Lijstje van gewichten van een paar jaar terug:quote:If he is over the weight by five kilos that is 0.2 secs-a-lap and it is the end of your career basically.
quote:Lightweights
Sebastian Vettel 64kg (10st), 176cm (5ft 9in)
Nico Rosberg 66kg (10st 5lb), 178cm (5ft 10in)
Middleweights
Jenson Button 70kg (11st), 183cm (6ft)
Lewis Hamilton 71kg (11st 2lb), 174cm (5ft 8 1/2in)
Heavyweights
Nico Hülkenberg 74kg (11st 9lb), 184cm (6ft)
Paul di Resta 74kg (11st 9lb), 185cm (6ft 1in)
Mark Webber 75kg (11st 11lb), 184cm (6ft)
HHF. De lul. Ik wil het er niet meer over hebbenquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jos pastte toen niet in de blauwe, hebben ze heinz hareld freggel erin gezet.
Sauber sloot contracten af met 6 coureursquote:Dutchman van der Garde took Sauber to court at the 2015 season opener in Melbourne, claiming the Swiss team did not honour his race contract.
But “There were not just three contracts,” Kolles claimed. “There were six.”
In addition to van der Garde, Felipe Nasr and Marcus Ericsson, the other deals were with Adrian Sutil and also Esteban Gutierrez and Bianchi, he said.
Bianchi kun je momenteel weinig van verwachten, dus dat is weer een beetje dom.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
[..]
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs
Laten we het hopen! Een opvolger voor de Sauber C9:quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:14 schreef Waffle het volgende:
Waren ze van plan over te stappen naar het WEC of zo?
Nasr en Ericsson waren later.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
[..]
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs
Was toch al langer bekend?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:13 schreef zoem het volgende:
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals Kolles
[..]
Sauber sloot contracten af met 6 coureurs
quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nasr en Ericsson waren later.
Van der Garde en Bianchi zouden (volgens de geruchten) samen bij Sauber gaan rijden, maar het ongeluk van Bianchi gooide roet in het eten waardoor Sauber een noodsprong moest maken om genoeg geld binnen te krijgen en dus twee nieuwe rijders aantrok die meer geld meenamen.
Waar haal je dat gerucht vandaan?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat er in 2016 of 2017 een BMW achterin de RedBull zit, danwel het hele team verkocht is aan Beieren. De Bmw turbo uit 1986 en V10 en V8 waren de sterkste die er waren.
Oh gewoon gissen, wie er uberhaubt budget, interesse en de kennis heeft om zoiets te doen. Audi en BMW is wat in mij opkomt.quote:
RedBull Renault helemaal niks meer wordt. En zonder een nieuwe fabrikant, zie ik ze vrij snel vertrekken uit de F1.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
En dat moet in dit topic omdat?![]()
Audi gaat sowieso niet meedoen.
Ford heeft ook nog interesse getoond, en het zou zomaar kunnen dat Honda ook een flinke stap heeft gemaakt aan het einde van het seizoen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.
Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.
Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
Wanneer? Heb ik niets over gelezen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ford heeft ook nog interesse getoond
http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/quote:
Dat die Cosworth V6 überhaupt bestaat is al de vraag. Het gerucht ging ook dat die in de Nissan GTR LM zou zitten maar ook dat bleek niet waar te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/
Niks dan geruchten op een site die niks voorstelt... ik had het iets rooskleuriger in mijn hoofd zitten.
Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen.
Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant.
Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen.
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.quote:'There’s a very good reason why we are not in F1,' says Wolfgang Ullrich, Audi’s motorsport boss. 'There’s no relevance to the road. Audi has always been engaged in motorsport that’s relevant to our customers such as rallying and touring cars, which brought quattro, FSI and TFSI to our road cars.
'This is why in 1999 we decided against F1. Instead we decided to take on the greatest race in the world. We went for Le Mans.'
Why Audi thinks Le Mans is tougher than F1
Audi has enjoyed unprecedented success at La Sarthe. Under Ullrich's watch Audi has racked up nine wins in 11 years, putting itself on a par with Ferrari and behind only Porsche (16 wins) in the constructor’s championship standings.
'Our goal is track to road technology,' Ullrich told CAR. 'The best proof of technology is success in motorsport. Lightweight construction, downsized engines and greater economy – they are as relevant for the road as they are for the track.'
That old chestnut: win on Sunday, sell on Monday
Ullrich is adamant that Le Mans endurance racing is a better testbed than Formula One will ever be.
'Let me show you how – at Le Mans, one of our cars will cover 325 miles more than an F1 car will cover in an entire season, our average speed including pits stops will be 20mph higher than an F1 car and we will use 42% less fuel.
'You cannot argue with those figures.'
2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.
De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.
Gekoppeld natuurlijk aan alle andere ontkenningen die Audi heeft gepubliceerd sinds die tijd. En F1 is gewoon te laat.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:12 schreef Fer het volgende:
[..]
2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen.
Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan. Sowieso is de F1 marketingtechnisch interessanter dan de WEC. Dat toont het succes van Mercedes wel aan. Mercedes zou vorig jaar een geschatte adverteringswaarde van 2 miljard halen uit de F1 tegenover de 30 miljoen wat Audi uit de WEC en toerwagens haalt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal.
De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone.
quote:Despite today's news that Audi isn't heading to Formula 1, somewhere nestled between the rumors and refutations, you’ll find a growing number of interrelated facts that could point to an eventual change in Audi’s motor racing plans.
Tracing the first Audi-to-Formula 1 rumors involves a trip much further back than some might expect--to 1999 when the German brand set its sights on the 24 Hours of Le Mans.
"I remember the early days of testing the very first prototypes, and we were already hearing from some of the big bosses that we were headed in the wrong direction," one insider told me. "There were board members back then who felt F1 was the only place for Audi, and all the rumors since then have a familiar sound going back to '99."
But the latest rumors were, for the first time, hard to dismiss. Audi Sport attempted to quash the speculation in late October with a simple post to its Facebook page – "Audi in Formula 1? These rumors keep appearing with regularity since years. It's pure speculation again this time and without any foundation. We are committed to the FIA WEC, DTM and GT racing."
While there's no reason to doubt Audi is committed to its primary sports car programs, the length of its involvement in the World Endurance Championship is definitely worth questioning, even now. So rather than connect the dots, I'll lay out all I've learned through either direct confirmation or back-channel sources, some of the unconfirmed input I've received through other associates, and add in a bit of context elsewhere so you can form your own opinion.
• Audi is returning to the WEC next year with the latest round of updates to its R18 e-tron quattro LMP1-Hybrid. That car first appeared in 2011, and went through an almighty revision at great expense for 2014.
• With the pace being shown by Toyota and Porsche, the R18 – at least in its current shape and form – is near the end of its development cycle.
• I've been told that 2015 will indeed be the swansong for the R18, and if that's true, its replacement would be needed for 2016. It would come at an even greater expense – enough to fund one of the smaller Formula 1 teams.
• Porsche's return to LMP1 led to immediate speculation that its sister brand Audi was destined for F1, and the timeline for Audi's exit from sports cars is said to be somewhat fluid, dependent on the maturation of Porsche's 919 Hybrid program.
• The Audi-to-F1 topic is reviewed by its board on an annual basis.
• I've been told by multiple sources for years that the plan has always been for Porsche to serve as Volkswagen Group's sole representative atop LMP1.
• Audi's annual LMP1-H budget is $242 million.
• While assembling its new LMP1 program, Porsche hired a few top mechanics away from Audi's P1 team with the promise of lifetime employment.
• All signs point to Porsche being ready to take the baton from Audi next season, and a win at the 24 Hours of Le Mans would reportedly cement Audi's departure for 2016.
• Annual profits from within the Volkswagen Group are soaring. VW is a close second to Toyota in annual vehicle sales, and Audi has long been a star financial performer for VG.
• Considering the sums freely apportioned for both Porsche and Audi P1 programs—said to be a half-billion dollars annually, diverting Audi's current budget to F1 and adding another $250 million on top might not be as big of an investment as it sounds.
• With a rough idea of where the R18 will find itself against Toyota and Porsche next year in the WEC, and knowing that the VG board members are said to be waiting for Porsche to demonstrate its readiness to take Audi's place on the global sports car stage, it leaves the question of the R18's successor somewhat unanswered.
• F1's share of its TV income and general profit structure could more than offset Audi's expenses – a big change from sports car racing where manufacturers absorb almost all of the costs without any hope of recouping even a fraction of what's spent.
• Former Ferrari F1 boss Stefano Domenicali is starting at Audi this week. Dr. Wolfgang Ullrich (ABOVE) says it is in a non-motorsport capacity. But will it remain that way? Someone of Domenicali's talents as a team manager would not necessarily be needed until a new motorsport program was fully implemented.
• As mentioned above, the need for a brand-new R18 is evident, and with one season left on the current car, 2016 would be the year for its introduction. To have a new car readied, massive financial investment and a significant chunk of Audi Sport's workforce would need to be dedicated to the creation of a new car while the 2015 WEC takes place.
• On the surface, Audi's faced with two show stoppers: Leaving sports car racing at the end of 2015 for F1 in 2016, and building a new sports car in 2015 for 2016. I'm told it's one or the other, instead of concurrent LMP1-H and F1 endeavors going forth.
• After a decade and a half of Le Mans-based racing, Audi owns sports car racing from an image and promotion standpoint. Audi equals Le Mans, and that's been the case for years; there's nothing left to mine from endurance racing. In terms of growth and reaching new audiences--those who might want to buy an Audi--it's fair to say the German brand has been preaching to the choir for quite some time. With diminishing returns associated with a continued WEC program, a move to F1 would open a much bigger world to Audi, and thanks to the giant television ratings and global following that comes with F1, VG increases its market share with Audi once it parks its Le Mans program.
• Audi Sport has spent 2014 moving from its base in Ingolstadt – a former grocery store (not kidding – I've been there) into a new technical center based in Neuburg. Audi Sport's new, dedicated building is 300 feet wide and 900 feet long (the width of an NFL football field and the length of three NFL fields...).
Renowned Audi Sport engineer Howden "H" Haynes is said to be departing the R18 program at the end of the season. Haynes, along with Leena Gade and other engineers, have been contracted to Audi through H's UK-based Progressive Motorsport firm.
• Gade has reportedly been hired directly by Audi, and given a contract that would keep her within the company until retirement.
• A billing code for an unnamed Audi Sport engine department exists, yet unlike the WEC, DTM and GT projects, transactions, billing and accounting for that department is kept private—behind a firewall to keep prying eyes from other departments locked out from expenditure details.
• Progressive Motorsport has been supporting Formula 1 teams for a few years with its 3D printing services and its pit structures.
• Audi Sport engine guru Ulrich Baretzky is known for starting all new engine designs with a single-cylinder concept. In a break from tradition, a two-cylinder F1 test mule is said to have been in operation for more than a year.
• Haynes is said to be working with former Veloqx Motorsport boss Sam Li on a new project. It has been rumored the two could also be part of a support network—as vendors--for an Audi F1 program.
• Audi Sport employs approximately 275 people for all of its sports car racing programs. That number would need to increase significantly if an in-house F1 project were to take place.
• Audi's increased interest in F1 coincided with F1's move from naturally-aspirated V8s to small, fuel-restricted/single-turbo/petrol-fed V6s.
• The R18s have won Le Mans four straight years using a single-turbo V6s as the basis for its larger displacement diesel powerplants. It's hardly a like-for-like comparison, but the turbo V6 expertise gained by Audi—especially under the 30 percent fuel reduction formula in 2014—would be a strong starting place for an F1 motor.WEC COTA Race 2014 25 ba
• Another source had added to the Audi-will-only-do-F1-in-partnership-with-someone theme. Red Bull Racing has been mentioned, but every source I trust has said Audi would not be interested in limiting its role to providing engines. A full F1 program, chassis included, is the consensus.
• Audi's experience with KERS systems in LMP1-H and DRS in the DTM, along with advanced electronics and aerodynamics in its Le Mans prototypes, would make a transition to F1 much easier than a manufacturer coming into F1 with limited state-of-the-art knowledge.
• Longstanding chassis partner Dallara has been mentioned as a resource for an Audi F1 program.
• Volkswagen Group chairman Ferdinand Piech has made no secret of his wish to see the Auto Union name return to F1 to recreated its famous duels with Mercedes. It has been suggested an Audi F1 program would happen under the Auto Union banner.
• Despite the suggestion that Audi's move to F1 would be predicated on Porsche (Above) winning at Le Mans next year, there are some within Audi that would like to close their P1 tenure on top—beating Porsche and leaving Le Mans--without a peaceful passing of the torch.
Like every good (and unconfirmed) story in motor racing, the strands of information can be woven to suit any outcome. Some items would appear to be interconnected, while others are too random—too scattershot--to arrive at a conclusive verdict.
In a court of law, everything above would be considered circumstantial evidence, yet there are enough kernels of truth to keep from painting the rumors as completely false.
What does it all mean? Is Audi headed to F1? You be the judge.
Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan.
Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe.quote:Sowieso schijnt 2015 het laatste jaar te zijn van de huidige R18 en de bouw van een nieuwe LMP1 om aan de top te blijven meedraaien zou Audi veel meer kosten dan dat de WEC ze nu kost. Genoeg om een F1 team te beginnen, zeker als er genoeg sponsoring bijkomt.
Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt.quote:
We zullen het wel zien.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft.
[..]
Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe.
[..]
Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt.
Het mooiste zijn nog wel de vele suggesties dat de R18 verouderd is en zijn concurrenten niet meer kan bijbenen. Nou, dat hebben we gezien.
Nou ja, niet dus. Wellicht na 2017, als de F1 weer interessant wordt.quote:
JAAAAquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Ik wil geen Audi of BMW in de F1. Ik wil Jaguar of Maserati of Pagani of Koenigsegg of Lamborghini of Aston Martin of weet ik het wat.
Zes coureursquote:Apr.14 (GMM) Jules Bianchi might have raced a Sauber in 2015, it has emerged.
The claim was made by former HRT boss Colin Kolles, as he discussed the Giedo van der Garde saga on Austrian television Servus TV.
Dutchman van der Garde took Sauber to court at the 2015 season opener in Melbourne, claiming the Swiss team did not honour his race contract.
But "There were not just three contracts," Kolles claimed. "There were six."
In addition to van der Garde, Felipe Nasr and Marcus Ericsson, the other deals were with Adrian Sutil and also Esteban Gutierrez and Bianchi, he said.
Kolles claims the latter deal was signed mere hours before the Frenchman, who remains in a coma six months later, crashed at Suzuka.
"There was a contract signed at noon on Sunday," he said, explaining the deal would "partially offset" some of Sauber's debts.
With Sauber struggling financially, Kolles claims team boss Monisha Kaltenborn was frantically coming up with questionable solutions.
Bianchi had close ties to engine supplier Ferrari, and Gutierrez - his Mexican sponsors in tow - would ultimately become the Maranello team's test driver.
But Kolles said: "I cannot understand Monisha Kaltenborn's behaviour.
"You cannot sell a car, collect money for it, and then six months later sell it again to someone else."
He believes Sauber's selling of multiple race seats for the 2015 season was "absolutely calculated".
Dubieuzer dan Kolles kan het idd niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:03 schreef Bluurgh het volgende:
http://www.f1reports.com/(...)act-at-suzuka-kolles
[..]
Zes coureurs.
En als zelfs Kolles al vragen stelt bij je werkwijze...
Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Ik snap niet dat Sauber zo'n goede auto kan bouwen. Zou het echt alleen aan de motor liggen?
Toptalent Daniel de Jong rijdt meequote:Op woensdag 15 april 2015 15:59 schreef Atreidez het volgende:
Soort van (toekomstige rijders in de) F1 nieuwsDie races zijn pas een genot om naar te kijken. Helaas ook dit jaar weer redelijk slecht bezet door Nederlanders, maar dat drukt de pret niet of nauwelijks..
GP2 weer te zien op RTL7
Sarcastisch mag ik hopen?quote:Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toptalent Daniel de Jong rijdt meegenoeg reden om alle afspraken opzij te zetten
![]()
Denk eigenlijk dat lotus best wel veel op aerodynamisch gebied veranderd zijn. Die neus is echt radicaal anders van vorig jaar. Dat betekent ook dat alle Aero na de neus compleet anders is.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat.
Als je nu bijvoorbeeld ziet dat vorig jaar Lotus met de renault kansloos achteraan reed en nu met een Mercedes in de top 10 zit, dan lijkt me dat behoorlijk duidelijk
Aerodynamisch zullen ze niet zo'n megastap gemaakt hebben, zelfde met Sauber. De Ferrari-motor is gewoon veel sterker dan vorig jaar.
Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets vanquote:Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toptalent Daniel de Jong rijdt meegenoeg reden om alle afspraken opzij te zetten
![]()
Plus dat de auto van vorig jaar te zwaar was, een probleem wat ze het hele jaar niet hebben kunnen oplossen.quote:Op donderdag 16 april 2015 02:13 schreef Waffle het volgende:
vermoed eigenlijk dat de sauber vorig jaar niet zo slecht was als dat hij leek. Het Ferrari blok daarentegen was gewoon veel slechter. Verder heeft sauber wel de faciliteiten om een goede auto te bouwen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets van
je bedoeld Veronicaquote:Op donderdag 16 april 2015 10:55 schreef Beach het volgende:
RTL7 vind ik kut om races te kijken. Reclame, altijd Allard Kalf.
Ik heb hem nog proberen te vinden. Straks maar op youtube terugkijken.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest
Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing johquote:Op donderdag 16 april 2015 14:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame.
GP2quote:
Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing joh
Klopt, ga daar komend weekend eens voor zitten, kijken of het interessant is.quote:
Mee eens, nog altijd beter dan Sport1quote:Op donderdag 16 april 2015 14:38 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race.
Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mee eens, nog altijd beter dan Sport1
Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven.
Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden.
Dat is ook wel zo. Vroeger zat iedereen te miepen over Ruud ter Weijde. Maar hij deed het wel goed. Alleen is hij wel met pensioen. Gewoon Mol met een paar vanaf locatie werken.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten.
moet je in Engeland wonenquote:Op donderdag 16 april 2015 14:48 schreef Beach het volgende:
Was het maar mogelijk om legaal Sky te nemen.
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/quote:Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef WEST het volgende:
[..]
moet je in Engeland wonenmaar ik hoorde van een teamgenoot van mij dat Sky in Engeland peperduur is.
Even naar Euro's omgerekend ¤778,- voor SD en ¤1056,- voor HDquote:Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
Teringquote:Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/
Heb je het ook gelijk over vele andere sporten die je erbij krijgt. Het geld gaat er bij onder meer Sky ook weer met bakken uit, want heb je bijvoorbeeld gezien wat er gelapt wordt voor de Premier League?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tering
Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
Je zit dan wel met een compleet tv-pakket.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tering
Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over.
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:58 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt)
Het voegde ook echt iets toequote:Op donderdag 16 april 2015 17:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
Onze bronnen vertelden ons dat je het sport-pakket niet eens nodig hebt bij Sky. Formule 1 schijnt al in het normale Sky pakket te zitten. Dus dan ben je voor die £21,50 al klaar.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Je zit dan wel met een compleet tv-pakket.
Een standaard Sky-pakket is 21,50 pond. Met Sport 47 pond. Kortom Sky Sports kost 26,50*12 = 318 pond ofwel 442 euro pj. Alleen Sky Sports valt niet los te bestellen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 14:24 schreef WEST het volgende:
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest
quote:Q: OK thank you for that. Coming to you Pastor, some good battles in China last time out and breakthrough points for the team, scored by your team mate. How do see this Lotus team evolving in 2015?
Pastor Maldonado: To be honest we've been a bit unlucky in the first two races, especially for me in the first corner I've been hit by Nasr in Australia and I was P6 already and the same in Malaysia, I was P8 or P9, I think it was P8, and I've been hit by Bottas in the first corner, so the first two races have been completely compromised by the first corner, you know. Last race was actually our first race where we've been able to compete against the other teams, or the other teams around us. We confirm what we've been expecting, the pace of the car. Actually in qualifying we still maybe are not at the top of our package. We've been working quite hard and hopefully this weekend it should be a bit better than it was in the past three races. But actually the race pace was quite good, encouraging and we are really looking to do our best and to finally be in the points this weekend.
Q: There's been a Lotus in the final part of qualifying at every round this year so far but you yourself have only managed it once. Can you tell us what areas you are focusing on in particular to make sure that you get yourself into Q3?
PM: Yeah, quali is maybe the main focus for the team. We just need to try to put everything together. I think the speed is there. But normally it has been like this, even in the past, we've been less competitive in quali than in the race. I really expect, and we will approach different ways the qualifying to try to get 100 per cent from the car and then trying to keep the same situation or the same pace for the race.
ik hoorde het later ja.quote:
Omdat de FIA zonder toestemming van de teams de regels voor 2017 kan vaststellen. Voor 2016 is er nu unanieme toestemming van alle teams nodig,quote:Op maandag 20 april 2015 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:
2017? Waarom niet al gewoon komend seizoen
Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie.
Dat is mijn ringtone.quote:Op maandag 20 april 2015 20:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer.
Zou mooi zijn voor de sport....quote:Op maandag 20 april 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Door het verlengen van het contract van Winterkorn bij VW (Wat een groot verlies is voor opperbaas Piëch) wakkert het F1 gerucht ook weer aan:
https://www.rtlgp-magazin(...)taande-met-audi.html
quote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
quote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
Dat mag ik wel, beetje zelfspot, goed voor zijn imago en goed voor zijn toekomst in wellicht WEC of DTM. Ik hoop het laatstequote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |