SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MaJo! Hoe was het bij de ha?
nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat een arts diegene naar een ander kanaal zou moeten sturen, zoals dat afvallen bij zwangerschapswens. En niet enkel afschepen met "ga maar ff afvallen".
Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.
je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.
iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken?
Mee eens dan. Maar dat is wel even iets om flink van te slikken als je je niet had gerealiseerd dat dat zo'n harde grens was.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:02 schreef Skittles het volgende:
[..]
Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
En dan komt daar wel of geen PCOS uit. En dan? Wat de uitkomst ook is, hetzelfde advies volgt.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.
je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.
iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken?
misschien komt er wel een verkleving uit, if vervriegde overgang, of andere niet-geeichtgerelateerde dingen.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En dan komt daar wel of geen PCOS uit. En dan? Wat de uitkomst ook is, hetzelfde advies volgt.
Het gaat nu trouwens over overgewicht, maar voor mensen met ondergewicht geldt exact hetzelfde.
Volgens mij klopt dit nietquote:Op woensdag 22 april 2015 12:02 schreef Skittles het volgende:
[..]
Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
dat idd... "overgewicht' aanwijzen als oorzaak kan eigenlijk alleen wanneer andere opties zijn uitgesloten. (zelfde met ondergewicht trouwens)quote:Op woensdag 22 april 2015 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
misschien komt er wel een verkleving uit, if vervriegde overgang, of andere niet-geeichtgerelateerde dingen.
Nee, tuurlijk niet. En je mag best boos zijn, is heel terecht en begrijpelijk. Dit is iets wat je grote wens in de weg staat en dat is gewoon kut.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff sommige reactiesprecies waar ik al bang voor was.
Ik hou dr over op
Staat bij deze post onder de spoiler:quote:Op woensdag 22 april 2015 12:33 schreef MaJo het volgende:
Ten eerste: deadly bedankt voor je openheid! Ik vind het wel suf dat ze zo op het BMI richten, aangezien dat uiteindelijk helemaal niet veel zegt over het daadwerkelijke gewicht. Ik vind het jammer dat ze niet verder kijken dan alleen het gewicht, ze kunnen op z'n minst een echo maken en bloed afnemen vind ik! Anders wacht je nodeloos terwijl er misschien wel medisch iets aan de hand is. Daarnaast afvallen is alleen maar mooi meegenomen.
Ik vind het jammer dat er nu zo'n discussie ontstaat, dat was absoluut niet mijn bedoeling!
[..]
Volgens mij klopt dit nietZe is juist weggestuurd met het bericht dat ze maar af moest vallen. En dat vind ik nogal kort door de bocht!
Wat betreft mijn lesje van de dag: die komt vanavond. Toevalligerwijs gaat die over voeding
En bedankt voor de succeswensen! Ik heb om 2 uur een afspraak
quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:46 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ohhh ik dacht dat je dat ook zelf kon doen
Succes straks bij de huisartsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ah ok, dat had ik even gemist. Snap wel dat deadly deze reacties niet fijn vindt, ze reageert eerlijk op mijn vraag en krijgt dan allemaal kritiek, dat zou ik ook slecht trekkenquote:Op woensdag 22 april 2015 13:14 schreef Skittles het volgende:
[..]
Staat bij deze post onder de spoiler:
[..]
Succes straks bij de huisarts
ik zie deze reactie nu pas. Ik heb gisteren getest, negatief zoals verwachtquote:Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Succes bij de dokter vandaag Majo! Heb je vanmorgen nog getest?
Fijn dat je een verwijzing hebt gehad! Hopelijk helpt het je snel verder.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef MaJo het volgende:
*3 op een rij*
Huisarts was heel behulpzaam en ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor een echo dus dan zien we dan verder
Zeker fijn! Had dit ook gehoopt, kan er eindelijk eens naar gekeken worden. Ondertussen batsen we vrolijk verderquote:Op woensdag 22 april 2015 14:37 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Fijn dat je een verwijzing hebt gehad! Hopelijk helpt het je snel verder.
Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff sommige reactiesprecies waar ik al bang voor was.
Ik hou dr over op
Ik heb je post ook gelezen en hoewel je niks lulligs zegt komt het een beetje belerend over, ik kan het ook niet aanwijzen maar dat is een gevoel. Nou kunnen dingen ook heel anders overkomen op een forum want volgens mij bedoel je het juist hartstikke goedquote:Op woensdag 22 april 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.
En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
Dit dus.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:57 schreef Elleska het volgende:
denk dat er hier ook iets langs elkaar heen wordt gepraat wat dat gevoel versterkt.
de ene heeft het over simpele onderzoeken (bloedtest, echo enzovoort) om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is en de andere al over dure behandelingen om zwanger te worden.
je slaat echt de plank volledig mis met deze post. Ik denk dat niemand hier denkt dat overgewicht geen enkele invloed heeft op zwanger worden, het gaat erom dat wanneer je zwaarder bent dat het dan alleen daarop gegooid wordt zonder verder onderzoek te doen. Dat is het hele punt waar het hier omgaat. Ik denk dat de meiden met overgewicht hier wel degelijk van bewust zijn. De kans bestaat dat je overgewicht niks hiermee te maken heeft en dan verlies je alleen maar tijd met afvallen zonder dat je onderzocht bent.quote:Op woensdag 22 april 2015 16:20 schreef Mineola het volgende:
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat de (terugkerende!) gedachte van users in dit topic lijkt te zijn dat een (in dit geval) hoog bmi niet uitmaakt bij het zwanger worden en een arts die wel daarnaar kijkt meteen lomp wordt gevonden.
Het is gewoon een feit dat (ernstig) overgewicht invloed kan hebben op oa je vruchtbaarheid. Net zoals heel veel andere factoren daarbij een rol kunnen spelen.
Het is geen leuke boodschap om te horen dat je eerst maar eens af moet vallen, zeker als je na tig maanden naar de huisarts stapt. Maar je leefstijl aanpassen is wel een laagdrempelige eerste stap waar je zelf concreet mee aan de slag kan, en een stap die prima en bewezen effect kan opleveren. Ook simpele onderzoeken als een bloedtest of een echo kosten tijd en geld.
En je kan toch alleen maar mee winnen door af te vallen? Als je vruchtbaarheid niet verbetert dan is een lager gewicht alleen al goed voor je gezondheid als geheel. Maar ik besef me goed dat afvallen niet simpel is. /mytwocents
En Zoe, ga eens testen jonguh!
Wat ik hier lees is dat idd niet zo.. Majo die aangeeft overgewicht te hebben krijgt ook een doorverwijzing.. Deadly heeft hem ook gekregen..quote:Op woensdag 22 april 2015 17:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Daar ben ik het wel met je eens, Barreltje. Ik denk dat de meeste mensen hier ook meer vallen over het eventuele feit dat er geen onderzoeken gedaan worden en het direct afgeschoven wordt op overgewicht.
Dat is niet mijn ervaring overigens, dat is wat ik hier lees.
Dat bedoelde ik idd, maar ik wilde het wat voorzichtiger zeggenquote:Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..
Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..
Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen..
Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...
Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !!
Wat ik al zei, ik dacht dus eerst dat ze helemaal geen onderzoek had gekregen en dat vond ik lomp. Maar uiteindelijk ligt het wel wat genuanceerder. Het moet ergens in het midden liggen denk ik. Als je overgewicht hebt dan is het verstandig om af te vallen maar er mag best ook gekeken worden naar andere factoren. Wat dat betreft is dat dus een stuk netter gegaan bij Deadly dan ik dacht.quote:Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..
Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..
Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen..
Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...
Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !!
Overigens valt mijn overgewicht wel mee zie ik, als ik 4 kilo afval zit ik op een gezond bmi. Zit nu op 25,7 dus net over het randje. Ik ben al wat afgevallen dus als ik zo doorga dan komt het goedquote:Op woensdag 22 april 2015 17:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat ik hier lees is dat idd niet zo.. Majo die aangeeft overgewicht te hebben krijgt ook een doorverwijzing.. Deadly heeft hem ook gekregen..
En nog even een +1 op deze reactie. Als een gyn het lomp brengt dan is dat ook een stuk vervelender dan wanneer het gewoon uitgelegd wordt.quote:Op woensdag 22 april 2015 17:11 schreef Cygne het volgende:
@sparkling, bij mij is zwanger blijven ook het probleem. Volgens gyn was t de grootste kans dat t bij mij door overgewicht kwam maar heb wel direct alle onderzoeken gekregen om alles uit te sluiten.
Maar t is de toon die de muziek maakt. Mijn gyn kon t op de juiste manier brengen.
Heeft dat dat alleen/vooral te maken met de cafeïne (en geldt dit dus ook voor thee en/of frisdrank), of is er een reden waarom er hier koffie genoemd wordt?quote:Op woensdag 22 april 2015 18:32 schreef MaJo het volgende:
Nou hier is MaJo weer met hoofdstuk 2 van het Nieuwe Zwanger Worden
<knip>
Volgens de schrijfster gaat de vruchtbaarheid met 50% omlaag wanneer je veel koffie drinkt.
Ik bedoelde niet dat "men" (en ik incluis als ik ooit voor een tweede wil gaan) alles op een ander kan afschuiven en lekker met een bmi van 40+ de mmm in moet gaan en niet proberen af te vallen, als dat zo overkwam.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.
En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
Dit heeft inderdaad met cafeïne te makenquote:Op woensdag 22 april 2015 18:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Heeft dat dat alleen/vooral te maken met de cafeïne (en geldt dit dus ook voor thee en/of frisdrank), of is er een reden waarom er hier koffie genoemd wordt?
Nee, volgens mij rooibos. Groene thee heeft cafeïne.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:16 schreef Barreltje het volgende:
Cafeïne vrije koffie en thee zijn dus geen probleem?
Voor thee is dat toch groene thee?
* Kijkt verlangend naar dr gunpowder groene thee*
Ik vind het nogal kort de bocht.quote:
Groene thee heeft inderdaad wel cafeïne, maar je kunt omgerekend een bescheiden oceaan leegdrinken aan thee voor je de maximale hoeveelheid cafeïne per dag hebt bereikt. Of 3 liter cola, ongeveer.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:21 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nee, volgens mij rooibos. Groene thee heeft cafeïne.
nee, alcohol, drugs en medicijnen wel.quote:Op woensdag 22 april 2015 20:10 schreef Barreltje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van de man mbt de vruchtbaarheid?
Heeft bmi daar ook invloed op?
Dit is voor ons de reden geweest om (voorlopig) niet t medische traject in te gaan.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:52 schreef Arja het volgende:
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.
Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.
Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?
En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.
Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
het ligt eraan wat je precies onder de MMM beschouwt. Als het gaat om lange cycli te beïnvloeden en regelmatiger te maken dan ben ik het niet met je eens. Als het gaat om ivf dan geloof ik dat wel, plus inderdaad het feit dat het emotioneel veel met je doet.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:52 schreef Arja het volgende:
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.
Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.
Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?
En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.
Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
vergeet roken nietquote:Op woensdag 22 april 2015 20:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, alcohol, drugs en medicijnen wel.
Hoewel, hoe warmer de noten, hoe slechter het zaad, dus wellicht toch indirect ook wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |