Hmm, als ik het daarmee vergelijk lijkt het op magnesium-tekort.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:15 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken of dat ook in mijnes zit. Het is echt niet normaal hoor, onder elk onkruidje schuilen er drie.
[..]
Sowieso kun je de plant na de eerste drie a vier bladeren toppen. En misschien kun je hier iets zinnigs vinden?
Een slak legt ongeveer 400 eitjes per keer. Volgende week heb jij gewoon weer slakken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:18 schreef Elleska het volgende:
hier dit jaar ook minder slakken dan vorig jaar. waarschijnlijk doordat de buurtuin is leeggehaald.
[..]
die ik heb weggehaald komen echt niet terug. die gaan de groene container in, kunnen ze zich daar nog ff vol eten.
Kwestie van respect, denk ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:20 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Hoezo schandalig? Ik laat die slakken mijn groentes niet opeten... Ze hebben vorig jaar een deel van mijn sla en mijn andijvie opgegeten, dat gaat me niet nog een x gebeuren. Heb vorig jaar een potje met bier ingegraven, dat werkte erg goed in de kas, maar na de enorme hoeveelheid slakken stonk dat dusdanig erg dat ik het liever op deze manier doe. Vind het niet schandaliger dan slakkenkorrels eerlijk gezegd
Daarom ga ik altijd er altijd op staan en maak zo'n vegende bewegingquote:Op woensdag 13 mei 2015 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je slakken doorknipt groeien ze toch gewoon weer aan?
Ik gebruik Escar-go. Dat is een middel wat niet schadelijk is voor andere dieren en het lost de slak niet op. Oplossende slakken zijn niet alleen heel smerig om te zien maar ik vind het ook een beetje sneu.
Vroeger op weg naar school legen er 's ochtends altijd veel naaktslakken op de fietspad. Die probeerde je natuurlijk vol te raken en dan even aan het stuur trekken voor de 'vegende' bewegingquote:Op woensdag 13 mei 2015 09:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Daarom ga ik altijd er altijd op staan en maak zo'n vegende beweging
Je geeft een argument tegen je eigen lokgroente? Daarmee houden je slakken de mogelijkheid om zich te blijven voortplanten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een slak legt ongeveer 400 eitjes per keer. Volgende week heb jij gewoon weer slakken.
De truuc is dus hoe je slakken permanent in deze toestand krijgt.... niet-meer-voortplantend...quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:19 schreef Elleska het volgende:
Een verwijderde of dooie slak kan zich niet meer in de tuin voortplanten.
Slakken komen toch wel. Door ze iets te geven wat ze nog lekkerder vinden dan mijn gewilde groenten plant ik andere groenten zodat ze zich daar aan vergrijpen. Hopelijk laten ze mijn groenten dan met rust.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je geeft een argument tegen je eigen lokgroente? Daarmee houden je slakken de mogelijkheid om zich te blijven voortplanten.
Whut? Moet? Was onderverhuur ofzo?quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:44 schreef Koettie het volgende:
Grrr. Moet verhuizen, doei moestuin. Al zoveel werk in gestopt
http://huis-en-tuin.infon(...)kken-in-je-tuin.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2015 15:34 schreef Elleska het volgende:
hier niets gemerkt van de werking van tomatenplanten.
als dat zo zou zijn had ik vorig jaar geen last gehad van slakken. juist het stuk bij de tomaten was het ergste.
Zover ik weet kunnen slakken zich voortbewegen, dus ze komen gewoon weer terug.quote:slakken die je weggooit kunnen onmogelijk terugkomen. er kunnen wel andere slakken voor in de plaats komen, zorgen dat het bij de buren lekkerder is zodat ze daar blijven![]()
Vervelend, je nieuwe huis heeft toch ook wel een tuin?quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:44 schreef Koettie het volgende:
Grrr. Moet verhuizen, doei moestuin. Al zoveel werk in gestopt
tuurlijk kunnen slakken zich voortbewegen. maar de klep van de groene container kunnen ze gelukkig niet openen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
http://huis-en-tuin.infon(...)kken-in-je-tuin.html
Ik zie nooit sporen of naakslakken bij mijn tomatenplanten, ze kruipen er met een boog omheen gezien sporen.
[..]
Zover ik weet kunnen slakken zich voortbewegen, dus ze komen gewoon weer terug.
Antikraak.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Whut? Moet? Was onderverhuur ofzo?
quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:37 schreef Elleska het volgende:
[..]
tuurlijk kunnen slakken zich voortbewegen. maar de klep van de groene container kunnen ze gelukkig niet openen.
maar ik denk dat niemand zo stom is om de slakken na het vangen vlakbij weer uit te zetten zodat ze een nachtje later weer terug zijn??
van de tomatenplanten was hier ook niet gegeten. maar de planten die eronder staan werden smakelijk veroverd. de bonen naast de tomaten (het MM-vakje ernaast dus minimale afstand) waren er het ergste aan toe.
meters rondom de tomatenplanten slakvrij was hier helaas niet het geval.
Ik las dat ze tot een meter of 20 de weg naar huis terug kunnen vinden en dat ze erg gehecht zijn aan thuis.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
http://huis-en-tuin.infon(...)kken-in-je-tuin.html
Ik zie nooit sporen of naakslakken bij mijn tomatenplanten, ze kruipen er met een boog omheen gezien sporen.
[..]
Zover ik weet kunnen slakken zich voortbewegen, dus ze komen gewoon weer terug.
Ik had slakken in een pot gevangen. Zag ik het deksel omhoog geduwd worden... De groene containers kunnen vol slakken zijn. Dat zie ik af en toe omdat ik gebruik maak van de containers die buren buiten gezet hebben en dat is lang niet altijd een flinke portie snoeiafval. Grote slakken zullen wel ouder dan 2 weken zijn, dus ze zijn er later in gekomen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:37 schreef Elleska het volgende:
[..]
tuurlijk kunnen slakken zich voortbewegen. maar de klep van de groene container kunnen ze gelukkig niet openen.
maar ik denk dat niemand zo stom is om de slakken na het vangen vlakbij weer uit te zetten zodat ze een nachtje later weer terug zijn??
van de tomatenplanten was hier ook niet gegeten. maar de planten die eronder staan werden smakelijk veroverd. de bonen naast de tomaten (het MM-vakje ernaast dus minimale afstand) waren er het ergste aan toe.
meters rondom de tomatenplanten slakvrij was hier helaas niet het geval.
bij de nieuwe container nog niet gemerkt. in de tuin zijn het ook vooral huisjesslakken, weinig naaktslakken gelukkig.quote:Op donderdag 14 mei 2015 02:23 schreef merry77 het volgende:
er zit wel wat ruimte ONDER de klep van de groene container waar de gemiddelde slak en zeker naaktslakken door heen kunnen kruipen.
Bij mij in de kas heb ik sporen van vraat door slakken gevonden (opgedroogde slijksporen op boontjesplanten).
[..]
Hier ook, temperatuur mag best gaan stijgen nu.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef Thezappa het volgende:
bij mij wil het qua pepers nog niet echt opschieten , plantjes binnen groeien harder dan buiten op het moment
zelfs in de kas , mag van mij wel paar weken volgas gaan "zonnen"
ligt puur aan de warmtequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:21 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Hier ook, temperatuur mag best gaan stijgen nu.
Het is te koud voor bonen, die hebben lekker warme grond nodig. Waarschijnlijk gaat er van de bonen niets meer opkomen. In mijn ervaring moet je bonen in huis lekker warm voorkiemen óf pas vanaf half mei buiten zaaien - en dat laatste pas wanneer het een paar dagen warm is geweest.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:16 schreef Gwywen het volgende:
Hoe lang duurt het voor de sperziebonen opkomen?
Of is het gewoon nog te koud?
Ik heb ze twee weken terug in de grond gedaan, eerst keurig een paar uur in water geweekt natuurlijk, maar ik had gedacht dat dat het proces wel iets zou bespoedigen.
Kippenquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:48 schreef Redster1984 het volgende:
Een paar foto's van mijn moestuin![]()
[ afbeelding ]
De kleine tuin voor de kleine man van net 3 jaar
[ afbeelding ]
En de kippen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is te koud voor bonen, die hebben lekker warme grond nodig. Waarschijnlijk gaat er van de bonen niets meer opkomen. In mijn ervaring moet je bonen in huis lekker warm voorkiemen óf pas vanaf half mei buiten zaaien - en dat laatste pas wanneer het een paar dagen warm is geweest.
Iemand gaf een link tegen slakken en die pagina had een paar andere anti-slakkenlinks. Tot mijn afgrijzen komt het nog veel voor dat de slakken in huis/in de muren zitten. Ze geven daar dus wat tips tegen http://dier-en-natuur.inf(...)is-de-oplossing.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
De truuc is dus hoe je slakken permanent in deze toestand krijgt.... niet-meer-voortplantend...
Ik word -gek- van die beesten; overal zitten ze, tot in mijn spouwmuren en dus ook -in- huis aan toe.
Heb je er 11 opgegeten?quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kippen zijn wel leuk. Heb er in 3 jaar tijd toch al een 15 gehad (incl jonkies etc), en nu heb ik er nog 4 rond scharrelen.. Zelfs in een drukke woonwijk is het geen probleem.
Hun hebben schreeuwende kinderen, ik heb tokkelende hennen(geen haan, want dat is onwenselijk (voor hun)
Je krijgt een nieuwe kans Gwywen
Hier is het overigens hetzelfde.. Helaas alle bonen gewoon niet opgekomen en rotten weg..
Gewoon weer opnieuw proberen als er niet een stortvloed aan regen en kou voorspelt wordt
Die borstels kan je niet op kunststofbakken toepassen. Het zal het gaaswerk moeten worden. Bak op het gaas en gaas over hoogte latjes. Bakken moeten ver genoeg uit elkaar om oversteken te voorkomen. Lastig met planten die over de rand heen bloemen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Wat leuk, kippen voor je verjaardagIk woon ook in de stad dus helaas geen kippen voor mij.
Hier nog wat tips tegen slakken![]()
http://www.makkelijkemoes(...)log/barriere-slakken
quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Die borstels kan je niet op kunststofbakken toepassen. Het zal het gaaswerk moeten worden. Bak op het gaas en gaas over hoogtelatjes. Bakken moeten ver genoeg uit elkaar om oversteken te voorkomen. Lastig met planten die over de rand heen bloemen.
Op 2 na wel ja..quote:
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Iemand gaf een link tegen slakken en die pagina had een paar andere anti-slakkenlinks. Tot mijn afgrijzen komt het nog veel voor dat de slakken in huis/in de muren zitten. Ze geven daar dus wat tips tegen http://dier-en-natuur.inf(...)is-de-oplossing.html
Die beesten triggeren in ieder geval wel je inventiviteitquote:Op donderdag 21 mei 2015 13:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.
Sinds 3 maanden "is het lek boven water" maar drogen zal nog wel even duren....
Ik pureer nu de genoemde slakkenkorrels en spuit ze met een injectiespuit (zonder naald) in alle naadjes waar ik aan de hand van sporen vermoed dat er slakken door komen...
Ik heb als kind een keer staan kijken hoe mijn moeder gevulde kip maakte. Het heeft jaren geduurd voor ik bereid was weer kip te eten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Op 2 na wel ja..
Ze smaken echt beduidend beter dan die crappy dingen uit de winkels.
Vlees is ook veel malser en steviger overigens.
Wilde het slachten ook leren, en nu ik dat ook weet en kan hoeft het allemaal niet meer. Ik heb ze nu alleen nog maar voor de eieren.
Ik heb dat artikel gruwend zitten lezen, dat er zoveel huizen zijn waar slakken hun intrek in genomen hebben vanwege vochtige omstandigheden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.
Sinds 3 maanden "is het lek boven water" maar drogen zal nog wel even duren....
Ik pureer nu de genoemde slakkenkorrels en spuit ze met een injectiespuit (zonder naald) in alle naadjes waar ik aan de hand van sporen vermoed dat er slakken door komen...
Heel veel huizen hebben slakken in huis hoor. Hier de gehele wijk heeft er last van (tenminste de mensen die ik spreek hier).quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb dat artikel gruwend zitten lezen, dat er zoveel huizen zijn waar slakken hun intrek in genomen hebben vanwege vochtige omstandigheden.
Ben je gericht gaan zoeken of was het toevallig door iets anders aan het licht gekomen? Is er geen versnelde ventilatie/droging mogelijk? Je had het toch ook in de kruipruimte? Daar zou je misschien een bouwventilatorkachel in kunnen zetten. Hoewel toch niet erin laten dalen vanwege het zand.
het is te koud.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:05 schreef Boarderzip het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat bij mijn peperplanten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |