Rosetta heeft niet stilgezeten hoor. Het is niet alsof de hele missie afhankelijk is van Philae.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:20 schreef qajariaq het volgende:
Een half jaar vertraging zou ik toch geen succes durven noemen. Toch goed nieuws dat er in ieder geval nog iets van het programma overblijft.
quote:"I think we're optimistic now that it's awake that we'll have several months of scientific data to pore over," he added.
Dat zou geen probleem moeten zijn nu Philae een signaal uitzendtquote:Op zondag 14 juni 2015 16:40 schreef Molurus het volgende:
Ik hoop dat ze er nu ook eens in slagen om uit te vogelen waar Philae nou precies staat momenteel... want dat is nog steeds een raadsel.
haha iddquote:Op zondag 14 juni 2015 16:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Lijkt me wel interessant om een filmpje te zien van hoe het er toen aan toe ging in de controlekamer. Denk niet dat ze wisten dat het precies nu zou gebeuren namenlijk.
Ik zie het al voor me dat een nachtdienst opeens een bliepje hoort en verbaasd naar zn scherm tuurt en dan verwoed gaat bellen en rode knoppen indrukt ofzo
Ga dan maar in een kerk zitten, en gooi je computer en telefoon weg. Dat zijn toch maar duivelse apparaten. (En als bonus hoeven wij jouw posts niet te lezen.)quote:Op zondag 14 juni 2015 18:40 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Elke poging om god te spelen ben ik tegen.
Op welke manier vind je dit god spelen dan?quote:Op zondag 14 juni 2015 18:40 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Elke poging om god te spelen ben ik tegen.
Niet aanmoedigen of serieus op in gaan, heeft geen nut..quote:Op zondag 14 juni 2015 19:48 schreef Red_85 het volgende:
Beter!
[..]
Op welke manier vind je dit god spelen dan?
En kan je niet beter dit duivelse apparaat, waar je nu vanaf leest, weggooien?
Tevens, kun je niet beter je geloof voor jezelf houden en niemand anders er mee lastig vallen?
Haha, zie het al helemaal voor mequote:
Zolang hij de zon nadert wordt het alleen maar beter. Wel roteert 67P elke 12 uur.. dus hij zal wellicht niet continu zon krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:23 schreef Nattekat het volgende:
Mooi
Nu maar hopen dat ie voorlopig in de zon blijft ook
Ik weet het niet zeker, maar was het in eerste instantie niet de gedachte dat de oorspronkelijke landingsplaats zoveel zonlicht had waardoor het te warm zou worden voor Philae na een paar maanden? Nu met beschutting betekent het dat ze nu pas genoeg licht en warmte krijgen. Continu zon zou in dat opzicht niet optimaal zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang hij de zon nadert wordt het alleen maar beter. Wel roteert 67P elke 12 uur.. dus hij zal wellicht niet continu zon krijgen.
De dataverbinding loopttwitter:Philae2014 twitterde op maandag 15-06-2015 om 21:00:17I’ve sent data back to Earth & now my team (the best of the best) is hard at work! Thank you @DLR_de #LCC! #lifeonacomet reageer retweet
http://www.demorgen.be/we(...)ijn-komeet-a2360615/quote:De Europese robot Philae, de eerste ooit om op een komeet te landen, zal zich de volgende dagen niet meer laten horen na op 13 juni te zijn ontwaakt. Dat neemt echter niet weg dat er opnieuw contact zal zijn. "Wanneer dat zal zijn, kunnen we niet voorspellen", zegt een woordvoerster van het Duitse ruimtevaartbureau DLR in Keulen.
Het contact met komeetlander Philae is alweer verbroken. Gisteren werd er voor het eerst weer informatie ontvangen, sinds Philae op 15 november aan een gedwongen winterslaap begon wegens een lege accu. Het laatste contact was echter instabiel. De DLR en het Europese Ruimtevaartbureau ESA steken de koppen nu bij elkaar om het vluchtplan van de moedersonde Rosetto zo te wijzigen, dat een betere verbinding met Philae mogelijk wordt.
Voor de nakende experimenten zijn stabielere en langere verbindingen met de lander op de komeet 67P nodig. Volgens DLR is wel duidelijk dat alle subsystemen van de lander ondanks zijn lange afwezigheid nog normaal werken. Een nieuw contact is dus mogelijk, maar wanneer het zover zal zijn, is nog onduidelijk.
Sinds zijn aankomst op de komeet stuurde Philae al 30 'pakketten' naar de Rosetta. Daarna stuurde de Rosetta die data naar het vluchtleidingscentrum ESOC in Darmstadt. Van wanneer die gegevens dateren, dient nog te worden uitgemaakt, zegt ESA.
Trianguleren lijkt me onmogelijk? Al snap ik de driehoeksmeting verkeerd, kan ook aan mij liggen:quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:07 schreef speknek het volgende:
Hebben ze nu al getrianguleerd waar hij geland is?
De positie van Rosetta tov Philae is niet statisch.. Dus je kunt wel degelijk trianguleren..quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Trianguleren lijkt me onmogelijk? Al snap ik de driehoeksmeting verkeerd, kan ook aan mij liggen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Driehoeksmeting
Primaquote:Op woensdag 17 juni 2015 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
De positie van Rosetta tov Philae is niet statisch.. Dus je kunt wel degelijk trianguleren..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |