Het zal me benieuwen wat de gewone Griek ziet in die rol als hoertje van Rusland.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nee ze gaan betalen om het eu en navo beleid via griekenland te beinvloeden.
Nee, het noemen van een "plan B" kan voor paniek in Griekenland zorgen. Dat het "plan B" nu openlijk genoemd wordt, betekent dus juist dat Griekenland níét meer voor grenzeloze paniek in de hele EU kan zorgen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:35 schreef crashbangboom het volgende:
Tijdenlang het 'there is no plan B' dogma te lopen spuien...
En daar is plan BBeetje kenmerkend voor het opportunisme en leugens van de EU.
http://finance.yahoo.com/(...)lan-b-124128671.html
Beter bewijs van het failliet van de EU en de euro is er trouwens niet, als een mini economie als Griekenland al grenzeloze paniek kan veroorzaken.
Hetzelfde als wij Nederlanders?quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zal me benieuwen wat de gewone Griek ziet in die rol als hoertje van Rusland.
Ow, het is tactisch van Schuifelquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het noemen van een "plan B" kan voor paniek in Griekenland zorgen. Dat het "plan B" nu openlijk genoemd wordt, betekent dus juist dat Griekenland níét meer voor grenzeloze paniek in de hele EU kan zorgen.
Krijgen wij geld van Rusland in ruil voor politieke invloed dan?quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:56 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hetzelfde als wij Nederlanders?
Herbergen wij niet de -fiscale- hoofdkantoren van alle grote Russische bedrijven dan?quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Krijgen wij geld van Rusland in ruil voor politieke invloed dan?
Ja dûh, zo gaat het al sinds 2009.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ow, het is tactisch van Schuifel
O ja.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Herbergen wij niet de -fiscale- hoofdkantoren van alle grote Russische bedrijven dan?
En als Wiebes weigert om verzoeken om informatie uit Griekenland te beantwoorden (terzake van Griekse belastingontduikers met doorstroomvennootschappen in NL).quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:00 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja.
En kritiek daarop lijkt me ook hartstikke terecht.
Klopt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:35 schreef crashbangboom het volgende:
Tijdenlang het 'there is no plan B' dogma te lopen spuien...
En daar is plan BBeetje kenmerkend voor het opportunisme en leugens van de EU politieke spel sinds het begin der tijden.
Ja.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En als Wiebes weigert om verzoeken om informatie uit Griekenland te beantwoorden (terzake van Griekse belastingontduikers met doorstroomvennootschappen in NL).
Ook kritiekwaardig?
Dan geef je de facto steun belastingkorting aan Aholdquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Met dit soort dingen is Nederland nogal egoïstisch bezig. VOC-mentaliteit hè. Typisch geval van een collectieve-actie-probleem.
Neem bijv. Jeronimo Martins. Een Portugese supermarktketen, die ergens in 2010 ofzo heeft besloten om een brievenbusfirma in Nederland te beginnen en zo de Portugese belasting ontwijken. En wij dan tegelijk ook noodhulp aan Portugal geven, die ze dan wel weer met rente moeten terugbetalen.
In dat verhaal is Nederland de klojo en Portugal het brave jongetje dat respect verdient.
Nee, voor Griekenland is altijd alles anders, dat was me hier al lang duidelijk geworden. Al wordt de paus daar minister presidentquote:Maar voor Griekenland gaat dat niet op. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Ik had in het begin goede hoop met deze regering. Dat ze de belastingheffing op rijke Grieken in orde zouden maken, de corruptie en vriendjespolitiek zouden gaan aanpakken, enzovoort.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nee, voor Griekenland is altijd alles anders, dat was me hier al lang duidelijk geworden. Al wordt de paus daar minister president
Die vraag wat je er zou vinden als Wiebes niet wenst mee te werken aan je eerste punt, was geen toevallige hoorquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had in het begin goede hoop met deze regering. Dat ze de belastingheffing op rijke Grieken in orde zouden maken, de corruptie en vriendjespolitiek zouden gaan aanpakken, enzovoort.
Maar wat ik tot nu toe zie en hoor, is een minister van Financiën die vooral heel graag permanent op TV is om met gehuil over een "humanitaire crisis" om gratis geld zonder voorwaarden te bedelen.
Blijkbaar(!) is het dus in Griekenland inderdaad allemaal anders. Vraag anders trouwens maar eens in bijv. Portugal, of Griekenland op hun lijkt of toch echt anders is.
Ik heb Varoufakis niet over Wiebes horen klagen. Blijkbaar is dat in zijn ogen geen noemenswaardig probleem.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:28 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die vraag wat je er zou vinden als Wiebes niet wenst mee te werken aan je eerste punt, was geen toevallige hoor
Als je zo naar Griekenland kijkt, moet je oordeel over de EU en de euro wel bijzonder hard zijn. Of is dat ook weer anders?
Dat is nogal een rare conclusie, maar ik ga ook zo eens naar de EU regenten luisteren, en posts hier lezen, dan. Alles waar ze niet over klagen zijn ze het mee eensquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb Varoufakis niet over Wiebes horen klagen. Blijkbaar is dat in zijn ogen geen noemenswaardig probleem.
Ik zeg niet dat hij het ermee eens is, ik zeg dat het voor hem blijkbaar niet echt prioriteit heeft; in zijn ogen niet echt het belangrijkste probleem is.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:32 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat is nogal een rare conclusie, maar ik ga ook zo eens naar de EU regenten luisteren, en posts hier lezen, dan. Alles waar ze niet over klagen zijn ze het mee eens
Geef het een paar weken
En dus?quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij het ermee eens is, ik zeg dat het voor hem blijkbaar niet echt prioriteit heeft; in zijn ogen niet echt het belangrijkste probleem is.
Dus als jij denkt dat het gedrag van Wiebes dé oorzaak van de problemen in Griekenland is, dan liggen de prioriteiten van Varoufakis verkeerd.quote:
Waar zei ik dat?quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus als jij denkt dat het gedrag van Wiebes dé oorzaak van de problemen in Griekenland is, dan liggen de prioriteiten van Varoufakis verkeerd.
http://www.nu.nl/politiek(...)n-b-griekenland.htmlquote:'Eurogroep werkt niet aan plan B Griekenland'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 25 april 2015 12:30
Laatste update: 25 april 2015 17:54
De eurogroep, het overleg van de ministers van Financiën van de eurolanden, werkt niet aan een plan B of noodscenario voor Griekenland.
Dat stelt voorzitter Jeroen Dijsselbloem zaterdag in de Letse hoofdstad Riga. ''We gaan daar ook niet over praten.''
Wel gaf hij toe dat ''enkele'' ministers tijdens het overleg van vrijdag hun grote zorgen hebben geuit over het gebrek aan voortgang en de houding aan Griekse zijde bij de onderhandelingen over hervormingen in ruil voor financiële steun.
Hun uitlatingen waren geplaatst in een context van ''Griekenland, kom in beweging, anders ga je over de rand van de afgrond'', aldus Dijsselbloem. ''Het woord exit of Grexit is niet gevallen in de eurogroep''. En niemand heeft, volgens de voorzitter, gezegd nu te willen praten over een plan B en er is ook niet over doorgepraat.
Zorgen
Onder meer de Volkskrant citeerde zaterdag uit een vertrouwelijk verslag van het overleg. Daarin staat dat Slovenië zich openlijk afvroeg wat er gebeurt als er geen akkoord komt. Andere ministers vielen de Sloveen bij in zijn zorgen.
Op vrijdag zei de Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble nog dat het noemen van een plan B an sich al paniek zou kunnen veroorzaken, en dat betrokken politici daarom eigenlijk geen antwoord konden geven op de vraag of er aan een alternatief voor financiële steun wordt gewerkt.
Het erkennen van werk aan een plan B zou de gevolgen hiervan al in gang kunnen zetten, aldus Schäuble.
Hervormingsmaatregelen
Het was aanvankelijk de bedoeling om deze dagen goedkeuring te geven aan een lijst hervormingsmaatregelen in ruil voor (een deel van het) nog op de plank liggende geld (in totaal 7 miljard euro). Maar een lijst is er nog niet en een akkoord erover al helemaal niet, dus geen geld voor Griekenland.
De bodem van de Griekse schatkist komt echter angstvallig dichterbij. Dat zou voor de Grieken voldoende motivatie zijn om snel tot een deal te komen, meent Dijsselbloem.
De ministers vergaderden vrijdag en zaterdag in Riga omdat Letland de huidige voorzitter van de Europese Unie is.
Dijsselbloem wil het geloof nog even vasthouden kennelijk.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:04 schreef Fukushima het volgende:
En nu weer niet
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)n-b-griekenland.html
Er wordt nu al veel geld van Griekse banken gehaald, de ECB moet nu al met hoeveelheden noodliquiditeit bijspringen die eigenlijk niet meer grappig zijn. Als je openlijk een uitvoerige democratische discussie over een plan B start, dan zullen nog veel meer Grieken naar de bank rennen en zullen we dus nog veel meer geld aan noodliquiditeit moeten opofferen om zo'n plan B zonder totale chaos te laten verlopen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:02 schreef waht het volgende:
[..]
Dijsselbloem wil het geloof nog even vasthouden kennelijk.
En straks is het 'opeens' logisch dat plan B wordt uitgevoerd.
Lijkt me goed om die discussie wel te voeren, want onder de paraplu van QE is de hoeveelheid liquiditeit die middels de ECB richting Spanje en Italie gaat mindboggling vergeleken met Griekenland.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Er wordt nu al veel geld van Griekse banken gehaald, de ECB moet nu al met hoeveelheden noodliquiditeit bijspringen die eigenlijk niet meer grappig zijn. Als je openlijk een uitvoerige democratische discussie over een plan B start, dan zullen nog veel meer Grieken naar de bank rennen en zullen we dus nog veel meer geld aan noodliquiditeit moeten opofferen om zo'n plan B zonder totale chaos te laten verlopen.
Dat zijn twee totaal los van elkaar staande discussies.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Lijkt me goed om die discussie wel te voeren, want onder de paraplu van QE is de hoeveelheid liquiditeit die middels de ECB richting Spanje en Italie gaat mindboggling vergeleken met Griekenland.
Exact dezerlfde discussie, zoals bij de Grieken gaan we eerst nog honderden miljarden erin dumpen, om vervolgens te concluderen, ooops, het komt niet meer terug, we zijn verneukt. Dan gaan eerst nog hordes zeggen dat de EU zo belangrijk is dat we er nog wat honderden miljarden extra in moeten strooien. Waarna het onvermijdelijke doek valt, en iedereen aansprakelijkheid ontkent, en de rekening bij de burger neerlegt (die tegen die tijd overigens als in vijfvoud verstopt betaald is).quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zijn twee totaal los van elkaar staande discussies.
Bij Griekenland is het heel simpel zo dat hoe openlijker je erover spreekt, hoe meer geld het ons kost (en hoe leuker het voor de Grieken is die nog gauw hun spaargeld naar het buitenland kunnen wegsluizen).
Het is exact dezelfde discussie, we zijn middels de ECB aansprakelijk voor schulden die andere staten maken, en die niet onze normen en waarden, noch onze koopkracht delen. Bovendien zit daar een malloot die dat tot doel heeft gemaakt, en waar we niet kunnen ingrijpen. Het zijn geeneens twee zijden van de euro, het is dezelfde zijde.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:28 schreef Igen het volgende:
Ik begrijp dat je per se heel graag alles op de QE wil betrekken, maar twee vergelijkbare discussies zijn nog niet dezelfde discussie.
Suggereer je nu omdat we hier over een grexit discussiëren we zelf schuldig worden aan de oplopende kosten? Onze bestuurders die dit economisch experiment in gang hebben gezet en nog steeds met onbewezen methodes een systeem willen optuigen treft geen enkele blaam.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zijn twee totaal los van elkaar staande discussies.
Bij Griekenland is het heel simpel zo dat hoe openlijker je erover spreekt, hoe meer geld het ons kost (en hoe leuker het voor de Grieken is die nog gauw hun spaargeld naar het buitenland kunnen wegsluizen).
Nee, dat suggereer ik niet. Wij kunnen hier best over een grexit discussiëren, want geen Griek haalt z'n spaarcenten van de bank vanwege een of ander Nederlands forumtopic. Maar als politici in de eurogroep het er serieus over gaan hebben, dan wordt het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Suggereer je nu omdat we hier over een grexit discussiëren we zelf schuldig worden aan de oplopende kosten? Onze bestuurders die dit economisch experiment in gang hebben gezet en nog steeds met onbewezen methodes een systeem willen optuigen treft geen enkele blaam.
Nee laten we de apen de schuld geven dat ze ooit op 2 poten zijn gaan lopen en hierdoor de moderne mens heeft kunnen laten ontstaan.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:30 schreef crashbangboom het volgende:
Het is de schuld van Archimedes, je weet.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat suggereer ik niet. Wij kunnen hier best over een grexit discussiëren, want geen Griek haalt z'n spaarcenten van de bank vanwege een of ander Nederlands forumtopic. Maar als politici in de eurogroep het er serieus over gaan hebben, dan wordt het een ander verhaal.
Dat helpt ook niet als ze met oogkleppen op het richting het Zuiden sturen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:39 schreef arjan1112 het volgende:
Heb jij je totale vermogen in Goud omgezet ofzo Crash ?
Net alsof Grieken nog veel geld op hun lokale rekeningen hebben staan, het meeste hebben ze allang in veiligheid gebracht anders waren al die ela noodkredietlijnen niet noodzakelijk geweest in de afgelopen maanden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat suggereer ik niet. Wij kunnen hier best over een grexit discussiëren, want geen Griek haalt z'n spaarcenten van de bank vanwege een of ander Nederlands forumtopic. Maar als politici in de eurogroep het er serieus over gaan hebben, dan wordt het een ander verhaal.
Ja, dat kan. Moeten ze wel een wet maken daarvoor, die 10% jat van banken, en die als wet verklaart dat banken dat op jouw saldo moeten inhouden. Additioneel voordeel is dat de banken het probleem met hun klanten hebben, niet de EU. Zullen ze dat durven? Nou als gesuggereert wordt dat Griekenland al een paria is na een default, dan vermoed ik dat van de EU enkel een rokend zwart gat acherblijft na zo een maatregel.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:56 schreef SeLang het volgende:
Een vraag die nu toch wel actueel begint te worden: als je NIET belastingplichtig bent in de eurozone, kunnen ze je dan wel of niet een 10% "solidariteitsheffing" voor opleggen dmv confisquatie van 10% van je spaartegoed op een euro rekening binnen een eurozone land?
Hmm. Ongeveer 70 miljard noodliquiditeit t.o.v. 140 miljard overgebleven spaartegoeden. Nou ja, dat is niet 'het meeste' maar al wel een hele hoop.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net alsof Grieken nog veel geld op hun lokale rekeningen hebben staan, het meeste hebben ze allang in veiligheid gebracht anders waren al die ela noodkredietlijnen niet noodzakelijk geweest in de afgelopen maanden.
Die politici zouden het er al veel eerder over gehad moeten hebben ook al eerder scenario's uitgewerkt moeten hebben bij wat te doen bij het niet nakomen van gemaakte afspraken. Zolang men dat niet doet wordt men voor mij als burger alleen maar meer onbetrouwbaar met het doormodderen op deze manier.
Net als het plan om terug te keren naar de gulden dat er later toch ineens bleek te zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:02 schreef waht het volgende:
[..]
Dijsselbloem wil het geloof nog even vasthouden kennelijk.
En straks is het 'opeens' logisch dat plan B wordt uitgevoerd.
Exact, dit is gewoon pure beeldvorming zoals politici graag doen. Je schept werkelijkheid door aandacht te richten.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Net als het plan om terug te keren naar de gulden dat er later toch ineens bleek te zijn.
Gezien Cyprus waar ze alles boven de ton afroomden, ook van buitenlanders lijkt mij dat niet onmogelijk. Echter denk ik dat het het einde van Brussel betekent.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:56 schreef SeLang het volgende:
Een vraag die nu toch wel actueel begint te worden: als je NIET belastingplichtig bent in de eurozone, kunnen ze je dan wel of niet een 10% "solidariteitsheffing" voor opleggen dmv confisquatie van 10% van je spaartegoed op een euro rekening binnen een eurozone land?
Die gast is compleet gestoord; zelfs voor zijn extreem linkse collega's is hij te extreem.quote:Op zondag 26 april 2015 16:18 schreef UpsideDown het volgende:
'IMF schetst zwart scenario voor Griekenland'
Griekse minister van Financiën Varoufakis mogelijk weg
Als je de kritiek en beschuldigingen zo leest, is het onmogelijk dat hij aanblijft.
http://www.volkskrant.nl/(...)-3-procent~a3983711/quote:Spanje rekent op fors hogere groei van bijna 3 procent
Spanje rekent voor dit en volgend jaar op een economische groei van 2,9 procent. Dat heeft premier Mariano Rajoy maandag gezegd. De laatste prognose van Madrid, in februari, ging nog uit van een groei van 2,4 procent voor dit jaar.
Redactie 27 april 2015, 13:25 Bron: ANP 0
Volgens Rajoy is de nieuwste voorspelling aan de conservatieve kant. 'Mijn regering kenmerkt zich door voorzichtigheid bij het maken van ramingen', zei hij.
Spanje realiseerde in 2014 een economische groei van 1,4 procent. Dat was de sterkste vooruitgang in zeven jaar. Het was bovendien de eerste noemenswaardige groei sinds 2008. Afgezien van een stagnatie in 2011 ging de Spaanse economie sinds dat jaar onafgebroken achteruit.
Neuh... hij is juist briljant! (volgens sommigen hier op het forum.... benieuwd wat zij hier op te zeggen hebben, maar zal wel stil blijven)quote:Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die gast is compleet gestoord; zelfs voor zijn extreem linkse collega's is hij te extreem.
Tja, ook bij hen zal nog wel een keer doordringen dat zijn acties vooral averechts hebben gewerkt voor Griekenland.quote:Op maandag 27 april 2015 14:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Neuh... hij is juist briljant! (volgens sommigen hier op het forum.... benieuwd wat zij hier op te zeggen hebben, maar zal wel stil blijven)
I wouldn't count on it......quote:Op maandag 27 april 2015 14:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ook bij hen zal nog wel een keer doordringen dat zijn acties vooral averechts hebben gewerkt voor Griekenland.
oorlogstaal om het volk tevreden te houden?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:47 schreef Reya het volgende:
http://www.demorgen.be/bu(...)itiek-zwak-a2302129/
Of gewoon weer zijn resterende eigen ruiten aan het ingooienquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:05 schreef nikao het volgende:
[..]
oorlogstaal om het volk tevreden te houden?
Die waren allang ingegooid.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of gewoon weer zijn resterende eigen ruiten aan het ingooien?
Het binnenloodsen van landen met zwakke munten in de euro zonder harde afspraken wanneer landen doelstellingen niet naleven dat heeft wel zo goed gewerkt dat we een hierdoor grote banken crisis gehad hebben. En dan nog moeten we zogenaamd europa op onze blote knieen danken dat ze zoveel goede besluiten voor ons nemen zodat we bijvoorbeeld nu een negatieve rente krijgen.quote:Op maandag 27 april 2015 14:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ook bij hen zal nog wel een keer doordringen dat zijn acties vooral averechts hebben gewerkt voor Griekenland.
Het probleem is niet zozeer dat ze onaangenaam zijn of allerlei zaken voor de bühne lopen te roepen; dat is nou niet bepaald ongewoon voor politici. Het probleem is dat ze onbetrouwbaar zijn en voortdurend onderling ruzie lopen te maken. Daar kun je geen serieuze afspraken mee maken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs niet ergens een klein resterend venstertje?
Aha en wat heeft dat precies met het gedrag van onze Griekse vriend te maken?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het binnenloodsen van landen met zwakke munten in de euro zonder harde afspraken wanneer landen doelstellingen niet naleven dat heeft wel zo goed gewerkt dat we een hierdoor grote banken crisis gehad hebben. En dan nog moeten we zogenaamd europa op onze blote knieen danken dat ze zoveel goede besluiten voor ons nemen zodat we bijvoorbeeld nu een negatieve rente krijgen.
problemen hadden toch wel gekomen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het binnenloodsen van landen met zwakke munten in de euro zonder harde afspraken wanneer landen doelstellingen niet naleven dat heeft wel zo goed gewerkt dat we een hierdoor grote banken crisis gehad hebben. En dan nog moeten we zogenaamd europa op onze blote knieen danken dat ze zoveel goede besluiten voor ons nemen zodat we bijvoorbeeld nu een negatieve rente krijgen.
Dus als er iemand tegen hen liegt en bedreigt ze vervolgens hierdoor in de problemen komen en deze entiteit daarna weer precies met eerder gemaakte aanbevelingen conflicterende dingen gaat zeggen ten opzichten van wat men je eerst adviseerde en je steeds in verdere problemen komt dan nog moet je maar blijven luisteren naar je dominante meester.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha en wat heeft dat precies met het gedrag van onze Griekse vriend te maken?
Die minister, die heeft de meeste schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:04 schreef arjan1112 het volgende:
99.000 heb je het nou over Yannis of over zijn baas ?
Zijn er dan nog mensen die geloven dat hij überhaupt zin had in een succesvolle samenwerking met de rest van Europa?quote:Op maandag 27 april 2015 14:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Neuh... hij is juist briljant! (volgens sommigen hier op het forum.... benieuwd wat zij hier op te zeggen hebben, maar zal wel stil blijven)
Het zoet komt er eindelijk aan, want er komt een nieuw belastingstelsel dus in 2019 hebben we eindelijk dat zoet van Balkenendequote:Op dinsdag 28 april 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als er iemand tegen hen liegt en bedreigt ze vervolgens hierdoor in de problemen komen en deze entiteit daarna weer precies met eerder gemaakte aanbevelingen conflicterende dingen gaat zeggen ten opzichten van wat men je eerst adviseerde en je steeds in verdere problemen komt dan nog moet je maar blijven luisteren naar je dominante meester.
Na het zuur komt het zoet waar we in NL ook nog steeds op zitten te wachten.
Sorry maar dit gaat me even boven de pet. Ik zie echt het directe verband tussen het falen van de huidige Griekse regering, door hun vrij domme handelen, en de keuzes die men 20 jaar geleden heeft gemaakt niet. Niemand heeft de Grieken verplicht om na de introductie van de Euro op te grote voet te leven, en dat ook te blijven doen nadat al bleek dat ze een probleem hadden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als er iemand tegen hen liegt en bedreigt ze vervolgens hierdoor in de problemen komen en deze entiteit daarna weer precies met eerder gemaakte aanbevelingen conflicterende dingen gaat zeggen ten opzichten van wat men je eerst adviseerde en je steeds in verdere problemen komt dan nog moet je maar blijven luisteren naar je dominante meester.
Na het zuur komt het zoet waar we in NL ook nog steeds op zitten te wachten.
vroeger betaalde de Griek de hoofdprijs voor geld lenen op de kapitaalmarkt, door de EURO dacht iedereen dat Europa een land zou worden, nu blijkt dat niet te gaan gebeuren hebben ze een groot problleemquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sorry maar dit gaat me even boven de pet. Ik zie echt het directe verband tussen het falen van de huidige Griekse regering, door hun vrij domme handelen, en de keuzes die men 20 jaar geleden heeft gemaakt niet. Niemand heeft de Grieken verplicht om na de introductie van de Euro op te grote voet te leven, en dat ook te blijven doen nadat al bleek dat ze een probleem hadden.
Niemand heeft ze verplicht ongebreideld te blijven lenen na de introductie van de Euro.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger betaalde de Griek de hoofdprijs voor geld lenen op de kapitaalmarkt, door de EURO dacht iedereen dat Europa een land zou worden, nu blijkt dat niet te gaan gebeuren hebben ze een groot problleem
Een (ex) junk houdt je ook geen gratis heroine voor zijn neus.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niemand heeft ze verplicht ongebreideld te blijven lenen na de introductie van de Euro.
Gaat u maar weer lekker slapen vanavond alles komt goed.quote:ECB werkt niet aan plannen voor Grexit'
Foto: AFP
Gepubliceerd: 28 april 2015 11:11
Laatste update: 28 april 2015 12:53
De Europese Centrale Bank (ECB) werkt momenteel niet aan een scenario waarin Griekenland de eurozone verlaat, ook wel aangeduid als 'Grexit'.
Dat zegt ECB-bestuurder Benoit Coeure in een door de centrale bank dinsdag gepubliceerd interview.
'Het vertrekken van Griekenland uit de eurozone is geen scenario waar wij aan werken", zegt Coeure. De Fransman zei eveneens dat er geen reden tot zorg is over het economisch herstel dit en volgend jaar.
Griekenland is momenteel met de eurolanden in gesprek om een deel van de noodsteun te krijgen, de staatskas van het Zuid-Europese land dreigt leeg te raken.
Daarvoor moet het land met concrete hervormings- en bezuinigingsplannen komen. Tot die tijd wordt het gereserveerde geld voor de Grieken, 7,2 miljard euro, niet overgemaakt.
Voor het weekend riepen de eurolanden de Grieken nog op werk te maken van de onderhandelingen over de aanpak van zijn economie.
Niemand heeft de banken verplicht om geld aan de Grieken te lenen. En niemand heeft de Nederlandse staat verplicht om al die toxic NLse bankleningen aan de Grieken over te nemen. Toch heeft men dat gedaan, en zou nu verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sorry maar dit gaat me even boven de pet. Ik zie echt het directe verband tussen het falen van de huidige Griekse regering, door hun vrij domme handelen, en de keuzes die men 20 jaar geleden heeft gemaakt niet. Niemand heeft de Grieken verplicht om na de introductie van de Euro op te grote voet te leven, en dat ook te blijven doen nadat al bleek dat ze een probleem hadden.
De eurozone is nog steeds verder aan het divergeren.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:35 schreef arjan1112 het volgende:
Ja dat weten we toch al jaren, ze laten ze toch niet gaan. ( de eu )
Kek, wat een idioten.quote:In a recently published book called “Colonies of Debt,” Foreign Minister Nikos Kotzias purports to reveal a satanic plan by Germany aiming to subjugate Greece. This plan, according to Mr. Kotzias, involves turning Greece into a “colony of debt” so that the Germans can acquire Greece’s wealth. “Just like under the Nazi Occupation,” he writes, “Germany aims to control the mineral wealth of the country.”
WTF en dat maak je minister van buitenlandse zaken.quote:
Is het nu zo moeilijk om in de de griekse psyche te kruipen en te bedenken dat een groot gedeelte van de populatie geen uitweg uit deze crisis ziet. Na 7 jaar al bezuinigen en de boel steeds verder uit te knijpen en nog geen licht aan het eind van de tunnel te zien dan kan ik me in ieder geval wel voorstellen dat ze vreemde scenario's bedenken.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
WTF en dat maak je minister van buitenlandse zaken.
Dat je scenario's bedenkt is niet gek maar de onzin waarmee ze aan komen zetten is. Of het allemaal een vooropgezet plan van Duitsland is om miljarden in die put te gooien. En zeker van een minister mag je beter verwachten. Ik vraag mij af waar de reptilians zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het nu zo moeilijk om in de de griekse psyche te kruipen en te bedenken dat een groot gedeelte van de populatie geen uitweg uit deze crisis ziet. Na 7 jaar al bezuinigen en de boel steeds verder uit te knijpen en nog geen licht aan het eind van de tunnel te zien dan kan ik me in ieder geval wel voorstellen dat ze vreemde scenario's bedenken.
In ieder geval bedenken hun nog scenario's een grexit scenario heeft de ECB nog nooit bedacht zoals we een paar posting omhoog terug kunnen lezen.
Ach onzin, na het zuur het zoet, voor iedere werkende 1000 euro netto erbij zijn dan net zulke onzin uitspraken geweest van nederlandse bestuurders.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat je scenario's bedenkt is niet gek maar de onzin waarmee ze aan komen zetten is.
En wat heeft dat precies te maken met de uitspraken van die Griekse minister?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach onzin, na het zuur het zoet, voor iedere werkende 1000 euro netto erbij zijn dan net zulke onzin uitspraken geweest van nederlandse bestuurders.
Je stuitert lekker door de kamer heen met je onzin he? Op het ene moment is Nederland de Grieken aan het affikken en het andere moment is wat we doen iets van ondergeschikt belang wat eventjes kan blijven liggen. Wat is het nou? Zijn we schuldig aan de apocalyps of maakt het allemaal niet zo uit.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En dus?
Als iemand mijn huis probeert af te fikken, is ook niet mijn eerste prioriteit om de brievenbus leeg te halen
Het is ook wel een gave om te reageren op oude berichten, en dan perfect te verkrachten wat iemand niet gezegd heeft, en vervolgens 100% van de post over de persoon te laten gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je stuitert lekker door de kamer heen met je onzin he? Op het ene moment is Nederland de Grieken aan het affikken en het andere moment is wat we doen iets van ondergeschikt belang wat eventjes kan blijven liggen. Wat is het nou? Zijn we schuldig aan de apocalyps of maakt het allemaal niet zo uit.
Overigens ben ik ook wel nieuwsgierig hoe jij van elke molshoop iets weet te maken wat volstrekt hetzelfde is als de Mount Everest. Dat is ook een speciaal talent dat niet iedereen heeft; om alles wat in de verste verte een beetje op elkaar lijkt hetzelfde te noemen.
quote:De euro is in z'n huidige vorm gedoemd om te mislukken.
Als de eurolanden daadwerkelijk willen dat hun gezamenlijke munt gaat overleven, dan moeten zij hard ingrijpen.
Dat heeft de Amerikaanse multimiljardair Warren Buffett afgelopen weekeinde in Omaha laten weten tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van zijn investeringsmaatschappij Berkshire Hathaway.
Tijdens die door ruim 40.000 aandeelhouders bezochte bijeenkomst gaf Buffett aan dat de eurolanden hun economieën meer met elkaar in lijn moeten brengen.
Nu zijn er grote verschillen in concurrentiekracht tussen de noordelijke en zuidelijke landen binnen de eurozone. Bovendien worstelen de Zuid-Europese landen met een pijnlijk hoge jeugdwerkloosheid.
Dat is niet bepaald wat hij zegt. Het komt er vooral op neer dat de zuidelijke landen hun economie flink moeten gaan hervormen. Dat is echter een lastig en pijnlijk proces.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:19 schreef michaelmoore het volgende:
Warren Buffet gaat het nu ook verkondigen
http://www.telegraaf.nl/d(...)ro_te_redden___.html
voortschrijdende economische divergentie tussen de verschillende eurolanden gaat de euro de kop kosten
Europa moet een land worden en snel
[..]
Hollande heeft volgens mij het pensioen naar 40 werkzame jaren gebracht. Dus niet vast op een leeftijd. Maar dat de grote uitdaging bij Italië en Frankrijk ligt is wel duidelijk. Daar moet iets gebeuren.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:47 schreef arjan1112 het volgende:
Spanje heeft een flinke slag gemaakt anders. En in Spanje was de overheid altijd al klein collectieve uitgaven waren voor de crisis al maar 35% van het BNP.
Ierland en Portugal hebben ook veel gedaan, alleen de schulden zijn nog op een hoog nivo
Griekenland heeft ook veel gedaan, maar het is daar allemaal nog wat erger, corruptie is ook een probleem daar, bij de andere landen was dat minder of niet
Cyprus heb je ook nog.
Frankrijk en Italie moeten iets doen wat er voor zorgt dat hun economie weer met 3% per jaar gaat groeien, Italie heeft al 25 jaar geen groei meer, je kan zeggen wat je wilt van Berlusconi hij heeft er wel voor gezorgd dat de staatschuld niet al te snel steeg, de schulden van Italie zijn vooral in de jaren 80 ontstaan
Frankrijk zou de pensioenleeftijd moeten verhogen naar 72 jaar. Maar Hollande heeft juist de pensioenleeftijd verlaagd van 62 naar 60. Als we willen dat Frankrijk niet Italie achterna gaat, moet die pensioenleeftijd gewoon drastisch omhoog.
Hervormen betekend, de sociale zekerheid afbreken in principe
Duitsland heeft eindelijk haar begroting op orde na heel wat lastige jaren. Die doen dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:49 schreef arjan1112 het volgende:
Het is ook een mogelijkheid dat Duitsland veel meer geld gaat uitgeven aan infrastructuur , de lonen flink verhoogd en de belastingen verlaagd, dan krijgen de zuidelijke landen meer lucht, maar dit is eigenlijk een slechte oplossing.
Dit is echt zulke bullshit. Je denkt werkelijk dat de Grieken dan BMW's gaan bouwen en naar Duitsland exporteren?quote:Op maandag 4 mei 2015 09:49 schreef arjan1112 het volgende:
Het is ook een mogelijkheid dat Duitsland veel meer geld gaat uitgeven aan infrastructuur , de lonen flink verhoogd en de belastingen verlaagd, dan krijgen de zuidelijke landen meer lucht, maar dit is eigenlijk een slechte oplossing.
Ook in NL zijn we al jaren aan het hervormen en heeft het nog (steeds) niet het gewenste effect gehad op de banengroei, waarom zou dit wel in de zuidelijke landen zo gaan werken?quote:Op maandag 4 mei 2015 09:38 schreef 99.999 het volgende:
Dat is niet bepaald wat hij zegt. Het komt er vooral op neer dat de zuidelijke landen hun economie flink moeten gaan hervormen. Dat is echter een lastig en pijnlijk proces.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |