Bouwdepot gebruiken als je geld achter de hand wilt houden. Heb je dat niet nodig, dan gewoon bouwdepot gebruiken om je hypotheek mee te verlagen.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef Anton91 het volgende:
Afgelopen vrijdag voor een hypotheekofferte getekend...Maar het is nu nog wachten tot ze beginnen met bouwen zodat de hypotheek helemaal rond is zeg maar.
Wat ik mij afvraag.. heb bij de hypotheek een bouwdepot genomen van 10.000 euro, maar tegen de tijd dat ik het nodig zou zijn heb ik al genoeg gespaard dat ik hier geen gebruik van hoef maken. Wat zou verstandiger zijn, gewoon het bouwdepot gebruiken voor het meerwerk of het bouwdepot gebruiken om af te lossen op de hypotheek.
In het geval dat ik het bouwdepot gebruik voor het meerwerk los ik toch anders wel een gelijkwaardig bedrag af...
Het enige voordeel vooralsnog om niet het bouwdepot te gebruiken voor het meerwerk voor mij zou zijn om af te zijn van die bureaucratische rompslomp dat je alles moet gaan verwoorden want daar heb ik echt weinig zin in.
Dit exact.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:23 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
Bouwdepot gebruiken als je geld achter de hand wilt houden. Heb je dat niet nodig, dan gewoon bouwdepot gebruiken om je hypotheek mee te verlagen.
Bedenk je wel goed of je geld in de toekomst denkt nodig te hebben. Je zult nooit zo goedkoop (en eenvoudig) aan geld kunnen komen dan vanuit een hypotheek.
Nou nee. Niet per definitie. De lening gaat een paar keer over de kop in dertig jaar.quote:
Met de lagere rente van nu icm de HRA valt dit reuze mee hoor. Gaat niet eens 1x over de kop.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Niet per definitie. De lening gaat een paar keer over de kop in dertig jaar.
Reken het maar eens uit. Het is wel zo dat we het altijd liever lenen dan om geld wat we gewoon hebben ervoor te gebruiken. Dat is dom. Maar de mens werkt niet rationeel wat dat betreft. We betalen graag 3 euro rente om 1 euro terug te kunnen ontvangen. En als we iets moeten investeren van het spaargeld dan vinden we 10.000 euro veel maar als we dat moeten lenen vinden we het peanuts. Terwijl het gewoon om een zelfde bedrag gaat.
Ja, bizar is dit.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
De lening gaat een paar keer over de kop in dertig jaar.
Ja inderdaad, valt allemaal best wel mee.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:12 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Met de lagere rente van nu icm de HRA valt dit reuze mee hoor. Gaat niet eens 1x over de kop.
Inderdaad. Inclusief HRA betaal je misschien 140%. Als je de inflatie ook nog meeneemt in je berekening, dan kost wonen je letterlijk helemaal niets, het levert gewoon geld op.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:12 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Met de lagere rente van nu icm de HRA valt dit reuze mee hoor. Gaat niet eens 1x over de kop.
Voordeel zou dan wel zijn dat je een nieuwe woning ook goedkoper kunt kopen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:35 schreef dodoria het volgende:
[..]
Wel als je het wil verkopen! Ik ben niet op zoek naar een nieuw huis om te kopen, maar zou heel blij zijn als ik mijn huis in NL voor 500.000 zou kunnen verkopen! Dat gaat voorlopig niet gebeuren hoor maar met alles boven de 200.000 ergens in de komende 2 jaar zou ik heel blij zijn
Blok beoogt met de maatregel landelijk de achterblijvende bouw van huurwoningen vlot te treken. "Op veel plekken in het land laten ontwikkelaars en bouwbedrijven het nog afweten," aldus zijn woordvoerder. "Het is voor hen vaak niet aantrekkelijk nieuwe appartementen te bouwen, als de huren onder de huurgrens van 710,68 euro blijven. Door huizen met een nieuwe formule boven de huurgrens te trekken wordt het voor veel partijen wel weer aantrekkelijk te bouwen."quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:17 schreef aapnoodmies het volgende:
http://www.parool.nl/amst(...)ine-huizen~a4282204/
Mikpunt is de maatregel van minister Stef Blok (Wonen) die het mogelijk maakt om nieuwe, kleine huurwoningen in Amsterdam en Utrecht te exploiteren als dure vrije sectorwoningen.
Voor hen die hun uitgewoonde jaren 70 krot (destijds aangeschaft voor 50.000 euro) voor de hoofdprijs aan de volgende generaties wil verkopen is dat inderdaad "goed" en "herstel".quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:13 schreef aapnoodmies het volgende:
Het wordt gebracht alsof het iets goeds is.
En deflatie is 'slecht' en moet koste wat het kost voorkomen worden. Het is alleen slecht voor overheden en mensen met schulden. Voor mensen zonder schulden is het juist beter dat geld meer waard wordt/producten goedkoper worden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Voor hen die hun uitgewoonde jaren 70 krot (destijds aangeschaft voor 50.000 euro) voor de hoofdprijs aan de volgende generaties wil verkopen is dat inderdaad "goed" en "herstel".
Deze begrijp ik niet helemaal.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:45 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Voordeel zou dan wel zijn dat je een nieuwe woning ook goedkoper kunt kopen.
Deflatie zorgt er voor dat de economie tot stilstand komt. Waarom nu geld uitgeven als het morgen goedkoper is en overmorgen is het nog goedkoper. Dat is dus voor niemand fijnquote:Op vrijdag 15 april 2016 17:54 schreef aapnoodmies het volgende:
[..]
En deflatie is 'slecht' en moet koste wat het kost voorkomen worden. Het is alleen slecht voor overheden en mensen met schulden. Voor mensen zonder schulden is het juist beter dat geld meer waard wordt/producten goedkoper worden.
Ja, dat sprookje maken ze ons altijd wijs, ik denk dat een kleine deflatie weinig effect heeft op de economie en tot stilstand komen geloof ik niets van.quote:Op zaterdag 16 april 2016 09:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deflatie zorgt er voor dat de economie tot stilstand komt. Waarom nu geld uitgeven als het morgen goedkoper is en overmorgen is het nog goedkoper. Dat is dus voor niemand fijn
Het zijn geen keiharde wetten (want economie) maar ook zeer zeker geen "geloof". Daar heb je niets aan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, dat sprookje maken ze ons altijd wijs, ik denk dat een kleine deflatie weinig effect heeft op de economie en tot stilstand komen geloof ik niets van.
Dat geldt alleen voor grote aankopen zoals een huis. Electronica en olie zijn ook goedkoper geworden, niemand die aankopen heeft uitgesteld. Ik denk dat mensen juist vaker en meer kopen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 09:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deflatie zorgt er voor dat de economie tot stilstand komt. Waarom nu geld uitgeven als het morgen goedkoper is en overmorgen is het nog goedkoper. Dat is dus voor niemand fijn
Doe nou niet alsof je er verstand van hebt s.v.p.quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:07 schreef aapnoodmies het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor grote aankopen zoals een huis. Electronica en olie zijn ook goedkoper geworden, niemand die aankopen heeft uitgesteld. Ik denk dat mensen juist vaker en meer kopen.
Ik vind hier toch wel een kern van waarheid inzitten. We kopen ons het schompes aan elektronica zoals TV's Smartphones, Computers Tablets etc. Terwijl dat een 10 jaar geleden echt niet zo vanzelfsprekend was vanwege de hogere aanschafprijs.quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:07 schreef aapnoodmies het volgende:
Dat geldt alleen voor grote aankopen zoals een huis. Electronica en olie zijn ook goedkoper geworden, niemand die aankopen heeft uitgesteld. Ik denk dat mensen juist vaker en meer kopen.
Jij wil zeggen dat mensen wachten met het kopen van een smartphone omdat deze volgend jaar goedkoper is?quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je er verstand van hebt s.v.p.
Die begrippen zijn geen speelgoed waar je je eigen ding mee kunt doen.
Wat opgebaarde beweerde klopt gewoon.
Je kunt het alleen niet geloven omdat je het nog nooit meegemaakt hebt tijdens je leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |