Lijstje van gewichten van een paar jaar terug:quote:If he is over the weight by five kilos that is 0.2 secs-a-lap and it is the end of your career basically.
quote:Lightweights
Sebastian Vettel 64kg (10st), 176cm (5ft 9in)
Nico Rosberg 66kg (10st 5lb), 178cm (5ft 10in)
Middleweights
Jenson Button 70kg (11st), 183cm (6ft)
Lewis Hamilton 71kg (11st 2lb), 174cm (5ft 8 1/2in)
Heavyweights
Nico Hülkenberg 74kg (11st 9lb), 184cm (6ft)
Paul di Resta 74kg (11st 9lb), 185cm (6ft 1in)
Mark Webber 75kg (11st 11lb), 184cm (6ft)
HHF. De lul. Ik wil het er niet meer over hebbenquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jos pastte toen niet in de blauwe, hebben ze heinz hareld freggel erin gezet.
Sauber sloot contracten af met 6 coureursquote:Dutchman van der Garde took Sauber to court at the 2015 season opener in Melbourne, claiming the Swiss team did not honour his race contract.
But “There were not just three contracts,” Kolles claimed. “There were six.”
In addition to van der Garde, Felipe Nasr and Marcus Ericsson, the other deals were with Adrian Sutil and also Esteban Gutierrez and Bianchi, he said.
Bianchi kun je momenteel weinig van verwachten, dus dat is weer een beetje dom.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
[..]
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs
Laten we het hopen! Een opvolger voor de Sauber C9:quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:14 schreef Waffle het volgende:
Waren ze van plan over te stappen naar het WEC of zo?
Nasr en Ericsson waren later.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
[..]
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs
Was toch al langer bekend?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
[..]
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs
quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nasr en Ericsson waren later.
Van der Garde en Bianchi zouden (volgens de geruchten) samen bij Sauber gaan rijden, maar het ongeluk van Bianchi gooide roet in het eten waardoor Sauber een noodsprong moest maken om genoeg geld binnen te krijgen en dus twee nieuwe rijders aantrok die meer geld meenamen.
Waar haal je dat gerucht vandaan?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat er in 2016 of 2017 een BMW achterin de RedBull zit, danwel het hele team verkocht is aan Beieren. De Bmw turbo uit 1986 en V10 en V8 waren de sterkste die er waren.
Oh gewoon gissen, wie er uberhaubt budget, interesse en de kennis heeft om zoiets te doen. Audi en BMW is wat in mij opkomt.quote:
RedBull Renault helemaal niks meer wordt. En zonder een nieuwe fabrikant, zie ik ze vrij snel vertrekken uit de F1.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
En dat moet in dit topic omdat?![]()
Audi gaat sowieso niet meedoen.
Ford heeft ook nog interesse getoond, en het zou zomaar kunnen dat Honda ook een flinke stap heeft gemaakt aan het einde van het seizoen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.
Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.
Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
Wanneer? Heb ik niets over gelezen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ford heeft ook nog interesse getoond
http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/quote:
Dat die Cosworth V6 überhaupt bestaat is al de vraag. Het gerucht ging ook dat die in de Nissan GTR LM zou zitten maar ook dat bleek niet waar te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/
Niks dan geruchten op een site die niks voorstelt... ik had het iets rooskleuriger in mijn hoofd zitten.
Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.
Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.
Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen.
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.quote:'There’s a very good reason why we are not in F1,' says Wolfgang Ullrich, Audi’s motorsport boss. 'There’s no relevance to the road. Audi has always been engaged in motorsport that’s relevant to our customers such as rallying and touring cars, which brought quattro, FSI and TFSI to our road cars.
'This is why in 1999 we decided against F1. Instead we decided to take on the greatest race in the world. We went for Le Mans.'
Why Audi thinks Le Mans is tougher than F1
Audi has enjoyed unprecedented success at La Sarthe. Under Ullrich's watch Audi has racked up nine wins in 11 years, putting itself on a par with Ferrari and behind only Porsche (16 wins) in the constructor’s championship standings.
'Our goal is track to road technology,' Ullrich told CAR. 'The best proof of technology is success in motorsport. Lightweight construction, downsized engines and greater economy – they are as relevant for the road as they are for the track.'
That old chestnut: win on Sunday, sell on Monday
Ullrich is adamant that Le Mans endurance racing is a better testbed than Formula One will ever be.
'Let me show you how – at Le Mans, one of our cars will cover 325 miles more than an F1 car will cover in an entire season, our average speed including pits stops will be 20mph higher than an F1 car and we will use 42% less fuel.
'You cannot argue with those figures.'
2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.
De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.
Gekoppeld natuurlijk aan alle andere ontkenningen die Audi heeft gepubliceerd sinds die tijd. En F1 is gewoon te laat.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:12 schreef Fer het volgende:
[..]
2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen.
Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan. Sowieso is de F1 marketingtechnisch interessanter dan de WEC. Dat toont het succes van Mercedes wel aan. Mercedes zou vorig jaar een geschatte adverteringswaarde van 2 miljard halen uit de F1 tegenover de 30 miljoen wat Audi uit de WEC en toerwagens haalt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.
De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.
quote:Despite today's news that Audi isn't heading to Formula 1, somewhere nestled between the rumors and refutations, you’ll find a growing number of interrelated facts that could point to an eventual change in Audi’s motor racing plans.
Tracing the first Audi-to-Formula 1 rumors involves a trip much further back than some might expect--to 1999 when the German brand set its sights on the 24 Hours of Le Mans.
"I remember the early days of testing the very first prototypes, and we were already hearing from some of the big bosses that we were headed in the wrong direction," one insider told me. "There were board members back then who felt F1 was the only place for Audi, and all the rumors since then have a familiar sound going back to '99."
But the latest rumors were, for the first time, hard to dismiss. Audi Sport attempted to quash the speculation in late October with a simple post to its Facebook page – "Audi in Formula 1? These rumors keep appearing with regularity since years. It's pure speculation again this time and without any foundation. We are committed to the FIA WEC, DTM and GT racing."
While there's no reason to doubt Audi is committed to its primary sports car programs, the length of its involvement in the World Endurance Championship is definitely worth questioning, even now. So rather than connect the dots, I'll lay out all I've learned through either direct confirmation or back-channel sources, some of the unconfirmed input I've received through other associates, and add in a bit of context elsewhere so you can form your own opinion.
• Audi is returning to the WEC next year with the latest round of updates to its R18 e-tron quattro LMP1-Hybrid. That car first appeared in 2011, and went through an almighty revision at great expense for 2014.
• With the pace being shown by Toyota and Porsche, the R18 – at least in its current shape and form – is near the end of its development cycle.
• I've been told that 2015 will indeed be the swansong for the R18, and if that's true, its replacement would be needed for 2016. It would come at an even greater expense – enough to fund one of the smaller Formula 1 teams.
• Porsche's return to LMP1 led to immediate speculation that its sister brand Audi was destined for F1, and the timeline for Audi's exit from sports cars is said to be somewhat fluid, dependent on the maturation of Porsche's 919 Hybrid program.
• The Audi-to-F1 topic is reviewed by its board on an annual basis.
• I've been told by multiple sources for years that the plan has always been for Porsche to serve as Volkswagen Group's sole representative atop LMP1.
• Audi's annual LMP1-H budget is $242 million.
• While assembling its new LMP1 program, Porsche hired a few top mechanics away from Audi's P1 team with the promise of lifetime employment.
• All signs point to Porsche being ready to take the baton from Audi next season, and a win at the 24 Hours of Le Mans would reportedly cement Audi's departure for 2016.
• Annual profits from within the Volkswagen Group are soaring. VW is a close second to Toyota in annual vehicle sales, and Audi has long been a star financial performer for VG.
• Considering the sums freely apportioned for both Porsche and Audi P1 programs—said to be a half-billion dollars annually, diverting Audi's current budget to F1 and adding another $250 million on top might not be as big of an investment as it sounds.
• With a rough idea of where the R18 will find itself against Toyota and Porsche next year in the WEC, and knowing that the VG board members are said to be waiting for Porsche to demonstrate its readiness to take Audi's place on the global sports car stage, it leaves the question of the R18's successor somewhat unanswered.
• F1's share of its TV income and general profit structure could more than offset Audi's expenses – a big change from sports car racing where manufacturers absorb almost all of the costs without any hope of recouping even a fraction of what's spent.
• Former Ferrari F1 boss Stefano Domenicali is starting at Audi this week. Dr. Wolfgang Ullrich (ABOVE) says it is in a non-motorsport capacity. But will it remain that way? Someone of Domenicali's talents as a team manager would not necessarily be needed until a new motorsport program was fully implemented.
• As mentioned above, the need for a brand-new R18 is evident, and with one season left on the current car, 2016 would be the year for its introduction. To have a new car readied, massive financial investment and a significant chunk of Audi Sport's workforce would need to be dedicated to the creation of a new car while the 2015 WEC takes place.
• On the surface, Audi's faced with two show stoppers: Leaving sports car racing at the end of 2015 for F1 in 2016, and building a new sports car in 2015 for 2016. I'm told it's one or the other, instead of concurrent LMP1-H and F1 endeavors going forth.
• After a decade and a half of Le Mans-based racing, Audi owns sports car racing from an image and promotion standpoint. Audi equals Le Mans, and that's been the case for years; there's nothing left to mine from endurance racing. In terms of growth and reaching new audiences--those who might want to buy an Audi--it's fair to say the German brand has been preaching to the choir for quite some time. With diminishing returns associated with a continued WEC program, a move to F1 would open a much bigger world to Audi, and thanks to the giant television ratings and global following that comes with F1, VG increases its market share with Audi once it parks its Le Mans program.
• Audi Sport has spent 2014 moving from its base in Ingolstadt – a former grocery store (not kidding – I've been there) into a new technical center based in Neuburg. Audi Sport's new, dedicated building is 300 feet wide and 900 feet long (the width of an NFL football field and the length of three NFL fields...).
Renowned Audi Sport engineer Howden "H" Haynes is said to be departing the R18 program at the end of the season. Haynes, along with Leena Gade and other engineers, have been contracted to Audi through H's UK-based Progressive Motorsport firm.
• Gade has reportedly been hired directly by Audi, and given a contract that would keep her within the company until retirement.
• A billing code for an unnamed Audi Sport engine department exists, yet unlike the WEC, DTM and GT projects, transactions, billing and accounting for that department is kept private—behind a firewall to keep prying eyes from other departments locked out from expenditure details.
• Progressive Motorsport has been supporting Formula 1 teams for a few years with its 3D printing services and its pit structures.
• Audi Sport engine guru Ulrich Baretzky is known for starting all new engine designs with a single-cylinder concept. In a break from tradition, a two-cylinder F1 test mule is said to have been in operation for more than a year.
• Haynes is said to be working with former Veloqx Motorsport boss Sam Li on a new project. It has been rumored the two could also be part of a support network—as vendors--for an Audi F1 program.
• Audi Sport employs approximately 275 people for all of its sports car racing programs. That number would need to increase significantly if an in-house F1 project were to take place.
• Audi's increased interest in F1 coincided with F1's move from naturally-aspirated V8s to small, fuel-restricted/single-turbo/petrol-fed V6s.
• The R18s have won Le Mans four straight years using a single-turbo V6s as the basis for its larger displacement diesel powerplants. It's hardly a like-for-like comparison, but the turbo V6 expertise gained by Audi—especially under the 30 percent fuel reduction formula in 2014—would be a strong starting place for an F1 motor.WEC COTA Race 2014 25 ba
• Another source had added to the Audi-will-only-do-F1-in-partnership-with-someone theme. Red Bull Racing has been mentioned, but every source I trust has said Audi would not be interested in limiting its role to providing engines. A full F1 program, chassis included, is the consensus.
• Audi's experience with KERS systems in LMP1-H and DRS in the DTM, along with advanced electronics and aerodynamics in its Le Mans prototypes, would make a transition to F1 much easier than a manufacturer coming into F1 with limited state-of-the-art knowledge.
• Longstanding chassis partner Dallara has been mentioned as a resource for an Audi F1 program.
• Volkswagen Group chairman Ferdinand Piech has made no secret of his wish to see the Auto Union name return to F1 to recreated its famous duels with Mercedes. It has been suggested an Audi F1 program would happen under the Auto Union banner.
• Despite the suggestion that Audi's move to F1 would be predicated on Porsche (Above) winning at Le Mans next year, there are some within Audi that would like to close their P1 tenure on top—beating Porsche and leaving Le Mans--without a peaceful passing of the torch.
Like every good (and unconfirmed) story in motor racing, the strands of information can be woven to suit any outcome. Some items would appear to be interconnected, while others are too random—too scattershot--to arrive at a conclusive verdict.
In a court of law, everything above would be considered circumstantial evidence, yet there are enough kernels of truth to keep from painting the rumors as completely false.
What does it all mean? Is Audi headed to F1? You be the judge.
Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan.
Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe.quote:Sowieso schijnt 2015 het laatste jaar te zijn van de huidige R18 en de bouw van een nieuwe LMP1 om aan de top te blijven meedraaien zou Audi veel meer kosten dan dat de WEC ze nu kost. Genoeg om een F1 team te beginnen, zeker als er genoeg sponsoring bijkomt.
Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt.quote:
We zullen het wel zien.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft.
[..]
Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe.
[..]
Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt.
Het mooiste zijn nog wel de vele suggesties dat de R18 verouderd is en zijn concurrenten niet meer kan bijbenen. Nou, dat hebben we gezien.
Nou ja, niet dus. Wellicht na 2017, als de F1 weer interessant wordt.quote:
JAAAAquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Ik wil geen Audi of BMW in de F1. Ik wil Jaguar of Maserati of Pagani of Koenigsegg of Lamborghini of Aston Martin of weet ik het wat.
Zes coureursquote:Apr.14 (GMM) Jules Bianchi might have raced a Sauber in 2015, it has emerged.
The claim was made by former HRT boss Colin Kolles, as he discussed the Giedo van der Garde saga on Austrian television Servus TV.
Dutchman van der Garde took Sauber to court at the 2015 season opener in Melbourne, claiming the Swiss team did not honour his race contract.
But "There were not just three contracts," Kolles claimed. "There were six."
In addition to van der Garde, Felipe Nasr and Marcus Ericsson, the other deals were with Adrian Sutil and also Esteban Gutierrez and Bianchi, he said.
Kolles claims the latter deal was signed mere hours before the Frenchman, who remains in a coma six months later, crashed at Suzuka.
"There was a contract signed at noon on Sunday," he said, explaining the deal would "partially offset" some of Sauber's debts.
With Sauber struggling financially, Kolles claims team boss Monisha Kaltenborn was frantically coming up with questionable solutions.
Bianchi had close ties to engine supplier Ferrari, and Gutierrez - his Mexican sponsors in tow - would ultimately become the Maranello team's test driver.
But Kolles said: "I cannot understand Monisha Kaltenborn's behaviour.
"You cannot sell a car, collect money for it, and then six months later sell it again to someone else."
He believes Sauber's selling of multiple race seats for the 2015 season was "absolutely calculated".
Dubieuzer dan Kolles kan het idd niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:03 schreef Bluurgh het volgende:
http://www.f1reports.com/(...)act-at-suzuka-kolles
[..]
Zes coureurs.
En als zelfs Kolles al vragen stelt bij je werkwijze...
Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Ik snap niet dat Sauber zo'n goede auto kan bouwen. Zou het echt alleen aan de motor liggen?
Toptalent Daniel de Jong rijdt meequote:Op woensdag 15 april 2015 15:59 schreef Atreidez het volgende:
Soort van (toekomstige rijders in de) F1 nieuwsDie races zijn pas een genot om naar te kijken. Helaas ook dit jaar weer redelijk slecht bezet door Nederlanders, maar dat drukt de pret niet of nauwelijks..
GP2 weer te zien op RTL7
Sarcastisch mag ik hopen?quote:Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toptalent Daniel de Jong rijdt meegenoeg reden om alle afspraken opzij te zetten
![]()
Denk eigenlijk dat lotus best wel veel op aerodynamisch gebied veranderd zijn. Die neus is echt radicaal anders van vorig jaar. Dat betekent ook dat alle Aero na de neus compleet anders is.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat.
Als je nu bijvoorbeeld ziet dat vorig jaar Lotus met de renault kansloos achteraan reed en nu met een Mercedes in de top 10 zit, dan lijkt me dat behoorlijk duidelijk
Aerodynamisch zullen ze niet zo'n megastap gemaakt hebben, zelfde met Sauber. De Ferrari-motor is gewoon veel sterker dan vorig jaar.
Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets vanquote:Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toptalent Daniel de Jong rijdt meegenoeg reden om alle afspraken opzij te zetten
![]()
Plus dat de auto van vorig jaar te zwaar was, een probleem wat ze het hele jaar niet hebben kunnen oplossen.quote:Op donderdag 16 april 2015 02:13 schreef Waffle het volgende:
vermoed eigenlijk dat de sauber vorig jaar niet zo slecht was als dat hij leek. Het Ferrari blok daarentegen was gewoon veel slechter. Verder heeft sauber wel de faciliteiten om een goede auto te bouwen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets van
je bedoeld Veronicaquote:Op donderdag 16 april 2015 10:55 schreef Beach het volgende:
RTL7 vind ik kut om races te kijken. Reclame, altijd Allard Kalf.
Ik heb hem nog proberen te vinden. Straks maar op youtube terugkijken.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest
Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing johquote:Op donderdag 16 april 2015 14:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame.
GP2quote:
Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing joh
Klopt, ga daar komend weekend eens voor zitten, kijken of het interessant is.quote:
Mee eens, nog altijd beter dan Sport1quote:Op donderdag 16 april 2015 14:38 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race.
Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mee eens, nog altijd beter dan Sport1
Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven.
Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden.
Dat is ook wel zo. Vroeger zat iedereen te miepen over Ruud ter Weijde. Maar hij deed het wel goed. Alleen is hij wel met pensioen. Gewoon Mol met een paar vanaf locatie werken.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten.
moet je in Engeland wonenquote:Op donderdag 16 april 2015 14:48 schreef Beach het volgende:
Was het maar mogelijk om legaal Sky te nemen.
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/quote:Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef WEST het volgende:
[..]
moet je in Engeland wonenmaar ik hoorde van een teamgenoot van mij dat Sky in Engeland peperduur is.
Even naar Euro's omgerekend ¤778,- voor SD en ¤1056,- voor HDquote:Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
Teringquote:Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
Heb je het ook gelijk over vele andere sporten die je erbij krijgt. Het geld gaat er bij onder meer Sky ook weer met bakken uit, want heb je bijvoorbeeld gezien wat er gelapt wordt voor de Premier League?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tering
Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
Je zit dan wel met een compleet tv-pakket.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tering
Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
Het voegde ook echt iets toequote:Op donderdag 16 april 2015 17:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
Onze bronnen vertelden ons dat je het sport-pakket niet eens nodig hebt bij Sky. Formule 1 schijnt al in het normale Sky pakket te zitten. Dus dan ben je voor die £21,50 al klaar.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Je zit dan wel met een compleet tv-pakket.
Een standaard Sky-pakket is 21,50 pond. Met Sport 47 pond. Kortom Sky Sports kost 26,50*12 = 318 pond ofwel 442 euro pj. Alleen Sky Sports valt niet los te bestellen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest
quote:Q: OK thank you for that. Coming to you Pastor, some good battles in China last time out and breakthrough points for the team, scored by your team mate. How do see this Lotus team evolving in 2015?
Pastor Maldonado: To be honest we've been a bit unlucky in the first two races, especially for me in the first corner I've been hit by Nasr in Australia and I was P6 already and the same in Malaysia, I was P8 or P9, I think it was P8, and I've been hit by Bottas in the first corner, so the first two races have been completely compromised by the first corner, you know. Last race was actually our first race where we've been able to compete against the other teams, or the other teams around us. We confirm what we've been expecting, the pace of the car. Actually in qualifying we still maybe are not at the top of our package. We've been working quite hard and hopefully this weekend it should be a bit better than it was in the past three races. But actually the race pace was quite good, encouraging and we are really looking to do our best and to finally be in the points this weekend.
Q: There's been a Lotus in the final part of qualifying at every round this year so far but you yourself have only managed it once. Can you tell us what areas you are focusing on in particular to make sure that you get yourself into Q3?
PM: Yeah, quali is maybe the main focus for the team. We just need to try to put everything together. I think the speed is there. But normally it has been like this, even in the past, we've been less competitive in quali than in the race. I really expect, and we will approach different ways the qualifying to try to get 100 per cent from the car and then trying to keep the same situation or the same pace for the race.
ik hoorde het later ja.quote:
Omdat de FIA zonder toestemming van de teams de regels voor 2017 kan vaststellen. Voor 2016 is er nu unanieme toestemming van alle teams nodig,quote:Op maandag 20 april 2015 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:
2017? Waarom niet al gewoon komend seizoen
Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
Dat is mijn ringtone.quote:Op maandag 20 april 2015 20:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer.
Zou mooi zijn voor de sport....quote:Op maandag 20 april 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Door het verlengen van het contract van Winterkorn bij VW (Wat een groot verlies is voor opperbaas Piëch) wakkert het F1 gerucht ook weer aan:
https://www.rtlgp-magazin(...)taande-met-audi.html
quote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
quote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
Dat mag ik wel, beetje zelfspot, goed voor zijn imago en goed voor zijn toekomst in wellicht WEC of DTM. Ik hoop het laatstequote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
Staat alleen nog niet zwart op wit op papier.quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:18 schreef nils7 het volgende:
Er is overeengekomen dat een 5de motor dit seizoen straffeloos gebruikt mag worden!
Ik lees her en der 2018.quote:Op dinsdag 21 april 2015 06:43 schreef Geralt het volgende:
Ik lees net dat de topman van VW in 2017 opstapt. Je weet wel, die man die een grafhekel aan Bernie heeft. De nieuwe topman zou mogelijk wel oren hebben naar F1. En dan met Audi. Duurt nog een paar jaar dus sowieso als het al gaat gebeuren.
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:11 schreef Fer het volgende:
Als je bedenkt dat de Audi R18 ook al kers en ters heeft. Ze ook al een diverse v6 blokken heeft. Het zou weleens snel kunnen gaan.
2016 moet trouwens al een topjaar worden. Ferrari weer op topsnelheid. Honda max vermogen. Renault moet na 3 jaar die motor ook een keer onder de knie krijgen. Haas wat erbij komt. Max in een topwagen? En dan 2017 1000pk
Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
Nice, zelfspot is koning!quote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
1000pk valt nog uit de huidige V6 te halen, met kleine aanpassingen. 1300pk zou weer een compleet nieuwe architectuur betekenen. Die uit de jaren 80 liepen dan ook max 10 rondjes op dat vermogen tijdens de kwali.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
de beste man begrijpt nu al niet wat ie fout gedaan heeftquote:Op dinsdag 21 april 2015 22:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Geeft nogal wat splinters als iemand dan een foutje maakt. Maldonado en Perez kunnen dan sowieso niet meer meedoen, levensgevaarlijk.
Er is een ander type (Axiale) compressor gebruikt, waardoor hij makkelijk tussen de V past ipv voorop, zoals bij Mercedes. De turbine zit gewoon achterop, zoals bij iedereen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant om te lezen hoe de Formule 1-motor van Honda in elkaar steekt. Behoorlijk afwijkend van de rest in ieder geval door niet alleen net als Mercedes de turbo en compressor van elkaar te splitsen, maar de turbo ook nog eens op het motorblok te lepelen in plaats van er achter.
http://www.racer.com/f1/i(...)cal-formula-1-engine
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk.
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.
Interessant artikel, over moderne circuits en waarom dit de sensatie van f1 kijken zou verminderen.
http://thejudge13.com/201(...)ayout-affect-racing/
Zelf heb ik nog een toegevoegd element waardoor in mijn ogen de snelheidssensatie minder is: ironisch genoeg lijkt de beeldkwaliteit gewoon te goed te zijn. In de jaren 80, 90, onboard, alles trilt, het beeld flikkert, zeer lage resolutie, maximaal gevoel van snelheid. Nu alles HD, totaal niet meer trillen.... te smooth
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?quote:The only modern circuit that does not feature this mickey-mouse combination is Istanbul Park in Turkey, which features the mighty turn 8 and the ‘faux-rouge’ turn 9, both quick and challenging corners. Ironically, this is considered to be best modern Tilke circuit, although it’s not even on the calendar anymore. Go figure!
Hmm verschil van mening, ik vind de heliviews echt super...quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1
Geld.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1
Wilde het net plaatsen...quote:Op woensdag 22 april 2015 08:46 schreef IkWilbert het volgende:
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.
Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html
Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.
Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1
Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).quote:Op woensdag 22 april 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
Sterker nog Singapore betaald 65 miljoen per jaarquote:Op woensdag 22 april 2015 10:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden.
[..]
Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend.
Overigens moet er wel rekening gehouden worden met de coureur, vind ik. Een rail-cam of crane-cam is tof, maar als er de hele tijd 3 meter voor een coureur zo'n ding zweeft dan gaat de prestatie daar wel onder lijden.
[..]
Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).
Daar ben ik ook voorstander van. Zeker dat soort shots geven een goeie snelheidsbeleving. Laat daar meer van zien. Elke coureur zo een camera in zn helm en ju.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:28 schreef WEST het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.
maar meer in helm onboards ben ik voorstander van
Ehmz die races wat ik daar lees zouden ze toch gewoon op Sport1 uit gaan zenden dit jaar? Het gaat toch niet zo zijn dat ze dat nu overhevelen naar een nieuwe zender waar ik als klant extra voor moet gaan betalen wel??????quote:Op woensdag 22 april 2015 08:46 schreef IkWilbert het volgende:
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.
Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html
Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
Je hebt nu toch ook Sport1 Tennis etc? Daar komt dus nog een extra kanaal bij.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ehmz die races wat ik daar lees zouden ze toch gewoon op Sport1 uit gaan zenden dit jaar? Het gaat toch niet zo zijn dat ze dat nu overhevelen naar een nieuwe zender waar ik als klant extra voor moet gaan betalen wel??????
Ja nou dat was me dus niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook Sport1 Tennis etc? Daar komt dus nog een extra kanaal bij.
Lees die link dan even kereltje:quote:Op woensdag 22 april 2015 11:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja nou dat was me dus niet helemaal duidelijk.
quote:Met ingang van 1 mei zullen de kanalen van onze sportzender door het leven gaan als: Sport1 Select, Sport1 Voetbal, Sport1 Golf, Sport1 Racing, Sport1 Extra 1 en Sport1 Extra 2.
HD hoop ik?quote:Op woensdag 22 april 2015 08:46 schreef IkWilbert het volgende:
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.
Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html
Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
FOK!meet?quote:Om de lancering van dit kanaal luister bij te zetten, organiseert Sport1 op 1 mei in De Kartfabrique in Utrecht speciaal voor alle autosportfans een Sport1-racedag. Tijdens deze dag krijgen de fans de mogelijkheid zich te vermaken met allerlei F1-activiteiten.
Waar heeft die man het over. Eerst lult die over een zogenaamde 'flow' in het begin van Suzuka, een flow die toevallig ook aanwezig is in sector 2 van zowel Bahrein en China, ondanks dat hij die als voorbeelden aanhaalt. Totaal voorbijgaand aan het feit dat dit soort bochten 0 inhaalacties produceren trouwens. Ja, de keren dat in dat gedeelte van Suzuka wordt ingehaald is het prachtig, maar die momenten zijn ook op een halve hand te tellen. Dan heeft hij het over te veel langzame bochten zoals hairpins. Terwijl de circuits die hij prachtig vindt (Spa, Suzuka, Barcelona) allemaal hairpins bevatten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.
Interessant artikel, over moderne circuits en waarom dit de sensatie van f1 kijken zou verminderen.
http://thejudge13.com/201(...)ayout-affect-racing/
Zelf heb ik nog een toegevoegd element waardoor in mijn ogen de snelheidssensatie minder is: ironisch genoeg lijkt de beeldkwaliteit gewoon te goed te zijn. In de jaren 80, 90, onboard, alles trilt, het beeld flikkert, zeer lage resolutie, maximaal gevoel van snelheid. Nu alles HD, totaal niet meer trillen.... te smooth
Nu gaat hij wel heel erg los om met het begrip hairpin. Met die logica is Parabolica op Monza er ook één. Maleisië en Korea geef ik hem gelijk (hoewel bij beiden de afstand tussen de twee hairpins dusdanig groot is, dat het verschil makkelijk door middel van slipstream opgeheven kan worden), maar het probleem van field spread is niet te wijten aan de nieuwe tracks, dit gebeurt net zo veel op de oude tracks.quote:In fact, looking back at the recent additions on the F1 calendar, the amount of ‘hairpin-straight-hairpin’ complexes is shocking. China, Malaysia, Valencia, India, Korea (which has two of these zones immediately after each other), Abu Dhabi, Bahrain and COTA all feature this combination of corners
Als je kaartjes wint is het wel leuk ja!quote:
Gemaaktquote:Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
HD hoop ik?
Die link is trouwens kapot, en ook echt kapot.
Nou succes mannen en zorg voor wat meer betrouwbaarheid zodat onze Max gewoon weer een race lekker en op vol vermogen kan rijden en ook uit kan rijden.quote:Toro Rosso heeft de eerste stap gezet door de auto af te staan aan de Oostenrijkse partner AVL, waar de auto op de hypermoderne dynamische testbank loopt. Dat meldt het Italiaanse Omnicorse. Technisch directeur James Key is afgereisd naar Graz, evenals diverse engineers van Renault. Aangezien in-season tests verboden zijn, willen de Renaultteams op deze testbank ‘kilometers’ maken om de problemen te ontdekken en zo snel mogelijk op te lossen.
Renault-baas Cyril Abiteboul geeft toe dat er nog heel wat werk aan de winkel is: “Betrouwbaarheid is onze achilleshiel gebleken in de voorbije twee races. Maar we hebben nu 18 dagen voordat de Grand Prix van Spanje verreden wordt dus we kunnen de meer permanente oplossingen die we in de pijplijn hebben introduceren, evenals de gewenste stap voorwaarts qua snelheid.”
Nee, Tennis wordt vervangen door Racing. Ze blijven bij 6 kanalen.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook Sport1 Tennis etc? Daar komt dus nog een extra kanaal bij.
Ik snap daar ook geen bal van, in 2013 zag ik dit geweldige rondje, zat met open mond voor TV.... En ze doen er niets meequote:Op woensdag 22 april 2015 00:28 schreef WEST het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.
maar meer in helm onboards ben ik voorstander van
Plus beter te zien welke componenten te heet worden met het body work er omheen.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:21 schreef sasquatsch het volgende:
Realistischere testen van de motor (inclusief alle ERS componenten) onder belasting, dus met versnellingsbak ingebouwd in het chassis en realistischere schakel en rempatronen etcetera.
Worden die niet onder een premium prijs verkocht aan sommige decoder kanalen of zo? Zou me wel typisch zo'n FOM actie lijken.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik snap daar ook geen bal van, in 2013 zag ik dit geweldige rondje, zat met open mond voor TV.... En ze doen er niets mee![]()
Benieuwd of CanalDigitaal dit wel gaat uitzenden, nu hebben ze alleen S1 select, voetval en golf. Kan er iig. nog niets over vinden.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Tennis wordt vervangen door Racing. Ze blijven bij 6 kanalen.
Daar heeft Gary Hartstein op zijn blog nog een aardig stuk over geschreven, hoe belachelijk het is dat circuits de F1 moeten betalen om het product F1 te mogen gebruiken, en hoe ze feitelijk verplicht zijn dit bedrag bij de fans terug te halen. Zelfs de sponsoring langs het circuit wordt door de F1 bepaalt, eigen uitingen mogen niet. Blijft dus alleen de opbrengst van de kaartverkoop over om nog wat terug te kunnen verdienen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:03 schreef twiFight het volgende:
Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).
"Prima hoek zo!"quote:Op woensdag 22 april 2015 10:03 schreef twiFight het volgende:
Overigens moet er wel rekening gehouden worden met de coureur, vind ik. Een rail-cam of crane-cam is tof, maar als er de hele tijd 3 meter voor een coureur zo'n ding zweeft dan gaat de prestatie daar wel onder lijden.
Niet dat ik weet, is volgens mij gewoon test geweest, zo reed Coulthard bij zijn laatste race ook met een speciale helmcamera , maar die werd na 1 bocht uitgeschakeld. En in plaats van dag ze dan het jaar erna verder gaan, is het gewoon vergeten en verzwegen. Dat was 2008, 2013 dus met Bottas en opnieuw niet meer aan de orde geweest. Apart, ziet er erg spectaculair uit imho.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Worden die niet onder een premium prijs verkocht aan sommige decoder kanalen of zo? Zou me wel typisch zo'n FOM actie lijken.
twitter:ScarbsF1 twitterde op dinsdag 21-04-2015 om 12:50:26#F1 Technical insight: Honda's radical Formula 1 engine for McLaren http://t.co/df2irDnCM0 via @autosport reageer retweet
Dan zouden we wel bizarre beelden van Bianchi hebben als dat standaard zo wasquote:Op woensdag 22 april 2015 17:03 schreef Marks het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, is volgens mij gewoon test geweest, zo reed Coulthard bij zijn laatste race ook met een speciale helmcamera , maar die werd na 1 bocht uitgeschakeld. En in plaats van dag ze dan het jaar erna verder gaan, is het gewoon vergeten en verzwegen. Dat was 2008, 2013 dus met Bottas en opnieuw niet meer aan de orde geweest. Apart, ziet er erg spectaculair uit imho.
Dit vind ik juist mooi, het laat zien dat grote multinationals ook niet foutloos zijn, net als de teams zelf. Die banden worden gemaakt in badges, als er ergens een productie fout inzit, soit, jammer een slechte badge en waarschijnlijk zijn er nog een paar teams met je die zo'n probleemset hebben, maar hebben waarschijnlijk geluk gehad deze te hebben gebruikt in de FP's. Het blijft een technische sport.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:38 schreef twiFight het volgende:
Ik ben altijd al positief geweest over Pirelli. Ze doen wat van ze verlangd wordt. Als mensen willen zeiken moeten ze dat op de FIA doen.
Hooguit moet Pirelli proberen de banden wat constanter te krijgen, in de zin dat het ene setje options het andere niet is en dito voor de prime. Als je banden wisselt voor een nieuw setje van dezelfde banden, dan zou daar (idealiter) geen verschil in mogen zitten. Nu hoor je nogal eens dat een coureur opeens amper kan presteren met een ander setje banden.
vervang "banden" eens met "Renault-motoren", lees je verhaal nog eens en denk eens terug aan je post van enkele dagen terug in het Max topicquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit vind ik juist mooi, het laat zien dat grote multinationals ook niet foutloos zijn, net als de teams zelf. Die banden worden gemaakt in badges, als er ergens een productie fout inzit, soit, jammer een slechte badge en waarschijnlijk zijn er nog een paar teams met je die zo'n probleemset hebben, maar hebben waarschijnlijk geluk gehad deze te hebben gebruikt in de FP's. Het blijft een technische sport.
Zuur figuur. Waarschijnlijk zijn er niet meer HD kanalen beschikbaar bij de providers. Buitendat, paar jaar geleden had niemand van HD gehoord en keek je ook gewoon.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport 1 racing zal niet in HD uit worden gezonden. Sport1 tennis wordt dadelijk Sport1 racing.
De formule1 blijft wel bij Sport1 select is gewoon in HD te volgen.
Alle andere race klasse is in SD te zien RTL7 en Eurosport kunnen het zelf beter dan Sport1.
Wat een troep is Sport1 zeg. Ze vragen ongeveer 15 euro per maand maar een nieuwe HD kanaal doorgeven kunnen ze niet. Ze gaan niet mee met hun tijd.
Voor mij geen reden om mij sport1 abonnement van 9,95 de eerste 2 maanden te verlengen.
Ik vraag mij af hoeveel mensen er komen naar de sport1 evenement. Veel toegevoegde waarde heeft het niet als het in bagger SD kwaliteit is. Denk dat Sport1 op die dag weer van alles gaat beloven net als 3 jaar geleden en vervolgens niet nakomt.
Daar heb je wel een punt jaquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vervang "banden" eens met "Renault-motoren", lees je verhaal nog eens en denk eens terug aan je post van enkele dagen terug in het Max topic
[ afbeelding ]
SPT / [F1] Max Verstappen #6 - Met vader Jos die Renault wil slopen
En vervang 'Badge' even door 'Batch'.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vervang "banden" eens met "Renault-motoren", lees je verhaal nog eens en denk eens terug aan je post van enkele dagen terug in het Max topic
[ afbeelding ]
SPT / [F1] Max Verstappen #6 - Met vader Jos die Renault wil slopen
quote:Het team is ondertussen naarstig op zoek naar een rijder met meer sponsorbudget. Daar wordt VDG genoemd. Merhi zou na de eerste Europese race vervangen worden door onze landgenoot, zo schrijven diverse media. Er gaan zelfs geruchten dat het team na de Grand Prix van Barcelona de livery volledig gaat aanpassen aan de kleuren van zijn sponsor McGregor.
Sport1 heeft genoeg andere raceklassen die interessant zijn om te kijken.quote:Op vrijdag 24 april 2015 13:40 schreef Fer het volgende:
Ik red het al vanaf Melbourne zonder Sport1. Gewoon via BBC/RTL en van de zomer kijk ik toch vaak niet live, maar 's avonds pas. Dan pak ik wel een download van usenet.
En anders nog per race te bestellen, want Sport1 is verder toch nutteloos.
Volgens mij zit Ziggo al aan hun max nu qua HD kanalen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:11 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Zuur figuur. Waarschijnlijk zijn er niet meer HD kanalen beschikbaar bij de providers. Buitendat, paar jaar geleden had niemand van HD gehoord en keek je ook gewoon.
Nu nog het WEC live erbijquote:Op vrijdag 24 april 2015 14:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sport1 heeft genoeg andere raceklassen die interessant zijn om te kijken.
Ben blij dat ze Indycar en Nascar Sprint hebben, al is het soms wel even lastig als zoals afgelopen week F1, MotoGP, WSBK, Indycar EN NASCAR samen vallenquote:Op vrijdag 24 april 2015 14:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij zit Ziggo al aan hun max nu qua HD kanalen.
[..]
Nu nog het WEC live erbij
Ze hebben nog Sport 1 Extra1 en Extra2quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:54 schreef Marks het volgende:
[..]
Ben blij dat ze Indycar en Nascar Sprint hebben, al is het soms wel even lastig als zoals afgelopen week F1, MotoGP, WSBK, Indycar EN NASCAR samen vallen![]()
Dit weekend alleen Indy en Nascar, dat is te doen, al hoop ik eigenlijk niet dat het op hetzelfde tijdstip is bedenk ik me nu
En twee races in de WSR Formule Renault 3.5.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:54 schreef Marks het volgende:
[..]
Ben blij dat ze Indycar en Nascar Sprint hebben, al is het soms wel even lastig als zoals afgelopen week F1, MotoGP, WSBK, Indycar EN NASCAR samen vallen![]()
Dit weekend alleen Indy en Nascar, dat is te doen, al hoop ik eigenlijk niet dat het op hetzelfde tijdstip is bedenk ik me nu
quote:Otmar Szafnauer van Force India stelt voor om teams zelf twee bandencompounds te laten uitkiezen voor elke race. Nu bepaalt bandenleverancier Pirelli nog met welke compounds er geracet wordt.
"Pirelli heeft vier verschillende compounds in de aanbieding. Als de teams vier weken voor de race aangeven welke twee banden ze graag willen gebruiken, dan is er voor Pirelli nog voldoende tijd om ze te produceren", laat Szafnauer weten aan het Duitse Auto, Motor und Sport. "De keuze houden we vervolgens tot de donderdag voor de race geheim. Dan hebben we op die dag weer een onderwerp om over te praten."
Een vrije bandenkeuze zou tot meer verschillende racestrategieën kunnen leiden. Ook gaan teams dan voor banden die het beste bij hun auto passen. Zo zal een team dat over een wagen beschikt die heel mild is voor de banden, voor zachter rubber opteren dan een team met een bolide die juist heel veel van de banden vraagt.
Nog niet opgegevenquote:Op vrijdag 24 april 2015 17:41 schreef nils7 het volgende:
Uitnodiging voor 't Sport1 event is binnen.
Wie komt er nog meer?
Hear hear.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:38 schreef twiFight het volgende:
Ik ben altijd al positief geweest over Pirelli. Ze doen wat van ze verlangd wordt. Als mensen willen zeiken moeten ze dat op de FIA doen.
Ja ey ik dacht dat je mee zou gaan, sta ik daar zometeen alleen....quote:
Ik heb helaas geen Sport1, want klinkt wel als een leuke actie maar zonder abonneenr kan je helaas niet meedoen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja ey ik dacht dat je mee zou gaan, sta ik daar zometeen alleen....
Eigenlijk zie ik maar twee nadelen: Coureurs die na de kwalificatie en de race alleen maar kunnen klagen over een verkeerde bandenkeuze.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo slecht is het eigenlijk niet eens
Er zijn minder verschillende compounds dan dat het gros van de mensen aan vingers heeft.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eigenlijk zie ik maar twee nadelen: Coureurs die na de kwalificatie en de race alleen maar kunnen klagen over een verkeerde bandenkeuze.
En televiesiekijkers en commentatoren die het niet meer kunnen volgen wie nu precies waar op rijdt.
Zolang je iemand kent met een klantnummer die t wel heeft kun je je inschrijven...quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:36 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen Sport1, want klinkt wel als een leuke actie maar zonder abonneenr kan je helaas niet meedoen.
quote:Lewis Hamilton
Flat-Out on the banking of the original Monza Circuit!!! Around 120mph in this #SilverArrows classic!! #Mercedes #EpicDay
Mercedes spammed de hele dag twitter al vol met foto's en filmpjes van Stirling Moss en Lewis Hamilton, beiden in een W196 vanaf monza, dus dat klopt wel.quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:03 schreef nils7 het volgende:
Soms zie lees je wel eens verhalen op Facebook waarvan je denkt![]()
Komt dit op mn tijdlijn voorbij:
[..]
[ afbeelding ]
Punt 1, volgens mij is Audi op Monza aan het testen...
Punt 2, hoe hard denk je dat ie daar gaat op die foto? 120 mijl per uur of 120 mm per uur?
Ja zag deze ook voorbij komen bij het scrollen maar je kan moeilijk ontkennen dat die eerste wel heel erg fotoshop lijkt...quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Mercedes spammed de hele dag twitter al vol met foto's en filmpjes van Stirling Moss en Lewis Hamilton, beiden in een W196 vanaf monza, dus dat klopt wel.
[ afbeelding ]
Prima idee. Ik zeg gelijk doen.quote:
Ik heb ze ook.quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:41 schreef nils7 het volgende:
Uitnodiging voor 't Sport1 event is binnen.
Wie komt er nog meer?
Staat uiteraard gewoon geparkeerd voor de fotoshootquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:03 schreef nils7 het volgende:
Soms zie lees je wel eens verhalen op Facebook waarvan je denkt![]()
Komt dit op mn tijdlijn voorbij:
[..]
[ afbeelding ]
Punt 1, volgens mij is Audi op Monza aan het testen...
Punt 2, hoe hard denk je dat ie daar gaat op die foto? 120 mijl per uur of 120 mm per uur?
Coolquote:
120mph met een petje opquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:03 schreef nils7 het volgende:
Soms zie lees je wel eens verhalen op Facebook waarvan je denkt![]()
Komt dit op mn tijdlijn voorbij:
[..]
[ afbeelding ]
Punt 1, volgens mij is Audi op Monza aan het testen...
Punt 2, hoe hard denk je dat ie daar gaat op die foto? 120 mijl per uur of 120 mm per uur?
quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja ey ik dacht dat je mee zou gaan, sta ik daar zometeen alleen....
In een oud barrel met nul crashstructuur op die levensgevaarlijke oval.quote:
Sasquatsch en ik wachten op jequote:
quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
Piëch is per direct opgestapt bij Volkswagen. Ben benieuwd wat dit voor de autosportplannen zal gaan betekenen.
http://nos.nl/artikel/203(...)-bij-volkswagen.html
Het heeft van VAG wel de grootste auto fabrikant gemaakt dus of ze F1 echt nodig hebben...quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]Zo dan, de man achter de porsche 917, Bugatti Veyron maar ook de 3L Lupo en de XL1, en de man die VAG nadrukkelijk niet in de F1 wilde.... Erg benieuwd wat daar nog gaat veranderen de komende tijd.
Plus 1000 voor Jos.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:03 schreef hmmmz het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)jan_roos_praten.html
Jos
Nee. Jos geeft aan dat hij die flikkers van Powned eikels vindt. Duidelijk. Dat zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:20 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Jos laat zich weer kennen, Max doet dat toch een stuk beter.
Hij stelt zich aan.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Jos geeft aan dat hij die flikkers van Powned eikels vindt. Duidelijk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Waarom dan? Ik neem aan dat hij Powned wel kende en dat hij de gok maar nam en vervolgens vrij snel doorhad dat het halfzwakzinnigen zijn.quote:
Daar ga je dan toch boven staan ipv je zo op te stellen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom dan? Ik neem aan dat hij Powned wel kende en dat hij de gok maar nam en vervolgens vrij snel doorhad dat het halfzwakzinnigen zijn.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:25 schreef Beach het volgende:
[..]
Niemand geeft een fuck wat jij ervan vindt.
En dan zeg je dus: zullen we maar gewoon niet meer met elkaar praten?quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:44 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Daar ga je dan toch boven staan ipv je zo op te stellen.
nu wilt Jos eens niet in beeld komen, is het wéér niet goedquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dan zeg je dus: zullen we maar gewoon niet meer met elkaar praten?
En zo gezegd, zo gedaan.
Plus 1000 ook voor Jos. Negatieve gezeik van die Jan Roos altijd. Max doet dit wel heel goed trouwens.quote:
Zeker. Goed opgelet bij mediatraining.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Plus 1000 ook voor Jos. Negatieve gezeik van die Jan Roos altijd. Max doet dit wel heel goed trouwens.
jos heeft wel een puntquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:03 schreef hmmmz het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)jan_roos_praten.html
Jos
17 zelfsquote:
Ja tuurlijk, maar dan gaat hij dus mee in die slappe onzin van Jan de Roos, die net als die gasten van VI totaal geen verstand van F1 hebben. En hij hoeft maar 1 ding met Jan eens te zijn (persoonlijk en open op televisie) en hij heeft grote bonje bij STR. Nee, dat is lekker professioneel !quote:Op zondag 26 april 2015 12:18 schreef S95Sedan het volgende:
Sorry hoor maar jos had toch 2/3 antwoorden kunnen geven en dan had het klaar geweest, nu slaat hij gewoon een figuur terwijl het niet eens zulke rare vragen waren, jan viel nog mee hier. Max daarintegen doet het verder prima.
Die renault motor is gewoon ruk, dan kan je verwachten dat je daar vragen over krijgt.
en wat verwacht die Jan Roos dan door al met zo'n insinuerende "vraag" al direct woorden in iemands mond te leggen? Je denkt toch niet dat Jos ook maar iemand de kans geeft om zichzelf negatief uit te laten over Max z'n team, met het risico dat daardoor breuken in die relatie komt te zittenquote:Op zondag 26 april 2015 12:18 schreef S95Sedan het volgende:
Sorry hoor maar jos had toch 2/3 antwoorden kunnen geven en dan had het klaar geweest, nu slaat hij gewoon een figuur terwijl het niet eens zulke rare vragen waren, jan viel nog mee hier. Max daarintegen doet het verder prima.
Die renault motor is gewoon ruk, dan kan je verwachten dat je daar vragen over krijgt.
Max heeft het toch ook prima opgelost. Dus niks onprofessioneels aan.quote:Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar dan gaat hij dus mee in die slappe onzin van Jan de Roos, die net als die gasten van VI totaal geen verstand van F1 hebben. En hij hoeft maar 1 ding met Jan eens te zijn (persoonlijk en open op televisie) en hij heeft grote bonje bij STR. Nee, dat is lekker professioneel !
Dat die Renault motor ruk is, dat weet iedereen wel, maar Max heeft moeilijk te kiezen en heeft STR en Renault te steunen.
Inderdaad, die lui van Powned moeten zich maar eens realiseren dat een gesprek en ook een vraaggesprek een van beide kanten vrijwillige aangelegenheid is. De pers te woord staan hoort bij het vak, maar dan hebben we het wel over journalisten, en niet over jongens die met een microfoon en camera op stap gaan om mensen te beledigen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:22 schreef opreis het volgende:
Jos is geen publiek figuur zoals politici dat wel zijn, het staat hem geheel vrij om wel of niet met bepaalde mensen te praten. In het geval van de verslaggevers van powned kan je eigenlijk ook alleen maar verliezen door met hun te praten. Ik snap heel goed dat hij geen zin heeft om zich voor schut te laten zetten.
Mja hij stelt zich een beetje aan. Voor een Geenstijl vraag viel dit bijzonder mee, hij doelt enkel een beetje populistisch op dat we als volk blij zijn met talent Max maar balen dat die motor het steeds begeeft.quote:
Zijn meisje loopt ook nog. Maar 2:52 is best een toptijd.quote:Op zondag 26 april 2015 14:18 schreef franklop het volgende:
Button heeft vandaag even een marathon gelopen. In Londen liep hij 2:52.30
quote:Op zondag 26 april 2015 13:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Max heeft het toch ook prima opgelost. Dus niks onprofessioneels aan.
Jos had gewoon slimmer moeten zijn, ook dit soort vragen horen erbij.
Dat inderdaad. Prima reactie van Jos. Klassequote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Jos geeft aan dat hij die flikkers van Powned eikels vindt. Duidelijk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dan te bedenken dat hij dit er 'even' bij doetquote:Op zondag 26 april 2015 14:18 schreef franklop het volgende:
Button heeft vandaag even een marathon gelopen. In Londen liep hij 2:52.30
Precies, altijd makkelijk om iemand waarvan je weet dat hij in het verleden agressief uit de hoek kon komen, om die uit de kast te lokken. Lekker goedkoop leuke televisie scoren.quote:Op zondag 26 april 2015 16:06 schreef MaGNeT het volgende:
Jos liep rood aan en moest zich aardig inhouden. Jos is nu eenmaal geen politicus, dat zit in je of niet. Op zijn manier prima afgehandeld.
POW
Fixedquote:Op zondag 26 april 2015 18:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, altijd makkelijk om iemand waarvan je weet dat hij in het verleden agressief uit de hoek kon komen, om die uit de kast te lokken. Lekker goedkoop irritante leeghoofden-televisie scoren.
Voor Max horen dit soort vragen er inderdaad bij. Jos heeft die tijd al gehad. Hij is nu 'alleen maar' de vader van Max en hoeft zich wat mij betreft niet verplicht te voelen om aan elke interview mee te doenquote:Op zondag 26 april 2015 13:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Max heeft het toch ook prima opgelost. Dus niks onprofessioneels aan.
Jos had gewoon slimmer moeten zijn, ook dit soort vragen horen erbij.
Romain Grosjean heeft op zn Facebook gezet dat ze een filmdag hebben.quote:Op maandag 27 april 2015 11:47 schreef franklop het volgende:
Diverse teams op circuit vandaag. Met oude auto's zeker? Of hoe zit dat precies
kloptquote:Op maandag 27 april 2015 12:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Romain Grosjean heeft op zn Facebook gezet dat ze een filmdag hebben.
Mag met deze auto maar max geloof ik 100km?
Hoezo, leiding overgenomen in het WK is toch primaquote:Op maandag 27 april 2015 15:50 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Kimi Räikkönen was weer eens in het land om zijn motocross team te supporteren in Valkenswaard gisteren.
Kimi's support hielp echter niet want Maximilian Nagl werd in beide manches tweede maar nam wel de leiding in het WK over van Clément Desalle.
Hij stond maar één punt achter op Desalle samen met Cairoli en een van die twee zou hem sowieso wel voorbij gaan omdat Desalle geen liefhebber is van het Eurocircuit in Valkenswaard.quote:Op maandag 27 april 2015 16:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo, leiding overgenomen in het WK is toch prima
Ik denk dattie het 15 jaar geleden heel anders afgehandeld hadquote:Op zondag 26 april 2015 16:06 schreef MaGNeT het volgende:
Jos liep rood aan en moest zich aardig inhouden. Jos is nu eenmaal geen politicus, dat zit in je of niet. Op zijn manier prima afgehandeld.
POW
Nee helaas, heb geen kaartje meer weten te bemachtigen.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:15 schreef nils7 het volgende:
Wie komen er as. vrijdag naar het Sport1 racing event?
Nattekat? Sasquatsch?
Misschien leuk om dan ff te meeten?
[ afbeelding ]
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 29-04-2015 om 09:46:36F1 seizoen 2016 trapt traditioneel af in Melbourne maar pas op 3 April. voor t eerst sinds 1988 dus geen race in maart. reageer retweet
Wat is dat nou weer voor onzinquote:Op woensdag 29 april 2015 10:01 schreef Marcoss het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 29-04-2015 om 09:46:36F1 seizoen 2016 trapt traditioneel af in Melbourne maar pas op 3 April. voor t eerst sinds 1988 dus geen race in maart. reageer retweet
Kan 3 redenen hebben:quote:
quote:Op woensdag 29 april 2015 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee helaas, heb geen kaartje meer weten te bemachtigen.
Dus hou je de eerste race maar 3 weken later?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan 3 redenen hebben:
Bernie wil er nog races voor hebben
Bernie wil druk leggen op circuits die betalingen niet rond hebben
Bernie wil ervoor zorgen dat teams het maximum van 20 op willen hogen naar, zeg, 25.
Ja. Problemen?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus hou je de eerste race maar 3 weken later?
Ik heb mijn kaartjes nog niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 10:21 schreef nils7 het volgende:
[..]![]()
Tot nu toe heb ik Sasquatsch die kaartjes heeft (of die komt? neem aan van wel) en Yvie_Lu
3 Fokkers, hoe meer hoe beter natuurlijk maar dit is al een begin
Oh heb je ze wel geactiveerd/geregistreerd?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb mijn kaartjes nog niet.
Ben in overleg met Sport1, omdat ik me wel aangemeld heb, maar de mail met de kaartjes nooit gekregen heb.
Ja. En dat kan niet meer opnieuw omdat de code al gebruikt is.quote:Op woensdag 29 april 2015 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oh heb je ze wel geactiveerd/geregistreerd?
Ah ja, vond ik ook een tricky proces om te doen.quote:
Is dit die CNN reportage, waar ze speciaal voor naar Bahrein zijn gekomen? Zo ja dan vind ik hem wel tegenvallen. Zo niet, leuk profiel van Verstappen, wel erg amerikaans , maar achquote:
Nee, dit is niet die CNN reportage. Dit komt uit een programma wat voorafgaande aan een Grand Prix weekend wordt uitgezonden.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is dit die CNN reportage, waar ze speciaal voor naar Bahrein zijn gekomen? Zo ja dan vind ik hem wel tegenvallen. Zo niet, leuk profiel van Verstappen, wel erg amerikaans , maar ach
Het lijkt eerder door Red Bull zelf gemaaktquote:Op donderdag 30 april 2015 08:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Nee, dit is niet die CNN reportage. Dit komt uit een programma wat voorafgaande aan een Grand Prix weekend wordt uitgezonden.
of het dat programma door Red Bull gemaakt is weet ik niet. Maar het programma heet gp confidentialquote:Op donderdag 30 april 2015 08:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het lijkt eerder door Red Bull zelf gemaakt
En binnenkort te zien op Sport1quote:Op donderdag 30 april 2015 08:38 schreef WEST het volgende:
[..]
of het dat programma door Red Bull gemaakt is weet ik niet. Maar het programma heet gp confidential
is allang te zien op sport1 vanaf de 1e GP al.quote:
ohquote:Op donderdag 30 april 2015 08:42 schreef WEST het volgende:
[..]
is allang te zien op sport1 vanaf de 1e GP al.
OK, het lijkt zo'n typisch "perspakket" filmpjequote:Op donderdag 30 april 2015 08:38 schreef WEST het volgende:
[..]
of het dat programma door Red Bull gemaakt is weet ik niet. Maar het programma heet gp confidential
Wel informatief.quote:Op donderdag 30 april 2015 08:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK, het lijkt zo'n typisch "perspakket" filmpje
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | April 3 Australia (Melbourne) April 10 China (Shanghai) April 24 Bahrain (Sakhir) May 1 Russia (Sochi) May 15 Spain (Barcelona) May 29 Monaco (Monte Carlo) June 12 Canada (Montreal) June 26 Britain (Silverstone) July 3 Austria (Red Bull Ring) July 17 Europe (Baku) July 31 Germany (Hockenheim) August 7 Hungary (Hungaroring) August 28 Belgium (Spa) September 4 Italy (Monza) September 18 Singapore (Marina Bay) September 25 Malaysia (Sepang) October 9 Japan (Suzuka) October 23 USA (COTA) October 30 Mexico (Mexico City) November 13 Brazil (Interlagos) November 27 Abu Dhabi (Yas Marina) |
Baku, Europequote:Op donderdag 30 april 2015 12:11 schreef Bluurgh het volgende:
De uitgelekte (voorlopige) kalender van 2016:
http://www.motorsport.com(...)6-f1-calendar-leaked
[ code verwijderd ]
Oftewel twee races meer dan dit jaar, dan wel weer twee weken later beginnen maar in de zomer maar drie weken pauze in plaats van vier.
2016quote:Op donderdag 30 april 2015 12:24 schreef twiFight het volgende:
Een race in duitsland? Ik dacht dat die juist gecancelled was. Of loop ik achter?
Voor dit jaar is het geskipt, maar Hockenheim heeft nog een contract voor 2016quote:Op donderdag 30 april 2015 12:24 schreef twiFight het volgende:
Een race in duitsland? Ik dacht dat die juist gecancelled was. Of loop ik achter?
Logistiek wel handig maar verder wel met je eensquote:Op donderdag 30 april 2015 12:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Baku, Europe
Waarom Maleisie en Singapore na elkaar da's alsof de Franse GP voor Monaco wordt verreden, erg nuttig voor de fans...
Snap ik, maar ik dacht dat ze voor onbepaalde tijd gecancelled waren, omdat de circuits het geld niet meer op kunnen brengen. Lijkt me sterk dat het dit jaar niet lukt maar volgend jaar wel weer. Of Bernie moet zakken met zijn geldlust, maar er vliegen nog eerder varkens door een bevroren hel.quote:
Helder, thanks.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor dit jaar is het geskipt, maar Hockenheim heeft nog een contract voor 2016
Wil Singapore ook niet, dus Malaysia zal nog wel gewisseld worden met Japan.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Baku, Europe
Waarom Maleisie en Singapore na elkaar da's alsof de Franse GP voor Monaco wordt verreden, erg nuttig voor de fans...
Nog gelukt voor morgen Sas?quote:Op donderdag 30 april 2015 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wil Singapore ook niet, dus Malaysia zal nog wel gewisseld worden met Japan.
Nog niet. Gisteren een paar keer gemaild met Sport1, maar krijg alleen maar advies als kijk eens in de spam folder en zo. Alsof ik dat nog niet gedaan heb.quote:
Volgens mij stond de GP van Duitsland dit jaar ook alleen maar op de kalender omdat de FIA dat verplicht is; als ze dat niet doen plegen ze contractbreuk. Ze hebben gewoon net zo lang gewacht tot vanuit Duitsland zelf het signaal kwam dat het niet doorging. Zo zal het voor volgend jaar ook wel in z'n werk gaan..quote:Op donderdag 30 april 2015 12:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik dacht dat ze voor onbepaalde tijd gecancelled waren, omdat de circuits het geld niet meer op kunnen brengen. Lijkt me sterk dat het dit jaar niet lukt maar volgend jaar wel weer. Of Bernie moet zakken met zijn geldlust, maar er vliegen nog eerder varkens door een bevroren hel.
[..]
Helder, thanks.
Ziet er vanaf turn 16 al volgas uitquote:Op donderdag 30 april 2015 13:36 schreef twiFight het volgende:
Ik meet 1,6 km vanaf T19 tot T1. Dat zou de langste van het seizoen worden toch?
[edit] Als T20 benoemd is zullen ze dat ook wel als bocht rekenen, ondankss dat het vol gast zal zijn. Dan hou ik een kleine 1,3 km over.
Meer om de tijd tussen races niet te lang te laten zijn. Sneller de volgende race zal niemand erg vinden (even vanuit de kijker gezien dan he). Ik moet zeggen dat ik het ook altijd irritant lang vind aanvoelen als er 3 weken tussen zit. Dus ik ben er op zich wel blij mee. En eerder dan na twee weken mag van mij altijd. Dat gezegd hebbende zal ik het niemand kwalijk nemen als er af en toe drie weken tussen zit, dat zal dan vast een reden hebben.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:24 schreef flipsen het volgende:
Dus Australie pas in april om de tijd tussen races gelijkwaardiger te maken, dat was toch het idee? Nu zijn er diverse races direct het weekend na de voorgaande race, dus erg geholpen heeft het niet he? Zie ook echt het nut niet in van wachten tot april
Al die rechte hoeken zijn sowieso gewoon kut, dit lijkt zo van boven op een tweede Valencia.. Weer zo'n fijn start/stop circuitje.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:07 schreef Fer het volgende:
Met al die 90 graden bochten kan Renault beter thuisblijven.
Al een tijdje. Investeerders trokken zich terug waardoor er geen funding is. Geen geld, geen race.quote:
Toch jammer. Die baan leek wel een beetje op Montreal.quote:Op donderdag 30 april 2015 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al een tijdje. Investeerders trokken zich terug waardoor er geen funding is. Geen geld, geen race.
Oh dat had ik ook even gemist. Toch wel een beetje verrassend eigenlijk aangezien ze echt wel genoeg promo hebben gedaan zou je denken.quote:Op donderdag 30 april 2015 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al een tijdje. Investeerders trokken zich terug waardoor er geen funding is. Geen geld, geen race.
Back-to-back races verminderen de transportkosten. Dat was nu extreem slecht met de ruimte tussen de verschillende races.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:24 schreef flipsen het volgende:
Dus Australie pas in april om de tijd tussen races gelijkwaardiger te maken, dat was toch het idee? Nu zijn er diverse races direct het weekend na de voorgaande race, dus erg geholpen heeft het niet he? Zie ook echt het nut niet in van wachten tot april
Het werd ook wel elke keer uitgesteld...quote:Op donderdag 30 april 2015 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al een tijdje. Investeerders trokken zich terug waardoor er geen funding is. Geen geld, geen race.
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt. Ze willen de race immers ook eerder laten beginnen in Australie. Dus als ze de race om 14:00 willen laten beginnen is dat hier ook nog gewoon om 6 uur. Aangezien er 8 uur tijd verschil is ipv 10 uur in maart.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar er zijn genoeg redenen te noemen om de race pas in april te rijden. Allereerst betekent dat, dat de race in Europa een uur later is (ondanks een uur eerder in Australië). Dat heeft te maken met dat de zomertijd in Australië dan afgelopen is en in Europa begonnen is. Meer kijkers en dus meer inkomsten.
Ten tweede geeft dit aan dat er meer races op de kalender kunnen (iets waar de teams tot nog toe op tegen zijn) doordat er nu ruimte is in maart.
Ik lees dat ze de race dan om 15.00 uur lokale tijd willen laten beginnen. Dat is om 7.00 uur 's ochtends hier.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt. Ze willen de race immers ook eerder laten beginnen in Australie. Dus als ze de race om 14:00 willen laten beginnen is dat hier ook nog gewoon om 6 uur. Aangezien er 8 uur tijd verschil is ipv 10 uur in maart.
Dat tweede juich ik wel toe, alleen gaan de teams over dat kosten besparen geneuzel beginnen. Andere kant van de medaille is teams moeten meer mensen aannemen wat weer voor werkgelegenheid zorgt.
valencia vergeten?quote:Op donderdag 30 april 2015 12:35 schreef Beach het volgende:
Baku is toch een stratencircuit? Beter dan de zoveelste Tilkebaan in de zandbak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |