Alsof het een voorwerp is...quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:40 schreef Treinhomo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb werkelijk waar tranen in m'n ogen na het lezen van dit bericht.
"it's".![]()
Jemig, wat ben jij dom zegquote:
Je bent wel erg onwetend wil je de schuld daarvan bij katten leggen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 22:57 schreef Robuustheid het volgende:
Mooi zo. Er was toch al een overschot aan katten, gezien de dalende vogelpopulatie.
Ik mag hopen dat er nog een aantal katten afgeschoten worden.
Katten zijn nou eenmaal buitendieren. En honden zie ik ook zo vaak onaangelijnd buiten.quote:Op zondag 19 april 2015 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Gaan we weer hoor. Huisdieren gewoon in huis houden.
Mwoah. Bij lange na niet zoveel. Mij maakt het geen zak uit of ze buitenlopen maar ja, dan ook niet gaan miepen als er iets mee gebeurd.quote:Op zondag 19 april 2015 07:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Katten zijn nou eenmaal buitendieren. En honden zie ik ook zo vaak onaangelijnd buiten.
Mijn moeder heeft dat met één van de katten geprobeerd maar hij kon er gewoon écht niet aan wennen.quote:Op zondag 19 april 2015 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wij hebben vier katten. Die komen niet buiten en als ze buiten komen gaan ze aan de lijn in onze eigen tuin. Het zijn onze HUISdieren. Ik heb er een hekel aan als katten van anderen in mijn tuin poepen dus ik voorkom dat mijn katten die overlast bij anderen wel geven. En de katten varen er wel bij. Ze wennen makkelijk aan de lijn en kunnen nog steeds rondsnuffelen en lekker spelen.
nee. Katten kunnen prima binnen. En als je geen tuin hebt of wilt wandelen moet je geen kat nemen.quote:Op zondag 19 april 2015 07:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Katten zijn nou eenmaal buitendieren. En honden zie ik ook zo vaak onaangelijnd buiten.
Lopen die dan los in de tuin? De buurvrouw van m'n moeder van een paar huizen verder had eerst ook kippen én katten.quote:Op zondag 19 april 2015 08:33 schreef hans1985 het volgende:
Katten zijn een uitheems dier diersoort die jagen voor de lol.
Als je een huisdier neemt ken je verantwoordelijkheden. Hou hem binnen of bouw een buitenren.
Wij hebben koi's en in verleden kippen en kuikens. Kat van de buren doodde zo voor lol. En buren deden er niks aan. Tja
In bepaalde delen van de wereld wordt daar op dit moment al hard aan gewerkt.quote:Op zondag 19 april 2015 07:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Er is trouwens ook een overschot aan mensen, zullen we die dan ook maar gaan afschieten?
Ja helaas.quote:Op zondag 19 april 2015 08:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
In bepaalde delen van de wereld wordt daar op dit moment al hard aan gewerkt.
Want mensen met autisme hebben natuurlijk geen empathie.quote:Op zondag 19 april 2015 06:42 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik verbaas me ook erg over het feit dat mensen hier zo weinig over inlevingsvermogen beschikken. Niemand die denkt aan hoe de baasjes van de kat zich nu voelen? Al blijft dit natuurlijk FOK!, waar het merendeel toch wel een één of andere vorm van autisme heeft.
De vissen zwemmen in vijvers en ja we lieten de kippen in een ren scharrelen. Of soms los.quote:Op zondag 19 april 2015 08:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Lopen die dan los in de tuin? De buurvrouw van m'n moeder van een paar huizen verder had eerst ook kippen én katten.
Sommigen wel, maar veel hebben geen goed inlevingsvermogen. Voorbeeld: Een jongen (toen een jaar of 19) waarvan ik weet dat hij autistisch was (dus ook echt die diagnose had) was eens heel verontwaardigd dat er op het nieuws was dat er kinderen omgekomen waren bij een brand in huis: ''Jezus wat boeit mij dat nou?'' En een keer kreeg die een vraag wat hij voelde of zou doen als z'n moeder huilde: ''Boeit me niks'' En dit zijn maar een paar voorbeelden van 1 jongen. Heb er wel meer gekend.quote:Op zondag 19 april 2015 08:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Want mensen met autisme hebben natuurlijk geen empathie.
Dat autisten moeite hebben om met gevoelens om te gaan, betekent nog niet dat ze geen inlevingsvermogen hebben. Daarnaast houden veel autisten juist van dieren. Ik ben er zelf ook zo één en dit bericht doet me echt wel wat.quote:Op zondag 19 april 2015 08:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Sommigen wel, maar veel hebben geen goed inlevingsvermogen. Voorbeeld: Een jongen (toen een jaar of 19) waarvan ik weet dat hij autistisch was (dus ook echt die diagnose had) was eens heel verontwaardigd dat er op het nieuws was dat er kinderen omgekomen waren bij een brand in huis. ''Jezus wat boeit mij dat nou?'' en een keer kreeg die een vraag wat hij voelde of zou doen als z'n moeder huilde ''Boeit me niks''. En dit zijn maar een paar voorbeelden van 1 jongen. Heb er wel meer gekend.
Idd niet iedereen met autisme is zo. Ik kende ook een meisje met autisme die zich wel alles aantrok.quote:Op zondag 19 april 2015 08:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat autisten moeite hebben om met gevoelens om te gaan, betekent nog niet dat ze geen inlevingsvermogen hebben. Daarnaast houden veel autisten juist van dieren. Ik ben er zelf ook zo één en dit bericht doet me echt wel wat.Bovendien zijn het ook maar gewoon mensen die van elkaar verschillen.
Joh, moet ik even medelijden gaan hebben met de eigenaren van een kat op een ander continent? Je kan ook te ver doorschieten héquote:Op zondag 19 april 2015 06:42 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik verbaas me ook erg over het feit dat mensen hier zo weinig over inlevingsvermogen beschikken. Niemand die denkt aan hoe de baasjes van de kat zich nu voelen? Al blijft dit natuurlijk FOK!, waar het merendeel toch wel een één of andere vorm van autisme heeft.
Dat is hier gebeurd.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Stel dat een kat van iemand anders mijn konijn iets aan zou doen (en die is nooit buiten onze tuin geweest fyi). Zou het dan nog niet acceptabel zijn voor jullie om die kat iets aan te doen?
Tot een straal van hoeveel kilometer reikt jouw empathie dan? Probeer je eens voor te stellen dat je ouders of je beste vriend het baasje zouden zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 09:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Joh, moet ik even medelijden gaan hebben met de eigenaren van een kat op een ander continent? Je kan ook te ver doorschieten hé
quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:06 schreef Jahr00n het volgende:
Hopen dat iemand haar helemaal de graftyfus in trapt. Jammer dan.
Jaja, bij ons gaan de katten mooi naar buiten.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen dan ook goed zijn als er wetgeving komt die huisdiereigenaren verplicht om huisdieren binnen te houden of aangelijnd buiten te laten vertoeven. Huisdieren moeten weggehouden worden uit de inheemse natuur.
nu.nlquote:'Prairielandschap' in Zuid-Friesland door muizenplaag
Hele regio's in Zuid-Friesland zien eruit als ''prairielandschap'' als gevolg van een muizenplaag die de provincie teistert.
Dat heeft Wageningen University maandag gemeld.
Uit satellietbeelden blijkt dat meer dan twaalfduizend hectare grasland door muizen is aangetast.
Door de zachte winter en droge zomer van 2014 is de muizenpopulatie in Friesland volgens het kennisinstituut ''geëxplodeerd''. De knaagdiertjes graven gangen onder het grasland en vreten de graswortels aan. Het gras sterft daardoor af en het veld wordt bruin.
De schade is zo groot dat deze nu op satellietbeelden duidelijk te zien is, aldus de universiteit. De instelling publiceerde maandag beelden van de muizenschade.
Zo'n kat volgt ook maar instinct. Katten eigenaren zijn meestal luie asociale figuren die met kat en omgeving geen rekening houden.quote:Op zondag 19 april 2015 09:41 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat is hier gebeurd.
Toen hele grasveld vol met sate prikkers gestopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |