Meer hier: http://www.nu.nl/binnenla(...)en-vluchtgarage.htmlquote:Het vrijwillige vertrek van de asielzoekers uit de Amsterdamse Vluchtgarage heeft een grimmig staartje gekregen. Een aantal vluchtelingen is woedend op de politie na arrestaties die werden verricht. Ook willen ze de burgemeester spreken.
De politie zegt drie verdachten aan te hebben gehouden bij de Vluchtgarage. "Eén man sloeg met een stok, één zwaaide met een mes en een ander verwondde een agent licht", aldus de politie.
Nadat de hele groep asielzoekers de Vluchtgarage had verlaten, ging een grote groep even verderop midden op de Bijlmerdreef zitten, een doorgaande weg. Daar werd de openbare orde korte tijd verstoord.
Omdat een aantal opheldering van de politie wilde over een eerste arrestatie en de confrontatie leek te zoeken, kwam de ME even in actie. Kort daarop bedaarden de gemoederen weer.
De vluchtelingen zijn inmiddels in de Stopera, waar onder meer het Amsterdamse stadhuis zit. Ze zijn in de gangen van het gebouw gaan zitten en zeggen burgemeester Eberhard van der Laan te willen spreken.
"Ze staan op straat en dat willen ze laten zien", aldus een woordvoerster.
De politie houdt de groep in de gaten.
quote:Op maandag 13 april 2015 13:34 schreef DeJori het volgende:
Komt omdat ze geen stageplek kunnen krijgen.
Janken geblazen.quote:Op maandag 13 april 2015 13:57 schreef Pino0 het volgende:
Dit hele landwereldje is gewoon verkankerd.
Ze hadden nooit zo lang mogen wachten.
Zonder oorlogen hadden we een stuk minder immigranten.
En bedankt PvdA voor het integratie beleid met onze Noord-Afrikaanse vrienden. Krijgen we echt een fijner landje door.
okquote:Op maandag 13 april 2015 13:57 schreef Pino0 het volgende:
Dit hele land wereldje is gewoon verkankerd.
En bedankt PvdA voor het integratie beleid met onze Noord-Afrikaanse vrienden. Krijgen we echt een fijner landje door.
Maar geen mens is illegaal!!1! /groenlinksquote:Op maandag 13 april 2015 14:08 schreef LXIV het volgende:
Die hele asielprocedure is onzinnig wanneer uitgewezen asielzoekers gewoon mogen blijven. Waarom dan nog voor veel geld uitzoeken of hun vluchtverhalen kloppen? (Die overigens sowieso meestal gelogen zijn).
Het is een fictief probleem. Pak die mensen gewoon op en zet ze op het vliegtuig naar hun eigen land. Geef ze 4000 euro zakgeld mee, dan kunnen ze daar een nieuwe start maken.
Is het weer de schuld van de pvda ja?quote:Op maandag 13 april 2015 13:57 schreef Pino0 het volgende:
Dit hele land wereldje is gewoon verkankerd.
Het schijnt ook mee te spelen dat de Turkse schoonmaker van Samson en Rutte niet langskwam.quote:Op maandag 13 april 2015 13:34 schreef DeJori het volgende:
Komt omdat ze geen stageplek kunnen krijgen.
Ik wil zo veel.......quote:Op maandag 13 april 2015 13:28 schreef luxerobots het volgende:
Ook willen ze de burgemeester spreken.
Ja die moesten zo nodig steun geven aan de invasie van moslimlanden waardoor de burgers uit die landen gevlucht zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is het weer de schuld van de pvda ja?
Maar waarom dat nooit dit gejank over CDA en VVD? Die staan over het algemeen te springen als Uncle Sam zin heeft om oorlogje te spelen.quote:Op maandag 13 april 2015 14:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja die moesten zo nodig steun geven aan de invasie van moslimlanden waardoor de burgers uit die landen gevlucht zijn.
Zijn iig met vlag en wimpel geslaagd voor de inburgeringscursus.quote:Op maandag 13 april 2015 13:28 schreef luxerobots het volgende:
"Eén man sloeg met een stok, één zwaaide met een mes en een ander verwondde een agent licht"
Het is vreemd, omdat zoals ik al zei, de PvdA populair is onder de moslimkiezer en ook veel Turkse leden heeft.quote:Op maandag 13 april 2015 14:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar waarom dat nooit dit gejank over CDA en VVD? Die staan over het algemeen te springen als Uncle Sam zin heeft om oorlogje te spelen.
Het zijn ook diezelfde CDA en VVD die de grote immigratiestroom gefaciliteerd hebben. Ook al willen ze je graag laten geloven van nietquote:Op maandag 13 april 2015 14:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar waarom dat nooit dit gejank over CDA en VVD? Die staan over het algemeen te springen als Uncle Sam zin heeft om oorlogje te spelen.
Ja hoor, geld meegeven ook nog, dan staan ze volgende week weer op de stoep.quote:Op maandag 13 april 2015 14:08 schreef LXIV het volgende:
Die hele asielprocedure is onzinnig wanneer uitgewezen asielzoekers gewoon mogen blijven. Waarom dan nog voor veel geld uitzoeken of hun vluchtverhalen kloppen? (Die overigens sowieso meestal gelogen zijn).
Het is een fictief probleem. Pak die mensen gewoon op en zet ze op het vliegtuig naar hun eigen land. Geef ze 4000 euro zakgeld mee, dan kunnen ze daar een nieuwe start maken.
Japan is vol, Japan voor de Japanners, opkankelen met die asielzoekels.quote:Op maandag 13 april 2015 15:53 schreef DrDentz het volgende:
Japan gaat ook een beetje onze kant op, ze hebben vorig jaar al een recordaantal van 11 asielzoekers toegelaten. In 2013 waren het er nog 6.
Geen mens is illegaal want ze hebben allemaal rood bloed net als ons. Echt woar jonguh !quote:
Gelukkig ben ik geen illegaal! Je leest het idd regelmatig in de krant, weer 500 illegalen opgepakt bij een raid. Vaak aan de westkant, jeddah enzo. Het zijn ook vaak mensen die hier wel legaal gekomen zijn, maar niet vertrokken nadat hun contract afliep. Verblijfsvergunning is hier strikt gekoppeld aan je werk, geen werk betekent meteen eruit.quote:Op maandag 13 april 2015 15:48 schreef Enchanter het volgende:
Ben geen fan van Saudi-Arabië , maar dit doen ze wel goed.
Kan Nederland nog wat van leren
quote:Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Geen mens is illegaal want ze hebben allemaal rood bloed net als ons. Echt woar jonguh !
En je moet niet denken dat Nederland van de Nederlanders is. Dit land is een opvangkamp en de oorspronkelijke bewoners (kots) moeten zich wat meer als hulverleners opstellen en zich aanpassen. Diegene die dat niet doen zijn racisten. De Nederlandse cultuur is het waardeloze meubilair van dit land en dient hoognodig te worden verrijkt met bv de prachtige en begaafde cultuur van de hardwerkende Afrikanen of de vredelievende cultuur/religie van de vooruitstrevende Islamieten.
PVDA/SP mode on/off
Die 4000 euro is een fractie van wat zo'n asielzoeker generaties lang zal kosten. Dat loopt in de miljoenen. Liever zou ik ze nog meer meegeven, maar dan wordt het te aantrekkelijk om de reis nóg een keer te maken. Ik denk dat je op 4000 euro een bedrag hebt dat de Nederlandse staat heel veel geld (en de bevolking heel veel ellende) bespaart en dat het toch niet aantrekkelijk maakt om het nog eens te proberen.quote:Op maandag 13 april 2015 15:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, geld meegeven ook nog, dan staan ze volgende week weer op de stoep.
Woorden naar mijn hart.quote:Op maandag 13 april 2015 15:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het Nederlandse systeem is dan ook redelijk debiel. In plaats van te kijken wat deze mensen willen en kunnen toevoegen aan de Nederlandse samenleving, wordt er gekeken naar hoe zielig ze zijn.
Ben je volkomen kansloos, geestelijk nog steeds in de 13e eeuw, maar zielig genoeg, dan mag je blijven. Inburgeringscursusje, huisje in het getto, en over 50 jaar klagen we steen en been dat je nooit geïntegreerd bent.
Sta je klaar om 40 jaar lang krom te liggen in een vies kutbaantje om je nieuwe vaderland dank te betonen, maar ben je niet echt zielig? Jammer, oprotten. Bedankt voor de moeite.
Zo'n systeem is zowel voor ons als voor die mensen achterlijk. We zouden veel meer moeten inzetten op verplichte en verregaande integratie en op inzet van de immigranten.
quote:Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Geen mens is illegaal want ze hebben allemaal rood bloed net als ons. Echt woar jonguh !
En je moet niet denken dat Nederland van de Nederlanders is. Dit land is een opvangkamp en de oorspronkelijke bewoners (kots) moeten zich wat meer als hulpverleners opstellen en zich aanpassen. Diegene die dat niet doen zijn racisten. De Nederlandse cultuur is het waardeloze meubilair van dit land en dient hoognodig te worden verrijkt met bv de prachtige en begaafde cultuur van de hardwerkende Afrikanen of de vredelievende cultuur/religie van de vooruitstrevende Islamieten.
PVDA/SP mode on/off
Wat moet je er dan mee doen?quote:Op maandag 13 april 2015 17:18 schreef Xa1pt het volgende:
Dat diverse mensen nog steevast blijven roepen dat je illegalen maar gewoon uit moet zetten geeft al aan dat er geen enkele inhoudelijke discussie aan valt te gaan met de huilerts hier.
Natuurlijk is het lastig om sommige mensen terug te sturen omdat ze geen paspoort hebben maar dat is nou een goede reden om ze allemaal vast te zetten of centraal in een kamp te houden zodat er toezicht op is. Bespottelijk dat ze voor de ogen van de politie vrij rond kunnen lopen en het openbare leven verstoren.quote:Op maandag 13 april 2015 17:18 schreef Xa1pt het volgende:
Dat diverse mensen nog steevast blijven roepen dat je illegalen maar gewoon uit moet zetten geeft al aan dat er geen enkele inhoudelijke discussie aan valt te gaan met de huilerts hier.
Detentie mag alleen als er uitzicht op uitzetting is. Dat is er bij deze mensen blijkbaar niet.quote:Op maandag 13 april 2015 17:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk is het lastig om sommige mensen terug te sturen omdat ze geen paspoort hebben maar dat is nou een goede reden om ze allemaal vast te zetten of centraal in een kamp te houden zodat er toezicht op is. Bespottelijk dat ze voor de ogen van de politie vrij rond kunnen lopen en het openbare leven verstoren.
De strafbaarstelling van illegalen is iets wat onder zware druk van de PvdA van tafel is geveegd. De PvdA heeft veel moeten opgeven in de onderhandelingen met de VVD om dit voor elkaar te krijgen, maar ze vonden dat waard.quote:Op maandag 13 april 2015 17:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk is het lastig om sommige mensen terug te sturen omdat ze geen paspoort hebben maar dat is nou een goede reden om ze allemaal vast te zetten of centraal in een kamp te houden zodat er toezicht op is. Bespottelijk dat ze voor de ogen van de politie vrij rond kunnen lopen en het openbare leven verstoren.
Terecht. Het kost een hoop en levert ook nog eens geen flikker op, integendeel.quote:Op maandag 13 april 2015 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De strafbaarstelling van illegalen is iets wat onder zware druk van de PvdA van tafel is geveegd. De PvdA heeft veel moeten opgeven in de onderhandelingen met de VVD om dit voor elkaar te krijgen, maar ze vonden dat waard.
De meningen daarover zijn op zijn zachtst gezegd verdeelt.quote:Op maandag 13 april 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terecht. Het kost een hoop en levert ook nog eens geen flikker op, integendeel.
Wat stel jij dan voor?quote:Op maandag 13 april 2015 17:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Illegalen mogen niet werken in Nederland, een ook niet een stage. Ze mogen eigenlijk zo goed als niks. Sinds de wetten van Cohen (PvdA) in 2000.
Als je ze op straat laat rondslingeren, levert dat alleen maar meer criminaliteit en gevaarlijke situaties op.
Dat er mensen zijn die geloven in symboolpolitiek en geen fuck geven om de werkzaamheid is geen nieuws inderdaad. Alleen ironisch genoeg zijn het dan wel dezelfde mensen die klagen over het feit dat asielzoekers zoveel geld kosten.quote:Op maandag 13 april 2015 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meningen daarover zijn op zijn zachtst gezegd verdeelt.
Volgens mij zijn er geen makkelijke oplossingen. Ik heb geen idee.quote:
Weet ik niet precies. Maar een Duitse rechter noemde onze omgang met asielzoekers onlangs nog 'mensonwaardig'.quote:Op maandag 13 april 2015 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
Van die 125.000 asielzoekers die in Duitsland aankomen zal ook niet iedereen mogen blijven. Maar wat doen onze oosterburen met die groep?
quote:Het is niet voldoende gewaarborgd dat asielzoekers in Nederland worden voorzien van basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak, oordeelde de rechtbank in Darmstadt afgelopen donderdag. De zaak draaide rond een Somalische asielzoeker die in Nederland was uitgeprocedeerd en naar Duitsland was uitgeweken.
Duitsland wilde de man terugsturen naar Nederland omdat binnen de EU is afgesproken dat asielzoekers worden teruggestuurd naar het land waar ze eerst asiel aanvroegen, maar de rechter stak daar een stokje voor.
De Duitse rechter wees erop dat asielzoekers in Nederland niet mogen werken, terwijl ze tegelijk geen overheidssteun krijgen. Daarom dreigen ze af te dalen tot "onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum", citeert NRC uit het vonnis.
Omdat uitzetten niet in alle gevallen mogelijk is. Het is niet zo simpel om iemand maar gewoon op het vliegtuig naar Mogadishu te zetten. En aangezien er geen grenscontroles staan binnen de Schengen-zone, loopt/bust zo iemand 'gewoon' de grens over.quote:Op maandag 13 april 2015 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik snap iets niet, je hebt een Somalische asielzoeker die in Nederland uitgeprocedeerd is. Waarom zet Nederland die man dan niet uit? Hij kan vervolgens gewoon in Duitsland doodleuk weer dat hele traject van vele rechtszaken in.
En jij gaat ons nu vast vertellen wat de oplossing is voor dit probleem?quote:Op maandag 13 april 2015 17:18 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe vluchtelingen een land kiezen. Zweden en Duitsland liggen voor de meesten nou niet bepaald om de hoek.quote:Op maandag 13 april 2015 17:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het beleid wat Nederland heeft qua asielzoekers is al best afschrikwekkend. Volgens mij gaan er veel meer mensen (ook relatief) naar Zweden en Duitsland, om maar iets te noemen.
PvdA heeft overal schuld aan.quote:Op maandag 13 april 2015 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is het weer de schuld van de pvda ja?
Mooie oneliners. Ben je een bot?quote:Op maandag 13 april 2015 18:45 schreef Pino0 het volgende:
[..]
PvdA heeft overal schuld aan.
Met links tuig los je helemaal niks op.
Ben jij een linkse thee drinker? Een goedprater?quote:Op maandag 13 april 2015 18:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooie oneliners. Ben je een bot?
Polcor gutmensch? Zijn er niet genoeg stageplaatsen?quote:Op maandag 13 april 2015 18:49 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ben jij een linkse thee drinker? Een goedprater?
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe het werkt. Maar als je eenmaal in Schengen ben kun je misschien naar het land reizen waar je denkt dat je het meeste kans maakt?quote:Op maandag 13 april 2015 18:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af hoe vluchtelingen een land kiezen. Zweden en Duitsland liggen voor de meesten nou niet bepaald om de hoek.
Ga eensch weg. Hippiequote:Op maandag 13 april 2015 18:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Polcor gutmensch? Zijn er niet genoeg stageplaatsen?
Ik ben wel een grachtengordel wegkijker trouwens.quote:Op maandag 13 april 2015 18:49 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ben jij een linkse thee drinker? Een goedprater?
Da's niet zo'n moeilijke vraag natuurlijk. De linkse policor Gutmenschen zieligheidsindustrie vertelt deze gelukszoekers waar de uitkeringen het hoogste zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 18:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af hoe vluchtelingen een land kiezen. Zweden en Duitsland liggen voor de meesten nou niet bepaald om de hoek.
Ik heb gehoord dat ze folders drukken in het Arabisch en die kant op sturen.quote:Op maandag 13 april 2015 18:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's niet zo'n moeilijke vraag natuurlijk. De linkse policor Gutmenschen zieligheidsindustrie vertelt deze gelukszoekers waar de uitkeringen het hoogste zijn.
Klopt. Met folders van de PvdA, GL en SP (ook in het Arabisch) erbij, want zo komen ze aan hun stemvee. Tenminste, als deze partijen al niet actief werven in vluchtelingenkampen.quote:Op maandag 13 april 2015 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat ze folders drukken in het Arabisch en die kant op sturen.
Wat is je punt?quote:Op maandag 13 april 2015 17:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet gecorrigeerd voor inwoners. Maar we zijn een relatief groot land qua inwoners. Zeker ivm Zweden bijvoorbeeld.
Je hebt helemaal geen punt. Als heel fok in de sloot springt, betekent dat nog niet dat ik dat dan ook maar moet doen.quote:Op maandag 13 april 2015 20:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Pijnlijk he. Iets wat tegen je alarmerende bangmakerij in gaat?
Het is dan ook een stom beleid. Toevallig sprak ik gister met een vriendin uit Oekraine, die (voor de duidelijkheid) gewoon goed werk heeft en goed engels kan. Maar ze zou heel graag naar Nederland willen komen voor langere tijd. (al voor het gedoe met Rusland). Ze zei tegen me, de makkelijkste manier om de EU binnen te komen is om mezelf zwart te verven en zielig te doen want dan laten ze je zo binnen. Maar als je gewoon een goed CV hebt, je spreekt goed engels, je bent bereid te solliciteren, etc dan doen ze moeilijkquote:Op maandag 13 april 2015 17:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het beleid wat Nederland heeft qua asielzoekers is al best afschrikwekkend. Volgens mij gaan er veel meer mensen (ook relatief) naar Zweden en Duitsland, om maar iets te noemen.
Bizar. We halen hier alleen maar van die kansloz... eeeh... kansenparels binnen. Alsof we in dit land al niet kansenparels genoeg hebben!quote:Op maandag 13 april 2015 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is dan ook een stom beleid. Toevallig sprak ik gister met een vriendin uit Oekraine, die (voor de duidelijkheid) gewoon goed werk heeft en goed engels kan. Maar ze zou heel graag naar Nederland willen komen voor langere tijd. (al voor het gedoe met Rusland). Ze zei tegen me, de makkelijkste manier om de EU binnen te komen is om mezelf zwart te verven en zielig te doen want dan laten ze je zo binnen. Maar als je gewoon een goed CV hebt, je spreekt goed engels, je bent bereid te solliciteren, etc dan doen ze moeilijk
We zouden eens kunnen ophouden met kansloze figuren naar Europa te lokken. Gewoon alles wat hierheen komt stevig afranselen, terug laten roeien naar de zandbak en alleen daar in de regio hulp bieden. We hebben hier al veel te veel paupers rondlopen.quote:Op maandag 13 april 2015 14:08 schreef LXIV het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |