Als alles goedkoper wordt is t niet erg om minder te verdienen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:34 schreef monkyyy het volgende:
En deflatie in de prijs van diensten: Lonen die dalen, is dat ook goed?
Nou, dat zou ik wat minder vinden. Maar veel inkomens bestaan uit pensioenen en uitkeringen; onafhankelijk van verleende diensten of geproduceerde goederen. Die ontvangers hebben wel baat bij deflatie. Sterker nog: ik denk dat Draghi en "de zijnen" daarop uit zijn: koopkrachtherstel door deflatie met het aanwakkeren van de consumptie en daarmee de productie tot gevolg. Bij een lager prijsniveau.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:34 schreef monkyyy het volgende:
En deflatie in de prijs van diensten: Lonen die dalen, is dat ook goed?
Precies!quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik vind hier toch wel een kern van waarheid inzitten. We kopen ons het schompes aan elektronica zoals TV's Smartphones, Computers Tablets etc. Terwijl dat een 10 jaar geleden echt niet zo vanzelfsprekend was vanwege de hogere aanschafprijs.
Ik scheur nu ook wat makkelijker naar vakantieadresjes (morgen weer) want de diesel kost één ¤ de liter. Kan je voor een grijpstuiver een flink eind rijden.
Nee, een beetje deflatie zie ik wel zitten, ook gezien mijn pensioenopbouw (lees: afbraak t.g.v. de zuidelijke landen die een gat in hun hand hebben).
Ik heb me in de tussentijd even ingelezen en er blijkt inderdaad geen consensus over te bestaan.quote:
Ondanks alle maatregelen de afgelopen acht jaar, stijgt de uitgave door consumenten niet. Niet. En de rente is nog nooit zo laag geweest, de overheid neemt alleen maar maatregelen die de bestedingen moeten stimuleren en toch lukt het helemaal nietquote:Op zaterdag 16 april 2016 17:07 schreef aapnoodmies het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor grote aankopen zoals een huis. Electronica en olie zijn ook goedkoper geworden, niemand die aankopen heeft uitgesteld. Ik denk dat mensen juist vaker en meer kopen.
Ook zo wat: al die maatregelen zijn rationeel gebaseerd terwijl een deel van de economie toch emotie en intuïtie betreft. Wat dat betreft is de toekomst verre van rooskleurig: sociale zekerheden worden afgebroken, pensioenen worden teruggeschroefd, rondom dreigen oorlogen en hordes wereldvreemde geloofsfanatici overstromen ons land.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:27 schreef opgebaarde het volgende:
Blijkbaar hebben wij consumenten niet zoveel vertrouwen in de economie en/of toekomst
Prima. Omhoog met die prijzen in Amsterdam.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:17 schreef aapnoodmies het volgende:
http://www.parool.nl/amst(...)ine-huizen~a4282204/
Mikpunt is de maatregel van minister Stef Blok (Wonen) die het mogelijk maakt om nieuwe, kleine huurwoningen in Amsterdam en Utrecht te exploiteren als dure vrije sectorwoningen.
Jij hebt duidelijk een bepaald belang.quote:Op zondag 17 april 2016 16:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima. Omhoog met die prijzen in Amsterdam.
Vind je dat pure egoïsme en eigenbelang en die "alles is voor Bassie" mentaliteit niet een beetje vermoeiend? En wat vinden je vrinden daarvan?quote:
Die wilden dat ze ook jaren geleden hadden gekocht.quote:Op zondag 17 april 2016 16:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind je dat pure egoïsme en eigenbelang en die "alles is voor Bassie" mentaliteit niet een beetje vermoeiend? En wat vinden je vrinden daarvan?
Dat ze net zo slim en weggetjeswetend zouden zijn als eriksd. Dat mochten ze willen. Dan heb je het over een heel ander level natuurlijk.quote:Op zondag 17 april 2016 16:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die wilden dat ze ook jaren geleden hadden gekocht.
Neuh, ik hoop dat ze ook verstandige keuzes maken en succes hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 16:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat ze net zo slim en weggetjeswetend zouden zijn als eriksd. Dat mochten ze willen. Dan heb je het over een heel ander level natuurlijk.
Ok. Ik stop weer met bitchen. Wij moeten elkaar niet, so be it.quote:Op zondag 17 april 2016 16:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, ik hoop dat ze ook verstandige keuzes maken en succes hebben.
De uitgave hoeft niet te stijgen om de consumptie te laten toenemen. Als ik 10 jaar geleden voor 2,000 euro een TV kocht en nu voor dat geld een zak kleren bij de Primark, een TV bij de Media Markt en een iPhone krijg bij mijn abonnement voor in totaal 2,000 euro, blijft de uitgave gelijk bij toegenomen conumptie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondanks alle maatregelen de afgelopen acht jaar, stijgt de uitgave door consumenten niet. Niet. En de rente is nog nooit zo laag geweest, de overheid neemt alleen maar maatregelen die de bestedingen moeten stimuleren en toch lukt het helemaal niet
Blijkbaar hebben wij consumenten niet zoveel vertrouwen in de economie en/of toekomst
Alleen moeten de Primark, de Mediamarkt, Apple, en de telefoonprovider dat zelfde bedrag nu verdelen met z'n vieren. Dat is wel een groot verschil.quote:Op zondag 17 april 2016 17:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De uitgave hoeft niet te stijgen om de consumptie te laten toenemen. Als ik 10 jaar geleden voor 2,000 euro een TV kocht en nu voor dat geld een zak kleren bij de Primark, een TV bij de Media Markt en een iPhone krijg bij mijn abonnement voor in totaal 2,000 euro, blijft de uitgave gelijk bij toegenomen consumptie.
Wat is het verschil precies? Het kost meer grondstoffen, de bedrijven zullen niet meer belasting betalen en de arbeiders zullen niet meer verdienen. Duurzaam kan ik deze trend niet noemen.quote:Op zondag 17 april 2016 17:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alleen moeten de Primark, de Mediamarkt, Apple, en de telefoonprovider dat zelfde bedrag nu verdelen met z'n vieren. Dat is wel een groot verschil.
2000 euro of 500 euro. Want dat is wat de partijen ontvangen in jouw voorbeeld.quote:
Als hij vier keer zoveel tv's verkoopt, wat maakt dat dan uit?quote:Op zondag 17 april 2016 17:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
2000 euro of 500 euro. Want dat is wat de partijen ontvangen in jouw voorbeeld.
Die partij van jouw tv ontvangt een kwart van wat ie voorheen ontving.
Doet ie dat dan? Lijkt me prachtig maar ik denk niet dat het zo is.quote:Op zondag 17 april 2016 17:31 schreef GSbrder het volgende:
Als hij vier keer zoveel tv's verkoopt, wat maakt dat dan uit?
Good news for you.quote:Op zondag 17 april 2016 18:03 schreef eriksd het volgende:
In het FD stond laatst dat de prijzen de komende jaren nog wel zullen blijven stijgen in Amsterdam. Lijkt mij moeilijk te geloven, het is nu al onbetaalbaar.
Het zelfde sprookje wat in 2008 werd verteld. Lijkt wel of de media er belang bij hebben met het omhoog praten van de prijzen. Er zit een maximum aan wat mensen kunnen/willen betalen.quote:Op zondag 17 april 2016 18:03 schreef eriksd het volgende:
In het FD stond laatst dat de prijzen de komende jaren nog wel zullen blijven stijgen in Amsterdam. Lijkt mij moeilijk te geloven, het is nu al onbetaalbaar.
De Nederlanders inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2016 19:08 schreef aapnoodmies het volgende:
Er zit een maximum aan wat mensen kunnen/willen betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |