abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2015 @ 20:53:12 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151495350
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je impuls en actie=reactie als enige mechanismen veronderstelt, moet het dat doen.

Nee, dat is nou juist impulsbehoud.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151495396
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Yep. Het is echt het geloven in een almachtige godheid. Een slechte godheid, maar toch. Het gaat me de pet te boven, het moet wel een oppermacht zijn.
Ik vind dat achterliggende psychologie wel interessant.. Het moet een hoax zijn. Het maakt niet uit wat er tegenin gebracht wordt. Het maakt niet uit hoe onhoudbaar het standpunt is. Maar toch moet het een hoax zijn. En raketten kunnen niet vliegen.
pi_151495577
Je moet een bepaalde nuance hebben wanneer je de wereld van de samenzweringen betreed. Wanneer je alles to hoax bestempeld ben je net zo achterlijk bezig als de schaapjes die je zo erg verafschuwd

Het zou me niet verbazen wanneer degene die de neiging hebben om alles tot hoax te bestempelen er aparte ideeën op nahielden. En dan druk ik me nog vriendelijk uit :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_151495671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind dat achterliggende psychologie wel interessant.. Het moet een hoax zijn. Het maakt niet uit wat er tegenin gebracht wordt. Het maakt niet uit hoe onhoudbaar het standpunt is. Maar toch moet het een hoax zijn. En raketten kunnen niet vliegen.
Het is ook interessant. Zoals theïsten het bestaan van een god verdedigen met 'je kunt niet bewijzen dat hij niet bestaat', verdedigen hoaxers hun overtuiging met 'je kunt niet bewijzen dat het geen hoax is'.

En dat klopt. Ik kan zelfs niet bewijzen dat Groot-Brittannië echt bestaat. Al zou ik er zelf heen gaan om het te controleren. Misschien is het wel een groot toneelstuk.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:00:31 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151495690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Is het ook. Blijkbaar is een way out there verhaal vol nepbommen, nepvliegtuigen nepslachtoffers, nepbloed, nephulpverleners en noem het maar op wat er allemaal nog meer voor nepperij bij moet komen kijken, een stuk makkelijker te verkroppen dan de realiteit. Om het eigen leven boeiender te maken, als slimme doorziener? Of men voelt zich hiermee verheven boven de schaapjes die het niet doorzien. Zich slimmer voelen dan het systeem, om zo het eigen falen in het systeem minder pijnlijk te maken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 april 2015 @ 21:01:34 #156
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151495737
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kan dat prima volhouden. Waarom-vragen zijn onmogelijk te beantwoorden. Wij hebben nu eenmaal geen inzicht in de volledige zaak.
Als je geen inzicht hebt is deze aanname dus ook niet perse ergens op gebaseerd.

quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die hoaxes lucratief. Degenen met de macht in handen hebben ook de beschikking over royale "bonussen" voor het acteerwerk van de vicsims en simdaders. Sowieso moeten ze hun mond houden over de ware toedracht, dus dan moet je ze wel flink betalen.
Het hele idee van 'alles is per definitie een hoax' is ook op niets meer gebaseerd dan loze lucht en onvolledige informatie, binnen de ontbrekende stukken van de informatie wordt de hoax gecreërd. Een beetje de hoax versie van 'god of the gaps'.

Je wereldbeeld is ondersteboven gehaald door het geloof dat de wereld uit een heel groot deel van media fakery bestaat, hiervoor heb je een heel ander beeld gehad waar je waarschijnlijk ook heel zeker over was. Waarom zou je zo zeker zijn dat de conspiracy wereld gevuld is met regisseurs en scriptschrijvers? Heeft Steve Spielberg de geheime genotschappen over genomen en het roer om gegooid? En de overhead van kosten wat die hoaxerij betreft kan zelf Rothschild op een gegeven moment niet meer bekostigen lijkt me. Zodra je jezelf afsluit voor andere bronnen van informatie en in de intellectuele loopgraven gaat zitten mis je heel veel belangrijke informatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_151495740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:58 schreef Ali_boo het volgende:
Je moet een bepaalde nuance hebben wanneer je de wereld van de samenzweringen betreed. Wanneer je alles to hoax bestempeld ben je net zo achterlijk bezig als de schaapjes die je zo erg verafschuwd

Het zou me niet verbazen wanneer degene die de neiging hebben om alles tot hoax te bestempelen er aparte ideeën op nahielden. En dan druk ik me nog vriendelijk uit :P
Nou als je bedenkt dat als alle aanslagen hoaxes zouden moeten zijn, dan zouden er op een gegeven moment meer mensen bij betrokken zijn dan onwetenden...
pi_151495774
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is het ook. Blijkbaar is een way out there verhaal vol nepbommen, nepvliegtuigen nepslachtoffers, nepbloed, nephulpverleners en noem het maar op wat er allemaal nog meer voor neperij bij moet komen kijken, een stuk makkelijker te verkroppen dan de realiteit. Om het eigen leven boeiender te maken, als slimme doorziener? Of men voelt zich hiermee verheven boven de schaapjes die het niet doorzien. Zich slimmer voelen dan het systeem, om zo het eigen falen in het systeem minder pijnlijk te maken?
Ja, ook. Ook een typische eigenschap van religie. Het zich verheven voelen. Kafir, sheeple, je weet wel.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:03:15 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151495821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is ook interessant. Zoals theïsten het bestaan van een god verdedigen met 'je kunt niet bewijzen dat hij niet bestaat', verdedigen hoaxers hun overtuiging met 'je kunt niet bewijzen dat het geen hoax is'.

En dat klopt. Ik kan zelfs niet bewijzen dat Groot-Brittannië echt bestaat. Al zou ik er zelf heen gaan om het te controleren. Misschien is het wel een groot toneelstuk.
Soms vrij leterlijk ja. Er komt nog wel eens een argument in de trant van "God's wegen zijn ondoorgrondelijk" langs.
Onikaan ni ov dovah
pi_151495855
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je geen inzicht hebt is deze aanname dus ook niet perse ergens op gebaseerd.

[..]

Het hele idee van 'alles is per definitie een hoax' is ook op niets meer gebaseerd dan loze lucht en onvolledige informatie, binnen de ontbrekende stukken van de informatie wordt de hoax gecreërd. Een beetje de hoax versie van 'god of the gaps'.

Je wereldbeeld is ondersteboven gehaald door het geloof dat de wereld uit een heel groot deel van media fakery bestaat, hiervoor heb je een heel ander beeld gehad waar je waarschijnlijk ook heel zeker over was. Waarom zou je zo zeker zijn dat de conspiracy wereld gevuld is met regisseurs en scriptschrijvers? Heeft Steve Spielberg de geheime genotschappen over genomen en het roer om gegooid? En de overhead van kosten wat die hoaxerij betreft kan zelf Rothschild op een gegeven moment niet meer bekostigen lijkt me. Zodra je jezelf afsluit voor andere bronnen van informatie en in de intellectuele loopgraven gaat zitten mis je heel veel belangrijke informatie.
Ik zeg dan ook niet "alles is per definitie een hoax". In tegenstelling tot velen hier die geen enkele gebeurtenis een hoax willen noemen.

Het gaat van geval tot geval. En dat er zovele hoaxes dit jaar alleen al zijn uitgevoerd, is niet mijn schuld. Gelukkig.

Ik sluit me niet af voor andere denkbeelden, anders zou ik ook niet op een internetforum zitten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151495888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou als je bedenkt dat als alle aanslagen hoaxes zouden moeten zijn, dan zouden er op een gegeven moment meer mensen bij betrokken zijn dan onwetenden...
Alleen al de crisisacteurs die nodig zijn. Al die 'niet echt' overledenen, die hebben we echte nabestaanden. De 'overledenen' moet je dus op een of andere manier zover krijgen dat ze hun familie, vrienden nooit meer zien. Hoe krijg je dat voor elkaar? Waarom zouden de inzittenden van de MH-370 en al die andere vliegtuigen al hun schepen achter zich verbranden.

Edit: of iedereen zit in het complot, behalve de mensen die het complot doorgronden. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 21:06:20 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 21:07:55 #162
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151496002
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ook. Ook een typische eigenschap van religie. Het zich verheven voelen. Kafir, sheeple, je weet wel.
Precies het gedrag dat jij en anderen hier vertonen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151496042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:52 schreef Jigzoz het volgende:
Wat betreft de OP: het religieuze deel zit 'm in 'redding'. Immers, als alle rampen en alle ellende hoaxes zijn, dan kunnen we daarvan verlost worden door de 'waarheid' te aanvaarden. Dan zijn er ineens geen vliegrampen, bomaanslagen, terreurbewegingen, religieus extremisme, oorlogen of klimaatproblemen meer. Dan gaat de wereld ineens gewoon kalmpjes aan zijn gangetje.
Het is alles behalve comfortabel om in de wereld van BNW te duiken . Het idee dat je een bepaalde rust hier zou vinden is absurd te noemen .
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_151496058
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:07 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Klopt; dat is een groot verschil. Ik noem mensen die geloven dat de massamedia de waarheid verkondigen niet "gek". Kan ook niet, want heb zelf jaren in die onzin geloofd.

Daartegenover worden jij en ik en andere echte BNW'ers wel vaak gek en andere scheldwoorden genoemd.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 8 april 2015 @ 21:10:57 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151496125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:04 schreef Wombcat het volgende:

Edit: of iedereen zit in het complot, behalve de mensen die het complot doorgronden. :P
Ssst!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_151496188
quote:

[..]

De hele wereld is één grote The El_Matador Show. ;)

Ben trouwens wel benieuwd hoe Mata over de terugslag van een vuurwapen denkt. :P
  woensdag 8 april 2015 @ 21:12:50 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151496215
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:48 schreef El_Matador het volgende:
Een false flag betekent dat er geen media fakery zou plaatsvinden. Echte doden, echte terreur, alleen niet gepleegd door extremistische moslims maar door anderen.

Die foto van Kenia ziet er zo enorm gestaged uit. Ineens is bloed zwart (zelfs negers hebben geen zwart bloed) en zijn er zoveel doden te betreuren.

Wijs geworden uit eerdere hoaxes acht ik de kans op een false flag (en dus echte aanslag) veel kleiner dan die op een hoax (en dus geen slachtoffers).
;(. Op basis van één foto, heb je nou echt niet door dat je met een mediafakery bril op de wereld probeert te verklaren? Zo uit mijn blote hoofd kan ik me heel goed voorstellen dat de foto misschien niet geheel gekalibreerd de kleuren liet zien, dat de hitte een rol kan spelen en het lichtinval en als die arme zielen daar al lang genoeg liggen dat het bloed gewoon gestold is, een korst is ook niet rood. Maar donker, ik heb ook zwarte korsten gehad op mijn wondjes.

Sta open voor andere mogelijkheden want de nuance is nodig om tot enige waarheidsvinding te komen als je dat echt wil en deel van waarheidsvinding is de daadwerkelijke bereidheid om meer dan één keer je wereldbeeld om te schoppen, meerdere keren per dag als het moet en treur er niet over als blijkt dat je het verkeerd hebt gehad want juist op die momenten leer je meer. Niemand heeft iets aan intellectuele loopgraven.

Volgens mij is zelfs Einstein in een intellectuele loopgraaf gestapt maar toen met het hele kwantum gebeuren om maar te zeggen dat je niet dom hoeft te zijn om in de verkeerde richting te kijken. Stap over jezelf heen en bekijk je eigen wereldbeeld met een onthechte belangstelling om te kijken of het nog klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 08-04-2015 21:35:55 ]
Vrijheid
  woensdag 8 april 2015 @ 21:12:55 #168
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151496218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben trouwens wel benieuwd hoe Mata over de terugslag van een vuurwapen denkt. :P
Terugslag is een hoax joh :P
Onikaan ni ov dovah
pi_151496258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Doet me aan rudeonline denken, die zei op een gegeven moment in een dergelijke discussie: "of de hele wereld is gek, of ik. Ik denk het eerste."
pi_151496317
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:12 schreef jogy het volgende:

[..]

;(. Op basis van één foto, heb je nou echt niet door dat je met een mediafakery bril op de wereld probeert te verklaren? Zo uit mijn blote hoofd kan ik me heel goed voorstellen dat de foto misschien niet geheel gekalibreerd de kleuren liet zien, dat de hitte een rol kan spelen en het lichtinval en als die arme zielen daar al lang genoeg liggen dat het bloed gewoon gestolt is, een korst is ook niet rood. Maar donker, ik heb ook zwarte korsten gehad op mijn wondjes.

Sta open voor andere mogelijkheden want de nuance is nodig om tot enige waarheidsvinding te komen als je dat echt wil en deel van waarheidsvinding is de daadwerkelijke bereidheid om meer dan één keer je wereldbeeld om te schoppen, meerdere keren per dag als het moet en treur er niet over als blijkt dat je het verkeerd hebt gehad want juist op die momenten leer je meer. Niemand heeft iets aan intellectuele loopgraven.

Volgens mij is zelfs Einstein in een intellectuele loopgraaf gestapt maar toen met het hele kwantum gebeuren om maar te zeggen dat je niet dom hoeft te zijn om in de verkeerde richting te kijken. Stap over jezelf heen en bekijk je eigen wereldbeeld met een onthechte belangstelling om te kijken of het nog klopt.
Het is het hele plaatje. En de link Al Shabaab met Al Qaeda. Dat geeft het al weg.

Jij mag vinden dat ik mij in een "loopgraaf" opsluit, geen probleem. Ik vind dat helemaal niet. Het is de herkenning die het hem doet. Een tijd geleden dacht ik ook anders, maar het door jou in de OP verguisde Cluesforum heeft juist een heel verhelderende, en juist niet beperkende invloed gehad.

pi_151496338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je punt is? Wanneer er een groep mensen verantwoordelijk zouden zijn voor een flase flag het onmogelijk is om zoiets geheim te houden?
pi_151496378
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:12 schreef jogy het volgende:

[..]

;(. Op basis van één foto, heb je nou echt niet door dat je met een mediafakery bril op de wereld probeert te verklaren? Zo uit mijn blote hoofd kan ik me heel goed voorstellen dat de foto misschien niet geheel gekalibreerd de kleuren liet zien, dat de hitte een rol kan spelen en het lichtinval en als die arme zielen daar al lang genoeg liggen dat het bloed gewoon gestolt is, een korst is ook niet rood. Maar donker, ik heb ook zwarte korsten gehad op mijn wondjes.
.
Ja, dat (gestold) bloed zwart is op een foto is nou niet een echt goed argument.
pi_151496437
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Terugslag is een hoax joh :P
Dat moet wel :+

Want het is hetzelfde principe. Moest ineens denken aan deze xkcd:

https://what-if.xkcd.com/85/

Een raket hoeft helemaal geen gas uit te stoten. Je kan ook een voorraad golfballen meenemen en die met heel veel schwung de raket uit slaan als voortstuwing. :D
pi_151496481
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet "alles is per definitie een hoax". In tegenstelling tot velen hier die geen enkele gebeurtenis een hoax willen noemen.

Het gaat van geval tot geval. En dat er zovele hoaxes dit jaar alleen al zijn uitgevoerd, is niet mijn schuld. Gelukkig.

Ik sluit me niet af voor andere denkbeelden, anders zou ik ook niet op een internetforum zitten.
Maar je weet dus dat het hoaxes zijn, maar je weet niet waarom?
quote:

[..]

Alleen al de crisisacteurs die nodig zijn. Al die 'niet echt' overledenen, die hebben we echte nabestaanden. De 'overledenen' moet je dus op een of andere manier zover krijgen dat ze hun familie, vrienden nooit meer zien. Hoe krijg je dat voor elkaar? Waarom zouden de inzittenden van de MH-370 en al die andere vliegtuigen al hun schepen achter zich verbranden.

En hoeveel wil je ze daarvoor betalen? Zoveel dat je zeker weet dat er nooit eentje uit de school klapt natuurlijk. Het zou eenvoudiger zijn om ze te vermoorden.. Oh wacht.
pi_151496521
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar je weet dus dat het hoaxes zijn, maar je weet niet waarom?
Jij zegt dat ik dat "weet". Ik doe dat niet; ik kan het onmogelijk zeker weten. Ik zie het als de meest waarschijnlijke optie, dat is iets heel anders.

woensdag 8 april 2015 @ 21:20:14 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151496548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat moet wel :+

Want het is hetzelfde principe. Moest ineens denken aan deze xkcd:

https://what-if.xkcd.com/85/

Een raket hoeft helemaal geen gas uit te stoten. Je kan ook een voorraad golfballen meenemen en die met heel veel schwung de raket uit slaan als voortstuwing. :D
Daarom heb ik het ook over massa uitstoten :Y
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 8 april 2015 @ 21:21:42 #177
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151496606
Sommige gebeurtenissen zijn 100% een hoax.
Dan kan je de vraag ook omdraaien, waarom voelen de MSM gelovigen zich dan veiliger bij het officiële verhaal?
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151496707
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:21 schreef Izzy73 het volgende:

Welke zijn dat volgens jou?
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 21:24:26 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_151496712
quote:
Dan kan je de vraag ook omdraaien, waarom voelen de MSM gelovigen zich dan veiliger bij het officiële verhaal?
Geef eens een voorbeeld van een bewezen hoax?
pi_151496787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:58 schreef fs180 het volgende:
de wmd hoax heeft aardig wat levens gekost ja
En we hebben 't allemaal geloven.Heel veel mensen op straat tegen de Irak invasie e.a. en heel weinig over op tv te zien.
Dan er was de rare 'zelfmoord' van David Kelly weapons inspector(grassed up by the BBC)
Dat was geen hoax,denk ik.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 8 april 2015 @ 21:26:24 #181
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151496802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Welke zijn dat volgens jou?
Dat heeft geen zin, want het maakt niet uit wat ik zeg je gelooft het toch niet.
Daarom stel ik ook die vraag.
pi_151496870
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:07 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik noem niemand 'sheeple' hoor. Ik voel me verder ook geen deel van een verheven elite die het allemaal beter snapt dan de rest of zo. Ja, ik vind jullie ideeën gestoord, maar dat lijkt me verder niet relevant.
pi_151496881
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:26 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin, want het maakt niet uit wat ik zeg je gelooft het toch niet.
Daarom stel ik ook die vraag.
Nou, dan kunnen we BNW ook wel opdoeken. :)
pi_151496896
quote:

wat denk je zelf?
pi_151496927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het is alles behalve comfortabel om in de wereld van BNW te duiken . Het idee dat je een bepaalde rust hier zou vinden is absurd te noemen .
Het uiteindelijke doel is wel enige redding toch? Ik neem niet aan dat dit soort stromingen er alleen maar zijn om het allemaal alleen maar extra eng te maken.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:29:27 #186
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151496945
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik noem niemand 'sheeple' hoor. Ik voel me verder ook geen deel van een verheven elite die het allemaal beter snapt dan de rest of zo. Ja, ik vind jullie ideeën gestoord, maar dat lijkt me verder niet relevant.
Nee jij noemt BNW-ers gekkies en gestoord, over verheven gedrag gesproken ;(
pi_151496949
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zegt dat ik dat "weet". Ik doe dat niet; ik kan het onmogelijk zeker weten. Ik zie het als de meest waarschijnlijke optie, dat is iets heel anders.
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die hoaxes lucratief. Degenen met de macht in handen hebben ook de beschikking over royale "bonussen" voor het acteerwerk van de vicsims en simdaders. Sowieso moeten ze hun mond houden over de ware toedracht, dus dan moet je ze wel flink betalen.
Hier doe je anders een stellige uitspraak. En je waagt je aan schimpscheuten omtrent de vermeende hoax rond Charlie Hebdo.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:29:37 #188
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151496956
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is het hele plaatje. En de link Al Shabaab met Al Qaeda. Dat geeft het al weg.

Jij mag vinden dat ik mij in een "loopgraaf" opsluit, geen probleem. Ik vind dat helemaal niet. Het is de herkenning die het hem doet. Een tijd geleden dacht ik ook anders, maar het door jou in de OP verguisde Cluesforum heeft juist een heel verhelderende, en juist niet beperkende invloed gehad.
Ik zie de aanlokking van het cluesforum wel hoor, die hebben geen bron nodig want ze zijn hun eigen bron, ze zijn consistent en treden op met eenheidsgzindheid van heb ik jou daar. Maar consistentie hoeft geen waarheid te betekenen. Het voordeel is dat het cluesforum zijn eigen extreem gerichte en begeleide onderzoek doet dus kan het geloofwaardig overkomen maar dat is nou net ook de valkuil van het geheel. Dissidenten worden verbannen en maar één mogelijkheid wordt aangemoedigd, fakery.

Dan komen ze met aannames van anonieme mensen die maar de mogelijkheid van fakery hoeven te opperen om omarmd te worden door de rest van de hoaxologen, gooi er een paar insinuaties tussen en wat boude beweringen en je hebt weer een hoaxtheorie de wereld in gesmeten. De satellietsites nemen het over en zo overschreeuwt de hoaxosfeer de rest van de conspiracy gemeenschap en zijn ze eigenlijk onschadelijk gemaak. Een extreem efficiente COINTELPRO als ik het ooit gezien heb. De feiten moeten de hoax ingeproptworden al is het met grof geweld.

Elke site die maar één richting propageert is een verdachte site, dan liever zoiets als abovetopsecret waar alles langs mag komen en op basis van echte vrije gedachten wordt gewaardeerd of vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 08-04-2015 21:42:05 ]
Vrijheid
pi_151497004
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nee jij noemt BNW-ers gekkies en gestoord, over verheven gedrag gesproken ;(
Wat is daar nou verheven aan?
  woensdag 8 april 2015 @ 21:31:01 #190
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151497013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, dan kunnen we BNW ook wel opdoeken. :)
Nee hoor daar is genoeg over gesproken in betreffende topics.
Daarom stel ik een algemene vraag: wat is het veilige gevoel om een hoax te ontkennen.
pi_151497034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een bewezen hoax?
gulf of tonkin

En die is ''bewezen'' omdat de massa media het bevestigd heeft . Zonder dat laatste zou het slechts een gaan om een samenzweringstheorie
  woensdag 8 april 2015 @ 21:32:26 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151497062
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is daar nou verheven aan?
Izzy heeft wat dat betreft wel een punt hoor, wat je ook van de ideën kan vinden verder.
Vrijheid
pi_151497087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:56 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

die stephen hawking snapt er ook niks van, of hij speelt een rol :P
Nou-dat zou me ook niet erg veel verbazen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_151497130
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Izzy heeft wat dat betreft wel een punt hoor, wat je ook van de ideën kan vinden verder.
Dat punt mis ik volledig. Best dat iemand in allerlei maffe zaken gelooft. Dat doet dik 90% van de wereldbevolking. Maar moet ik dan denken dat iemand een redelijk verhaal ophangt als ie doodleuk een volledige oorlog ontkent?
pi_151497161
I
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je punt is? Wanneer er een groep mensen verantwoordelijk zouden zijn voor een flase flag het onmogelijk is om zoiets geheim te houden?
ik doel op de enorme implicaties die een dergelijke operatie zou hebben.
pi_151497248
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel is wel enige redding toch?
In welke zin zou het redding bieden? Ben oprecht geintreseerd :)
pi_151497274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

gulf of tonkin

En die is ''bewezen'' omdat de massa media het bevestigd heeft . Zonder dat laatste zou het slechts een gaan om een samenzweringstheorie
Die ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Een false flag die ik wel ken, en die destijds al heel snel als false flag bekend was, is dat de duitsers in WO2 begonnen door duitse soldaten in Poolse uniformen een aanval op een duits grensstation uit te laten voeren. Meteen daarna vielen de duitsers Polen binnen, zogenaamd als reactie op deze aanval.

Een andere waarvan ik wel geloof dat er in enige mate sprake is van een complot, is dat ik het aannemelijk vind dat Churchil wist dat de japanners Pearl Harbor gingen aanvallen, maar die info niet doorbriefde aan Roosevelt.
pi_151497290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In welke zin zou het redding bieden? Ben oprecht geintreseerd :)
Dat iedereen alles doorziet. Dat 'hoaxes' niet meer werken.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:38:42 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151497334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat punt mis ik volledig. Best dat iemand in allerlei maffe zaken gelooft. Dat doet dik 90% van de wereldbevolking. Maar moet ik dan denken dat iemand een redelijk verhaal ophangt als ie doodleuk een volledige oorlog ontkent?
Excuus, ik heb ff teruggelezen en jij doet er inderdaad niet echt aan mee. :). Mea culpa.
Vrijheid
pi_151497383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat iedereen alles doorziet. Dat 'hoaxes' niet meer werken.
dan bedenken ze weer wat anders, en iedereen hapt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')