Aaaiiii, als dat meisje nou iets niet heeft is het een kleurtje. Er zijn meer uiterlijke kenmerken dan alleen kleur. (Krijgen jullie "racist" roepers nou een harde piemel als je dat woord gebruikt?)quote:Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Niet iedereen met een kleurtje is allochtoon, meneer de racist.
En krijg jij dan weer een harde als je daaraan denkt? En gaan jullie dan samen de bosjes naast de parkeerplaats in?quote:Op zondag 12 april 2015 19:45 schreef Flounder het volgende:
[..]
(Krijgen jullie "racist" roepers nou een harde piemel als je dat woord gebruikt?)
Het hebben van buitenlandse voorouders zegt niets. Het gaat om je directe ouders. Je bent allochtoon als een of beide in het buitenland zijn geboren.quote:Op zondag 12 april 2015 19:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat allochtonen er niet uit kunnen zien als autochtonen??
Ik zeg alleen dat autochtone Nederlanders doorgaans blank zijn. Autochtonen met een kleurtje heb je (nog niet) zo heel veel. En diegenen met een kleurtje hebben vaak ergens ook buitenlandse voorouders (vaak uit Indonesië of 1 v/d oud kolonies)
Alleen als jij meedoet.quote:Op zondag 12 april 2015 19:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
En krijg jij dan weer een harde als je daaraan denkt? En gaan jullie dan samen de bosjes naast de parkeerplaats in?
Normaal gelijke munt. Overigens nog nooit voorgekomen.quote:Op zondag 12 april 2015 19:41 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dan ram je een meisje ook echt vol op de bakkes zoals in dat filmpje....?
Ik hoop echt voor je dat je zit te trollen.Anders ben je kansloos.
Dat geloof ik graag. Ik was vorige week afwisselend in een museum, in een natuurgebied en in een dierentuin. Allemaal gelegen in de Randstad. Hartstikke druk door het mooie weer, maar geen moslim gezien. Valt wel op.quote:Op zondag 12 april 2015 19:49 schreef LXIV het volgende:
Ik ben wel blij dat mijn dochters (tot zover!) goed kunnen leren en dus later niet naar een VMBO-school hoeven. Vroeger was dat ook wel wat ruwer, maar ging het nog wel. Tegenwoordig is het gewoon een enorme poel van uitsluiting, geweld, -religieus- extremisme en apengedrag.
Fijn naar het gymnasium en daarna naar de universiteit!
In natuurgebieden of op landschappelijke fietsroutes zie je eigenlijk ook altijd alleen maar blanken.quote:Op zondag 12 april 2015 19:54 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Ik was vorige week afwisselend in een museum, in een natuurgebied en in een dierentuin. Allemaal gelegen in de Randstad. Hartstikke druk door het mooie weer, maar geen moslim gezien. Valt wel op.
Tsja, als je gaat lopen ontkennen dat autochtone Nederlanders typische uiterlijke kenmerken hebben (die soms overeenkomen met de kenmerken van bewoners van andere landen), dan weet ik het ook niet meer.quote:Op zondag 12 april 2015 19:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het hebben van buitenlandse voorouders zegt niets. Het gaat om je directe ouders. Je bent allochtoon als een of beide in het buitenland zijn geboren.
Wat de kleur van je huid is doet niet terzake.
Maar autochtoon of allochtoon, ik zie sowieso niet in wat daar relevant aan zou zijn.
Dat niet.quote:Op zondag 12 april 2015 19:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
In natuurgebieden of op landschappelijke fietsroutes zie je eigenlijk ook altijd alleen maar blanken.
Een persoon met overduidelijk Arabische uiterlijke kenmerken die hier is geboren en wiens ouders hier ook zijn geboren is net zo autochtoon als jij en ik.quote:Op zondag 12 april 2015 19:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja, als je gaat lopen ontkennen dat autochtone Nederlanders typische uiterlijke kenmerken hebben (die soms overeenkomen met de kenmerken van bewoners van andere landen), dan weet ik het ook niet meer.
quote:Op zondag 12 april 2015 20:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Een persoon met overduidelijk Arabische uiterlijke kenmerken die hier is geboren en wiens ouders hier ook zijn geboren is net zo autochtoon als jij en ik.
Dat jij daar anders overdenkt is prima, maar maakt je een nogal eng persoon.
Ga nu maar ergens anders janken over huidskleur en andere dingen waar je je ongemakkelijk bij voelt.quote:
Ik heb ze zelden achterlijker meegemaakt dan jijquote:Op zondag 12 april 2015 20:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga nu maar ergens anders janken over huidskleur en andere dingen waar je je ongemakkelijk bij voelt.
Zegt het ventje dat denkt dat alle mensen met een kleurtje allochtoon zijn.quote:Op zondag 12 april 2015 20:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb ze zelden achterlijker meegemaakt dan jij
Volgens mij heb jij nogal problemen met begrijpend lezenquote:Op zondag 12 april 2015 20:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zegt het ventje dat denkt dat alle mensen met een kleurtje allochtoon zijn.![]()
Huidskleur is volledig irrelevant mbt de vraag of iemand allochtoon of autochtoon is.quote:Op zondag 12 april 2015 20:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nogal problemen met begrijpend lezen
Waar zeg ik dat alle mensen met een kleurtje allochtoon zijn?
Wat begrijp je niet aan 'autochtone Nederlanders hebben doorgaans bepaalde typerende uiterlijke kenmerken'?quote:Op zondag 12 april 2015 21:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Huidskleur is volledig irrelevant mbt de vraag of iemand allochtoon of autochtoon is.
Ik zal je nog eens even quoten:quote:Op zondag 12 april 2015 21:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'autochtone Nederlanders hebben doorgaans bepaalde typerende uiterlijke kenmerken'?
Jij kunt aan iemands uiterlijk niet zien of hij of zij allochtoon is of niet. Er zijn namelijk geen uiterlijke kenmerken die als criteria gelden voor de vraag of iemand allochtoon is.quote:Op zondag 12 april 2015 19:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het meisje zag er overigens niet bepaald autochtoon Nederlands uit.
quote:Op zondag 12 april 2015 21:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik zal je nog eens even quoten:
[..]
Jij kunt aan iemands uiterlijk niet zien of hij of zij allochtoon is of niet. Er zijn namelijk geen uiterlijke kenmerken die als criteria gelden voor de vraag of iemand allochtoon is.
Je praat dus onzin. Het beeld wat jij in je hoofd hebt van hoe een autochtone Nederlander er uit moet zien is een spookbeeld. Volstrekte onzin.
quote:
quote:Op zondag 12 april 2015 20:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga nu maar ergens anders janken over huidskleur en andere dingen waar je je ongemakkelijk bij voelt.
Geniet er nog maar van nu er nog een ruimte en een (klein) budget is. En je kunt wel raden waar dat straks naartoe gaat.quote:Op zondag 12 april 2015 19:54 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Ik was vorige week afwisselend in een museum, in een natuurgebied en in een dierentuin. Allemaal gelegen in de Randstad. Hartstikke druk door het mooie weer, maar geen moslim gezien. Valt wel op.
Het is onzin. Nederlanders hebben in negen van de tien gevallen een blanke huidskleur. Deze gasten zijn hier geboren maar hebben sowieso minimaal één ouder uit het Rifgebergte. Aan het filmpje te zien hebben ze ook gedrag passend bij een primitief bergcultuurtje.quote:
Jij zou in een circus moeten gaan werken.quote:Op maandag 13 april 2015 01:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is onzin. Nederlanders hebben in negen van de tien gevallen een blanke huidskleur. Deze gasten zijn hier geboren maar hebben sowieso minimaal één ouder uit het Rifgebergte. Aan het filmpje te zien hebben ze ook gedrag passend bij een primitief bergcultuurtje.
Precies het type waar Aboutaleb het over had.
Wanneer/citaat?quote:Op maandag 13 april 2015 01:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is onzin. Nederlanders hebben in negen van de tien gevallen een blanke huidskleur. Deze gasten zijn hier geboren maar hebben sowieso minimaal één ouder uit het Rifgebergte. Aan het filmpje te zien hebben ze ook gedrag passend bij een primitief bergcultuurtje.
Precies het type waar Aboutaleb het over had.
Dat jij geen Marokkanen kunt herkennen omdat je in een blanke villawijk woont geldt niet voor iedereen natuurlijk.quote:Op maandag 13 april 2015 02:03 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij zou in een circus moeten gaan werken.
Dat je gewoon door naar mensen te kijken kunt vertellen waar hun ouders zijn geboren. Daar kun je geld mee verdienen.
En je bent nog een clown ook.
Twee vliegen, één klap!
In het topic over jongeren die kansen kregen aangeboden maar niet kwamen opdagen terwijl in de moskee continu discriminazzzzzzzie werd geroepen.quote:
Hou toch je bek man.quote:Op maandag 13 april 2015 09:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In het topic over jongeren die kansen kregen aangeboden maar niet kwamen opdagen terwijl in de moskee continu discriminazzzzzzzie werd geroepen.
Het is simpelweg vrij achterlijk te ontkennen dat de autochtone inwoners van een land bepaalde te specificeren typische uiterlijke kenmerken hebben. Of wil je ook beweren dat het ook onzin is dat de 'autochtone' Chinezen in een bepaalde regio in China doogaans een Aziatisch uiterlijk / kleine ogen hebben, om maar wat te noemen?quote:
Al helemaal als je het over oorspronkelijke bewoners hebt.quote:Op maandag 13 april 2015 09:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is simpelweg vrij achterlijk te ontkennen dat de autochtone inwoners van een land bepaalde te specificeren typische uiterlijke kenmerken hebben. Of wil je ook beweren dat het ook onzin is dat de 'autochtone' Chinezen in een bepaalde regio in China doogaans een Aziatisch uiterlijk / kleine ogen hebben, om maar wat te noemen?
Je had het over autochtonen. Lichtgetinte tokkies kunnen ook prima autochtoons zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 09:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is simpelweg vrij achterlijk te ontkennen dat de autochtone inwoners van een land bepaalde te specificeren typische uiterlijke kenmerken hebben.
Hou nou eens op met deze onzin man.quote:Op maandag 13 april 2015 09:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is simpelweg vrij achterlijk te ontkennen dat de autochtone inwoners van een land bepaalde te specificeren typische uiterlijke kenmerken hebben. Of wil je ook beweren dat het ook onzin is dat de 'autochtone' Chinezen in een bepaalde regio in China doogaans een Aziatisch uiterlijk / kleine ogen hebben, om maar wat te noemen?
Terwijl ze met die bierpens, Euroshopper sjekkie en constante bedwelming door Lidl-kansenbier helemaal niemand aankunnen.quote:Op zondag 12 april 2015 15:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zijn bij Geenstijl wel veel van die internethelden
In sommige kringen is het doodnormaal om jongens en mannen te leren dat er geen enkele reden of excuus bestaat om een vrouw te slaan. Dus ja, het is zijn schuld. Hij had z'n klauwen thuis moeten houden. En nee, vrouwen mogen ook niet slaan. Maar vanwege het verschil in kracht, heeft de man een extra verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 12 april 2015 15:45 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kan je in vredesnaam aan dat filmpje in de OP zien wie in dit filmpje nou het 'genetische afval' is? Je ziet niet wie er begint met slaan (hoewel ik vermoed dat zij het was, zo ziet het eruit.) en je hebt geen idee waar de ruzie over gaat.
Alleen omdat hij een piemel heeft en zij niet, wil dat niet meteen zeggen dat het zijn schuld is natuurlijk.
Ik neig ernaar te geloven dat het allebei paupers zijn die men niet bepaald zou missen in de samenleving
quote:Op maandag 13 april 2015 11:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je had het over autochtonen. Lichtgetinte tokkies kunnen ook prima autochtoons zijn.
quote:Op zondag 12 april 2015 19:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf volgens mij toch ook wel dat de oorspronkelijke inwoners van een land vaak specifieke uiterlijke kenmerken hebben. Zo zijn autochtone Nederlanders doorgaans niet negroïde of Aziatisch, maar blank. Ook zien ze er doorgaans net wat anders uit dat Oost Europeaanse blanken, etc.
De user waar ik op reageer heeft dus of heel grote moeite met begrijpend lezen of hij is werkelijk waar zo geschift dat hij loopt te ontkennen dat autochtone Nederlanders overwegend blank zijn.quote:Op zondag 12 april 2015 19:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat allochtonen er niet uit kunnen zien als autochtonen??
Ik zeg alleen dat autochtone Nederlanders doorgaans blank zijn. Autochtonen met een kleurtje heb je (nog niet) zo heel veel. En diegenen met een kleurtje hebben vaak ergens ook buitenlandse voorouders (vaak uit Indonesië of 1 v/d oud kolonies)
Voor de persoon in kwestie mag ik hopen van wel. Maar ik ben bang dat de persoon nog serieus is ook.quote:
Inderdaad, maar wel hunzelf ook serieus nemen. Word je toch simpel vanquote:Op maandag 13 april 2015 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Terwijl ze met die bierpens, Euroshopper sjekkie en constante bedwelming door Lidl-kansenbier helemaal niemand aankunnen.
Ik ontken helemaal niets, jankmuil.quote:Op maandag 13 april 2015 13:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
De user waar ik op reageer heeft dus of heel grote moeite met begrijpend lezen of hij is werkelijk waar zo geschift dat hij loopt te ontkennen dat autochtone Nederlanders overwegend blank zijn.
De kans dat het meisje met hoofddoek op onderstaand plaatje allochtoon is, is op dit moment veeele malen groter dan de kans dat ze autochtoon is. En daar heb je niet eens de hoofddoek voor nodig om dat te kunnen zien.quote:Op maandag 13 april 2015 16:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niets, jankmuil.
Jij bent degene die stelt dat het meisje op de video er uit zag als een allochtoon.
Ik heb je vervolgens verteld dat je aan iemands lichamelijke kenmerken niet kunt zien of hij of zij allochtoon is of niet.
Dat jij vervolgens al berichten lang loopt te huilen over huidskleur doet niet ter zake.
Er zijn geen uiterlijke criteria voor allochtonen. Een allochtoon kan zo blank zijn als een Zweedse viking of zo zwart als roet of alles er tussen in.
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van jou bij dat meisje. Volgens mij is het nauwelijks te zeggen waar beide ouders geboren zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 17:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De kans dat het meisje met hoofddoek op onderstaand plaatje allochtoon is, is op dit moment veeele malen groter dan de kans dat ze autochtoon is. En daar heb je niet eens de hoofddoek voor nodig om dat te kunnen zien.
[ afbeelding ]
De kans dat de vrouwen op onderstaand plaatje allochtoon zijn, is veeeele malen groter dan de kans dat ze autochtoon zijn.
[ afbeelding ]
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je echt niet in staat bent dat te snappen.
Ik zei aanvankelijk alleen dat ze er niet typisch autochtoon Nederlands uitzag. Ik heb nergens beweerd dat je op basis van het uiterlijk met 100% zekerheid kan beoordelen of iemand autochtoon of allochtoon is.quote:Op maandag 13 april 2015 20:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van jou bij dat meisje. Volgens mij is het nauwelijks te zeggen waar beide ouders geboren zijn.
Dat is op dit moment dus echt een overgrote minderheid en de gemiddelde leeftijd in deze groep ligt nog laag, aangezien de immigratie uit niet westerse landen op grote schaal niet niet zo heel lang gaande is.quote:Op maandag 13 april 2015 19:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
Er zijn genoeg mensen met een kleurtje en/of hoofddoek die gewoon autochtoon zijn in Nederland.
Dus je geeft Byzantynixschii gelijk. Dat de meeste Nederlanders blank zijn betekent namelijk niet dat een ander geen autochtoon kan zijn. Bepaalde uiterlijke kenmerken voor een autochtoon bestaan niet.quote:Op maandag 13 april 2015 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zei aanvankelijk alleen dat ze er niet typisch autochtoon Nederlands uitzag. Ik heb nergens beweerd dat je op basis van het uiterlijk met 100% zekerheid kan beoordelen of iemand autochtoon of allochtoon is.
Dat Byzantynixschii er een belachelijke discussie van maakt door te gaan ontkennen dat bepaalde groepen, waaronder bijv. de autochtone bevolking, geen typische uiterlijke kenmerken kunnen hebben.... tsja...
Ik ga niet nogmaals de hele discussie over doen. Ik denk dat ik vrij duidelijk ben geweest. Lees anders mijn posts terug, maar ik ga het niet nog een keer allemaal herhalen.quote:Op maandag 13 april 2015 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus je geeft Byzantynixschii gelijk. Dat de meeste Nederlanders blank zijn betekent namelijk niet dat een ander geen autochtoon kan zijn. Bepaalde uiterlijke kenmerken voor een autochtoon bestaan niet.
Ik heb even wat teruggelezen en je hebt gewoon geen gelijk. Er zijn geen uiterlijke kenmerken waaraan je kunt zien of iemand allochtoon of autochtoon is. Je verwart blijkbaar veel voorkomende met bepalende kenmerken.quote:Op maandag 13 april 2015 20:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ga niet nogmaals de hele discussie over doen. Ik denk dat ik vrij duidelijk ben geweest. Lees anders mijn posts terug, maar ik ga het niet nog een keer allemaal herhalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |