In vergelijking met Schiphol blinkt dat ding uit in betrouwbaarheid.quote:Op zondag 19 april 2015 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pas de derde keer in 2 maandenEcht super zeldzaam, Enorm betrouwbaar ding man
quote:Op zondag 19 april 2015 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaaaa![]()
Betrouwbare reisinformatie
EINDELIJK!!
![]()
ja. 13 is meestal het opstelspoor van het stel naar Kampen dat niet rijdt. Eventueel staat er ook wel eens werkmeukquote:Op zondag 19 april 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poeh, lang geleden dat ik daar iets anders als DDAR/DDZ heb gezien. Voor Kampen zijn toch ook 2 sporen toch? 12 en 13
Aha. Aan de andere kant (waar de GTW'tjes staan) staat ook nog een Kampen Buffeltje. Of is die buiten dienst? Denk het werk, staat er al heel lang met graffiti.quote:Op zondag 19 april 2015 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. 13 is meestal het opstelspoor van het stel naar Kampen dat niet rijdt. Eventueel staat er ook wel eens werkmeuk
Hmm true voor mijn gevoel vaker geweest in het begin.quote:Op zondag 19 april 2015 21:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
"weer", dat is de 3e keer sinds hij is opgeleverd ofzo? Schiphol ligt er vaker uit.
Samenvatting: 'Je zoekt het maar uit wanneer hij komt'.quote:Op zondag 19 april 2015 21:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is dít nou weer? Een onregelmatig patroon, we gaan Zweden nadoen?
Het lijkt de vierde te zijn. 3 keer in de drie dagen na oplevering*, en vandaag.quote:Op zondag 19 april 2015 22:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hmm true voor mijn gevoel vaker geweest in het begin.
Oh gefinetuned ja? Ben je alles vergeten dan? Het geblunder met draaideuren, met verkeerde snelheidsborden en al dat soort gekleuter? "Gefinetuned"? Bitch pleasequote:Op zondag 19 april 2015 22:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt de vierde te zijn. 3 keer in de drie dagen na oplevering*, en vandaag.
* Niet goed genoeg gefinetuned?
Dat zijn andere issues, ik had het nu alleen over dat ene systeem dat nu in storing ligt. Ik gok de stilstanddetectie of zoiets.quote:Op zondag 19 april 2015 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gefinetuned ja? Ben je alles vergeten dan? Het geblunder met draaideuren, met verkeerde snelheidsborden en al dat soort gekleuter? "Gefinetuned"? Bitch please
Dat was af maar moest er toen weer uitgebroken worden vanwege de brandveiligheid....quote:Op maandag 20 april 2015 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Wanneer wordt ookt dat dak afgemaakt in de perrontunnel van arnhem? ziet er niet uit.
De tunnel bij Barendrecht was jaloers, denk ik. De problemen zijn inmiddels alweer verholpen (iemand heeft het resetknopje gevonden?)quote:Tussen Zwijndrecht en Lombardijen rijden geen treinen door een technische storing in een tunnel.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
20 april 08:48
Bron: Metroquote:Smartphoneticket megasucces op Thalys en IC Brussel
Digitale kaartjes op de smartphone zijn een doorslaand succes in de trein naar het buitenland. In de Thalys naar Frankrijk of Intercity Brussel naar België reist de helft van de reizigers inmiddels met zogenoemde ‘mobiele treinticket’. Nog slechts de helft van de reizigers op deze twee buitenlandse treindiensten print nog een online gekocht kaartje, zo blijkt uit cijfers van NS Internationaal.
Het grote enthousiasme voor de treinkaartjes op het mobieltje is voor NS een verrassing. Het bedrijf noemt het gebruik van de mobiele tickets in de Thalys en Intercity Brussel ‘meer dan verwacht’. Later dit jaar introduceert NS de digitale treinkaartjes ook op de ICE International, de hogesnelheidstrein naar Duitsland en Zwitserland.
VERKOOP
NS zegt dagelijks gemiddeld ruim tweeduizend tickets voor de Thalys en Intercity Brussel te verkopen. Meer dan duizend van deze kaartjes wordt niet geprint, maar naar de mobiele telefoon gestuurd. Vooral op de Thalys naar Parijs is het digitale kaartje populair. De voor deze service aangepaste smartphone-app van NS Internationaal voor Apple- en Android-smartphones haalde dit weekend de honderdduizendste download.
Wie op de website van NS een kaartje voor de Thalys of Intercity Brussel boekt, kan na aanschaf kiezen voor een e-ticket. Dit kan vervolgens met een boekingscode in de app worden geplaatst. Met nieuwe kaartlezers kunnen conducteurs deze code van het mobiele ticket aflezen van het scherm van het mobieltje. Een kaartje zelf printen hoeft dan niet meer. Met de code op de smartphone kunnen ook dichte toegangspoortjes op de stations geopend worden.
BINNENLAND
Wanneer de mobiele treintickets ook beschikbaar worden op de binnenlandse treinen, kan NS niet zeggen. Deze operatie noemt het bedrijf een gecompliceerder proces. Sowieso moeten alle conducteurs eerst worden uitgerust met nieuwe 'Railpockets', waarmee in de trein ov-chipkaarten en e-tickets worden gecontroleerd. De huidige kunnen een aanschafcode op een smartphone niet uitlezen.
In de "de ovchipkaart is geweldig" wereld.quote:Op maandag 20 april 2015 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Metro
NS is verrast? In welke eeuw leven die mensen?
Teringquote:Op maandag 20 april 2015 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Metro
NS is verrast? In welke eeuw leven die mensen?
Nouja, ik heb het gevoel dat het gros van de reizigers met vliegtuigen ook nog gewoon print, omdat het 'eng' is. Nou ga ik nooit op businesstrip dus appels <-> peren maar toch. Ik snap wel dat ze niet 50% verwacht hadden. Verder is het natuurlijk positief voor de milieu-o-meter voor het OV!quote:Op maandag 20 april 2015 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Metro
NS is verrast? In welke eeuw leven die mensen?
Ik was de eerste keer ook terughoudend maar toen ik iedereen in de rij met telefoons zag staan om in te checken heb ik het vanaf toen ook maar op die manier gedaan.quote:Op maandag 20 april 2015 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, ik heb het gevoel dat het gros van de reizigers met vliegtuigen ook nog gewoon print, omdat het 'eng' is. Nou ga ik nooit op businesstrip dus appels <-> peren maar toch. Ik snap wel dat ze niet 50% verwacht hadden. Verder is het natuurlijk positief voor de milieu-o-meter voor het OV!
Aha, ik heb het 1 keer mogen proberen en dat was op een KLM vlucht naar Heathrow maar ik was wat terughoudend. Mijn Blackberry destijds (5 jaar terug) was niet de meest stabiele telefoon.quote:Op maandag 20 april 2015 11:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik was de eerste keer ook terughoudend maar toen ik iedereen in de rij met telefoons zag staan om in te checken heb ik het vanaf toen ook maar op die manier gedaan.
Fantastische app DB navigator natuurlijk, zitten niet alleen je kaartjes in maar gewoon alles wat je verder nodig hebt om relaxt met een trein te reizen.quote:Op maandag 20 april 2015 10:03 schreef derLudolf het volgende:
DB heeft dat ook, werkte goed moet ik zeggen
1x ICM-4 Utrecht - Amsterdamquote:Op maandag 20 april 2015 10:57 schreef b2py het volgende:
Iemand trouwens nog capaciteitstekort in het land? Net met 12 bakken VIRM naar Deventer vertrokken vanuit Amersfoort!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |