abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 19:57:16 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151902242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:09 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Haha ja it is me
mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Edit: mag ook per pm uiteraard :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_151904558
Kan mijn nod nog aangepast worden maar 5 mei? Gisteren eindelijk een positieve ovulatietest, op dag 65. Ik word er een beetje moedeloos van :{
Daarom post ik niet veel, als er twee maanden helemaal niks gebeurt...

Ik duim in elk geval mee, zoe!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:12:01 #28
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151905260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Ik ben ook erg benieuwd. Vooral omdat ik relatief ook een hoog vetpercentage heb. En hoewel mijn cyclus nog best meevalt in vergelijking met sommigen hier, ben ik toch bang dat mijn gewicht in de weg zit...

Ik heb de wijzigingen in de op gezet. Heb men nu ook zo neergezet dat de nieuwste onderaan staan. Is dat handig, of is alfabetisch misschien makkelijker? Ik heb ook de oude op nog bewaard, als jullie dat beter vinden.
Ik heb het OP-pen tot een kunst verheven :')

MaJo, is het al tijd voor de volgende les? ;)
pi_151905718
Majo en stroopwafel, ik heb overgewicht (niet extreem maar wel zat) Ik ben nooit door mijn (beide) huisarts(en) om die reden weggestuurd.

Uiteindelijk is mijn cyclus (met pcos en overgewicht dus) toch regelmatiger geworden en ben ik natuurlijk zwanger geworden (wel met gebruik van tarwekiem, teunisbloem, zilver en preseed), maar als dit nog 2 maanden langer had geduurd, was ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
pi_151906035
Waar zijn Mazou & Felinecat?
Of lees ik daar over heen? :$
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151909852
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het ging over bmi...

Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...

Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40

Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.

Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
:')
pi_151912228
Nog even een late *O* voor Kapitein-Cupcake, gefeliciteerd!

Spannend hoor Cygne, lijkt me dat je echt nog zwanger bent hoor! Blijf duimen voor je!

Verder succes voor iedereen op het wachtbankje!
  woensdag 22 april 2015 @ 08:41:19 #33
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151914615
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!

Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?

Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
pi_151914886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!

Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?

Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
Het was echt een hele rare gyn ja!
ja ik begrijp wel ze ergens een grens moeten trekken maar ik voel mezelf helemaal niet "obesitas" en heb het idee gewoon dat dat niet de oorzaak is van dat ik nog niet zwanger ben.

Zit er inderdaad over te denken om ergens anders heen te gaan maar gezien mijn woonplaats is er niet zoveel keus :P ik kan alleen kiezen tussen dordrecht of rotterdam :)

Ik ga over een maand of 2 weer terug en kijken wat ze te melden heeft.. als ze me dan nog niet wil helpen en alleen maar het inpandige afvalplan wil aansmeren wat niet vergoed wordt dan kap ik er mee daar.

En ze kan dr borst natmaken..vorige keer viel mijn mond open van verbazing of ik nou echt goed hoorde wat ze allemaal zei en was ik sprakeloos...
Ben nu wat beter voorbereid, en mijn geduld raakt op c_/
pi_151914920
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het ging over bmi...

Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...

Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40

Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.

Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
:')
Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken? :)
pi_151915786
Overigens net zelf naar de huisarts geweest voor de uitslag van de echo, die ik dus al wist. Vervolgstap is afspraak bij de gyn voor een intake en dan wrs clomid :Y
pi_151916208
Succes bij de dok vandaag Majo :*

:* SilverSjoiis
  woensdag 22 april 2015 @ 10:17:12 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151916445
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:00 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken? :)
Mij lijkt het een logischere optie om gewoon af te vallen. Aangezien die klinieken dat niet voor niets zeggen maar dat advies geven omdat de kans op zwanger worden kleiner is als je veel te zwaar bent.

Onder de 100 kg komen als je 1.80 bent is echt geen onmogelijke opgave hoor. Nee, het is niet leuk en het is ook niet altijd makkelijk maar je hebt een ultiem doel voor ogen toch? Je kunt de schuld bij anderen leggen en ja, het kan zijn dat je bot behandeld wordt en dat is klote. Maar wie heb je ermee als je je gaat afzetten tegen dit protocol? Ik denk vooral jezelf. Je kunt die energie beter omzetten in wat écht goed voor je is. Minder, gezonder eten, meer bewegen, lichter worden. Het gaat niet om in maatje 36 passen. Het gaat om jóuw zwangerschapswens en het is jóuw leven. Het lukt jóu niet om zwanger te worden (ook al lukt het andere veel te zware mensen soms wel om zwanger te worden) en jij bent degene die in ieder geval zelf die mogelijke oorzaak weg kan nemen.

En ja, dat kan jij. En geloof me, ik heb honderden vrouwen op mn werk gehad die zeiden dat ze het niet konden. En met de juiste motivatie en begeleiding konden ze het allemaal.
pi_151916546
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.

Sorry als het zo over kwam :)
  woensdag 22 april 2015 @ 10:22:55 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151916589
Eigenlijk was het ook niet speciaal voor jou bedoeld, maar een reactie op een wat vaker terugkerend gevoel van verongelijktheid of boosheid, o.a. nu van FF.
pi_151916595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:21 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.

Sorry als het zo over kwam :)
Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.

Verder eens met Spees :)
pi_151916756
Ik snap je Spees, maar ik vind wel dat je iemand fatsoenlijk kunt behandelen en evt doorverwijzen als gewicht zo'n grote factor is in hun problemen met zwanger worden - ik vind dat je wél onderzoek zou moeten doen ipv puur obv gewicht alles afkappen.

bij psyq hebben ze een heel programma voor afvallen tbv zwnager worden bijvoorbeeld. supergoed.

maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 10:32:11 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_151916821
Ik ben zelf ook wat zwaar (begon met een BMI van 32 aan de zwangerschap) en heb daardoor best veel extra "gedoe" gehad. Glucosetesten, groeiecho's, tot 14 weken zelfs alle echo's inwendig, niet thuis mogen bevallen, en allemaal scenario's aangehoord van wat er mis kan gaan. De realiteit is helaas echt dat er vaker iets mis gaat tijdens de bevalling als je te zwaar bent. Meestal heb je minder uithoudingsvermogen, levert pijnstilling meer problemen op, etc.
nu is het niet gezegd dat je die problemen dan dus ook krijgt, maar ik raad iedereen aan om zo fit mogelijk aan die zwangerschap te beginnen. Je hebt alleen jezelf er maar mee. Afvallen is niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk. Dus probeer die boosheid om te draaien en pak het aan. Voor jezelf, niet voor die dokter. :*
disclaimer
pi_151916877
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef Skittles het volgende:

[..]

Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.

Verder eens met Spees :)
Klopt, ik ben het ook eens met wat jullie zeggen. :Y Maar ook wat kwak zegt is terecht.

Ik dacht eerst op eigen kracht wel 'even' af te vallen en dat dan weer zou helpen m'n menstruatie op gang te brengen. Inmiddels wel wat kilo's lichter maar nog geen menstruatie en wat ben ik dan blij met een huisarts die luistert en bereid is om te helpen :Y
  woensdag 22 april 2015 @ 10:36:14 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151916917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:29 schreef kwakz0r het volgende:

maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat een arts diegene naar een ander kanaal zou moeten sturen, zoals dat afvallen bij zwangerschapswens. En niet enkel afschepen met "ga maar ff afvallen".
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 22 april 2015 @ 10:38:00 #46
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151916962
Het is dat ik geen nagels bijt, maar de velletjes rondom mijn nagels zijn inmiddels kapot en/of weggevreten van de zenuwen...

Na de roze afscheiding die zondagmiddag begon en 24 uur duurde, heb ik sinds maandag na thuiskomen van werk niks meer gezien. Tot daarnet, voelde wat krampen en vervolgens weer een drupje roze. Vandaag is dag 25, gemiddeld gezien zou morgen mijn NOD zijn...
Heb vorige ronde ook een dag roze gehad, maar dat is de dag erop over gegaan in rood, zonder weg te zijn geweest tussendoor. Nu is het wel anderhalve dag weggebleven. Maar ben nog steeds bang dat vandaag of morgen alsnog de volle rode klets volgt :{
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151917351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Jaa streepjesregen! *O* *O*

Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
pi_151917423
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
Dankje!

Ik voel me ook echt totaal niet zwanger of anders dan anders eerlijk gezegd, dus wellicht geeft dit je toch nog hoop :D. Ik ga duimen!!!
  woensdag 22 april 2015 @ 10:59:21 #49
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151917493
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Oooh spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!!
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151917575
Succes bij de dokter vandaag Majo! Heb je vanmorgen nog getest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')