Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard.quote:Oh nee, zie ik straks op het nieuws "Catnapping in het plaatsje N..."![]()
Misschien willen die mensen straks Dirk claimenOf misschien wil Dirk helemaal geen gezinshereniging
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard.![]()
Maar 6 katten? Ik neem aan dat het een starterskit is en dat je later meer katten kan bijkopen?quote:
Eigenlijk zou je eerst toch naar een analoge dierenarts moeten om huidparasieten ed uit te sluiten. Ik ben geen vogeldierenarts, maar volgens mij kan het plukken van de veren bij (valk)parkieten woren veroorzaakt door Giardia. Dat moet dus eigenlijk eerst onderzocht worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:28 schreef bijdehand het volgende:
Hoi,
ik heb een valkparkietje. Heb hem een half jaar, gok dat hij nu een jaar oud is. Toen ik 'm kreeg was hij redelijk verwaarloosd (nooit schelpenzand gekregen, alleen maar pinda's als eten). Ook was hij geknipt, zodat hij niet kon vliegen. Nu, een half jaar verder, blijft hij zijn vleugeltje steeds opnieuw plukken, zodat hij een normaal vleugeltje met normale, lange veren heeft en een vleugeltje waarbij die lange, grote veren ontbreken. De onderliggende huid is echter niet te zien.
Moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts gaan, of heeft u een andere tip voor mij?
Gr, bijdehand
Zonder chip wordt BKK niets, neequote:Op donderdag 9 april 2015 03:42 schreef breaky het volgende:
Ja die kun je overal bij de drogist hier kopen. Er wordt hier veel aan "doe het zelf" medicatie gedaan, juist omdat er niet altijd een dokter aanwezig is.
BKK zou ik moeten vliegen en de kat heeft wel vaccinaties gehad maar niet gechipt (doen ze hier in Luang Prabang nog niet). We zijn aan het overwegen dat ik naar Vientiane ga vliegen met de kat als het nodig is. Maar de stress die vliegen met zich meebrengt zal niet goed voor haar zijn...
Anders is het 8 uur met de auto.
Of konijnen.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Tja, Dirk is natuurlijk wel erg mooi, en lief en grappig
[..]
Maar 6 katten? Ik neem aan dat het een starterskit is en dat je later meer katten kan bijkopen?
Zeg waar is die te koop?quote:Op donderdag 9 april 2015 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard.![]()
Ik word een beetje als de Actionfigure die op ons toilet hangt.
[ afbeelding ]
In New York in elk geval.quote:
En een ezeltjequote:
Ik heb ff op Google gekekenquote:Op donderdag 9 april 2015 12:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, dat is een hartstikke dure Lynx Point Siamees hoor
Er zijn absoluut veel Chinezen hier en zelfs een Chinees ziekenhuis. Maar of ze daar geholpen kan worden...denk ik niet. Ondertussen houden we de wond schoon en gaan vandaag weer naar de DA assistente toe. Denk trouwens niet dat een DA in Vientiane in dat stadium nog meer kan doen schoonmaken.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zonder chip wordt BKK niets, neeDenk je dat er in Vientiane een dierenarts is die het wel aan zou kunnen?
Doen ze in Laos misschien aan Chinese geneeskunde? Onze kat heeft in China ooit een vreselijk abces opgelopen. De Amerikaans opgeleide dierenarts in Beijing was in Amerika, en na veel rondbellen van onze huishoudster kwamen we bij de faculteit diergeneeskunde van de Agricultural University in Beijing terecht. Daar is ze geweldig geholpen en na het open- en schoonmaken van de wond kreeg ze een combi van Chinese en westerse medicijnen. Het Chinese poeder heeft ervoor gezorgd dat de grote wond heel rap dicht is gegroeid, en ondertussen gaven we haar zelf twee keer per dag injecties met antibiotica (de dierenarts was 4 uur rijden; maar daar heb jij de assistente voor; wel zo fijn).
Sterkte simmu, hij had het goed getroffen met julliequote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
laatste gijs update. gister was hij tamelijk lethargisch, lag maar wat te liggen. vanochtend kwam hij niet eens meer voor zn leverworstpilletje. we vonden het genoeg.
[ link | afbeelding ]
DDA, ik probeer even mee te denkenquote:Op vrijdag 10 april 2015 03:35 schreef breaky het volgende:
[..]
Er zijn absoluut veel Chinezen hier en zelfs een Chinees ziekenhuis. Maar of ze daar geholpen kan worden...denk ik niet. Ondertussen houden we de wond schoon en gaan vandaag weer naar de DA assistente toe. Denk trouwens niet dat een DA in Vientiane in dat stadium nog meer kan doen schoonmaken.
De kat is trouwens erg actief en eet en drinkt goed. De wond ruikt verder ook niet. Dat lijken mij goede indicaties
Ach gos! RIP Gijs. Sterkte, simmu.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
laatste gijs update. gister was hij tamelijk lethargisch, lag maar wat te liggen. vanochtend kwam hij niet eens meer voor zn leverworstpilletje. we vonden het genoeg.
[ link | afbeelding ]
Ach jeetjequote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 april 2015 03:35 schreef breaky het volgende:
De kat is trouwens erg actief en eet en drinkt goed. De wond ruikt verder ook niet. Dat lijken mij goede indicaties
Ik denk dat het het beste is voor Gijs, gezien het feit dat hij zo hard achteruitging, maar het blijft natuurlijk erg moeilijke beslissing. Heel veel sterktequote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
[ link | afbeelding ]
Acederm (en andere wondzalven iha) kunnen wel helpen bij kleine wondjes, maar bij zo'n grote wond die per secundum moet genezen kan het de wondgenezing verstoren. Eerst gewoon afwachten wat het lichaam zelf doet (plus de behandeling van de assistente).quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:48 schreef Holyme het volgende:
Zou een zalf zoals Acederm niet kunnen helpen (als zoiets te verkrijgen is daar)?
Volwassen mannelijke muizen gaan meestal met elkaar vechten. Als je 2 of meer mannelijke muizen samen wil huisvesten, dan zou je hun inderdaad waarschijnlijk vroeg laten castreren (ik heb nog nooit een muis gecastreerdquote:Op zondag 12 april 2015 23:16 schreef corehype het volgende:
Als muizen met elkaar vechten, moeten ze dan gecastreerd worden
Duidelijk, ik PM je ffquote:Op zaterdag 11 april 2015 19:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Acederm (en andere wondzalven iha) kunnen wel helpen bij kleine wondjes, maar bij zo'n grote wond die per secundum moet genezen kan het de wondgenezing verstoren. Eerst gewoon afwachten wat het lichaam zelf doet (plus de behandeling van de assistente).
Mannen ratten hoeven niet gecastreerd te worden om samen te kunnen hoor.quote:Op maandag 13 april 2015 09:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volwassen mannelijke muizen gaan meestal met elkaar vechten. Als je 2 of meer mannelijke muizen samen wil huisvesten, dan zou je hun inderdaad waarschijnlijk vroeg laten castreren (ik heb nog nooit een muis gecastreerd, maar bij ratten werkt het wel zo). Maar anders moet je een mannelijke muis apart huisvesten of met een vrouwtje (heb je wel babymuisjes)
Mannen ratten hoeven niet gecastreerd te worden als zij van jongs af samen zijn, toch? Maar je kan geen 2 volwassen mannen bij elkaar doen, volgens mij. Dat wordt vechten...quote:Op maandag 13 april 2015 12:24 schreef Cici het volgende:
[..]
Mannen ratten hoeven niet gecastreerd te worden om samen te kunnen hoor.
Wel als er een vrouwtje bij komt.
Bij muizen weet ik het niet.
quote:Op maandag 13 april 2015 13:23 schreef Nikooos het volgende:
Onze Jack Russel Joep ligt heel graag in het zonnetje, maar hij heeft bij zijn neus een licht stukje huid dat soms wat roder aanziet dan anders. Moeten we dit in de gaten houden als hij buiten in de zon ligt?
Kan je dat insmeren met zonnebrand of kunnen we hem beter wat weghouden uit de zon?
Bewijs dat hij graag in de zon zit:
[ afbeelding ]
En zijn roomblanke neusje, maar dat loopt ook nog wat verder door boven zijn neus. Dat is op deze foto niet goed te zien.
[ afbeelding ]
Het kan wel, maar dan moet je wel weten wat je doet met het introduceren.quote:Op maandag 13 april 2015 12:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Mannen ratten hoeven niet gecastreerd te worden als zij van jongs af samen zijn, toch? Maar je kan geen 2 volwassen mannen bij elkaar doen, volgens mij. Dat wordt vechten...
Over het algemeen is het een schatje ja.quote:Op maandag 13 april 2015 13:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Wat een schatje
![]()
Het is niet verstandig om op warme dagen in de zon blijven zitten ivm kans op oververhitting. De honden kunnen niet zweten en kunnen maar heel moeilijk de overtollige warmte kwijt. Een gemiddelde hond met voldoende bewegingsruimte zal vanzelf een schaduw opzoeken. Maar je moet er wel voor zorgen dat er de schaduwmogelijkheden zijn! En voldoende vers drinkwater. Met jonge pups en kortsnuitige rassen moet je extra opletten.
Wat betreft de neus, je kan er zonnecreme erop doen. Bij voorkeur een baby/kind variant, ik denk dat er minder allergenen/conserveringsmiddelen in zitten. Je moet wel minimaal factor 15 gebruiken en vaak opnieuw insmeren. En je hond moet het niet telkens oplikken. Een beetje zonnecreme kan geen kwaad, maar als hij een halve tube naar binnen werkt, zal het zeker laxerend effect hebben.![]()
P.S. Zijn al die vogelhuisjes dit jaar verhuurd?
Ahhw...quote:Op donderdag 9 april 2015 12:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Deel 32 alweer!Wachtend op goed nieuws van Miss-Isis
![]()
...
Wat een schattige Jack Russel hebben jullie.quote:Op maandag 13 april 2015 13:23 schreef Nikooos het volgende:
Onze Jack Russel Joep ligt heel graag in het zonnetje, maar hij heeft bij zijn neus een licht stukje huid dat soms wat roder aanziet dan anders. Moeten we dit in de gaten houden als hij buiten in de zon ligt?
Kan je dat insmeren met zonnebrand of kunnen we hem beter wat weghouden uit de zon?
Bewijs dat hij graag in de zon zit:
[ afbeelding ]
En zijn roomblanke neusje, maar dat loopt ook nog wat verder door boven zijn neus. Dat is op deze foto niet goed te zien.
[ afbeelding ]
Goeie tips! Kunnen we wel wat mee. Drankje.quote:Op maandag 13 april 2015 18:30 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat een schattige Jack Russel hebben jullie.
Buren hebben eentje die erg dominant is. Volgens mij hebben ze dat niet door.
Misschien werkt het met een tafeltje onder de spiegel. Eronder zitten met de kop in de schaduw en het lijf in de zon. Niet van metaal of plastic vanwege snel gloeiend worden. Een lage paar wijde plantenbakken erop, zodat het een gekoeld plat dak heeft.
En dus leren om er af en toe onder te gaan, op herkenbare momenten. Bijvoorbeeld als jullie eten of erna of met een bepaald muziekje.
quote:Op maandag 13 april 2015 13:36 schreef Cici het volgende:
[..]
Het kan wel, maar dan moet je wel weten wat je doet met het introduceren.
Edit: linkje erbij
http://www.ratjes.nl/introductie
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Er zijn overigens nog een paar huisjes vrij. Er zijn er zelfs nog een paar bijgekomen.
Al die nieuwbouwprojecten waarbij maar gebouwd blijft worden, zelf met leegstand.. belachelijk!![]()
En wat voor soort bewoners heb je daar?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Misschien is het een kat in een hondenverpakkingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]![]()
En wat voor soort bewoners heb je daar?In huis zoekt hij ook echt stukjes op de grond waar precies de zon door de ramen komt.
Veel vogels weten die huisjes (nog) niet te vinden. af en toe wat kraaien die de huisjes slopen, maar voor zover ik weet geen nestjes.
*kuch* Identiteitscrisis? *kuch*quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ik heb nog nooit een hond gezien die zo de zon opzocht. Katten, ja, maar die werken op zonnelicht, dat is wetenschappelijk bewezen.![]()
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:39 schreef Nikooos het volgende:
[..]
*kuch* Identiteitscrisis? *kuch*
[ afbeelding ]
Hij zorgt er in ieder geval voor dat hij geen strepen krijgt. Gooit gewoon de pootjes van elkaar
Klinkt als artrose probleem, hoewel andere dingen natuurlijk niet uitgesloten zijn. Even voor de zekerheid zijn nageltjes nakijken of er geen nagel ingegroeid is. En goed kijken of er geen wondjes/ bijtabcessen zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:47 schreef Cat22 het volgende:
Hallo DiDa! Vraagje!
Mijn rooie jeweetwelkater is een jaar of 11 en ik merk dat hij soms wat ouwe mannen trekjes vertoont.Vaak omdat hij een heerlijk lui sujet is, maar de afgelopen maand zie ik hem steeds vaker mank lopen nadat hij heeft liggen slapen. Opstartproblemen dus.
Hij is de grootste pieperd die ik ken en geeft geen pijn aan, en na een minuut of vijf is de mankheid weggetrokken. Hij springt nog in de krabpaal en kan zich heerlijk laaaaaang uitrekken zonder problemen. Plassen, poepen, eten (vooral eten!): probleemloos.
Daarom maak ik me er ook niet te druk over, en denk eerlijk gezegd dat een DA weinig aantoonbaars zal kunnen vinden zonder hem een röntgenfoto of andere enge onderzoeken aan te doen. Maar het ziet evengoed sneu uit. Als hij met zijn warrige slaapvachtje rond loopt te hinken lijkt hij wel 20 (in kattenjaren).
Maar misschien heb jij nog tips over voedingssupplementen oid wat zijn spieren en gewrichten iets soepeler zou maken. Of denk ik er te licht over en moet ik nunununu naar de analoge DA rennen?
Dank! Geen wondjes, ingegroeide ngels of andere makkelijke oplosbare dingen 'helaas'. Gaan we eens kijken wat we met voeding kunnen doen.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Klinkt als artrose probleem, hoewel andere dingen natuurlijk niet uitgesloten zijn. Even voor de zekerheid zijn nageltjes nakijken of er geen nagel ingegroeid is. En goed kijken of er geen wondjes/ bijtabcessen zijn.
Artrose komt in meer of mindere mate voor bij minimaal 80% van de katten > 12 jaar (blijkt uit recente onderzoeken). Alleen meestal zijn dat subtiele veranderingen die de eigenaar niet opmerkt. Betekent niet dat de poezel er geen last van heeft! Kreupelheid als verschijnsel van artrose komt bij katten eigenlijk niet zo vaak voor, maar wel goed mogelijk. Zeker zo'n "opstart" kreupelheid die je beschrijft.
Het is verstandig om inderdaad voedingssupplementen met glucosamine, chondroitine en/of Omega 3 vetzuren te proberen. Je moet het wel minimaal 4 weken geven wil je het effect goed kunnen beoordelen. Als het niet helpt, dan moet je toch naar de analoge DA en verder kijken. Wellicht heeft hij toch baat bij een NSAID ontstekingsremmend middel/ pijnstiller. Fysiotherapie is helaas lastig met een kat., maar met veel geduld wel mogelijk. En natuurlijk moet de poezel zo slank mogelijk blijven.
Dan is hij net zo schattig als hij eruit ziet. Hoe oud is hij?quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:35 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Goeie tips! Kunnen we wel wat mee. Drankje.
Joep is juist heel onderdanig en lief. Had laatst een momentje van agressie bij de dierenarts toen ze in zijn oor wilde kijken met een lampje, maar bood bijna meteen daarna zijn excuus aan door op zijn rug te gaan liggen. Zo heb ik zelfs wel eens ontdekt dat hij per ongeluk in huis een plasje had gedaan. Lag opeens op zijn rug voor me, dus toen ben ik gaan zoeken wat er gebeurd was![]()
Over 12 dagen is hij precies 1 jaar oud.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:19 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan is hij net zo schattig als hij eruit ziet. Hoe oud is hij?
Alvast gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 april 2015 08:19 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Over 12 dagen is hij precies 1 jaar oud.
Bij deze ook nog even hier, ze is dus drachtig!quote:Op donderdag 9 april 2015 12:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
...Wachtend op goed nieuws van Miss-Isis...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Foto's?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:15 schreef shomila het volgende:
Hoi dda,
Ik heb een kitten van 4 maanden.Hij krijgt carnibest, naturis en tinlo.
Op vrijdag werk ik de hele dag. Ik ga om 7.15 uur weg en er is weer iemand thuis om 16.30 uur.
Ik kan dan geen vers vlees geven, hij krijgt voordat ik weg ga en als mijn man thuis komt.
Ik zet dan ook brokjes neer voor overdag.
Kan dit? Ik las als je brokken geeft dat je dan 5 dagen vers vlees geeft en 2 dagen brokken.
Maar eigenlijk wil ik hem alleen maar vlees geven. Maar dit is op vrijdag niet mogelijk.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Bij deze ook nog even hier, ze is dus drachtig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 april 2015 09:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
![]()
Die paste helaas niet door de brievenbusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op maandag 20 april 2015 11:59 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Die paste helaas niet door de brievenbus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ent-reactie kan wel eens voorkomen. Met welke vaccine is zij ingeent? Meestal als er een reactie is, dan is het een reactie op een van de "adjuvans" in de vaccinatie, dus het is verstandig om de vorige keer andere entstof te kiezen, met andere adjuvans.quote:Op maandag 20 april 2015 12:34 schreef Gaoxing het volgende:
Overigens werd ze van de vaccinaties flink ziek: twee dagen koorts en zielig. Navraag bij ons kattevrouwtje leerde dat ze er vorig jaar ook al beroerd van was. Komt dat vaak voor?
ik herken onze chihuahua erinquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:01 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Misschien is het een kat in een hondenverpakkingIn huis zoekt hij ook echt stukjes op de grond waar precies de zon door de ramen komt.
Veel vogels weten die huisjes (nog) niet te vinden. af en toe wat kraaien die de huisjes slopen, maar voor zover ik weet geen nestjes.
quote:Op maandag 20 april 2015 14:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Rabisin-R van Merial en de Feline Rhinotrachelitis-Calici-Panleukopenia cocktail van Boehringer Ingelheim Vetmedica. Vorig jaar was haar rabies vaccin ook van die laatste, en toen schijnt ze over haar hele lijfje pijn gehad te hebben (hoorde ik achteraf...).quote:Op maandag 20 april 2015 15:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Een ent-reactie kan wel eens voorkomen. Met welke vaccine is zij ingeent? Meestal als er een reactie is, dan is het een reactie op een van de "adjuvans" in de vaccinatie, dus het is verstandig om de vorige keer andere entstof te kiezen, met andere adjuvans.
Dank je. Ze is ook zo vreselijk leukquote:Heel mooi poezel by the way! Ik ben heel benieuwd wat zij precies heeft met de oogjes, dus als je een keer in NL naar een (oog) dierenarts geweest is, hoor ik het graag. Hopelijk is het niks ernstigs.
Waarschijnlijk dan toch de reactie op Rabies vaccinatie. Rabisin in Dubai niet voor 3 jaar geregistreerd?quote:Op maandag 20 april 2015 19:04 schreef Gaoxing het volgende:
Rabisin-R van Merial en de Feline Rhinotrachelitis-Calici-Panleukopenia cocktail van Boehringer Ingelheim Vetmedica. Vorig jaar was haar rabies vaccin ook van die laatste, en toen schijnt ze over haar hele lijfje pijn gehad te hebben (hoorde ik achteraf...).
Ja, ondervoeding (en ook infectieuze ziektes op jong leeftijd en bepaalde antibiotica) zijn funest voor de tandjes...quote:Op maandag 20 april 2015 19:04 schreef Gaoxing het volgende:
Dank je. Ze is ook zo vreselijk leuk Echt een heel vrolijk, enthousiast, open, aanhankelijk poesje. We krijgen waarschijnlijk wel zorgen om haar gebit: dat laat nu al wat zwakke plekjes zien. Waarschijnlijk het gevolg van ondervoeding van moeder en later van haar als kitten, toen ze op straat woonden.
Of zij heeft een supergoed gehoorquote:Ik hou je op de hoogte wb de oogjes. We weten inmiddels dat ze goed kan zien - ze ziet letterlijk een mug op 6 meter afstand en vangt ze met gemak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- maar ze heeft echt heel veel last van de zon. Misschien wordt het in NL automatisch beter en anders gaan we op zoek naar een specialist. Utrecht staat nog op de shortlist van woonplaatsen, dus dat zou makkelijk zijnHet hoeft natuurlijk niks te betekenen, misschien wordt het idd beter met minder zon. Maar als het niet beter wordt, het is toch verstandig om het aan een (oog)dierenarts laten zien. Hoeft niet per se in Utrecht, zij zitten overal in het land
![]()
Pupsels zijn nogal lomp, dus het kan wel een onschuldige onderhuidse bloeduitstorting zijn van het te ruw stoeien. Je moet even ergens noteren hoe groot het nu is en dagelijks controleren. Als het na 2 weken kleiner wordt, dan gewoon verder afwachten. Als het niet kleiner wordt of groter wordt, toch naar de analoge dierenarts. Let ook op dat het niet warm of pijnlijk wordt.quote:Op maandag 20 april 2015 21:43 schreef mar1m het volgende:
Onze Ridgeback pup heeft sinds vandaag een zacht bultje wat je kunt bewegen met een diameter van ca 5cm. En ca 1 cm dik. Onder zijn rechter schouderblad.
Moeten we langs een dierenarts of is het iets onschuldigs?
quote:Op maandag 20 april 2015 23:54 schreef mar1m het volgende:
Foto's zal ik morgen even maken.
De pup is nu 10 weken.
We kunnen er nu gewoon aankomen zonder dat hij iets voelt of merkt.
Ik zal het dagelijks in de gaten houden.
Alvast bedankt, voor de info.
In het algemeen: aan de buitenkant kan je niet zien of het goedaardig is of kwaadaardig. Maar uiteraard is de kans dat een bultje op de schouder van een 10 weken oude pup een kwaadaardig gezwel is, is zeer en zeer klein. Terwijl een bultje op de schouder van 6 jaar oude Golden of een Berner, tja, daar gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Dat moet verder onderzocht worden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:22 schreef Queller het volgende:
DigiDA, kun jij in z'n algemeen iets zeggen over bulten en bobbels?
Poes Bep heeft sinds enkele weken een bultje links op haar flank. Het groeit een beetje geloof ik (maar helemaal zeker weet ik het niet). Rond en het lijkt los te zitten. Aan de buitenkant zie ik niets (geen wondje of roodheid).
Bultjen, in z'n algemeenheid: waar moet je op letten en wanneer moet je hollen?
Ik zou zeggen (als ik het bij mezelf moest aanwijzen) aan de zijkant van mijn heup, waar de rand van mijn onderbroek zitquote:Op dinsdag 21 april 2015 09:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
In het algemeen: aan de buitenkant kan je niet zien of het goedaardig is of kwaadaardig. Maar uiteraard is de kans dat een bultje op de schouder van een 10 weken oude pup een kwaadaardig gezwel is, is zeer en zeer klein. Terwijl een bultje op de schouder van 6 jaar oude Golden of een Berner, tja, daar gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Dat moet verder onderzocht worden.
Los zitten zegt niks, dat is geen betrouwbare teken van wel of niet goedaardig. Hoe oud is Poes Bep? Waar zit het op dr flank? Bij twijfel is het toch het beste om een biopt te laten nemen en dat te laten onderzoeken.
Bedankt voor het antwoord.quote:Op maandag 20 april 2015 09:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Foto's?Anders kan ik geen wetenschappelijk onderbouwd antwoord geven
![]()
Je kan rustig tussendoor brokjes geven.Het liefst niet in 1 maaltijd met rauw vlees, omdat voor het verteren van rauw vlees is heel lage pH van de maag nodig (zo gaan de Salmonella en andere nare beestjes die in rauw vlees zitten hopelijk dood). En de brokjes zorgen in het algemeen voor wat hogere pH van de maag. Kan ook geen kwaad, maar Salmonell in rauw vlees heeft dan wat meer kans om te overleven en zich in de darmen te vestigen. 2 aparte maaltijden, dus ene keer rauw vlees en later brokjes kan echt geen kwaad omdat de maagdarmkanaal (maagdarm flora) heel hoge aanpassingsmogelijkheden hebben.
Een kat ouder dan 6 maanden kan trouwens prima 10 uur zonder etenEen kitten van 4 maanden waarschijnlijk ook, maar voor de zekerheid liever toch tussendoor even wat eten aanbieden.
Dan lijkt mij toch verstandig om het verder te laten onderzoeken, zeker als het al een paar weken zit en niet kleiner geworden is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zou zeggen (als ik het bij mezelf moest aanwijzen) aan de zijkant van mijn heup, waar de rand van mijn onderbroek zit
Bep is... uhhh... 9!
Accountje op Photobucket, daar inloggen en uploaden. Ernaast staat een linkje die kopieer je.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:23 schreef shomila het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Foto's krijg ik niet voor elkaar met mijn ipad. Weet niet hoe dat moet.
quote:
Gelukkig hebben honden veel minder kans op Lyme als mensen. Daarnaast is de kans op overdracht van Borrelia als de teek minder dan 24 uur geleden overgedragen is, is zeer klein. Preventief antibiotica geven is een overkill (hoewel je dierenarts daar anders over kan denken, dus je moet wel even met je analoge DA overleggen). Dus je moet Sjon gewoon extra goed in de gaten houden aankomende weken. En even in zijn dagboek noteren wanneer hij door de teek gebeten is en waar die plek zat. En wil je de uitslag doorgeven op http://www.testdeteek.nl/contact/tekenbeet-melden?quote:Ik had vorig jaar zo een Test de Teek kitje gewonnen en vandaag was het dan eindelijk zo ver, Sjon had een teek!
Nu kwam er een heel licht tweede streepje.
Dus die teek test positief voor Borrelia.
Kijk:
[ afbeelding ]
Wat moet mijn da hier nu mee volgens jou?
![]()
quote:Ik heb trouwens een mooie fotoreportage gemaakt en Beaphar getagd op FB
quote:Op maandag 20 april 2015 15:46 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]Je cadeautje is binnen!!! Yummy yummySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedankt voor het cadeautje en het lief kaartje!![]()
quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:54 schreef oh-oh het volgende:
Uitslag heb ik net doorgegeven. Ik hou Sjon zelf wel in de gaten. Het zal allemaal wel meevallen.
Ik vond de test wel echt tof om te doen![]()
Ha, goed aangekomen dus! Mooiquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je cadeautje is binnen!!! Yummy yummy![]()
Bedankt voor het cadeautje en het lief kaartje!
quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ha, goed aangekomen dus! Mooi![]()
Geniet er van
quote:
Graag! Dat duimen heeft bij het drachtig worden kennelijk goed geholpen, dus hopelijk gaat iedereen daar mee door nu!quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Nu duimen voor veel leuke lieve gezonde pups
Je kan beter een tekenhaakje gebruiken, want zo plet je een teek en dan komt Borrelia makkelijker in de wond terecht.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]Dat pletten, normaal zet ik de fik er in maar dit was toffer hoor!
Kijk, zo dik was ie:
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat ie er al sinds vorige week donderdag op zat, want toen was ik aan de andere kant van het Savelsbos en daar kom ik altijd weg met teken
Een huisarts bellen, maar die zou zeker geen preventief antibioticum geven (mag ik hopen). Verder ook gewoon noteren wanneer Sjon de mens door een teek gebeten is en waar. Bij mensen in het geval van besmetting met Borrelia, ontstaat er vaak (niet altijd, wel vaak) een rood-paarse kring rondom de beet. Dan moet je ermee zeker naar de huisarts.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Nog even gewoon omdat ik het wil weten, als Sjon nu een mens geweest was en er was zo een streepje, zou je dan iets moeten doen?
quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Graag! Dat duimen heeft bij het drachtig worden kennelijk goed geholpen, dus hopelijk gaat iedereen daar mee door nu!
Nou, als ik een bestelling door mag geven dan graag als volgt:quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Nog wensen? Veel chocolade teefjes, zeker?
quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:47 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou, als ik een bestelling door mag geven dan graag als volgt:
Graag 9 pups, 4 reu 5 teef, waarvan 3 bruine teefjes, 2 zwarte teefjes, 2 bruine reutjes en 2 zwarte reutjes. Uiteraard geen aangeboren afwijkingen en geen kleurfouten.
Inpakken hoeft niet, ik neem het zo mee
edit: als jij dit met duimen zo voor mij kan regelen stuur ik je een extra cadeautje
Hehequote:Op dinsdag 21 april 2015 15:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Nou, ik ga dan extra hard voor duimenDat is wat al bij voorbaat verkocht is?
DiDA heeft een teefje, weet ik toevallig!quote:
Nopequote:
Puppies zijn nooit off topicquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:02 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hehe
Nee, er is nog niks verkocht, er is wel heel veel vraag, vooral naar bruine pups. We staan nu 1 dag online, en op dit moment heb ik al 3 mensen voor een reu (2x bruin 1x zwart), 2 voor een teef (1x bruin, 1x zwart) (en wijzelf willen ook een -liefst bruine- teef), 1 die het niet uit maakt als de pup maar bruin is, en nog 1 gezin waarvan ik niet precies weet wat ze willen. Maar we houden de inschrijving nog open tot de puppy's er daadwerkelijk zijn, en dan beslissen we pas wie een pup krijgt. En of ze echt een bruine danwel zwarte krijgen hangt wat mij betreft ook af van het karakter van de pups, ik wil mezelf niet bij voorbaat al vastleggen en beloven dat ze sowieso kleur X gaan krijgen.
Maar dit is niet heel ontopic eigenlijk hier natuurlijk, sorry
Puppiesquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Puppies zijn nooit off topic
Volgens mij is het gelukt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
Accountje op Photobucket, daar inloggen en uploaden. Ernaast staat een linkje die kopieer je.
Als je een nieuwe post maakt en dan op Edit klikt, dan zie je het icoontje van een camera, daar klik je op en dan plak je de link die je gekopieerd hebt. Dan op invoeren en de foto staat er.
Bijna, je mag t wijzigen naar [IMG ]http://i343.photobucket.c(...)a1966/image.jpg1.jpg[/IMG]quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:49 schreef shomila het volgende:
[..]
Volgens mij is het gelukt.
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]
Nee dus.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
Bijna, je mag t wijzigen naar [IMG ]http://i343.photobucket.c(...)a1966/image.jpg1.jpg[/IMG]
zonder de spatie achter de IMG
Even omhoog gooien, want ik ben ook nieuwsgierig, en denk dat DDA deze gemist heeft?quote:Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Mijn hond (Amerikaanse Bulldog) heeft opeens een soort tepel erbij..
Wat kan dat zijn?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |