mag ik vragen hoeveel je weegt?quote:
Ik ben ook erg benieuwd. Vooral omdat ik relatief ook een hoog vetpercentage heb. En hoewel mijn cyclus nog best meevalt in vergelijking met sommigen hier, ben ik toch bang dat mijn gewicht in de weg zit...quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
mag ik vragen hoeveel je weegt?ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt
Edit: mag ook per pm uiteraard
Het ging over bmi...quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
mag ik vragen hoeveel je weegt?ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt
Edit: mag ook per pm uiteraard
Het was echt een hele rare gyn ja!quote:Op woensdag 22 april 2015 08:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!
Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?
Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken?quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Het ging over bmi...
Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...
Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40
Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.
Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
Mij lijkt het een logischere optie om gewoon af te vallen. Aangezien die klinieken dat niet voor niets zeggen maar dat advies geven omdat de kans op zwanger worden kleiner is als je veel te zwaar bent.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:00 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken?
Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:21 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.
Sorry als het zo over kwam
Klopt, ik ben het ook eens met wat jullie zeggen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef Skittles het volgende:
[..]
Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.
Verder eens met Spees
Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:29 schreef kwakz0r het volgende:
maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Jaa streepjesregen!![]()
![]()
Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
Dankje!quote:Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
Oooh spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!!quote:Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |