Komt inderdaad veel vaker voor dat katten pas later hun definitieve kleur hebbenquote:Op woensdag 8 april 2015 01:33 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Weledelgeleerde vrouwe,
Serieus? Deze kleurverandering verbaast je niet? Okay, dan vertrouw ik op dit deskundige oordeel.
Mij verbaast het juist heel erg, omdat er 1 (deze kitten) lichtgrijs geboren werd, eentje (volledig) donker grijs, en de derde zwart (een copy van zijn moeder, behalve het klokkenspel dat vrolijk ergens beneden de staart bungelt).
Ik vind het toch vreemd dat als die katten uiteindelijk toch zo ongeveer dezelfde kleur krijgen, zo verschillend van kleur geboren zijn.
En de brokjes... ik denk niet dat dit hem gaat worden. Hij probeert het niet eens, hij blijft er 10 centimeter boven, even ruiken.. en als het niet "vers" ruikt, dan moet hij het niet.
Nogmaals dank voor jouw antwoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het lijkt alleen maar optisch dezelfde kleur, het hoeft genetisch niet dezelfde kleur te zijn.quote:Serieus? Deze kleurverandering verbaast je niet? Okay, dan vertrouw ik op dit deskundige oordeel.
Mij verbaast het juist heel erg, omdat er 1 (deze kitten) lichtgrijs geboren werd, eentje (volledig) donker grijs, en de derde zwart (een copy van zijn moeder, behalve het klokkenspel dat vrolijk ergens beneden de staart bungelt).
Ik vind het toch vreemd dat als die katten uiteindelijk toch zo ongeveer dezelfde kleur krijgen, zo verschillend van kleur geboren zijn.
Kwijlen? Dan is hij mogelijk misselijk... Beterschap!quote:Op woensdag 8 april 2015 07:32 schreef Dragonberry het volgende:
Hij heeft vannacht bij ons geslapen bij hoge uitzondering. Normaal is hij dam echt vervelend. Nu hebben we niets gemerkt behalve dat we heb af en toe horen snurken. Hij kwijlt nu alleen ook nog en vind het niet leuk om opgetild te worden. Ik ga zo bellen.
De katten zijn "binnenvreters", bij de honden zie je toch duidelijker aan de buitenkant als zij te dik zijn. Bij een hond moet je alle ribben kunnen voelen (dezelfde gevoel als je de bovenkant van je handpalm aait). De heupbotten en de ruggengraat moet je in principe niet voelen, als is het bijv. bij een Greyhound natuurlijk duidelijker voelbaar dan bij een Mops. Maar ook bij een Mops moet je dus de ribben goed kunnen voelen!quote:Op woensdag 8 april 2015 08:31 schreef CamelNLD het volgende:
Beste lezers ik heb een vraagje over voeding of eigenlijk de aanzet van vet in het lichaam. Wij hebben een pup / jong volwassen dwergpinscher van bijna een jaar die een obsessie voor alles heeft wat maar lekker is. Onze vorige dwergpinscher Mika is vorig jaar overleden en was achteraf gezien wat aan de vorse kant en dat willen we nu ten alle tijde voorkomen.
Nu eet ze best wat maar dat zie je niet aan haar omvang nu is mijn vraag; kan het ook zijn dat vet zich eerst aan de binnenzijde nestelt voordat je het echt aan de buitenkant gaat zien?
De vraag komt voor uit omdat Mika destijds last had van het zogenaamde "back sneezing" dit zou verband hebben gehad (achteraf door de lokale DA verteld) doordat Mika vet aan de ingewanden had waardoor het sneezing voort kwam. Nu snappen jullie dat ik dit wil voorkomen, maar nu hoorde ik Elsa gister wat gorchelen en met dr poot op de neus slaan / vegen en kon wat slecht op de poten staan. Een uurtje later was het al afgelopen en at / dronk ze gewoon terwijl mijn ouders op mijn verzoek even zijn gaan kijken. Vandaag heeft ze nergens last meer van en doet ze "normaal"
Beetje onsamenhangend verhaal maar ik hoop dat jullie het begrijpen.
Groet en fijne dag!
quote:Op woensdag 8 april 2015 08:50 schreef Holyme het volgende:
[..]
Komt inderdaad veel vaker voor dat katten pas later hun definitieve kleur hebbenEn bij effen katten zie je als ze jong zijn nog wel 'ns een vaag patroontje, ghost markings, die verdwijnen meestal ook als ze ouder worden.
Hier, zoek de verschillen bij mijn kater
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 april 2015 10:10 schreef Dragonberry het volgende:
Hij heeft inderdaad een prik gehad voor de misselijkheid en een pijnstiller. Zijn tong is rood aan de randen en dat doet ook pijn natuurlijk. DA denkt dat hij iets heeft opgelikt als chloor ofzo.
Geeft braken/misselijk, geen rode plekken op de tong. Tenzij er een of andere bestrijdingsmiddelen er op zitten... De nieuwe planten worden rijkelijk besproeit met allerlei soort bestrijdings en glansbevorderend middelen om hun mooi te kunnen verkopen.quote:Afgelopen week heb ik helemaal geen vloeren oid schoon gemaakt alleen, dus ik ben hard aan het nadenken wat het kan zijn geweest. Ik heb wel een nieuwe dracena,
quote:maar ik kan geen hapjes hierin ontdekken en de vorige heeft hij ook deels opgegeten zonder last ervan te krijgen
Zieligquote:Hij probeert nu wel weer te eten, maar dat gaat gewoon nog niet. Daarom heb ik ook vloeibaar voer mee gekregen en daar heeft hij net een spuitje van gehad. Ook gelijk maar wat water gedaan, want drinken lukt hem ook nog niet.
Hopelijk word het nu wel snel beter, dit vind ik niet leuk zo..
Ik ga zo eens horen wat ze doet. Ze word zo weer uitgelaten en dan krijg ik altijd wel een berichtje.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Terug naar je dwergpincher (die ook wel een beetje brachycephaal is...). Bij reverse sneezing heeft de hond er geen problemen met ademhalen of flauwvallen oid. Het klinkt vaak heel ernstig, maar als je over zijn keel wrijft en hem laat slikken dan gaat het wel over.
Als je hond een uur "gorgelt en met haar poot op dr neus wrijft (omdat zij benauwd is???) en slecht op dr poten kan staan", dan moet je met spoed naar de dierenarts. Dan is er iets meer aan de hand. Google maar even video's van de honden met reverse sneezing. Als je hond iets anders vertoont, moet hij zsm door een analoge dierenarts nagekeken worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
quote:Op woensdag 8 april 2015 14:21 schreef breaky het volgende:
Mijn kat is aangevallen door een zwerfhond (daar zijn er nogal veel van hier in Laos) en is gewond aan haar hals.
Ik ben er met er naar de dierenarts geweest maar alleen de assistente was er. (de dierenarts zelf is er bijna nooit). Ze heeft de wond schoongemaakt en een paar spuitjes gegeven. Ik heb nog wat medicijnen meegekregen en ga over een paar dagen weer terug.
Maar het is een erg grote wond. Een heel gedeelte van haar huid is gewoon weggerukt. Is er nog iets wat ik meer kan doen?
Ik heb een foto bijgevoegd (in een spoiler gezet want het is niet leuk om te zien)JezusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Het viel toch wat tegen. Na het korte lebberen is er niet veel leven meer in gekomen. Vannacht weer samen in bed gelegen en vanmorgen besloten toch de DA maar te bellen voor een bezoekje. Pluim werd slap en wankelig en wilde niet eten of drinken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
(Preventief) L-lysine proberen, zou ik zeggen. Zodra er stress is, of de poes niet lekker is (zoals nu met de tandvleesontsteking), op L-lysine zetten. Het is geen wondermiddel, maar er zijn toch positieve verhalen uit de praktijk en de wetenschappelijke literatuur over bekend.
[..](zij heeft waarschijnlijk mijn suggesties over "stomen in de douche" en "zoutoplossing in de neus" gelezen en spontaan uit voorzorg voor haar waardigheid beter geworden)
Mijn kat is aangevallen door een zwerfhond (daar zijn er nogal veel van hier in Laos) en is gewond aan haar hals.
Ik ben er met er naar de dierenarts geweest maar alleen de assistente was er. (de dierenarts zelf is er bijna nooit). Ze heeft de wond schoongemaakt en een paar spuitjes gegeven. Ik heb nog wat medicijnen meegekregen en ga over een paar dagen weer terug.
Maar het is een erg grote wond. Een heel gedeelte van haar huid is gewoon weggerukt. Is er nog iets wat ik meer kan doen?
Ik heb een foto bijgevoegd (in een spoiler gezet want het is niet leuk om te zien)Oi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte breaky, ik hoop dat het mooi schoon blijft
Misschien niet onbelangrijk voor de DDA: waar breaky woont is het nu waarschijnlijk in de 30 graden met een hoge vochtigheidsgraad.
En heul veul creepy crawly beestjes zekerquote:Op woensdag 8 april 2015 22:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oi!Sterkte breaky, ik hoop dat het mooi schoon blijft
Misschien niet onbelangrijk voor de DDA: waar breaky woont is het nu waarschijnlijk in de 30 graden met een hoge vochtigheidsgraad.
Ik heb een foto bijgevoegd (in een spoiler gezet want het is niet leuk om te zien)Is dit zeker de enige wond? Geen interne verwondingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de wond wil hechten, moet je het eigenlijk binnen 6 uur doen. Deze wond zou in Nederland gehecht worden en waarschijnlijk zou er een drain geplaatst worden.
De kat moet een pijnstilling. En eigenlijk ook een antibioticum kuur omdat het geen verzorgde wond betreft en de kans op bloedvergiftiging groot is. Het haar rondom de wond moet weggeschoren/geknipt worden. De wond moet je elke dag schoonspoelen met een steriele fysiologische oplossing (die moet je dan ergens zien te scoren). En dan hopen dat het secundair geneest zonder te hechten. Katten zijn gelukkig verrassend veerkrachtig, dus duimen dat het goed komt.
Heb je echt geen DA daar in de buurt? (die wel aanwezig is?)
Het hangt vanaf hoe groot je hond is en hoe puur de chocolade in het paasei was en hoe groot dat ei was? In de chocolade paaseieren wordt meestal chocolade met laag cacaogehalte gebruikt (als staat er puur op). Hoe meer cacao, hoe meer theobromine. Dat is het stofje waar onze hersenen gelukkig van worden, maar die gevaarlijk is voor een hond of een kat. De eerste verschijnselen van de vergiftiging zijn meestal braken en/of diarree, meestal binnen een paar uur na het opeten van chocolade. Bij ernstige vergiftiging kan de hond hart- en ademhalingsproblemen krijgen en zelfs dood gaan. Als er 3 dagen na het opeten nog niks gebeurd is, dan gaat er ook niks gebeuren.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:07 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Mijn hond heeft zojuist mijn chocoladepaasei opgegeten (:'( ) Gelukkig was het niet veel meer, maar ik vroeg me toch af of het heel erg kwaad kan. Geen idee wanneer hij dit gedaan heeft, maar toch zeker minstens 2-3u geleden.
Heeft de tijd dat ik thuis ben verder niks vreemds gedaan ofzo. Zal ik het maar gewoon aan moeten kijken?
Oh ja, hij is best dik dus hij kan wel wat hebben
quote:Op woensdag 8 april 2015 18:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Het viel toch wat tegen. Na het korte lebberen is er niet veel leven meer in gekomen. Vannacht weer samen in bed gelegen en vanmorgen besloten toch de DA maar te bellen voor een bezoekje. Pluim werd slap en wankelig en wilde niet eten of drinken.
Nu gaat het wat beter. Ze wil weer wat eten en heeft heerlijk liggen slapen. Ik hoop dat ze zichzelf er nu overheen weet te helpen!
Duimen voor Gijs!quote:Op woensdag 8 april 2015 21:18 schreef simmu het volgende:
nog een gijs updateben weer met hem naar de dierarts geweest, want ik vond het slechter worden. hij bleef steeds meer stilletjes liggen, dat kopje schokte her en der nogal, het beviel me niks.
hij heeft injectie gekregen met dexadreson en vit d. volgens de dierenarts een paardenmiddel, dit gaat werken of niet. vrijdagochtend hebben we weer een afspraak
Daarom adviseert DDA de wond ook niet met de kraanwater te spoelen (wat in NL vaak prima kan), maar toch echt een steriele fysiologische zoutoplossing te zoekenquote:Op woensdag 8 april 2015 22:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oi!Sterkte breaky, ik hoop dat het mooi schoon blijft
Dat is eigenlijk altijd zo. Maanden niets aan de hand en dan ineens gaan er een paar sukkelen. Met de rest gaat het overigens prima. Kasper is heerlijk ontspannen. Hij ligt wat in het zonnetje en vermaakt zich opperbest. Op geen enkele manier reageert hij negatief op ons andere volk, dus so far, so good!quote:Op woensdag 8 april 2015 22:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
![]()
Duimen dus. Wel een ziekenboeg daar bij jullie? Hoe gaat het met meneer de Speklapjes dief? (Kasper toch?)
Dat moet niet zo'n probleem zijn, dat heeft de drogist waarschijnlijk gewoon, want menselijke patiënten hebben het ook nodig. Kan breaky (die nu ongetwijfeld slaapt, want 5 of 6 uur tijdsverschil) het eventueel zelf maken met gekookt water?quote:Op woensdag 8 april 2015 22:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Daarom adviseert DDA de wond ook niet met de kraanwater te spoelen (wat in NL vaak prima kan), maar toch echt een steriele fysiologische zoutoplossing te zoeken![]()
Helaas....de enige andere "DA" is een veearts die niet eens weet hoe hij een kat een spuitje moet geven.quote:Op woensdag 8 april 2015 22:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Is dit zeker de enige wond? Geen interne verwondingen?
Als je de wond wil hechten, moet je het eigenlijk binnen 6 uur doen. Deze wond zou in Nederland gehecht worden en waarschijnlijk zou er een drain geplaatst worden.
De kat moet een pijnstilling. En eigenlijk ook een antibioticum kuur omdat het geen verzorgde wond betreft en de kans op bloedvergiftiging groot is. Het haar rondom de wond moet weggeschoren/geknipt worden. De wond moet je elke dag schoonspoelen met een steriele fysiologische oplossing (die moet je dan ergens zien te scoren). En dan hopen dat het secundair geneest zonder te hechten. Katten zijn gelukkig verrassend veerkrachtig, dus duimen dat het goed komt.
Heb je echt geen DA daar in de buurt? (die wel aanwezig is?)
Ja die kun je overal bij de drogist hier kopen. Er wordt hier veel aan "doe het zelf" medicatie gedaan, juist omdat er niet altijd een dokter aanwezig is.quote:Op woensdag 8 april 2015 23:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat moet niet zo'n probleem zijn, dat heeft de drogist waarschijnlijk gewoon, want menselijke patiënten hebben het ook nodig. Kan breaky (die nu ongetwijfeld slaapt, want 5 of 6 uur tijdsverschil) het eventueel zelf maken met gekookt water?
Breaky, ik kan je wel een dierenarts aanraden in BKK, mocht je het willen rijden (en je kat gevaccineerd en gechipt zijn etc.).
Weledelgeborene en geleerde vrouwe (nog even en je ziet Woefdram van de Fabeltjeskrant voor je, als ik jou aanspreek) hahaha.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt alleen maar optisch dezelfde kleur, het hoeft genetisch niet dezelfde kleur te zijn.
Zelfs bij raskatten waar fokkers al generaties bepaalde kleur fokken en waar zelfs DNA-testen gedaan worden om de overerving van de kleur te bepalen, komen er soms verrassingen uit.
Bij fokken van 2 HTK katten is het helemaal een gok. En ja, er zijn genoeg gencombinaties die als licht (of just donker) geboren worden en vervolgens de kleur veranderen. Siamezen worden vrijwel wit geboren en pas na de geboorte gaat er een bepaalde enzym in de vacht werken waardoor zij donkere "points" krijgen.
Je heb dus een heleboel genen die de kleur van de kat bepalen. Agouti/niet-agouti, Tabby/niet-Tabby, Zwart/overige kleuren, Vaste kleur/verdund, Rood/geen rood, Wit/geen wit, Witte vlekken/geen witte vlekken. En vast nog iets meer dat ik vergeet
quote:Op woensdag 8 april 2015 08:50 schreef Holyme het volgende:
[..]
Komt inderdaad veel vaker voor dat katten pas later hun definitieve kleur hebbenEn bij effen katten zie je als ze jong zijn nog wel 'ns een vaag patroontje, ghost markings, die verdwijnen meestal ook als ze ouder worden.
Hier, zoek de verschillen bij mijn kater
Beste Holy Me,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken je al langere tijd als een echte poezenliefhebber... en ongetwijfeld zie jij de kenmerken van de door jou geposte kater als geen ander.
Maar met alle respect voor jou... maar ik zou mijn vroegere kitten amper meer herkennen, als ik niet wist dat het nieuwe baasje deze foto had gestuurd naar mijn schoonzusje (die het weer doorstuurde naar mij). Ja, de lijnen tussen het zwart (of donkergrijs) en wit, zijn precies hetzelfde als van de kitten met lichtgrijs en wit... dus dit moet wel dezelfde zijn.
En ongetwijfeld heb je groot gelijk... net zoals de Digitale Dierenarts...
En ik heb heel goed opgelet bij biologie en weet ook dat sommige eigenschappen van de grootouders van deze katten op een tweede generatie ook nog eens dominant kunnen zijn...
maar ik heb nooit gehoord dat deze genen zoveel verschil kunnen maken over de kleur waarmee kittens geboren zijn (en de eerste 10 weken behouden) en hoe ze zich later ontwikkelden.De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
quote:Op woensdag 8 april 2015 22:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk altijd zo. Maanden niets aan de hand en dan ineens gaan er een paar sukkelen. Met de rest gaat het overigens prima. Kasper is heerlijk ontspannen. Hij ligt wat in het zonnetje en vermaakt zich opperbest. Op geen enkele manier reageert hij negatief op ons andere volk, dus so far, so good!
Pluim heeft gedurende de dag een aantal keer kleine beetjes gegeten. Als ze straks weer eet en morgenochtend ook, dan geloof ik het wel! Maar even duimen kan geen kwaad
Gekookt en afgekoeld water kan misschien wel in NL, maar in Laos (Laos was het toch?) zou ik het niet aandurven. Ik weet niet wat voor thermofiele bacterien daar in het water zitten. Bovendien mogelijk bevat daar het kraanwater ook andere verontreinigingen. Het beste is toch een fles fys. zout van 100-500 ml kopen, het dopje doorprikken met een steriele (roze) naald en dat gebruiken om te spoelen. Geen idee of het daar vrij te koop is. Is het in NL humaan wel vrij te koop? (want veterinair is het UDD, dus alleen door de dierenarts toe te dienen)quote:Op woensdag 8 april 2015 23:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat moet niet zo'n probleem zijn, dat heeft de drogist waarschijnlijk gewoon, want menselijke patiënten hebben het ook nodig. Kan breaky (die nu ongetwijfeld slaapt, want 5 of 6 uur tijdsverschil) het eventueel zelf maken met gekookt water?
Breaky, ik kan je wel een dierenarts aanraden in BKK, mocht je het willen rijden (en je kat gevaccineerd en gechipt zijn etc.).
Neus dichthouden kan natuurlijk ook wel, want het dier gaat dan uiteindelijk happen naar lucht en dus onbewust slikken. Maar wij vinden het tegenwoordig dierenmishandelingquote:Op donderdag 9 april 2015 00:21 schreef Sorella het volgende:
Wat het reverse sneezing betreft van honden, wij zijn toen met onze hond naar utrecht geweest omdat zij zo raar deed en dit bleek reverse sneezing te zijn, ons werd toen geadviseerd om haar neus dicht te houden als zij het weer deed.
Waar DDA het over heeft werd ons helemaal niet verteld, misschien was dit ruim 20 jaar terug nog niet bekend ?
Het neus dichthouden hielp wel
Konijntje Kater Dirk is natuurlijk uniek in zijn soort, dus ik denk niet dat er een tweede rondlooptquote:Op donderdag 9 april 2015 00:37 schreef Duderinnetje het volgende:
DDA, tussen alle nare en verdrietige vragen heb ik een interessevraag: Mijn schoonouders zijn in de geboorteplaats vanDirk een schier gelijk exemplaar tegengekomen. Volgens mijn schoonouders was het een ware kopie.
Nu is Dirk best onderscheidend getekend (zwarte wenkbrauwtjes, zwarte rondjes op zijn flanken), en we vroegen ons af of het mogelijk is dat ze familie van hem zijn tegengekomen. Kan een nest van poezenouders twee van dit soort kittens bevatten, of is dat eigenlijk een geringe kans?
[ afbeelding ]
DNA onderzoekquote:Op donderdag 9 april 2015 00:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Overigens is Dirk geen kitten meer natuurlijk. De grote jongen is al bijna zeven, naar het schijnt (asielkat, dus leeftijd naar schatting).
Het exemplaar dat mijn schoonouders begroette, leek ongeveer van hetzelfde bouwjaar.
Alles kan, maar niet meer op een "simple" manier. De wond zou "opgefrist" moeten worden en dan verlies je altijd een deel van de huid/omliggende weefsels. Dus de rest zou mogelijk gesloten moeten worden dmv een flap-techniek of een andere cosmetische ingreep, en dat is zelfs in NL moeilijk voor een gemiddelde DA. Dat is eigenlijk meer een specialistisch werk. En er moet dan sowieso een drain in, dat mogelijk regelmatig vervangen moet worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 03:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Helaas....de enige andere "DA" is een veearts die niet eens weet hoe hij een kat een spuitje moet geven.
Anyway...het is nu 3 dagen geleden dat kat aangevallen is. Betekent dat het de wond nu niet meer gehecht kan worden?
Hoe ziet de wond nu uit?quote:We houden haar nu constant binnen (en ze wil eigenlijk ook niet meer naar buiten) en gaan bij huis langs om de zoveel uur om te checken. Ze eet en drinkt goed...dat wel gelukkig. Ik ga proberen om met DA in contact te komen om te zien wat hij meer voor me kan doen.
Bedankt voor de informatie alvast!
Dat daar weer nietquote:
Bij raskatten is het natuurlijk veel meer bekend over de kleurveranderingen. Siamezen hebben bijv genen die zorgen dat het enzym dat het haar donkerder maakt, pas na de geboorte actief wordt. Daarom worden de points steeds donkerder.quote:en geleerde vrouwe (nog even en je ziet Woefdram van de Fabeltjeskrant voor je, als ik jou aanspreek) hahaha.![]()
Maar als ik het goed lees, was de vader waarschijnlijk een raskat. Moedertje was dit in elk geval niet.
Het valt me op dat je vooral over raskatten spreekt, als je het hebt over kleurveranderingen.
Zelf heb ik in het verleden en ook nu, alleen maar te maken gehad met Europese korthaar katten... en die zijn (voor zover ik hier ervaring mee heb) zelden van kleur veranderd..
De wond ziet er op zich schoon uit. Als blank vlees zeg maar. Rondom de wond zie ik kale huid en hier en daar wat stukjes loszittende vel met haar.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Alles kan, maar niet meer op een "simple" manier. De wond zou "opgefrist" moeten worden en dan verlies je altijd een deel van de huid/omliggende weefsels. Dus de rest zou mogelijk gesloten moeten worden dmv een flap-techniek of een andere cosmetische ingreep, en dat is zelfs in NL moeilijk voor een gemiddelde DA. Dat is eigenlijk meer een specialistisch werk. En er moet dan sowieso een drain in, dat mogelijk regelmatig vervangen moet worden.
[..]
Hoe ziet de wond nu uit?
Moeilijk te zeggen zonder de kat gezien te hebben. Zonder chirurgisch ingrijpen, moet de wond dus vanzelf gaan genezen (per secundam noemen wij dat). Dat kan maanden duren. De genezing is afhankelijk van hoeveel afgestorven weefsel/pus/contaminatie er is. Die losse stukjes vel zitten mij wel dwarsquote:Op donderdag 9 april 2015 09:39 schreef breaky het volgende:
[..]
De wond ziet er op zich schoon uit. Als blank vlees zeg maar. Rondom de wond zie ik kale huid en hier en daar wat stukjes loszittende vel met haar.
En nu het er naar uit ziet dat de DA hier mij niet kan helpen (ik heb gebeld, niet beschikbaar voorlopig) moet ik het allemaal gewoon zelf moet doen. Is het mischien het beste om de kat om de zoveel dagen naar de dierenarts assistente te brengen die de wond dan desinfecteert en controleerd? En wat kan ik thuis doen om de wond schoon te houden?
Tja, het is beter dan niks. Wat waren het voor de injecties: pijnstilling en antibioticum? Dan moet je uiteraard terugkomen, om verder antibioticum te krijgen.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:39 schreef breaky het volgende:
Eerst schoongespoeld met steriel water en daarna watten (met alcohol denk ik) op de wond gedept zodat het een beetje begon te bloeden. Hier en daar wat losse huid verwijderd en daarna twee injecties gegeven in de hals. Als laatste spoot ze een paars soort desinfecterend spul op de open wond en vroeg me om over een paar dagen terug te komen.
Succes met werk en bedankt voor de uitgebreide antwoorden!quote:Op donderdag 9 april 2015 09:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ik moet eens weer aan het werk
Second that! Fritz is obviously geen Siamees, maar er zit wel iets rasserigs in.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Siamezen hebben bijv genen die zorgen dat het enzym dat het haar donkerder maakt, pas na de geboorte actief wordt.
quote:Op donderdag 9 april 2015 09:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
DNA onderzoek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu ja, dan houden we het maar op toeval.
Ik dacht, als het een broertje zou zijn, dat we die dan misschien wel zouden kunnen claimen bij de baasjes, in het kader van gezinshereniging. Dan zou ik twee Dirks hebben.!
Snobs have more fun!
KLIK!
Nou, dat is een hartstikke dure Lynx Point Siamees hoorquote:Op donderdag 9 april 2015 10:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Second that! Fritz is obviously geen Siamees, maar er zit wel iets rasserigs in.
Dit fluffige schatje (hier begonnen er ineens streepjes op te komen):
[ link | afbeelding ]
Werd langzaam dit gevaarlijke monster:
[ link | afbeelding ]
En nu zelfs zo donker:
[ link | afbeelding ]
Er is wel een paar jaar overheen gegaan. Van aanvankelijk nagenoeg wit (op de uiteinden na), naar gestreept en gekleurd in verschillende tinten en kleuren (hij is zowel grijs als bruin, gevlekt en gestreept en het enige witte dat nog te vinden is, zit voor op zijn borst)
quote:Op donderdag 9 april 2015 10:19 schreef Dragonberry het volgende:
Update over mijn zieke katje: hij voelt zich nu weer een stuk lekkerder. Komt weer knuffels halen, eet, drinkt, speelt en is weer heerlijk nieuwsgierig.
Ik heb ook nog nooit een kat gehad die zo braaf de medicijnen neemt. Kon het zo in zijn bekje spuiten. Bij de rest werkt dat echt niet zo makkelijk![]()
Foto van de patiënt als dank voor de steun
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |