Hier ook, temperatuur mag best gaan stijgen nu.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:01 schreef Thezappa het volgende:
bij mij wil het qua pepers nog niet echt opschieten , plantjes binnen groeien harder dan buiten op het moment
zelfs in de kas , mag van mij wel paar weken volgas gaan "zonnen"
ligt puur aan de warmtequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:21 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Hier ook, temperatuur mag best gaan stijgen nu.
Het is te koud voor bonen, die hebben lekker warme grond nodig. Waarschijnlijk gaat er van de bonen niets meer opkomen. In mijn ervaring moet je bonen in huis lekker warm voorkiemen óf pas vanaf half mei buiten zaaien - en dat laatste pas wanneer het een paar dagen warm is geweest.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:16 schreef Gwywen het volgende:
Hoe lang duurt het voor de sperziebonen opkomen?
Of is het gewoon nog te koud?
Ik heb ze twee weken terug in de grond gedaan, eerst keurig een paar uur in water geweekt natuurlijk, maar ik had gedacht dat dat het proces wel iets zou bespoedigen.
Kippenquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:48 schreef Redster1984 het volgende:
Een paar foto's van mijn moestuin![]()
[ afbeelding ]
De kleine tuin voor de kleine man van net 3 jaar
[ afbeelding ]
En de kippen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is te koud voor bonen, die hebben lekker warme grond nodig. Waarschijnlijk gaat er van de bonen niets meer opkomen. In mijn ervaring moet je bonen in huis lekker warm voorkiemen óf pas vanaf half mei buiten zaaien - en dat laatste pas wanneer het een paar dagen warm is geweest.
Iemand gaf een link tegen slakken en die pagina had een paar andere anti-slakkenlinks. Tot mijn afgrijzen komt het nog veel voor dat de slakken in huis/in de muren zitten. Ze geven daar dus wat tips tegen http://dier-en-natuur.inf(...)is-de-oplossing.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
De truuc is dus hoe je slakken permanent in deze toestand krijgt.... niet-meer-voortplantend...
Ik word -gek- van die beesten; overal zitten ze, tot in mijn spouwmuren en dus ook -in- huis aan toe.
Heb je er 11 opgegeten?quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kippen zijn wel leuk. Heb er in 3 jaar tijd toch al een 15 gehad (incl jonkies etc), en nu heb ik er nog 4 rond scharrelen.. Zelfs in een drukke woonwijk is het geen probleem.
Hun hebben schreeuwende kinderen, ik heb tokkelende hennen(geen haan, want dat is onwenselijk (voor hun)
Je krijgt een nieuwe kans Gwywen
Hier is het overigens hetzelfde.. Helaas alle bonen gewoon niet opgekomen en rotten weg..
Gewoon weer opnieuw proberen als er niet een stortvloed aan regen en kou voorspelt wordt
Die borstels kan je niet op kunststofbakken toepassen. Het zal het gaaswerk moeten worden. Bak op het gaas en gaas over hoogte latjes. Bakken moeten ver genoeg uit elkaar om oversteken te voorkomen. Lastig met planten die over de rand heen bloemen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:25 schreef TimeJumper het volgende:
Wat leuk, kippen voor je verjaardagIk woon ook in de stad dus helaas geen kippen voor mij.
Hier nog wat tips tegen slakken![]()
http://www.makkelijkemoes(...)log/barriere-slakken
quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Die borstels kan je niet op kunststofbakken toepassen. Het zal het gaaswerk moeten worden. Bak op het gaas en gaas over hoogtelatjes. Bakken moeten ver genoeg uit elkaar om oversteken te voorkomen. Lastig met planten die over de rand heen bloemen.
Op 2 na wel ja..quote:
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Iemand gaf een link tegen slakken en die pagina had een paar andere anti-slakkenlinks. Tot mijn afgrijzen komt het nog veel voor dat de slakken in huis/in de muren zitten. Ze geven daar dus wat tips tegen http://dier-en-natuur.inf(...)is-de-oplossing.html
Die beesten triggeren in ieder geval wel je inventiviteitquote:Op donderdag 21 mei 2015 13:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.
Sinds 3 maanden "is het lek boven water" maar drogen zal nog wel even duren....
Ik pureer nu de genoemde slakkenkorrels en spuit ze met een injectiespuit (zonder naald) in alle naadjes waar ik aan de hand van sporen vermoed dat er slakken door komen...
Ik heb als kind een keer staan kijken hoe mijn moeder gevulde kip maakte. Het heeft jaren geduurd voor ik bereid was weer kip te eten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Op 2 na wel ja..
Ze smaken echt beduidend beter dan die crappy dingen uit de winkels.
Vlees is ook veel malser en steviger overigens.
Wilde het slachten ook leren, en nu ik dat ook weet en kan hoeft het allemaal niet meer. Ik heb ze nu alleen nog maar voor de eieren.
Ik heb dat artikel gruwend zitten lezen, dat er zoveel huizen zijn waar slakken hun intrek in genomen hebben vanwege vochtige omstandigheden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij mij is het issue dat ik 15 jaar lang een onopgemerkte lekkage van een dakgoot naar -tussen- de spouwmuur heb gehad. Die zone van het huis / kruipruimte is dus bij iedere zware bui van vers water voorzien.
Sinds 3 maanden "is het lek boven water" maar drogen zal nog wel even duren....
Ik pureer nu de genoemde slakkenkorrels en spuit ze met een injectiespuit (zonder naald) in alle naadjes waar ik aan de hand van sporen vermoed dat er slakken door komen...
Heel veel huizen hebben slakken in huis hoor. Hier de gehele wijk heeft er last van (tenminste de mensen die ik spreek hier).quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb dat artikel gruwend zitten lezen, dat er zoveel huizen zijn waar slakken hun intrek in genomen hebben vanwege vochtige omstandigheden.
Ben je gericht gaan zoeken of was het toevallig door iets anders aan het licht gekomen? Is er geen versnelde ventilatie/droging mogelijk? Je had het toch ook in de kruipruimte? Daar zou je misschien een bouwventilatorkachel in kunnen zetten. Hoewel toch niet erin laten dalen vanwege het zand.
het is te koud.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:05 schreef Boarderzip het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat bij mijn peperplanten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |