abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:01:53 #1
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151882251
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De lieve deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
SPOILER: SilverSjoiis
SPOILER: MaJo
SPOILER: Ronderotonde
SPOILER: Stroopwafelmeisje
SPOILER: Bottoms_up
SPOILER: Barreltje
SPOILER: KapiteinCupcake
SPOILER: Fien10
SPOILER: Felinecat
SPOILER: Mazou
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
KapiteinCupcake!
Dat het maar het begin mag zijn van het regenseizoen!

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 19% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 21-04-2015 21:08:40 ]
pi_151882360
Het is gelukt!

En cygne, stroopwafel kan het niet beter verwoorden. :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:32:04 #3
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151882379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 07:28 schreef SilverSjoiis het volgende:
Het is gelukt!

En cygne, stroopwafel kan het niet beter verwoorden. :D
Ja! Nu maar hopen dat ik mijn trein niet mis omdat ik het persé moest fixen :')
pi_151882450
Cygne ik blijf voor je duimen. :*

Kapitein gefeliciteerd! *O*
pi_151882460
Cygne, dat ziet er goed uit hoor. Bij een miskraam zal je hcg niet oplopen, dat dit verder niets zegt over de gezondheid van de zwangerschap hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk. Maar je bent nu iig hartstikke zwanger! Mijn duimen draaien :*.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 09:06:10 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151883353
Deadly, ben je al eens naar de huisarts geweest? Als je langer dan een jaar bezig bent kunnen ze eens kijken of er iets aan de hand is. Of was jij dat met die lompe gyn?

Cygne, het lijkt me dat je hcg niet toeneemt bij een miskraam dus ik verwacht ook goed nieuws voor je! Ik dacht ook aan het afstoten van een eitje. Wat mij betreft mag je hier alles posten, ik heb er geen last van! Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen misschien confronterend is.

Net weer even een testje gedaan, was negatief. Ik had ook niet anders verwacht :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_151883822
Cupcacke wat tof! Gefeliciteerd!

Je mag morgen naar de dokter toch? Majo
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 10:58:48 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151885713
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:31 schreef Hilzillah het volgende:
Cupcacke wat tof! Gefeliciteerd!

Je mag morgen naar de dokter toch? Majo
Yup! Ik heb er best wel zin in _O-

Gisteren trouwens ons eerste hypotheekgesprek gehad en dat was positief *O* Nu afwachten wat de vraagprijs gaat worden :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:15:29 #9
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151886245
Cygne, dat ziet er wel hoopvol uit nog! Ik hoop zo dat het alsnog positief is :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup! Ik heb er best wel zin in _O-

Gisteren trouwens ons eerste hypotheekgesprek gehad en dat was positief *O* Nu afwachten wat de vraagprijs gaat worden :s)
Jee *O*
Zin om naar de dokter te gaan, erg eigenlijk he :P Hoop wel dat die iets voor je kan betekenen!

Hier is de roze afscheiding verdwenen, lijkt het wel :o Op zondagmiddag begonnen, gisteren overdag wat gehad met vegen (inclusief 1 druppel rood in de ochtend) en sinds gisteravond niks meer. Afscheiding lijkt nu gewoon wit te zijn. Ik hoop echt zo dat het een innestelingsbloeding was en dat het niet alsnog een voorbode is voor de rode duivel later in de week... Maar ik zit nu op dag 24, dus kan alsnog natuurlijk. Waarom maakt mijn lijf er toch elke keer zo'n stom spelletje van :')
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:22:22 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151886494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:15 schreef Zoe_Hart het volgende:
Cygne, dat ziet er wel hoopvol uit nog! Ik hoop zo dat het alsnog positief is :*

[..]

Jee *O*
Zin om naar de dokter te gaan, erg eigenlijk he :P Hoop wel dat die iets voor je kan betekenen!

Hier is de roze afscheiding verdwenen, lijkt het wel :o Op zondagmiddag begonnen, gisteren overdag wat gehad met vegen (inclusief 1 druppel rood in de ochtend) en sinds gisteravond niks meer. Afscheiding lijkt nu gewoon wit te zijn. Ik hoop echt zo dat het een innestelingsbloeding was en dat het niet alsnog een voorbode is voor de rode duivel later in de week... Maar ik zit nu op dag 24, dus kan alsnog natuurlijk. Waarom maakt mijn lijf er toch elke keer zo'n stom spelletje van :')
Ja best ernstig hè :')

Dat klinkt als een behoorlijk lichte menstruatie/innestelingsbloeding. Ik hoop het laatste uiteraard :Y Ik ga voor je duimen, het moet weer een streepjesregen gaan worden de komende tijd *O*

Ik ga zo weer een samenvatting geven van mijn boek maar zit nu op het werk dus dat wordt later vanmiddag :s)
pi_151886750
Jaa streepjesregen! *O* *O*

Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:10:24 #12
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151888020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
Zaterdag :Y

Mijn NOD ligt ergens tussen vandaag en vrijdag, dus voor de zekerheid zaterdag pas testen als het dan nog zin heeft :P
Dus straal maar door, hoe meer positieve energie hoe beter *O*
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151889916
Mooi, stroopwafel. :*

Jullie zijn O+ Vooral omdat ik me voor kan stellen hoe confronterend het is als je zelf kindjes probeert te krijgen.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:52 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151890134
Ach.. Iedereen is anders.
Er zitten hier mensen die 23 zijn en 35..
Die moeten afvallen tbv een zwangerschap of mensen die te dun zin ..
Die in 1 keer zwanger worden of 2 jaar bezig zijn..
Die een regelmatige cyclus hebben of een cyclus waar niets op te peilen valt..
En mensen die wel een translocatie hebben en mensen die dat niet hebben..
Mensen die 3 miskramen krijgen (ook zonder translocatie) en mensen die dat nooit hoeven mee te maken..

Maar uiteindelijk is dat gewoon de realiteit..
We zijn allemaal anders maar hebben toch 1 doel..
En dat mag en kan gewoon gedeeld worden hoor..
No problem! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_151890341
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:08 schreef Barreltje het volgende:
Ach.. Iedereen is anders.
Er zitten hier mensen die 23 zijn en 35..
Die moeten afvallen tbv een zwangerschap of mensen die te dun zin ..
Die in 1 keer zwanger worden of 2 jaar bezig zijn..
Die een regelmatige cyclus hebben of een cyclus waar niets op te peilen valt..
En mensen die wel een translocatie hebben en mensen die dat niet hebben..
Mensen die 3 miskramen krijgen (ook zonder translocatie) en mensen die dat nooit hoeven mee te maken..

Maar uiteindelijk is dat gewoon de realiteit..
We zijn allemaal anders maar hebben toch 1 doel..
En dat mag en kan gewoon gedeeld worden hoor..
No problem! :*
Ik wacht dan niet maar ik vind t super verwoord...

Oh en cygne, volgens mij is dit dan toch je 1e knalstreep ;)
S. 2014
J. 2016
pi_151890408
Jup, 1e knalstreep ever.
pi_151893486
Even inhalen :o

@stroopwafel ik sta daar niet omdat ik niet weet hoe dat moet :P

@L0t gelukkig nog iemand uit 2013 O+

@Cygne ik vind niet dat je sorry hoeft te zeggen!!! Wat al eerder gezegd was iedereen is anders en ik denk dat wij hier met zn allen heel goed weten hoe een ander zich kan voelen in een situatie en dat we soms alleen hier maar kunnen praten over dit soort dingen wat ook alleen maar goed is ^O^
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:37:18 #18
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151894506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Even inhalen :o

@stroopwafel ik sta daar niet omdat ik niet weet hoe dat moet :P
Dat is heel makkelijk! Je hoeft alleen maar even te zeggen wat je in de op wil hebben, dan plak ik het er (vanavond) in!
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 16:28:35 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151896131
Deadly, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 21-04-2015 17:34:51 ]
pi_151896946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:28 schreef MaJo het volgende:
Sillie, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?
Je bedoelt deadly? O-)
pi_151897206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:28 schreef MaJo het volgende:
Sillie, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?
Whu? Ik kom regelmatig bij de huisarts, maar niet omdat het niet lukt hoor :*
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 17:34:27 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151897849
Oh wat erg, ik bedoel inderdaad deadly :o :@

Ik zit vandaag met je in mijn hoofd sillie, vandaar :*
pi_151898123
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat is heel makkelijk! Je hoeft alleen maar even te zeggen wat je in de op wil hebben, dan plak ik het er (vanavond) in!
Ohhh ik dacht dat je dat ook zelf kon doen _O-

SPOILER
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 18:01:31 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151898439
En gelijk antwoord op mijn vraag, jij was dus diegene met een lompe gyn :X :(
pi_151898601
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:28 schreef MaJo het volgende:
Deadly, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?
Haha ja it is me
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 19:57:16 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151902242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:09 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Haha ja it is me
mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Edit: mag ook per pm uiteraard :)
pi_151904558
Kan mijn nod nog aangepast worden maar 5 mei? Gisteren eindelijk een positieve ovulatietest, op dag 65. Ik word er een beetje moedeloos van :{
Daarom post ik niet veel, als er twee maanden helemaal niks gebeurt...

Ik duim in elk geval mee, zoe!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:12:01 #28
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151905260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Ik ben ook erg benieuwd. Vooral omdat ik relatief ook een hoog vetpercentage heb. En hoewel mijn cyclus nog best meevalt in vergelijking met sommigen hier, ben ik toch bang dat mijn gewicht in de weg zit...

Ik heb de wijzigingen in de op gezet. Heb men nu ook zo neergezet dat de nieuwste onderaan staan. Is dat handig, of is alfabetisch misschien makkelijker? Ik heb ook de oude op nog bewaard, als jullie dat beter vinden.
Ik heb het OP-pen tot een kunst verheven :')

MaJo, is het al tijd voor de volgende les? ;)
pi_151905718
Majo en stroopwafel, ik heb overgewicht (niet extreem maar wel zat) Ik ben nooit door mijn (beide) huisarts(en) om die reden weggestuurd.

Uiteindelijk is mijn cyclus (met pcos en overgewicht dus) toch regelmatiger geworden en ben ik natuurlijk zwanger geworden (wel met gebruik van tarwekiem, teunisbloem, zilver en preseed), maar als dit nog 2 maanden langer had geduurd, was ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
pi_151906035
Waar zijn Mazou & Felinecat?
Of lees ik daar over heen? :$
pi_151909852
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het ging over bmi...

Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...

Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40

Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.

Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
:')
pi_151912228
Nog even een late *O* voor Kapitein-Cupcake, gefeliciteerd!

Spannend hoor Cygne, lijkt me dat je echt nog zwanger bent hoor! Blijf duimen voor je!

Verder succes voor iedereen op het wachtbankje!
  woensdag 22 april 2015 @ 08:41:19 #33
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151914615
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!

Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?

Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
pi_151914886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!

Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?

Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
Het was echt een hele rare gyn ja!
ja ik begrijp wel ze ergens een grens moeten trekken maar ik voel mezelf helemaal niet "obesitas" en heb het idee gewoon dat dat niet de oorzaak is van dat ik nog niet zwanger ben.

Zit er inderdaad over te denken om ergens anders heen te gaan maar gezien mijn woonplaats is er niet zoveel keus :P ik kan alleen kiezen tussen dordrecht of rotterdam :)

Ik ga over een maand of 2 weer terug en kijken wat ze te melden heeft.. als ze me dan nog niet wil helpen en alleen maar het inpandige afvalplan wil aansmeren wat niet vergoed wordt dan kap ik er mee daar.

En ze kan dr borst natmaken..vorige keer viel mijn mond open van verbazing of ik nou echt goed hoorde wat ze allemaal zei en was ik sprakeloos...
Ben nu wat beter voorbereid, en mijn geduld raakt op c_/
pi_151914920
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het ging over bmi...

Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...

Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40

Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.

Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
:')
Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken? :)
pi_151915786
Overigens net zelf naar de huisarts geweest voor de uitslag van de echo, die ik dus al wist. Vervolgstap is afspraak bij de gyn voor een intake en dan wrs clomid :Y
pi_151916208
Succes bij de dok vandaag Majo :*

:* SilverSjoiis
  woensdag 22 april 2015 @ 10:17:12 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151916445
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:00 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken? :)
Mij lijkt het een logischere optie om gewoon af te vallen. Aangezien die klinieken dat niet voor niets zeggen maar dat advies geven omdat de kans op zwanger worden kleiner is als je veel te zwaar bent.

Onder de 100 kg komen als je 1.80 bent is echt geen onmogelijke opgave hoor. Nee, het is niet leuk en het is ook niet altijd makkelijk maar je hebt een ultiem doel voor ogen toch? Je kunt de schuld bij anderen leggen en ja, het kan zijn dat je bot behandeld wordt en dat is klote. Maar wie heb je ermee als je je gaat afzetten tegen dit protocol? Ik denk vooral jezelf. Je kunt die energie beter omzetten in wat écht goed voor je is. Minder, gezonder eten, meer bewegen, lichter worden. Het gaat niet om in maatje 36 passen. Het gaat om jóuw zwangerschapswens en het is jóuw leven. Het lukt jóu niet om zwanger te worden (ook al lukt het andere veel te zware mensen soms wel om zwanger te worden) en jij bent degene die in ieder geval zelf die mogelijke oorzaak weg kan nemen.

En ja, dat kan jij. En geloof me, ik heb honderden vrouwen op mn werk gehad die zeiden dat ze het niet konden. En met de juiste motivatie en begeleiding konden ze het allemaal.
pi_151916546
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.

Sorry als het zo over kwam :)
  woensdag 22 april 2015 @ 10:22:55 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151916589
Eigenlijk was het ook niet speciaal voor jou bedoeld, maar een reactie op een wat vaker terugkerend gevoel van verongelijktheid of boosheid, o.a. nu van FF.
pi_151916595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:21 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.

Sorry als het zo over kwam :)
Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.

Verder eens met Spees :)
pi_151916756
Ik snap je Spees, maar ik vind wel dat je iemand fatsoenlijk kunt behandelen en evt doorverwijzen als gewicht zo'n grote factor is in hun problemen met zwanger worden - ik vind dat je wél onderzoek zou moeten doen ipv puur obv gewicht alles afkappen.

bij psyq hebben ze een heel programma voor afvallen tbv zwnager worden bijvoorbeeld. supergoed.

maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 10:32:11 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_151916821
Ik ben zelf ook wat zwaar (begon met een BMI van 32 aan de zwangerschap) en heb daardoor best veel extra "gedoe" gehad. Glucosetesten, groeiecho's, tot 14 weken zelfs alle echo's inwendig, niet thuis mogen bevallen, en allemaal scenario's aangehoord van wat er mis kan gaan. De realiteit is helaas echt dat er vaker iets mis gaat tijdens de bevalling als je te zwaar bent. Meestal heb je minder uithoudingsvermogen, levert pijnstilling meer problemen op, etc.
nu is het niet gezegd dat je die problemen dan dus ook krijgt, maar ik raad iedereen aan om zo fit mogelijk aan die zwangerschap te beginnen. Je hebt alleen jezelf er maar mee. Afvallen is niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk. Dus probeer die boosheid om te draaien en pak het aan. Voor jezelf, niet voor die dokter. :*
disclaimer
pi_151916877
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef Skittles het volgende:

[..]

Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.

Verder eens met Spees :)
Klopt, ik ben het ook eens met wat jullie zeggen. :Y Maar ook wat kwak zegt is terecht.

Ik dacht eerst op eigen kracht wel 'even' af te vallen en dat dan weer zou helpen m'n menstruatie op gang te brengen. Inmiddels wel wat kilo's lichter maar nog geen menstruatie en wat ben ik dan blij met een huisarts die luistert en bereid is om te helpen :Y
  woensdag 22 april 2015 @ 10:36:14 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151916917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:29 schreef kwakz0r het volgende:

maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat een arts diegene naar een ander kanaal zou moeten sturen, zoals dat afvallen bij zwangerschapswens. En niet enkel afschepen met "ga maar ff afvallen".
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 22 april 2015 @ 10:38:00 #46
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151916962
Het is dat ik geen nagels bijt, maar de velletjes rondom mijn nagels zijn inmiddels kapot en/of weggevreten van de zenuwen...

Na de roze afscheiding die zondagmiddag begon en 24 uur duurde, heb ik sinds maandag na thuiskomen van werk niks meer gezien. Tot daarnet, voelde wat krampen en vervolgens weer een drupje roze. Vandaag is dag 25, gemiddeld gezien zou morgen mijn NOD zijn...
Heb vorige ronde ook een dag roze gehad, maar dat is de dag erop over gegaan in rood, zonder weg te zijn geweest tussendoor. Nu is het wel anderhalve dag weggebleven. Maar ben nog steeds bang dat vandaag of morgen alsnog de volle rode klets volgt :{
pi_151917351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
pi_151917423
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
Dankje!

Ik voel me ook echt totaal niet zwanger of anders dan anders eerlijk gezegd, dus wellicht geeft dit je toch nog hoop :D. Ik ga duimen!!!
  woensdag 22 april 2015 @ 10:59:21 #49
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151917493
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Oooh spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!!
pi_151917575
Succes bij de dokter vandaag Majo! Heb je vanmorgen nog getest?
pi_151918044
Dank KC en Zoe! (Duim ook voor jou Zoe! Super spannend!)

Gisteren eindelijk de huisarts gebeld voor de uitslag van mijn controle uitstrijkje...
Uitslag was PAP1 dus eindelijk echt groen licht om verder te gaan met proberen zwanger te worden!
Voelt stiekem een beetje als een tweede streepje dus deze maand iets minder erg als }) toch komt...

SPOILER
MaJo! Hoe was het bij de ha?
pi_151919104
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat een arts diegene naar een ander kanaal zou moeten sturen, zoals dat afvallen bij zwangerschapswens. En niet enkel afschepen met "ga maar ff afvallen".
nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.

je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.

iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken? :N
Kwak
pi_151919483
Pff sommige reacties :o precies waar ik al bang voor was.

Ik hou dr over op
:{
pi_151919514
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.

je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.

iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken? :N
Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
pi_151919743
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:02 schreef Skittles het volgende:

[..]

Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
Mee eens dan. Maar dat is wel even iets om flink van te slikken als je je niet had gerealiseerd dat dat zo'n harde grens was.

bovendien is een gewichtsverlies van 1-2 kg per maand vaak wat geadviseerd wordt en dan ben je dus wel even bezig met 30 kilo. om maar niet te spreken van de harde cijfers over "succesvol" "blijvend" gewichtsverlies bij obesitas. 5% van de mensen lukt het om 5% of meer gewichtsverlies vijf jaar vol te houden. dat is in het longitudinaaal onderzoek de succesvolle groep. maar goed, ik snap dat spees daar vanuit haar beroep anders tegeniver staat. ;) het is alleen wel "makkelijk praten" vanaf de zijlijn...
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 12:14:33 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151919925
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En dan komt daar wel of geen PCOS uit. En dan? Wat de uitkomst ook is, hetzelfde advies volgt.

Het gaat nu trouwens over overgewicht, maar voor mensen met ondergewicht geldt exact hetzelfde.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_151920118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dan komt daar wel of geen PCOS uit. En dan? Wat de uitkomst ook is, hetzelfde advies volgt.

Het gaat nu trouwens over overgewicht, maar voor mensen met ondergewicht geldt exact hetzelfde.
misschien komt er wel een verkleving uit, if vervriegde overgang, of andere niet-geeichtgerelateerde dingen.

maar goed, ik heb dit soort reacties misschien te vaak zelf meegemaakt. met als toppunt een dokter die me wegstuurde met een verwijzing naar de dietiste terwijl ik kwam voor benauwdheid en hoesten door een fikse bronchitis. toen ik een week later met longontsteking bij zijn vervanger zat werd er in elk geval wél even naar mijn longen geluisterd. ;)
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 12:30:40 #58
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151920474
Er zit natuurlijk nogal een groot gebied tussen IVF en "ga maar afvallen". En ik vind het zelf nogal frappant dat er gekeken wordt naar BMI en verder niets. Wat voor hetzelfde geld is het inderdaad iets dat alleen afvallen niet op gaat lossen.

Desalniettemin is afvallen natuurlijk geen slecht idee als iemand te zwaar is. Want wat SQ zegt: hoe fitter beginnen aan de zwangerschap hoe beter!

En nu weer met z'n allen streepjes piesen! ~O>
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 12:33:09 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151920579
Ten eerste: deadly bedankt voor je openheid! Ik vind het wel suf dat ze zo op het BMI richten, aangezien dat uiteindelijk helemaal niet veel zegt over het daadwerkelijke gewicht. Ik vind het jammer dat ze niet verder kijken dan alleen het gewicht, ze kunnen op z'n minst een echo maken en bloed afnemen vind ik! Anders wacht je nodeloos terwijl er misschien wel medisch iets aan de hand is. Daarnaast afvallen is alleen maar mooi meegenomen.

Ik vind het jammer dat er nu zo'n discussie ontstaat, dat was absoluut niet mijn bedoeling!

quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:02 schreef Skittles het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit niet :? Ze is juist weggestuurd met het bericht dat ze maar af moest vallen. En dat vind ik nogal kort door de bocht!

Wat betreft mijn lesje van de dag: die komt vanavond. Toevalligerwijs gaat die over voeding _O-

En bedankt voor de succeswensen! Ik heb om 2 uur een afspraak :)
pi_151921279
Hier herhaalde miskramen en overgewicht. Had eigenlijk ook wel verwacht dat ik geen onderzoeken zou krijgen vanwege overgewicht maar gyn kwam er zelf mee. Hij zij wel dat overgewicht een oorzaak kon zijn maar dat wilde hij niet zo stellen zonder onderzoek.
pi_151921337
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

misschien komt er wel een verkleving uit, if vervriegde overgang, of andere niet-geeichtgerelateerde dingen.
dat idd... "overgewicht' aanwijzen als oorzaak kan eigenlijk alleen wanneer andere opties zijn uitgesloten. (zelfde met ondergewicht trouwens)

Bij een studiegenoot bleek het overgewicht en het niet zwanger worden te komen door schildklier problemen. ook eerst een arts gehad die riep dat ze eerst maar moest afvallen.
pas toen de diagnose was gesteld en ze de juiste medicatie kreeg kwam alles weer in balans. zowel gewicht als hormonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 22-04-2015 15:58:56 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 13:00:09 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_151921430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef deadly_kiss het volgende:

Ik hou dr over op
Nee, tuurlijk niet. En je mag best boos zijn, is heel terecht en begrijpelijk. Dit is iets wat je grote wens in de weg staat en dat is gewoon kut.

Maar, uitspraken als "ik kan geen BMI onder de 40 krijgen tenzij ik niks meer eet" zitten een beetje in mijn allergiezone. Want ik weet dat het niet waar is. En ja, het is moeilijk, en kut en stom en fucking hard werken, dat is zo en dat weet ik ook als geen ander. Maar het is niet onmogelijk. En als je probeert er met een positieve insteek naar te kijken, dan gaat het je lukken ook. Want dan doe je het ergens voor, iets wat je heel graag wil. En niet omdat die stomme dokter zegt dat het moet. ;) :*
disclaimer
pi_151921834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:33 schreef MaJo het volgende:
Ten eerste: deadly bedankt voor je openheid! Ik vind het wel suf dat ze zo op het BMI richten, aangezien dat uiteindelijk helemaal niet veel zegt over het daadwerkelijke gewicht. Ik vind het jammer dat ze niet verder kijken dan alleen het gewicht, ze kunnen op z'n minst een echo maken en bloed afnemen vind ik! Anders wacht je nodeloos terwijl er misschien wel medisch iets aan de hand is. Daarnaast afvallen is alleen maar mooi meegenomen.

Ik vind het jammer dat er nu zo'n discussie ontstaat, dat was absoluut niet mijn bedoeling!

[..]

Volgens mij klopt dit niet :? Ze is juist weggestuurd met het bericht dat ze maar af moest vallen. En dat vind ik nogal kort door de bocht!

Wat betreft mijn lesje van de dag: die komt vanavond. Toevalligerwijs gaat die over voeding _O-

En bedankt voor de succeswensen! Ik heb om 2 uur een afspraak :)
Staat bij deze post onder de spoiler:
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:46 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Ohhh ik dacht dat je dat ook zelf kon doen _O-

SPOILER
Succes straks bij de huisarts :*
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 14:04:22 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151923445
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:14 schreef Skittles het volgende:

[..]

Staat bij deze post onder de spoiler:

[..]

Succes straks bij de huisarts :*
ah ok, dat had ik even gemist. Snap wel dat deadly deze reacties niet fijn vindt, ze reageert eerlijk op mijn vraag en krijgt dan allemaal kritiek, dat zou ik ook slecht trekken :@

Hoe gaat het met afvallen deadly? Ik probeer momenteel ook af te vallen. Het is lastig maar gestaag lukt het stapje voor stapje :)

Nu wachten op de dokter, ben benieuwd hoe erg het uitloopt vandaag :')
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 14:09:48 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151923611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Succes bij de dokter vandaag Majo! Heb je vanmorgen nog getest?
ik zie deze reactie nu pas. Ik heb gisteren getest, negatief zoals verwacht ;)
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 14:32:38 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151924379
*3 op een rij :s) *

Huisarts was heel behulpzaam en ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor een echo dus dan zien we dan verder *O*
  woensdag 22 april 2015 @ 14:37:37 #67
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151924549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef MaJo het volgende:
*3 op een rij :s) *

Huisarts was heel behulpzaam en ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor een echo dus dan zien we dan verder *O*
Fijn dat je een verwijzing hebt gehad! Hopelijk helpt het je snel verder.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 15:09:49 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151925687
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:37 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Fijn dat je een verwijzing hebt gehad! Hopelijk helpt het je snel verder.
Zeker fijn! Had dit ook gehoopt, kan er eindelijk eens naar gekeken worden. Ondertussen batsen we vrolijk verder O+
  woensdag 22 april 2015 @ 15:45:23 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151927166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef deadly_kiss het volgende:

Ik hou dr over op
Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.

En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 15:53:43 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151927531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.

En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
Ik heb je post ook gelezen en hoewel je niks lulligs zegt komt het een beetje belerend over, ik kan het ook niet aanwijzen maar dat is een gevoel. Nou kunnen dingen ook heel anders overkomen op een forum want volgens mij bedoel je het juist hartstikke goed :)
pi_151927678
denk dat er hier ook iets langs elkaar heen wordt gepraat wat dat gevoel versterkt.

de ene heeft het over simpele onderzoeken (bloedtest, echo enzovoort) om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is en de andere al over dure behandelingen om zwanger te worden.
pi_151927814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:57 schreef Elleska het volgende:
denk dat er hier ook iets langs elkaar heen wordt gepraat wat dat gevoel versterkt.

de ene heeft het over simpele onderzoeken (bloedtest, echo enzovoort) om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is en de andere al over dure behandelingen om zwanger te worden.
Dit dus.
pi_151928447
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat de (terugkerende!) gedachte van users in dit topic lijkt te zijn dat een (in dit geval) hoog bmi niet uitmaakt bij het zwanger worden en een arts die wel daarnaar kijkt meteen lomp wordt gevonden.

Het is gewoon een feit dat (ernstig) overgewicht invloed kan hebben op oa je vruchtbaarheid. Net zoals heel veel andere factoren daarbij een rol kunnen spelen.

Het is geen leuke boodschap om te horen dat je eerst maar eens af moet vallen, zeker als je na tig maanden naar de huisarts stapt. Maar je leefstijl aanpassen is wel een laagdrempelige eerste stap waar je zelf concreet mee aan de slag kan, en een stap die prima en bewezen effect kan opleveren. Ook simpele onderzoeken als een bloedtest of een echo kosten tijd en geld.

En je kan toch alleen maar mee winnen door af te vallen? Als je vruchtbaarheid niet verbetert dan is een lager gewicht alleen al goed voor je gezondheid als geheel. Maar ik besef me goed dat afvallen niet simpel is. /mytwocents

En Zoe, ga eens testen jonguh!
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 16:38:48 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151929155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:20 schreef Mineola het volgende:
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat de (terugkerende!) gedachte van users in dit topic lijkt te zijn dat een (in dit geval) hoog bmi niet uitmaakt bij het zwanger worden en een arts die wel daarnaar kijkt meteen lomp wordt gevonden.

Het is gewoon een feit dat (ernstig) overgewicht invloed kan hebben op oa je vruchtbaarheid. Net zoals heel veel andere factoren daarbij een rol kunnen spelen.

Het is geen leuke boodschap om te horen dat je eerst maar eens af moet vallen, zeker als je na tig maanden naar de huisarts stapt. Maar je leefstijl aanpassen is wel een laagdrempelige eerste stap waar je zelf concreet mee aan de slag kan, en een stap die prima en bewezen effect kan opleveren. Ook simpele onderzoeken als een bloedtest of een echo kosten tijd en geld.

En je kan toch alleen maar mee winnen door af te vallen? Als je vruchtbaarheid niet verbetert dan is een lager gewicht alleen al goed voor je gezondheid als geheel. Maar ik besef me goed dat afvallen niet simpel is. /mytwocents

En Zoe, ga eens testen jonguh!
je slaat echt de plank volledig mis met deze post. Ik denk dat niemand hier denkt dat overgewicht geen enkele invloed heeft op zwanger worden, het gaat erom dat wanneer je zwaarder bent dat het dan alleen daarop gegooid wordt zonder verder onderzoek te doen. Dat is het hele punt waar het hier omgaat. Ik denk dat de meiden met overgewicht hier wel degelijk van bewust zijn. De kans bestaat dat je overgewicht niks hiermee te maken heeft en dan verlies je alleen maar tijd met afvallen zonder dat je onderzocht bent.

Ik moet wel zeggen dat ik dus dacht dat deadly helemaal niet onderzocht was maar gewoon zo naar huis was gestuurd. Het verhaal ligt daardoor wel iets anders dan ik in eerste instantie dacht.
pi_151929909
Jee.. Ik heb zelf ernstig overgewicht en werd heel makkelijk zwanger. Zwanger blijven was meer een probleem en toen kreeg ik ook het advies af te vallen. En ik begrijp het best wel, het is nou eenmaal een feit dat overgewicht zwanger raken/blijven kan bemoeilijken. En ik begrijp ook best dat ze van mensen verwachten dat zij actief werken aan dat overgewicht. Ik vind het wel jammer dat er geen onderzoeken worden gedaan als iemand extreem overgewicht heeft.

Ja, eigenlijk zeg ik niets nieuws :+
Overigens ben ik voor ik bij een diëtiste ben aanbeland zwanger geraakt en gebleven en ben gedurende mijn zwangerschap alleen maar afgevallen.
Mocht ik ooit een tweede willen heb ik wel als eis voor mezelf dat ik flink ben afgevallen, mijn zwangerschap en bevalling waren best gecompliceerd.
E.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:01:34 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151929983
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..

Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..

Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen.. :N

Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...

Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !! :)
pi_151930157
Daar ben ik het wel met je eens, Barreltje. Ik denk dat de meeste mensen hier ook meer vallen over het eventuele feit dat er geen onderzoeken gedaan worden en het direct afgeschoven wordt op overgewicht.

Dat is niet mijn ervaring overigens, dat is wat ik hier lees.
E.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:09:56 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151930273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Daar ben ik het wel met je eens, Barreltje. Ik denk dat de meeste mensen hier ook meer vallen over het eventuele feit dat er geen onderzoeken gedaan worden en het direct afgeschoven wordt op overgewicht.

Dat is niet mijn ervaring overigens, dat is wat ik hier lees.
Wat ik hier lees is dat idd niet zo.. Majo die aangeeft overgewicht te hebben krijgt ook een doorverwijzing.. Deadly heeft hem ook gekregen..

:)
pi_151930321
@sparkling, bij mij is zwanger blijven ook het probleem. Volgens gyn was t de grootste kans dat t bij mij door overgewicht kwam maar heb wel direct alle onderzoeken gekregen om alles uit te sluiten.

Maar t is de toon die de muziek maakt. Mijn gyn kon t op de juiste manier brengen.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:26:30 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151930860
*breekt even in*

Uit ervaring sprekende een ziekenhuis kan idd vinden dat je eerst af moet vallen voordat ze een verder traject met je ingaan. Het word hier al eerder genoemd maar als uit onderzoek is gebleken dat je hulp nodig hebt bij het zwanger worden is een lager bmi echt gewenst, dure medicatie werken gewoon slechter bij een hoog bmi en hoe lager het bmi hoe groter de kans dat het wel werkt. Plus de extra risico's die je loopt tijdens je zwangerschap zelf. Heel veel ziekenhuizen hebben de grens inmiddels bij een bmi van 35, het ziekenhuis hier had eerst 30 en hebben een lifestyle onderzoek gedaan naar zwanger worden icm je leefgewoonten. Vandaar de verschuiving.
Ik zelf heb een bmi van nu 32 en toen we starte met ivf was ik afgevallen tot een bmi van 30 helaas zit er al flink wat kg weer aan. En voor mijn gevoel heeft mijn gewicht echt wel invloed op het niet zwanger raken (los van alles er om heen, want er zijn geen aanwijsbare redenen waarom het niet lukt dus dit is echt puur mijn eigen gevoel onderbouwd op niks)

En tuurlijk er zijn genoeg vrouwen met een hoog bmi die wel zwanger raken, maar helaas ook heel veel vrouwen niet en is echt uit onderzoek gebleken dat afvallen gewoon effect heeft, en dat kan zelfs al zijn bij 1-5kg afvallen.

Maar ik snap wel het gevoel, hier was een duidelijke oorzaak van het niet zwanger raken, maar als de oorzaak nogal vaag is en er alleen maar op je gewicht word gehamerd ipv hulp te bieden is dat best iets waar je boos om mag maken.
Een goede gyn had je op zijn minst een verwijzing gegeven naar een diëtiste, zodat je niet het gevoel hebt aan je lot over gelaten te worden (is hier namelijk best een standaard procedure er is zelfs een heel traject speciaal voor vrouwen met een kinderwens)

Verder vind ik, als je iets heel graag wilt dan moet je daar ook moeite voor doen, niet verwachten dat een gyn alles op een presenteerblaadje legt zonder zelf enige moeite er voor te willen doen.
Je wilt een kind en dat houd in dat je er dingen voor zou moeten laten, niet alleen tijdens je zwangerschap maar in sommige gevallen helaas ook daarvoor, wat dat betreft sluit ik me aan bij barreltje.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, val nu niet meteen met zijn allen over een ziekenhuis heen, ze adviseren het niet voor niks, blijkt afvallen niet het gewenste effect te hebben gaan ze echt wel verder met onderzoeken en daar hoef je echt niet het perfecte bmi voor te hebben.

Verder kusje knuf en kroel

*duikt weer weg :* :*

Oh ja en even gewoon een dikke knuf voor jullie allemaal want onder aan de streep zitten jullie hier om dezelfde reden je wilt ontzettend graag zwanger worden en ik hoop en duim voor jullie dat die wens snel uit mag komen en er streepjes gepiest worden
Be happy with the little things in life
pi_151930937
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:

Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..

Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen.. :N

Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...

Dat bedoelde ik idd, maar ik wilde het wat voorzichtiger zeggen :+ Mijn indruk (en ik lees hier al heel lang mee, van toen ik zelf zwanger wilde worden) is een tendens van verongelijkt wegschuiven op een lompe arts die niet mee wil werken aan een verwijzing, zonder zelf initiatief te tonen en te erkennen dat afvallen op z'n minst de moeite van het proberen waard kan zijn.

Dat is ongetwijfeld een gekleurd beeld, maar ik lees hier nooit over iemand daadwerkelijk aan het afvallen is bijvoorbeeld. Dat zal vast wel gebeuren hoor, maar de schuld lijkt vooral in de schoenen van een ander te worden geschoven.

Edit: dat wat droomvrouwtje zegt! Goed en mooi genuanceerd verwoord ^O^
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 17:43:43 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151931456
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:

Wat ik al zei, ik dacht dus eerst dat ze helemaal geen onderzoek had gekregen en dat vond ik lomp. Maar uiteindelijk ligt het wel wat genuanceerder. Het moet ergens in het midden liggen denk ik. Als je overgewicht hebt dan is het verstandig om af te vallen maar er mag best ook gekeken worden naar andere factoren. Wat dat betreft is dat dus een stuk netter gegaan bij Deadly dan ik dacht.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat ik hier lees is dat idd niet zo.. Majo die aangeeft overgewicht te hebben krijgt ook een doorverwijzing.. Deadly heeft hem ook gekregen..

:)
Overigens valt mijn overgewicht wel mee zie ik, als ik 4 kilo afval zit ik op een gezond bmi. Zit nu op 25,7 dus net over het randje. Ik ben al wat afgevallen dus als ik zo doorga dan komt het goed *O*

Het lesje volgt vanavond, ben nu nog aan het werk ;)
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 17:44:58 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151931496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:11 schreef Cygne het volgende:
@sparkling, bij mij is zwanger blijven ook het probleem. Volgens gyn was t de grootste kans dat t bij mij door overgewicht kwam maar heb wel direct alle onderzoeken gekregen om alles uit te sluiten.

Maar t is de toon die de muziek maakt. Mijn gyn kon t op de juiste manier brengen.
En nog even een +1 op deze reactie. Als een gyn het lomp brengt dan is dat ook een stuk vervelender dan wanneer het gewoon uitgelegd wordt.

Zo ben ik een keer door een arts obees genoemd toen ik 10 kilo lichter was (75 kilo bij 1.83), ik word nog boos als ik daaraan denk :')

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 22-04-2015 17:54:21 ]
pi_151931916
Ik wil wat zeggen, maar ik weet niet goed wat/hoe.

Hier is ook sprake van flink overgewicht en vreselijk lange cyclussen en heb daar ook gesprekken over gehad bij de HA. Ik heb me door haar altijd heel erg gehoord gevoeld. Zelf heb ik toen nog niet gekozen voor een verwijzing, eerst maar eens afwachten en proberen af te vallen ook gezien mijn leeftijd (26). Maar het gevoel wat zij mij gaf, door niet te oordelen op basis van mijn gewicht, was heel fijn. Het is wel benoemd door zowel mij als haar. Maar het was open, en er werd geluisterd.
Nu heb ik de verwijzing gelukkig niet nodig gehad en ben ik nu 17 weken zwanger.

Meiden, steek je kop niet in het zand. Hoe kut het ook is, overgewicht KAN een reden zijn waardoor het niet lukt. En het is logisch dat een HA of gyn dit aankaart. En misschien inderdaad in het geval van Deadly zegt dat ze eerst nog een half jaartje moet afwachten en in die tijd moet proberen af te vallen. Gezien haar leeftijd is er nog geen reden tot haast, en misschien moeten we mijn zijn allen ook niet te rooskleurig kijken naar een evt vervolgtraject.

En echt ik weet hoe moeilijk afvallen is. En ik heb ook op het punt gestaan om om die verwijzing te vragen naar de gyn maar daarbij zou ik dan ook graag een verwijzing hebben gehad voor de dietiste. Want ik ben het met SQ eens probeer zo fit mogelijk aan die zwangerschap te beginnen.
Hier dus ook echt flink overgewicht en ik ben blij dat ik langzaam nu wat afval en nog niets bijkom. De baby groeit goed, en ik eet goed hoor. Maar blijkbaar vind ze mijn reserves ook lekker ;)

Weet niet goed wat ik wil met mijn post, maar ik wilde graag reageren.
ik gun jullie al het geluk, en ik gun jullie hele mooie strepen. Ik weet hoe moeilijk het is. Maar probeer niet in het negatieve te gaan hangen, en lees ook de echt waar goedbedoelde adviezen in de post van bijv spees_eend.

:*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 22 april 2015 @ 18:12:19 #85
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151932286
@joycie ik denk dat daar de crux zit, voel je gehoord en serieus genomen. Mijn eerste ziekenhuis stuurde me ook naar huis en ik voelde me absoluut niet gehoord (andere oorzaak maar toch) De toon van de muziek doet een hoop nog los van het feit of het advies dan wel of niet goed is

En dat afvallen moeilijk is, yup een harde strijd iedere dag weer, maar als ik zie waar ik zat op mijn toppunt en nu ondanks het gewicht dat er nu bij is. Gewicht heeft zoveel invloed op je hele gestel, meer dan je soms in de gaten hebt. Ik merkte dat door bijv door een lager gewicht mijn endometriose aanvallen er echt nog wel waren, maar ik kon/kan ze nu veel beter opvangen en ik heb oa door sporten een veel kortere hersteltijd dan voorheen (pre mmm en op top punt van mijn zwaarste periode)
Dat is voor mij genoeg reden om iedere dag weer proberen de strijd toch aan te gaan en er zijn dagen dat ik jammerlijk faal, maar ook dagen dat het heel goed gaat.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 18:32:28 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151932799
Nou hier is MaJo weer met hoofdstuk 2 van het Nieuwe Zwanger Worden *O*

Dit hoofdstuk vond ik een stuk zweveriger, het gaat heel erg over voeding en wat voor invloed dat heeft op je lichaam. Op zich best interessant maar het stuk over dat mensen veel gifstoffen in zich dragen en het verstandig is om even een detox kuur te doen daar heb ik wat minder mee. Nou heb ik jarenlang met allemaal groentegoeroes bij de LUSH gewerkt dus misschien ben ik er wat gevoelig voor :@ :') Maar de opvallende dingen even op een rijtje:

- Voortbordurend op dat je foliumzuur ook uit groenten kunt halen geldt dit ook voor multivitamines. Een gezond lichaam wordt makkelijker zwanger dan een ongezond lichaam (dit staat verhaal staat overigens los van gewicht). Eet dus veel groente en fruit, eet zoveel mogelijk onbewerkt eten (geen kant en klare maaltijden), vermijd de geraffineerde suikers en drink liever helemaal geen alcohol/frisdranken/koffie en thee. Volgens de schrijfster gaat de vruchtbaarheid met 50% omlaag wanneer je veel koffie drinkt.
- Niet alleen gezond leven heeft invloed op de zwangerschap maar ook een gezonde geest. Gedachtes als "het gaat me nooit lukken" zijn van negatieve invloed. Probeer daarom positief te denken en via meditatie of yoga te ontstressen.
- Doe het liefst maanden voor je zwanger wil worden een ontgifting door middel van sapjes. Eet alleen rauwe groenten en fruit en hou dit een week vol. Na een week ben je 80% van je gifstoffen kwijt.

Het laatste lijkt me gedeeltelijk nog best interessant maar ik ben daar ook wel wat sceptisch over. Al met al vond ik het dus best zweverig allemaal.

Er staat een hele lijst met producten in die de zwangerschap bevorderen. Bij elk lijstje (de groepen zijn opgedeeld per vitamine) staat alfalfa bovenaan dus dat zal wel heel goed zijn _O- Voor de geïnteresseerden kan ik een foto maken en die uploaden :)

Tot zover hoofdstuk 2 ;)
  woensdag 22 april 2015 @ 18:49:43 #87
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151933211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:32 schreef MaJo het volgende:
Nou hier is MaJo weer met hoofdstuk 2 van het Nieuwe Zwanger Worden *O*
<knip>
Volgens de schrijfster gaat de vruchtbaarheid met 50% omlaag wanneer je veel koffie drinkt.

Heeft dat dat alleen/vooral te maken met de cafeïne (en geldt dit dus ook voor thee en/of frisdrank), of is er een reden waarom er hier koffie genoemd wordt?
pi_151933577
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet dat "men" (en ik incluis als ik ooit voor een tweede wil gaan) alles op een ander kan afschuiven en lekker met een bmi van 40+ de mmm in moet gaan en niet proberen af te vallen, als dat zo overkwam.

maar ik vind het wel "makkelijk gezegd" dat je maar even moet gaan afvallen, zie mijn opmerking over longitudinaal onderzoek naar obesitas, zo simpel is dat niet (ja in theorie wel ja :+ ). ik doelde daarmee niet op dat jij slank bent.
Kwak
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 19:09:17 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151933883
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Heeft dat dat alleen/vooral te maken met de cafeïne (en geldt dit dus ook voor thee en/of frisdrank), of is er een reden waarom er hier koffie genoemd wordt?
Dit heeft inderdaad met cafeïne te maken :Y Thee wordt namelijk ook genoemd. Ik zal de precieze quote nog even opzoeken vanavond, ik ben nog niet thuis namelijk ;)
  woensdag 22 april 2015 @ 19:16:18 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151934107
Cafeïne vrije koffie en thee zijn dus geen probleem?

Voor thee is dat toch groene thee?
* Kijkt verlangend naar dr gunpowder groene thee*
pi_151934298
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:16 schreef Barreltje het volgende:
Cafeïne vrije koffie en thee zijn dus geen probleem?

Voor thee is dat toch groene thee?
* Kijkt verlangend naar dr gunpowder groene thee*
Nee, volgens mij rooibos. Groene thee heeft cafeïne.
  woensdag 22 april 2015 @ 19:34:22 #92
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151934673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:32 schreef MaJo het volgende:
Knip

Ik vind het nogal kort de bocht.
Je wilt niet weten hoe veel adviezen ik heb gekregen of heb gelezen over wat wel en niet te doen als je zwanger wilt worden. En het irritante is, onder aan de streep heb je er totaal geen invloed op. Het enige advies wat ik steeds van het ziekenhuis kreeg is, gebruik je gezonde verstand. Want men weet helemaal niet waarom de ene wel zwanger raakt de andere niet, zelfs bij icf/icsi waar men al meer weet bijv de kwaliteit van een embryo, weet men nog steeds niet wat er nodig is om een zwangerschap tot stand te brengen.
Ik geloof best dat een ongezonde levenstijl invloed kan hebben op "snel/niet" zwanger raken. Maar helaas genoeg voorbeelden van bijv drugsverslaafden die zwanger raken of van van mensen die bizar gezond leven volgens hele filosofieën en die niet zwanger raken (voor de nieuwsgierigen pm even). Dus waar zit het dan in? Geen idee. Ik ben vooral van volg je gevoel een tip die ik ook van het ziekenhuis kreeg. Samen met die van gezond verstand een hele goede tip.

Zover mijn irritante bijdrage
:P

En nu ben ik echt weg, ik hoor hier helemaal niet thuis.

Heel veel succes meiden! :* :*

[ Bericht 8% gewijzigd door droomvrouwtje op 22-04-2015 19:42:33 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 19:43:55 #93
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151934960
Meh, ik kon me niet inhouden en heb net na thuiskomen van werk toch een (Kruidvat early) test gedaan. Negatief -O-

En nu voel ik me stom dat ik niet gewoon braaf gewacht heb tot vrijdag/zaterdag. En ook dat ik 's middags getest heb.

Zal later nog wel een keer testen als de rode zee uitblijft. Maar het is wel een domper.
pi_151935303
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.

Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.

Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?

En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.

Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
  woensdag 22 april 2015 @ 20:10:51 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151936074
Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van de man mbt de vruchtbaarheid?

Heeft bmi daar ook invloed op?
  woensdag 22 april 2015 @ 20:15:15 #96
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151936240
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:21 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nee, volgens mij rooibos. Groene thee heeft cafeïne.
Groene thee heeft inderdaad wel cafeïne, maar je kunt omgerekend een bescheiden oceaan leegdrinken aan thee voor je de maximale hoeveelheid cafeïne per dag hebt bereikt. Of 3 liter cola, ongeveer. c_/
Dat is in elk geval wat ik op internet heb gevonden, wat Majo's boek zegt weet ik niet.
  woensdag 22 april 2015 @ 20:17:02 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_151936318
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:10 schreef Barreltje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van de man mbt de vruchtbaarheid?

Heeft bmi daar ook invloed op?
nee, alcohol, drugs en medicijnen wel.

Hoewel, hoe warmer de noten, hoe slechter het zaad, dus wellicht toch indirect ook wel :P
disclaimer
pi_151936904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:52 schreef Arja het volgende:
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.

Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.

Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?

En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.

Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
Dit is voor ons de reden geweest om (voorlopig) niet t medische traject in te gaan.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 20:34:23 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151936964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:52 schreef Arja het volgende:

het ligt eraan wat je precies onder de MMM beschouwt. Als het gaat om lange cycli te beïnvloeden en regelmatiger te maken dan ben ik het niet met je eens. Als het gaat om ivf dan geloof ik dat wel, plus inderdaad het feit dat het emotioneel veel met je doet.

Hoe zit het eigenlijk met overgewicht en ivf, stellen ze daar ook geen grens aan?
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 20:35:02 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151936990
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, alcohol, drugs en medicijnen wel.

Hoewel, hoe warmer de noten, hoe slechter het zaad, dus wellicht toch indirect ook wel :P
vergeet roken niet ;) dat doet mijn vriend, hopelijk stopt ie een keer ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')