GvE ook al bericht gehad?

Knal reactie alleen niet online ivm de inhoud
kun je de strekking wel weergeven? Hoe gaat het verder met Talamini bijvoorbeeld?
pi_151965884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:05 schreef Camogli het volgende:

[..]

kun je de strekking wel weergeven? Hoe gaat het verder met Talamini bijvoorbeeld?
Nou alleen dat de winkels wel open zijn maar dat talamani daar niks meer mee te maken had. Dus op de winkels kan waarschijnlijk niks verhaald worden en die hoeven ook niks meer te betalen
pi_151965914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:05 schreef Camogli het volgende:

[..]

Dat zou ik ook graag willen weten, kun je er iets meer over vertellen? Via GVE in ieder geval nog niets gehoord over Talamini...
pi_151966066
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:05 schreef Goesten het volgende:

[..]

Nou alleen dat de winkels wel open zijn maar dat talamani daar niks meer mee te maken had. Dus op de winkels kan waarschijnlijk niks verhaald worden en die hoeven ook niks meer te betalen
Nee maar die winkels halen wel hun spullen bij de Talamini waar het om gaat. Dus als die om zou vallen zouden de winkels daar ook niet bij geholpen zijn.
Met dit antwoord geven ze dus gelijk aan dat er nog wel geld binnen komt bij Talamini. Want de winkels zijn nog open, en moeten toch ergens hun producten vandaan halen.
pi_151966439
Mannen, vrouwen, ik ga jullie verlaten. Veel succes met het crowdfunden en misschien tot op een ander forum. Thanks.
  donderdag 23 april 2015 @ 20:25:49 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151966529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:23 schreef Tha_Duck het volgende:
Mannen, vrouwen, ik ga jullie verlaten. Veel succes met het crowdfunden en misschien tot op een ander forum. Thanks.
Bedankt, en veel succes en plezier waar je ook naartoe vertrekt :)
pi_151967737
Gedoe met Dutch Dragon, ik ben erg benieuwd. Heb wat vragen gesteld aan GVE en inderdaad mogen ze wel wat meer doen aan open communicatie. Ik weet mijn antwoord ook wel, maar toch even afwachten op de reactie van GVE.
  donderdag 23 april 2015 @ 21:00:32 #169
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151968166
quote:
Waarom Tha_Duck!?!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_151968457
Ik heb drie dingen te melden:

• Symbid heeft enquetes verstuurd m.b.t. de verschillen tussen loan-based en equity-based crowdfunding. Hierbij geven zij aan dat zij binnenkort ook loan-based crowdfunding aanbieden. Zelf ben ik wel benieuwd naar de voorwaarden en de service die zij gaan bieden. Ik weet dat ze voor equity-based crowdfunding een monitorsysteem hebben. Wellicht dat deze in versimpelde vorm ook kan worden gebruikt voor loan-based crowdfunding. Voor de enquete zie: http://www.survio.com/survey/d/H1M2W3L4R6B7F9J7N (laat even weten of dit een persoonlijke link is of deze voor iedereen werkt).

Edit: schijnbaar meerdere keren in te vullen :'(

• Kapitaalopmaat (KoM) heeft een nieuwe versie van het platform live gezet. Alle Chrome-versies beginnend met 42 konden afgelopen week de site niet bereiken. Dit probleem is met het live zetten van de nieuwe versie verholpen.

• Verder viel het mij bij Kapitaalopmaat (KoM) dat bij de instructiefilmpjes er niet in de camera wordt gekeken. Zelf vind ik dit enigszins storend maar ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken. Denk je bijvoorbeeld dat er mensen zijn die hierdoor afhaken omdat het op die manier toch wat minder persoonlijk voelt? Zie bijvoorbeeld:
pi_151969112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:24 schreef crowd-fundi het volgende:
GVE heeft toch wel een probleem met Dutch Dragon: 2 van de 3 vennoten hebben zich teruggetrokken. Ik denk dan: zouden die 2 ook verantwoordelijk zijn voor die enorme bedragen? Je mag niet in je eigen project storten. Maar als je je terugtrekt, kan het dan wel? 't Is slechts een veronderstelling.
De vraag was trouwens: wilt u uw toegezegde investering in stand houden?
He he, gelukkig kan ik weer eens wat positiefs zeggen over GVE.Zomaar ongevraagd open communicatie!
Heel hard wegrennen. 250k op één persoon, twee vennoten die er geen vertrouwen meer in hebben (of misschien in eigen toko investeren, ook dubieus) en een CCC-rating. Ik ben er al niet aan begonnen, maar als ik erin zat greep ik deze escape met beide handen.
Schip ahoy!
pi_151969226
quote:
Ik ben ook benieuwd waarom maar sowieso bedankt voor alles en we zullen je bijdrage missen.
  donderdag 23 april 2015 @ 22:02:52 #173
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151971099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:20 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Heel hard wegrennen. 250k op één persoon, twee vennoten die er geen vertrouwen meer in hebben (of misschien in eigen toko investeren, ook dubieus) en een CCC-rating. Ik ben er al niet aan begonnen, maar als ik erin zat greep ik deze escape met beide handen.
Jazeker! Ik ben hier ingestapt met een miniem bedrag, met het idee dat het waarschijnlijk niks zou worden. Achteraf wel blij dat het zo gelopen is. En dat GVE zich van een betere kant heeft laten zien. Nu weten we tenminste allemaal, dat er bij het volschrijven nog een nadere toetsing plaats vindt. Of zou dat alleen in dit geval geweest zijn vanwege die vreemde eindsprint?
pi_151971868
quote:
Duck bedankt voor je bijdragen. En net als de rest nieuwsgierig waarom je hier gaat stoppen. Ben je ons zat? :P
pi_151972799
quote:
Thanks man, good luck!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')