ik lees wel veel dat het je spieren wat voller maakt. (door vocht) dat is toch wel mooi mee genomen?quote:
Ja klopt, alleen moet je het dan wel even injecteren en aan een spuit zien te komen.quote:Op maandag 13 april 2015 10:40 schreef fespo het volgende:
[..]
ik lees wel veel dat het je spieren wat voller maakt. (door vocht) dat is toch wel mooi mee genomen?
Regel als je een drugtest moet ondergaan wel plas van iemand anders dan.quote:
Impressive!quote:
Sticking point bij Sumo zit juist onderin.quote:Op maandag 13 april 2015 12:43 schreef DjMark het volgende:
[..]
Impressive!
Grappig om te zien dat zijn sticking-point vooral onderin de beweging zit.
Meestal zit dat bij Sumo style in de lockout...
Decline bench al geprobeerd? Deed wonderen voor mijn schouder.quote:Op donderdag 9 april 2015 18:27 schreef Ethanolic het volgende:
Ik ga de BP ook geheel droppen denk ik. Iedere keer als ik weer rond de 85 kg zit, krijg ik een terugslag.
Tijdje enkel db flat bp aanvullen met 2 fly oefeningen.
Decline bench is sowieso ondergewaardeerd imho.quote:Op maandag 13 april 2015 18:37 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Decline bench al geprobeerd? Deed wonderen voor mijn schouder.
Vind ik ook, gewone BP doet echt niets bij mij.quote:Op maandag 13 april 2015 18:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Decline bench is sowieso ondergewaardeerd imho.
Dan is je form slecht. Bij een flat bench activeer je de meeste spieren. Of dat zou je in ieder geval moeten doen.quote:Op maandag 13 april 2015 18:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Vind ik ook, gewone BP doet echt niets bij mij.
Wat fathank zegt, of je tilt je hoofd op. Of je spant je nek (onbewust) veel te veel aan.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:00 schreef star_gazer het volgende:
Nekpijn na het benchen. Enig idee waarom? Klein plateautje momenteel; probeer 3x8x85kg te scoren.
Je ziet vaak dat men een overkill doet. Flat bench en flys bijv, daarnaast ook nog een keer incline bench en flys, evt dumbells. Daarnaast ook nog een paar presses voor de schouders. Waardoor de bovenkant borst uit verhouding raakt en het lijkt alsof je van die overhangende tieten krijgt als het warequote:Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan is je form slecht. Bij een flat bench activeer je de meeste spieren. Of dat zou je in ieder geval moeten doen.
Incline en decline zijn ook primaoefeningen, daar niet van.
Ik doe dit, maar heb echt geen overhangende tieten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Je ziet vaak dat men een overkill doet. Flat bench en flys bijv, daarnaast ook nog een keer incline bench en flys, evt dumbells. Daarnaast ook nog een paar presses voor de schouders. Waardoor de bovenkant borst uit verhouding raakt en het lijkt alsof je van die overhangende tieten krijgt als het ware.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik doe dit, maar heb echt geen overhangende tieten.Ik doe ook nog eens dippen en tricepsoefeningen erbij.
Dat jij er geen last van hebt wil nog niet zeggen dat het niet bestaat. Je ziet genoeg bro's met een overontwikkelde bovenkantborst/onderontwikkelde onderkant.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik doe dit, maar heb echt geen overhangende tieten.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:07 schreef Beach het volgende:
5-7kg kwijt tot begin julie, moet dat lukken?
Onderontwikkelde onderkant?quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat jij er geen last van hebt wil nog niet zeggen dat het niet bestaat. Je ziet genoeg bro's met een overontwikkelde bovenkantborst/onderontwikkelde onderkant.
Veel mensen vergeten dat, dat is het hele punt wat ik probeer duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Onderontwikkelde onderkant?
Bedoel je onderborst?
Zo ja, dan doe je toch 2 onderborst oefeningen erbij.
Met een incline press pak je vooral de clavical head (bovenkant pec), http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html met een flat bench de sternal head (onderste en grootste deel van de pec) http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisSternal.html en hetzelfde met een decline BP.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Je ziet vaak dat men een overkill doet. Flat bench en flys bijv, daarnaast ook nog een keer incline bench en flys, evt dumbells. Daarnaast ook nog een paar presses voor de schouders. Waardoor de bovenkant borst uit verhouding raakt en het lijkt alsof je van die overhangende tieten krijgt als het ware.
+10 kg tov een flatbench. Goed voor je ego dusquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met een incline press pak je vooral de clavical head (bovenkant pec), http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html met een flat bench de sternal head (onderste en grootste deel van de pec) http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisSternal.html en hetzelfde met een decline BP.
Het is persoonlijke keus denk ik, maar ik zie de meerwaarde van een decline BP niet. Ik denk dat je aan dips meer hebt. Je pakt dezelfde spier, en je pakt een stuk meer schouder en tricep mee.
Ze hebben bij ons in de gym van die standaard beginners schema´s. Daarmee doen ze flat BP, incline BP, decline BP, pec deck, en daarna zit er nog wat fly in geloof ik. Over overkill gesproken.
Er hard tegenaan maar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:09 schreef fathank het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
2,5 maand, 2kg per maand. is 5kg kwijt begin Juli.
Je zou er incline BP in kunnen gooien. Is gelijk ook een goede assist voor je OHP.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:24 schreef Questular het volgende:
Ik doe eigenlijk alleen flat BP en nog 1 of 2 machine isolatie oefeningen, mis ik dan een bepaald deel van de borstspier?
Heb ik niet nodig met mijn 120 kilo BP.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:26 schreef fathank het volgende:
[..]
+10 kg tov een flatbench. Goed voor je ego dus![]()
die heb ik er bewust uitgelaten omdat mn schouder die oefening niet trekt, wel hebben we van Hammer Strenght Incline Press machines staan, die doe ik zodat mn schouder nergens last van heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je zou er incline BP in kunnen gooien. Is gelijk ook een goede assist voor je OHP.
Die hebben we hier ook. Howel ik hem maar heelaf en toe gebruik vind ik het een fijne machine die je hele borst goed pakt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:34 schreef Questular het volgende:
[..]
die heb ik er bewust uitgelaten omdat mn schouder die oefening niet trekt, wel hebben we van Hammer Strenght Incline Press machines staan, die doe ik zodat mn schouder nergens last van heeft.
Jaloersquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Heb ik niet nodig met mijn 120 kilo BP.
Dat is irritant. Maar je kan nog steeds een hoop doenmet een FB 2x per week.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Jaloers.
Ik ben trouwens overgestapt op fullbody. Komende tijd zal het regelmatig voorkomen dat 'k maar 2x per week naar de gym kan
Dat lijkt wat te hard te gaan. Zo ga je best rap een hoop krachtverlies krijgen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eerste paar dagen gaat er echt veel af in de kut, toch maar weer begonnen () en in één week is er al 4 kg af op een deficit van 600 kcal. Zal wel vooral water zijn.
Ik hou het in de gaten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat lijkt wat te hard te gaan. Zo ga je best rap een hoop krachtverlies krijgen.
Week jezelf gewoon op één vast moment in de week (dit om variabelen uit te sluiten)quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik hou het in de gaten.
Eet nog steeds 2800 kcal.
Dat is onzin, ten eerste activeer je je grote borstspier meer bij decline (wat ook logisch is door de positie van je lichaam).quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan is je form slecht. Bij een flat bench activeer je de meeste spieren. Of dat zou je in ieder geval moeten doen.
Incline en decline zijn ook primaoefeningen, daar niet van.
Lees eerst eens wat wetenschappelijk onderzoek voor je zegt dat iets onzin is. Flat bench levert de meeste activatie in de borst.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:13 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Dat is onzin, ten eerste activeer je je grote borstspier meer bij decline (wat ook logisch is door de positie van je lichaam).
Ten tweede is geen enkel lichaam hetzelfde, door bijvoorbeeld erg lange armen te hebben of doordat je schouderkop in een iets andere hoek staat kan het zomaar zo zijn dat bepaalde oefeningen niet goed werken bij sommige lichamen.
Er zijn niet voor niets honderden oefeningen, je moet je oefening kiezen die bij jouw lichaam voor de meeste activatie zorgt, en dat heeft niet altijd met form te maken.
IEMG max motor-unit activatiequote:Op dinsdag 14 april 2015 15:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lees eerst eens wat wetenschappelijk onderzoek voor je zegt dat iets onzin is. Flat bench levert de meeste activatie in de borst.
Dat er honderden oefeningen zouden zijn om oefeningen aan bepaalde lichaamsbouw te laten voldoen is pure onzin. Als je je borst niet geactiveerd krijgt bij een BP doe je iets fout. Simple as that.
Waar zou chest dips staan in dit rijtje?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:35 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
IEMG max motor-unit activatie
Oefening | % EMG Spierstimulatie
Pectoralis major (grote borstspier):
Decline dumbbell bench press - 93
Decline bench press (Olympic bar) - 89
Push-ups between benches - 88
Flat dumbbell bench press - 87
Flat bench press (Olympic bar) - 85
Flat dumbbell flys - 84
Pectoralis minor (kleine borstspier):
Incline dumbbell bench press - 91
Incline bench press (Olympic bar) - 85
Incline dumbbell flys - 83
Incline bench press (Smith machine) - 81
Als je zelfs niet wil erkennen dat lichamen verschillend zijn en dat je met verschillende lichamen verschillende resultaten boekt op dezelfde oefeningen dan ben je gewoon eigenwijs.
Voordeel uithalen is een breed begrip, ik wil bij benchpress mijn borstspier trainen en dat lukt mij beter bij decline.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:42 schreef Snakey het volgende:
Okee. Het verschil is minimaal, maar okee.
Ik zeg dat het onzin is dat er honderden oefeningen zouden zijn omdat er verschillende lichaamsbouw zou zijn. Dat is gewoon niet zo. Iedereen kan een BP uitvoeren en daar voordeel uit halen. Als dat niet kan ben je waarschijnlijk geblesseerd, of heb je een heel foute form.
Ik denk dat dips niet zijn meegenomen in de test, maar ik denk dat die best aardig scoort op je upper pecs.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Waar zou chest dips staan in dit rijtje?
True. Zeker voor body building, waar de BP niet eens een must is, moet je zoeken naar de beste manier om je borst te trainen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:02 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Voordeel uithalen is een breed begrip, ik wil bij benchpress mijn borstspier trainen en dat lukt mij beter bij decline.
Dat je form goed is wil nog niet zeggen dat je goede activatie krijgt in je borstspier, zeker bij benchpress kan dat soms lastig zijn voor sommige mensen (waaronder ik).
Zal de befaamde mind-muscle connection wel zijn
Dan ben je gewoon dom als je 2 jaar flatbench blijft doen met weinig resultaten, als je merkt dat decline meer resultaat opleverd in kracht en massa, dan is dat voor jou de betere oefening.
die ga ik morgen eens doen ipv reguliere db rows.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:10 schreef Cataclyst het volgende:
Voor de mensen die nog een goede rug oefening zoeken of willen proberen. Doe de meadows row, kan je goed loaden en is zeker het proberen waard.
Mm, is wel een goeie wanneer ik weer in NL ben. Ik doe meestal DB rows, maar de DB's gaan maar tot 32 kilo.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:10 schreef Cataclyst het volgende:
Voor de mensen die nog een goede rug oefening zoeken of willen proberen. Doe de meadows row, kan je goed loaden en is zeker het proberen waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |