abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:55:47 #1
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151674341


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:57:42 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151674385
LaPo vorige topic:

Lengte is het probleem niet, dat is onzin. Er zijn meerdere coureurs langer dan Max. Mocht hij nog 10 cm gaan groeien, ja dan heb je een probleem.

Het probleem is niet met lengte maar met gewicht. Teams hebben het gewicht nodig voor de auto en gebruiken de coureur om te 'compenseren'. M.a.w. als de auto al op gewicht zit zoekt een team een lichte coureur, omdat je anders tijd verliest.

Woorden van Button:

quote:
If he is over the weight by five kilos that is 0.2 secs-a-lap and it is the end of your career basically.
Lijstje van gewichten van een paar jaar terug:

quote:
Lightweights
Sebastian Vettel 64kg (10st), 176cm (5ft 9in)
Nico Rosberg 66kg (10st 5lb), 178cm (5ft 10in)

Middleweights
Jenson Button 70kg (11st), 183cm (6ft)
Lewis Hamilton 71kg (11st 2lb), 174cm (5ft 8 1/2in)

Heavyweights
Nico Hülkenberg 74kg (11st 9lb), 184cm (6ft)
Paul di Resta 74kg (11st 9lb), 185cm (6ft 1in)
Mark Webber 75kg (11st 11lb), 184cm (6ft)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 11:58:02 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151674399
Hier had je zo'n leuke woordspeling van kunnen maken in de TT :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:46:19 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151683652
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151685555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Jos pastte toen niet in de blauwe, hebben ze heinz hareld freggel erin gezet.
HHF. De lul. Ik wil het er niet meer over hebben :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151687908
Huikenberg's gewicht zou hem vorig jaar het stoeltje bij McLaren gekost hebben. Toen kozen ze voor Magnussen. Zeker met auto's van nu, die al zwaarder zijn dan die van 2013.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151688832
Als ik zie hoe Max met de auto omgaat, begin ik te vermoeden dat zelfs al zou hij langer worden het geen grote problemen gaat kosten. De Hulk heeft ook veel goede races gehad en is een baas in de auto. Maar Max slaat toch wel alles.

Bij Hulk was het meestal goed kwalificeren en daarna zo min mogelijk verliezen. Kan me niet echt goede inhaalacties of zo van hem herinneren. Terwijl bij Max juist het tegenovergestelde is.

Maar misschien moet ik nog niet te snel mezelf gek maken...
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 14 april 2015 @ 20:13:25 #8
176766 zoem
zoemt
pi_151688981
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
quote:
Dutchman van der Garde took Sauber to court at the 2015 season opener in Melbourne, claiming the Swiss team did not honour his race contract.

But “There were not just three contracts,” Kolles claimed. “There were six.”

In addition to van der Garde, Felipe Nasr and Marcus Ericsson, the other deals were with Adrian Sutil and also Esteban Gutierrez and Bianchi, he said.
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs :')
pi_151689008
Waren ze van plan over te stappen naar het WEC of zo?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_151689028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles

[..]

Sauber sloot contracten af met 6 coureurs :')
Bianchi kun je momenteel weinig van verwachten, dus dat is weer een beetje dom.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:22:51 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151689394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:14 schreef Waffle het volgende:
Waren ze van plan over te stappen naar het WEC of zo?
Laten we het hopen! Een opvolger voor de Sauber C9:

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151689508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles

[..]

Sauber sloot contracten af met 6 coureurs :')
Nasr en Ericsson waren later.

Van der Garde en Bianchi zouden (volgens de geruchten) samen bij Sauber gaan rijden, maar het ongeluk van Bianchi gooide roet in het eten waardoor Sauber een noodsprong moest maken om genoeg geld binnen te krijgen en dus twee nieuwe rijders aantrok die meer geld meenamen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:34:58 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151689862
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles

[..]

Sauber sloot contracten af met 6 coureurs :')
Was toch al langer bekend?
Bianchi en Giedo zouden er gaan rijden maar door het ongeluk van Bianchi hebben ze andere middelen moeten zoeken.

[edit]

dit dus:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nasr en Ericsson waren later.

Van der Garde en Bianchi zouden (volgens de geruchten) samen bij Sauber gaan rijden, maar het ongeluk van Bianchi gooide roet in het eten waardoor Sauber een noodsprong moest maken om genoeg geld binnen te krijgen en dus twee nieuwe rijders aantrok die meer geld meenamen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151694491
Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat er in 2016 of 2017 een BMW achterin de RedBull zit, danwel het hele team verkocht is aan Beieren. De Bmw turbo uit 1986 en V10 en V8 waren de sterkste die er waren.
.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:16:32 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151694577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat er in 2016 of 2017 een BMW achterin de RedBull zit, danwel het hele team verkocht is aan Beieren. De Bmw turbo uit 1986 en V10 en V8 waren de sterkste die er waren.
Waar haal je dat gerucht vandaan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151694647
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar haal je dat gerucht vandaan?
Oh gewoon gissen, wie er uberhaubt budget, interesse en de kennis heeft om zoiets te doen. Audi en BMW is wat in mij opkomt.
.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:19:21 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151694724
En dat moet in dit topic omdat? :?

Audi gaat sowieso niet meedoen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:20:22 #18
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151694784
2016 wordt 'm sowieso niet, gezien de ontwikkeltijd voor zo'n motor. Volgens mij was Honda al een volle 2 jaar bezig en die hebben nog (net) niet aansluiting op het veld. Maar ook 2017 acht ik onwaarschijnlijk, ook al zou BMW willen. Zo'n besluit moet je nemen en er gelijk 100% voor gaan. BMW zou (al starten ze nu) nog geen budget hebben geclaimd, nog geen volledig team hebben, etc.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151694803
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
En dat moet in dit topic omdat? :?

Audi gaat sowieso niet meedoen.
RedBull Renault helemaal niks meer wordt. En zonder een nieuwe fabrikant, zie ik ze vrij snel vertrekken uit de F1.

Eigenlijk raar dat Audi (VAG) niet wil. Dan zouden ze met de Tdi in de WEC blijven en met de T(F)si in de F1.
.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:22:56 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151694906
RB heeft nog altijd wel een contract tot 2020 he... Nu is dat af te kopen en RedBull heeft het budget ook wel, maar de FIA kennende zullen dat grote bedragen zijn. Nog naast dat de FOM (i.i.r.c.) gaat steigeren omdat die niet genoeg auto's meer op de baan kunnen garanderen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:23:02 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151694910
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.

Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.

Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 22:33:25 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151695473
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.

Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.

Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
Ford heeft ook nog interesse getoond, en het zou zomaar kunnen dat Honda ook een flinke stap heeft gemaakt aan het einde van het seizoen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:34:52 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151695546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ford heeft ook nog interesse getoond
Wanneer? Heb ik niets over gelezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 22:37:10 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151695662
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wanneer? Heb ik niets over gelezen.
http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/

Niks dan geruchten op een site die niks voorstelt... ik had het iets rooskleuriger in mijn hoofd zitten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:39:38 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151695759
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/

Niks dan geruchten op een site die niks voorstelt... ik had het iets rooskleuriger in mijn hoofd zitten.
Dat die Cosworth V6 überhaupt bestaat is al de vraag. Het gerucht ging ook dat die in de Nissan GTR LM zou zitten maar ook dat bleek niet waar te zijn.

Ford heeft daarentegen een nieuwe GT40 aangekondigd die zeer waarschijnlijk ook op Le Mans gaat rijden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151696406
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.

Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.

Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen.

Sowieso waren de motorenregels samen met Audi opgesteld, voordat ze zich terugtrokken en de F1 overging op V6 ipv i4.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:02:19 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151696612
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen.
quote:
'There’s a very good reason why we are not in F1,' says Wolfgang Ullrich, Audi’s motorsport boss. 'There’s no relevance to the road. Audi has always been engaged in motorsport that’s relevant to our customers such as rallying and touring cars, which brought quattro, FSI and TFSI to our road cars.

'This is why in 1999 we decided against F1. Instead we decided to take on the greatest race in the world. We went for Le Mans.'
Why Audi thinks Le Mans is tougher than F1

Audi has enjoyed unprecedented success at La Sarthe. Under Ullrich's watch Audi has racked up nine wins in 11 years, putting itself on a par with Ferrari and behind only Porsche (16 wins) in the constructor’s championship standings.

'Our goal is track to road technology,' Ullrich told CAR. 'The best proof of technology is success in motorsport. Lightweight construction, downsized engines and greater economy – they are as relevant for the road as they are for the track.'
That old chestnut: win on Sunday, sell on Monday

Ullrich is adamant that Le Mans endurance racing is a better testbed than Formula One will ever be.

'Let me show you how – at Le Mans, one of our cars will cover 325 miles more than an F1 car will cover in an entire season, our average speed including pits stops will be 20mph higher than an F1 car and we will use 42% less fuel.

'You cannot argue with those figures.'
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.

De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fir3fly op 14-04-2015 23:09:23 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151696906
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.

De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.
2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen.

En volgens mij hebben ze nog steeds geen goed platform om hun TSI te promoten. Zeker nu diesel minder populair aan het worden is in Europa.

Maar ik zie het ook niet gebeuren hoor.
.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:17:23 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151697061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:12 schreef Fer het volgende:

[..]

2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen.
Gekoppeld natuurlijk aan alle andere ontkenningen die Audi heeft gepubliceerd sinds die tijd. En F1 is gewoon te laat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151697894
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.

De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.
Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan. Sowieso is de F1 marketingtechnisch interessanter dan de WEC. Dat toont het succes van Mercedes wel aan. Mercedes zou vorig jaar een geschatte adverteringswaarde van 2 miljard halen uit de F1 tegenover de 30 miljoen wat Audi uit de WEC en toerwagens haalt.

Sowieso schijnt 2015 het laatste jaar te zijn van de huidige R18 en de bouw van een nieuwe LMP1 om aan de top te blijven meedraaien zou Audi veel meer kosten dan dat de WEC ze nu kost. Genoeg om een F1 team te beginnen, zeker als er genoeg sponsoring bijkomt.

Verder zijn er diverse aanwijzingen dat er iets op stapel staat.

quote:
Despite today's news that Audi isn't heading to Formula 1, somewhere nestled between the rumors and refutations, you’ll find a growing number of interrelated facts that could point to an eventual change in Audi’s motor racing plans.

Tracing the first Audi-to-Formula 1 rumors involves a trip much further back than some might expect--to 1999 when the German brand set its sights on the 24 Hours of Le Mans.

"I remember the early days of testing the very first prototypes, and we were already hearing from some of the big bosses that we were headed in the wrong direction," one insider told me. "There were board members back then who felt F1 was the only place for Audi, and all the rumors since then have a familiar sound going back to '99."

But the latest rumors were, for the first time, hard to dismiss. Audi Sport attempted to quash the speculation in late October with a simple post to its Facebook page – "Audi in Formula 1? These rumors keep appearing with regularity since years. It's pure speculation again this time and without any foundation. We are committed to the FIA WEC, DTM and GT racing."

While there's no reason to doubt Audi is committed to its primary sports car programs, the length of its involvement in the World Endurance Championship is definitely worth questioning, even now. So rather than connect the dots, I'll lay out all I've learned through either direct confirmation or back-channel sources, some of the unconfirmed input I've received through other associates, and add in a bit of context elsewhere so you can form your own opinion.

• Audi is returning to the WEC next year with the latest round of updates to its R18 e-tron quattro LMP1-Hybrid. That car first appeared in 2011, and went through an almighty revision at great expense for 2014.

• With the pace being shown by Toyota and Porsche, the R18 – at least in its current shape and form – is near the end of its development cycle.

• I've been told that 2015 will indeed be the swansong for the R18, and if that's true, its replacement would be needed for 2016. It would come at an even greater expense – enough to fund one of the smaller Formula 1 teams.

• Porsche's return to LMP1 led to immediate speculation that its sister brand Audi was destined for F1, and the timeline for Audi's exit from sports cars is said to be somewhat fluid, dependent on the maturation of Porsche's 919 Hybrid program.

• The Audi-to-F1 topic is reviewed by its board on an annual basis.

• I've been told by multiple sources for years that the plan has always been for Porsche to serve as Volkswagen Group's sole representative atop LMP1.

• Audi's annual LMP1-H budget is $242 million.

• While assembling its new LMP1 program, Porsche hired a few top mechanics away from Audi's P1 team with the promise of lifetime employment.

• All signs point to Porsche being ready to take the baton from Audi next season, and a win at the 24 Hours of Le Mans would reportedly cement Audi's departure for 2016.

• Annual profits from within the Volkswagen Group are soaring. VW is a close second to Toyota in annual vehicle sales, and Audi has long been a star financial performer for VG.

• Considering the sums freely apportioned for both Porsche and Audi P1 programs—said to be a half-billion dollars annually, diverting Audi's current budget to F1 and adding another $250 million on top might not be as big of an investment as it sounds.

• With a rough idea of where the R18 will find itself against Toyota and Porsche next year in the WEC, and knowing that the VG board members are said to be waiting for Porsche to demonstrate its readiness to take Audi's place on the global sports car stage, it leaves the question of the R18's successor somewhat unanswered.

• F1's share of its TV income and general profit structure could more than offset Audi's expenses – a big change from sports car racing where manufacturers absorb almost all of the costs without any hope of recouping even a fraction of what's spent.

• Former Ferrari F1 boss Stefano Domenicali is starting at Audi this week. Dr. Wolfgang Ullrich (ABOVE) says it is in a non-motorsport capacity. But will it remain that way? Someone of Domenicali's talents as a team manager would not necessarily be needed until a new motorsport program was fully implemented.

• As mentioned above, the need for a brand-new R18 is evident, and with one season left on the current car, 2016 would be the year for its introduction. To have a new car readied, massive financial investment and a significant chunk of Audi Sport's workforce would need to be dedicated to the creation of a new car while the 2015 WEC takes place.

• On the surface, Audi's faced with two show stoppers: Leaving sports car racing at the end of 2015 for F1 in 2016, and building a new sports car in 2015 for 2016. I'm told it's one or the other, instead of concurrent LMP1-H and F1 endeavors going forth.

• After a decade and a half of Le Mans-based racing, Audi owns sports car racing from an image and promotion standpoint. Audi equals Le Mans, and that's been the case for years; there's nothing left to mine from endurance racing. In terms of growth and reaching new audiences--those who might want to buy an Audi--it's fair to say the German brand has been preaching to the choir for quite some time. With diminishing returns associated with a continued WEC program, a move to F1 would open a much bigger world to Audi, and thanks to the giant television ratings and global following that comes with F1, VG increases its market share with Audi once it parks its Le Mans program.

• Audi Sport has spent 2014 moving from its base in Ingolstadt – a former grocery store (not kidding – I've been there) into a new technical center based in Neuburg. Audi Sport's new, dedicated building is 300 feet wide and 900 feet long (the width of an NFL football field and the length of three NFL fields...).

Renowned Audi Sport engineer Howden "H" Haynes is said to be departing the R18 program at the end of the season. Haynes, along with Leena Gade and other engineers, have been contracted to Audi through H's UK-based Progressive Motorsport firm.

• Gade has reportedly been hired directly by Audi, and given a contract that would keep her within the company until retirement.

• A billing code for an unnamed Audi Sport engine department exists, yet unlike the WEC, DTM and GT projects, transactions, billing and accounting for that department is kept private—behind a firewall to keep prying eyes from other departments locked out from expenditure details.

• Progressive Motorsport has been supporting Formula 1 teams for a few years with its 3D printing services and its pit structures.

• Audi Sport engine guru Ulrich Baretzky is known for starting all new engine designs with a single-cylinder concept. In a break from tradition, a two-cylinder F1 test mule is said to have been in operation for more than a year.

• Haynes is said to be working with former Veloqx Motorsport boss Sam Li on a new project. It has been rumored the two could also be part of a support network—as vendors--for an Audi F1 program.

• Audi Sport employs approximately 275 people for all of its sports car racing programs. That number would need to increase significantly if an in-house F1 project were to take place.

• Audi's increased interest in F1 coincided with F1's move from naturally-aspirated V8s to small, fuel-restricted/single-turbo/petrol-fed V6s.

• The R18s have won Le Mans four straight years using a single-turbo V6s as the basis for its larger displacement diesel powerplants. It's hardly a like-for-like comparison, but the turbo V6 expertise gained by Audi—especially under the 30 percent fuel reduction formula in 2014—would be a strong starting place for an F1 motor.WEC COTA Race 2014 25 ba

• Another source had added to the Audi-will-only-do-F1-in-partnership-with-someone theme. Red Bull Racing has been mentioned, but every source I trust has said Audi would not be interested in limiting its role to providing engines. A full F1 program, chassis included, is the consensus.

• Audi's experience with KERS systems in LMP1-H and DRS in the DTM, along with advanced electronics and aerodynamics in its Le Mans prototypes, would make a transition to F1 much easier than a manufacturer coming into F1 with limited state-of-the-art knowledge.

• Longstanding chassis partner Dallara has been mentioned as a resource for an Audi F1 program.

• Volkswagen Group chairman Ferdinand Piech has made no secret of his wish to see the Auto Union name return to F1 to recreated its famous duels with Mercedes. It has been suggested an Audi F1 program would happen under the Auto Union banner.

• Despite the suggestion that Audi's move to F1 would be predicated on Porsche (Above) winning at Le Mans next year, there are some within Audi that would like to close their P1 tenure on top—beating Porsche and leaving Le Mans--without a peaceful passing of the torch.

Like every good (and unconfirmed) story in motor racing, the strands of information can be woven to suit any outcome. Some items would appear to be interconnected, while others are too random—too scattershot--to arrive at a conclusive verdict.

In a court of law, everything above would be considered circumstantial evidence, yet there are enough kernels of truth to keep from painting the rumors as completely false.

What does it all mean? Is Audi headed to F1? You be the judge.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:55:10 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151698094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan.
Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft.

quote:
Sowieso schijnt 2015 het laatste jaar te zijn van de huidige R18 en de bouw van een nieuwe LMP1 om aan de top te blijven meedraaien zou Audi veel meer kosten dan dat de WEC ze nu kost. Genoeg om een F1 team te beginnen, zeker als er genoeg sponsoring bijkomt.
Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe.

quote:
Verder zijn er diverse aanwijzingen dat er iets op stapel staat.

[..]

Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt.

Het mooiste zijn nog wel de vele suggesties dat de R18 verouderd is en zijn concurrenten niet meer kan bijbenen. Nou, dat hebben we gezien _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151698110
Ik wil geen Audi of BMW in de F1. Ik wil Jaguar of Maserati of Pagani of Koenigsegg of Lamborghini of Aston Martin of weet ik het wat.

Ik hoef geen 13 in een dozijn leasebakkenmerk in de F1 }:| :r

Renault heeft er imo ook niets te zoeken en dat staat los van de tegenvallende resultaten van dit korte seizoen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151698228
Mercedes mag van mij ook optiefen. Zet er gewoon alleen maar merken die supercars maken in. En dan zal Mercedes die ook best wel maken het zal allemaal wel, maar het is niet hun corebusiness.

Maargoed, we moeten het er maar mee doen denk ik.

PS: Honda mag ook weg van mij :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151698379
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft.

[..]

Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe.

[..]

Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt.

Het mooiste zijn nog wel de vele suggesties dat de R18 verouderd is en zijn concurrenten niet meer kan bijbenen. Nou, dat hebben we gezien _O-.
We zullen het wel zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 15 april 2015 @ 00:14:02 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151698564
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

We zullen het wel zien.
Nou ja, niet dus. Wellicht na 2017, als de F1 weer interessant wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151698568
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Ik wil geen Audi of BMW in de F1. Ik wil Jaguar of Maserati of Pagani of Koenigsegg of Lamborghini of Aston Martin of weet ik het wat.

JAAAA

Redbull verkoopt het team gewoon aan Tata en het komt weer terug als Jaguar. Force India wordt dan een klein zusterteam. Motor laten bouwen bij Cosworth

Michiel Mol stapt dan uit Force India en koopt dan samen met Boekhoorn het overgebleven Torro Rosso, wat weer met Ferrari motoren gaat rijden.

En nu is het tijd om verder in bed te dromen.... zzz
.
  woensdag 15 april 2015 @ 00:37:46 #37
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151698906
Pagani: ~55 medewerkers
Lamborghini: ~830 medewerkers
Aston Martin: 1250
Maserati: 1100
Koenigsegg: 50-100 (vage bronnen)

Typisch bedrijven die wel even een F1 motor, plus electrische onderdelen in elkaar zetten met die gigantische ontwerpafdeling en faciliteiten die ze hebben :X Plus dat ze allemaal compleet vanaf scratch moeten beginnen, want geen van die fabrikanten levert 1.6L turbomotoren, voor zover ik weet.

Alleen Jaguar zou het misschien kunnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151700361
Dat weet ik ook heus wel, maar zoals Fer al opmerkte was het hoogste bedtijd :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151702891
http://www.f1reports.com/(...)act-at-suzuka-kolles

quote:
Apr.14 (GMM) Jules Bianchi might have raced a Sauber in 2015, it has emerged.

The claim was made by former HRT boss Colin Kolles, as he discussed the Giedo van der Garde saga on Austrian television Servus TV.

Dutchman van der Garde took Sauber to court at the 2015 season opener in Melbourne, claiming the Swiss team did not honour his race contract.

But "There were not just three contracts," Kolles claimed. "There were six."

In addition to van der Garde, Felipe Nasr and Marcus Ericsson, the other deals were with Adrian Sutil and also Esteban Gutierrez and Bianchi, he said.

Kolles claims the latter deal was signed mere hours before the Frenchman, who remains in a coma six months later, crashed at Suzuka.

"There was a contract signed at noon on Sunday," he said, explaining the deal would "partially offset" some of Sauber's debts.

With Sauber struggling financially, Kolles claims team boss Monisha Kaltenborn was frantically coming up with questionable solutions.

Bianchi had close ties to engine supplier Ferrari, and Gutierrez - his Mexican sponsors in tow - would ultimately become the Maranello team's test driver.

But Kolles said: "I cannot understand Monisha Kaltenborn's behaviour.

"You cannot sell a car, collect money for it, and then six months later sell it again to someone else."

He believes Sauber's selling of multiple race seats for the 2015 season was "absolutely calculated".
Zes coureurs :').

En als zelfs Kolles al vragen stelt bij je werkwijze.. :').
  woensdag 15 april 2015 @ 10:10:45 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151703061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:03 schreef Bluurgh het volgende:
http://www.f1reports.com/(...)act-at-suzuka-kolles

[..]

Zes coureurs :').

En als zelfs Kolles al vragen stelt bij je werkwijze.. :').
Dubieuzer dan Kolles kan het idd niet.
Oh wacht... Monisha...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151705131
Omdat de Bianchi-Ferrari deal de mist in ging door het ongeluk. Toen was het geld van Guiterez of VdGarde onvoldoende en moesten er plotsklaps rijkere coureurs komen.
.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:36:38 #42
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151705137
Ik snap alleen het nieuwtje zelf niet, want dat Sauber Bianchi wilde hebben is echt al heel lang bekend.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151705414
Ik snap niet dat Sauber zo'n goede auto kan bouwen. Zou het echt alleen aan de motor liggen?
.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:49:18 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_151705479
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Ik snap niet dat Sauber zo'n goede auto kan bouwen. Zou het echt alleen aan de motor liggen?
Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat.

Als je nu bijvoorbeeld ziet dat vorig jaar Lotus met de renault kansloos achteraan reed en nu met een Mercedes in de top 10 zit, dan lijkt me dat behoorlijk duidelijk :P

Aerodynamisch zullen ze niet zo'n megastap gemaakt hebben, zelfde met Sauber. De Ferrari-motor is gewoon veel sterker dan vorig jaar.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_151706016
Nog een beter idee.
Audi bezit Ducati.
Ducati gaat F1 motoren bouwen voor de auto ontwikkeld door Audi.

Audi powered by Ducati :+
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_151706104
Door de lagere neus hebben ze de auto flink moeten aanpassen. Dus aerodynamisch is er wel het een en ander veranderd, waardoor een aantal auto's beter zijn geworden. Williams en Red Bull lijken er bijvoorbeeld door deze verandering op achteruit gegaan te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 15 april 2015 @ 13:53:37 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151708720
En het kan ook gewoon zijn dat de nieuwe motor bepaalde karakteristieken heeft die beter aansluiten bij het chassis en de aero package die Sauber had. F1 wagens zijn in die zin heel complex. Het zou een soort van 'stom geluk' zijn als ze daar voordeel uit halen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151712086
Soort van (toekomstige rijders in de) F1 nieuws :P Die races zijn pas een genot om naar te kijken. Helaas ook dit jaar weer redelijk slecht bezet door Nederlanders, maar dat drukt de pret niet of nauwelijks..

GP2 weer te zien op RTL7
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:29:06 #49
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151723790
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:59 schreef Atreidez het volgende:
Soort van (toekomstige rijders in de) F1 nieuws :P Die races zijn pas een genot om naar te kijken. Helaas ook dit jaar weer redelijk slecht bezet door Nederlanders, maar dat drukt de pret niet of nauwelijks..

GP2 weer te zien op RTL7
Toptalent Daniel de Jong rijdt mee _O_ genoeg reden om alle afspraken opzij te zetten ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151727947
Even off topic, maar zijn er hier nog meer mensen die het Bloodhound SSC proiect volgen?

Wat een waanzinnig ding is dat zeg!
pi_151730445
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Toptalent Daniel de Jong rijdt mee _O_ genoeg reden om alle afspraken opzij te zetten ^O^
Sarcastisch mag ik hopen? :X
pi_151731766
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat.

Als je nu bijvoorbeeld ziet dat vorig jaar Lotus met de renault kansloos achteraan reed en nu met een Mercedes in de top 10 zit, dan lijkt me dat behoorlijk duidelijk :P

Aerodynamisch zullen ze niet zo'n megastap gemaakt hebben, zelfde met Sauber. De Ferrari-motor is gewoon veel sterker dan vorig jaar.
Denk eigenlijk dat lotus best wel veel op aerodynamisch gebied veranderd zijn. Die neus is echt radicaal anders van vorig jaar. Dat betekent ook dat alle Aero na de neus compleet anders is.

Ik vermoed eigenlijk dat de sauber vorig jaar niet zo slecht was als dat hij leek. Het Ferrari blok daarentegen was gewoon veel slechter. Verder heeft sauber wel de faciliteiten om een goede auto te bouwen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 07:35:49 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151732303
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Toptalent Daniel de Jong rijdt mee _O_ genoeg reden om alle afspraken opzij te zetten ^O^
Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets van
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151735949
RTL7 vind ik kut om races te kijken. Reclame, altijd Allard Kalf.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_151736686
Gewoon live op Sport1
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151736906
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 02:13 schreef Waffle het volgende:

vermoed eigenlijk dat de sauber vorig jaar niet zo slecht was als dat hij leek. Het Ferrari blok daarentegen was gewoon veel slechter. Verder heeft sauber wel de faciliteiten om een goede auto te bouwen.
Plus dat de auto van vorig jaar te zwaar was, een probleem wat ze het hele jaar niet hebben kunnen oplossen.
  donderdag 16 april 2015 @ 12:50:37 #57
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151739752
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets van
;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 12:58:53 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151739959
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 16 april 2015 @ 13:36:23 #59
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_151740987
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:55 schreef Beach het volgende:
RTL7 vind ik kut om races te kijken. Reclame, altijd Allard Kalf.
je bedoeld Veronica
  donderdag 16 april 2015 @ 14:24:49 #60
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151742184
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest _O-
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 16 april 2015 @ 14:33:40 #61
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742448
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest _O-
Ik heb hem nog proberen te vinden. Straks maar op youtube terugkijken.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 16 april 2015 @ 14:35:01 #62
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 16 april 2015 @ 14:35:15 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:17 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon live op Sport1
Wat?
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 14:36:48 #64
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151742531
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:35 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame.
Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing joh _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151742547
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:35 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat?
GP2
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 april 2015 @ 14:38:59 #66
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing joh _O-
Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 16 april 2015 @ 14:39:16 #67
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

GP2
Klopt, ga daar komend weekend eens voor zitten, kijken of het interessant is.
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 14:40:22 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151742621
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race.
Mee eens, nog altijd beter dan Sport1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 16 april 2015 @ 14:41:41 #69
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mee eens, nog altijd beter dan Sport1
Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 16 april 2015 @ 14:43:09 #70
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151742709
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven.
Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 16 april 2015 @ 14:47:10 #71
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151742832
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:43 schreef WEST het volgende:

[..]

Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden.
Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151742858
Was het maar mogelijk om legaal Sky te nemen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 16 april 2015 @ 14:51:30 #73
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151742936
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten.
Dat is ook wel zo. Vroeger zat iedereen te miepen over Ruud ter Weijde. Maar hij deed het wel goed. Alleen is hij wel met pensioen. Gewoon Mol met een paar vanaf locatie werken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 16 april 2015 @ 14:52:16 #74
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151742948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:48 schreef Beach het volgende:
Was het maar mogelijk om legaal Sky te nemen.
moet je in Engeland wonen :P maar ik hoorde van een teamgenoot van mij dat Sky in Engeland peperduur is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151743417
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef WEST het volgende:

[..]

moet je in Engeland wonen :P maar ik hoorde van een teamgenoot van mij dat Sky in Engeland peperduur is.
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 april 2015 @ 15:11:56 #76
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151743510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
Even naar Euro's omgerekend ¤778,- voor SD en ¤1056,- voor HD

Voor HD betaal je dus 88 euro per maand.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 15:13:50 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151743571
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
Tering :X

Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 16 april 2015 @ 15:18:05 #78
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151743702
Als je als Brit alleen F1 fan bent kun je natuurlijk wel losse races kopen. Volgens mij 8 pond per race als ik het goed onthouden heb.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2015 @ 16:32:48 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151745807
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tering :X

Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
Heb je het ook gelijk over vele andere sporten die je erbij krijgt. Het geld gaat er bij onder meer Sky ook weer met bakken uit, want heb je bijvoorbeeld gezien wat er gelapt wordt voor de Premier League?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 16:41:50 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151746088
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tering :X

Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
Je zit dan wel met een compleet tv-pakket.
Een standaard Sky-pakket is 21,50 pond. Met Sport 47 pond. Kortom Sky Sports kost 26,50*12 = 318 pond ofwel 442 euro pj. Alleen Sky Sports valt niet los te bestellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 16-04-2015 16:58:26 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 16 april 2015 @ 17:52:38 #81
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_151747930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2015 @ 18:10:14 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151748357
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:52 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
Het voegde ook echt iets toe :Y

Nu heb je helemaal niks, maar Sky F1 heeft gelukkig ook een prima tune, helaas nog niet gezien dit jaar door het vroege tijdstip.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 16 april 2015 @ 18:11:55 #83
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_151748398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:41 schreef borisz het volgende:

[..]

Je zit dan wel met een compleet tv-pakket.
Een standaard Sky-pakket is 21,50 pond. Met Sport 47 pond. Kortom Sky Sports kost 26,50*12 = 318 pond ofwel 442 euro pj. Alleen Sky Sports valt niet los te bestellen.
Onze bronnen vertelden ons dat je het sport-pakket niet eens nodig hebt bij Sky. Formule 1 schijnt al in het normale Sky pakket te zitten. Dus dan ben je voor die £21,50 al klaar.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_151748517
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest _O-
quote:
Q: OK thank you for that. Coming to you Pastor, some good battles in China last time out and breakthrough points for the team, scored by your team mate. How do see this Lotus team evolving in 2015?

Pastor Maldonado: To be honest we've been a bit unlucky in the first two races, especially for me in the first corner I've been hit by Nasr in Australia and I was P6 already and the same in Malaysia, I was P8 or P9, I think it was P8, and I've been hit by Bottas in the first corner, so the first two races have been completely compromised by the first corner, you know. Last race was actually our first race where we've been able to compete against the other teams, or the other teams around us. We confirm what we've been expecting, the pace of the car. Actually in qualifying we still maybe are not at the top of our package. We've been working quite hard and hopefully this weekend it should be a bit better than it was in the past three races. But actually the race pace was quite good, encouraging and we are really looking to do our best and to finally be in the points this weekend.

Q: There's been a Lotus in the final part of qualifying at every round this year so far but you yourself have only managed it once. Can you tell us what areas you are focusing on in particular to make sure that you get yourself into Q3?

PM: Yeah, quali is maybe the main focus for the team. We just need to try to put everything together. I think the speed is there. But normally it has been like this, even in the past, we've been less competitive in quali than in the race. I really expect, and we will approach different ways the qualifying to try to get 100 per cent from the car and then trying to keep the same situation or the same pace for the race.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 16 april 2015 @ 18:25:40 #85
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151748676
quote:
3s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

ik hoorde het later ja.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151867530
Ik las op enkele sites dat Ecclestone en de teams het eens geworden zijn om in 2017 de max fuek flow te verhogen om zo richting de 1000pk te gaan.

Zou dit dan gelijk een grote equalizer zijn voor de merken? Misschien maken de verschillen minder uit met zoveel vermogen en komt het meer op drivebility aan.
.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2015 @ 19:15:28 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151867714
Zou mooi zijn. Ze zitten nu iets boven de 810 pk?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 april 2015 @ 19:50:39 #88
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151869062
2017? Waarom niet al gewoon komend seizoen :?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151871081
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:
2017? Waarom niet al gewoon komend seizoen :?
Omdat de FIA zonder toestemming van de teams de regels voor 2017 kan vaststellen. Voor 2016 is er nu unanieme toestemming van alle teams nodig,
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151871746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:52 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer.
pi_151873823
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer.
Dat is mijn ringtone. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151873991
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is mijn ringtone. :)
Nice.
pi_151875906
Jaques Villeneuve getroffen door een vlaag van gezond verstand: https://www.rtlgp-magazin(...)-max-verstappen.html
pi_151876111
Door het verlengen van het contract van Winterkorn bij VW (Wat een groot verlies is voor opperbaas Piëch) wakkert het F1 gerucht ook weer aan:

https://www.rtlgp-magazin(...)taande-met-audi.html
pi_151879083
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Door het verlengen van het contract van Winterkorn bij VW (Wat een groot verlies is voor opperbaas Piëch) wakkert het F1 gerucht ook weer aan:

https://www.rtlgp-magazin(...)taande-met-audi.html
Zou mooi zijn voor de sport....
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2015 @ 23:41:43 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  maandag 20 april 2015 @ 23:43:22 #98
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151879372
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151880588
quote:
Dat mag ik wel, beetje zelfspot, goed voor zijn imago en goed voor zijn toekomst in wellicht WEC of DTM. Ik hoop het laatste :)
pi_151882193
Ik lees net dat de topman van VW in 2017 opstapt. Je weet wel, die man die een grafhekel aan Bernie heeft. De nieuwe topman zou mogelijk wel oren hebben naar F1. En dan met Audi. Duurt nog een paar jaar dus sowieso als het al gaat gebeuren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')