ja. 13 is meestal het opstelspoor van het stel naar Kampen dat niet rijdt. Eventueel staat er ook wel eens werkmeukquote:Op zondag 19 april 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poeh, lang geleden dat ik daar iets anders als DDAR/DDZ heb gezien. Voor Kampen zijn toch ook 2 sporen toch? 12 en 13

Aha. Aan de andere kant (waar de GTW'tjes staan) staat ook nog een Kampen Buffeltje. Of is die buiten dienst? Denk het werk, staat er al heel lang met graffiti.quote:Op zondag 19 april 2015 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. 13 is meestal het opstelspoor van het stel naar Kampen dat niet rijdt. Eventueel staat er ook wel eens werkmeuk

Hmm true voor mijn gevoel vaker geweest in het begin.quote:Op zondag 19 april 2015 21:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
"weer", dat is de 3e keer sinds hij is opgeleverd ofzo? Schiphol ligt er vaker uit.
Samenvatting: 'Je zoekt het maar uit wanneer hij komt'.quote:Op zondag 19 april 2015 21:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is dít nou weer? Een onregelmatig patroon, we gaan Zweden nadoen?

Het lijkt de vierde te zijn. 3 keer in de drie dagen na oplevering*, en vandaag.quote:Op zondag 19 april 2015 22:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hmm true voor mijn gevoel vaker geweest in het begin.

Oh gefinetuned ja? Ben je alles vergeten dan? Het geblunder met draaideuren, met verkeerde snelheidsborden en al dat soort gekleuter? "Gefinetuned"? Bitch pleasequote:Op zondag 19 april 2015 22:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt de vierde te zijn. 3 keer in de drie dagen na oplevering*, en vandaag.
* Niet goed genoeg gefinetuned?

Dat zijn andere issues, ik had het nu alleen over dat ene systeem dat nu in storing ligt. Ik gok de stilstanddetectie of zoiets.quote:Op zondag 19 april 2015 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gefinetuned ja? Ben je alles vergeten dan? Het geblunder met draaideuren, met verkeerde snelheidsborden en al dat soort gekleuter? "Gefinetuned"? Bitch please

Dat was af maar moest er toen weer uitgebroken worden vanwege de brandveiligheid....quote:Op maandag 20 april 2015 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Wanneer wordt ookt dat dak afgemaakt in de perrontunnel van arnhem? ziet er niet uit.

De tunnel bij Barendrecht was jaloers, denk ik. De problemen zijn inmiddels alweer verholpen (iemand heeft het resetknopje gevonden?)quote:Tussen Zwijndrecht en Lombardijen rijden geen treinen door een technische storing in een tunnel.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
20 april 08:48

Bron: Metroquote:Smartphoneticket megasucces op Thalys en IC Brussel
Digitale kaartjes op de smartphone zijn een doorslaand succes in de trein naar het buitenland. In de Thalys naar Frankrijk of Intercity Brussel naar België reist de helft van de reizigers inmiddels met zogenoemde ‘mobiele treinticket’. Nog slechts de helft van de reizigers op deze twee buitenlandse treindiensten print nog een online gekocht kaartje, zo blijkt uit cijfers van NS Internationaal.
Het grote enthousiasme voor de treinkaartjes op het mobieltje is voor NS een verrassing. Het bedrijf noemt het gebruik van de mobiele tickets in de Thalys en Intercity Brussel ‘meer dan verwacht’. Later dit jaar introduceert NS de digitale treinkaartjes ook op de ICE International, de hogesnelheidstrein naar Duitsland en Zwitserland.
VERKOOP
NS zegt dagelijks gemiddeld ruim tweeduizend tickets voor de Thalys en Intercity Brussel te verkopen. Meer dan duizend van deze kaartjes wordt niet geprint, maar naar de mobiele telefoon gestuurd. Vooral op de Thalys naar Parijs is het digitale kaartje populair. De voor deze service aangepaste smartphone-app van NS Internationaal voor Apple- en Android-smartphones haalde dit weekend de honderdduizendste download.
Wie op de website van NS een kaartje voor de Thalys of Intercity Brussel boekt, kan na aanschaf kiezen voor een e-ticket. Dit kan vervolgens met een boekingscode in de app worden geplaatst. Met nieuwe kaartlezers kunnen conducteurs deze code van het mobiele ticket aflezen van het scherm van het mobieltje. Een kaartje zelf printen hoeft dan niet meer. Met de code op de smartphone kunnen ook dichte toegangspoortjes op de stations geopend worden.
BINNENLAND
Wanneer de mobiele treintickets ook beschikbaar worden op de binnenlandse treinen, kan NS niet zeggen. Deze operatie noemt het bedrijf een gecompliceerder proces. Sowieso moeten alle conducteurs eerst worden uitgerust met nieuwe 'Railpockets', waarmee in de trein ov-chipkaarten en e-tickets worden gecontroleerd. De huidige kunnen een aanschafcode op een smartphone niet uitlezen.

In de "de ovchipkaart is geweldig" wereld.quote:Op maandag 20 april 2015 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Metro
NS is verrast? In welke eeuw leven die mensen?

Teringquote:Op maandag 20 april 2015 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
 Dit is bij vliegen natuurlijk al langer zo, en dat werkt ook al een trein (hihihahahoho).
 Dit is bij vliegen natuurlijk al langer zo, en dat werkt ook al een trein (hihihahahoho).

Nouja, ik heb het gevoel dat het gros van de reizigers met vliegtuigen ook nog gewoon print, omdat het 'eng' is. Nou ga ik nooit op businesstrip dus appels <-> peren maar toch. Ik snap wel dat ze niet 50% verwacht hadden. Verder is het natuurlijk positief voor de milieu-o-meter voor het OV!quote:Op maandag 20 april 2015 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]

Ik was de eerste keer ook terughoudend maar toen ik iedereen in de rij met telefoons zag staan om in te checken heb ik het vanaf toen ook maar op die manier gedaan.quote:Op maandag 20 april 2015 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, ik heb het gevoel dat het gros van de reizigers met vliegtuigen ook nog gewoon print, omdat het 'eng' is. Nou ga ik nooit op businesstrip dus appels <-> peren maar toch. Ik snap wel dat ze niet 50% verwacht hadden. Verder is het natuurlijk positief voor de milieu-o-meter voor het OV!

Aha, ik heb het 1 keer mogen proberen en dat was op een KLM vlucht naar Heathrow maar ik was wat terughoudend. Mijn Blackberry destijds (5 jaar terug) was niet de meest stabiele telefoon.quote:Op maandag 20 april 2015 11:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik was de eerste keer ook terughoudend maar toen ik iedereen in de rij met telefoons zag staan om in te checken heb ik het vanaf toen ook maar op die manier gedaan.

Fantastische app DB navigator natuurlijk, zitten niet alleen je kaartjes in maar gewoon alles wat je verder nodig hebt om relaxt met een trein te reizen.quote:Op maandag 20 april 2015 10:03 schreef derLudolf het volgende:
DB heeft dat ook, werkte goed moet ik zeggen

1x ICM-4 Utrecht - Amsterdamquote:Op maandag 20 april 2015 10:57 schreef b2py het volgende:
Iemand trouwens nog capaciteitstekort in het land? Net met 12 bakken VIRM naar Deventer vertrokken vanuit Amersfoort!

Ja super app. Ook reisadvies naar zo'n beetje elk Europees adres volgens mijquote:Op maandag 20 april 2015 11:10 schreef bork het volgende:
[..]
Fantastische app DB navigator natuurlijk, zitten niet alleen je kaartjes in maar gewoon alles wat je verder nodig hebt om relaxt met een trein te reizen.
http://www.bahn.de/p/view/buchung/mobil/db-navigator.shtml
http://www.bahn.de/p/view(...)r_update2014_704.ogg

Ze zijn momenteel de tijdelijke bouwwanden aan het verwijderen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef b2py het volgende:
[..]
[afbeelding ]
Het begint er al goed uit te zien in Utrecht!

Daar gaan ze mee bezig. Ze doen eerst de boel in het nieuwe stationsgebouw en daarna in de hal. Als ik het goed begrepen heb ten minste.quote:Op maandag 20 april 2015 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Wanneer wordt ookt dat dak afgemaakt in de perrontunnel van arnhem? ziet er niet uit.

Mijn broer werkt daar tegenwoordigquote:Op maandag 20 april 2015 11:44 schreef boriq het volgende:
Kwam er iets speciaals langs Moerdijk? Stond helemaal vol met fotografen aan de noordzijde van de brug...

Volgens mij komt de SSN terug met twee stoomlocs uit Duitslandquote:Op maandag 20 april 2015 11:44 schreef boriq het volgende:
Kwam er iets speciaals langs Moerdijk? Stond helemaal vol met fotografen aan de noordzijde van de brug...

Alleen één groot nadeel: de taal is niet in te stellen. Als je Android-instellingen op een andere taal dan Duits staan wordt de app vanzelf in het Engels... Ik wil geen Engels, mijn Duits is veel beter op spoorgebied.quote:Op maandag 20 april 2015 11:10 schreef bork het volgende:
[..]
Fantastische app DB navigator natuurlijk, zitten niet alleen je kaartjes in maar gewoon alles wat je verder nodig hebt om relaxt met een trein te reizen.
http://www.bahn.de/p/view/buchung/mobil/db-navigator.shtml
http://www.bahn.de/p/view(...)r_update2014_704.ogg

Wat voor spoorjargon staat er dan in wat in het Duits makkelijker is dan in het Engels? Elk simpele ziel moet die app toch kunnen gebruiken?quote:Op maandag 20 april 2015 12:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Alleen één groot nadeel: de taal is niet in te stellen. Als je Android-instellingen op een andere taal dan Duits staan wordt de app vanzelf in het Engels... Ik wil geen Engels, mijn Duits is veel beter op spoorgebied.

Die komt pas later vanmiddag zie ik nu:quote:Op maandag 20 april 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij komt de SSN terug met twee stoomlocs uit Duitsland

Niet iets specifieks, maar een DB-app moet gewoon in het Duits in te stellen zijn. Er is al veel te veel onzinnig Engels tegenwoordig... Wat is het nou voor moeite op een taalselectieoptie te maken bij de instellingen?quote:Op maandag 20 april 2015 12:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat voor spoorjargon staat er dan in wat in het Duits makkelijker is dan in het Engels? Elk simpele ziel moet die app toch kunnen gebruiken?

Daar heb ik nooit op gelet, vind ik een goede opmerking, ik ga er een mailtje aan wagen.quote:Op maandag 20 april 2015 12:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Alleen één groot nadeel: de taal is niet in te stellen. Als je Android-instellingen op een andere taal dan Duits staan wordt de app vanzelf in het Engels... Ik wil geen Engels, mijn Duits is veel beter op spoorgebied.

Spijkers op laag water zoeken hoorquote:Op maandag 20 april 2015 12:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet iets specifieks, maar een DB-app moet gewoon in het Duits in te stellen zijn. Er is al veel te veel onzinnig Engels tegenwoordig... Wat is het nou voor moeite op een taalselectieoptie te maken bij de instellingen?

Meer een Korinthenkackerquote:

Als dit Luxemburg of Oostenrijk zou zijn niet maar nu is het inderdaad spijkers op laag water zoeken. Het is niet alsof greavy geen Engels kan.quote:Op maandag 20 april 2015 13:54 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ohja, bij jou is je Engels beter dus is dit spijkers op laag water zoeken?

Niet meer dan normaal toch? Het is sowieso al schandalig dat abonnementhouders meer geld voor een nieuwe kaart betalen dan mensen zonder abonnement.quote:Op maandag 20 april 2015 14:52 schreef Yreal het volgende:
Ns twitter11¤ van ze gekregen voor een nieuwe ov chipkaart.

7,50 voor betaalt...quote:Op maandag 20 april 2015 15:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet meer dan normaal toch? Het is sowieso al schandalig dat abonnementhouders meer geld voor een nieuwe kaart betalen dan mensen zonder abonnement.

Speciaal voor alle autoliefhebbers die met de trein komen...quote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef Yreal het volgende:
Die hoeveelheid treinen tussen zuid en rai gaat echt helemaal nergens over

Er rijden tig metro's. Solved.quote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef Yreal het volgende:
Die hoeveelheid treinen tussen zuid en rai gaat echt helemaal nergens over

Zeg dat nog eens. En dan GOED naar jezelf luisteren.quote:Op maandag 20 april 2015 17:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Speciaal voor alle autoliefhebbers die met de trein komen...

Lekkere kipsters ook?quote:Op maandag 20 april 2015 18:09 schreef Yreal het volgende:
Loopt nog een goed blik beveiligers rond ook

Die tig metro's zitten in de spits al vol met de gebruikelijke passagiers, daar hoeft ook geen grote hoeveelheden dikke kerels bijquote:

quote:De GDL heeft nu aangekondigd dat ze hebben opgeroepen om te gaan staken. Voor het goederenverkeer vanaf 21 april 15 uur tot en met 24 april 9 uur en voor het personenverkeer vanaf 22 april 5 uur tot en met 23 april 21 uur

Zóveel schade gebeurt niet elke week hoor. Ook niet in Duitsland. Daar kan je als normale reiziger best tussen de supporters plaatsnemen zonder problemen.quote:Op maandag 20 april 2015 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, het is toch wat. Alsof dat niet elke week gebeurt.

Meestal wel ja, maar dit zal zeker niet uniek zijn of zo.quote:Op maandag 20 april 2015 19:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Zóveel schade gebeurt niet elke week hoor. Ook niet in Duitsland. Daar kan je als normale reiziger best tussen de supporters plaatsnemen zonder problemen.

Dat je onderaan in de Bundesliga staat ok, maar om dat je woede zo te koelen ...quote:Op maandag 20 april 2015 19:20 schreef greavy het volgende:
De getoonde foto's schijnen nog niet eens alles qua schade te zijn. Stoelen die kapotgetrapt zijn, tafeltjes die gebroken zijn, messen door bekleding heen enzovoorts.
De politie schijnt circa 400 supporters met bussen afgevoerd te hebben, omdat die groep in de zwaarbeschadigde wagens zaten. Men laat ze pas vrij als alle daders geïdentificeerd zijn.
Gelukje dus dat Metronom overal camera's heeft.

Dat kan in Nederland over het algemeen ook prima. Zelfs met de harde kern van Ajax heb ik nog nooit gezeik meegemaakt en ik heb regelmatig vanaf de ArenA met ze in de trein gezeten tot Zwolle.quote:Op maandag 20 april 2015 19:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Zóveel schade gebeurt niet elke week hoor. Ook niet in Duitsland. Daar kan je als normale reiziger best tussen de supporters plaatsnemen zonder problemen.

Hierboven was er iemand aan het kotssmiley'en met voetbal en voetbalsupporters toch? Of heb ik dat verkeerd gelezen.quote:

Zo'n naam, kutmof, niet meer over hebbenquote:Op maandag 20 april 2015 19:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
derLudolf, voetballers en voetbalsupporters. Same difference.

Niet waarquote:

Alleen nog twee katten. En als ik me niet vergis heb jij er zo'n beetje een van ten huwelijk gevraagd.
 Alleen nog twee katten. En als ik me niet vergis heb jij er zo'n beetje een van ten huwelijk gevraagd.

Wel een beetje nog toch?quote:
 Maar dat is wel pijnlijk ja, sorry
 Maar dat is wel pijnlijk ja, sorry  
 Oh daar wil ik wel bewijs van hebben dan. Ik val wel op pussy maar ik weet meestal nog wel op wat voor soort pussyquote:Alleen nog twee katten. En als ik me niet vergis heb jij er zo'n beetje een van ten huwelijk gevraagd.

Maak je niet druk gozerquote:Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een beetje nog toch?Maar dat is wel pijnlijk ja, sorry
 Ik vatte het echt niet beledigend op
 Ik vatte het echt niet beledigend op 
Je was dronken! Ik heb er geen filmpjes van!quote:Oh daar wil ik wel bewijs van hebben dan. Ik val wel op pussy maar ik weet meestal nog wel op wat voor soort pussy

Ik ook niet. Foto's wel.quote:Op maandag 20 april 2015 19:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je was dronken! Ik heb er geen filmpjes van!

Hij had ooit één witte haar maar die is verdwenen.quote:

* dennistd meldt zichquote:

Dan denk ik dat een eventueel huwelijksaanzoek niet in al te beste aarde gevallen zou zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 19:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij had ooit één witte haar maar die is verdwenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen

Kunnen ze dat soort treinen niet beter op een rangeerterrein zetten, een voor een uit laten stappen, namen noteren en na het opmaken van de schade de rekening sturen?quote:Op maandag 20 april 2015 19:16 schreef greavy het volgende:
In regio Hannover hebben HSV-fans dit weekend voor duizenden euro's schade aan een trein van Metronom toegebracht. Door het treinpersoneel werd in Hannover de politie ter plaatse geroepen, die daar met een grote politiemacht de honderden supporters in bedwang hielden en waar nodig afgevoerd werden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle camerabeelden werden teruggekeken en zo probeert men de daders te achterhalen.

Ik doe even mee, vorige week dinsdagavond:quote:Op maandag 20 april 2015 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oke okee ik zal wel even een treinenplaatje van vandaag posten

Nee, ik heb 46 pallets troep lopen lossen en afstapelen. Morgen vrij genomenquote:

Bij mij stond er horoscoop, weerbericht en sudoku onder de stripjesquote:Op maandag 20 april 2015 20:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kreeg altijd wel een beetje kanker van die Israël-Palestina-discussie die er onder die strips stond. Dag in dag uit. Ffs.

Hmm, het kan ook zijn dat de ingezonden brieven onder de dagelijkse column stonden. Ze hebben ook een half jaar de slechtste ingezonden brief van de dag gepubliceerd, gewoon sic dus inclusief alle spelvauten en alles. Ge-ni-aal. De Pers heeft dat ook een poosje gedaan. Briljant, echt. Jammer alleen dat de naam van de schrijver weggeredigeerd werd.quote:Op maandag 20 april 2015 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij mij stond er horoscoop, weerbericht en sudoku onder de stripjes

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |