Doe gewoon even rustig joh, paardenlul.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:53 schreef Sked het volgende:
Domme kneus verpest de OP weer
JEZUS JANTJE TERING LEER JE HET NOU NOOIT
Eerst zetten dat ik rustig moet doen om me vervolgens een paardenlul te noemen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Doe gewoon even rustig joh, paardenlul.
Erg jammer ja. Maar wel duidelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:54 schreef Sked het volgende:
[..]
Eerst zetten dat ik rustig moet doen om me vervolgens een paardenlul te noemen.
Beetje jammer.
Laat ik maar niks zeggen voor ik nog een ban krijg voor crewbashquote:Op vrijdag 10 april 2015 19:57 schreef Paul het volgende:
Tegen Sked moet je idd gewoon duidelijk zijn.
Want de enige manier om een weerwoord te geven is om mij aan te vallen op het kleurtje?quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:59 schreef Sked het volgende:
[..]
Laat ik maar niks zeggen voor ik nog een ban krijg voor crewbash
quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:59 schreef Sked het volgende:
[..]
Laat ik maar niks zeggen voor ik nog een ban krijg voor crewbash
Nee, ik heb hier alleen een mening over die niet bij iedereen even goed zal vallen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want de enige manier om een weerwoord te geven is om mij aan te vallen op het kleurtje?
Reken maar van jazz!quote:Maandag 13 april 2015
Hele uitzending in het teken van de jazz!
Onze uitzending van maandag 13 april staat helemaal in het teken van jazz. Alle gasten en het gehele publiek zullen bestaan uit meer dan 100 van de beste Nederlandse jazzmusici op dit moment, zoals Boy Edgarprijs winaars Eric Vloeimans, Anton Goudsmit en Yuri Honing, en reuzen van de Nederlandse jazz zoals pianist Louis van Dijk, drummer John Engels en saxofonist Hans Dulfer. De tafeldame in deze jazz-special is Radio 6 presentatrice Mijke van Wijk.
Aanleiding voor de uitzending is een remake van de foto ‘A Great Day in Harlem’, een van de beroemdste foto’s uit de jazzgeschiedenis. De foto is een groepsportret van de belangrijkste Amerikaanse jazzmuzikanten uit 1958. Voor deze Nederlandse remake nodigde De Wereld Draait Door meer dan 100 Nederlandse jazzmusici uit. Op maandagochtend zullen zij op het Westergasterrein gefotografeerd worden door Merlijn Doomernik. ’s Avonds zijn ze allemaal aanwezig in de studio van De Wereld Draait Door en zal de foto worden onthuld.
Naast gesprekken over de succesvolle Nederlandse jazz-scene van nu en de geschiedenis van de jazzmuziek in Nederland zal in de uitzending vooral veel live muziek worden gemaakt. Zo zijn er optredens van onder anderen Eric Vloeimans, Bruut!, Anton Goudsmit, Ruben Hein, Wouter Hamel, Fay Claassen, Ntjam Rosie, Teus Nobel, Louis van Dijk en John Engels
quote:Op maandag 13 april 2015 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Jazz is als een kutschilderij van een rood vlak waar mensen dan net doen of er een diepere betekenis achter zit.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens ja. Beetje luisteren, wijntje erbij, lekker op de bank. Door de week vind ik het op een of andere manier ook minder leuk.quote:Op maandag 13 april 2015 13:21 schreef Jivis het volgende:
Gadverdamme, doe dat lekker op zaterdagavond op NPO2 ofzo.
Jazz is als een schilderij van een rode kut waar dan in diepe vlakken de betekenis van nette mensen achter zit.quote:Op maandag 13 april 2015 13:23 schreef Mani89 het volgende:
Jazz is als een kutschilderij van een rood vlak waar mensen dan net doen of er een diepere betekenis achter zit.
quote:Jazz is the last refuge of the untalented. Jazz musicians enjoy themselves more than anyone listening to them does.
Sorry, in het DWDD topic verander ik in een intolerante haatzaaimachine, het zal de sfeer wel zijn.quote:
Vind niet dat je je moet verontschuldigen voor je afkeer tegen jazz.quote:Op maandag 13 april 2015 13:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Sorry, in het DWDD topic verander ik in een intolerante haatzaaimachine, het zal de sfeer wel zijn.
Kankerherrie waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 april 2015 14:17 schreef Specularium het volgende:
Ik zou Rotterdamse Denker het fenomeen jazz wel eens willen horen omschrijven.
Door de week moet er gewoon vooral ruimte zijn voor actualiteit, met eventueel een cultuur-item. Niet andersom.quote:Op maandag 13 april 2015 13:26 schreef Karina het volgende:
Hans Dulfer
Weet niet of ik ga kijken. Sommige jazz vind ik prima om aan te horen maar andere weer niet. Als het van die zenuwachtige jazz is (zo noem ik dat zelf) hoeft het voor mij niet.
[..]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens ja. Beetje luisteren, wijntje erbij, lekker op de bank. Door de week vind ik het op een of andere manier ook minder leuk.
Ach je kent ze zo langzamerhand toch welquote:
Zouden we makers van Jazz strafrechtelijk kunnen vervolgen?quote:Op maandag 13 april 2015 14:56 schreef Jivis het volgende:
Komt Peter R. de Vries jazz duiden trouwens?
Als er mensen zouden zijn die jazz echt leuk vinden was Radio6 niet faillietquote:Op maandag 13 april 2015 19:05 schreef wolferl het volgende:
Wordt 50 minuten lang reclame maken voor een dode radio zender, om het maar nog even in comateuze toestand te houden.
Jij ook hier? Ben je al afgekoeld?quote:Op maandag 13 april 2015 19:06 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Goeie muziek niet waarderen.
En er zit een knop op je afstandbediening.
Radio 6 is voornamelijk van die zeurnegermuziek.quote:Op maandag 13 april 2015 19:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Als er mensen zouden zijn die jazz echt leuk vinden was Radio6 niet failliet
Radio 6 is niet alleen jazz. Oh dat rijmtquote:Op maandag 13 april 2015 19:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Dan klopt deze show niet, ik heb nog nauwelijks een neger gespotquote:Op maandag 13 april 2015 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Radio 6 is voornamelijk van die zeurnegermuziek.
Je bent zelf een zeurnegerquote:Op maandag 13 april 2015 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Radio 6 is voornamelijk van die zeurnegermuziek.
Radio 6 is dus voor niggermuziek?quote:Op maandag 13 april 2015 19:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Radio 6 is niet alleen jazz. Oh dat rijmt
Ook Soul en Funk en af en toe wat disco.
Niet zo raar doen. Het is voor soul jazz funk etc. Maar jij houdt blijkbaar niet van dansen, want eigenlijk is het dansmuziek natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2015 19:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Radio 6 is dus voor niggermuziek?
Ook niet echt praktisch, aangezien er vooral radio wordt geluisterd in de autoquote:Op maandag 13 april 2015 19:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet zo raar doen. Het is voor soul jazz funk etc. Maar jij houdt blijkbaar niet van dansen, want eigenlijk is het dansmuziek natuurlijk
Dat is FunXquote:Op maandag 13 april 2015 19:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Radio 6 is dus voor niggermuziek?
Slam FM is ook dansmuziek en ook populairquote:Op maandag 13 april 2015 19:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Ook niet echt praktisch, aangezien er vooral radio wordt geluisterd in de auto
Dat is sowieso lastig want Radio 6 zit niet op de FMquote:Op maandag 13 april 2015 19:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Ook niet echt praktisch, aangezien er vooral radio wordt geluisterd in de auto
Als je niet op de FM zit sta je al 10-0 achterquote:Op maandag 13 april 2015 19:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is sowieso lastig want Radio 6 zit niet op de FMWel op DAB. Maar denk niet dat veel mensen dat hebben in de auto.
Ik ken ze wel hoor, maar die luisteren gewoon via Deezer e.d.quote:Op maandag 13 april 2015 19:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo. Als ik wil luisteren doe ik dat via de tv, digitale radio.quote:Op maandag 13 april 2015 19:11 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je niet op de FM zit sta je al 10-0 achter
Opiniezender met programma's over politiek, maatschappij, cultuur, onderwijs, minderheden en levensbeschouwing.quote:
mosquote:Op maandag 13 april 2015 19:13 schreef gosschalks het volgende:
Wat heeft die man eigenlijk op zijn gezicht
iemand heeft een sigaret op ze wang uitgedruktquote:Op maandag 13 april 2015 19:13 schreef gosschalks het volgende:
Wat heeft die man eigenlijk op zijn gezicht
Erg grote sigaret danquote:Op maandag 13 april 2015 19:14 schreef Badr_Harry het volgende:
[..]
iemand heeft een sigaret op ze wang uitgedrukt
Dat is ook maar marginaal, radio 5 is overdag zender met oude muziek.quote:Op maandag 13 april 2015 19:12 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Opiniezender met programma's over politiek, maatschappij, cultuur, onderwijs, minderheden en levensbeschouwing.
Radio 5 is voor van die figuren die van Rita Hovink houdenquote:Op maandag 13 april 2015 19:12 schreef wolferl het volgende:
[..]
Radio 5 is voor hippie muziek
Radio 4 is voor klassieke muziek
...quote:Op maandag 13 april 2015 19:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Jazz slaat niet omdat Nederlanders tegenwoordig alleen maar naar pauperzenders luisteren als 538, FunX en Slam FM.
quote:Op maandag 13 april 2015 19:15 schreef ForzaMilan het volgende:
Jazz slaat niet omdat Nederlanders tegenwoordig alleen maar naar pauperzenders luisteren als 538, FunX en Slam FM.
quote:Op maandag 13 april 2015 19:16 schreef Specularium het volgende:
Jazz is vierletterig, aids toevallig ook.
Lang niet alles.quote:
Gelukkig stond Herbie Hancock vroeger op nummer 1 in de top 40.quote:Op maandag 13 april 2015 19:17 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik luister liever naar:
Dan naar:
Huidige nr 1 in de top 40.
Toen stelde de top 40 nog wat voor.quote:Op maandag 13 april 2015 19:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig stond Herbie Hancock vroeger op nummer 1 in de top 40.
Want nu niet meer?quote:Op maandag 13 april 2015 19:18 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
[..]
Toen stelde de top 40 nog wat voor.
quote:
Dat er nu geen dingen instaan die jullie leuk vinden betekent niet dat het niks voorsteltquote:
Het is nog altijd een samenstelling van aantal verkopen.quote:Op maandag 13 april 2015 19:18 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Toen stelde de top 40 nog wat voor.
En die zagen er nog leuk uit ookquote:Op maandag 13 april 2015 19:19 schreef superniger het volgende:
Pauw had afgelopen vrijdag een betere muziek act te gast.
Dat heeft er niks mee te maken, het stelt gewoon niks voor.quote:Op maandag 13 april 2015 19:19 schreef Sked het volgende:
[..]
[..]
Dat er nu geen dingen instaan die jullie leuk vinden betekent niet dat het niks voorstelt
Wat vind je van Sinatra, plintjen?quote:
was vanmiddag op tv. Waren best goed.quote:Op maandag 13 april 2015 19:19 schreef superniger het volgende:
Pauw had afgelopen vrijdag een betere muziek act te gast.
quote:Op maandag 13 april 2015 19:20 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken, het stelt gewoon niks voor.
Je snapt het niet.quote:Op maandag 13 april 2015 19:20 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.quote:Op maandag 13 april 2015 19:20 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik snap wel dat Jazz niet gewaardeerd wordt door het gemiddelde Nederlandse radio publiek, maar dat zegt zeker niet dat het daarom ook slechte muziek is.quote:
Oke, mensen kopen slechte muziek en daarom stelt de top40 niks voor.quote:Op maandag 13 april 2015 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je snapt het niet.
Ik vind het ook bagger, maar je snapt het niet. Ik ga ook niet zeiken dat ze nooit My Bloody Valentine op de radio draaien.
Doet James May?quote:
Nee hoor, nooit.quote:Op maandag 13 april 2015 19:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig stond Herbie Hancock vroeger op nummer 1 in de top 40.
De top 40 stelt dus niks voor omdat jij het geen leuke muziek vindt? Dan ben je echt dom.quote:Op maandag 13 april 2015 19:23 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Oke, mensen kopen slechte muziek en daarom stelt de top40 niks voor.
Slechte muziek is een kwestie van smaak. Snap je dit nog steeds niet?quote:Op maandag 13 april 2015 19:23 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Oke, mensen kopen slechte muziek en daarom stelt de top40 niks voor.
Beetje autistisch lijkt hetquote:Op maandag 13 april 2015 19:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Slechte muziek is een kwestie van smaak. Snap je dit nog steeds niet?
Oei, misschien had ik een PI moeten gebruiken.quote:
Goede en slechte smaak bestaat wel degelijk.quote:Op maandag 13 april 2015 19:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Slechte muziek is een kwestie van smaak. Snap je dit nog steeds niet?
Reken maar van Jazz.quote:Op maandag 13 april 2015 19:26 schreef Paxcon het volgende:
Nu moeten we allemaal jazz geweldig vinden?
Wie bepaalt dat?quote:Op maandag 13 april 2015 19:26 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Goede en slechte smaak bestaat wel degelijk.
Ga lekker naar Kenny B en Racoon luisterenquote:Op maandag 13 april 2015 19:23 schreef Sked het volgende:
[..]
De top 40 stelt dus niks voor omdat jij het geen leuke muziek vindt? Dan ben je echt dom.
De eerste keer was het niet echt een grap.quote:Op maandag 13 april 2015 19:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Een keer die grap maken was genoeg geweest hoor
Ja, en wat dan nog?quote:Op maandag 13 april 2015 19:27 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ga lekker naar Kenny B en Racoon luisteren
The Beatles zijn veel beter!1!!1!1quote:
Rolling Stones man.quote:Op maandag 13 april 2015 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Beatles zijn veel beter!1!!1!1
Het kan toch ook el eens een keer zonder grapjes en over het onderwerp doorgaan/......quote:Op maandag 13 april 2015 19:34 schreef Karina het volgende:
Echt grappige stukjes over jazz waren niet te vinden zeker.
Volgens mij is de bedoeling van TVDD dat we lachen om grappige momentenquote:Op maandag 13 april 2015 19:36 schreef chufi het volgende:
[..]
Het kan toch ook el eens een keer zonder grapjes en over het onderwerp doorgaan/......
Bullshitquote:
Nou ja voor mij is DTVDD meestal het hoogepunt van de uitzendingquote:Op maandag 13 april 2015 19:36 schreef chufi het volgende:
[..]
Het kan toch ook el eens een keer zonder grapjes en over het onderwerp doorgaan/......
quote:Op maandag 13 april 2015 19:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja voor mij is DTVDD meestal het hoogepunt van de uitzending
Voor mij 3 op de 4 keer wel denk ik.quote:Op maandag 13 april 2015 19:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja voor mij is DTVDD meestal het hoogepunt van de uitzending
En Prem en die gast die altijd een overhemd in alle kleuren van de regenboog heeft.quote:Op maandag 13 april 2015 19:37 schreef Sked het volgende:
Konden ze Maxim Hartman en Peter R. niet uitnodigen om over jazz te praten?
Het is slechts perceptie maar niet de waarheid.quote:
Dus nodig je 200 jazz muzikanten uit om ze eigenlijk een beetje voor paal te zetten/// Ze moeten al veplicht klappen en lachenquote:Op maandag 13 april 2015 19:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Volgens mij is de bedoeling van TVDD dat we lachen om grappige momenten
How Geequote:Op maandag 13 april 2015 19:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja prima hoor. Beetje big band achtig. VInd ik altijd wel leuk.
Kant niet accepteren, daar blijkt al een slechte smaak uit.quote:Op maandag 13 april 2015 19:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is slechts perceptie maar niet de waarheid.
Peter R was wat laat en zit bovenquote:Op maandag 13 april 2015 19:37 schreef Sked het volgende:
Konden ze Maxim Hartman en Peter R. niet uitnodigen om over jazz te praten?
Waarom zou ik? Heb zelf ook niet zo heel veel met Jazz.quote:Op maandag 13 april 2015 19:40 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Enige wat jij doet is mensen aanvallen die niet fan zijn van Jazz
Kant presenteert het ook niet als waarheid maar als hoe de mens denkt. Dat zijn twee verschillende dingen. Perceptie en werkelijkheid.quote:Op maandag 13 april 2015 19:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Kant niet accepteren, daar blijkt al een slechte smaak uit.
Toch fijn voor al die top40 lovers hier, horen ze ook eens een keer iets bekends.quote:Op maandag 13 april 2015 19:41 schreef Sked het volgende:
Dan ben je een pianospelende vent en dan ga je Beyonce kufferen
Klopt, het toont in ieder geval aan dat ik een medestander heb.quote:Op maandag 13 april 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kant presenteert het ook niet als waarheid maar als hoe de mens denkt. Dat zijn twee verschillende dingen. Perceptie en werkelijkheid.
Goede smaak en slechte smaak bestaat niet, het is iets wat groepsdruk en culturele standaard creeert. Net als dat de perceptie van IS over hun daden heel anders is dan de perceptie van ons.quote:Op maandag 13 april 2015 19:42 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Klopt, het toont in ieder geval aan dat ik een medestander heb.
Daarmee ben ik het oneens, goede smaak bestaat wel.quote:Op maandag 13 april 2015 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Goede smaak en slechte smaak bestaat niet, het is iets wat groepsdruk en culturele standaard creeert. Net als dat de perceptie van IS over hun daden heel anders is dan de perceptie van ons.
Waar was Candy Dulfer eigenlijk? Toch wel de meest bekende Nederlandse saxofoniste.quote:Op maandag 13 april 2015 19:47 schreef Karina het volgende:
Pffff wat praat zij snel.
Hans DulferHad hem nog niet gezien. Toffe kerel is dat.
Die zit niet zo heel erg in de Jazz, meer richting de funk kant.quote:Op maandag 13 april 2015 19:49 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Waar was Candy Dulfer eigenlijk? Toch wel de meest bekende Nederlandse saxofoniste.
Die had vast een concert met Prince.quote:Op maandag 13 april 2015 19:49 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Waar was Candy Dulfer eigenlijk? Toch wel de meest bekende Nederlandse saxofoniste.
Misschien is zij op toernee?quote:Op maandag 13 april 2015 19:49 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Sinds 2007 is ze een beetje aan de kant gezet door Prince. Daarna hebben ze niet meer samen gewerkt.quote:
Dat is wel waar, maar ze heeft ook aardig wat jazz nummers gemaakt.quote:Op maandag 13 april 2015 19:50 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Die zit niet zo heel erg in de Jazz, meer richting de funk kant.
Ik denk dat we daar blij om moeten zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 19:51 schreef hmmmz het volgende:
Miles Davis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jammer dat die niet in de studio aanwezig was.
Walgelijke opmerkingquote:Op maandag 13 april 2015 19:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk dat we daar blij om moeten zijn.
Geschiedenisquiz, laat maarquote:Op maandag 13 april 2015 19:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz
Miles Davis is een muzikale grootheid. De Eddy Merckx van de Jazz.quote:
Bedankt Stijn.quote:Op maandag 13 april 2015 19:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz TV / [NPO2] De kleine Geschiedenisquiz
Ik heb ook liever PSW.. maar je kunt niet alles hebbenquote:
Ja maar hij is dood, dat leek me dus geen goed plan.quote:Op maandag 13 april 2015 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Miles Davis is een muzikale grootheid. De Eddy Merckx van de Jazz.
De Eddy Merckx van de Jazz, doet toch wel te kort. Beetje met je verstand op 0 op een fiets zitten vergelijking met creatieve schepping.quote:Op maandag 13 april 2015 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Miles Davis is een muzikale grootheid. De Eddy Merckx van de Jazz.
Zijn muziek leeft!quote:Op maandag 13 april 2015 19:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar hij is dood, dat leek me dus geen goed plan.
oh op die manierquote:Op maandag 13 april 2015 19:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar hij is dood, dat leek me dus geen goed plan.
Je kent Mani niet, Hans.quote:
Inderdaad, het is eerder de Phil Taylor van de jazz.quote:Op maandag 13 april 2015 19:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
De Eddy Merckx van de Jazz, doet toch wel te kort. Beetje met je verstand op 0 op een fiets zitten vergelijking met creatieve schepping.
quote:Op maandag 13 april 2015 20:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad, het is eerder de Phil Taylor van de jazz.
Dat is inderdaad een reden waarom je hem makkelijker begrijpt.quote:Op maandag 13 april 2015 20:03 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar geen vereiste om hem wel te snappen.
Vanavond even terugkijkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch een van de leukste afleveringen in tijden. Jammer dat matthijs niemand liet uitpraten, dit programma had van mij wel een paar uur mogen duren.
En inderdaad vloeimans had gelijk er werd teveel gefocussed op de amerikanen.quote:
quote:Jazzspecial bezorgt DWDD minst bekeken uitzending
De Wereld Draait Door met Matthijs van Nieuwkerk noteerde maandagavond de minst bekeken uitzending van 2015 tot nu toe. Er keken 1,096 miljoen mensen naar de uitzending, die volledig in het teken stond van jazz. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Het lijkt erop dat één uur jazz en meer dan honderd gasten uit de jazzwereld iets te veel was voor de trouwe kijker van De Wereld Draait Door, dat zijn kijkcijfers na een topwinterseizoen weer iets ziet teruglopen door de zomertijd.
Net als de meeste andere vooravondprogramma’s ziet De Wereld Draait Door zijn kijkcijfers altijd iets teruglopen als het ineens weer een uurtje langer licht is. Mensen kiezen er dan vaker voor om het tv-scherm iets later aan te zetten.
Eind maart, vlak voor het begin van de zomertijd, noteerde De Wereld Draait Door nog zijn meest bekeken aflevering ooit. Er keken bijna 2 miljoen mensen naar de uitzending met de boeren van Boer Zoekt Vrouw.
bron
quote:Albert en Bernard zijn juist vrienden geworden met Cheryl, en ze willen weten wanneer ze jarig is. Cheryl geeft hen een lijst met tien mogelijke data:
• 15 mei
• 16 mei
• 19 mei
• 17 juni
• 18 juni
• 14 juli
• 16 juli
• 14 augustus
• 15 augustus
• 17 augustus
Daarna vertelt Cheryl tegen Albert in welke maand ze jarig is en tegen Bernard op welke dag.
Albert: "Ik weet niet wanneer Cheryls verjaardag is, maar ik weet dat Bernard het ook niet weet."
Bernard: "Eerst wist ik niet wanneer Cheryl haar verjaardag was, maar nu weet ik het wel."
Albert: "Dan weet ik ook wanneer ze jarig is."
Dus: wanneer is Cheryls verjaardag?
Ik dacht 17 juni maar het scheen 16 juli te zijn ofzo?quote:
Te erg. Frits Barend heeft er ook een handje van.quote:
Klopt, dat gaat meer om verbanden kunnen zien.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:09 schreef Grunge. het volgende:
Ik ben altijd jaloers op mensen die heel erg goed in wiskunde zijn. Is eigenlijk toffer dan een 'talenknobbel' hebben zoals ik, denk ik. Indrukwekkender denk ik.
Alle cijfers in de maand moeten ook minimaal 2x voorkomen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:10 schreef opperkleurder het volgende:
Het is heel eenvoudig, het moet een cijfer zijn dat 2x voor komt en dan een maand die maar 2x voor komt.
De ironie.quote:
Oneens, taal is ook een bepaald gevoel. Talen zijn niet altijd logisch, maar sommige mensen kunnen het op gevoel dan toch goed doen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, dat gaat meer om verbanden kunnen zien.
Taal is gewoon erin stampen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |