abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:42:00 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_152544448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:15 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken of dat ook in mijnes zit. Het is echt niet normaal hoor, onder elk onkruidje schuilen er drie.

[..]

Sowieso kun je de plant na de eerste drie a vier bladeren toppen. En misschien kun je hier iets zinnigs vinden?
Hmm, als ik het daarmee vergelijk lijkt het op magnesium-tekort. ;(
pi_152548527
Ik gooi slakken gewoon naar de overkant van de sloot. Zitten de vogels al vaak te wachten. Net als veenmollen, maar die zijn eigenlijk beschermd dus weet niet zo goed wat ik daarmee moet. Ze vreten echt mn plantjes op. ;(
  woensdag 13 mei 2015 @ 07:04:08 #203
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152549915
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:18 schreef Elleska het volgende:
hier dit jaar ook minder slakken dan vorig jaar. waarschijnlijk doordat de buurtuin is leeggehaald.

[..]

die ik heb weggehaald komen echt niet terug. die gaan de groene container in, kunnen ze zich daar nog ff vol eten.
Een slak legt ongeveer 400 eitjes per keer. Volgende week heb jij gewoon weer slakken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:20 schreef Redster1984 het volgende:

[..]

Hoezo schandalig? Ik laat die slakken mijn groentes niet opeten... Ze hebben vorig jaar een deel van mijn sla en mijn andijvie opgegeten, dat gaat me niet nog een x gebeuren. Heb vorig jaar een potje met bier ingegraven, dat werkte erg goed in de kas, maar na de enorme hoeveelheid slakken stonk dat dusdanig erg dat ik het liever op deze manier doe. Vind het niet schandaliger dan slakkenkorrels eerlijk gezegd
Kwestie van respect, denk ik.
Dit, dus.
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:23:08 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152551284
Als je slakken doorknipt groeien ze toch gewoon weer aan?

Ik gebruik Escar-go. Dat is een middel wat niet schadelijk is voor andere dieren en het lost de slak niet op. Oplossende slakken zijn niet alleen heel smerig om te zien maar ik vind het ook een beetje sneu.
Spoilers!
pi_152551640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je slakken doorknipt groeien ze toch gewoon weer aan?

Ik gebruik Escar-go. Dat is een middel wat niet schadelijk is voor andere dieren en het lost de slak niet op. Oplossende slakken zijn niet alleen heel smerig om te zien maar ik vind het ook een beetje sneu.
Daarom ga ik altijd er altijd op staan en maak zo'n vegende beweging :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 10:10:46 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152552303
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Daarom ga ik altijd er altijd op staan en maak zo'n vegende beweging :P
Vroeger op weg naar school legen er 's ochtends altijd veel naaktslakken op de fietspad. Die probeerde je natuurlijk vol te raken en dan even aan het stuur trekken voor de 'vegende' beweging
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152552534
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2015 07:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een slak legt ongeveer 400 eitjes per keer. Volgende week heb jij gewoon weer slakken.
Je geeft een argument tegen je eigen lokgroente? Daarmee houden je slakken de mogelijkheid om zich te blijven voortplanten.

Een verwijderde of dooie slak kan zich niet meer in de tuin voortplanten. Jonge slakken en eitjes zijn ook te verwijderen. Stug blijven volhouden.
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:21:13 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_152558823
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:19 schreef Elleska het volgende:

Een verwijderde of dooie slak kan zich niet meer in de tuin voortplanten.
De truuc is dus hoe je slakken permanent in deze toestand krijgt.... niet-meer-voortplantend...
Ik word -gek- van die beesten; overal zitten ze, tot in mijn spouwmuren en dus ook -in- huis aan toe.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_152559860
Ik ben van mijn slakkenplaag af, zowel in huis als in de tuin *O*

Heeft wel wat moeite gekost, maar het loont wel.

Slakken weggooien heeft geen nut, die komen gewoon weer terug omdat ze met een reden in je tuin zitten en die reden verwijder je daar niet mee.
Ik heb bierpotjes in de tuin gezet, tomatenplanten gezet (die mijden slakken als de pest, meerdere meters van tomatenplanten is slakkenvrij), nematoden in mijn tuin gegoten en oorzaken van de slakken weggehaald.

Slakken verschuilen zich als het niet regent of er daglicht is. Als je de schuilplekken weghaalt, dan voorkomt dat slakken. Helaas graven ze zich ook in de grond, daar doe je weinig tegen, maar daaar heb ik mijn nematoden voor.
Slakken houden van vochtige plekken, dus alle plekken (onder stenen, onder tuinafval en dichtgegroeide stukken, etc) weghalen voorkomt ze ook.
Bij mij hebben tomatenplanten geholpen, die zet ik altijd naast mijn sla.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_152561188
hier niets gemerkt van de werking van tomatenplanten.
als dat zo zou zijn had ik vorig jaar geen last gehad van slakken. juist het stuk bij de tomaten was het ergste.

slakken die je weggooit kunnen onmogelijk terugkomen. er kunnen wel andere slakken voor in de plaats komen, zorgen dat het bij de buren lekkerder is zodat ze daar blijven :P
  woensdag 13 mei 2015 @ 15:47:40 #211
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152561591
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Je geeft een argument tegen je eigen lokgroente? Daarmee houden je slakken de mogelijkheid om zich te blijven voortplanten.
Slakken komen toch wel. Door ze iets te geven wat ze nog lekkerder vinden dan mijn gewilde groenten plant ik andere groenten zodat ze zich daar aan vergrijpen. Hopelijk laten ze mijn groenten dan met rust.
Dit, dus.
pi_152563411
Grrr. Moet verhuizen, doei moestuin. Al zoveel werk in gestopt ;(
pi_152563529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:44 schreef Koettie het volgende:
Whut? Moet? Was onderverhuur ofzo?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_152564455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:34 schreef Elleska het volgende:
hier niets gemerkt van de werking van tomatenplanten.
als dat zo zou zijn had ik vorig jaar geen last gehad van slakken. juist het stuk bij de tomaten was het ergste.

http://huis-en-tuin.infon(...)kken-in-je-tuin.html

Ik zie nooit sporen of naakslakken bij mijn tomatenplanten, ze kruipen er met een boog omheen gezien sporen.
quote:
slakken die je weggooit kunnen onmogelijk terugkomen. er kunnen wel andere slakken voor in de plaats komen, zorgen dat het bij de buren lekkerder is zodat ze daar blijven :P
Zover ik weet kunnen slakken zich voortbewegen, dus ze komen gewoon weer terug.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_152564523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:44 schreef Koettie het volgende:
Vervelend, je nieuwe huis heeft toch ook wel een tuin?
pi_152566911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zie nooit sporen of naakslakken bij mijn tomatenplanten, ze kruipen er met een boog omheen gezien sporen.

[..]

tuurlijk kunnen slakken zich voortbewegen. maar de klep van de groene container kunnen ze gelukkig niet openen.
maar ik denk dat niemand zo stom is om de slakken na het vangen vlakbij weer uit te zetten zodat ze een nachtje later weer terug zijn??

van de tomatenplanten was hier ook niet gegeten. maar de planten die eronder staan werden smakelijk veroverd. de bonen naast de tomaten (het MM-vakje ernaast dus minimale afstand) waren er het ergste aan toe.
meters rondom de tomatenplanten slakvrij was hier helaas niet het geval.
pi_152568075
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Whut? Moet? Was onderverhuur ofzo?
Antikraak.

@sjors. Geen idee, ik heb nog geen nieuw huis.
pi_152583445
er zit wel wat ruimte ONDER de klep van de groene container waar de gemiddelde slak en zeker naaktslakken door heen kunnen kruipen.

Bij mij in de kas heb ik sporen van vraat door slakken gevonden (opgedroogde slijksporen op boontjesplanten).

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

tuurlijk kunnen slakken zich voortbewegen. maar de klep van de groene container kunnen ze gelukkig niet openen.
maar ik denk dat niemand zo stom is om de slakken na het vangen vlakbij weer uit te zetten zodat ze een nachtje later weer terug zijn??

van de tomatenplanten was hier ook niet gegeten. maar de planten die eronder staan werden smakelijk veroverd. de bonen naast de tomaten (het MM-vakje ernaast dus minimale afstand) waren er het ergste aan toe.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_152583482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

[..]

Ik las dat ze tot een meter of 20 de weg naar huis terug kunnen vinden en dat ze erg gehecht zijn aan thuis.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik had slakken in een pot gevangen. Zag ik het deksel omhoog geduwd worden... De groene containers kunnen vol slakken zijn. Dat zie ik af en toe omdat ik gebruik maak van de containers die buren buiten gezet hebben en dat is lang niet altijd een flinke portie snoeiafval. Grote slakken zullen wel ouder dan 2 weken zijn, dus ze zijn er later in gekomen.
pi_152586242
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:23 schreef merry77 het volgende:
er zit wel wat ruimte ONDER de klep van de groene container waar de gemiddelde slak en zeker naaktslakken door heen kunnen kruipen.

Bij mij in de kas heb ik sporen van vraat door slakken gevonden (opgedroogde slijksporen op boontjesplanten).

[..]

bij de nieuwe container nog niet gemerkt. in de tuin zijn het ook vooral huisjesslakken, weinig naaktslakken gelukkig.
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:55:44 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_152594989
Hier gaan de slakken het weiland in achter huis; ze zouden dan een sloot over moedern, 1.75 hardhouten beschoeiing omhoog en onder het staaldraad hek door voor ze weer in de tuin zijn...

Maar toch...

Kruipruimte van huis is hier eigenlijk -altijd- vochtig door de liggen tov de straat en de beperkte afvoercapaciteit van straatriool
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_152601410
Tot nu toe maar 1 verdwaalde slak gehad in de moestuin (even afkloppen).
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_152732865
Even een vraagje!
Wanneer kan mijn knoflook geoogst worden?
Ik heb 3 flinke grote staken en ze zitten al sinds de winter in de moestuinbak...

Dit dus?
quote:
Zodra tweederde van de plant geel verkleurt, is knoflook gereed om met loof en al te worden gerooid.
pi_152734674
Ongeveer juli.
Oogst je vroeg dan is de knoflook ook gewoon eetbaar maar minder goed te bewaren.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:25:32 #225
221912 minilot
Nancy boy
pi_152784402
Fruitsalade in wording @ de achtertuin! :+

Zwarte bes:

Perzik:

Aardbei:

De door mij vorig jaar compleet verwaarloosde mini-moestuin van 1.20 x 1.20 is afgelopen weekend door mijn lief opgeruimd en ingezaaid met van alles, dus wellicht over een paar weken een update *)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:01:01 #226
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152785371
bij mij wil het qua pepers nog niet echt opschieten , plantjes binnen groeien harder dan buiten op het moment

zelfs in de kas , mag van mij wel paar weken volgas gaan "zonnen"
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152785854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef Thezappa het volgende:
bij mij wil het qua pepers nog niet echt opschieten , plantjes binnen groeien harder dan buiten op het moment

zelfs in de kas , mag van mij wel paar weken volgas gaan "zonnen"
Hier ook, temperatuur mag best gaan stijgen nu.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:21:33 #228
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152785868
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:21 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Hier ook, temperatuur mag best gaan stijgen nu.
ligt puur aan de warmte
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:16:25 #229
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152787344
Hoe lang duurt het voor de sperziebonen opkomen?
Of is het gewoon nog te koud?
Ik heb ze twee weken terug in de grond gedaan, eerst keurig een paar uur in water geweekt natuurlijk, maar ik had gedacht dat dat het proces wel iets zou bespoedigen.
Spruiten gaan prima, maar die heb ik als plantje gekocht.
Uien doen het ook goed, prei komt nog steeds niet op en broccoli komen er maar drie op van de tien.
Bessen is nog een kwestie van weken, alle struiken zitten vol, aardbeien gaan ook goed.

1. 2.
3. 4.
5. 6.

1: spruiten, rechts nog net de gele courgette zichtbaar
2: nog meer spruiten, en erwten
3-4: mijn dochter bezig met verspenen van de ruccola (AH moestuintje)
5: de niet-opkomende bonen, met erachter het groen van de frambozenstruik
6: voorlopige opstelling tomaten, paprika's en aardbeien (die stapel stenen moet nog weg) - en vraag me alsjeblieft niet waarom de tomaten met pot en al ingegraven zijn.
pi_152789295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:16 schreef Gwywen het volgende:
Hoe lang duurt het voor de sperziebonen opkomen?
Of is het gewoon nog te koud?
Ik heb ze twee weken terug in de grond gedaan, eerst keurig een paar uur in water geweekt natuurlijk, maar ik had gedacht dat dat het proces wel iets zou bespoedigen.
Het is te koud voor bonen, die hebben lekker warme grond nodig. Waarschijnlijk gaat er van de bonen niets meer opkomen. In mijn ervaring moet je bonen in huis lekker warm voorkiemen óf pas vanaf half mei buiten zaaien - en dat laatste pas wanneer het een paar dagen warm is geweest.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 20 mei 2015 @ 17:48:08 #231
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_152795311
Een paar foto's van mijn moestuin :)

De kleine tuin voor de kleine man van net 3 jaar

En de kippen

woensdag 20 mei 2015 @ 18:31:19 #232
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152796432
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:48 schreef Redster1984 het volgende:
Een paar foto's van mijn moestuin :)
[ afbeelding ]

De kleine tuin voor de kleine man van net 3 jaar
[ afbeelding ]

En de kippen

[ afbeelding ]
Kippen O+

Helaas is mijn tuintje in de stad, dus de buren gaan dat gekakel niet leuk vinden ;(

Mijn 2 katten zullen het wel interessant vinden daarintegen >:)
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 20 mei 2015 @ 19:29:38 #233
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_152798210
Ja ik zit aan de rand van een dorp, dus nergens last van gelukkig! 621 m2 grond, dus ruimte genoeg voor een groentetuin. Maar onze kat vindt het ook erg interessant... De kipjes zijn er net 2 weken, was een verjaardagscadeau voor mn zoontje, die wou graag kippen voor zn verjaardag :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:25:27 #234
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152814452
Wat leuk, kippen voor je verjaardag O+ Ik woon ook in de stad dus helaas geen kippen voor mij.

Hier nog wat tips tegen slakken ^O^
http://www.makkelijkemoes(...)log/barriere-slakken
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:52:36 #235
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152815191
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is te koud voor bonen, die hebben lekker warme grond nodig. Waarschijnlijk gaat er van de bonen niets meer opkomen. In mijn ervaring moet je bonen in huis lekker warm voorkiemen óf pas vanaf half mei buiten zaaien - en dat laatste pas wanneer het een paar dagen warm is geweest.
;(
Op mijn tuinscheurkalender stond dat het tijd was om bonen te zaaien.
Gelukkig nog niet alles gezaaid, ik wou het in fasen doen met een paar weken ertussen.
pi_152815883
Kippen zijn wel leuk. Heb er in 3 jaar tijd toch al een 15 gehad (incl jonkies etc), en nu heb ik er nog 4 rond scharrelen.. Zelfs in een drukke woonwijk is het geen probleem.
Hun hebben schreeuwende kinderen, ik heb tokkelende hennen :P (geen haan, want dat is onwenselijk (voor hun)

Je krijgt een nieuwe kans Gwywen ;)
Hier is het overigens hetzelfde.. Helaas alle bonen gewoon niet opgekomen en rotten weg..
Gewoon weer opnieuw proberen als er niet een stortvloed aan regen en kou voorspelt wordt :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_152816250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

De truuc is dus hoe je slakken permanent in deze toestand krijgt.... niet-meer-voortplantend...
Ik word -gek- van die beesten; overal zitten ze, tot in mijn spouwmuren en dus ook -in- huis aan toe.
Iemand gaf een link tegen slakken en die pagina had een paar andere anti-slakkenlinks. Tot mijn afgrijzen komt het nog veel voor dat de slakken in huis/in de muren zitten. Ze geven daar dus wat tips tegen http://dier-en-natuur.inf(...)is-de-oplossing.html
pi_152816292
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kippen zijn wel leuk. Heb er in 3 jaar tijd toch al een 15 gehad (incl jonkies etc), en nu heb ik er nog 4 rond scharrelen.. Zelfs in een drukke woonwijk is het geen probleem.
Hun hebben schreeuwende kinderen, ik heb tokkelende hennen :P (geen haan, want dat is onwenselijk (voor hun)

Je krijgt een nieuwe kans Gwywen ;)
Hier is het overigens hetzelfde.. Helaas alle bonen gewoon niet opgekomen en rotten weg..
Gewoon weer opnieuw proberen als er niet een stortvloed aan regen en kou voorspelt wordt :D
Heb je er 11 opgegeten?
pi_152818280
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Wat leuk, kippen voor je verjaardag O+ Ik woon ook in de stad dus helaas geen kippen voor mij.

Hier nog wat tips tegen slakken ^O^
http://www.makkelijkemoes(...)log/barriere-slakken
Die borstels kan je niet op kunststofbakken toepassen. Het zal het gaaswerk moeten worden. Bak op het gaas en gaas over hoogte latjes. Bakken moeten ver genoeg uit elkaar om oversteken te voorkomen. Lastig met planten die over de rand heen bloemen.
pi_152818968
gisteren de eerste hele vette naaktslak gevonden van dit jaar. direct verwijderd en paar korrels bij de verstopplek gelegd.
pi_152819584
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die borstels kan je niet op kunststofbakken toepassen. Het zal het gaaswerk moeten worden. Bak op het gaas en gaas over hoogtelatjes. Bakken moeten ver genoeg uit elkaar om oversteken te voorkomen. Lastig met planten die over de rand heen bloemen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:50:27 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152820461
Wij gaan morgen voor 5 dagen op vakantie. Ik hoop dat mijn plantjes het halen, mijn schoonmoeder geeft ze nooit water om een of andere reden. Ik heb ze zo min mogelijk tegen elkaar aan gezet zodat ze optimaal van regen kunnen profiteren, ze hebben ook een flinke plens water gekregen en de violen heb ik op een emmer gezet. Op hoop van zegen maar weer.

Ik heb op dit moment gelukkig geen zaaigoed meer, er gaat nog een laatste lading zaad (broccoli, courgette, basilicum) in de aarde zodra ik terug ben.
Spoilers!
pi_152820716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:36 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Heb je er 11 opgegeten?
Op 2 na wel ja..
Ze smaken echt beduidend beter dan die crappy dingen uit de winkels.
Vlees is ook veel malser en steviger overigens.

Wilde het slachten ook leren, en nu ik dat ook weet en kan hoeft het allemaal niet meer. Ik heb ze nu alleen nog maar voor de eieren.
Prrrrttt
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:58:49 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_152820776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:34 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Iemand gaf een link tegen slakken en die pagina had een paar andere anti-slakkenlinks. Tot mijn afgrijzen komt het nog veel voor dat de slakken in huis/in de muren zitten. Ze geven daar dus wat tips tegen http://dier-en-natuur.inf(...)is-de-oplossing.html
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.
Sinds 3 maanden "is het lek boven water" maar drogen zal nog wel even duren....

Ik pureer nu de genoemde slakkenkorrels en spuit ze met een injectiespuit (zonder naald) in alle naadjes waar ik aan de hand van sporen vermoed dat er slakken door komen...
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:03:32 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152820949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.

Ik pureer nu de genoemde slakkenkorrels en spuit ze met een injectiespuit (zonder naald) in alle naadjes waar ik aan de hand van sporen vermoed dat er slakken door komen...
Die beesten triggeren in ieder geval wel je inventiviteit ;)

Ik heb onlangs met een fohn slakkenkorrels onder de koelkast, vriezer en vaatwasser geblazen.
Spoilers!
pi_152844266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Op 2 na wel ja..
Ze smaken echt beduidend beter dan die crappy dingen uit de winkels.
Vlees is ook veel malser en steviger overigens.

Wilde het slachten ook leren, en nu ik dat ook weet en kan hoeft het allemaal niet meer. Ik heb ze nu alleen nog maar voor de eieren.
Ik heb als kind een keer staan kijken hoe mijn moeder gevulde kip maakte. Het heeft jaren geduurd voor ik bereid was weer kip te eten.
pi_152844329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb dat artikel gruwend zitten lezen, dat er zoveel huizen zijn waar slakken hun intrek in genomen hebben vanwege vochtige omstandigheden.

Ben je gericht gaan zoeken of was het toevallig door iets anders aan het licht gekomen? Is er geen versnelde ventilatie/droging mogelijk? Je had het toch ook in de kruipruimte? Daar zou je misschien een bouwventilatorkachel in kunnen zetten. Hoewel toch niet erin laten dalen vanwege het zand.
pi_152846235
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat bij mijn peperplanten?

pi_152862357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik heb dat artikel gruwend zitten lezen, dat er zoveel huizen zijn waar slakken hun intrek in genomen hebben vanwege vochtige omstandigheden.

Ben je gericht gaan zoeken of was het toevallig door iets anders aan het licht gekomen? Is er geen versnelde ventilatie/droging mogelijk? Je had het toch ook in de kruipruimte? Daar zou je misschien een bouwventilatorkachel in kunnen zetten. Hoewel toch niet erin laten dalen vanwege het zand.
Heel veel huizen hebben slakken in huis hoor. Hier de gehele wijk heeft er last van (tenminste de mensen die ik spreek hier).
Ik heb er gisternacht weer een hele dikke gevonden in de woonkamer, nadat mijn woonkamer 1 maand slakvrij was. In de winter en voorjaar stond ik met mijn blote voeten elke ochtend wel in een naaktslak als ik naar beneden ging.
pi_152862402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:05 schreef Boarderzip het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat bij mijn peperplanten?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
het is te koud.
Ik heb daar ook last van.

Heel mjin tuin heeft er last van dat het te koud is en gort en gort droog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')