Het zal me benieuwen wat de gewone Griek ziet in die rol als hoertje van Rusland.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nee ze gaan betalen om het eu en navo beleid via griekenland te beinvloeden.
Nee, het noemen van een "plan B" kan voor paniek in Griekenland zorgen. Dat het "plan B" nu openlijk genoemd wordt, betekent dus juist dat Griekenland níét meer voor grenzeloze paniek in de hele EU kan zorgen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:35 schreef crashbangboom het volgende:
Tijdenlang het 'there is no plan B' dogma te lopen spuien...
En daar is plan BBeetje kenmerkend voor het opportunisme en leugens van de EU.
http://finance.yahoo.com/(...)lan-b-124128671.html
Beter bewijs van het failliet van de EU en de euro is er trouwens niet, als een mini economie als Griekenland al grenzeloze paniek kan veroorzaken.
Hetzelfde als wij Nederlanders?quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zal me benieuwen wat de gewone Griek ziet in die rol als hoertje van Rusland.
Ow, het is tactisch van Schuifelquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het noemen van een "plan B" kan voor paniek in Griekenland zorgen. Dat het "plan B" nu openlijk genoemd wordt, betekent dus juist dat Griekenland níét meer voor grenzeloze paniek in de hele EU kan zorgen.
Krijgen wij geld van Rusland in ruil voor politieke invloed dan?quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:56 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hetzelfde als wij Nederlanders?
Herbergen wij niet de -fiscale- hoofdkantoren van alle grote Russische bedrijven dan?quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Krijgen wij geld van Rusland in ruil voor politieke invloed dan?
Ja dûh, zo gaat het al sinds 2009.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ow, het is tactisch van Schuifel
O ja.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Herbergen wij niet de -fiscale- hoofdkantoren van alle grote Russische bedrijven dan?
En als Wiebes weigert om verzoeken om informatie uit Griekenland te beantwoorden (terzake van Griekse belastingontduikers met doorstroomvennootschappen in NL).quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:00 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja.
En kritiek daarop lijkt me ook hartstikke terecht.
Klopt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:35 schreef crashbangboom het volgende:
Tijdenlang het 'there is no plan B' dogma te lopen spuien...
En daar is plan BBeetje kenmerkend voor het opportunisme en leugens van de EU politieke spel sinds het begin der tijden.
Ja.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En als Wiebes weigert om verzoeken om informatie uit Griekenland te beantwoorden (terzake van Griekse belastingontduikers met doorstroomvennootschappen in NL).
Ook kritiekwaardig?
Dan geef je de facto steun belastingkorting aan Aholdquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Met dit soort dingen is Nederland nogal egoïstisch bezig. VOC-mentaliteit hè. Typisch geval van een collectieve-actie-probleem.
Neem bijv. Jeronimo Martins. Een Portugese supermarktketen, die ergens in 2010 ofzo heeft besloten om een brievenbusfirma in Nederland te beginnen en zo de Portugese belasting ontwijken. En wij dan tegelijk ook noodhulp aan Portugal geven, die ze dan wel weer met rente moeten terugbetalen.
In dat verhaal is Nederland de klojo en Portugal het brave jongetje dat respect verdient.
Nee, voor Griekenland is altijd alles anders, dat was me hier al lang duidelijk geworden. Al wordt de paus daar minister presidentquote:Maar voor Griekenland gaat dat niet op. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Ik had in het begin goede hoop met deze regering. Dat ze de belastingheffing op rijke Grieken in orde zouden maken, de corruptie en vriendjespolitiek zouden gaan aanpakken, enzovoort.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nee, voor Griekenland is altijd alles anders, dat was me hier al lang duidelijk geworden. Al wordt de paus daar minister president
Die vraag wat je er zou vinden als Wiebes niet wenst mee te werken aan je eerste punt, was geen toevallige hoorquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had in het begin goede hoop met deze regering. Dat ze de belastingheffing op rijke Grieken in orde zouden maken, de corruptie en vriendjespolitiek zouden gaan aanpakken, enzovoort.
Maar wat ik tot nu toe zie en hoor, is een minister van Financiën die vooral heel graag permanent op TV is om met gehuil over een "humanitaire crisis" om gratis geld zonder voorwaarden te bedelen.
Blijkbaar(!) is het dus in Griekenland inderdaad allemaal anders. Vraag anders trouwens maar eens in bijv. Portugal, of Griekenland op hun lijkt of toch echt anders is.
Ik heb Varoufakis niet over Wiebes horen klagen. Blijkbaar is dat in zijn ogen geen noemenswaardig probleem.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:28 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die vraag wat je er zou vinden als Wiebes niet wenst mee te werken aan je eerste punt, was geen toevallige hoor
Als je zo naar Griekenland kijkt, moet je oordeel over de EU en de euro wel bijzonder hard zijn. Of is dat ook weer anders?
Dat is nogal een rare conclusie, maar ik ga ook zo eens naar de EU regenten luisteren, en posts hier lezen, dan. Alles waar ze niet over klagen zijn ze het mee eensquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb Varoufakis niet over Wiebes horen klagen. Blijkbaar is dat in zijn ogen geen noemenswaardig probleem.
Ik zeg niet dat hij het ermee eens is, ik zeg dat het voor hem blijkbaar niet echt prioriteit heeft; in zijn ogen niet echt het belangrijkste probleem is.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:32 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat is nogal een rare conclusie, maar ik ga ook zo eens naar de EU regenten luisteren, en posts hier lezen, dan. Alles waar ze niet over klagen zijn ze het mee eens
Geef het een paar weken
En dus?quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij het ermee eens is, ik zeg dat het voor hem blijkbaar niet echt prioriteit heeft; in zijn ogen niet echt het belangrijkste probleem is.
Dus als jij denkt dat het gedrag van Wiebes dé oorzaak van de problemen in Griekenland is, dan liggen de prioriteiten van Varoufakis verkeerd.quote:
Waar zei ik dat?quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus als jij denkt dat het gedrag van Wiebes dé oorzaak van de problemen in Griekenland is, dan liggen de prioriteiten van Varoufakis verkeerd.
http://www.nu.nl/politiek(...)n-b-griekenland.htmlquote:'Eurogroep werkt niet aan plan B Griekenland'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 25 april 2015 12:30
Laatste update: 25 april 2015 17:54
De eurogroep, het overleg van de ministers van Financiën van de eurolanden, werkt niet aan een plan B of noodscenario voor Griekenland.
Dat stelt voorzitter Jeroen Dijsselbloem zaterdag in de Letse hoofdstad Riga. ''We gaan daar ook niet over praten.''
Wel gaf hij toe dat ''enkele'' ministers tijdens het overleg van vrijdag hun grote zorgen hebben geuit over het gebrek aan voortgang en de houding aan Griekse zijde bij de onderhandelingen over hervormingen in ruil voor financiële steun.
Hun uitlatingen waren geplaatst in een context van ''Griekenland, kom in beweging, anders ga je over de rand van de afgrond'', aldus Dijsselbloem. ''Het woord exit of Grexit is niet gevallen in de eurogroep''. En niemand heeft, volgens de voorzitter, gezegd nu te willen praten over een plan B en er is ook niet over doorgepraat.
Zorgen
Onder meer de Volkskrant citeerde zaterdag uit een vertrouwelijk verslag van het overleg. Daarin staat dat Slovenië zich openlijk afvroeg wat er gebeurt als er geen akkoord komt. Andere ministers vielen de Sloveen bij in zijn zorgen.
Op vrijdag zei de Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble nog dat het noemen van een plan B an sich al paniek zou kunnen veroorzaken, en dat betrokken politici daarom eigenlijk geen antwoord konden geven op de vraag of er aan een alternatief voor financiële steun wordt gewerkt.
Het erkennen van werk aan een plan B zou de gevolgen hiervan al in gang kunnen zetten, aldus Schäuble.
Hervormingsmaatregelen
Het was aanvankelijk de bedoeling om deze dagen goedkeuring te geven aan een lijst hervormingsmaatregelen in ruil voor (een deel van het) nog op de plank liggende geld (in totaal 7 miljard euro). Maar een lijst is er nog niet en een akkoord erover al helemaal niet, dus geen geld voor Griekenland.
De bodem van de Griekse schatkist komt echter angstvallig dichterbij. Dat zou voor de Grieken voldoende motivatie zijn om snel tot een deal te komen, meent Dijsselbloem.
De ministers vergaderden vrijdag en zaterdag in Riga omdat Letland de huidige voorzitter van de Europese Unie is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |